Nákup na ProBikeKit (UK) - varování

15 nepřečtených
  • milan.v

    Chtěl jsem varovat všechny před nákupem na tomto anglickém eshopu.

    Pokud kupujete běžné věci, u kterých nemusíte/nebudete řešit reklamaci, asi je to vzhledem k zajímavým cenám dobrá alternativa, pokud se ale dostanete do problémů a musíte zboží reklamovat, vše neprobíhá tak, jak by mělo.

    Pokusím se stručně popsat můj příběh, byť to asi tak úplně dobře nepůjde, ta etuda trvala prakticky 3 měsíce:

    Koupil jsem karbonové sedlo Fizik, které mi po pár měsících ježdění prasklo v polovině, zaslal jsem zpět s tím, že sedlo reklamuji, závada naprosto zjevná, sedlo jinak naprosto nepoškozené. To byl začátek října a sedlo se dostalo omylem na jiné oddělení ve firmě, takže jim trvalo skoro měsíc, než ho našli a potvrdili, že začínají reklamaci řešit. Od té doby jsem si s nimi vyměnil přes to jejich webové rozhraní snad padesát zpráv, vždy mě ujistili, že věc už řeší jejich reklamační oddělení, ať jsem trpělivý a co mě vždy rozpálilo doběla, jestli pro mě ještě mohou něco udělat… Takto to trvalo asi měsíc a půl průběžné komunikace, vždy iniciované z mé strany, před Vánoci jsem jim napsal, ať mi sdělí jejich interní lhůtu pro řešení reklamací, že to je pro mě naprosto nepochopitelné s požadavkem na kontakt na nějakého vedoucího pracovníka.

    Až teprve poté mu to prý předali k rozhodnutí a ještě se mě opět zeptali, zda-li chci refundovat nebo vyměnit za nový kus, odpověděl jsem obratem s požadavkem na refundaci (stejně už jsem si mezitím koupil jiné sedlo), přičemž mi další den přišla z jejich systému informace o tom, že mi částku za sedlo refundují.

    To bylo dva pracovní dny před Štědrým dnem, tak jsem si říkal, OK, počkám do začátku příštího roku, nemusí pracovat mezi svátky, což chápu a ty peníze urgentně nepotřebuji a mezitím se mi platba připíše… No, nepřišla ani do 6.1. …

    Takže zase z mé strany komunikace, z jejich strany, že už mi to refundovali k 21.12. a co jako chci a jestli pro mě mohou ještě něco udělat…

    Odpověděl jsem jim, že už jsem refundaci na jiném eshopu absolvoval, že trvá tři dny, než po provedení transakce připíše PayPal částku na účet k dané kartě a o tom je člověk informován hned od prvopočátku, kdy se transakce zadá, zaúčtování proběhne následně, v tomto případě jsem neobdržel vůbec nic… A pokud to tedy stále tvrdí, že platbu provedli, tak se obrátím přímo na PayPal.

    Naštěstí mě osvítil duch svatý, platím PayPalem a uvědomil jsem si, že existuje možnost platbu reklamovat.

    Toto jsem také přes webové rozhraní PayPalu hned udělal, čímž jsem celý proces posunul ke zdárnému konci… A to byla sobota, hned zpráva, že se otevírá dispute a kontaktují obchodníka, už pondělí v poledne dorazila zpráva z PayPalu, že mi částku vrací a konečně se zobrazila mezi transakcemi k pozdějšímu zaúčtování. V pondělí mi také napsali poprvé sami od sebe z ProBikeKitu, že zachytili můj otevřeny dispute na PayPalu a jestli bych chtěl urychlit vrácení prostředků, mám případ stáhnout a uzavřít. Toto jsem pochopitelně neudělal a částka se mi za tři dny zaúčtovala jako vrácená.

    Úroveň komunikace, resp. servisních služeb je tristní, což jsem ostatně namátkově zjistil, když jsem se koukal na hodnocení obchodu na TrustPilot, s naprosto stejnými zkušenostmi tam píše poslední dobou hodně zákazníků, není to ojedinělé…

    https://www.trustpilot.com/…obikekit.com

    • Sgt Pepper  

      nojo, čmoudi tě fakujou, bělobo :-)

      • tromboonen  

        Ojoj, přituhuje při pátku? U Tebe nebo u něj? Flaška tam nebo tady? Celý jsem nečet a na Tvůj koment mám furt stejnej názor, mimo jiné pro nejasnost a krátkost a trojsmyslnost nejméně, i kdyby shop byl v Karibiku :) A ftip už je trochu vojetej někým jiným údajně…

        • milan.v  

          U mě…!?!… Trochu přestřeluješ…

          To jako nemohu ostatní upozornit na neseriózní jednání obchodníka?!?

          • tromboonen  

            Dal jsem to pod Peppera :) takže spíš na něj, ale tyam je to normál, i názory i prípadný ovlivnění a agresivita asi? Tys tam byl spíš jako omluva :) Ale jen ze zkušenosti…

    • SolarStormCZ  

      Nechci v žádným případě zpochybňovat tvojí špatnou zkušenost s PBK.

      Nicméně já za poslední 3 roky poslal 46 objednávek v hodnotě 6500 liber a všechny proběhly v pohodě. Doba dodání žádná sláva, ale dá se to – vzhledem k tomu že vždy objednávám s dopravou zdarma.

      Menší problém nastal jen jednou a to v uplynulém prosinci, nedošlo k fyzickému odeslání zásilky i když systém tvrdil že odesláno. Tahanice na emailu trvaly asi 2 týdny a zboží odeslali znovu, i když bohužel až po vánocích. Ale tenhle zádrhel přičítám hektickéhu předvánočnímu období.

      Bylo tam i pár vratek (cirka 5), všechny uznány a peníze obratem proplaceny.

      Takže bych po mých zkušenostech řekl, že jsi měl prostě peška :/

      • milan.v  

        Podívej se na ten Trust Pilot, tam je těch těch lidí s peškem jen za poslední měsíc, dva celkem dost..

      • zdenek  

        Zakladatel vlákna ale píše o reklamaci. Ne o objednávce. To jsou dvě různé věci.

        Že jsi měl 46 objednávek v pohodě, neříká vůbec nic o tom, jak řeší reklamace.

        • jardalee  

          prave,reklamace je obcas problem i vceskym internetovym nebo kamenym obchode ,natoz v zahranici

        • milan.v  

          Děkuji, je to tak.

          Pokud kupujete běžné věci, u kterých nemusíte/nebudete řešit reklamaci, asi je to vzhledem k zajímavým cenám dobrá alternativa, pokud se ale dostanete do problémů a musíte zboží reklamovat, vše neprobíhá tak, jak by mělo.

          Naopak mám velmi dobrou zkušenost s jiným anglickým eshopem Sigma Sports, kde už jsem bohužel musel také něco reklamovat a tam to bylo naprosto příkladné, to by se mohli lidé u nás učit, co je to přístup k zákazníkovi…

          Tady se řeší předpisy a dost často vlastně kam až obchodník může v rámci reklamace jít, v rozvinuté cizině se řeší, jak zákazníkovi pomoct, aby se ten obchodní vztah ještě upevnil… A to se také v mém případě stalo a škodni z toho rozhodně nejsou, takže je to výhodné pro obě strany…

          Dát sem jako varování jsem se to rozhodl až poté, co jsem náhodou narazil na recenze dalších lidí na TrustPilot, což jsem už hodně dlouho neviděl…

          Doporučuji těm spokojeným opravdu v rychlosti proběhnout, není to hezké čtení…

          • jeniiiik  

            Taky mám s anglanama super zkušenosti. 2× reklamace v cyclestore. Jednou voucher za lehce zmacknutou hranku na skorepine helmy, vyšla mě tím pádem na třetinu toho co stojí v CR. Jednou reklamace (asi) praskle z výroby a zaslány nový kus a kompenzace poštovného.

            A další si nepamatuju co to bylo za obchod, ale na základě fotek bot predschvalili reklamaci, poslali instrukce a štítek na balík ať ho můžu poslat zadarmo. Po tom co balík dorazil k nim, tak to trvalo cca dva týdny a měl jsem peníze na účtu včetně poštovného když jsem boty kupoval. A o každém kroku co delali chodil email. Celkem rozdíl oproti tomu jak to byva v CR.

        • SolarStormCZ  

          Měl jsem 5× vrácení zboží. Refundace žádnej problém.

    • Haddock  

      Objednávka 5.11.18 doručená 15.11.18, doprava zdarma, bezkonkureční cena 317.73 eur za Campagnolo Zonda C17 Clincher Wheelset – Black – Shimano/SRAM. Spokojenost.

      • milan.v  

        Tak držím palce, abys s tím neměl problémy a nemusel reklamovat, resp využít jejich „servisu“…

        P. S.: Mé další objednávky u nich byly také bez problémů…

        • Haddock  

          Určitě sem napíšu, pokud budou problémy. Vzhledem k počasí kola leží zatím v krabici. Každopádně díky za varování, to co jsi s nima užil je nepochopitelné.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.