• stihac

    Zdravim, mam hardtail, jazdim rekreacne po lesoch – klasicka XC. Zaujimalo by ma, na kolko fukate plaste? Ja mam take balony sirky vpredu 2.25 a vzadu 2.2 a mam tam tlak 4.5 atm (tusim 65 PSI?)

    Na jednej strane sa bojim defektu, tak som to zatial nechal takto – vlastne na najvyssom odporucanom tlaku tych pneu), hoci mam nejakych 73 kg (nie som tazka vaha). Takto nafukane su aj napriek sirke pomerne rychle. No zaujimalo by ma, ked necham nizsi tlak, ci to bude lepsie tlmit nerovnosti resp. ci sa plaste budu spravat prilnavejsie pri brzddeni / vo vyjazde… a tak celkovo.

    Mate teda nizsie tlaky v pneu nez ja?

    Nech zije MTB :)

    0 0
    • Pablo  

      Nižší tlak bude samozřejmě mnohem líp tlumit nerovnosti a kolo nebude na nerovnostech tak odskakovat, to jak to máš nafoukaný je dost extrém při tvých 73kg, to musí být v terénu hodně nepohodlný a určitě to moc nedrží. Pokud neskáčeš, imo by ti mohlo stačit 2,5 atm, někdo jezdí i 2, ale to už bych se bál procvaknutí. Klidně upusť jen na 3 a snižuj podle pocitu, ale 4,5 je moc.

      0 0
    • hribik A1  

      2.5 az 4, podla toho ako dlho je odvtedy co som to naposledy nafukal :-) cesta + lahsie tereny

      0 0
    • ziki007  

      3 – 3,5 atm.

      0 0
    • MlokCZ  

      To fakt na tvojí váhu jezdíš 4,5atm.? Tak to máš v terénu místo kola pak dobrou hroskou kozu a hezky si spolu zaskáčete :-)

      Máš to do terénu totálně přefoukané.

      2,25 Schwalbe klasiku na svojich 70kg jsem jezdil nejčastěji 30/35psi (přední/zadní) a sem tam 25/30psi. Teď UST 2,25 vozím 25/30psi (u klasiky pod těch 30psi už přeci jen narůstá riziku cvaknutí).

      Znovu přikládám (už to tu bylo) pro orientaci takový grafík bike magazinu, kde hledají optimální tlak, tedy kompromis aby to ještě nějak jelo a aby to dobře drželo.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tam je pěkně vidět, že od nějakých 2,5atm. jsou vlastnosti pláštů úplně na ho..o. Bylo to děláno právě pro plášť kolem 2,25 a myslím že pro jezdce kolem 70–75kg.

        Samozřejmě že to neplatí obecně a s různou šířkou plášťů se to liší a s různou váhou jezdce taky. Ty jsi ale právě někde kolem těch parametrů, pro který to testovali.

        0 0
      • MlokCZ  

        A valivý odpor přefukováním nad 2,5atm. stejně už skoro neklesá.

        0 0
        • Matony  

          Valivý odpor, při vyšším tlaku prudce narůstá, obzvlášť na měkých terénech louka, pole, měké lesní cesty atd.. Loni jsme museli přejet zvláčené pole, a tam je teprve vidět rozdíl!! Kámoš měl nahuštěno snad na ty 4 a já kolem 2, on se bořil a já mu dal 1/2 pole .

          0 0
      • geri  

        Čajda Mloku, často čtu Tvoje elboráty a dnes vůbec poprvé něco píšu. Na základě Tebou prezentovaného článku jsem zkusil nahustit na 2.0 svoje 2,25, ujel asi 60km a jsem docela v šoku. Nejenom na měkkém terénu, ale rovněž na tvrdém (i přejezdy po silnici) – odvalování, komfort, celková pružnost celku (mám full) úplně někde jinde než při nesmyslně vysokých hodnotách, který jsou dnes pro mnohé bohužel dost zažitý jako standard. Doporučuji vyzkoušet na běžné vyjížďce, a to mám 88kg! Na závod zřejmě opět kvůli hrozbě defektu trochu přifouknu, ale jinak je to pro mě už jasný. Díky za nové obzory…

        0 0
        • stihac  

          Tak som tiez skusil co ste mi radili – znizi som tlak z 4.5 na cca 3.5 atm. Vysledok velmi pozitivny! Pohodlie stuplo, „usedim“ prejazd mensich nerovnosti a plaste sa stale pekne gulaju :) takze som vo vysledku asi rychlejsi.

          Nezvyk pre mna hlavne bol sledovat ako sa plaste v mieste kontaktu so zemou deformuju – nevediet ze tlak je este s rezervou bezpecny tak sa bojim ze to je moc makke. Plaste pekne „pracuju“, kopiruju povrch a jazda je fajn. Este niekedy skusim spustit na tych 3.0 atm :)

          Dik za BF, bez vasich rad by som to ani nevyskusal.

          0 0
          • MlokCZ  

            Záleží na objemu plášťů (čím větší, tím dovolí menší tlak bez rizika cvakání), odolnosti plášťů, hmotnosti jezdce, stylu jízdy a co jezdí.

            Já jezdil dřívě klidně 2,25ky Schwalbe s duší i na 25/30psi, ale tam už mírné riziko cvaknutí bylo, více než 30/35psi jsem je nejezdil, to už je hrozně tvrdý na mojich 70kg.

            Teď s UST už vozím 25/30psi pořád, když není problém s cvakáním.

            Bezpečný tlak je tedy pro každého jiný.

            0 0
    • Svět videa  

      na 73 kg 4,5 atm je celkem brutální tlak, v této váhové kategorii bych přes 3 atm nešel, jestli si chceš jízdu trošku užít

      0 0
    • Matony  

      Foukáš stršně vysoký tlak, já foukám od 2,5 po 3 max. Nižším tlakem se ti sníží valivý odpor téměř na všech terénech, kromě silnice. O defekt, nebo držení nemusíš mít vůbec strach.

      0 0
      • MlokCZ  

        To není pravda. Nižší tlakem se sníží valivý odpor pouze na měkkém povrchu, což v reálu je jasná menšina (to jsou třeba louky, hlavně podmáčené, jehličí hluboké měkčí, také hlavně podmáčené).

        Pokud je sucho, tak je skoro vždy povrch tvrdý a menší valivý odpor má větší tlak v plášti. Ale jak je vidět z toho srovnání bike magazinu, tak přefukováním nad určinou mez stejně ten valivý odpor téměř neklesá.

        0 0
        • Matony  

          nejou to jenom podmáčené cesty, opak je pravda, a ve skutečnosti je to většina cest, kromě silnice, včetně tvrdých polních cest a šotoliny. Někde jsem měl materiály od Schwalbe, kde to taky testovali, bohužel to teď nemůžu najít, ale už se to tady řešilo.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to bych chtěl takový zdroj informací vidět. Hledal jsem na tohle téma už opravdu hodně. Bohužel skutečně měřené testy na různém povrchu nikdo téměř nedělá.

            A na tvrdém povrchu se shodují věšchny zdroje, které jsem četl, tedy na tvrdém je vždy rychlejší více nafoukaný plášť a rozhodně to neplatilo jen na silnici.

            Šotolina je takový nejasný povrch, protože se sype a bude záležet určitě na konkrétní situaci a tam by někdy méně nafoukaný plášť jet rychleji mohl.

            Kdyby to bylo pouze pro asfalt, proč by úplně všichni na závody, když je sucho foukali takové velké tlaky? Že by úplně všichni závodníci chtěli jet pomaleji, když jim k tomu ty pláště navíc pak hůře budou sedět?

            0 0
            • pavlix  

              Souhlasím.

              0 0
            • Matony  

              Není problém, já jen prodávám jak jsem koupil+vlastní zkušenosti. Vůbec se tady nechci přít, taky je hlavně každý terén jiný, i poměr různých terénu je jiný.

              Asi hodinu jsem hledal ten materiál,kde jsem to četl, naštěstí nic nevyhazuji, je to oficiální katagog Schwalbe 2007.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak aspoň nějaké měření, škoda, že zrovna jen šotolina a louka. Louka je zrovna měkký povrch a šotolina sporný (není psáno o jakou přesně šlo).

                0 0
                • Matony  

                  já myslím, že je to v podstatě jedno. Verdikt zní, že 4,5 je hodně.

                  Mě to vychází na stašovskou šotolinu přesně 2,32654 Bar při šířce pláště 2,25 ;-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak jasně, stejně pokud to není na závody není minimální valivý odpor prioritou a foukám dle terénu a proto jezdím tlaky nižší i s tím, že to na tom vyloženě tvrdém povrchu pojede o trošku hůře.

                    0 0
            • qwerty  

              Měkce do terénu. Kořen/kámen/cokoli.

              Tvrdé kolo musí přes se vším, co veze.

              Měkké kolo (menší) nerovnost pohltí proboří se, ondoňa se takříkajíc vejde do objemu pláště.

              Tolik teorie – sám ale nemám nervy na nízké tlaky při přesunech po asfaltu či jiném relativně rovném povrchu.

              0 0
              • MlokCZ  

                S nerovnostmi to je sice pravda, ale pokud je odpružené kole, tak stejně přes ně musí jen kola a ne celá těžká soustava jezdec/kolo.

                Já mám rád menší tlaky, ať to hezky sedí, proto jak jsem psal výše jezdím 25/30psi (na UST 2,25), zkoušel jsem i výrazně méně i kolem 20psi. Pod 20psi už to nejde, to je málo, to už kolo plave vyloženě. Ale kolem těch 20–25psi to jde, v terénu super, ale tam právě už se mi pocitově zdá, že to jede hrozně blbě na jakémkoliv tvrdém povrchu, který u mě určitě převažuje. A stačí přifouknout na těch 25/30psi (přední/zadní), co jezdím a hned to celkem jde i na asfaltu a pořád to drží v terénu ještě výborně.

                0 0
                • qwerty  

                  Ale musí se stlačit tlumič nafoukaný na hentu soustavou – takže vyhozená energie. Tedy já si to alespoň tak představil když jsem četl tu Nilges/Schwalbe teorii a nechtěl jsem se s ní smířit (správně přece je tufo a aspoň 11 atm :).  Ale v praxi k tomu přistupuji, jak píšeš a za jednu z výhod fulla považuji  možnost víc foukat – ač teorie praví, že full lze právě proto, že je full, foukat míň.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No to já díky fullu foukám naopak méně. Tedy ještě nedávno to tak bylo. Tím myslím důvod, že na HT bych při tom tlaku co foukám více cvakal. A v minulém čase proto, že teď už s UST je to fuk.

                    0 0
                    • qwerty  

                      Jo, proto to ta teórie praví – cvakání.

                      0 0
                    • JSt  

                      jak se to vezme fuk. kvuli podhustene gume muzes raf rozstrelit vzdycky. coz vidim jako vetsi problem nez hloupyho snaka.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To máš sice částečně pravdu, ale rozdíl v ráně, kterou musí dostat ráfek, abys ho rozstřelil a k tomu aby došlo pouze ke cvaknutí je hodně rozdílný. Cvaknout klidně můžeš někdy i tak, že se překážka ani zcela nedotkne ráfku (duše už se skřípne a cvakne, ale ráfeku to nevadí vůbec).

                        Já jsem třeba nikdy ráfek rovnou nerozstřelil a ten co jsem zničil loni, tak bo byl až následek cvaknutí, kdy jsem jel dalších dost metrů celkem velkou rychlostí na prázdném zadním kole. Ráfek byl zrušený v jiném místě než byl snake.

                        A ještě je tu další zásadní rozdíl, u UST i když poničích ráfek (k čemuž už tak snadno nedojde), tak to nemusí utéct hned rychle najednou, to znamená větší šanci včas zastavit a snížit riziko pádu (zvlášť když by to bylo na předním, zadní se dá většinou ustát i vyfouklé).

                        V mojem případě se při tlaku 25/30psi v UST NN/RR přímého rozstřelení ráfku nebojím vůbec. Ono tedy ještě ty UST mají o něco větší objem než klasika (ve stejné šířce).

                        0 0
    • Rychlej turista  

      Vážím stejně a na takovou šířku plášťů bych víc jak 3 asi nedával. A jestli jezdíš jen rekreačně, tak se na takových pláštích cvaknutí bát nemusíš a klidně můžeš dát méně, bude to hodně pohodlné a pořád pojedeš.

      0 0
    • Pebe  

      85kg, 2.1 Maxxis ve 29palcích, foukám přední na 30, zadní na 35PSI

      0 0
    • kubad  

      co nejmíň aby se plášť na ráfku nežvýkal.

      pokud se jede tvrdý terén + hodně asvalt – co nejvíc

      0 0
    • marapara  

      To je zbytečné foukat na 4,5 atm. při 73 kg. Já mám 75 kg a foukám na 3,5 atm. Foukal jsem na 4, ale je to zbytečné a hlavně nepohodlné. 3– 3,5 atm. je podle mě rozumný kompromis tlumení a jistoty, že neprorazíš kolo př větší prdě o ráfek. I když už i to se mi při 3,5 atm. podařilo.

      0 0
    • Pavel100  

      Přední NN 2,1" na 1,9 až 2bar a zadní RR 2,25" na 2 až 2,1bar při váze 63kg ale to si můžu dovolit na fulovi. Na HT musím zadní na 2,4bar jinak cvaknu duši.

      0 0
      • Mug  

        Stajné tlaky do stejných UST plášťů. Jen mám o 10kg víc :-(

        0 0
    • roud  

      3–5 na mtb a na silničce 7–10

      0 0
    • velke lytko  

      foukám bez manometru .nafukám ,přiložím třeba na hranu schodu a svou vahou zatlačím. scvakne-li se pášť,dohustím

      0 0
    • Daf  

      Kdyz nahustis plast 2.25 na 4.5 tak je urcite jak kamen. Na silnici OK, ale v terenu uz je to spis ke skode. Horsi trakce, brzdeni, pohodli. Na rychle a kratke zavody hustim na 3Bary. Na maratony 2.25 predek a na 2,75 zadni kolo.

      0 0
    • karliner  

      86 kg, Schwalbe Racing Ralph 2,1, vpředu i vzadu kolem 40 psíků, na atmosféry to nevim

      0 0
    • Pablo  

      Ještě dotaz na všechny, čím tak přesně měříte? Nožní pumpa mě ukazuje pokaždý něco jinýho (±1atm) a na pumpičce k vidli vzhledem k rozsahu taky nic moc – a to nepočítám, že mám nějakou zvláštní s 4 dílkama 0–50psi a 9 dílkama 0–5bar :(

      0 0
      • MlokCZ  

        Máš blbou pumpu. Samozřejmě žádná pumpa není zcela přesná, ale každá fungující pumpa s rozumným rozsahem manometru alespoň ukazuje pokaždé stejně (při stejném tlaku) a ± to i sedí. Já mám jednu s digitálním manometrem a to ukazuje na půlky psi. Sazřejmě určitě tak přesná nebude, ale výhodou je, že je jasné to číslo, co ukáže. Pak mám starší s analogovým manometrem a ta má dílky po 2,5psi a ještě se blbě trefuje na celý dílek (jsou blízko u sebe), tedy už nic moc.

        0 0
        • Pablo  

          Jakou bys doporučil? Možná by stačil i jen měřák, pumpiček mám spousty. Ideálně na galuskový ventilek.

          0 0
          • MlokCZ  

            Poslouží jakákoliv rozumná pumpa. Já mam třeba konkrétné SKS Airbase digital, ale i většina levnějších poslouží dobře. Jen pokud nebudeš foukat i silničku, tedy nepotřebuješ tlaky přes 100psi, tak je lepší nějaká s menším rozsahem, aby byly slušně vidět tlaky kolem 30psi.

            0 0
            • Svět videa  

              já mám SKS Rennkompressor a jsem s ní spokojen, je dost podobná té tvoji, jen má klasický „ručičkový“ měřák

              0 0
            • qwerty  

              Anžto mám skoro dvacet let starou dílenskou pumpu a na její manometr se „podívali“ zákrsci. Skvělá je funkce upouštění vzduchu za současného měřen. Kvůli ní si to občas donesu i k autu.

              0 0
            • Pablo  

              Dík, vypadá to dobře. „Rotating dual valve system: Schrader & Presta“ znamená, že to je na galuskový i auto ventilek, nebo jsem si to vyložil špatně. Jestli to je na oba, tak do toho jdu.

              0 0
              • Pablo  

                chyba, vypadl otazník, mělo být: …nebo jsem si to vyložil špatně?

                0 0
      • Gorgov  

        co je tohle za krám???:)

        0 0
        • Pablo  

          Koukni na svojí k vidli, třeba to budeš mít taky, já si toho všimnul až teď, když se o tom bavíme.

          0 0
      • MlokCZ  

        A pumpička k vidlici je na to zcela nepoužitelná, ta má moc velký rozsah a ty pumpy na vidlice do 300psi, tak pod 50psi měří blbě, ani tam už nemají kvůli tomu celý ciferník (od 0 do 50 psi ani není 5 dílků jak by správně mělo být). A ještě ty pumpy na vidlice/tlumiče jsou stejně jen na autoventilek.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jak dlouho to foukáš tou pumpou na vidli? To abys začar večer, jestli chceš vyjet ráno :-D

        0 0
        • Pablo  

          :) Foukám každý všední den asi 2h a na víkend mám kolo vždy ready.

          A teď vážně: nejsem padlej na hlavu a foukám normální pumpičkou, o tý na vidli byla zmíňka jen kvůli tomu divnýmu měřáku.

          0 0
      • RaZzEr^^  

        foukam na OMV

        0 0
    • Vilém  

      V predu vozim 30–35psi, vzadu 35–40 PSI podle profilu plaste.

      0 0
    • Gorgov  

      neboj se toho, snese to i trochu vic nez max povolenej tlak…:)

      0 0
    • Krys  

      Mám teraz plášťe s rozmermi ako ty. Bontrager Jones. Predné 2,25, zadné 2,2. Podarilo sa mi ich nafúkať na 4,5 a aj tak sa mi zdali mäkké. Ten materiál je ako balón.

      Spustil som ich na 3,5 a je to v pohode. Mám 90kg. V teréne to ide výborne, na asfalte je to hlučné, ale mám taký pocit, že to má menší odpor ako tie 1,95-ky (tiež cca 3,5 atm), čo som mal pred tým.

      Akurát, že to excelentne zbiera blato. Tým sú tie Bontragery známe.

      0 0
      • stihac  

        Ano, presne tie mam – Bontrager Jones XR. Vyskusam dat to na 3.5 a budem dufat ze to neseknem – mame tu po lese aj nejake kameniste useky.

        Presne to ma mylilo, aj ked je to na 4.5 tak to nie je zdaleka ako kamen, zboku sa daju prstami mierne stlacit, tak sa mi to zdalo ok. Dokonca aj z obchodu som to dostal tak nafukane :)

        Dik za reakcie, ani som nedufal ze bude tolko odpovedi.

        0 0
        • Krys  

          Keď som videl tie čísla 2,25 a 2,2, som si aj myslel, že ich máš. :)

          Myslím, že sa toho menšieho tlaku nemusíš báť. Máš skoro o 20kg menej ako ja, to by ti tých 3,5 malo bohate stačiť. Oni tie plášte sú asi schválne tak urobené: nech to hustíš akokoľvek furt sa tvária mäkko. Hlavne keď s ními idem po asfalte, mám stále pocit, akoby som mal defekt.

          0 0
    • fisafisa  

      Ahoj,

      viděl bych to tak, že je třeba najít kompromis mezi pohodlím a jistotou neproražení (která není nikdy 100%). Takže nejvíc záleží na tom, jak jezdíš sjezdy.

      Já se v nich dost vyžívám, takže foukám přes 4 a i tak se mi podaří tak 2× za rok procvaknout :-(

      Pokud jezdíš sjezdy víc na jistotu, tak bych tipnul pro Tebe ideální něco kolem 3,5. Níž už se mi to zdá zbytečná houba. Ale nejlepší ze všeho je stejně vlastní zkušenost :)

      0 0
      • McBlacky  

        sorry ale s 4atm v pláštích tady radši nic nepiš o vyžívání ve sjezdech. To musí být spíš nervydrásající snaha o korekci uskakujících plášťů s driftingem v zatáčkách…

        0 0
        • fisafisa  

          Sorry,

          ale to vychází jen ze zkušeností (i když nepochybuju, že Tvé jsou jiného levlu).

          Když jsem 2× do měsíce lepil a měnil duše, tak jsem přitvrdil a to výrazně pomohlo.

          A že by to ve sjezdech nějak skákalo? Možná o něco víc jo, ale teď mi to pěkně žehlí RS Reba race. takže spokojenost.

          Nebo mi poradíš, co dělám ve sjezdech blbě, že na měkčích pláštích prorážím?

          Chápu, že kdybych třeba vozil brýle, tak bych se sem tam nějakému špičatému šutru mohl i vyhnout, ale určitě i Ty znáš plno cest, kde se prostě jede přes rolling stouny, kterých je tolik že prostě není prostor na vyhejbání. A pak musíš IMHO buď zpomalit, nebo mít tvrdý pláště.

          Nebo se mýlím?

          F.

          PS. Letos Krále jedeš? Koukal jsem že sis loni vůbec nevedl špatně :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            A co vozíš za plášťe? Tím nemyslím ani tak konkré typ (i když samozřejmě i to má vliv na cvaknutí), jako jejich velikost. Pokud musíš vozit ty extrémní tlaky jen abys neprorážel, tak začni vozit větší objem plášťů kolem 2,25 (pokud už je nevozíš).

            0 0
            • MlokCZ  

              A samozřejmě ideálně ten širší plášť navíc s NoTubes nebo UST pláště.

              0 0
          • Gorgov  

            rozhodně se mýlíš:) Myslet si že tvrdý gumy zachrání vidlice je velice naivní. Krom toho přefoukaný pláště jsou naopak náchylnější na proražení. Nemluvim o procvaknutí. Chce to naučit se foukat a hlavně jezdit ;)

            0 0
          • McBlacky  

            1. pořízením brýlí na kolo jsem nejen zrychlil, ale i ubral na defektech /mám 1 a 1,25/ Takže rozhodně doporučuju, bud brýle s klipem nebo čočky. Nejlevnější, které se už dají jsem našel BBB stojí 1300 a mají výměná skla 3 kusy.

            lepší vozit pláště od 2,0 /reálně, ne to co píšou/ a balony, pak se snese i menší tlak. Hlavní rozdíl je točení zatáček na všech površích tam měkčí plášť dovolí jet vyšší rychlostí, tedy neztrácíš zbytečným bržděním /riziko defektu v kamení/ a akcelerací, jízda je plynulejší. Na měkčích také lépe změníš v případě potřeby rychle stopu /urveš to, odskočíš do strany, vychýlíš těžiiště a kolo jede hodně v náklonu atd…/ a tudíš se vyhneš právě těm místům kde defekt chytneš. Hodně pomáhá práce s těžištěm a v hodně kamenitých pasážích jet rychle po vrškách kamenů nebo rovnou skákat horší úseky.

            krále letos nepojedu, dobral jsem ted ve středu antibiotika :/ :/ a tak bych se nestihl připravit 13 dní jsem neseděl na kole… a jet to jenom objet to je zbytečný.

            0 0
    • Lister  

      HT: 30–35/25–30 (P/Z)

      Full 30–35/30–40 (P/Z)

      0 0
    • chupas  

      foukam 50–55 psu dozadu a 30–40 psu dopredu. kdyz nejezdim teren tak „na sutr“ kdyz tam dam 20 psu (treba kdyz jsem linej to nafoukat rucne) je to cele sice hodne mekoucky, ale uz cejtim plavacka a hlavne – houno to jede a zere to plast.

      0 0
      • chupas  

        na zavady pichnutim/cvaknutim moc nehledim, mam gumy nality chemii na diry a v brasne dalsi dusi. takze bud to bude dobre nebo se to opravi. neresim to.

        0 0
    • McBlacky  

      na tvoje zadání bych foukal do 40psi. Mám jako ty kg. A na delší nebo terénem členitější závody foukám HT 35+40 a necvaknu pokud neudělám hrubou chybu.

      Pokud se chci technicky povozit v těžším terénu tak foukám okolo 25/30, ale na fullu. Pak se mi občas stane že cvaknu.

      tohle platí pro pláště vetší než 2,1 a to i reálně, žádný IRC nebo některý maxxis.

      0 0
    • Pavel  

      Mám Intense System 3 v 2.0 s NoTubes, dávám v terénu na 20–30 čoklů, na tvrdý povrch 40 fenek.

      0 0
    • H-O-U-B-A1  

      Já mám tedy Racing Ralph a když sem foukal na nějakých těch 2,5 BARu, tak jsem řešil defekt při téměř každé vyjížďce a to nemluvě o tom, že výrobce uvádí jako minimální tlak právě 2,5 BARtak nevím, jestli je šťastné to podhušťovat na nějakých 2 BARy jak tu mnozí píší. Osobně dávám na to, že výrobce nejlépe ví na kolik se má hustit a když je rozmezí 2,5 – 4 BARy, tak volím zlatou střední cestu a hustím lehce přes 3 BARy a jsem spokojen a je po defektech a přesto je to ještě pohodlné a relativně drží navíc pokud se s RR vjede do bahna tak to nezachrání ani tlak ani svěcená voda. Osobně si myslím, že nemá cenu řešit jestli se ujede více terénem, nebo o 10% více na silnici a podle toho hustit.

      0 0
      • MlokCZ  

        To víš, nesmíš vozit vychrtlý pláště, pak je musíš více hustit. RR jsou celkem vychrtlý i ve 2,25, natož pak ve 2,1.

        A asi většina tu jezdí 2,25ky a ty mají minimální doporučený tlak 2 bary a ne 2,5 (to mají jen 2,1čky právě proto, jak jsou vychrtlý a hrozí výrazně více proražení).

        UST 2,25 ty jediný už celkem jdou, ty jsou poctivý 2,25ky.

        0 0
      • Bully  

        Vozim taky RR, ve 2.1" s NoTubes, vazim ted tak ± 65 kg a foukam na cca 2,3 baru. Bez duse se nebojim procvaknuti.

        Nemuze vetsina hojne popisovanych rozriznutych plastu zboku vzniknout prave prefukovanim?

        0 0
        • MlokCZ  

          Určitě bude hodně nabušený plášť náchylnější jak na říznutí, tak na píchnutí. Jen s cvakáním na tom bude lépe.

          0 0
        • fisafisa  

          Můžu se zeptat na zkušenosti s NoTubes? Nevím o tom vůbec nic.

          Procvaknout se to teda nedá? A jak se řeší píchnutí – na to je nějaký speciální lepení? A jak jsou na tom vlastně váhově v porovnání s dušovejma?

          Dík moc za vysvětlení. F.

          0 0
          • přišlapávač  

            hledej, je tu asi 20 vláken o NT

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak v extrému se dá procvaknout asi i NoTubes + klasika nebo i UST (UST ještě hůře, protože plášť je silnější než u klasiky). Ale pokud by se tak stalo, tak to musí být rána fakt hrozně velká a nejspíš asi i rovnou úplně zruší ráfek.

            Duše je ale proti tomu procvaknutá hned, na to nutně ani nemusí šutr/překážka jít úplně až na ráfek a i tak může dojít k procvaknutí. A pokud jde na až na ráfek, tak stačí opravdu jen malinko a duše je procvaknutá.

            Ale to jestli bys procvaknul i s NoTubes nebo UST to můžeš vědět předem i dle zkušeností s duešemi. Pokud si při procvaknutí měl někdy i díru v plášti, tak bys procvaknul i s NoTubes nebo UST, pokud ne, tak bys neprocvaknul. A předpokládám, že díru v plášti si asi běžně neměl při procvaknutí.

            Všechny malé díry od píchnutí typu trnů zalepí rovnou tmel a nepíchneš vůbec. Pokud je to velká díra typu pořádné říznutí, tak to tmel nezalepí, na druhou stranu to je často plášť stejně na vyhození.

            Takže maximálně u nějaké střední díry, kterou už nezalepí tmel, ale ještě nezničí úplně plášť se dá lepit plášť. Ten se lepí v podstatě stejně jako duše.

            V terénu se pláště ale nelepí, pokud máš defekt, který nezalepí tmel, tak stejně dáš duši na dojetí.

            0 0
            • Gorgov  

              musíš mít hodně volnýho času… :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Jo, jsem celý tenhle týden nemocný doma, tak ho mám opravdu spoustu tenhle týden.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdybych nebyl nemocnej, tak tu teď nečučim do BF a jsem na kole.

                  0 0
                • qwerty  

                  Zrovna jsem uvažoval o založení vlákna s názvem

                  „Má MlokCZ ekonomku?“

                  … kde ho naučili psát všemi dvaceti, nebo je něco jako Shakespeare – mločí dílna, více mloků pod jedním pseudonymem, nebo se zná s Elvisem a MIB? Navrhněte další možnosti.

                  A ono je vysvětlení tak prosté! Škoda, rád bych pochlastal s Elvisem…

                  0 0
                • Gorgov  

                  ok,chapu, prave me prekvapila tvoje ochota odpovidat na naprosto tupy dotazy na porad to stejny tema tahle rozsahlyma a presnyma odpovedma:)

                  0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Aby byly po zmáčknutí z boku dostatečně tvrdý. Nikdy jsem to neměřil (přijde mi to docela zbytečný, stačí snad zkušenost, ne?)

      0 0
      • Bully  

        Ale jo, pokud jde jenom o to se povozit do samosky, bude tahle metoda urcite stacit i u pneumatik u auta :o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.