Náhrada za Fox Float 32 RLC 26"

41 nepřečtených
  • strapal

    Ahoj chlapi. Potřeboval bych poradit, jakou vidlu koupit na enduro místo stávající foxy 32 RLC. Bylo mi řečeno, že je to model, na který už nic neseženu a v cyklošvec na ni nemají už žádné díly, jelikož je to model s červeným kolečkem nahoře na pravé noze na regulaci odskoku. Tak mi to bylo řečeno. Vidla nemá žádnou vůli, nevydává žádné nepřirozené zvuky, jen na pravé noze trošku prosakuje olej. Je to 26" s klasickým krkem. Šel bych klidně i do 27,5 nebo i 29", na enduro je to fuk. Případně bych i nechal vyměnit nábu za pevnou osu, jelikož teď tam mám pouze upínák. Chtěl bych něco s min. zdvihem 150. Třeba i Aurona, ale nemám na to taper krk. Co by jste mi poradili? Díkes!

    0 0
    • alinceb  

      Na jaký rám to chceš dát? Jaké je na něm hlavové složení?

      Pokud vidle jen táhá olej, tak by mohlo stačit ji přetěsnit. To ti udělá slušnější servis popř. si to můžeš udělat i sám. Sada těsnění se dá koupit, olej taky a tutorial najdeš na YT.

      0 0
      • strapal  

        Rám je Ibis Mojo RL.

        0 0
        • alinceb  

          Jaký cca. ročník?

          0 0
          • strapal  

            Tak sorry, je to model SL – R a mělo by to být někde od roku 2011. Pak byly SL, HD, HDR a HD3.

            0 0
        • alinceb  

          Jestli správně koukám, tak máš asi první model Moja – tenhle . Ptal jsem se proto, že u rámů pro semiintegrované hlavové složení (standard ZS44) jde použít hlavové složení s externí miskou (EC44) pro tapered vidlice.

          Tohle Mojo má ale bohužel standard IS41 (integrované složení – vkládá se pouze ložisko). Na to žádné standardní řešení pro montáž tapered vidlice neexistuje. Dokážu si představit vysoustružení speciální redukční misky, ale musel bys mít nějakého známého soustružníka.

          Tedy použití tapered vidle ber jako nejvíc komplikovanou možnost.

          V první řadě bych zkusil resuscitovat stávající vidli – pokud nemáš šikovného servisáka, tak ji pošli do Shock Therapy . Jestli nemá vydřené nohy, měli by ji být schopní oservisovat bez problémů. Pokud je to Float, tak by mělo být možné řešit i nějaké další opravy. U Talase jsou opravy už problematičtější.

          Pokud by vidle byla po smrti, tak máš možnost buď sehnat nějakou bazarovku s rovným sloupkem a nebo ještě nějakou novou (zatím ještě jsou). Z nových můžu doporučit Epicon (zdvih lze nastavit mezi 80–140mm, u verze s pevnou osou snad dokonce i 150mm), pokud bys chtěl bytelnější, tak se dá sehnat ještě i Durolux . Variantou by byla třeba i Maruna 66 – občas se někde objeví s rovným krkem – viz příloha.

          0 0
      • tonik666  

        Je to fit nebo open bath?

        pokud open bath, tak je vidle vyslovene jednoducha a servis vcetne tlumici patrony by mohl zvladnout nejaky servis mimo svece.

        u fit je tlumeni narocnejsi, ale ipet verim ze by to nekdo zvladl.

        svec neni v tomto moc vstricny a jeho „nejde sehnat“ nebo „neni“ znamena, ze mu to nedoda ofiko dodavatel. ale muze to treba byt dostupne nekde v zahranici na eshopu (osobni zkusenost s fox 32 rlc z 2009, kdy mi odesla rlc patrona a za 60e jsem koupil novou na toxoholics v nemecku a vidle funguje dal)

        jen je potreba si to teochu vic nastudovat, par hodin googleni

        ja bych se te vidle drzel, a nasel servis, ktery ji umi oservisovat. kvulii rovnemu krku. a jeji jednoduchosti

        0 0
    • romachain  

      To je zajímavá informace, fakt přímo od Švece informovali že s touto vidlicí nic neudělají? Mám ji doma taky, ročník 2010, zatím není nic potřeba, ale myslel jsem si, že ještě tak tři roky to nebude problém, když bude potřeba…

      0 0
    • strapal  

      Ano, tak mi to řekl přímo dnes jeden ochotný servisák přímo u švece v servisu přes telefon. Taky jsem z toho kapku v řiťovi. No já právě vůbec nevím co mám shánět za díly, to je to nejhorší. Dělám do jiných věcí než do kol, takže proto jsem upadl do panické hrůzy a sháním celou vidlu ať nemusím šachovat a shánět něco co nevím že je ono… Než jsem si pořídil HDR s Auronem tak jsem jezdil toto SLko a naprosto bez potíží. Teď jsem ho přenechal klukovi a jak tak kolo visí u stropu na plocho, tak se mi udělala kapka oleje na pravé noze. TAkže to chci mít v pořádku. Jenže když nejsou díly tak jsem v pasti kapku.. Klidně bych mu tam dal Aurona, ale jak říkám, je tam starý krk. Nebo nějakou redukci sehnat nebo udělat.. Fakt nevím.

      0 0
      • tonik666  

        Jak rikam, ochotneho servisaka u svece je potreba brat s rezervou, ja s nim take parkrat volal.

        jestli se jen udelala kapka na noze pote co kolo visi dlouhodobe naplocho by podle me nemusel byt problem a ani duvod k servisu.

        kdy byla naposledy na servise? vic jak 2 roky zpet?

        navrhuju neresit a jezdit, a sledovat, zda z ni neco potece.

        druha varianta je zavolat nekam kde vidle servisuji (krab, kg bike, tuning test etc) zda by ji oservisovali a vymenit na ni stiraky a tesneni ve vzduchove i tlumici casti, idealne)

        0 0
        • alinceb  

          Pro klid duše bych nechal udělat servis určitě. Je to otázka 1000–1500 a bude mít jistotu, že vidle je v pořádku a že se dalším ježděním nepoškodí.

          0 0
    • strapal  

      Jak poznám že je to fit nebo open bath? Asi myslíš že to má patronu nebo otevřenou lázeň, ale nevím jak poznat..

      0 0
      • alinceb  

        Kdyby byla FIT, tak to na té vidli bude napsané. Zkus reagovat tlačítkem „Reagovat“ pod postem, na který chceš reagovat, ať v tom není maglajs…;)

        0 0
      • tonik666  

        Fit maji na prave noze nalepku FIT. druha varianta je zadani vyrobniho cisla do vyhledavace vidlic na strankach fox

        0 0
    • Jarda636  

      Zavolej do kgbike.cz. Kamil je ochotny a umi hodne opravit.

      0 0
    • strapal  

      Takže mám rok 2009 32 FLOAT 140 RLC

      Tak v tom KG Bike celkem ochotný ogar, říkal že by si s tím měl poradit do 7dnů.

      Edit – ano, Kamil se k tomu postavil zodpovědně… :-)

      0 0
      • strapal  

        No kdyby se to nepovedlo z nějakých důvodů, co by se za ni dalo dnes namontovat, vzhledem ke starému krku? Nebo ještě jinak – existuje nějaká redukce i na starý krk, která by dokázala vidlici podkopnout a získat tak pár cm na celkovém rozvoru kola? Jako že bych ji po servisu teda nechal na dožití dal bych tam nějaké spešl. hlavko s jiným úhlem tak, jak to mám možnost nastavovat na taper hlavku na svém HDR ?

        0 0
        • Jarda636  

          Zkus zavolat Martinovi Oriskovi do 9395bikes. Dovozce ibisu. Treba dokaze poradit se spodni miskou hlavovky na taper vidlici.

          Edit viz. Vyse Alinceb

          0 0
        • alinceb  

          S anglesetem raději nepočítej. Musela by to být zase zakázková výroba. Maximálně bych zkusil o trošku delší vidli a možná by šla poladit trochu geometrie offsetovýma bushingama na tlumiči…

          0 0
        • tonik666  

          Neřeš a prostě pohledej starší vidlici s rovným krkem. Případně můžeš koupit starší fox, ze kterého vezmeš díly, nebo do něj použiješ horní nohy s krkem.

          Podle mě by tvá měla být v pohodě.

          0 0
    • kali222  

      Pokud jsi jinak s vidlici spokojen, hned bych se nehrnul do vymeny. Servisni moznosti byly nastineny a docela bych byl prekvapeny, kdyby vyse zmineni nepomohli. :) Pokud bych byl ve stejne situaci a chtel jiz jenom menit, menil bych za servisne – privetivy Rock Shox. Neco na tento zpusob http://www.ebay.de/…122027657289?…. Skoda, ze je treba tapered krk, ale da se.

      Edit: A taky je jeste stale moznost tu vidlici dojezdit az do uplnyho konce. :D

      0 0
    • strapal  

      Děkuji vám pánové za bleskové reakce.

      0 0
    • strapal  

      Tak jsem po dvou dnech trošku zase v pasti i se svou druhou 32jkou… Potřebuju sehnat buď celou sadu na opravu nebo aspoň original čísla dílů na repasi na tuto vidlici – 26" – Fox Float 32 RLC – FIT, 140mm, 1–1/8, 2012 Factory series (kashima), vyrobni cislo ‎370310–0006. U Švece mi řekli, že to ASI už nepůjde vyvložkovat (vidla má celkem znatelnou vúli), což odpovídá jejich obecnému trendu držet si díly max 5let po ukončení výroby a tak mi nezbývá než abych si to opatřil sám a pak to dal někomu vyměnit. Údajně v NDR mají i na starší modely vše. Nemáte někdo nějaký vyzkoušený kanál nebo podobně? Já sice můžu googlit od rána do noci, ale obávám se, že asi přesně nedokážu identifikovat například už jen to, jestli ta sada obsahuje i ty vložky a ne jenom těsnění…

      0 0
      • tonik666  

        jediny spolehlivy kanal jsou nakresy na strance foxu. do 2102 ve starem webu, dal novem webu.

        co ti na ni nefunguje? gufera?

        podvidej se na ceny zda to nemcum neposlat rovnou

        0 0
      • Jarda636  

        Kamil neopravi?

        0 0
        • strapal  

          Kamil zatím opravil tu starší 32 za 2,5 litru. Zajímavé je, že říkal, že měla velkou vůli. Já jsem na ní žádnou vůli neobjevil ať jsem lomcoval a viklal jak chtěl. Pouze chcalo gufo na pravé noze. Ale nebudu to řešit, není to můj obor, nicméně od prvotního předpokladu – výměny gufer je to kapku vzdáleno. Údajně na ní vyměnil komplet střeva včetně lock outu. OK, mám „novou“ vidlu.

          Na poslední jmenovanou 2012ctku kashimu říkal, že žádná vůle tam není a že by stačila výměna gufer. Možná je to proto, že na ni nemá vložky, ale nechci spekulovat. Jenže je tam vakl jako prase, který se projevoval i při jízdě při mírném přibrzdění. Tak jsem asi *****… :-)))) Takže jsme teď ve fázi, že já i on sháníme po světě vložky do této 2012, jelikož ve Švecovi není jisté, jestli vložky mají nebo ne, což se údajně ukáže tento týden po zboží nebo co. Je to bordel.

          Výsledek – ve Švecovi mě se starší vidlou poslali do ******, Kamil veškerou hydrauliku kromě vložek vyměnil ze svých zásob. Novější kashima zatím v jednání.

          Připadne mi to v naší republice tak, že člověk si koupí novou vidlu, pojezdí 4 až 5 let a nezbude mu, než si koupit novou za těžký peníz, protože nejsou díly. Jedině, že má pak štěstí a narazí na někoho, kdo se předzásobil a pak z toho těží. Tomu rozumím a respektuju to.

          0 0
          • strapal  

            Nemůžu na ten katalog dílů nějak narazit. Kde to mají ukryto?

            0 0
            • tonik666  

              bavime se o guferech nebo stiracich?

              ja bych si dovolil tvrdit, ze oboje je pro soucasne vidle a 2012 stejne

              0 0
              • strapal  

                Už jsem se tím prokousal. Bavíme se o vnitřních vložkách – stíráky. Fox – 803–00–102. Ano, asi je to pro všechny 32mm nohy stejné.

                0 0
                • tonik666  

                  Jsou tri druhy stiraku. Dva jsou jen pro zlaty olej(jeden druh ma „lem“, druhy ne), ktery se dava do FIT vidlic, jeden druh je pro starsi vidlice open bath. byva u nich napsano vyrazne „gold oil only“

                  vysvetleni: fit vidlice maji v nohach jen mazaci olej(nove zlaty), ne-fit maji i tlumici (cerveny fox

                  edit: to cos poslal jako odkaz na dil jsou gufera. ta jsou fakt asi stejna

                  0 0
    • strapal  

      No nevím, ale pokud zaguglím číslo 803–00–102 tak jsou to všude vložky. Konkrétně tyhle na prúměr 32mm.

      http://foxracingshox.de/…ox-FORX.html

      Je pravda, že se objeví i sada s těsněním se stejným číslem ale na odkazu níže je přímo číslo sady :

      http://service.foxracingshox.com/…rs/index.htm

      Quick tech forks /

      0 0
      • strapal  

        Quick Tech Forks / Using the FOX-BBI Fork Bushing Tool / Tools and Part Kits

        0 0
      • tonik666  

        Nevim co se snazis rict. Bushings (gufera) na 32mm koupis pohode kdekoliv, treba tady

        https://www.bike-discount.de/…5/wg_id-1346

        nacpal bych to svecovi, at ti to da dohromady.

        stvou me jak vzdycky delaji z komara velbloufa, ty vidle nejsou zadna jaderna fyzika. podle me bud kompatibility atd nemaji zmaknute, nebo je soucasti firemni politiky, ze nektere veci co by umeli proste delat nesmi

        0 0
        • strapal  

          Bavime se kazdy o necen jinem. Ja neresim gufera, ale kluzne pouzdra – vlozky do spodnich nohou. Gufer je fsude mraky i v CZ.

          0 0
          • tonik666  

            Ok, tak bushing neni gufero, ale kluzné pouzdro, ale stejně mluvíme o tom samém, aneb 803–00–102. Koupit se dá a divím se, že švec nemá

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.