Náboj - kónus nebo průmyslový

95 nepřečtených
  • ouzo

    Zdravím,

    na mojem kole mi odešel ořech na M475 (buď se protáčí na obě strany nebo vůbec) a než kupovat nový, tak radši pořídím celý náboj a nechám si ho zaplést. A teď se rozhoduju, jestli pořídit od Shimana na konusech (zřejmě XT, ale ten je pokud vím jen CL) anebo pořídit na průmyslových ložiskách. Co jsem se poptával známých, tak nebyli jednoznační..

    S cenou bych se chtěl pohybovat kolem tisícovky a aby s ním bylo do budoucnosti co nejmíň práce.

    Zapletených kol (crossride atd.) se trochu bojím, protože vážím kolem 90kg.

    0 0
    • Vilém  

      Shimana, pokud je clovek umi seridit, jsou vcelku nesmrtelny, teda az na ten zminovany orech, to je jejich nejslabsi misto, nehlede na sadu. Pokud chces neco nac nemusis sahat, tak bych radsi vzal neco na „prumyslech“, novatec a jeho klony zas tak drahy nejsou a funguji solidne.

      0 0
      • t29  

        +1

        0 0
        • xshreck  

          ještě bych dodal že se v tom MOŽNÁ chce porýpat i když je to nové, tím myslím např hooodně moc vazelíny v ořechu. Tak jsem si ho zlikvidoval já :)

          • naučit se dotahovat konusy. Teď jsem si to trénoval na strarých kolech apedálech .-))
          0 0
          • t29  

            pokud jsi šikovný a ochotný konusy štelovat, tak je to tvoje plus a za odměnu se ti budou krásně točit. My líní s levýma rukama zůstanem u průmyslů :)

            0 0
            • xshreck  

              já mám taky radši průmysly, ale už jsem si nějaký konus aj pokazil (teda strhnul závit protože jsem to přetahl na těch dvou závitkoch: )) ) … a teď už to vypadá nadějně .))

              ale proti průmyslům mi přijde že jsou konusy míň točivé

              0 0
            • Smazaný účet  

              tak jest

              0 0
            • hovanec  

              Mám konusy od Shimana na náboji 525. Naučil jsem se je seřizovat a točí se líp než některé průmysly. Když je nepřetáhneš, tak s pravidelnou údržbou vydrží věčně. Co jednou za čas potřebují, tak vyměnit zmiňované konusy nebo kuličky.

              Pro těžší jezdce bych doporučil spíše průmysly. Jsou bezúdržbové a jsou víc blbuvzdorné. Tím nemyslím nic ve zlém k méně zkušeným uživatelům, každý jednou začínal.

              0 0
      • Smazaný účet  

        Jo souhlas. Dobře mázlý a seřízený konusy sou taky držáci. Ale průmysly maj taky něco do sebe. Čas od času se přebouchaj za nový a pak se už pár let člověk jen vozí.

        0 0
      • Smazaný účet  

        A jaký klony novatecu máš na mysli? Raptor třeba?

        0 0
        • Vilém  

          No treba, nebo ruzny authory, superstary atd.

          edit: I kdyz treba ten author neni komplet na prumyslech, orech ma klasicky konusy a kulicky, totez byly naby Coda a jiste i nejaky dalsi.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A ten raptor například. Mam ho ale je asi tak o 500 levnější než ten samej s nápisem Novatec. Ta cena je jen o značce, nebo i o dílenským zpracování jednotlivých součástek?

            0 0
    • xshreck  

      zkoušel jsi ten ořech rozdělat? Možná by šel zachránit

      0 0
    • xshreck  

      pokud se ho budeš zbavovat, kdyžtak mi písni … mám pochroumaný svůj ořech tak bych zkusil udělat ze dvou jeden … :)

      0 0
      • ouzo  

        ještě ho chci zkusit resuscitovat u známého, ale stejně je klec (nebo jako to nazvat) prasklá a sundání kazety je zábava tak na 10 minut…

        0 0
    • Atilla  

      No zadní náboj kolem tisícovky na průmyslech tak možná autor. Když vidím kolegu jak se v konusech pořád hrabe a to jezdí XC a porovnám to s nábojem co jsem vozil 5 let na FR, ani jednou jsem nevyměnil ložisko a pořád se krásně točí. A točit bude, tak za mě jedině zapouzdřená ložiska. Až se zmrší, tak ho jednoduše vyklepneš dáš za pár korun nové a jezdíš zase několik let.

      0 0
    • ememem  
      1. xt je aj na 6 dier
      2. vzhladom na to ze konusy uz robo asi len shimano by si mal asi zmodifikovat

      otazku :-). tazko povedat, konusy ked sa to poriadne nastavi vydrzia nafurt, o nejkaom neustalom rypani sa v tom co tu poniektori spominaju nemoze byt ani reci. slabina je udajne orech (vraj cast vyhrdzavie). ja som to nepozoroval (co neznamena ze to tak nemoze byt). bola tu ale fotka naboja od rychleho turistu ktora tuto hypotezu znacne silno naburava :-) na druhej strane sa pod oznacenim „priemyslene lozisko“ obcas ukryva taky shit ze to az neni pekne. asi ma tu niektori ukamenuju ale co tak pocuvam z okolia tak sa to pomerne dost tyka nabojov novatec a AC. (resp ich lozisiek v orechu)

      1. zapletenych kol sa bat nemusis ja mam este viac kil a je to v pohode aj ked

      je fakt ze za tisicku neboli. Cridy som mal tiez, presiel som nimi svojho casu aj alpy, teraz ich mam na zimaku, v zivote som sa ich nechytil a funguju. myticku malu tuhost som nezaregistroval.

      konkretne za mna ak chce naboj za tisicku tak asi to XT neni to gramarina ale pomer cena/vaha/vykon asi budes tazko hladat lepsi. ak nutne na primeysloch tak som mal celkom dobru skusenost s author aco.

      0 0
    • Toutou  

      Stalo se mi přesně to samé, vzadu to vyřešil SRAM X.9. Tuším že i X.7 je na průmyslech a nestojí moc.

      0 0
    • lubosx  

      koupil bych novy naboj za 380 kč a prehodil orech i konusy

      0 0
      • ouzo  

        ten současný náboj prakticky nemá těsnění, takže by to bylo jen dočasné řešení…

        0 0
      • jachymk  

        to by jsi ho kupoval každý půlrok, tyhle náboje jsou tragické

        0 0
    • MirosPikos  

      Já bych to viděl následovně. Náboje na kónusech budou mít kratší životnost, ve smyslu toho, že se časem vyjede drážka, kterou se valí ložiska. Drážku nevyměníš. Naproti tomu když se ti ojedou průmyslový ložiska, tak si koupíš ložiska nová, přelisuješ a jedeš dál. Nemusíš zaplétat nová kola.

      Otázka je, když se vyjedou kónusy, jak na tom budou ráfky a další části. Já jsem zvolil průmyslová, vždycky mě štvalo seřizování kónusů, třeba si myslím, že mi to nedělá takový problém.

      Ale je to jen názor :)

      0 0
      • obda  

        Na dobre udrzovanych konusech neni problem najet > 30kkm bez toho, abys mel vydrenou drazku v tele naboje. Sam si zhodnot, jestli ty kola tak dlouho vydrzi a jak dlouho bude trvat, nez to najedes …

        0 0
        • JSt  

          imho mnohem vic nez 30k. ale musi byt kvalitni.

          0 0
        • mr.antik  

          seřizování nebo údržba kónusů byla (a je) nejnenáviděnější část údržby kola. To může být taky dost silnej důvod, pokud jezdíme pro radost…

          0 0
          • nox159  

            dokud to neni horši jak myti nadobi tak je to porad pohoda :)

            0 0
            • Evilcleaner  

              no udělat jeden pár kol na konusech je o dost větší pohoda než umýt nádobí:-)

              0 0
              • nox159  

                no to ja vim… :)

                0 0
              • mr.antik  

                co myslíš tim „udělat“? Jako všecko ven, vyčistit a zase zpět? To dám radši jednou za 20tisíc km nový ložiska…

                0 0
                • nox159  

                  o jakem naboji mluvis ?

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  no vytáhnout ven kuličky vyčistit, nová vazelina složit. práce do dvaceti minut s rezervou celý pár. u slušných nábojů stačí v pohodě jednou za sezonu

                  0 0
                  • mr.antik  

                    jo, věřim tomu, když máš praxi a nějej rozumnej postup aby se ti nevysypaly kuličky a nemusel je hledat a jak je zas co nejlíp dát dovnitř, tak proč ne…

                    0 0
                  • nox159  

                    technicka otazka:

                    davas zpatky stejne kulicky a cim to cistis jen hadrem nebo i nejakym sajrajtem?

                    0 0
                    • redyuri  

                      keď sa gulička urve, dávam novú .)

                      mne inak stačí hadrem pretrieť, potom natlačím do misky vazelínu a do toho naukladám guličky a zložím to

                      0 0
                    • Evilcleaner  

                      trochu zpožděně, ale přece. pokud je konus v pohodě tak nechávám staré kuličky, pokud konus vydřený tak kuličky musí pryč. no a čištění obyč hadrem, vazelina je podle mě dobrá s teflonem, oproti lithiové klasice by ani nemusela ničit těsnění.

                      0 0
              • hovanec  

                Nádobí nebrat…

                0 0
          • Rychlej turista  

            Lidi tady pravidelně rozebírají kde co, ale v seřízení kónusů hledají problém. Já když něco rozeberu, tak už to dohromady zpravidla nedám, ale s kónusy teda problém rozhodně nemám.

            0 0
            • mr.antik  

              seřízení problém není (pokud není zrovna ohnutá osa a nebo nic uvnitř nekřoupe)… Ale jak se muselo dovnitř, to mě vždycky štvalo.

              0 0
          • obda  

            Narozdíl od spousty jiných věcí repasi (tj. vyčištění, namazání a seřízení) kónusového náboje dělám docela rád. Vychází to tak na 20 min na pár, a jednou za sezónu to opravdu není problém :)

            0 0
            • Volf  

              Seřizování kónusů je arostrokratická záležitost a ty jak známo nejsou prostě pro každého :-) Jinak s tebou popsaným seřizováním kónusů naprostý souhlas. Já budu mít na svých XT čkách letos najeto už 50 000 a pořád jako nové. 2× do roka je vyčistím a to je jediné co s nimi dělám.

              0 0
        • K2  

          A blbě seřízené konusy (zpravidla přetažené od výroby) ti drážku v těle náboje vytvoří prakticky během několika vyjížděk.

          To nemluvím o tom, že se konusy po přitáhnutí rychloupínáků dotáhnou trochu více než, když je seřídíš bez RU.

          Sám je vozím, ale je to jeden z mála komponentů, které vyžadují pravidelnou údržbu (mimo řetěz) Všechno ostatní jsem vyměnil za komponenty, které neřeším a jezdím.

          Náboje Author na mém předchozím kole jezdily cca 5 let a po rozebrání před prodejem přední vykazoval lehkou vůli, ale po rozebrání pořád hezká zelená vazelína (jezdí bez zásahu dál) – takhle si představuju ideální komponent.

          0 0
          • nox159  

            Sám je vozím, ale je to jeden z mála komponentů, které vyžadují pravidelnou údržbu – co to u tebe znamena pravidelna udrzba?

            0 0
      • jipík  

        i ta drážka :-D podle tebe :-D ta se dá vyměnit, je to ocelová miska nalisovaná v hliníkovém těle náboje, ale blbě se ty misky shánějí, ale je fakt že kuličkové ložisko tzv. průmyslové lze sehnat bez problému, mám na kolech s konusama naježděno i přes 10k km a pořád jsou v poho, ale je fakt že se musí hlavně ty shitmana hned při novotě trochu poladit tedy povolit jsou dost přetažený a to je odrovnáš po 300km, což jsem už taky viděl, no a teď už kola vybavuji jenom nábuji na tzv. průmyslech lebo doba si to žádá ne :-)

        0 0
      • MirosPikos  

        Když to tak čtu, tak problém asi byl, že jsem neměl nikdy lepší kónusy než SH LX nebo sram x.9

        Ono, ne že by se tam udělaly vždy nějaké ty drážky, ale spíš se objeví takové divné mapy, v kterých do drhne a nejde to pak seřídit. Buď to jde s vaklem ale relativně lehce a nebo bez vaklu a sem tam (když kulička najede na tu mapu) to zadrhne. Z toho důvodu, už chci jenom průmysly…možná to vyjde i levněji, než kvalitní kónusové středy.

        0 0
        • Vilém  

          X.9 s konusy?ani stara 9.0 je nemela. Jinak to co popisujes je prave nasledkem spatneho serizeni. I nova naba vetsinou potrebuje povolit, protoze je z vyroby pretazena a odejde pak velmi zahy.

          0 0
        • obda  

          LX konusy jsou dostatecne dobre na to, aby vydrzely desitky tisic km (viz pepek dole). Jak pise Vilem, asi byly spatne serizene.

          0 0
    • mr.antik  

      U kvalitnějších nábojů to je asi jedno (ostatně tam jsou asi i další vlastnosti do úvahy), ale obecně jsem měl vždycky víc problémů na mtb s kónusama než s „průmyslama“, takže bych spíš šel cestou Novatecu než Shimana, navíc pokud ti vadí CL.

      0 0
    • siafu  

      průmyslový, nevím, proč se mám dobrovolně vrtat v konusech, když DT Swiss je sázka na jistotu… z těch levnějších asi Novatec, Author (?)

      0 0
      • ememem  

        nevím, proč se mám dobrovolně vrtat v konusech – dobra otazka, tiez to nechapem, naco sa v tom vrtas? (plati aj na mnohych dalsich co musia furt nieco stelovat)

        když DT Swiss je sázka na jistotu – pisal ze chce naboj za tisicku

        0 0
        • siafu  

          však já se v tom nevrtám, pač mám DT Swiss xD …však píšu, že z levnějších Novatec a kdysi nějaký náby měl i Author, nebo bazar

          0 0
          • Atilla  

            Ty autory drží pěkně. Jen je to těžítko jako sviň.

            0 0
          • ememem  

            tak potom co teoretizujes o vrtani sa v konusoch?

            0 0
            • siafu  

              no jen zkušenost z náby LX, která byla zralá na rozborku, už ji dávno nemám, celý výplet byl raději za pár korun prodán… já se v nábech zkrátka vrtat fakt nechci, takže náhradou byl za slušnou cenu výplet na DT Hugi (od borce, co přecházel na Soul Kozaky) a co mám DT, tak o nábojích nevím

              0 0
              • pepek  

                LX náby mám z roku 1995 a jsou stále pěkně funkční. Ono problém bude někde jinde. Jak se tady již mnhokrát psalo, někteří nesnášejí důležitou strojní součástku – vůli. Ti mají pak často podobné problémy.

                0 0
                • mastihuba  

                  se divim že ti funguje ořech :)

                  0 0
                  • pepek  

                    O tom jsem nic nepsal, ten je tam třetí. Dvě sedmičky, jedna osmička (olámaná).

                    0 0
                • VVx  

                  +1

                  LX náby z roku 1995 mi také stále slouží. A ta vůle je fakt důležitá. Taky se zapomíná, že stažením rychloupínákem se o značnou část té vůle lehce přijde – seřízení konusů je tedy nejlepší nakonec zkontrolovat při utaženém upínáku. Pokud se tohle dodržuje a nedostane se dovnitř bordel (což třeba v případě těch LX platí), tak se to nemusí téměř rozebírat a jedna vazelína tam vydrží léta.

                  0 0
                  • kyl  

                    Mám konusové naby Sram 5.0 někdy z roku 1997,na tom kole jezdím každý den.Asi 8 let to byly hlavní kola,teď už mi slouží na přibližovadle do obchodu a nikdy jsem do náb nelezl.Točí se krásně a bez vůle.

                    0 0
    • Carlos.f  

      Já mám na MTB náboje LX resp. SLX, protože jsem ty kola tak koupil.

      Vždycky když se zhorší chod, tak náboj rozeberu. Ten je zpravidla už trochu vyrezlý na pravé straně. Tak koupím konus a devět kuliček (cca. 100kč). Složím a vydrží opět tak rok provozu za všech povětrnostních podmínek.

      Jinak mi přijde, že náboje na průmyslech je dobrá věc, ale z těch levnějších se musí hodně vybírat, aby se nesypal.

      0 0
    • javormartin  

      Oživím tento dotaz mojim dalším dotazem. Mám na zadním výpletu rok nábu SLX, předtím jsem měl XT, na XT jsem najel cca 6 tkm a pokazil se ořech ( bohužel při závodě) Tak jsem vyřešil koupí SLX. Mám ho rok a na horáku tolik nejezdím spíš jen fakt do terénu, silnici se na něm vyhnu :) Ale teďka k věci, minulej týden jsem umyl kolo, pouze houbou a po týdnu jsem vytáhl kolo, že na něm pojedu a dle zvuku a chodu, spíš nechodu :D zadního náboje mi bylo jasno, že se mi do náby dostala voda, prostě to pěkně přirezlo a zatuhlo, utázka je, rozdělat a co vyměnit? Nerad bych, aby se ten náboj někde rozpadnul jak XT, dá se ještě zachránit a má to cenu? Případně kolik cca vyjde oprava. Díky

      0 0
      • Vilém  

        Je treba rozebrat orech, vycistit jej, znovu namazat a pak slozit.

        0 0
        • Evilcleaner  

          což je mezi náma práce hodná skutečně trpělivé osoby:-))

          0 0
          • Vilém  

            Zas tak strasny to neni, ale kdyz to dela clovek poprve, tak z toho trosku vyplasenej muze byt, kdyz se na nej vysype 100 kulicek:)

            0 0
            • mastihuba  

              neni jich jen 25 na každé straně? :D

              0 0
              • Vilém  

                Spocitany je nemam, dohledavat se mi to nechce, proste hromada kulicek:)

                0 0
                • JSt  

                  prijde zajicek do obchodu a pta se: mate tunu hrasku? prodavacka odpovi, ze ne. to se opakuje nekolik dnu po sobe, se stejnym vysledkem, az jednoho dne prodavacka odpovi, ze konecne maji tunu hrasku…

                  zajicek: too je kulicek.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Prijde dement do obchodu..„co je tooo?“…to jsou jablka..„ahaaa, tka mi dejte kilo a kazde zvlast zabalit“..

                    druhy den, „dobryyy den, co je toooo?“…to jsou broskve..„tak jooo, dve kila a kazdou zvlast zabalit“

                    treti den, „dobryyy deen, co je tooo?“…„to je mak, ser na to!“

                    0 0
    • Smazaný účet  

      to je jedno, dulezita je raze, tak 12.7mm:)

      :)

      0 0
    • hyblis  

      Abych presvědčil váhající. 2014 nové kolo na Shimano SLX. Zlobila zadní nába, seštělování nepomohlo a dnes konečně po rozebrání (po cca 600 km) nalezeno toto. Soudruzi to posrali, ale po vyčistění to běží.

      0 0
    • jecnak  

      Ma uz nekdo zkusenosti s temi novymi konusy na nove Dure a Ultegre? Serizovani bez nastroju a je potlacen vliv rychloupinaku na konus. Zni to dobre a na silnici by nemusel byt problem s vnikanim necistot do loziska a tim i jeho likvidaci.

      0 0
      • žuri  

        pripojil by som sa s otazkou. Chcem na nich zapliest karbony a tieto nove konusy sa mi veeelmi pozdavaju ako alternativa k Novatecom. Dufam ze ze budu mat lepsi chod a konusy budem len mazat miesto menenia lozisk

        0 0
        • karel d.  

          Take bych se s dovolenim pripojil a zeptal se v jake cenove relaci se pohybuje prepleteni zadniho kola pokud menim pouze naboj- vyplet a rafky zustavaji. Dik

          0 0
          • novas752  

            Prace 200–600podle toho kde, kdy a jak rychle. Pak cena za naboj a pocet spic + niplu.

            0 0
            • karel d.  

              A novy vyplet sam o sobe- myslim spice(32) standartni kvality- na kolik to zhruba prijde? Dik.

              0 0
              • jardalee  

                no to se musis u nich kouknout na e-shop za kolik to maj ,levny obchody maj rafky remerx 200– 250kc a vic teda :) ,pozink draty 2–3kc /kus a niply taky okolo 2kc/kus ,nerez draty tak za 5–7kc/kus + ta prace tak 400–600kc obcas lepsi rovnou koupit zapleteny kolo ,pokud to neni nakej atyp.,nebo clovek nechce nakou jinou kombinaci,samoz­rejme se bavime o levnych vypletech

                0 0
                • karel d.  

                  Pokud tam chci ponechat ty stare paprsky (najeto asi jen 1500km)- nechaji je tam nebo k tomu, aby mi na praci dali zaruku vetsiniu pozaduji prepletani s kompletne novymi?

                  0 0
                  • novas752  

                    Pokud ma naboj stejne velke priruby jako stary (= na stejny rafek a typ vypletu budou potreba stejne dlouhe draty), tak by mohli nechat i puvodni.

                    0 0
                • karel d.  

                  V te cenove kategorii mam obavu o kvalitu naboje na ktery to vetsinou napletou, aby cenu drzeli dole.

                  0 0
              • žuri  

                vacsinou okolo 10e na koleso, zakladne nerez draty 2.0 a mozadz niple, solidny vyplet postacujuci na vsetko. praca vacsinou okolo 20e. Niekedy je naozaj lacnejsie nove koleso ale aj pri relativne lacnych kolesach je lepsie zapletat, praca stoji za to v podobe kvalitnejsieho vypletu – pevnejsi, menej sa rozcentruje

                tie Shimana s digital cone adjustmen, nikto ziadna skusenost? Ja to vydim ako uzasny potencial do buducna, ak by technologia klesla na 105ku alebo XT/SLX tak to moze byt navrat konusov do dobrych kolies. Fulcrum ma tiez dobry system ale nerobia zial samostatne naboje

                0 0
                • jardalee  

                  no porad to vypada jako normalni konusy ,akorad se to teda asi uz steluje jenom na jedne strane ,ale samozrejme fyzicky ten naboj nemam https://www.youtube.com/watch?…

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Já vozím náboje Ultegra 6800 už od doby, co se objevily na trhu. Zatím jsem neměl důvod na ně vůbec sahat. Jsou to normální konusy, jen je zjednodušeno jejich seřízení. aby člověk nemusel čarovat s konusovými klíči a kontramatkami. Super je, že ořech je stále ocelový a neožužlá se tak jako třeba DT Swiss, Novatec apod.

                  0 0
                  • žuri  

                    kolko mas najazdene? Jednoduchost obsluhy – o to nam asi pri tejto novinke ide

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Mám je čtvrtým rokem,, nájezd nevím, neboť jezdím ještě na dalších 4 kolech :-).

                      0 0
                  • Renda69  

                    Já míval Utegru dlouho, měnili mi v servisu vždy na jaře kuličky a konusy, bo byly rezatý. Teď na silnici Novatec. No a na horáku jsem todle nechtěl, takže Chris King. Na novém stroji příští rok už to bude taky ChK.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ti to kazdej rok sekladali nasucho, ne? Aby namazana Ultegra po roce vyrezla, to si nedovedu predstavit v cem a kolik bys musel jezdit.

                      0 0
                      • Renda69  

                        Si prohlédni moje fotky orezlého a prorezlého rámu. Jezdím celoročně a v okolí Prahy se solí jak o život. Jednou se mi rozpadla vidlice a taky už i berany. Proto přecházím na titan.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Aha:) Tak uz vim. Tak tam se tomu az tak nedivim:)

                          0 0
                          • Renda69  

                            Jo a vlastně mi jednou uhnil představec a dodělává druhý nosič od SportArsenalu. Ale Tubus dělá titan, takže už objednávám… Vlastně jsem měnil úplně vše, nebo generálkoval. Příští rok bude Litespeed Gravel :-)

                            0 0
                        • žuri  

                          na take pouzivanie by som kazdemu naozaj odporucil priemysly a ja by som na take pouzitie nezaplietol Dury/Ultegry:)

                          Zato by som ich mile rad premazavla na pretekovych kolesach odmenou za lepsiu jazdu;)

                          0 0
          • scota  

            No Praze 650 – 790 Kč

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.