Multiklíč s aktuálními nástroji

119 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Při montáži 12sp. SLX přehazovačky jsem mimochodem zjistil, že pro seřízení je potřeba Inbus (HEX) 1.5. V dílně to řeší příslušný klíč nebo šroubovák s vyměnitelnými bity, ale tohle je zrovna nářadí, které je asi dobré vozit sebou. Jenže na cestovním multiklíči HEX 1.5 nemám a většina multiklíčů v prodeji jej neobsahuje.

    Od kdy je potřeba u přehazovačky HEX 1.5 a jaké další nástroje, které dříve nebyly běžné, je dobré při nákupu multiklíče pohlídat?

    0 0
    • BB  

      Otázka je, zda multiklíč musí obsahovat úplně vše, co se na kole nastavuje. Po létech tahání drahých, objemných a těžkých multiklíčů jsem se jich zřekl a vozím minimalistickou výbavu, která zajistí, že někde nezůstanu viset. To s čím se dá nějak dojet neřeším. Zatím se mi to osvědčilo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vše asi obsahovat nemusí. Nicméně šroub ladění přehazovačky mi přijde jako úplný základ. A jediný racionální důvod pro absenci HEX 1.5 je snad ten, že předchozí generace šaltrů měly ten šroub větší a proto jej starší multiklíče nemají. Jinak to fakt nedává smysl.

        0 0
      • BB  

        já tedy šaltr po cestě nikdy neladil, dojel jsem a ladil doma na stojanu. Ohnutá patka, což mě párkrát potkalo, stejně laděním šrouby nešla řešit.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Rupne ti řetěz, dojdou rychlospojky, potřebuješ udělat singlespeed, tak do přehazky narveš klacek?

          0 0
          • BB  

            ano

            0 0
          • Esi  

            Rozpojím řetěz odřadím na nejtěžší převod, tím přehazovačka uhne a dám řetěz na takový nějaký převod abych se dostal domů. Otázka je jak rozpojíš tu spojku bez kleští. Nikdy se mi teda nepovedlo převrat řetěz za vyjížďku více než jednou a v podsedlovce mám spojky 3 :-)

            0 0
            • Breakpain  

              Sutr o sutr, trocha piplani, ale jde to :) …

              0 0
              • Esi  

                To raději mám v podsedlovce ty 3 spojky :-)

                0 0
            • Twitko  

              >>Otázka je jak rozpojíš tu spojku bez kleští.

              Topeak dela mini kleste na rozpojeni spojky retezu kombinovany s montpakama. Docela hezka vec .. neni to o moc vetsi nez plastovy montpaky samotny, vazi to 0,0, prd …

              https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
              • Kalic  

                Nebo takhle.

                0 0
                • Twitko  

                  podobny navody jsem videl – jasne, ze to jde i takhle, i kdyz moc komfortni to teda neni (asi mam levy ruce). Mne se ten Topeak libi tim, ze oproti tomu, co jsem mel dosud, to prakticky neni nic navic (prostorove, vahove). Takze jsem z podsedllovky vyhodil montpaky a strcil tam Topeak. Cenu jsem neresil – strcil jsem to do kosiku k vetsimu nakupu, kde se to v podstate „ztratilo“.

                  0 0
                  • oddie  

                    Montpáky jsem nikdy nevozil, na co?

                    0 0
                    • Twitko  

                      Oprava defektu. Parkrat se mi stalo, ze bych holou rukou plast z rafku proste nesundal. asi proto.

                      0 0
              • kamator  

                Používám multiklíč Blackburn. Rozpojení spojky bez problémů. Nýtovačka také perfektní. Použil jsem dvakrát – vždy jako pomoc lidem, které jsem potkal na trase – měli problém s řetězem a byli bez nářadí…

                Blackburn

                0 0
        • Smazaný účet  

          U starších sad s většimi tolerancemi typu 7/8sp. to někdy pomohlo. Ale je pravda, že 12sp. už asi bude extra citlivý.

          0 0
        • zdenal8  

          A proto tam vrazím imbus z multiklíče a patku cca srovnám a hazku už v pohodě doladím. A výlet může v klidu pokračovat.

          0 0
          • BB  

            to jsi klikař, jak takhle šikovný ruce nemám

            0 0
    • jIrI___  

      Proč řešit těžký a nepraktický multiklíč, když stačí vozit pár potřebných bitů a k nim krátký úhlový nástavec (např. tento, ale dá se narazit i na kratší). Zabere to méně místa, máš vše potřebné a nevezeš nic zbytečného a případná práce je s touto kombinací o poznání příjemnější než s multiklíčem.

      0 0
      • doubleingram  

        Protože tam nemáš třeba nýtovačku, a hmotnostně je toho často ještě víc než multiklíč. Pak v terénu bit ztratíš někde v listí a jaký jsi byl.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Multiklíč mi hmotnostně přijde jako naprosto zanedbatelná položka. Klíč na střed nebo stahovák na kazetu jistě každý oželí, ale sada imbusů, šroubovák, nýtovačka případně TORX, i když ten mám jenom na pedálech v rozměru, který zrovna na multiklíči stejně není. :)

        Jinak bity se můžou rozsypat a poztrácet. Kouzlo multiklíče je vtom, že 95% nástrojů je tam napevno.

        0 0
        • Fazzy  

          No vidíš, čili to máš vyřešený. Jestli máš potřebu seřizovat kolo během vyjížďky, tak si k multiklíči tu 1,5 přigumičkuj extra. Osobně ale seřizuju kolo radši před jízdou a pokud je to nutný, tak po.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Potřebu seřizovat cokoli během vyjížďky rozhodně nemám, ale dojet v případě nenadálého problému domů by se hodilo :)

            0 0
            • Fazzy  

              Tak dojet lze bez obav i s roštelovaným šaltrem :) Z tohodle pohledu pořád platí to co už tu zaznělo. Nutný jsou jen věci pro opravu defektu a imbus k utažení důležitých věcí – představec, pedály, sedlovka, osa kol.. k tomu stačí zpravidla 2–3 imbusy.

              Osobně teda vozím i nejtovačku, ale to spíš jen kvůli tomu, že na ní mam praktickou kapsičku, protože jinak jsem ji já ani nikdo v mým okolí nikdy nepotřeboval.

              0 0
              • Esi  

                Tak už jsem řešil na vyjížďce utrženou přehazovačku, tak že roznýtovat řetěz a zkrátit, vrátit rychlospojku. 15km pěšky se tenkrát kamarádovi nechtělo :-) naštěstí měl 2× 10 tak že měl jen převod relativně těžký a jeden hodně lehký, bylo to v Podkrkonoší tak že na těch 15km bylo pár slušných kopců nahoru

                0 0
              • obda  

                Jestli jsi na bajku ty ani nikdo z okolí nýtovačku nepotřeboval, tak buď máte neskutečnou kliku, nebo skoro nejezdíte ;)

                0 0
                • Fazzy  

                  Ted uz prakticky vubec, ale byly doby, kdy sem na bajku nicil prakticky vsechno, ale pretrhnout retez nebo namotat hazku se mi nikdy nepovedlo.. A s terenem kterej jezdim ted, uz to moc nehrozi :)

                  0 0
                • Smazaný účet  
                  0 0
                • Mr.Duck  

                  A nebo mají kola v rozumným stavu :) Já si nepamatuji kdy jsem nýtovačku na trailu potřeboval a myslím že jezdím docela často :)

                  0 0
                  • mastihuba  

                    co pamatuju, tak se to rozpadne ve 2 případech. Jak zmiňuješ zanedbání servisního intervalu a za druhý nějaký bahení lázně, kdy místo toho abys už dávno nesl kolo na zádech, tak se to v tom bahně snažíš urvat a namotáš hazku kvuli nějakýmu šutru olepenýmu bahnem. Pak už je roznýtovanej řetěz třešnička na dortu.

                    0 0
                  • obda  

                    Žádná namotaná hazka o klacek? I když na těch tvejch udržovanejch trailech to bude jiné než na pěšinkách a lesních cestách v zemích českých, kde kůrovec spolu s lesáky řádí o sto šest.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Letos jsem protáhl klacek skrz ramínko hazky, ale klacek mě zastavil, hazku ohnul/nalomil tak jsem to rukou srovnal a jel dál.

                      Víc hazkou trefuju kameny než klacky ale drží statečně, patka i zlomená to zatím domu vždy nějak doklepala. Tak si jdu asi sbalit náhradní než dneska vyjedu :D

                      0 0
                • Breakpain  

                  Snad to nezakriknu, ale vzdy jsem retez jen rozpojil a sundal :) … bylo mi lito ho zkracovat (vzdy problem s hazkou).

                  Vetsinou dojdu / dojedu z kopce samospadem. Ale chapu, ze u me je to jine, jezdim okruhy, takze max do 2h jsem vzdy peso u auta …

                  0 0
                  • pepek  

                    Ten kousek tam přece můžeš, za pomoci další spojky, posléze vrátit. 2hodiny je moc, zkracoval jsem i kvůli hodině, to tlačení je takové ponižující :-)

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Ja vim, ale pokud neni opravdu krize, dojdu / sjedu…

                      To mas tezky, jezdim opakovane urcite sjezdy a bezne se stane, ze 30–40 minut tlacim kolo nahoru a pak jedu 5–10 min dolu. A nekolikrat repete ⇒ jsem zvyklej, beru to jako soucast treninku, normalne skoro nechodim a tlaceni kola se zatezi ma taky svoje benefity. Zase tak casto se mi to nedeje :)…

                      Kdo jezdi slapave traily, tak tam to chapu. Mne by singelspeed vetsinou moc nepomohl – do kopce urcite ne a z kopce to skoro neni treba :).

                      0 0
    • MatS  

      Mam toto a vic ke stesti nepotrebuji. Dela se vic verzi s vic nebo min prislusenstvim. Bit si tam muzes vozit i klido ten 1,5.

      https://www.topeak.com/…KET-LITE-DX+

      0 0
    • Demon  

      Ahoj, pozor, je to 2ka imbus, viz

      https://si.shimano.com/#…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ajo. Díky za upozornění :)

        Teď jsem to změřil šuplerou a můj starý multiklíč končí 2.5. Z nějakého důvodu jsem předpokládal, že nejmenší velikost (která nepasuje) je u něj 2. U použitého bitu pro šroubovák jsem už pak velikost nekontroloval.

        Jinak Shimano má dost idiotský zvyk do krabičky ke komponentům nedat montážní návod, raději tam nacpou hromadu jiných zbytečných papírů.

        0 0
        • nooski  

          Ze srandy jsem zkontroloval svůj batohový Fabric 16 in 1 a tam je i 2mm inbus (nikdy jsem ho nevyužil)

          0 0
      • puka  

        „dvaka“ je co za hantýrku?

        0 0
    • xtonda  

      A si si tím jistý? Podle manuálu 1.5 hex potřeba nikde není. B-šroub a dorazy mají 2 hex.

      https://si.shimano.com/#…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ano. Je to HEX 2. Můj multiklíč končí na 2.5.

        0 0
      • Youda  

        Ještě bych doplnil že ty manuály pro nás řeči neznalé jsou i v češtině

        manuál

        0 0
        • Slavik  

          Ono ty manuály (ani v češtině) nečte 2/3 B-F. Jinak by tady nebyly dotazy, co jsou detailně popsány v manuálu . ;-)

          0 0
    • kubad  

      Sram má pěkný multiklic je od 2ky

      0 0
    • krabica  

      Kup si Topeak Mini Pro 20, ten začíná 2,5, dokonce ji má 2×. :-)

      0 0
      • osobne  

        Ale on psal, že potřebuje 1,5.

        0 0
      • Kalic  

        Ten Topeak má i tu dvojku.

        Pak můžu doporučit Lezyne V16, který je o něco lehčí.

        0 0
      • Smazaný účet  

        To je ted nejaka moda, ze jsou vsechny ty klice tak priserne kratke? Prece neni duvod, aby ty klice koncily nekde v pulce a nebyly pres celou delku.

        0 0
        • Slavik  

          Kde na kole potřebuješ dlouhý vercajk? Dík

          0 0
          • Atilla  

            Většinou na čepy je dobré, aby šli zasunout co nejdál.

            0 0
          • Mr.Duck  

            Bývá to různé ale vidím to dost často. Z hlavy teď na mém dh třeba na horní korunku s krátkým je dost blbý přístup. Výstup vnitřního vedení u středu potřebuje hodně dlouhý klíč. Často na napínák je potřeba delší I když na to na trailu ideálně nemusíš sáhnout nikdy.

            0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
      • Kalic  

        na kolo je ten 1.5mm inbus k ničemu, zakladatel vlákna to popletl.

        0 0
    • scota  

      Tento nástroj na řetěz mi přijde super

      https://ride.lezyne.com/…chain-pliers

      0 0
    • scota  

      Cestovní nýtovačka:

      http://www.cyklonaradi.cz/…T-CT-5C.html

      0 0
      • pepek  

        tak toto určitě ne

        0 0
      • deekay  

        Tu mam, je fajn.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Máme tuhle v shopu a ještě se mi s ní snad nepovedlo roznýtovat řetěz, že na ni nemám dost síly. V zimě někde venku bych s tím úplně bojovat nechtěl.

        0 0
        • tomxxx  

          Jestli máš amputované všechny prsty, tak to chápu, že je s touhle nejtovačkou problém.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Když myslíš. V shopu ji nepoužívá nikdo a každej na ni nadává když jednou za čas musí, nejsem v tom sám :) Neříkám že to s ní nejde ale jsou mnohem lepší kousky tak nevidím důvod proč kupovat tuhle.

            0 0
            • scota  

              Tohle je cestovní nýtovačka s vahou 76g za poloviční cenu proti profi nýtovačkám

              0 0
            • tomxxx  

              My tu ale řešíme nýtovacku na cesty, ty jsou vždy o kompromisu, nevím proč ji máte v profi dílně. Taky nemontuju doma kolo multiklicem.

              0 0
              • Mr.Duck  

                A já říkám že na cesty je mnoho lepších. I většina nýtovaček na multiklíčích co mi prošlo rukama funguje líp než tahle PT. Na dílně ji máme protože je jednoho mechanika osobní a když třeba blbci zlámou piny normálních nýtovaček co máme tak ji někdy musíme použít, a je to prostě relativně bída oproti jiným.

                Ať jen neplácám tak já třeba roky měl Filzer CT-2 co jsem sice používal více méně jen když mi kamoš rozbil moji velkou v domácím shopu, ale oproti zmiňované Park Tool je to mnohem jednodušší. Teď mám na nářadí něco od Syncros co sedí pod flašku. Úplně bych ho nedoporučil protože po roce je to sotva použitelný přes rez, ale i tak má lepší nýtovačku než je ta PT.

                0 0
    • Sovic13  

      Léta používám multiklíče Crankbrothers M19 s torxem na krosu a M17 na silničce a až na rychlejší korozi, která však na funkčnost nemá vliv, maximální spokojenost. Snýtování/roz­nýtování řetězu žádný problém.

      https://www.axit.cz/…lti-19_tool/?…

      0 0
      • Nitroglycerin  

        Přesně tuten mám taky. dneska jsem ho asi prvně doopravdy potřeboval v terénu, když jsem přetrhl řetěz. Bylo to sice na začátku vyjížďky a mohl jsem se během 10 minut dostat zpět domů ale při tom nádherným počasí by to bylo škoda zabalit. Nýtovačka je prima věc:-)

        Možná k tomu rovnou dotaz: jezdíte s rychlospojkou dlouhodobě, nebo je lepší spojku nahradit článkem řetězu? Při krácení na míru mi samozřejmě kus řetězu zůstal v šuplíku.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Rychlospojka ničemu nevadí, na jednom kole mám i 2 na jednom řetězu :-) Třeba 12s řetěz se i docela blbě nýtuje, aby to byl spolehlivý spoj.

          0 0
          • Nitroglycerin  

            já to mám na 11s.

            Spíš jsem si říkal, jestli není rozumnější rychlospojku dát zpět do batohu a řetěz doma opravit originál článkem. Jde mi o trvanlivost, nemám s opraveným řetězem s rychlospojkou zkušenosti.

            0 0
        • Sovic13  

          No rychlospojku se mi v terénu nepodařilo secvaknout, takže vozím náhradní články.

          0 0
          • jIrI___  

            To slyším poprvé. Přeci jen ta síla působící na rychlospojku při zabrání do pedálů na zabrzděném kole není zrovna malá…

            0 0
          • Kalic  

            nedocvaklou spojku mezi kazetu a převodník nahoře, zabrzdit, šlápnout na pedál, „LUP“, to musí fungovat vždycky.

            0 0
            • Atilla  

              +1

              0 0
            • Smazaný účet  

              Mě na 12sp. Shimano spojka nezaskočila ani po postavení se na pedál. Nepomohl ani ráz pomocí skákání a dupání :)

              Pak jsem vzal kleště na rychlospojky a zacvaklo to hned.

              0 0
              • Fazzy  

                A ses si jistej, ze si mel spojku nahore pred prevodnikem a ne za nim? Nejak si nedokazu predstavit, ze bys nohou vyvinul mensi silu nez klestema :)

                0 0
              • Kouba_2005  

                V tom případě si nemyj jen ruce ale i nohy :-) Asi jsi jí měl blbě složenou, to není možný.

                0 0
          • Nitroglycerin  

            Secvaknout šlápnutím do pedálu šla v pohodě, odjel jsem s ní asi 2 hodiny. Ale pak mi nešla sundat. Kleště nemám (koupím) a nylonovým provázkem jsem musel zabrat úplně až na krev než povolila. Nahradil jsem ji článkem, spojka připravena na další vyjížďku a případné nešetrné řazení

            0 0
    • Wencanator  

      Dneska jsem koupil tool od NAREX:

      https://www.narextools.cz/…listy-887500

      K tomu jsem si dokoupil za 6 Kč bity pro torxy a ty dám místo plochých a bude z něj super multitool.

      0 0
    • Polo21  

      A co ti brani nahradit skrutky s hex hlavou za krizove. Je to urcite jednoduchsie lacnejsie ako hladat a kupivat novy multikluc.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nejvetsi strach mam z prasknutyho dratu.

      Musim vymyslet nejakej co nejlehci pripravek na sundani kazety.

      Kus hliniku s vnitrnim osazenim pro tak druhej nebo treti nejmensi pastorek prisroubovanej nekam k ramu a sedlovna by mohla bejt pouzitelna jako paka pro stahovak kazety.

      0 0
      • tsunami  

        Jestli jezdíš v civilizaci (Evropa), tak do vesnice je to kousek a snad v každý vesnici najdeš někoho s nářadím. Na dovolenou s sebou vozím pár drátů a stahovák na shimano kazetu, který lidi doma běžnem nemají. Na dojetí do vesnice stačí trošku poladit výplet aby se vešel do rámu a dojedeš třeba i s třema prasklýma drátama.

        0 0
      • zdenek  

        Na čem jezdíš? Prasklý drát jsem naposledy zažil na Favoritu před 30 lety…

        0 0
        • nooski  

          Praskl mi drát na Aksiích, drát i náboj na American classic 420, sapim race dráty na Tokenech T50 a 2X přední drát na Borách One. Všechno na silnici, všechno při váze max 75 kg.

          0 0
      • Kalic  

        Prasklý drát není za normálních okolností néco, s čím by se nedalo dojet. Dojel jsem takhle několik dní bikepackingu s naloženým kolem s dvěma prasklýma drátama na straně kazety.

        Může to být problém když máš silničku s 24 drátama vzadu a čelisťovýma brzdama. Ale pak s tím rizikem asi tak nějak počítáš než abys sebou tahal těžký udělátory.

        0 0
      • AV  

        Proč utáhnout kazetu „na krev“?

        Neutahuje se jen proto, aby se zamezilo jejímu axiálního posuvu?

        Na krosu ji dotahuji decentně, takže povolit jde bez větší námahy.

        0 0
        • nooski  

          Na matici kazety mám 40 Nm, což rozhodně není decentně. Je to jedna z mála věcí, které na kole dotahuju opravdu dost.

          0 0
      • Smazaný účet  

        To není třeba vymýšlet. Stačí objednat :)

        https://uniortools.com/…ockring-tool

        0 0
        • doubleingram  

          Silne pochybuju, ze to s tim nekdo povoli, plus ohnes patku nejspis.

          Vetsinou mi to nejde sundat ani pakou klicem, a to neni nijak super dotazeny.

          0 0
          • Georrge  

            Já bych to takhle povolil, protože kazetu neutahuju jako blázen :) vím že doporučených je 40Nm, ale nezkoušel jsem, kolik to reálně je a na kolik to cca. utahuju já.

            A navíc je to nouzovka, neočekává se, že to tímhle budeš pravidelně servisovat.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Podle recenzí na internetu to pry funguje.

            0 0
        • Breakpain  

          A ja nikdy nechapal, k cemu to je, pekny :) …

          0 0
        • Smazaný účet  

          Dekuji, nechci.

          Davam prednost vlastni konstrukci a vyrobe s pricinenim kamarada lasera.

          Co si sam nevyrobim nebo neupravim, tomu neverim.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Tak mě napadá, kde na kole se vlastně dneska používá plochý šroubovák?

      0 0
      • nooski  

        Některé dorazy mají křížovou hlavu s místem i pro plocháč. Staré kufry Look byly taky na plocháč. Plocháč se dá použít dobře i jako malé dlátko např. pro očištění kufrů apod.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.