• u1461602

    Nejede dnes někdo na MS do Nového Města na Moravě?

    0 0
    • Čipera  

      Je tam dnes něco zajimavého?

      0 0
    • snas89  

      tohle je už třetí vlákno na tu samou věc:)

      0 0
    •  

      já ne, jsem v práci

      0 0
    • snas89  

      Hodím to sem,

      zůstaly mi dvě vstupenky na neděli, které nevyužiju.

      Má někdo zájem?

      0 0
    • Petr L2  

      Tak jsem dnes opět v přímém přenosu viděl výhodu jednopřevodníku s nepadajícím řetězem, myslím, že tato naprosto spolehlivá a bezproblémová část připravila naší štafetu o zlato :-)

      0 0
      • USPS  

        Jó, pokrok nezastavíš… :-)

        0 0
      • zimic  

        Ale dala Katce vyniknout:-) Jela neskutečně.

        0 0
        • USPS  

          O to je to smutnější…

          0 0
          • Petr L2  

            právě, pokud by nedošlo k té patálii, měli by pohodový náskok a celý závod pod kontrolou.

            0 0
            • zimic  

              Nechápu na co si pořád hrajou. Když sem viděl, jak mu ten řetěz při jízdě na těch kamenech skákal, tak je jasný, že to ani NW převodník neudrží… Tohle už je trochu ostřejší XC a reklama nereklama, bez vodítka z carbonu o váze nula nula nic bych tohle nejel. Je to škoda no.

              0 0
      • Breakpain  

        A nemůže být společným jmenovatelem problému ještě:

        • průběh zadní stavby na fullu
        • na HT to víc drncá
        • absence mini vodítka

        Neumím si představit s tím závodit (málo převodů), ale na hobby ježdění si vlastně chrochtám blahem a oproti 2×10 rozhodně nelituju přechodu.

        Na Anthemu mi zatím řetěz nespadl, zato už mi spadl řetěz na silničce – obvykle při podřazení na menší převodník a zrovna do toho trefím nerovnost, kopne mne to a je to dole … takže u mne je viníkem i technika :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Se holt u štafet stává, vyhraje ten komu se vyhnou chybky a problémy. Co by měli řikat Němci, jedno uklouznutí a Fumic byl mimo. Francouzi asi taky trnuli, když si Prevot vybírala slabší chvilku a Katka za ní stahovala vteřinu po vteřině.

        0 0
      • jonti  

        Tady na videu https://www.youtube.com/watch?… cas 1:16:55 vidis, co zpusobilo tu ztratu. To nebyl primarne retez, ale hodne preleteny skok. Ze mel i nakrivo sedlo mu nejspis vadilo vic, nez nahozeni retezu, a mozna ho to trochu vic rozhodilo pro zbytek kola.

        0 0
        • BLACK1E  

          Jo ten skok mu teda krutě nevyšel na to kolikrát tam jel. Docela mě pobavila i holčina na 1:18:11.. taková věc se nestane každý den :)

          0 0
          • Breakpain  

            Zaráží mě, jestli mu „dotáhli“ sedlovku? Doskočil jsem blbě už xkrát, ale sedlem jsem si nehnul zatím nikdy. Je mi jasné, že to je shoda náhod, ale to jak lehce ji vrátil zpět … mi přijde, že ji namazali jen vazelínou bez granulek nebo to někdo zapomněl dotáhnout? …

            Ad slečna … jsem si nevšiml, jestli stihla vůbec předat štafetu, ale jeba slušná …

            0 0
            • maajkee  

              Spíš si myslím, že ty sedlovky jsou takovej papír, že se bojej to utáhnout trochu víc, takže maximálně na předepsanej moment a to se pak prostě při nárazu hne.

              0 0
              • Breakpain  

                Předepsaný moment je cca 4Nm? … Mám 95kg, dotahuju občas na 3,5, patlám tam teda pastu na karbon, a prozatím se nehla ani o mm :).

                Jinak souhlas, v servise, když mi montili teleskop, tak jsem si to kontroloval a ti to dotáhli odhadem tak na 1,5 :( …

                0 0
            • Pavel  

              Podle mého předat nestihla. Pouštěl jsem si to několikrát. Ale zasukovala se tam fakt moc hezky. :-)

              0 0
      • pepino  

        Já včera švýcara na 4. místě, jak mu spad, nahodil ho, klika se pootočila zpět, řetěz spad znovu a moh jít domu.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Moc jsem jednoprevodnik nepochopil, diky nižší kadenci v technickyh vyjezdech, úsek neprojedou, tak si zabehnou vedle kola.

        0 0
        • USPS  

          Pokrok nezastavíš…!

          0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, taky jsem si toho všímal.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Spolukomentátor (nevím jméno) vyprávěl o prohraném spurtu Absolona, z důvodu chybějícího těžšího převodu. Tak si říká zlaté dvě placky......prostě něco nepochopím.

            0 0
    • MartinM  

      Ty nasi si budou muset koupit nejake lepsi kola jinak daleko nedojedou :D

      0 0
    • maajkee  

      Ať žije 1×11 nebo 1×12! :)

      0 0
    • MartinM  

      Tak si už někteří vyžebrali vodítka :D

      0 0
      • Namtos  

        JJ, ale prej Čábelickýmu už došly :)

        Co jsem koukal, co jezdí ženy ve verzi 1×něco vředu to vypadalo na 30z?

        0 0
    • pocestny  

      Ten závěrečný boj zeny o 3/4.misto fantasticky konec!

      0 0
      • Smazaný účet  

        nj, maja a sabine teda dneska ultrapešek.

        0 0
        • beranek666  

          kdyby měla v zadu klasicky rychloupinak, tak byla nejhur treti.. 20 sekund ztratili šroubováním zadního kola… fakt super

          0 0
      • BLACK1E  

        V dnešním případě ani moc ne. Když jedeš celej závod druhej a pak tě předjede závodník o 2 minuty horší.. Jestli to nebyla její chyba, tak to zamrzí :(

        0 0
    • Yura  

      Boze to je debilita ta vymena kola, když musí vyšroubovat celou osu. To jsem jako jedinej, kteremu to prijde jako ******** krok zpet? Ještě ze se takove fiasko nedeje na silnici lol.. Ja teda nechapu proc aspoň nemůžou met nachystane druhé kolo. To jako UCI chce, aby takhle defekty rozhodovaly zavody? Bych se na to vysral..

      0 0
      • doubleingram  

        Celý kolo asi měnit nemůžou, jinak by to asi dělali. A u těch závodních modelů by mohli vymyslet něco rychlejšího na výměnu, než to tam matlat imbusem.

        0 0
      • orm  

        Defekty samozrejme mohou a rozhoduji zavod a tak je to spravne. Rychloupinak zakazany neni, ze si tam nekdo da sroubovaci osu je jeho volba a jeho problem. Drive si museli zavodnici opravovat kolo svepomoci a ja bych se k tomu vratil.

        Co se tyka sroubovaci osy, tak souhlas.

        0 0
      • jonti  

        Podobne jako orm bych byl pro uplne zruseni depa, jen podavani piti. At se vozi kola a plaste co vydrzi.

        0 0
        • Yura  

          Zajimave myslenky. Ja jako divak bych se teda rad dival na to jak zavodi a ne na to jak rozhodne to jestli někdo dostane defekt. Jinak teda predpokladam, ze to same by jsi rad videl na silnici? Jestli ne tak proc?

          0 0
          • jonti  

            Bez dep by se jezdil o neco odolnejsi material a muzelo by se s tim pocitat, teda nejezdit pres hranu.

            Na silnici bych rad videl uplne jine zmeny, mensi peloton a lehci zavody.

            0 0
            • Yura  

              „Bez dep by se jezdil o neco odolnejsi material a muzelo by se s tim pocitat, teda nejezdit pres hranu.“ Zajimave, takze bys preferoval se divat na zavody, kde jezdi všichni opatrne, aby pro ne závod neskoncil? Ja chci teda videt jak tam litaji na mokur přes sutry a koreny na totalni hrane. O tom jsou snad zavody na top urovni ne? Mas to nejak uplne obracene lol..

              0 0
              • Petr L2  

                Pokud se nepletu, tak depa jsou v MTB 10 let, takže před tím jako závody nebyly zajímavé a ty depa to zachránili jo?

                0 0
                • Yura  

                  A proc sem pletes depa, když na to jsem vůbec nereagoval? Kde jinde by se mělo jezdit uplne na plno, když ne na te top urovni? V uplne kazdem sportu na vrcholove urovni se dela všechno do maxima. O tom prece vrcholovej, profesionalni sport je ne..

                  0 0
                  • jonti  

                    Naplno neznamena jezdit po sutrech a skocich za hranici rozumneho rizika.

                    Jezdit za hranou taky znamena, ze treba kazdy paty zavod znicis kolo, kazdy desaty se mirne zranis a kazdy dvacaty si neco zlomis nebo udelas neco vaznejsiho.

                    U zen mi prijde, ze novomestska trat je za mokra nesmyslne tezka, tezke sekce vetsina chce jen prezit, nemaji to vubec pod kontrolou. Ty jsou kratke, ale cas se ziskava na tech jezdivejsich a rychlejsich sjezdech a hlavne ve vyjezdech.

                    Taky u muzu se tam da divat na prvnich deset, okolo 30. mista to je trapeni.

                    Ohledne tech dep, myslim, ze by se melo rozhodovat predevsim na trati, a depo kdyz uz, tak jen jako posledni zachrana pred DNF, ne jako standardni cast zavodeni. At se XCO nezmeni na cyklokros, kde se kazde kolo v blate vymenuje kolo. Uz ted je mozne treba vymenit kola za jiny vzorek, treba kdyz zacne prset, ale moc se to nevyuziva.

                    0 0
                  • jonti  

                    Naplno neznamena jezdit po sutrech a skocich za hranici rozumneho rizika.

                    Jezdit za hranou taky znamena, ze treba kazdy paty zavod znicis kolo, kazdy desaty se mirne zranis a kazdy dvacaty si neco zlomis nebo udelas neco vaznejsiho.

                    U zen mi prijde, ze novomestska trat je za mokra nesmyslne tezka, tezke sekce vetsina chce jen prezit, nemaji to vubec pod kontrolou. Ty jsou kratke, ale cas se ziskava na tech jezdivejsich a rychlejsich sjezdech a hlavne ve vyjezdech.

                    Taky u muzu se tam da divat na prvnich deset, okolo 30. mista to je trapeni.

                    Ohledne tech dep, myslim, ze by se melo rozhodovat predevsim na trati, a depo kdyz uz, tak jen jako posledni zachrana pred DNF, ne jako standardni cast zavodeni. At se XCO nezmeni na cyklokros, kde se kazde kolo v blate vymenuje kolo. Uz ted je mozne treba vymenit kola za jiny vzorek, treba kdyz zacne prset, ale moc se to nevyuziva.

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Pěkně, souhlas.

                      0 0
                    • Breakpain  

                      Ty hele mně to ani nevadí, ty depa jsou fajn.

                      Pro mě je to naopak více „koukatelné“, čti pestřejší ;). Naopak kdyby to byl jen čistý závod „jedu jedu“, tak mě to divácky tak nebere.

                      Takže paradoxně pády, zničený materiál atp … z toho dělá neokoukaný podnik ;). Je to komerce jako kdekoliv jinde, tak prostě palec nahoru za lepší „efekty“ pro diváka. Je to blbá paralela, ale můj šéf také upřednostní zákazníka a já ať „žeru drcenou cihlu“. Tedy to co je pro diváka fajn, mohou byt pro závodníka galeje … ale tak už to bohužel je.

                      Tedy například v CX změna pláště atd … já to vítám … Co člověk, to názor.

                      0 0
                  • Petr L2  

                    Yuro, přečti si po sobě příspěvek na který jsem reagoval a pak se nebudeš muset ptát

                    0 0
      • kubad  

        Aby ses neposr…

        S upinakem o moc rychlejší nebudeš

        0 0
        • USPS  

          Dobrý vtip…

          0 0
          • kubad  

            nemyslím si, je to jenom o šikovnosti mechanika, těch pár vteřin už nehraje roli

            0 0
            • Namtos  

              No vidíš a dneska by i 0,5s hrálo velkou roli :)

              0 0
              • kubad  

                jistě, ale mnohem větší časový přínos je tuhost kola s pevnou osou než těch 0,5s to je potřeba si uvědomit.

                řešit QR je nesmysl a je jen otázka kdy budou pevné osy i na silničkách

                0 0
                • Sindy  

                  Nu, to se holt pak budou dostavat po pádu 3/4 hodiny zpátky do pelotonu…

                  0 0
                • maajkee  

                  Hele upřímně, myslíš že zrovna pro ty holky co maj 50kg je pevná osa vzadu nějakej přínos?

                  0 0
                  • kubad  

                    jo přínos to má pro každého, kdyby v tom byl problém ve výměně tak by to výrobci pro týmy dávno řešily

                    0 0
                    • maajkee  

                      To si myslíš? Já myslím že těžko, dělat rámy současně na pevnou osu a rychloupínák by bylo prostě moc nákladný.

                      A na závodech je potřeba jezdit na novinkách, nových výmyslech, protože je to vidět v televizi, lidi to pak samozřejmě chtěj a platěj. Celý tyhle závody jsou hlavně marketing.

                      Co se týče mě, tak mám metrák a přínos pevný zadní osy jsem zaznamenal, ale rozhodně ne nijak extra výrazně. Pro 50kg ženskou imho přínos nula. Ale hádat se nehodlám.

                      0 0
                      • kubad  

                        http://www.focus-bikes.com/…hnology.html

                        jde to velice lehce když se někdo zamyslí, nebo si stačí vzít aku vrtačku a máš tu osu tam i venku na to šup

                        zbytek ok máš svůj názor, ja to vidím jinak a je potřeba si uvědomit že i ta 50kg slečna může mít v nohách možná větší páru než ty

                        0 0
                        • maajkee  

                          Jo, to co postuješ je super. Ale drtivá většina kol tam mělo osu šroubovací a hodně jich bylo s páčkou a mechanici tam šroubovali jak divý když to povolovali, pak většinou věčnost trvá než tam to kolo napasujou zpátky, protože většinou rámy jsou trochu stažený a pak věčnost než to našroubujou, oproti rychloupínáku bych řekl zdržení minimálně 15–20 vteřín což je opravdu dost.

                          To jakou má kdo páru o tom můžeme diskutovat, ale kilogramy jezdce tam hrajou taky velkou roli. Kolik myslíš, že reálně ušetřej vteřín při takovým xc závodě díky pevný ose vzadu?

                          0 0
                          • kubad  

                            a proč to řešíme, když slušný rám bez pevné osy stejně nekoupíš?

                            že su ti mechoši tak vystresovabní že něco dělají násobně dýl než jindy je jiný problém, navíc už sem viděl podobné show při silničních defektech kdy to s QR nebyl mechanik schopný rychle nasadit

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tak jasně, nemusíme řešit nic :) Ale řešíme tady prostě jen jestli je to velký přínos pro muší váhy co závoděj nebo velká zátěž a zbytečnej stres pro mechoše na trati :) A jasně, těžko koupíš slušnej rám bez pevný osy, to je právě to, že lidi vlastně vždycky musej kupovat něco co třeba ani nechtěj, protože už je pak není jiná volba. Jedině nějaký drahý custom rámy.

                              0 0
                              • jonti  

                                Stejne kdyz pichnes nebo roztrhnes retez kdekoliv jinde nez primo pred depem tak ztratis vyrazne vic nez trva oprava kola. Proto dava smysl spis vozit spolehlivejsi kola, depo je jen posledni zachrana.

                                Ja treba na HT vubec rozdil mezi pevnou osou a RU necitim, a nechybi mi ani na fullu s virtualnem, kde prava a leva strana zadni stavby nejsou nezavisle. Vazim ted cca 75 kg.

                                0 0
                                • myscho  

                                  Chcel si povedať zlozitejsie, namiesto spolahlivejsie? :)

                                  0 0
                            • orm  

                              Cannondale F-Si nepovazujes za slusny ram :-)?

                              0 0
                              • kubad  

                                Tak proč Skalpel má pevnou osu?

                                U SI to bude jen okecavani že to není potřeba, v příští verzi tam bude

                                0 0
                                • orm  

                                  Odpovidat na otazku otazkou neni slusne. Ja s s tebou nechci dohadovat. Napsal jsi, ze v soucasne dobe slusny ram bez pevne osy nekoupis a ja ti dokazal, ze jsi nemel pravdu, protoze jsem nasel alespon jeden ram, ktery je slusny a nema pevnou osu. Dale bych to nerozvadel.

                                  0 0
                          • pepino  

                            Ne kolik myslí, kolik to je, musí to mít podpořený nějakou studií, ne jeho dojmem.

                            0 0
                        • Pedro404  

                          A tuhost zadní osy nějak souvisí se silou vyvíjenou jezdcem? Sem měl za to, že de o to, aby drželo stopu v terénu? Nebo tam sou nějaký výkonnostní ztráty?

                          0 0
                          • kubad  

                            myslíš že tuhost rámu se v záběru neprojeví? za mě mnohem víc než nízká váha

                            0 0
                            • Pedro404  

                              Ajo, von se asi míň kroutí i rám, já si furt představoval, že to akorát zvyšuje tuhost zadního kola.

                              0 0
                • xaver  

                  http://www.focus-bikes.com/…hnology.html

                  rapid axle technology

                  0 0
        • Yura  

          Takze jak se vymenuje kolo na silnici zabere stejne dlouho jako tady u MTB to vyndavani osy? lol

          0 0
          • kubad  

            o kolik rychlejší budeš s QR ?

            a MTB s kotoučema a mnohem větší kazetou není silnička

            0 0
            • Yura  

              Třeba dnes ta vymena stala Polku bronz na MS..

              0 0
              • jonti  

                ne, ji to stala technicka chyba a defekt.

                0 0
              • Lenka.05  

                Tak když to srovnám se zastávkou v boxech F1, tak tady je to bída. Přitom za tu dobu co tam byla by jí měli mechanici vyměnit kola, dobít baterku a vyměnit řetěz!

                0 0
                • Petr L2  

                  Vždy mám pocit, že jsme nemehlo, když nasazuji zadní kolo, ale když jsem viděl ty dvě akce, tak už jsem v klidu.

                  0 0
                • USPS  

                  :-))

                  0 0
    • kali222  

      Zapl jsem telku pozde, ale v podstate jsem od moderatoru slysel predevsim o cvakani plastu. To toho bylo tak moc, dnes? Kdyby misto velkych obruci ty gramy vlozili do odolnejsiho plaste v rozmeru horskeho kola (26"), tak by na tom byli (dnes vlastne byly) vahove stejne a s vetsi odolnosti. :) A jeste by ta dama na 4. fleku snadneji zaakcelerovala. :)

      0 0
      • Petr L2  

        Jasně ale zase by se na těch kořenech daleko víc potrápili, to neustálé obhajování 26" je už docela nudné :-)

        0 0
        • Zoidberg  

          +1

          0 0
        • kali222  

          mne zase prijde nezabavne menit fungujici, jen protoze si nekdo vzpomnel, ze by bylo dobre zakaznikum vecpat neco noveho (650b, ne 29". ty tu jsou dlouho, to je aspon ok). obhajoby stylem „jen o X% vetsi prumer rafku prinasi o XX% snazsi prekonani prekazek a podobne…“ to je nezabavne, protoze to neni pokrok. :(

          0 0
          • Petr L2  

            MTB 26" nevznikly z nějakého výpočtu, nebo výběru, prostě ty kola byla dostupná, tak je tenkrát použili, fungovalo to, tak se to opakovalo dál, to, že to není úplně ono je stará věc a trvalo dlouho, než se ta změna průměru prosadila. :-)

            0 0
            • kali222  

              navedes me -prosim, na nejaky text, kde se dozvim proc uz to neni „ono“ a kdo to rozhodl, ze to neni ono? kdo je ta autorita? + take kde se dozvim, ze prave a presne rozmer 650b je to „ono“? protoze zatim si myslim, ze presne to „ono“ bude „to ono“ kdykoli a cokoli, co za „ono“ oznaci vyrobce a pres hltace jakychkoli novinek protlaci az ke koncovemu zakaznikovi, ktereho roky dopredu stresuje, ze nebude ten a ten komponent v jeho rozmeru. od plastu/rafku/ramy az po treba 26" koncovky bowdenu. :) (jo, takhle to tady vypadalo pred par lety.)

              0 0
              • USPS  

                Optimum pro MTB je přece 30.3", ne…?!?

                0 0
              • Petr L2  

                Tak když v 2002 Garry Fisher pustil 29" do světa tak to docela pečlivě vysvětloval :-) takže máme 29" na světě nějakých 14 let, za tu dobu se tak nějak postupně staly zcela běžnou záležitostí a to už by snad šlo říct, že to není nějaký experiment a módní výstřelek a přestat se s tím zabývat ne?

                0 0
                • weekend warrior  

                  jsem tu na foru nebyl snad 2–3roky, ale tohle je hustej posun od vlaken typu „29nebrat“, „vosa na bombone“, byt nejprve bylo mysleno vazne a pak snad i mozna trochu ironicky, po nazory: „prestat se tim zabyvat“, „dokazes si predstavit dneska jet ty trate na 26?“ atd, atd…

                  zajimave.

                  0 0
                • kali222  

                  vzdyt to je porad ono. vyrobce to lidem vysvetlil… :P 29,2000000000­070000000000021" prichazeji. teste se.

                  hele a neni GF nahodou pod Trekem? :D ja jen jestli to vysvetlil ten GF lidem dobre.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Ty jsi stejný případ, jako jeden co se nám v devadesátých snažil pořád vysvětlit, že ABS je na hovno, že on si to dovede oddávkovat líp a kdy je potřeba. To nemá cenu, to je zbytečně promrhaná energie.

                    0 0
      • pepino  

        By bylo zajímavý, jaký by měly na 26 časy, resp. jestli by byly pomalejší.

        0 0
        • kali222  

          podle meho nazoru by na 26" byli/y rychlejsi. proc? tolik by se s tim neprali/y + nekterym ten posed uplne nebastim. :) jsou to ale profici, takze reprezentuji sve chlebodarce a ti v katalozich maji jiny trend. a tak to je.

          jsem zvedav jestli se na OH objevi nejaky reprezentant z nebikove zeme a na cem pojede.

          0 0
          • scret  

            dokazes si predstavit dnesni trate jezdit na 26? ja uz moc ne…

            0 0
            • kali222  

              samozrejme a nejen protoze jsou to oficialne nejlepsi bikeri sveta.

              jako ze maj mezi kameny/koreny moc velke diry, do kterych by na 26" zapadli/y a uz by je nikdo nikdy nevytahl? :D nebo jak si to myslel? ze by si na horskem kole trosku podrncali/y? :D nebo treba ty drevene dropy (nekdo zde daval kdysi fotku) by najednou nesly?

              0 0
              • scret  

                29 kolo ma lepsi trakci – fakt, 29 kolo lip tlumi a prekonava prekazky – fakt… Nevidim jediny duvod jezdit 26 kola…

                0 0
                • kali222  

                  s prekonavanim prekazek muzu souhlasit, ale to prece neni vse.

                  0 0
                  • scret  

                    „jako ze maj mezi kameny/koreny moc velke diry, do kterych by na 26“ zapadli/y a uz by je nikdo nikdy nevytahl? :D nebo jak si to myslel? ze by si na horskem kole trosku podrncali/y? :D "

                    Takze sis na to vlastne odpovedel:)

                    Osobne ted mam celoHT 29ku Werka… neumim si predstavit ale jezdit na celoHT 26ce…

                    Otresy na pater nejsou rekl bych tak ostry a stejne tak ruce nebolej tolik…

                    0 0
                    • kali222  

                      ja mam full ht 26" s pevnou duralovou vidlici od roku 2012. :) vidis to, odpruzeni by to poresilo a ze fully pokud se nepletu, se jezdi i v MS XC (jmenuje se to asi jinak, proste tyto zavody). doufam, ze se tesis, az nekdo „objevi“, ze 29,00001233221" je na tom na pater jeste lip a dokonce to prekonava prekazky take snaz. o to jde celou dobu, ne ze bych si neumel predstavit sutr a dve tri ruzne velky obruce pred, na a za sutrem. :)

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Šiješ do toho z přesvědčení, nebo máš na devětadváce i něco najeto? (:

                        0 0
                        • kali222  

                          podle toho nebo to zni jako, ze kdyz bych se svezl, tak by mi to urcite kaplo do noty. to bys cubrnel kdybych napsal „je to moje presvedceni po najezdenem. (: " co? prijde na to jestli i pujceni muzeme brat jako najeto. 29“ jaks taks, ta me oblibene 26" nevytlacila z vyroby. treba mne by slusela ta 111 od Kony.

                          0 0
                          • kali222  

                            .

                            0 0
                          • scret  

                            hele, ja jsem byl jeste donedavna taky odpurce 29tek, ale musim uznat, ze na urcity discipliny (XC, maraton apod.) jsou proste vyhodnejsi…

                            Taky se zuby nehty dneska nebudeme drzet vecek ne?:)

                            Kazdopadne to podsouvani vyrobcu me posledni dobou dost se..e! Myslim hlavne boost cipoviny, cim dal vetsi nekompatibilita, ted novy rozmery tlumicu, to je zhovadilost totalni a dalsi… To je daleko horsi nez nejakej boj o prumery kol…

                            0 0
                            • kali222  

                              to nelze zrovnavat kotoucovka vs vecko a 26" vs 27,5". to prvni prinese nekonecny vauuuuuu (mimo urcite modely a jejich ne-uplne prijemne odvzdusnovani) a to druhy prinese....... um eee, poradte mi. :)

                              co se tyce boostněčeho, to už ani nevim. nedavno jsem cucel, ze je zase novy (mozna ne tak novy) rozmer lisovaciho stredu. neco jako 95 neco, nebo podobny cislo. ja uz ani nevim, co bych do toho objednaval. :D taky jsem myslel, ze RF ma loziska pouzitelny se SH (nebo to bylo FSA?) a najednou koukam 30mm osa. :O

                              0 0
                              • scret  

                                tak 27,5ky jsou jasnej obchodni tah… Nicmene klidne se to mohlo zastavit na dvou rozmerech – 26 a 29…

                                Boost mas dneska hlavne pevny osy, pak i kliky na to ze:) atd. atd.

                                0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Mám teď nově 27,5, zatím fakt nic moc najeto, první dojmy jsou takové, že to je hooooodně podobné jako 26, za což jsem rád. Trochu kola přitvrdily převody, ale lepší trakce, překonávání překážet jsem si nevšiml (26/29 je rozdíl výrazný), uvidím až si zvyknu na geometrii rámu, pak budu moudřejší.

                                  0 0
                          • Kubiczech  

                            Nečubrněl. Naopak bych byl rád, že jednou někdo něco nekritizuje od stolu bez jakýchkoliv reálných zkušeností. Pokud jsi na devětadvacítce nejel, nejlépe na trati podobné té novoměstské, tak to je od základu debata o ničem. Zvlášť v dnešní době.

                            Ale s tou Konou rozumím a schvaluji. (:

                            0 0
                • Smazaný účet  
                  0 0
                  • scret  

                    kluci, podivejte se do kalendare, co je letos za rok… Myslim, ze vasnivy debaty o 29kach jsou uz daaavno minulosti:)

                    0 0
          • Petr L2  

            Hlavně na těch kořenech do kopce, tam by na těch 26" doslova letěli nad terénem viď :-)

            0 0
            • kali222  

              najdu si fotku, ale predpokladam, ze by to lide z MS zvladli slusne prosviset i na 24". :)

              0 0
      • jonti  

        Myslim ze Stosek lidi vozi letos Maxxis Ikon Exo, to jsou uz dostatecne tezke a odolne plaste, vyrazne lepsi nez slupky od Schwalbe nebo S-works specialized. Vubec nechapu proc treba JK vozi porad krome nejvetsiho blata Fasttrack 2,0 a ne neco odolnejsiho a s vetsim zaberem.

        0 0
      • jonti  

        Ve sjezdu se vozi mensi kola, odolnejsi plaste a jak se jezdi na doraz, tak se picha o dost vic.

        0 0
    • zimic  

      Cinkovi spadl řetěz, jako jeden z mála nemá vodítko…no tvl. taková příprava a pak se připraví o pozice, protože jede pomalu jak v kamenolomu bez vodítka. Fakt nechápu

      0 0
      • Pavel  

        njn, grammihonič… :)

        Taky nechápu. „Blbost“ za pár kaček (oproti ceně kola)…

        0 0
        • MartinM  

          Tady nejde o cenu, tady jde o reklamu na „funkční“ systém :D

          0 0
          • Pavel  

            Systém funguje skvěle! Jen se s ním nesmí jezdit přes kořeny a šutry. Což ale drtivá většína „fůlistů“ stejně nejezdí, na asfaltovou cyklostezku do hospody tedy naprosto ideální… ;-))

            0 0
            • Petr L2  

              Hlavně nechápu proč se to pořád řeší, řetěz padá, to je fakt, který díky závodům, zvlášť po tomhle MS, nemůže nikdo ignorovat, tak jako výrobce doplním do řady nějaký klimpcajk proti padání a je pokoj.

              0 0
              • kubad  

                řetěz vždy padal, a padnout může, na trhu je kopec vodítek, je to jen na jezdci jestli si ho nechá nasadit nebo ne

                0 0
                • Petr L2  

                  Já vím, zdá se, že Sram asi ale žádné v portfoliu nemá, tak se jim to nehodí do krámu, jinak si to nedovedu vysvětlit, spoléhat, že mi řetěz nespadne je lehkovážnost, která do elity nepatří.

                  0 0
                • jonti  

                  Nj, ale ono to obcas, ne moc casto, dokaze spadnout i na sjezdaku s hornim i dolnim voditkem.

                  0 0
            • Yura  

              Ještě je sranda, ze absolutni skicka jako je Nino ma docela uzka riditka a to i na takhle narocne trate. Zajimave, ze cyklostezkobikeri potrebujou riditka, ze se pomalu nevlezou 2 vedle sebe a jako bonus na tom sedi narovnane jako za stolem. :D Tuhle modu fakt nechapu..

              0 0
              • Pedro404  

                Mi chceš říct, že obyčejný lidi jezděj jinak nastavený kolo než mistr světa? To je skutečně šokující:)

                0 0
                • Yura  

                  Asi mas problém chapat psanej text, ale to je tvůj problém no.. Jinak a co ze je to mistr světa? Zrovna Nino nemá zadnej silenej posed. Kulhec to uz je jina kava. Na jeho kolo by se poskladal malo kdo a to i se stejnyma proporcema..

                  0 0
                  • scret  

                    takze vlastne rikas, jen trochu jinak, ze posed je silne individualni a tudiz si vlastne protirecis, hmm:))

                    0 0
                    • Yura  

                      Jak si protirecim? Siroka riditka jsou snad na kole diky lepsi ovladatelnosti ne? No a ja jen narazel na to, ze tem nejlepsim na náročných tratích staci docela uzka, zatímco cyklostezkobikerum nestaci ani ty metrova.. Chapes to? Na tom není nic universalniho. Je to jen demence a nutnost vypadat jako biker co jede na „Kejp Epik“, ikdyz by stacila liberta lol..

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Ti ňákej bajker s širokejma řídítkama ojel starou?

                        0 0
                        • prodi  

                          Sežral mu pohanku

                          0 0
                        • Yura  

                          Ne jen kvůli nim vždycky zacnu tak prskat, az se malem udusim.. :))

                          0 0
                      • zdenek  

                        Siroka riditka jsou snad na kole diky lepsi ovladatelnosti ne?

                        Ne. Rozlišuj příčinu a důsledek. Lepší ovladatelnost je díky širokým řídítkům… Když už.

                        0 0
                        • Yura  

                          Ty vole neser. Ano mel jsem napsat kvůli lepsi ovladatelonsti, aby rejpal nemel důvod rejpat. Nicmene Tak jak jsem to napsal je to taky ok. :)

                          0 0
                      • scret  

                        celkem to i chapu…

                        Ten cyklostezkovej biker stopro nema takovou techniku jako Schurter a tak si musi necim pomoct… Schurter ma techniku jizdy zmaklou a tak zajede klidne na 50cm riditkach:) a vcil mudruj:))

                        0 0
                        • Yura  

                          Pointa je v tom, ze 90% „bikeru“ nepotrebuje zadnou techniku. Když nepocitam jizdu přes patniky. :)) Ještě jsem zapomel na bachrate, podhustene plaste/galusky s brutalnima drapakama. Taky neskutecne uzitecna věc na asfalt. :))

                          0 0
                          • scret  

                            kde jsi vzal prosimte to cislo?:)))

                            Jak jsem ti radil uz jinde, doporucuju zaradit do jidelnicku bucek, jitrnicky atd.

                            To dietarstvi ti zacina lizt na mozek!

                            0 0
                          • Bafoon  

                            běžně jezdíš přes patníky?

                            0 0
                          • pepek  

                            Už konečně pochop, že na asfaltu jedeš furt jen ty. Ti ostatní s širokýma řidítkama se po něm pouze přesouvají do lesa, takže ty už je pak nikdy nevidíš, bo jedeš zase znova jen do posilovny, nebo pro pohanku.

                            0 0
              • Petr L2  

                Nino měří 173 cm, takže i kdyby chtěl tak prostě musí mít užší řídítka, než leckdo okolo

                0 0
                • Yura  

                  To je uplne jedno jak je vysokej. I na svou vysku ma urcite uzsi riditka nez většina ostatnich. I tech ještě mensich zenskych tam mělo urcite sirsi riditka.. Proste vidíš ne jestli ma roztahle ruce v sirce ramen, nebo trochu vic a nebo ze mají roztahle ruce jak kdyby ukazovali, ze chytili táááááákovouhle rybu. :)

                  0 0
                  • kubad  

                    a proč to řešíš? víš vůbec jak je má široké?

                    je věc každého soudruha jak má široké řídítka

                    0 0
                    • Pain  

                      taky si říkám k čemu ta diskuze

                      0 0
                    • Yura  

                      Podivej se na jakej koment jsem poprvé reagoval. Po jeho precteni jsem si okamzite tohle vybavil a tak jsem to napsal. To je co.. Rozesmava me to skoro každý den, když potkam většinou pupkatého bikera, ktery na tom sedi jako reditel za stolem a přitom roztahuje ruce jako kdyby ukazoval jak dlouho stanglu salamu zase dneska sezral. :))) Ze na všechno co napisu musite reagovat jako nejakej tydýýt. Za to ja nemuzu Frantiku..

                      0 0
                      • kubad  

                        Zjistí si jaké vozí a pak teprve mel

                        0 0
                      • kubad  

                        fak úzké řídítka, už od pohledu :D

                        0 0
                      • okam_z_brna  

                        vozí řidítka 710 mm. Si nejdřív zjisti fakta, než tady začneš plácat blbosti

                        0 0
                        • Petr L2  

                          Je ale fakt, že na fotkách, kde má pověšené na řídítkách číslo, hodně zkresluje, že nemá brzdové páky nadoraz u gripů

                          0 0
                          • Yura  

                            Ale prdlajs.. Ja zadne fotky předtím nevidel. Jen pisu co vidim, když se na nej divam při jizde. Bliz ke stredu se drzi tak mozna na rovinkách, jinak v terenu ma uchop do sirky co mu riditka dovolujou a i tak jasne vidíš, ze nemá roztahle ruce jak většina idiotu co vidíš kome sebe. To je cele co jsem tim chtěl rict. :)) Jinak spis nez vyska teda dle mého zalezi na sirce ramen a on ma do nejake blechy s ramenama ala seslapany ryc docela daleko.. Takze i proto to bije do oci. Ze ma na svou postavu uzsi riditka nez zbytek..

                            0 0
                            • scret  

                              A co z toho vyplyva? uplny prd!

                              Nekdo je zvyklej tak, jinymu vyhovuje jinak… Co na tom nechapes?

                              A zatimco ty mluvis o rekreacnich cyklistech, kteri vyjedou parkrat do roka na cyklostezce a koupi si kolo bez nejakyho studovani, tak to zevseobecnujes vlastne na vsechny bikery.. Nesmis soudit jen podle toho, co potkas na cyklstezce…

                              To musis nekdy do lesa…

                              0 0
                            • Petr L2  

                              No, on člověm ropažený má celkovou délku stejnou jako měří na výšku, takže ta výška s délkou paží souvisí. ☺

                              0 0
                          • okam_z_brna  

                            Nevím, jestli narážíš na fotku od kubada nademnou, ale má to prostý vysvětlení. Sram, na kterým jezdí Nino, má jinej design brzdových pák. Jsou delší. A když stačí brzdit jedním prstem, ukazovákem, tak prostě páky posune víc k představci a tím pádem má v pohodě úchop na gripu a zároveň brzdí jen ukazovákem na konci páky.

                            0 0
                  • Albek  

                    Přítelkyně je o 10cm menší než já a má o dost širší řidítka. Důvod je prostý,nebolí ji při delší jízdě záda.

                    0 0
              • -b-n-x-  

                710mm mi teda nějak moc úzké nepřijdou

                0 0
      • myscho  

        Nj, Merida nie je S-works :D Just irony.

        0 0
    • Yura  

      No tak Nino sice špička, ale stejne Jardovi urcite zavidi ty perfektne huste vlasy bez koutu. :))

      0 0
      • Lenka.05  

        Noo, plešatej je hezky :) Ale Jaroslav super, ještě nedávno zlomená ruka a teď stříbro na MS. Jsem až měla slzu v oku :) Cink skvělý jakbysmet, i kdyby mu ten řetěz nespadl, tak by to tempo stejně neudržel, sám to přiznával.

        0 0
        • zimic  

          O tom sem taky nic nepsal. Já to psal minutu po tom co mu spadl a to sem nevěděl, že tak jako tak zvadne, ale obecně to přece musí být risk, když ví z předchozích závodů, že to z těch převodníků padá… Naštěstí to nemělo vliv, ale taky mohl být jiný průběh závodu a takováhle kravina by klidně v posledním kole rozhodla závod… Nikdo z celýho BF by tam bez vodítka snad nejel:-) Ale na MS to asi nevědí:-) Asi tu nečtou.

          0 0
          • Petr L2  

            Ale mělo to vliv, sám o tom v cíli mluvil, že po tom dojetí, jak okamžitě Nino nastoupil už na to neměl.

            0 0
          • Lenka.05  

            Já ti taky nic neříkala:)

            0 0
          • Zoidberg  

            Přišlo mi, že většina pole alespoň mezi elitou nějaké větší nebo menší vodítko měla. Jistě, výjimky se našly.

            0 0
    • Tecka  

      Hláška malé dcery při dekoraci Schurtera do duhového: „On místo medaile dostal jenom mikinu?“ :-)

      0 0
    • USPS  

      Schurter je prostě BŮH…!!!

      0 0
    • Fran7  

      Tak jsem se tu dozvěděl o pevných osách, kvalitách plášťů, padání řetězu a šířce řidítek, ale k tématu diskuze nic moc, takže se ptám, nebudu hledat, počkám si tu na reakci, takže kde najdu hodně hodně moc moc fotek ze závodů z ms nmnm 2016, na ofiko stránkách nic, na facebůk seru, mě nedostanou. Takže kde najdu fotky?

      0 0
      • zimic  

        http://mtbs.cz/…akcni-zavody

        Tady je něco hodně málo a jen z pátku…Ale lepší než nic ne;-)

        0 0
      • USPS  

        Ve foťáku někoho, kdo tam fotil…?

        0 0
      • MichaelSimek  

        az se mejma proberu tak budou :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Taky se přidám s dotazem, nevíte jak skončila Tereza N-H? Když to v závodě zapíchla tak nevypadala vůbec dobře.

        0 0
        • fantozzi  

          Toto je z jejiho FB: Jinak pohmozdila jsem si ledviny, ale uz se belham a tak se 100% dosunu k trati, abych dnes podporila nase medailove nadeje!

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dík, já f-b nevládnu. Teď o tom vyšel i krátkej článek na idnesu. To nebylo hezký loučení s xc, ale tak hlavně že se oklepala.

            0 0
      • Zoidberg  

        No, něco málo navíc z kompaktu jsem dal sem. Na rajčeti nebo picase ale jistě půjde dohledat i mnohem lepší matroš.

        0 0
        • okam_z_brna  
          1. 12. fotka s francouzem na Looku jasně ukazuje, že vodítko není uplně marnej nápad. Kdyby si jen pošlápl, tak by řetěz asi shodil
          2. Je vidět, že špička jezdila jiný bomby, když jsou rozmazaní :D
          0 0
    • Peslezedirou  

      http://sport.idnes.cz/…listika.aspx?…

      Zaznamenal někdo tenhle konec?

      0 0
      • snas89  

        Ano, na tribunách tenhle záběr proběhl a hned bylo vidět, že to nedá dál.

        0 0
      • wilda81  

        Asi každý kdo sledoval TV přenos. ;)

        0 0
        • Peslezedirou  

          Myslel jsem konce kariéry v XC…

          0 0
          • Albek  

            Ano,i to v TV proběhlo …

            0 0
            • Peslezedirou  

              Mně to přijde škoda, ale asi už má jiné priority, trochu promrhaný talent a asi tvrdý náraz po přestupu z juniorek do elitní kategorie......na ženy jsem nekoukal, tak jsem to zjistil až teď.

              0 0
              • Forester  

                Potkali jsme ji včera večer v depu, po hodině a půl neúspěšného čekání na jardu. Loučila se s reprezentačním trenérem. Vypada smutně, ale říkala, že už je v pohodě, že v sobotu večer to byl větší mazec.

                Tak hlavně, ať ji to jde v těch maratonech.

                0 0
    • MichalHofi  

      bohužel jen pár blbin z pátka https://www.flickr.com/…27963405441/

      0 0
    • snas89  

      Menší shrnutí eventu jako takovýho za mě:

      Areál je v rámci světových závodů/ms horských kol jedinečný.

      Start/cíl je pod hlavní tribunou. Trať pak vede převážně přilehlým lesem.

      Během jednoho závodu lehce obejdete různé části polygonu a konec stihnete na tribunách.

      Technické zázemí solidní, pokud byla zrovna trať volná (i během závodu), mohli jste přecházet.

      Mimo závod šlo v omezené míře pobýt i přímo na trati.

      Byla hlavní tribuna a dvě vedlejší v lese. U každé postavené velké obrazovky.

      Nic tedy neuteklo a kromě atmosféry na místě měli diváci přehled jako v tv.

      Česká televize tam měla stánek, vysílání bylo propojené.

      Závody:

      Atmosféra naprosto úžasná a bylo vidět, jak to hlavně čechům pomáhalo.

      Osobně jsem se nesatkal s zádnou vyhorcenou událostí v publiku. Všichni slušní a veselí. Je jedno odkud byli.

      Během celého víkendu se dalo pokecat se závodníkama v celým areálu, prijížděli se i po okolí.

      Za mě velký respekt Jardovi. 4 měsíce po zlomenině, čára přes rozpočet v přípravě a takovýhle výsledek.

      Ondra taky luxus a škoda spadlýho řetězu (ale…tak každý potřebuje nějak vyškolit a už bude asi vozit vodítko:) ).

      Jinak Nino jel jako „bůh“. Byla na něm vidět velká pohoda a jistota, s jakou šel přes kameny.

      V hlubším poli už bylo vidět, že jim občas tecnika dělá problém.

      Ohledně kol mě pak zaujala SUEMASA Mio. Její (asi titanový) rám připomínal po stažení teleskopu trialový kolo.

      A v technice vyloženě excelovala.

      Zázemí:

      Ceny občerstvení dražší, ale s tím se asi u ms dalo počítat.

      Spíš mě trochu zklamal rozsah stravy. Fotříci s pivem a párkem byli určitě spokojení. Mě „zachránily“ nudle se zeleninou. Ohledně pití taky nic moc: pivo, birel a éčková malinovka a ostatní přeslazenej nesmysl od různých firem. Na stánku s kafem naštěstí dělali i dobrý (ledový) čaj.

      Výtku bych ale měl:

      Dokáži pochopit, že česi jsou balíci, který se někde na návsi baví u revival kapel během sportovního týdne nějaké malé ******. Na mistrovství světa ale tenhle hudební masakr nemá co dělat a zajímalo by mě, kterej ZMR*D to protlačil a schválil.

      Tuším, že za 4 roky bude ms tady opět a pokud ano, tak určitě doražte.

      Stálo to za to:)

      0 0
      • MichaelSimek  

        znova ms nmnm takhle nedaj, imo albstadt nebo neco takoveho

        jinak Mio Suemasa jezdi i dh myslim, to jak tam posilala rubena choice bylo super, nikdo z zenskych tam nejel ani trochu podobnou rychlost

        0 0
      • Kubiczech  

        Se na ten AC/DC revival snažím zapomenout a ty mi to ještě připomínáš. Říkal jsem si, že to do Alice nějak přečkám, ale fakt se to nedalo. (:

        0 0
    • MichaelSimek  

      http://mtbcrosscountry.com/…016/gallery/ tady prvni davka mojich fotek (tyhle jsem fotil ja, takze kvalita odpovida kvalite fotografa, ale porad je to jenom malej vyber z toho co jsem nafotil :D ) az uploadne muj „dvorni fotograf“ tak reknu, ty snad budou hezci

      0 0
    • Radez  

      Ahoj,

      měl jsem takovou myšlenku projet si tuto trať, ale jelikož jsem tam nikdy nebyl, tak to tam vůbec neznám.

      Poradíte, jestli jste tam někdo byli a projížděli si tu konkrétní trať pro MS?

      Případně je někde .gpx přímo té trati?

      Koukal jsem na okruhy , co tam jsou ale tam je pouze psaný, že třeba ten černej je imitace trati MS.

      Pak jsem sice našel nějaký .gpx maratonu, co se tam jel, ale to si nejsem jistej, jetli to je přímo ta MS trať.

      Neprojížděli ste to někdo?

      Nejde mi o to si zajezdit kdekoliv, to si můžu zajezdit v Orlickejch nebo Jeseníkách :-) jde mi o to si profrčet tu trať, co byla v tej televizi :-)).

      0 0
      • Radez  

        Fakt nikdo neví?

        0 0
      • doubleingram  

        Mám pocit, že ta trať se běžně projet nedá, alespoň co jsem tam byl vloni, tak jsem to teda značený neviděl.

        0 0
      • okam_z_brna  

        Tak nejdřív bych zvážil svoje technický dovednosti, protože nápad „projet si trať“ jsem měl před 3 rokama taky. Dopadlo to tak, že jsem projel tak 75% trati a to s problémama. Některý technický pasáže jako Mitas Choice, Vertical Drop atd jsou fakt psycho.

        Druhá věc je ta, že to sice značený není, ale dá se to objet v pohodě. Když se podíváš do mapky na internetu kudma vede okruh, tak v reálu to docela v pohodě najdeš.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jde to i na gravelu/CX ;) https://cs-cz.facebook.com/…85423789730/

          0 0
        • Radez  

          Technický dovednosti je to poslední, co nemám :-). Zkusím tu mapu, co posílal Kire níže.

          0 0
        • snas89  

          ono projet se to „asi“ dá.

          mazec je spíš to, v jaký rychlosti to tam při závodech posílaj a v jakým jsou „energetickým sta­vu“

          0 0
          • Breakpain  

            Vertical Dropa a podobně bude trošku k zamyšlení, když tam k tomu přijedeš IMHO :)

            Soudím jen z určitých záběrů z TV, nebyl jsem tam ;). Ale to je to samé jako některé úseky na Ostaši – z videa mi to přišlo jako brnkačka a když jsem tam stál, potřeboval jsem vyhecovat, abych se rozhoupal … jinak bych to objel ;o).

            0 0
            • snas89  

              Já si tu trať i procházel.

              Ano..přijdeš třeba na vrchol mitase a říkáš si, že to přece nejde:)

              Ale už z tréninků tam byly vidět jetý stopy a prostě se to dá.

              Navíc, jako hobík to jedeš dopočatý, v klidu. Ne na hraně a vyflusaný ze závodu.

              0 0
              • Breakpain  

                vidíš ;) … to můžeme pojmout jako blbnutí na singlech a i projetí téhle trasy :) … good to know

                0 0
    • Kire  

      Mapa: http://www.mtb2016nmnm.com/race-tracks

      Podle ní to najdeš.

      0 0