• Mathaus

    Hledam morati komponenty. Ma nekdo tuseni o miste kde by se daly sehnat? Msylim nejake zbytky zasob, nebo podobne veci? Kliky, predstavec,…

    Maxcursor ma predtsavec. To je sve co jsem nasel :(

    • scret  

      no moje babicka ma jeste nekde sporak MORA ty ty ty:)

      blbej for no:)

      zkus dat inzerat na cyklobazar!

    • -Alan-  

      V Hradci Králové otevřeli nové Duratec centrum a viděl jsem uvnitř Morati kostry. Nevím ani cenu a ani zda jsou na prodej. Jinak tu mají i titanové a titanovo karbonové kostry od Acoru, ale ty ceny radši nechtěj vědět. Řekněme, že i za čistě titanovou by sis pořídil samostatný full rám.

      • wda  

        Byl jsem tam a cenu znám. Rám 40 tisíc a ten komplet (rám, představec s řidítky a vidlice) cca 60 tisíc. Jo a mají dvě velikosti rámu.

        • -Alan-  

          To už ty Acory ve velo-rb vycházejí líp, za ty love se dá jít i do karbonový zadní stavby. Jde o to, zda chce Morati nebo titan.

    • kubad  

      Pokud chceš titanové kliky tak co něco modernějšího a lepšího než Morti? www.cykl.cz/index.php?… a cena ještě ujde

      • Mathaus  

        krasne, moc krasne. To povidani vyse o klikach morati me docela zklamalo. A jejich (ne)dostupnost me nepotesila o nic vic…

    • Tinker  

      Budu reagovat i částečně na thread o těch lehkých komponentech. Chceš si postavit nějaký hezký kolo… Já si už svůj sen postavil a trvalo to tak rok. Tvůj hlavní požadavek (váhu), jsem měl ale na posledním místě. Chtěl jsem titanový HT na pěkných komponentech, ale zas ještě za únosnou cenu. XTR a Foxe jsem koupil v USA na eBay za pár šupů a řešil jsem rám. Na kultovky Moots, Dean nemám a ikdybych měl, tak je to z ČR skoro nesehnatelný. Morati už sehnat rozumně nejde a hlavně je podle mě DOST přeceňovaný! A to ve zpracování, tak i ve vlastnostech rámů. Měl jsem možnost jet na silničce i HT od Morati a všechny byly hrozně měkký. Jasně, titanovej rám si člověk nekupuje pro tuhost, ale musí to být v rozumných mezích. Dostal jsem ale pak odkaz na rámy a komponenty Van Nichlas www.vannicholas.com a po týdnu rozhodování bylo jasno. Už když se člověk koukne na patky jejich rámů, tak je jasný, že Morati je jen kus ořezanýho ti-plechu ;-) A to hlavní, je to za rozumnou cenu…

      Není umění postavit hezký kolo s neomezeným rozpočtem. Umění je postavit super kolo za rozumný prachy. :-)

      P.S. Z Morati komponentů jsem viděl prasklý představec, kliky i sedlovku… rám nikdy.

      • pajasimi  

        čekám kdo začne tvuj názor kritizovat, ale já s tim musim souhlasit..morati mě ničim nepřitahuje(ovalo), naopak odpuzuje(ovalo) přemrštěnou cenou a designem, a že je to z titanu? no co se mám posr? když chci titan, mohu sáhnout jinam..kdo ví proč moratka zkrachovala,…

        • Mug  

          Nejhezčí na ní bylo, že to dělali tady. Asi nebyla nejlepší mezi Ti rámy, ale rozhodně nebyla špatná. Lidi si to asi kupujou z různých důvodů. Kamarádovi visí v obyváku posledni vyrobený SC-1, na kterém jak říká nikdy jezdit nebude (prý (nepo)užité umění). V profilu titanový rám nemáš, tak jediný relevantní názor je, že se ti to nelíbí ;-)

          • Tinker  

            Taky jsem byl na Morati hrdej jako na českou značku… Nevím ale, odkud ten titan brali. Titan byl, je a bude drahej, ale cenová hladina Morati byla hodně vysoko. Ikdyž… jestli rám za 60 nebo 40 tisic… to je asi fuk. Ten Van Nicholas má ceny podle mě ekvivaletní životnosti a zpracování jejich rámů. Vlastně se celkem divím, že nejsou známější.

            • Mug  

              Spekuluju, ale nejspíš ten materiál pocházel z nějaké postsovětské země, tam taky končil leteckej průmysl a navíc tam mohli mít distribuční kanály z minulosti. V té době se tu občas objevili zajímavé rámy z Ruska a asi i za zajímavou cenu. Můžeš zkusit ty Van Nicholas dovážet. Třeba to bude dobrej kšeft ;-)

          • pajasimi  

            mno já čekal že někdo narazí na to co mám v profilu aby mi připoměl že to jako celek nemá hodnotu jednoho rámu od morati..ale jak říkáš, mě se to prostě nelíbí,..né materiál, plno titanových rámů je úžasných, ale ty morati produkty se mi prostě nelíbily..suchý rámy, šílený řidítka, představce jak z roku chleba a to všechno za nekřesťanskou­ cenu:)

            • Mathaus  

              Ja mel k morati vzdycky nejaky vztah. Mozna proto, ze jej vyrabeli kousek od domu, nebo pro ceksou hrdost. Riditka se mi nelibily, ale kliky moc. Softail me nikdy moc neuchvatil, ale zajimave reseni maleho pruzeni se mi libi.

            • Mug  

              Mě je jedno na čem jezdíš, to je tvoje věc. Ale pokud s tím nemáš zkušenost tak hodnotíš jen design. Znám pár lidí, kterým se ta strohost naopak líbila. To je otázka osobního vkusu.

              • Mathaus  

                to je presne to co hodnotim, jizdni vlastnosti muzu zhodnotit jen silnicniho ramu ktery jsem jel jen 2 zavody. Pro sprintera na muj vkus mekky ram. Ale jzida na tom bezvadna…

              • pajasimi  

                design vs. cena, vs to, že stejný jízdní vlastnosti mi URČITĚ NABÍDNE jinej rám, za třeba poloviční cenu a bude i hezčí

        • Vobluda  

          Morati nezkrachovala ale Honeywell jakozto vlastnik ukoncil vyrobu protoze pro nej nebyla zajimava..

          • pajasimi  

            jo ale proč nebyla zajímavá,..hm?

          • pajasimi  

            jo ale proč nebyla zajímavá,..hm?

            • Mug  

              Stačí si najít nějaký starší Velo 2006 nebo konec 2005. Tam tomu věnovali celý článek.

            • Vobluda  

              Protoze Honeywell dostala Morati v baliku spolecne se strojirenskym podnikem Mora Aerospace, ktery v roce 2002 koupila a pod ktery spolecnost Morati patrila. Jelikoz Honeywell nevyrabi ramy na kola ani soucastky nikde na svete tak po restrukturalizaci Mora tuto vyrobu uzavrel a prostory vyuzil jinak. Honeywell je jeden z nejvetsich strijirenskych podniku na svete a vyroba ramu na kolo byt z titanu v hodnote par stovek tisic USD rocne pro nej vubec nic neznamena.. Podobnych prikladu z ekonomie za poslednich 18 let mas v CR kolik chces, kolikrat se jednalo o mnohem zajimavejsi podniky nebo znamejsi znacky..

              • pajasimi  

                kdyby byla snaha a vidina dobrý budoucnosti, nějak by se to pořešilo..třeba se mohli osamostatnit nevim,..každoopádně patenty a dobrý nápady zůstali ležet v šuplíku

                • mr.antik  

                  přesně tak, když je tam přiměřenej zisk, určitě by značku a výrobu prodali nebo někomu přenechali.

                • pepek  

                  Osamostatnit se asi nemohli, bo to strojní zařízení (pece) by těma kolama nikdy nezaplatili. Dalo se to asi dělat právě jenom přilepený k nějaké výnosné výrobě pro letectví. A protože o tom rozhodují ekonomové a ne technici, tak si prostě pro tak relativně malý zisk nechtěli komplikovat život.

        • náčelník  

          Technologie zpracování titanu je velmi náročná a tedy drahá, proto nelze souhlasit ani s tou „přemrštěnou cenou.“

          • pajasimi  

            možná kdyby ho nějak zpracovávali,..když to přeženu tak to byly kusy titanových kulatin

          • pajasimi  

            na titanu je nejtěžší tvarování, proč jsou tedy „konkurenční“ (dnes už ne) výrobky z titanu o řád levnější, přestože jsou mnohem víc tvarovaný

        • yuvaa  

          jasne, ja mam bundu kalas titanium:)

      • Mathaus  

        Diky za dobry typ. Uz jsem se na jejich ramy dival, jsou zajimave.

      • Vilém  

        Muj nazor je ten,ze Morati HC1.3 a HC1.4 byly oproti tvemu Zionu mnohem mnohem technicky dokonalejsi a propracovanej­si.Kdyz kounku na Ziona, tak krok peknejch patek je to jako by nekdo udelal ram misto z CrMo z Titanu.Zadny napad, zadna novinka, nic.

        • pajasimi  

          a morati je nápad? připomíná mi to dnešní moderní umění..udělej to co nejprimitivnějš, chlístni tři barvy na plátno a budeš nejslavnější, nejbohatší, nejopěvovanější, nejvoňavější, nejhezčí

          • Vilém  

            Ano,myslim ze je.Nevim zda jsi ty prohlizel nekdy z blizka, ale treba zpusob zpevneni zadni stavby v oblasti cepu vecek nebo krizeni trubek + planzeta za stredem mi teda prijde dost originalni a smysluplne zlepseni oproti klasicky udelanemu ramu ala Zion ap.

          • Davit  

            Tvrdit, že moratky nemaj nápad může někdo, kdo je nikdy neviděl. Co třeba planžeta u středu, morati stays, M-bar, kliky, softail – všechno funkční zlepšení tisíckrát omletýho. Mám pokračovat?

            Mimochodem zajímavej odkaz, kdyby chtěl někdo vědět odkud je ten Zion www.ti-bicycle.com/ (ale líbí se mi, i když ne víc než HC 1.4 :-)

          • pajasimi  

            to je všechno hezký ale když otevřete oči tak si všimnete, že spousta výrobců má nějakej ten svuj patent a něco co nikdo jinej nemá..u morati to bylo zase něco jinýho..i dnes se u nás vyrábí originality..stačí se podívat k rb nebo i pellsu..morati neni takovej unikát abych jejich věci nikdy neviděl..a docela paradox je, že ten rám byl i v rodině, měl ho strejček, kterej mě pozdějc přivedl k biku,.tehdy mi ten rám nic neřekl a pamatuju si ho zhruba..pozdějc když sem tenhle rám viděl na šumavě na poledníku, tak jsem k tomu kolu letěl, že majitel koukal jako bych to chtěl ukrást..jaký zklamání..ten rám mě prostě nebavil

        • Tinker  

          S tím technicky dokonalejší nemůžu! souhlasit. Jednak ani ten plát za středovým složením u Morati nezpůsobuje, že je Morati slušně tuhej rám, ale jde hlavně o profilaci trubek. Koukni ke mě do profilu na zadní stavbu, hlavovou trubku… Profilovat titan je hodně těžký. Morati trubky tak maximálně ohýbalo. Vše ale zachraňovali svýma nápadama v konstrukci, který jsou pěkný, to je fakt. Tím si získalo i originalitu. To jim opravdu neberu… i zpracování titanu ale má určitý vývoj. Bůh ví, jak by vypadaly rámy od Morati v dnešní době :-)

          • Vilém  

            Jak tezky je profilovat titan, to teda netusim.Nejsem strojar ani technolog.Mam na to vsak jinej nazor.

          • trautumberk  

            Na těch fotkách právě vidíš, že kvalita zpracování je ve prospěch morati. Měl jsem možnost vyzkoušet už docela dost rámů a nakonec jsem zůstal u morati. Samozřejmě, že třeba kliky jsou technicky překonány a XTR odvede lepší službu, ale rámy jsou perfektní. Ale každý máme svůj názor a takhle dohadovat bysme se mohli věčně. Každý ať jezdí na tom, co mu vyhovuje, ale pokud někdo haní zpracování morati rámů, tak je asi neviděl.

            • Tinker  

              Já ho nehaním, jen říkám, že jsou překonané… Jsou to supr rámy.

    • pajasimi  

      už mě nebaví dohadovat se tu o morati takže poslední co k tomu řeknu:„o mrtvých jen v dobrém“ !

      • Tinker  

        tak tak

      • Mug  

        tak to nedělej odborníku na titan

        • pajasimi  

          však už končim..vy buďte dál na tom svým obláčku a radujte se jaký sme měli špičkový titanový komponenty..mě osobně jako čecha víc mrzí ztráta třeba „kangaroo“

          • Vilém  

            A ty povazujes na svem oblacku za spickove komponenty Pells? :)

            • pajasimi  

              nikoliv

            • pajasimi  

              pells je u mě vyšší střední třída..samozřejmě že toho maj víc,..od standardích levných komponentů, po nižší extra třídu:)

              • Ja uz fakt nevim  

                Pells je ale taky vsechno taiwan

                • pajasimi  

                  vím a nepopírám..jen jsem řekl jak na tu značku nahlížim..taiwan? co to dneska znamená? za lidi to dělaj stroje, a stroje jsou na taiwanu pro to, že je obsluhuje levná pracovní síla..skoro všechno co máš na kole je z asie

                  • Ja uz fakt nevim  

                    to jo, ale me to pripadalo, ze mluvis o pellsu, jak o ceske znacce, asi jsem to blbe pochopil:)

                    • pajasimi  

                      no ale pells je česká značka,..že se nevyrábí tady->je jiná věc

                      • Ja uz fakt nevim  

                        ja myslel jako ceska znacka, ktera i v cesku vyrabi veci – jako bylo morati. Nebudeme to resit:D

                        • Volf  

                          Čí jsou potom značky Adidas, Nike, Puma a spousta jinejch.

        • pajasimi  

          však už končim..vy buďte dál na tom svým obláčku a radujte se jaký sme měli špičkový titanový komponenty..mě osobně jako čecha víc mrzí ztráta třeba „kangaroo“

    • Mathaus  

      Jestli se nepletu tak jako zakladni problem pri pouziti titsanu bylo tvarovani. Neco ve smyslu rrolovani, ktere se muze „rozlepit“ asi pripad tech klik. A morati udajne melo ten problem vyresit. Ale ruku do ohne bych za to nedal.

      • Mug  

        No je to možný, ale někde ve starším Velu byla fotka jak se klika Elsnicovi ze Spořky zlomila. Byl to téměř čistej lom asi 2cm od díry pro pedál a bylo evidentní, že kliky jsou vyrobeny z Ti trubek.

      • Vilém  

        V diskusi k te fotce,co jsem vlozil vyse,byl zaver ten,ze praskani bylo zpusobene chybejici dirko v klice,pro odvod plynu pri svarovani. Zda je to pravda, nevim.

        • kubad  

          Je :-) ta dírka to prý vyřešila. Ještě nějak řešily vnitrni pnutí, ale neni podstatné jak to vyřešily, prostě pozdější várky klik už byly OK.

    • Tucek-Slajs  

      Tak se zase po dlouhé době musím vyjádřit. Vůbec se mi nelíbí, jak k tomuhle tématu přicmrndávají takoví ti Rádoby znalci.

      1. jak již výše uvedl Vobluda- Morati ukončilo výrobu nedobrovolně na popud Honeywellu. Pro firmu která se zabývá leteckým průmyslem a má obraty v mld USD opravdu není kšeft za pár set tisíc atraktivní. To že se ukončí výroba bylo už dlouhou dobu dopředu hlášeno.
      2. Titan na výrobu pocházel z Ruska
      3. ten kdo by chtěl převzít výrobu Morati by musel sáhnout hluboko do kapsy. Jenom odkup značky by byla astronomická částka a další peníze v řádech desítek milionů by se musel vložit do vybavení. Nemluvě o tom, že zaučení lidí ( svářečů pro výrobu je taky běh na dlouhou trať ) dále přípravky, know – how .....atd. Nehledně na to, že v Honeywellu byly peníze na další výzkumy a zkoušky.
      4. Prasklé komponenty byly vinou technologické nekázně a praskali ve svárech
      • Volf  

        Myslím si, že se Moratka potýkala s problémy běžnými i u ostatních malovýrobců jen s tím rozdílem, že titan je až neuvěřitelně drahej. Kdyby dělali z hlíny, tak žijou dodneška. A u nás je podle mýho schopnej ,, dělat ,, titanový kola třeba Author, protože je finančně silnej díky tomu, že má komerční konfekci, která ho uživí. A stejně do toho nejde, protože titan je prostě drahej a neprodejnej. A platí to i obráceně. Pokud by i ostatní český ,, kultovní ,, značky dělali titan, tak už je dávno po nich. Kupa lidí tady vychvaluje Moratku až do nebe, a přitom by si ji nikdy nekoupili. A tak to je v Česku se vším. A ještě k bodu 4. Po dlouhý době opět někdo, kdo dokáže pojmenovat typickou českou vlastnost. Koumáctví jak něco urychlit nebo ojebat.

        • náčelník  

          Jen jedna poznámka, nebo spíše upřesnění – titan není nějaký drahý nebo vzácný kov, dokonce je to snad druhý nejčastěji se vyskytující kov na světě . Výrobky z titanu ale prodražuje právě ta velice náročná technologie zpracování.

          K těm klikám je tolik, že to byl opravdu komplikovaný svařenec a to bylo východiskem problémů.

        • Tucek-Slajs  

          Věř tomu, že tady fakt o peníze nešlo. Když porovnáš rozpočet Authoru ( kterej by podle tebe na výrobu měl ) a Honeywellu tak je to jeko kdybys porovnával stodvácu a carreru. Honeywell má dost finančních prostředků na to aby výrobu utáhl, ale prostě to pro ně nebylo zajmavý, tak prostory výroby morati využili pro svou leteckou výrobu. Jinak s tím, že si někdo snažil urychlit práci, tak to je jasný. To se prostě děje všude na světě a dít se bude. Dokud se na práci bude podílet lidskej faktor, tak se takovýcht věcí nezbavíš.

          • Mug  

            Je pravda, že takhle velkej nadnárodní kocern je řízenej podle čísel. Neb jinak to v té velikosti nejde. Spočítaj si několik ukazatelů výnosnosti a vědí. Nějaká tradice, simpatie či národní hrdost pro ně nejsou žádným argumentem. Jinak i strojová výroba může produkovat nefunkční zmetky.

          • Volf  

            To sice má, ale jsou to poblázněný američani co dělají business v leteckým průmyslu a kola je nezajímají. Moratka měla podle mýho jedinou možnost, dát se dohromady s velkou kolařskou firmou, která si vydělává a vytvíří zisk na silný nižší a střední třídě. Jinak si ale osobně myslím, že moratka byla dobrá a znám kluka co ji má a nedá na ni dopustit.

      • djano  

        Nie som znalec, ale Morati ramy sa mi pacili. Ak by som mal moznost si ho vyskusat, mozno by som ho aj kupil. Myslim ze po tom, co som o ludoch z Morati cital, by sme im mali vzdat hold, pretoze takych ludi s takym napadmi (dokonca realizovanymi) nevidno vela. M-bars sa mi nepacili, kluky ano, pokial som necital o problemoch. Ale ramy mali pekne. Vratane ich vychytavok. Mozno ich casom uvidime na importovanych ramoch z USA :-(((

        • Tucek-Slajs  

          Komplimenty rád vyřídím. Hlavní konstruktér Morati sedí vedle mě v kanclu.

          • Mug  

            I já ho pozdravuju. Některé z nápadů posouvaly kolečkářský průmysl vpřed. Chytrému mozku a šikovným rukám je třeba vzdáti holt!

          • 32apples  

            Taky si neco pridam, i kdyz uz toho bylo receno hodne… Jezdil sem uz na pomerne dost ramech, ale Morati mne sedi proste nejvic, a to mam jenom „obycejnou“ HC 1.1. Add strohost. Mam pocit, ze vetsina z lidi, co ho tady kritizujou, ho jednak nejezdili a ani nemeli poradne v ruce a navic sou ten typ, co si vytunijou auto spojlerama, daj luxusni elektrony, barvu, ladenou koncovku na vyfuk a motor maji 50 kW. S Morati je to naopak, na pohled nenapadny kolecko (aspon to moje), ale pod kapotou je hezkejch par kobyl… P.S. ze Pana Konstruktera zdravim a klanim se…

            • Pilot  

              K te puvodni otazce: veci se daji sehnat pouze na ebay – skoro vzdy se nabizi neco od Morati na americkem nebo nekterem z evropskych ebay.Ptal jsem se na toto tema i dlouhana, jestli v „zumpe“ neco neni, ale vse je pryc. Na ebay se daji sehnat m-bary, sedlovky a obcas i ramy. Hlavne se ale prodavaji kliky. ja osobne shanim rohy, ale jeste jsem je tam nevidel. Cas od casu se objevi zajimave veci, napr. udajny model „atlanta“, na kterem jeli cesti bikeri na OH v Atlante.

              K te dalsi diskuzi: je az s podivem, jakou proslulost ma/melo morati ve svete vzhledem ke skoro nulovemu marketingu. Jeden muj kamarad rikal, ze ta firma dela nejlepsi ramy na svete, ale nechce aby se prodavaly.jeste ted si pamatuju ten jejich punkovy web, ktery vypadal jako ze zacatku 90. let a pri kliknuti na stranku „technologie vyroby“ byl nainstalovan zvuk blesku, chyby v anglicke mutaci, prehazene fotky…ted uz na to budeme jen vzpominat.chtel bych zalozit zvlastni web venovany morati, uz jen kvuli tomu, aby si lidi mohli vymenovat informace, kde jim svari ram nebo udelaji defektoskopii.

    • Mathaus  

      No snad budu mit stesti. Na ebay se divam casto a na Morati nemam stesti…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.