• John Tequila Lemon

    Máte někdo nějaké zkušenosti?

    0 0
    • blesk888  

      Chvíli je mám, ale pouze desítky kilometrů, zatím se zdají v pohodě, ořech necvrčí.

      0 0
    • Butters  

      Mám je od loňska, najeto tak 8 000 a naprosto bez problému.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Díky.

      0 0
    • agangrider  

      Čau, hodí se náby sram X9 (přední 15mm a zadní 135×10mm) na AM/EN ? Zajímá mě především odolnost, spolehlivost a poměr cena/výkon. A k tomu ráfky http://www.spoke.cz/dt-swiss-m-480/ jestli s nimi máte zkušenosti na AM/EN použití. Díky

      0 0
      • Jakobo  

        V opravdu techniclych pasazich mohou chybet polohy cvrku, ma jich jestli si dobre pamatuju jen 18, treba u Shimana jsem napocital 32 a to je porad jen prumer, jsou i lepsi.

        Jinak ta tvoje sestava mi moc nedava smysl, naby spis prumer i hmotnostne, lehke rafky na XC a superpevne spice. Dal bych normal 2 mm draty, hmotnost stejna, pevnost dostatecna a rafky neco tezsiho, odolnejsiho aspon k 500 g jestli to chces na drsnejsi jizdu. Muj nazor.

        0 0
        • Jakobo  

          Hehe, jsem prvne cetl ze spice Alpine III, nevim, kde jsem to videl. Ostatni ale plati. Rafky aspon 520 g, prece jen hmotnost je umerna pevnosti.

          0 0
        • Singlespeed  

          Crossmaxy, Crossridy, Crosstraily, Ksyria, R-sysy a vůbec všechny Mavicy měly až donedávna taky jen 18 poloh cvrku a nikdo si toho nikdy nevšiml a nikdo o tom nikdy nemluvil a nikomu to nikdy nevadilo, aspoň co jsem si všiml. Zato u X9 se to tady omílá pořád, nechápu proč ;-)

          0 0
          • maajkee  

            Taky moc nevim. Defakto to není poznat. Jen vyloženě když člověk z ****** někde zkouší nějaký věci skoro na místě, tak takovýto jemný přišlapávání,tam to je trochu znát, ale naprostá většina lidí si toho ani nevšimne.

            0 0
            • kubad  

              defakto to je sakra poznat, ale jezdit se s tím samo dá

              0 0
              • maajkee  

                V čem je to při normální jízdě poznat?

                0 0
                • kubad  

                  při normální jízdě to poznat nejde

                  0 0
                  • maajkee  

                    Však nejezdím jen normálně, kolikrát si taky potřebuju přislápnout, vrátit kliky zpět atd. a nikdy mě ty náby nějak nelimitovaly. Ale holt asi jste jinej oddíl :)

                    0 0
                    • kubad  

                      že něco nevnímáš, neznamená že to není :D

                      další debata je celkem o ničem protože máš samozřejmě vždy pravdu

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  poznas az kdyz se sudlas do kopca a treba se na chvili zastavis v balancu a chces si protocit nohy do lepsi pozice pro zaber…rpi 15 poe a prevozu 22/34 uz musis pretocil spapadla o cca 40° coz neni malo..

                  0 0
                  • kubad  

                    se ptal na normální jízdu :D

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Pokud zastavíš v technickým kopci (mezi šutrama, kládama), aby jsi si přerovnal kliky, tak jsi se na 99% ocitnul před místem, který bez trialové průpravy nedáš. Předpokládám, že rovnáš kliky do vodorovna, protože nemáš prostor na celou otáčku. Takže jsi v situaci, kdy sice máš kliky vodorovně, ale stojíš a nemůžeš zároveň udělat celou otáčku směrem vpřed. Jak z toho ven – bez poskočení?

                    Reálné využití srovnání klik je třeba při úplném dojezdu v minimální rychlosti na hranku v malé rychlosti, kdy jedeš rygolem (tráva, koleje od auta).

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      prejizdis vetsi suter v plouzive rychlosti na kasparka. predni kolo pohoda, ale ve chvili kdy najizdi zadni koli, tak mas kliky nekde kolem vodorovy pohohy, na celou otacku nein misto bo pod tebou je surt. Setrvacnost ti nepomuze, tkaze kdyz hces nahoru, musis napred protocit nohy…pri malo poe (tech 15 vyse se ti s klidem muze stat, ze rposte vhodnou polohu nenajdes(spodni pedal ti pujde az na zem) nebo se vhodna poloha bude „za moc nahore“…

                      Proste se na to zkus divat ocima snazivyho plazila…

                      0 0
                      • McBlacky  

                        abych tomu rozuměl – popisuješ, že předním jsi na kameni a zadním ještě ne a zároveň nesedíš pilama na šutru a chceš se na něj dodrápat?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          neco takovyho…na to aby ses pokusil zadni kolo potahnout nohama nahoru a pokracovat kousek dal po prednim uz nema rychlost…

                          Nebo si predtsav ze jedes do rozdrbaneho kopce, plouzive tempo na kasparka. Najedes do diry a mas nohy svisle…pak proste protocis a zaberes nanovo…akorat obcas to musis udelat treba nadvakrat protze tim jednim pulzaberem se moc nerozjedes…

                          Je to proste…

                          0 0
                          • kubad  

                            taky při přejezdu hran se to hodí, aby člověk nemlátil při následném propružení klikama o zem hlavně u fullů teda :D

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Přesně. V malé rychlosti na nejlehčí převod je to potřeba každou chvíli a různých typů konkrétních situací je větší množství.

                            0 0
              • Smazaný účet  

                cim lehci prevod, tim vice to je poznat…

                0 0
          • MlokCZ  

            Starý Mavic ořech má 24 POE (a ne 18, to je pořád sakra rozdíl). A i to bylo znát, že není zrovna úplně ono.

            Pokud někdo vůbec nejezdí technické věci a jen dupe souvisle do pedálů, tak mu to může být fuk.

            Třeba v technickém výjezdu, kdy jedeš lehký převod a několikrát během výjezdu je potřeba si šlápnout i proti směru šlapání (abys nevzal nějaký šutr nebo jiné místo pedálem/klikou když tam není místo) a následně co nejrychlejši zabrat (jinak ve výjezdu končíš), tak se rychlejší záběr sakra pozná (na hodně lehkém převodu to je už slušné protočení klik naprázdno než to zabere při nízkém POE).

            Pro srovnání pár dalších současných ořechů. Současných Mavic ořech má 48 POE, Fulcrum ořech má 36 POE.

            Pro mě je to příjemné od hranice 36 POE (na 24 POE se ještě dalo, ale už mi to někdy vadilo). 48×36 už jako velké zlepšení nevnímám (dlouhodobě jsem v poslední letech jezdil starý ořech Mavic s 24, nový ořech Mavic s 48 a teď mám na už delší dobu na všech kolech Fulcrum ořech s 36).

            0 0
            • MlokCZ  

              A pak občasná situace, kdy ořech střelí (po situaci kdy se nešlapalo se chytí na hraně jeden praporek a přeskočí to do další polohy, kde se už dobře chytí všechny praporky) a stojíš v pedálech celou vahou, tak s menším POE je také daleko nepříjemnější (jak ustřelí kliky o delší kus).

              0 0
            • maajkee  

              Sakra, jak já na tom můžu vůbec jezdit když to čtu. Že jsem s tím ořechem vyjel na jeden zátah třeba Wiessnera, to musím bejt sakra dobrej teda :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Byl jsem v Rychlebkách už delší dobu zpět, tak nevím přesně názvy.

                Wiessner je ten závěr směrem nahoru před začátkem Walesu?

                Jestli ano, tak jsem ho vyjel celý taky (v kuse bez šlápnutí) a to jsem fyzicky slušná lemra. A celé to bylo pouze o fyzičce (pro mě to bylo už akorát na hranici, být to výrazně delší, tak bych to už nedal).

                Tohle není technický výjezd, tam žádné častější šlápnutí dozadu co popisuju nebylo třeba a nijak se tam menší POE nemělo kde projevit.

                0 0
            • Singlespeed  

              Nahlédnu-li do ořechu Mavic z mých Crossmaxů, vidím jen 18 zubů. Opravdu je POE 24? Pak tomu nerozumím. Podle mě má crossmaxácký ořech jen 18 poloh.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nemám tu už nějaký čas starý Mavic ořech, tak nemůžu ověřit. Vycházel jsem z více údajů na netu a je možné, že to je blbě.

                Přeci jen fotka je fotka.

                V každém případě u Mavicu to není v praxi žádný zázrak (Fulcrumy a nový ořech Mavicu v praxi mi přijdou zcela ok).

                Pořád to je ale lepší než ten Sram (ten jsem ani nejezdil, ale co hledám, tak 18 opravdu nemá).

                0 0
            • McBlacky  

              teorie pěkná, ale v reálu je to fuk. Jezdím dost prudký výjezdy i technický a na POE jsem teda nedojel nikdy :)

              jedna prudící – prudký výjezd kde stihneš otočit proti směru, není prudký výjezd. Tam kde na to máš čas, tě menší poe nezabije.

              za mě to je hledání problému kde není

              0 0
              • maajkee  

                +1

                0 0
              • Vilém  

                Jak psal vyse lukas, toto nastane, kdyz na chvili ve vyjezdu zastavis, zabalancujes a pak chces slapnout.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  blacky ma silu jako parni masina, tkaze vsechno zvlada na velkou pilu…nam slabcakun nezbyva nez shodit a vymlouvat se na technicke potize:)

                  0 0
              • Singlespeed  

                Občas si přešlápne dozadu aji mistr strmých výjezdů Zirecek: http://www.youtube.com/watch…

                0 0
                • McBlacky  

                  pro radost proč ne :)

                  teda šlo by to i bez toho myslím

                  0 0
                  • kubad  

                    uritě jo, ale když už k tomu dojde je příjemnější když ti to dřív zabere :D

                    0 0
              • MlokCZ  

                A teď si představ, že někteří mají mnohem menší výkon a ještě k tomu třeba točí i vysoké kadence a stejnou pasáž pojedou na mnohem lehčím převodu než ty. U mě v praxi znamená, že jezdím každou chvíli na nejlehčí převod.

                K tomu si představ, že když se jede při malém výkonu pomalu, že v daleko více situacích dojde k okamžitému zastavení (zase daleko dříve než u tebe, jedeš rychleji).

                A najednou se POE projevuje mnohem více…

                Já to v situacích kde potřebuju protočit rychle kliky dozadu vnímal u Mavic ořechu docela dost (a stávalo se mi, že najednou stojím a pasáž nedám; vyšší POE to ne pokaždé vyřeší, ale někdy to pomůže).

                Až tak často ale takové pasáže nejezdím, takže s tím nebyl problém u Mavicu žít. U nového Mavic ořechu a Fulcrum ořechu je to v každém případě příjemnější.

                Nemá to ale cenu dál rozebírat. Jako vždy se to zvrtlo k tomu, že když někdo nějaký problém nemá (a je jedno jestli z důvodu výkonnosti, toho co jezdí, jakým stylem jezdí), že takový problém nemůže u nikoho existovat…

                Tohle je přesně jeden z důvodů, proč mi debaty na BF už nebaví a už přispívám daleko méně.

                0 0
                • McBlacky  

                  tak to není. Já netvrdím, že ten problém není. Tvrdím, že se to zveličuje a že i s vyšším POE se dá žít. I já sem tam na rovině protočím kliky (situací je celá řada), ale na úspěch nebo neúspěch průjezdu následné pasáže nemá POE vliv.

                  Bych se asi každýmu vysmál, kdyby něco nedal a jako výmluvu použil to, že má velký POE.

                  0 0
          • Vilém  

            X9 ma poloh 15.

            0 0
    • couffy  

      Mám je asi rok,najeto cca 3000km a v poho.

      0 0
    • maajkee  

      První X9ky, najeto cca 2000km v terénu a ložiska už se ozývaly dost.

      Druhý X9 náboje cca 2000km, terén znatelně mírnější a stále v pohodě.

      Akorát bohužel o něco vyšší váha zádního náboje. Jinak za tu cenu dobrý náboje.

      0 0
    • rim  

      Mám jenom přední, má za sebou dvě sezóny a nevím o něm. Kolo se točí bez odporu, vůle není, slyšet není, co víc si přát.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.