• siskin

    Zdar ,

    Na hlavové trubce jsem našel prasklinu(viz foto) ,za 2dny jedu na Trilogy a nestíhám to už někde nechat zavařit(jestli mě to vůbec někdo udělá), budu to muset objet na tom. Otázka je ,vydrží to?

    Pomohlo by odvrtat konec praskliny malým vrtákem??

    0 0
    • siskin  

      rám je cca 6let starej ,takže rok po záruce.

      0 0
    • kubad  

      buď to vydrží, nebo ne a rozbiješ si možná hubu, vyber si nic jiného napsat nejde,

      rychlá oprava, je na konci praskliny odvrtat dírku a celé to stáhnout

      0 0
      • siskin  

        hmmm , asi to teda zkusím odvrtat. Dá se tohle vůbec zavařit?

        0 0
        • Smazaný účet  

          ne

          0 0
          • siskin  

            důvod?

            0 0
            • Smazaný účet  

              prasne to vedle jako kazdy svarovany dural..ikdyby ne, tak se to muze pri svarovani pokroutit a pak by bylo zahodno prefrezovat otvor v trubce aby nezlobilo hlavove…ale mozna to vidim moc cerne. Ja bych to vrtnul, dal tam nejakou svorku, nouzove odjel a premyslel nad novym ramem na vanoce…

              0 0
              • Nimrod  

                pokud pak půjde rám do pece, tak by to mělo být ok… jen to chce nechat udělat u někoho, kdo se vařením hliníku živí

                0 0
                • KAPLIS  

                  Někdo, kdo se tím živý, ti nejspíš řekne, že ti to zavaří, ale bez záruky a doporučí ti podívat se po novém. Pochybuju, že u šest let starého rámu bude někdo řešit tepelné zpracování, když to někteří výrobci neřeší ani u nových. Moc mě baví některé mýty na BF a toto je jeden z nich. Kdyby se to mělo udělat pořádně, tak počítej s tím, že bude potřeba sundat lak, vyhřát pec, zjistit teplotu a čas pro danou slitinu, znovu nalakovat atd. Cenově úplně mimo a to se pořád bavíme o starám rámu, který, už to má za sebou a tato prasklina určitě nebude jeho jedinou bolístkou a dřív nebo později se objeví něco dalšího.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    dekuji, o pane zasveceny:)

                    Jinak stary ram do pece nikdo jenom tak neda, bo uvolnene napeti pri tepelne relaxaci ramu by ho mohlo krasne pokroutit…aspon tak pravit tvuj chlebodarce:)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      s tím napětím mi to celkem zajímá, neměl bys k tomu něco blíž?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pouze reprodukuju, osobni zkusenosti nejsou..

                        0 0
                      • KAPLIS  

                        Nevěřil by jsi, jak se vlastnosti rámu mění v souvislosti s teplotou. Dáš ho na půl hoďky do 500° a je jak bláto. Uděláš geo (u toho ho ohýbáš, kroutíš, natahuješ). Jde to snadno. Neklade téměř žádný odpor. Necháš ho pár dní odpočinout. Trošku ztvrdne, ale pořád bláto. Pak ho necháš přes noc zapéct, dlouho nízkou teplotou a ráno už s ním nehneš, ikdyž se hodně snažíš.

                        Jen tak pro představu jak vypadá tepelné zpracování. Možná si pár lidí upraví představu o vaření starých rámů.

                        0 0
                        • Nimrod  

                          tohle chápu, jen mi zarazilo to „uvolnene napeti pri tepelne relaxaci ramu by ho mohlo krasne pokroutit“, nějak si to nedokážu sám vysvětlit proč. že se při používání rámu nějaké napětí nastřádá je mi jasný, ale proč se vlivem teploty projeví deformací trubky? nikdy by mi tě nenapadlo. jsem si vždycky myslel, že vnitřní pnutí se odstraňuje právě tepelnou úpravou… pokud to tak je, tak i při tom dochází k deformaci trubky?

                          0 0
                  • Nimrod  

                    máš pravdu s tím, že 6 let ježděný hliníkový rám je ke konci životnosti, šlo mi jen o to, že po svaření to nemusí nutně prdnout vedle sváru, když se to pak dá do pece. navíc canyon bude nejspíš z 6061 nebo 7005, a to jsou relativně používané slitiny a neměl by být problém zjistit potřebné hodnoty

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      jenze kdyz to das snovu do pece, tak se o neco posunou vlastnosti ramu, resp. co se tyce pevnosti a pruznosti hliniku, hlavne ve svarech a nebo v extra namahani-exponovanych mistech …tak jsem to pochopil od p. bartose, kdyz jsem s nim resil zavareni monstra …probehlo odlakovani, svareni a nalakovani, pec nic. Svar drzel, ale stejne jsem pak nasel praskliny zase jinde a tu jsem pochopil, ze to svarovani nema smysl

                      0 0
    • Breakpain  

      Bůh ví … prostě bych to odpískal v zájmu bezpečnosti …

      0 0
      • siskin  

        odpískat to v žádným případě nechci.

        0 0
        • Breakpain  

          mno, abys pak na JIPce nezměnil názor (né že bych Ti to přál), ono to chce asi vidět někho rozemletého na kaši a pak Ti to teprve dojde … od té doby už mám trošku bobky …

          0 0
          • siskin  

            No v tomhle máš určitě pravdu. Věčně na tom fakt jezdit nechci ,ale 3dny by to snad vydržet mělo. Ikdyž těžko říct jak velkej to je risk..

            0 0
            • kubad  

              možná to nic neudělá, možná se to o pár mm zvětší, možná to prdne a oddělí se ti vidle od rámu těžko věštit.

              jak sem psal navrtal bych malou dírku na konci praskliny a stahl to hadicovou sponkou, nějakou dobu to bude fungovat

              vařit to asi není moc dobrý nápad

              prostě tě čeká nákup nového rámu

              0 0
              • siskin  

                ok ,odvrtám a seženu tu sponku. 3mm vrták by mohl stačit?

                0 0
                • kubad  

                  jj

                  klidně i 2mm stačí

                  0 0
                • kubad  

                  tou sponou je myšleno něco takového – kupuje se to podle průměru

                  0 0
                  • siskin  

                    jo ,něco takovýho jsem myslel ,jen nevím kam ji dám ,nahoře nebude moc držet kvůli sváru ,v prostřed už je to o dost níž než prasklina.

                    0 0
                    • KAPLIS  

                      Jestli máš možnost, tak to ukaž soustružníkovi ať ti vytočí kroužek, který tam pak nalisuješ. Příjde mi to lepší než ta spona. A samozřejmě odvrtat.

                      0 0
                    • worlusho  

                      Pokud lze na tu hlavovou rubku nasadit kroužek, tak bych nechal z hliníku upíchnout mezikruží s lehkým přesahem, pak ho ohřál a nasadil na tu hlavovou trubku, pokud ten kroužek vychází nízký, nechal bych ho udělat z nerezu (postup aplikace stejný). ;)

                      0 0
                    • noviisek  

                      Já tam vidím bílýho dinosaura :D

                      0 0
                    • Baba-Ji  

                      ja bych dal tu stahovacku pres tu rozsirenou cast s prasklinou, kdyz to poradne stahnes, tak tam bude drzet normalne a myslim, ze toho i dost udrzi pohromade ;)

                      0 0
            • Breakpain  

              Já jsem posera … to je celé ;) …

              0 0
          • vsn  

            pochybuju, že by tohle ruplo najednou a neudělal by se před tím znatelný vakl. to by to musel někam narvat a pak je jedno.

            0 0
            • kubad  

              taky si myslím že to nepujde tak rychle, ale možné je všechno

              0 0
    • jIrI___  

      Stáhl bych to hadicovou objímkou a jezdil dál.

      0 0
    • noviisek  

      Duct tape na závod to jistí.

      0 0
    • Vilém  

      Ty Canyony snad nepraskaji nikde jinde, nez na hlavove trubce.

      0 0
    • Carloss  

      proč nezavařit? zrovna v hlavovce je materiálu hodně, nechal bych to zavařit, vyfrézovat a jezdil dál.. že by to prdlo najednou, to by se ta prasklina musela hodně rychle zvětšit..

      0 0
      • Ondra Pozořice  

        Přesně tak. Minulý týden jsme dělali celopéro Canyon. Prasklina na hlavovce nahoře i dole. Zavařeno, vyfrézováno, funguje. Objímka je prasečina a bezpečné vzhledem k rázům od předního kola taky moc ne

        0 0
    • Muf_Bike  

      Nevim, co se materiálů atp týče vím hovno, ale vážně by to prasklo řekněme dílem okamžiku? Jakože by projel díru a letěl mu krk? Z pohledu laika bych řekl, že hrozí max, že se to bude zvětšovat (bych jel a občas kouknul co to dělá) a i kdyby to prasklo víc tak co se stane? vakl a lítá vidle ale nevypadne drží jí představec. No a když to praskne tak jsem hold dojel. Ale vím prd

      0 0
    • siskin  

      Ghetto style oprava dokončena ,konec praskliny odvrtán 2mm vrtákem + stažený objímkou. Myslím že na tom ještě pár měsíců odjezdím :)

      0 0
      • Vilém  

        To je 2mm vrtak? Vzdyt je to dira jak do ******:) Te pasce bych moc neveril, to uz jsi mel radsi udelat nejakou objimku z plechu v podobnem duchu.

        Jinak si muzes podat ruku s Jirim a jeho opravou crossmaxu :))

        0 0
        • siskin  

          vrták 2mm ,fotka je zvětšená. Jo ta tvoje objímka bude pevnější ,ale nic širšího bych tam nedal skrz svár s horní rámovkou..

          Je to spíš psychologickej efekt :D

          0 0
          • Vilém  

            Tak kdyby jsi do te objimky vypiloval radius ve tvaru svaru…

            Snad se na tom nezabijes a aspon do konce sezony to vydrzi. I kdyz znam ramy, ktery s prasklinou jezdi roky a nic moc se nedeje. Pravda na min rizikovych mistech (prevazne sedlova trubka).

            0 0
            • siskin  

              jo ,to jsem decentně spiloval i tuhle ,ale nechtěl jsem moc zbytečně by se oslabila. Budu to místo monitorovat a doufat že to vydrží. :)

              0 0
              • pepek  

                To vydrží věčně, prasklo to jen kvůli malé díře pro ložisko a ne od namáhání.

                0 0
                • Pajas04  

                  Chceš tvrdit, že takováto prasklina může být způsobena statickým namáháním po dobu 5–6let?

                  Ano díra byla možná na hraně tolerance a vnější kroužek ložiska taktéž, tím pádem tam bylo větší než zamýšlené napětí, ale právě namáháním jízdou v terénu byla prasklina způsobena, ne?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Taky mi prijde, ze roli tam hral konus na lozisku IHS, ktery to roztahuje, spolecne s namahanim hlavy silama pri jizde a brzdeni.

                    0 0
                  • pepek  

                    no a tím prasknutím namáhání z přelisování pominulo, takže teď může vesele jezdit až do smrti

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Já reagoval na to, žes říkal, že to prasklo díky příliš velkému namáhání z důvodu velkého přesahu. Říkám, že nesouhlasím, protože toto namáhání samotné by prasklinu nezpůsobilo – prasklina byla dle mého způsobena dynamickými účinky působícími na hlavovou trubku při jízdě v terénu.

                      Zhodnotit bezpečnost takovéto opravy si moc netroufám.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            svorka…co neco takoveho:

            http://www.gumex.cz/…s-14609.html

            :))

            0 0
            • siskin  

              hmmm ,tak s tím by to byl přímo pocit sucha a bezpečí :D

              0 0
    • bathed  

      stáhni to šroubovací ocelovou stahovací páskou… Akci s tím odjedeš a nic tím nezkazíš…

      no a jak jsem nalistoval dál, koukám žes už to tak opravil :-)))))

      0 0
    • siskin  

      Tak jsem při důkladné prohlídce rámu nalezl ještě jednu mikro prasklinu ,cca 3mm ,na spodku hlavové trubky.

      Kua ,kde udělali soudruzi z NDR chybu?? Při mých 70kg by ten rám měl vydržet min. 10let. :(

      0 0
    • kali222  

      Také jsem měl z téhle éry Canyona a očividně se ho zbavil v čas. Jen jsem netušil, že je to tak rozšířené – podle vlákna vedle.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.