• Odon

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit při výběru kola. Chtěl bych koupit 29" mtb, cenový strop 25 k. Líbí se mi GF Cobia, ale po výměně určitých komponentů (brzdy, řazení) by se cena už dost zvedla.

    Zkoušel jsem i SUPa 929, výbava vyhovuje mým představám, ale připadal mi dost dlouhý, jsem z krose zvyklý na kratší posed.

    Authora a Pells bych nechtěl. Další možnost je ještě RB, ale nevím, jak jsou na tom s 29", teda jestli poskládají nějakou slušnou za ty peníze.

    Díky za vaše rady či připomínky a předem se omlouvám, jestli můj příspěvek není úplně podle pravidel, jsem tady nováček.

    0 0
    • maajkee  

      Já teď koupil nedávno cobii a trochu jsem si jí upravil k obrazu svému, v stavu v jakým je, vyšla na takovejch 20 tisíc.

      moje cobie

      0 0
    • martin_bakov  

      Taky mam GF Cobia a nemuzu si stezovat.

      0 0
    • doonio  

      Tak vám chlapci tady trochu pročeřím ty vaše „GF“ vody.

      Já mám SUPA 829, zmně vidle za Milanovu,XT hydry. A je to peklo na tom jezdit,mohu ejn doporučit

      0 0
      • maajkee  

        A je to peklo na tom jezdit tomu nerozumím, jako že to nejede? :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Supika 829 mam taky, v lete sem na nem lital na 1.9" plastich, ted je v rekonstrukci-komplet novy pohon(XT kazeta, C9, LX kliky), razeni(X7) a obuti(WTB nanoraptor 2.1"). Tak snad az bude cas, prihodim fotky. Diky sasobe „krabicovych“ dilu jsem se dostal na finalni cenu kolem 13kkc. Jenom je trochu tezsi-vzduchova tora a Remerx Dragon rafky. Vepredu WinZip kotoucova mechanika, vzadu Vcko. MOzna casem dozadu mechanika-bylo by treba davat novy naboj, tak az moralne zastara nebo se znici:D

        0 0
    • Marskatin  

      o něco kratší je Pells a Racebike.Opravdu byjsi toho Supa nezkrotil třeba kratším představcem?

      0 0
      • Odon  

        Já ho zkoušel jen na krámě. Těžko říct co udělá kratší představec, zkusím se zeptat, třeba mi tam na zkoušku hodí kratší.

        Jinak Racebike by se mi dost líbilo, ale cena 26" je asi 26 litrů, takže počítám, že 29" by bylo min. za 32 a to je už moc.

        0 0
    • Hejdik  

      Přidávám to do výběru ještě tohle MRX.

      http://www.sapabike.cz/…l–DEORE.htm

      Popis nalezneš zde:

      http://www.mrxbike.com/…alog2010.pdf

      0 0
      • delfyn  

        nebo se to dá udělat tak, že koupíš slušnej bike 26 na bazaru (kámoš koupil s RS Relevation, XT, rám Jamis Dragon, vidle Avid Juicy seven za 15tis v dobrým stavu) a rám podle výběru novej a nahážeš z té 26 vše mimo vidle a rámu (sedlovky)do 25 by jsi se mohl dostat a budeš mít bike s lepším vybavením, ale je to delší a složitější cesta:)

        0 0
        • delfyn  

          samo i kola musíš dát jiný:)Z 26 rám, vidli prodáš:)

          0 0
        • Odon  

          Díky za radu, ale jak píšeš, je to delší a složitější…

          0 0
        • nox159  

          zda se mi to celkem jako blbost kupovat stare kolo kvuli sade, koupim jeteho bika budu mit nanic vidlici ram kola plaste… ktere se budu snazit prodat a budu doufat ze to nekdo koupi. podle me když už chce tak at si nekde na bazaru koupi 29" rám a k tomu nekde nejakou novou vidlici, pak uz chybi jen kola a zbytek se da doplacat z čehokoliv co doma najde. at koupi lepsi a lehci kola, slusne plaste k tomu… a jestli ma deorko nebo XT je vcelku jedno, fungovat bude oboji, a rozdil v kvalite pozna vic u tech kole než u řazani :)

          jen muj nazor ale priznavam ze ta tvoje varianta pokud vsechno vyjde na 100% se da poridit za levneji pokud teda vsechno proda, bude cela sada funkcni… :)

          0 0
          • Hejdik  

            Taky si myslím,že je zbytečnost řešit tuhle zaležitost tímto stylem.Za 25K už je kolo vybaveno funkčními komponenty,které není potřeba za každou cenu měnit…

            0 0
          • maajkee  

            mně to příjde jako taky blbost, rám, vidlice a kola, to je to nejdůležitější, a to stejně když koupíš 26ku musíš všechno koupit.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To radeji obejit bazary a koupit nejakou sadu za levnejsi peniz, nez se otravovat s prodejem komponent…

              0 0
              • michals1  

                Sadu je lepší koupit novou(ať to stojí, co to stojí). Použité komponenty nemusí dlouho fungovat. Udělají se vůle apod.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Asi zalezi na prodavajicim, ale ja v posledni dobe nakoupil kupu dilu :

                  • 2× Kliky SLX, LX, max. jemne oderky, loziska stredoveho cistounka
                  • 2× X7 packy, taky uplne ciste, bez Vuli
                  • X7 kazka, odrena tak maximalne od papirove krabice
                  • SLX hazka+smyk
                  • kazeta PG980 uplne vpohode

                  Uspora docela brutalni, jenom to chce hledat, trochu duverovat a mit stesti na prodejce. Ale chapu, ze nekdo da prednost novemu komponentu pro pocit jistoty a zaruku.

                  A ja zacinam plnit druhou krabici:DD

                  0 0
          • delfyn  

            zda se mi to vcelku blbost kupovat nový kolo:)ale jasně každýmu vyhovuje něco jinýho

            a záleží co koupíš za jeté kolo:)radši budu mít lepší jeté, než funglovku ale o pár kilo těžší:)starý XTR třeba není špatný:)třeba moje přehazka XTR 950 je letitá a vůle má menší jak skoro nový XT

            0 0
            • nox159  

              pokud by mel stejny nazor jako ty, každy, tak bys nemel co nakupovat :D

              jinak je to o pohledu na vec, ja bych treba novou seriovku už asi nikdy nekoupil, ja bych asi zastaval nazor postavim si kolo z novych dilu.

              Bazar moc nemam rad i kdyz za 2h mi pride taky bazarovka a jak si psal radsi budu mit za stejne penize jetou silnicu na ultegre nez novou na Sore ;-)

              0 0
              • delfyn  

                kdybych si nemyslel, že kolům jakž takž rozumím tak by pro mě byla jednoznačně volba nového nejetého kola, asi starší model, kde jsou zajímavý slevy. A je taky rozdíl jestli si chce člověk dělat srvis sám, nebo v blízkým obchodě:)

                0 0
        • martin_bakov  

          Ja bych za 25kkc proste koupil kolo. Stavel bych az kdyz bych mel vic penez. Ale hlavne to zavisi na tom jestli je clovek hracicka nebo ne :)

          0 0
          • nox159  

            nebo jde taky o to ze to že ma kolo za treba 20k vzadu XT pro efekt a zbytek je deorko tezka vidla ktere neni nic moc a kola jen takove aby to drzelo a nejak jelo. Proto bych obecne radeji stavel pokud chci například lehcí kola a lepsi vidlici tak tím padem ochudím zbytek kola. Proste bych investoval do hodne slusneho zakladu a zbytek „nejak doplacal“ lip se totiz podle me nasetrí na nové riditka kdyz jsem tam dal predtím stare ocelove cop se mi valeli doma než na novou vidlici za treba 8000.

            ale asi sme kazdy jiny nekdo koupi seriovku a jezdi na ni dokud se nerozpadne bez jakeholkoliv zasahu a za tu dobu si nasetri na nove ktere si pak koupi… nekdo si koupi kolo, casem vymení tohle a tamto a dostane tím padem kolo ktere je lepsí než to co kupoval na začatku, lip se mu na nej jezdi je na nej zvykly prirostlo mu vic k srdci.

            kdyz to vemu tak ty dvě seriovky ktere sem zminil vydrzi treba 6 let – ale jsou to furt nic moc kola oproti tomu opečovávanému a tuněnému miláčkovi ktery vydrzí treba jen 5 let a kdyz se sectou investice byly by za to jiste ty 2 seriovky ale bikerovi se jiste jezdi lip, kolo mu sedi je lehci, a má ho rád :)

            0 0
        • Odon  

          Tak mě ještě napadla jedna věc: supa 829 loňský model jsem viděl kolem 18 litrů. Třeba po zkrácení představce bude ok, no a pokud ne, tak bych pořídil rám RB. Kdybych rám supa prodal, byl bych zase tak na 26 litrech. Šlo by to?

          0 0
    • Schoscha  

      Když sem loni začal pokukovat po 29, měl sem podobný rozpočet.

      Nakonec sem dal inzerát na koupi 29 a přišlo mi docela dost nabídek a zajímavých.

      Nakonec to vyhrál Pells co mám v profilu a nestál ani 20.000,–

      0 0
    • Mailo29  

      Minulý rok v červnu jsem šel do Supíka 829 model 2009. Jsem maximálně spokojen, protože mě vyšel na 16,5T. Jediné, co teď plánuji, je výměna vidle…z DART3 na REBU. Někdo si stěžoval, že 160mm kotou vředu je málo. Myslím si, že něco jsem už najezdil(cca 4000km) a zatím mi stačí.

      Kdybych měl možnosti jako ty, šel bych do GF Cobia.

      0 0
      • Schoscha  

        u mě teda 160 šla hned pryč.

        0 0
        • maajkee  

          ono záleží kde člověk jezdí, já jezdím většinu času tady v okolí HK a 160 je až moc :) včera jsem třeba ujel asi 48 kilometru a pak konci jsem zabrzdil a zaškřípalo to jak blázen, pak jsem si uvědomil, že jsem celou tu dobu předtím ani jednou nebrzdil :)

          Jinak na horách to je jiný, ale tam zas tak často nejsem a se 160 kotučem to vždycky nějak zvládnu.

          0 0
      • Janes  

        Mimo jinými jsem to říkal já,a stojím si za tím. Taky jsem ale psal, že mám 115+ kg :-)

        0 0
        • Mailo29  

          Tak to chápu, mně mých 80kg 160mm kotouč utáhne. Jakmile si ale sjedu na 180mm a výš, asi se nechám zmlsat:)

          0 0
      • Odon  

        A tys měl možnost zkusit i Coobii? Jaký je mezi nima rozdíl co se týče jízdních vlastností?

        0 0
    • Filipes75  

      čau , podívej se na http://www.sapabike.cz/…vacet-devet/

      jsou tam sice jen dvě možnosti , ale dá se s klukama domluvit a poskládají ti co budeš chtít.

      0 0
    • Odon  

      Tak jo, díky všem! Teď už se musím rozhodnout sám, buď GF, nebo RB. Až něco pořídím, rád se tím pochlubím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.