• Hondza

    Dobrý den, můžete mi prosím pomoci s určenim nalezeného kola Favorit? Vůbec se v kolech nevyznám, ale přijde mi celkem neobvyklé. Co je toto tedy přesně za model a jak je cca staré? Děkuji!

    0 0
    • learita  

      Je to Favorit F1, někdy kolem roku 1960. Rok výroby zjistíš na spodní straně středového složení. Zřejmě původní lak i vybavení. Pěkný kousek.

      Kdyby jsi zvažovat jeho prodej, rád ho koupím.

      0 0
    • Hondza  

      Díky za info! Zatím se nechystám prodávat (ani netuším za kolik se tyto kola prodávají) ale hledám o něm informace – zatím jsem nikde nenašel tuhle zlatou variantu, ale asi blbě hledám… :-( Moc se mi ta barva líbí. A kolo působí celkově velmi kvalitně, tak třeba by šlo zrenovovat nebo tak. Zatím ale leží ve sklepě…

      0 0
      • learita  

        Hlavně nic nerenovuj. Maximálně vše rozchodit ,aby se na něm dalo jezdit. Ten lak po oprášeni bude super.

        Když ho zatím nechceš prodat, bylo by kolo někde k vidění? Mám doma stejný rám který čeká na renovaci a rád bych se inspiroval.

        Jinak jsem na to ještě koukal a mohl by to být ročník 1956–60.

        0 0
        • Hondza  

          Ok, jak píšu, zatím jen sháním informace :-) Kolo mám u Plzně, tak by asi nebyl problém se domluvit na vidění v Plzni. Ale až tak někdy na podzim, teď nebudu mít čas ho přivézt.

          0 0
          • learita  

            OK, to by asi šlo i když je to krapet z ruky. To se později domluvíme.

            Nějaké info na netu najdeš, ale chce to čas. Zkus člena Aktuality, ten by to mohl nějaké info poskytnout.

            Nemohl by jsi ještě přidat foto brzdové čelisti a brzdové páky? Třeba do SZ.

            Děkuji

            0 0
            • Hondza  

              Ok vyfotím – zkusím ho pořádně omýt a trochu více nafotit. Tohle jsem cvaknul narychlo večer.

              0 0
    • Vilém  

      Tak to je peknej nalez, ne jako vetsina podobnych nalezu.

      0 0
      • Hondza  

        Já se v kolech vůbec nevyznám, ale právě mě zaujala ta zlatá barva a výbava Campagnolo – takovýho Favorita jsem ještě neviděl. Na netu jsem ještě tuhle zlatou barvu ani nenašel nafocenou…

        0 0
        • learita  

          Tu zlatou tenkrát dělali, ale modrá byla rozšířenější. Na netu asi moc fotek ve zlaté nenajdeš. Do září je v NTM výstava starých Favoritek, možná by tě to mohlo inspirovat.

          Ano Favorit který ti padl do rukou je třída.

          0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ano pekny kousek, popis vyse sedi. Cim mene toho budes menit a renovovat tim lepe. Opatrne vycistit, abys neponicil nalepky a linkovani, ten puvodni lak je krasny. Chromovane casti vypadaji bohuzel hur, daj se ocistit zmuchlanym alobalem.

      0 0
      • learita  

        Používám ocelovou vatu hrubost 0 a chrom výrazně prokoukne.

        0 0
    • Hondza  

      Díky za rady!

      0 0
    • aktuality  

      Velká výhoda je, že je kolo komplet. Přikláním se k roku 1960. Zlatá se špatně hledá, A. protože jich bylo málo, B. protože se běžně fotilo černobíle :). Nic nerenovovat, raději se 10× zeptat, než to jednou nenávratně podělat. Lak šetrně omýt, vše, co se točí a hýbe vyčistit, co se maže znovu namazat. Hotovo. Také bych poděkoval za lepší fotky. Sportu zdar

      0 0
    • Hondza  

      Tak dnes jsem se k němu zase dostal – lehce jsem ho zatím omyl jarovou vodou. Jen nevím co by vás zajímalo vyfotit, ale dávám tedy pár nových fotek. Dle mého zjištění asi patřilo závodníkovi a možná i závodilo – to ještě budu zjišťovat. Vše na kole funguje výborně a někdo asi dal novou omotavku a lanka s bovdeny.. Lak a chromování má ale hodně puchýřků :-(

      0 0
    • Hondza  

      Jinak dle výrobního čísla odhaduji že se jedná o 58 ročník – začíná 58 a pak je logo F v kroužku.

      0 0
    • Hondza  

      Tak nakonec i galusky šly nafouknout, ale jezdit se na tom neodvážím. Zde srovnání s mým dosavadním povozem… :-)

      0 0
      • standoslav  

        Pokud nemáš na té moto.co dělat, tak si aspoň užijes s tím kolem. Je to ale běh na dlouhou trať a s tou výbavou Cam. to není až tak slavné. Já bych do toho asi nešel, leda až v důchodě.

        0 0
    • aktuality  

      Kolo moc pěkné, rok 58 sedí. Nemyslím si, že by vás při restaurování kola čekal bankrot, jde spíš o trpělivost. Platí vše, co se točí a hýbe vyčistit, co se maže znovu namazat. Do ničeho jiného se nepouštět, jinak kolo znehodnotíte. Howgh :)

      0 0
      • learita  

        Souhlas, vše tam je, žádné shánění. Některé věci jdou vyleštit, něco se vymění. S rámem a lakem žádná práce. Pohodička.

        Osobně bych pouze zlikvidoval tu šílenou omotavku řidítek a nechal kolo jak je. Ta patina je nejlepší.

        Navíc majitel má na ježdění novou Afriku, takže no problém:-)

        0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      Jo a má tu někdo názor na ty brzdové páky?

      Můžou být původní? Nevyráběli se až později?

      Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .

      0 0
    • learita  

      To aby bylo jasno:-)

      Sorry, něco se pokazilo…

      0 0
    • aktuality  

      Páky jsou v pořádku. V časopisu Cyklistika vr. 1950(!) o nich psali, že na nich Rokycanští soudruzi pracují :). Po polovině 50. let již mohly být první exempláře k vidění na sportovních modelech, zatím bez loga. Na přelomu 50/60 již s logem.

      0 0
      • Hondza  

        No já tam na pákách žádné logo nevidím. Tak snad by mohly být původní. Jinak jakou omotavku tam dát místo té červené? Existuje nějaká „retro“??

        0 0
        • Hondza  

          A galusky předpokládám nejsou původní – neudělám chybu když je vyměním za nové? Nějaký tip jaké..? Sorry za blbé dotazy, ale nemám s koly žádné zkušenosti natož s veterány… :-)

          0 0
        • Jakobo  

          Omotavku nejakou bavlnenou nebo Benotto

          Galusky klidne nove, ale nejake klasickeho vzhledu, treba Vittoria Rally (pokud jsou dost dobre). Daval jsem je na jedno kolo v profilu a vypadaly dobre. Jezdit se na nich stejne asi moc nebude.

          0 0
          • Hondza  

            Ok – na Aukru jsem viděl PWD Barumky, ty by asi byly dobré ne..? Jinak rád bych se na kole projel, ale moc na ježdění to nebude :-)

            0 0
            • Jakobo  

              Jen jestli nebudou po tech letech sterele. Guma starne, fakt, ze hlavne pod napetim v dusledku ozonu, ale i jinak degraduje (tvrdne). Takze bych na ne radeji moc nespolehal v zatacce, na mokrem apod.

              0 0
            • jardalee  

              no velka otazka je co s tim kolem chces delat ,jestli prodat ,tak bych do toho moc nezasahoval,pokud renovovat tak to bude dost nakladny a musi to mit pro tebe nakou jinou hodnotu nez penezni :) no a pokud jezdit tak bych to asi ocesal az ti zbyde ram a udelal naky levny zaplety remerx+force treba ,retro kliky na ctyrhran 6–7 kolecko a páčky na indexovy razeni, novy brzdovy celisti ,lanka ,bowdeny :) ale to taky nebude zadarmo ale bude to bez obav pojizdny ale nebude to zase dobový :)

              0 0
              • learita  

                Jardalee – takto by to kolo úplně zničil. Na to si může na bazaru koupit něco jiného.

                Myslím, že majitel si je vědom, že to kolo není jen tak obyčejný.

                Ty omotavky jak píše kolega výše, nebo textilní pásku na hokejky. Pokud se na tom budeš chtít občas svézt, pak ty Vittoria rally nebo Continental Giro. Obě s béžovým bokem.

                0 0
                • jardalee  

                  njn jenže tedka ma akorad rezavyho favorita ,někam do muzea ,takže jezdit se na tom moc nedá a když to nezačne renovovat tak to akorad bude dal rezivet :) a stejně mám obavu ze i kdyby to cely zrenovoval tak to stejne moc na jezdeni nebude ,spis porad do toho muzea :)

                  0 0
                  • adam1  

                    Kolik to má cenu?„tržní“

                    0 0
                    • learita  

                      Jak pro koho. Pro někoho ani litr pro jiného mnohokrát více.

                      0 0
                  • learita  

                    No a přesně tam by to mělo skončit bez zásahů. Patina je dnes cennější než renovovaný stroj.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      A já bych to viděl na nějakou fixku ;) Samozřejmě si dělám ošklivou srandu! Toto kolo je v tak krásném zachovalém stavu, že pouze očistit, promazat, maximálně vyměnit opotřebené části za dobové pokud sežene majitel v lepším stavu, ale jinak nechat tak, jak je!!! Co se týká obutí, tak já starým galuskám také moc nevěřím a pokud se člověk chce na kole bezpečně občas projet, tak bych je vyměnil za novodobé v retro stylu. Já dávám třeba Tufo s béžovým bokem, protože pokud mám možnost, tak vezmu českou výrobu, ale jinak ty, co navrhoval Learita jsou taky dobré a pěkné.

                      0 0
        • learita  

          Ten predstavec se dvěma šrouby je pecka. Nesehnatelné!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.