Tak co pánové co máte chrochtáky s denoxem? A jezdíte s nima víc než moje žena takže máte opravdu problém že brzy jezditi přestanete? Prosím technické rady, tipy, prognózy, konspirační teorie všechno sem ;)
Tak co pánové co máte chrochtáky s denoxem? A jezdíte s nima víc než moje žena takže máte opravdu problém že brzy jezditi přestanete? Prosím technické rady, tipy, prognózy, konspirační teorie všechno sem ;)
Jojo, nový auto jsou pro zlost :)
Bude výprodej Obechcavek v úpravě TenDýmIgnoruj.
to bude NoDým verze, páč bez chcanek to nenatočíš
Takže žádná škoda pro svět kolem.
Doporučuju ty chrochtáky prodat a koupit benzín… :-)
vočipuješ a jede se dál vole
V čem je problém? U stojanů to stále maj.....
Bylo v televízi, že je nějakej problém s výrobou, je nerentabilní nebo co. Takže rychle dělat zásoby, jako správní češi :-) Kolega ráno psal, že to stojí snad o 20Kč/litr víc než včera, takže nějakejch 70Kč/l. No panika :-D
U stojanu stojí AdBlue 70Kč? To asi ne hele :) u nás zatím stále 17–18Kč litr. Ale mě je to vlastně fuk. Mám starou předkomůrku :))
Ne ne, v kanďáku. Já kupoval do firemního 10L kanďák za 489,– na Benzině.
Jo tak to jo. To je dycky drahý jako chleba
Dnešní info z EuroOil pumpy se stojanovym AdBlue: nemáme, nevime kdy budeme mít, ale víme že az bude, bude za 69.90/l
No ty vo… :-) To u stojanu stálo 15 korun, ne? Předchozí 4 auta jsem měl na naftu s AdBlue a letos po 12 letech jsem se vrátil k benzínu a zatím to má samá pozitiva :-)
7,90kč bylo u nás dřív a předevčírem sem doplňoval už za 15Kč
při spotřebě necelý litr na 1000km to není nic hrozného
v servisu to bylo dřív za 40kč
Předevčírem neni dnes. Psychóza jede a nemajitel se nam asi mstí…
U benalu to brzo cekej taky.
DPF se davaji uz i na benziny :D
Filtr pevných částic a močovina je jako hodinky a holínky.
Mas pravdu. Ale myslenka, ze se znacna cast z dieselu uz rve i do benzinu, je stale stejna :).
A pokud je tam jina chemicka reakce, tak si neco vymysli…
DPF je mechanický filtr, není sice pro provoz motoru ideální věc ale furt relativně „jednoduchá“ a funkční záležitost bez nějakých problémů
Vim. Proto uznavam vyse psane.
Ale zminuji, ze DPF bylo na naftacich a ted se rve na benziny. Katalyzator nestaci… Cekam i podobny vyvoj s chemii ;)
To bude asi proto, že katalyzátor má úplně jinou funkci než filtr pevných částic, že… Když už byli konstruktéři tak šikovní, že naučili benzínový motor produkovat pevné částice, tak mu holt musí nasadit filtr pevných částic :P
Ok. Co je vedlo k pevnym casticim?
Ledni medvedi a Kruta? :)…
Kam je to povede dal?
Co vedlo benzín k produkci pevných částic? Přímý vstřik a vrstvení směsi. Nádherná technologie, ale bohužel má tenhle vedlejší účinek.
spis asi myslel proc museli vyvojari zakomponovat tyhle reseni :)
snížili spotřebu a zvýšili výkon na litr :)
Protože Brusel.
Je spousta nízkoemisních aut s atmosférou, i např nová Fabka. Jenže lidi dneska potřebujou i na courání po Praze v nákupní tašce 100+ koní. A pak nadavaj že je to drahý.
Tak extra auto jen do města asi nikdo moc nechce. Přímovstřik to sice nemá, ale žere to a nejede to:
S podobnou spotřebou jezdí kolega s aktuální A6 3.0 TFSI 55, to je ta Fabie fakt výhra…
Já myslím, že tohle nikdo z lidí nechtěl. Ale prostě nemají jinou volbu
Otázka co bys jim chtěl nabídnout. Za stejnou cenu třeba 1.6 atmosféru co nejede o moc líp a žere 8,5l?
A proč ne? Radši pořádný kus materiálu, než ty chrastítka. Mě 1.6 82Kw v Grand Scenicu bere kombinovaně 7,9 na krátkých trasách. Když si tchýně dovezla novou Fabii 1.0TSI a v kurfu měla už připravenou litrovou butelu oleje, tak té technice asi moc nevěří ani ve Škodě
Do 1.2 TSi jsem za 60 000km nikddy žádný olej nedolejval mimo pravidelné výměny, tak že ono to s tou spotřebou oleje nebude tak horké
Tak jedině dobře. Má to v automatu DSG 7 kvalt a navíc combi. Nic strašnějšího sem neřídil. Auto rozvážné, reakce na plyn mdlá a spotřeba 6,5 tak žádný extra buřt. Za tolik jezdí všechny malá auta
Tak 1.2 TSI jde odspodu výrazně lépe 1.0 TSI, proto to zhnusení…
Tak je fakt že to má o jeden válec víc :)
DSG 7, 1.0 TSI… Hmm. To chces :)
Nechceš no…On je Škodofil a automat má i u své Ovce Scout 125kw 2.0TDI 4×4. Ale to je něco trochu jiného no. A korunu tomu dal zimníma pneu Polaris 5. Jednou sem s tím musel jet 2×30km a co zatáčka, to klouzačka. Doma mě nevěřil a prej je to blbost. Ve škodovce mu to doporučili, tak to přece musí být super ne? Protože Škoda ne? Tak sem ho poslal na projížďku a když se za půl hodiny vrátil, tak byl bílej jak stěna, vzal peníze a jel do servisu pro Nokian…
Cave: to s těma guma to je asi největší sr_čka co tady v tom vlákně padla
:D
V jakém smyslu?
Nokian je naprosto skvělá guma na sníh, o tom žádná. Ale není tak propastný rozdíl aby si při běžné jízdě šel okamžitě přezouvat z Barumky. Nokian se v ČR stal kultem a není k tomu úplně důvod. Respektive zákazníkům co bydlí na Šumavě mimo civilizaci je doporučujeme ale jinak…prostě kult.
Tchán je dlouhodobě vozí na tý ovci a vždycky perfektní jak u nás na Vysočině, tak v Alpách na lyžích. Nicméně faktem taky je, že v testech je Nokian vždy kolem 5 místa a Barum se plácá někde okolo 15 místa. On tam asi nějaký rozdíl bude…Nicméně Polaris 5 na benzínové kombi Fabii nefunguje. Prostě ne…možná že v širší verzi by byla v pohodě.
3× fabia v benzínu na barumu a žádný problém. Ale opakuji, Nokian je skvělá guma na sníh. Na Yeti 4×4 Barum polaris 3 a ještě nikdy jsem ho nikde nezahrabal a když s ním jezdím blbnou na sníh tak drží dobře. Já souhlasím s tím že jsou lepší pneu, ale není tak diametrální rozdíl jak popisuješ.
Cave problem je to DSG 7. To jsou ty, kde mas dozivotni olej. Do konce zivota prevodovky.
To, co popisujes je divne. Sup 125 kW, 4×4 s Polaris 5 – 225/45/r17 XL a na zimu jsem naprosto spokojeny ;).
A to par gum jsem uz vymenil a vyzkousel :D.
Dát na Superba Barumky, to je něco jako tady kdysi někdo měl Liteville se Suntourem… :D
Rekl borec od pasu s najezdem v aute 3000 km/rok :D
tak suntourku si vzali i na rampage, zas by asi zivot jen pro sponzora neriskovali :)
S tím olejem je to trochu jinak. 7 st. automat ve fabii je suchý. Olej je tam jako v klasické mechanice, a tam je doživotní náplň ok.
Jak říkám, klouzalo to na lehké Fabii, která má 195 R15 tuším? Na Sup to může být úplně jiný. Mám totiž podobnou zkušenost s Continental TS860. Koupil sem si to na Clio v rozměru 175/65 R14 a nic moc. Cena vysoká, po 2 zimách sjeté (cca 15tkm), vlastnosti těžký průměr. A přitom v rozměru 205 R16 na Ovci to byla suprová guma. Fakt tomu nerozumím.
Psals, ze klouzala Octa Scout 125 kW TDi a 4×4 pri 2×30 km :).
Proto jsem tez psal ten rozmer.
Jooooo, sem dement, blbě sem to napsal. Ta koruna patřilo tomu, že Polaris koupil na Fabii, kterou už tak zmršil 1.0TSI a automatem. On na té Ovci vozí Nokian a drží mu to parádně
Jenže oct 4×4 drží na jakékoli rozumné značce
Předtím měl Octu 1.8TSI klasiku a Nokian fungoval též velmi dobře :)
Já chápu že Nokian je prostě nejlepší. Ale nesouhlasím s tím že Barum je špatný.
Neříkám že je špatný obecně, ale pro tohle konkrétní auto prostě jo. Skoro až nebezpečné
Jestli ono to nebude něčím jiným. Píšu ti, že mám 3 fabie na barumu a spoustu spokojených zákazníků.
Jo, já ti to neberu. Ale neříkej mi, že dva různý řidiči, s dvěma úplně odlišnými styly řízení, dojdou ke stejnému záběru jenom náhodou. Já najedu ročně jen 20–25 tisíc, ale tchán 50–60 po celé republice a řekl bych, že pozná když je něco špatně
Cave: Nechci se do toho nějak montovat, ale když někomu řekneš sjeď si a sleduj jak to klouže, tak bude mít samozřejmě pocit, že to strašně klouže. Stejně jako když někomu řekneš, že je nějaká guma úplně super. Přijde a řekne, tyjo fakt! :)
Nojo, já už mlčím. :)
Mlcet nemusis, ja vazne nepopiram ze nokian je na snehu zatracene lepsi, ale porad si stojim za tim ze Barum je tak spatmy aby si to okamzite sel sundavat z auta.
No ale je fakt, že jak někde vidíš test pneu, tak Barumky okupují zadní pozice. A kdo měl někdy barumky na autě, ten se nediví.
Ještě, že tohle nemusím řešit. Pokud to jde, vždy podporuji zákazníky. V tomto případě Continental, který dlouhodobě nabízí kvalitní pneu. Jak letní tak zimní. V přijatelné cenové hladině.
No to je taková sázka na jistotu ale dávat za zimáky o litr víc na gumě se mi fakt nechce. Ale mám to spíš na kratší cesty, řešim primárně sníh a ostatní vlastnosti jsou mi jedno. Takže radši každé 2 roky levnější ale novou gumu.
2.0 atmosféru co má 150 koní a žere v klidu pod 6? :))
Mazda? :-)
Ano, to byl ten příklad… Ale věřím tomu, že s dnešníma technologiema by se tam dostaly i ostatní značky.
Jenže i těhle atmosférách je přímo vstřik :)
Není, v této Fabce ne.
A čemu to vadí? Tedy karbonové úsady jsou při hrkání na krátké vzdálenosti problém, ale jinak?
Jinak to vadí hlavně lidem, co chtějí benzín, aby si ušetřili dieselový problémy. Tak dostanou přímej vstřik, aby z toho nevyšli tak lacino :)
Plus EGR a FPC :) lidi jsou nastesti pro automobilky dost velky ovce, takze to bude trvat jestevtak 20 let, nez se zjisti, ze to je vsecko trochu jinak
Me se libi ten nazor, ze to tam ty automobilky davaji schvalne. Ze vlastne chteji delat slozite motory. To je vazne dobry.
Tak on hlavní problém je vtom, že EU tlačí s emisema automobilky ke zdi a ty musejí pořád vyvíjet nové složitější technologie, aby je splnili. Proto taky Japonci částečně vyklidil trh…
Právě. Ten hysterickej tlak na spalovací motory v kombinaci s byznysem je problém. Aniž by to v globálním hledisku něco zásadního řešilo, co se týká ekologie.
Já mám v plánu jako záchrannou brzdu před elektroautem veterána, tak jsem zvědavej, jak se zatočí s nima :)
Raději se podívej jaké jsou podmínky pro provoz veterána. Už se v tom nepohybuju, ale dříve to bylo tak, že s veteránskýma číslama jsi mohl jezdit jen na oficiální akce pořádané Veterán klubem, který ti navíc musel toho veterána uznat jako veterána (musel prjít hodnocením). Rozhodně to nebylo tak, že si koupíš njakou starou vránu, pořídíš si na ní veteránský čísla, zaplatíš levné povinné ručení a jezdíš.
yetti: No je to už nějakej pátek co jsem na ty podmínky koukal, takže jak je to aktuálně opravdu netuším. Nicméně na renovaci tý mojí vrány neni momentálně prostor, čas ani chuť. Takže než se k tomu dostanu, možná se to vyřeší samo a jen to zametu :)
Na veteránských značkách je to dnes přesně, jak píšeš v posledním odstavci. Můžeš jezdit kam a kdy chceš dle libosti.
Akorat ty moderni motory podle predpisu EU maj nizsi spotrebu akorat v testovacim cyklu a ne v realnym provozu… Mame doma 3valec turbo 90 koni a 4valec atmo 2.0 a 150 koni a ten dvoulitr zere min, prestoze je v 300 kg tezsim aute…
Bys ty lidi z EU nakopal do ****** :))
Tak ona spotreba a emise jsou dve ruzny veci. A to, ze vetsi motor za urcitych podminek zere min nez malej neni zadna novinka
Záleží jaké emise, u CO2 je to jednoduché, to je spotřebě paliva přímo úměrné.
To ano, ale to nema zadnou souvislost s kurvitkama typu egr, dpf, primym vstrikem apod. Tam se resi uplne jiny veci, ktery z tech vyfuku litaj. Automobilky se bohuzel ridili dlouhy roky honem za snizeni pevnych castic, az vynalezly mnohem skodlivejsi naftovej motor nez byvaly ty stary predkomurky. Ty sice kourili a spinily vsechno okolo, ale karcinogenu z nich napriklad litalo mene nez z tech dnesnich
Ano, to mekky i je hruza. Zapominam vlastni jazyk
V době, kdy přímý vstřik a posléze CR nahradil komůrky kvůli spotřebě, ještě nikdo pevné částice neřešil. Teprve když vysoký vstřikovací tlak zvýšil teplotu-a tím NOxy a zmenšil pevné částice, tak se to muselo začít řešit.
V dobe kdy prisel CR uz se davno resily pevny castice, klasickej primej vstrik se pouzival u dieselu uz v 70 letech, tam bych o nahrezeni predkomurky nepolemizoval
CR byl už na přelomu století. Který motor měl tehdy DPF?
Hdi v roce 2000?
Napriklad
Jinak prvni filtr pevnejch castic montoval treba mercedes benz uz nekdy v 90 letech pro USA trh
Jo? A v kterém autě přesně?
Nepamatuji se, a jsem linej to hledat:)
První mercedes s filtrem byl v 85 model 300D pro Californii. Google prozradí víc…
Takze w124:)
Ozaj, máš pravdu. Ovšem o nějakém masovém rozšíření tehdy ještě nejde mluvit.
Jasny, ve srovnani s poslednimi 10 lety je to uplne jinde. Jen je potreba brat v potaz, ze ty motorarny to vyvijeli taky nejakou dobu. Vsak i MB nebo BMW uz to cpali do aut okolo roku 2004–5 tusim celkem vsude
Tak ono záleží kde se to auto používá. 1.6 atmo, 2.5 atmo, 2.0 turbo a 1.5 turbo. Všechno benzín, nafta patří do kamen :). O všech bych mohl prohlásit, že jezdí za +/- stejně. Ale každej v jiným provozním cyklu. Velký motory uměj dálnice a okresky za míň (1–2l při stejných průměrech), město (praha) naopak uměj ty malý motory o 3–4 litry míň. Navíc je malej motor dost závislý na naložení auta.
Nesmysl je kupovat si malej motor a pak s ním jezdit jen okresky a dálnice, ideálně ještě s celou rodinou zabalenej na 14 dni. Pak to opravdu u malyho motoru neodpovídá ani smykem.
A má smysl jezdit sám v 3L turbobenzínu? Jestli někde nedělám chybu… :-)
Má, tříhrnek ti nevykouzlí na ksichtě zdaleka takový blažený rohlík. :-)
Má :). Smysl nemá porovnávat spotřebu s oturbeným 3 hrnkem.
Nedelas:)))
Ted zrovna mam prujezd napric zasekanou Prahou a stojim na 20. km D1 celou dobu v kolone. A mam tam 8,5l s tim dvoulitrem. Kdybych vzal ten trihrnek, tak urcite nemam pod 8. Na Rakousky hranici pocitam budu lehce pres 6.
2.0T i 2.5 (4 hrnek) oboje Praha přes 10, spíš 12. 1.6 a 1.5T 6,5–8. Ta 1,5 překvapivě o něco úspornější.
Tenhle nazor nevim z ceho jsi vycetl. S tim jsem se jeste nesetkal, ale me se teda nelibi:) je to pekna blbost
Tak můžou přejít na elektroauta… :-)
Z filtru pevných částic u benzínu jsem celkem v klidu. Ani u toho dieselu to nemusí být takovej problém, když člověk nejezdí nesmysly. U benzinu je fajn, že se vypaluje průběžně. Prakticky pokaždý, když sundáš nohu z plynu při nějakým delším klesání a necháš zařazeno. Vypaluje se při chudší směsi. Tedy přesný opak dieselu, kde se čas od času zapne regenerace, kterou je dobré dokončit. A tam nastává kámen úrazu u lidí, co jezdí autem do práce třeba 10km. Dál to asi všichni známe.
U té regenerace je největší prasárna že se nemůžeš podívat v palubním počítači v jakém stavu je DPF a pokud uvidíš že je třeba na 80% a ty jedeš zrovna po dálnici tak by jsi to prostě zapnul předem přesně proto aby to nevyšlo doprostřed města a nebo si nestál 10 minut před garáží a nečekal až to doběhne, ale to by to DPF asi potom vydrželo moc dlouho, minimálně těm co jsou ochotni se o to auto trochu starat a tím nemyslím to že s tím zakormidlují do myčky.
No to mě taky štve, ale to není o technologii ale konkrétním autu. Když jedu ve městě do kopce a nahoře na semaforu to začne regenerovat tak je to trošku trapas :-)
proste kdyz uz je to nejak zaplnene, tak to pusti i v nevhodnem jizdnim rezimu. Taky me tak obcas auto rado potrolli, nejlepe pri dojezdu domu se rozhodne ze teda musi regenerovat, tak si dam jeste kolecko :D
Mas pravdu. Ale myslenka, ze se znacna cast z dieselu uz rve i do benzinu, je stale stejna :).
A pokud je tam jina chemicka reakce, tak si neco vymysli…
Myslis (O/G)PF:)
„DPF“ na TSI samozřejmě mám, ale bez močoviny :-)
Eurooil 69,9. Rekord japo 99,9.
Dnes Adblue v Plzni u stojanu Eurooil 69kc. U shellu pry 99… lidi to tankujou do kanystru, dve auta predemnou chlapik tak 10 kanystru. Pred pul rokem 10kc/l…
minulý týden měli AdBlue v Lidlu asi za 2 kila a taky to vypadalo jako 10l kanystr, ale to už bude asi všechno pryč :)
:-)
Komfortne a levně :-))
:-0
Na totemu už dražší nebude :-)
Ještě se dá zhasnout desetinná čárka.
:-)
Dnes koupeno na shellce 10 l za 499. Je fakt, ze jsem si tam.volal a nechal.odlozit..protoze jinde nemeli a lry behem minuty vse pryc. Na.globuse je normalne litr za 29,90
Dnes? Kterej globus?
Ano dnes jako vcera. Opava
To nedám :)
Bez záruky, jak mi bylo řečeno: dolij destilkou, jen nesmíš jít zrovna na emise. Ale nevim jak to reálně funguje. Někdo více obeznámený by to mohl zhodnotit?
Destilka neni dobry napad!!!
Nějaké vysvětlení místo vykřičníků?
Tak minimálně ty lidi okolo co pak musí inhalovat ty zbytky NOx…
AdBlu neni nic zvlastniho. Sklada se z destilky a 32% cistene mocoviny.
Není to destilka, ale demivoda. Ale třeba destilka s močovinou ze zahrádkářské prodejny funguje taky…
Mame chrochtáka v zaruce…
Systém to nepozná,ale destilka mrzne,takže bych to na zimu nedoporučoval :-)
EURO6 už si kontroluje kvalitu močoviny. Předchozí systémy to nepoznají, ale ****** si motor teda taky není dobrej nápad. :)
A kurví se tím? Nevím, jen se ptám.
Nevím čím by si to kontrolovalo kvalitu,jediné co to odsere je DPF filtr,na motor to žádný vliv mít nebude.
čím? co třeba sondou NOx? Novější typy jí mají za filtrem a ta pozná jestli to složení plynů je správné.
Takže nějaký poměr k ředění? Jinak, toto je jasný argument proti, to je bez debaty.
adBlue zamrzá při –11 a s autem lidi jezdí normálně i ve větších mrazech a žádný problém. Auto si to umí rozmrazit :D
U lepších aut v manuálu radí, když ti adBlue dojde a potřebuješ jezdit a není k dispozici, tak použij destilku. Jediné co se stane je to, že časem bude svítit kontrolka že NOx-y neredukuješ správně :) ho ale jak doliješ adBlue, tak se to zase srovná. Ono to adBlue je stejně 77% voda a 32% močovina. Se syntetickou močovinou se normálně hnojí na poli…
109% 8-O
Takže vykoupit kosmetickou močovinu není blbej nápad?
Kolik najedeš za rok? :-) Nakup si 100l a máš to na 100000km.
Mně to je jedno, já mám Euro 5, myslel jsem jen čistě spekulativně. Když má někdo prachy na luxusní auto, tak bych ho odrbal.
Přemýšlím co ještě letos dojde, když soudruzi nezvládaj poslední pětiletku…
Máme O3FL a T6, ani jedno mi nepřijde jako luxusní auto a do obou musím lít chcanky, i tak mám být odrbán? :-)
Tak logika nákupu diezelu je že jezdíš velký kvanta km v ideálním režimu, takže se ti to vrátí na spotřebě nafty i adblue – i kdyby stálo 100,– tak je to prd.
Nebavim se samozřejmě o náklaďákách.
Všechno dojde s takovou :(ty ceny energii v průmyslu jsou zcela devastující .
Měl jsem Volvo z roku 2004 a močovina se do něj taky lila (ale ne přímo adblue, nějaká speciální a výrazně dražší). A to luxusní auto opravdu nebylo :D
Tak jeste ze ty nase MAXY maj suchej filtr, ale zabozrouti se stejnyma motorama tam tu dobrutku lijou :D
Kdybyste aspoň nematlali dohromady absolutně nesouvisející věci…
Do konce listopadu dojde hořčík, Čína prudce snížila produkci a vyrábí jen pro sebe. Nebudou auta, kola a milión dalších věcí…
Tak kamiony mají spotřebu tak 3 litry na 100 km. To už se do ceny podepíše pěkně. Rekord jsem dnes viděl japo Střelice za 99,9 kc/l u stojanu.
To že dojde bych se nebál, protože na to jezdí většina kamiónů a nákladních aut, takže těch pár litrů pro osobní auta oproti nákladní dopravě nic není.
Hlavně při běžném nájezdu do 40 tis km, to jsou dle teploty a stylu jízdy 2.5 nádrže za rok.
:D
Na co kamion :)
Dělám v autosalonu a servisu. Máme tři sudy po 300 l a deset sudů objednaných. Přijdou během týdne a problém není (nebereme z ČR). Prodáváme ale jen do aut odpovídajících značek, cenu zatím neměníme, byli jsme ale vždy dražší.
Díky za relevantní informace!
On je problem v tom, ze PL vyroba zastavila linku. Nemci zastavuji a Slovaci tez :). Nemaji dost plynu ci co…
Slováci zvažují zákaz exportu.
Kupodivu.
Ale je to jen masova hysterie :)
Já se obávám, že není. Zrovna minulý týden jsem měl jednání s jedním z největších dopravců (glabálních) a měli dost sražený půlky.
Proto tam je ten :)
Nestačilo by koupit močovinu v OBI (jako hnojivo na kytky) a naředit jí destilkou na 32%?
JAPO
Psycho… díky.
Z mého pohledu je u osobních aut problém pouze dostupnost a ne cena. Mě u 3.0TDI vystačí 5l na více jak 10tis km. Teď jsou ceny vysroubovane, protoze lidí v panice skupuji zásoby, ale i kdyby stál dlouhodobě litr 100kc, tak to u velkého auta se spotřebou 8l dělá nějakých 0.6Kc na 100km, které nepokrývá ani rozdíl mezi cenou benzínu a nafty. To, že srovnatelné benzínové auto žere minimálně o 4l více je důvod proč jezdím naftou.
minimálně o 4l více
haha, to urcite. Taky mam naftu a spotreba je nizsi. Ovsem oproti benzinum z roku 2020+, to je rozdil 1 – 1.5 litru.
Srovnatelné benzínové asi myslel 3.0 V6 benzín. Když on má 3.0TDI
čím těžší auto tím větší je rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a naftou a pokud se nejezdí lehkou nohou rozdíl roste
Asi rychle dotankuju
Dneska jsem jel kolem ONO za Ostravou a tam bylo za 16,90 Kč. To už je solidní rozdíl…
K té obrovské hromadě načipovaných TDI přibude ještě hromada vypnutých AdBlue.....To je paráda :)
UPOZORŇUJEME: V případě deaktivace systému AdBlue se stává vozidlo nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích v celé Evropě, Severní Americe a zemích, kde je funkčnost systémů AdBlue vyžadována.
Tato služba je nabízena pouze a výhradně pro sportovní účely, odstavení vozidla do nejbližšího servisu nebo pro použití v zemích, které nevyžadují funkční systém AdBlue. Deaktivace – vypnutí systému Adblue je vždy na zodpovědnost provozovatele vozidla.
Jedna podstatná věc není pravda. Pokud se systémem odstaví, jeho opětovné spuštění bude velký problém. Močovina ve vedení i trysce zaschne a zničí je. Bude nutná výměna.
Nevím jak jinak to mají udělané v osobáku, ale u kamionu se to vesele dostavuje a znovu zapíná bez nějakého problému. Problém, o kterém se moc nemluví a kontrolují to občas jen Němci. PČR snad ani neví, že jezdi poměrně dost kamionů s vypnutým AdBlue. Těm v těhle věcech vždycky ujel vlak.
pokud bude systém stále zaplaven tak se nic takového nestane, krystalizuje to na vzduchu a v malém množství.
Po půl roce vedení mezi čerpadlem a tryskou vyschne, z močoviny se udělají krystaly a ani vyplachování destilkou to nezachrání.
A ty pocitas s odstavenim auta na pul roku?
S odstavením systému vstřikování AdBlue. O tom je původní příspěvek této větve. Problém s porozuměním psanému textu nebo krátkodobou pamětí?
Spis problem s tim ze tady vesmtsi rozumi kolum. System adblue jde odstavit jen u uplne prvnich verzi a jeste ne zcela dobre.
Systém AdBlue je jako každý jiný, takže půjde přeprogramovat. Pokud hlavní jednotka a všechny ostatní dostanou informaci, že vše funguje, že je čistota výfukových plynů jaká má být tak odstavit půjde. To o čem je tu řeč, je jeho opětovné spuštění, respektive nemožnost toho spuštění.
tak pokud by jsi to upravil tak jak píšeš a potom vyjezdil jednu plnou nádrž AdBlue plnou destilky tak by se tam potom nemělo co srážet, ale zrovna to AdBlue je tak zanedbatelná položka u osobních vozů že než by se ti vrátilo to přeprogramování tak by jsi to musel dát zase zpět protože musíš na technickou :-)
Na tomto odkazu:
https://www.quantumchiptuning.cz/…stemu-adblue
je: …jsme schopni pomocí našeho zařízení tento systém odstavit a emulovat jeho bezchybný provoz…Naše zařízení je možné kdykoliv deaktivovat nebo odpojit. Po odpojení našeho zařízení je původní systém AdBlue opět v provozu
Já od začátku této větve tvrdím, že to tak nepůjde. Když systém odstaví a budou zbytku auta tvrdit, že funguje, tak se ucpe vedení močovina a už to nikdo bez výměny podstatné části systému nerozchodí. Stačí aby to stálo půl roku.
Jinými slovy, auto, které stojí minimálně půl roku ( např. v bazaru) bude mít AdBlue nefunkční?
Ano. Ujede cca 100 km a pak se spustí odpočet od 1000 km do 0, kdy auto už nenastartuje. Někdy stačí proplach destilkou, někdy se musí měnit vstřikování nebo i vedení.
Takže čistě teoreticky před odstavenim AB nejdřív nahradit destilkou, aby se vyplachlo ze systému?
máš praktické zkušenosti, nebo jen odkaz z internetu. Pokud jsi to již vyzkoušel udělané napiš prosím SZ rád bych to konzultoval. No a s tím odstavením to samé. Běžně kluci v servisu kam dodávám mají 4 a víc měsíců rozebrané bouračky a nic se s AdBlue neděje. Pokud je hranice 6 měsíců krizová je dobré to vědět. Díky
Mám praktické zkušenosti s několika auty, která stála a po prodeji, přesně to, co jsem popsal. První až u klienta, další odchycená před předáním.
Napiš mi prosím značky, ideálně kódy motoru a dobu stání. Je to velice zajímavý poznatek, který ze své praxe neznám.
Jestli je to vypnuté softwarově, není problém to jednou za čas na chvíli aktivovat. U osobáku se to asi nevyplatí, pokud nemáš svoji diagnostiku.
ONO je tutovka… včera zdražení z 9,90 na 16,90 teda… Ale mají a údajně mít i budou.
V Brně už nemají.
Protože to lidé berou útokem. Kdyby se taková zpráva šířila o naftě, tak jim tam dojde i ta.
Tak když se nevyrábí, tak by taky došla, jen o týden později. Kupodivu i přesto, že Nova hrozila nedostatkem hajzlpapíru a frontami jak za bolševika, tak papír ještě je.
Včera jsem viděl u stojanu borce s dodávkou nějakého autorizovaného prodejce Škoda. Hadici nasazenou dovnitř, kde měl tři nebo czyri 50l plastové sudy a plnil je adblue.
Asi fakt bude problém.
Mám diesel s AdBlue, který doplňuji jednou ročně na jaře a vystačí mi na celý rok (cca 15k km).Čili mám ještě čas na to, aby se situace vrátila k normálu, kdy jsem AdBlue tankoval za 7,–.
A kdyby něco, tak prostě nebudu jezdit autem, mě to žíly netrhá. Když byl loni Covid, tak jsem taky nikam nejezdil. Zákazníci to nějak přežili a já jsem měl alespoň více času na svou práci v kanceláři. Stejně všichni jen pořád otravují s věcma, které se dají vyřešit i po emailu :-)
Já bych se uklidnil, není nic horšího než panika. Jezdí k nám lidé kteří ujedou 15000 ročně s tím že mají dojezd už jen 8000. Co šílíte. Výroba úplně nepadne, protože by zkolabovala doprava. Jenže to co tady čtu přesně vytváří tu nabídku a poptávku. No a když výrobci zjistí že lidé kupují i za 99 tak co?
Vždyť všechny velké pumpy tvrdí že adblue bude, cena už je otázka jiná. Takže sem v klidu. Popravně i 100kč/L je u většiny aut skoro zanedbatelný náklad.
V Německu maj AdBlue dost, ale zase drahou naftu, tak můžete udělat směnnej obchod, litr za litr :D
Hlavně je třeba jasně říct, že za tohle v žádném případě nemohou zelení ekoteroristi, emisní povolenky, zelená bída ani nic podobného. A kdokoliv bude o tomto pochybovat, je třeba mu zavřít ústa, prohlásit za nácka, proputinovského blázna a popírače.
Dost lidí spoléhá na to, že tohle opadne. Doufám, že se nepletou. Opadne, ale těžko říct, na jakých cenách se to opadnutí zastaví. Tak jako tak, výplody zelené ideologie se začínají projevovat v plné parádě. A to si stále myslím, že jde jen o začátek. Zatím řešíme „jen“ cenu energií, benzínu, kolabují dodavatelé, výrobci, subdodavatelé přestávají vyrábět, automobilky stojí. Za chvíli do začneme pociťovat při koupi čehokoliv. A taky se budou zahraniční fabriky zachraňovat z daní malých a středních podniků (který ještě nějaký daně platí), který se zotavují z covidové totality, která vyčkává za rohem, aby zase udeřila.
Klasicky budeme slyšet o tom, jak selhal trh. Ačkoliv nemůžeme o jakémkoliv trhu vůbec mluvit. Trh ze své podstaty selhat prostě nemůže.
počkej až dojdou hořčík a litium :-) budou se řešit reálnější problémy
si pak zelení ekozmrdi vymyslí co, daň na olej do foxky?
Na to jsem zapomněl. To jsem měl rozepsaný na mobilu a nešlo odeslat. Na druhou stranu, zbrojnímu průmyslu se celkem daří, Vlašim řeší další budovu výroby, tak jim jdu dělat nabídku na další pracoviště. Už teď mají veškerou produkci prodanou a nestíhají vyrábět.
Tak hlavně, že víš, kdo za to může :D
Já to vím. Neříkej, že ty ne.
Názor na to mám, ale rozhodně to nemá nic společnýho se zelenýma teroristama. Ten problém započal daleko dříve a daleko jinde.
to mě zajímá, zkus pls
Šulini, co si kupují chrochtáky? :-)
Tak treba tahle vyroba ma problem s nedostatkem plynu na vyrobu.
Proto jsou fabriky zavrene :).
A proč je nedostatek plynu? Není to náhodou kvůli nárustu výkonu plynových elektráren, které nahradily jaderky. uhelné a netočící se větrníky? Takže opět EU-ekoterorismus. Plus Norové zapnuli elektroautíčka do zásuvek a proto došla voda v přehradách :-)
AU. To bylo az moc hluboko :). Slibili jsme si jen na spicku :D.
Vyse jsem o Krute (Greta) uz psal.
Jeste tam pridej emise na namorni preprave a lode na LNG (spotreba tez nebude mala).
U plynu trochu stale problem s Ukrajinou a Ruskem :(…
Zasah, potopena
Mi to nápadně připomíná „máslovou krizi“ z 2017…
Jako je to tak, že lidi nadávaj, že je chcanky stojí o 30 korun víc na nádrži. Ale že to palivo stojí na nádrží o 500,– víc, s tim jsou v klidu.
protože to je po korunce každý týden!
Az i naftu zdrazi o 300%, tak uz mocovina nikoho zajimat nebude
O 30?
12 litru jsem minuly týden tankoval za 156 korun v Globusu.
Jestli to ted nekde zvedli na 90 za litr tak to urcite neni o 30 ale 900+.
Jinak v Globusu aktualne 29,90 Kč/l.
Štěstí že vždy tankuju za 450 Kč (ať nemusím zadávat PIN), takové věci mě pak vůbec netrápí. A očividně nebudu jediný :)
Blondýna? (Říká na pumpě bruneta blondýně: „Představ si, že zase zdražili benzín!“ Blondýna na to: „Jakto? Já tankuju pořád za pětistovku.“)
Nebo vaječnou krizi.. lidi v té době kupovali slepice pro chov i na balkon paneláku :-)))))))
Díky týhle krizi mám už léta vajíčka od šváry. :)))
:)
Návod na domácí AdBlue
potřebné suroviny:
30kg dětský řádně načuraných nočních plen (ideální jsou dívčí, panenská moč je lepší, pokud klučičí přičtěte 15% hmotnosti)
50l pramenité vody
cca 10 kg teacového dřeva nařezaného na 30×5×4 cm (v případě jiného rozměru je potřeba započítat změnový koeficient při době vaření)
dále budeme potřebovat otevřené ohniště, cca 150l nádobu a jasanový alespoň 50 l sud
Pleny dáme do sudu, nalijeme vodu a necháme 3dny odstát, poté dáme na oheň a vaříme na mírném ohni (pozor aby nedošlo k varu) dokud se voda skoro nevyvaří. Poté opět necháme 3 dny odstát. Následně pleny postupně vyždímeme do jasanového sudu. Do jeho víka pak po obvodu vyvrtáme 7 děr 6,3 mm a cca 17mm od okraje. Po 3měsících odležení mám 62,5 % roztok který dále ředíme. A hlavně za tu dobu se situace uklidni a AdBlue si dojedeme normálně natankovat.
Pokud je někdo lépe vybaven je možné postupovat podle vieda z odkazu
Proč zrovna jasan?
při styku s roztokem je neutrální, nic se z něj neuvolňuje
Aktuální ceny na Benzině ve Žďáru nad Sázavou. LPG není vidět, ale stálo 17,90. Na čerpačce v Měřínu sem zahlédl AdBlue za 29,90
I v Praze se dá koupit Adblue za 29,90 např. Horní Počernice – stará poděbradská.
KM Prona a je to Náchodská, Poděbradská začíná až o kus dále.
EO Ústí dnes reálně ke koupi za stojanu za 49.90. To jsou ti co hrozili že 69.90. Taxnad sme z nejhoršího venku…
V Ostrave EO taky dnes 49,9 a v týdnu bylo 69,9.
Dochází k potyčkám na stojanech. Pumpy jsou v obležení. Několik řidičů hlásilo dnes 69.90 naše firma přestala prodávat a šetří pouze pro sebe.
No myslím že je nejvyšší čas nakoupit do statnich rezerv, než cena klesne. Výrobní náklady cca kačka za litr. Bába je frajer, prodá jen za 20/l. Zbylých 30k/l se rozdá dalším zainteresovanym. Při ceně 50/l a nákupu mrzkých 2000 hektolitrů to dělá krásných 10mega. To se v státní sekyře ztratí a budou krásné vánoce určitě i u Hamáčků…
https://ct24.ceskatelevize.cz/…ribyt-adblue
Jo, kdo to náhodou eště neví největším výrobcem močoviny v EU je ..Duslo Šala…
ja myslím že nám budoucí vláda teprve ukáže jak se odklání finance ze státních :D
No latka byla je nasazena dost vysoko. Docela se u toho zapoti aby to trumfli. Ale tak se aspon musi snazit a odmena bude vydrena :D
ČS ONO Církvice 16,90Kč/l.
Ostrava taky tak. Ale včera kolem 15 h kolona aut až daleko za hranice benzinky :D
Chtelo by to udelat nejake meme :)
Zenske – fronta na chcanky pred WC
Chlapi – fronta na chcanky pred benzinkou
ONO Studénka taky tak
Pardubice Benzina dnes 59,90Kč…
Jinak se tu řeší, že kdo nemá AB, bude jezdit dál, ale zajímalo by mne, kdo jim na benzínku doveze benzín, když kamióny kvůli případnému výpadku AB taky nebudou jezdit…
Delas jak by kazdy druhy kamion mel euro6, jak vidim ty popelnice. Tsk u nas bych se nebal :D
Ne, ale každý druhý je Euro5 a to bohatě stačí :)) Euro5 u kamionu je od roku 2008 a to už je přece jen 13 let.
Tam uz to je? Ja myslel ze az od 6 tak popici no.
Myslim, ze nakladaky to maji jinak nez osobaky, ale i u osobaku neplati, ze euro6 = adblue. Mam grand scenic iii z roku 2016 (1.5dci) s euro6 a adblue take nema.
Euro 6 mají ad blue všechny náklaďáky. Euro 5 tak 90 procent.
Stejně tak i u některých koncernových aut, třeba Škoda Rapid 1.6tdi 85kW z roku 2017, kupoval jsem ho nové dceři a adblue nemá.
Úplně všechny je nemají. Záleží na motoru. Renault si dlouho vystačil bez ADBlue, ale bohužel se od Euro5 to AdBlue začalo hojně používat i u kamionu. Takže to procento bude dost velký
Mercedes měl AdBlue od Euro4, tedy nějak 2008. Iveco určitě taky od Euro4.
Jelikož to u nás nikdo nekontroluje nedělám si iluze kolik kamionů ve vnitrostátníé dopravě má systém AdBlue funkční.
Stačí, když to budou kontrolovat v jiných státech EU, kam nasi jezdí. Nálož v eurech si snad každý rozmysli.
:) Kamiony s vypnutým systémem AdBlue jezdi po Evropě léta. Šance je chytit je sakra malá. U kamionu/firmy co jich má víc, to je sakra roční úspora.
A na STK je zapinaji, nebo jak se resi toto?
Funkci SCR kontrolují na STK přesně jakým způsobem?
NOxy se neměřej?
Ne.
muhehe :)))
taxte neprošel pane!
…ale proč?
no…moc to kouří a má to divnou barvu :)))
Tak oni to zapínají už ve chvíli, kdy je náhodou začne Německá policie stahovat ke kontrole. Takže to na STK mají ok. Starší řešení se zapíná z venku, v návaznosti na to, že to Němci (narozdíl od ČR) občas řeší, posunuli to řešení vypínání dál. Jak jsem psal, úprava je legální, jezdit bez AdBlue ne.
Podle toho, co jsem se dočetl, tak i samotné zařízení, které to umožňuje, je nelegální.
Na STK je problém probíhající regenerace DPF. „Máte moc vysoké volnoběžné otáčky. Ven!“
Za mojí 13 leté praxe jsem s vypnutým ad blue ještě nesetkal. Tím neříkám, že to mají všichni ok, ale rozhodně jezdit bez ad blue není běžné.
Toho bych se nebal. Ale jidlo. Zachranky :).
A cast moderni hasicske techniky. To je horsi.
Včera v deset večer ONO Dobkovice 16,90 a furt mají chcanek dost :D. Přes den ale lidi šílí.
By mě zajímalo, jestli je u ONO močovina kvalitní stejně jako nafta nebo jakými jinými kouzly stále drží tu zlomkovou cenu oproti konkurenci :)
Já jsem vzal naftu u ONO poprvé, mám se něčeho bát?
Já jsem vzal naftu u ONO poprvé před 25 lety, mám se taky něčeho bát? :D
Nejsem odborník, více napoví například diskuze na různých automobilových webech :)
Simtě… koukni se kolik % vzorků je nevyhovující, už tak je to zlomek. Taková motoristická modla Benzina… ta má za sebou tolik černých teček a kdo to řeší? I přes to tam tankuju stejně v klidu, jako na Onu.
U polský Benziny někdo čeká kvalitu? :))
netroll :) snad nejvic kontrolovany retezec :D
To byl L.Armstrong svého času taky. A jak to dopadlo.
Nicméně na Ono tankuju stejne nejvíc
Louis Armstrong dopoval ve hře na saxofon? No tvl
Na trubku!
Bože můj…
Třeba měl v tém sifónu jak je tam to zakrůcané něco nalété.
Dělali jsme několikrát laboratorní rozbor nafty z ONA. Jelikož dělám na vývoji naftových motorů, tak nás to zajímalo a možnosti na to máme. Výsledky v pořádku. Všechno v rámci tolerancí s nijak zvlášť se to nelíbilo od OMV nebo Shell co v Jihlavě jsou.
Myslím si, že vzhledem k nízkým cenám PHM má ONO kontroly neustále.
Mám autem naježděno kolem milionu km a většinu z toho v naftě. Jen jednou mi v zimě zamrzla nafta a bylo to po natankováni u ONO. Je to už nějakých 15let a a je možné, že to byla náhoda, ale od té doby jsem u nich netankoval.
Taky mi jen jednou v autě zamrzla nafta, bylo to po natankování u OMV a od té doby jsem u nich taky už netankoval :D
Do Alp nebo když je pod –5°C přidávám zimní VIF…
Arktická nafta se zde moc nenosí…
Mám najeto podobně a nafta mi mrzla jen v Rusku, od té doby tam nejezdím :-)
Měl zamrzla Verva z Benziny, takže asi tak…
Když jsem před časem jel do hor s výhledem na noční mrazy pod –20 °C, byla mi servisem doporučena Verva + do nádrže nalít nějaké aditivum. Byl jsem jeden z mála, kdo po ránu nastartoval a odjel.
Kamarádovi zamrzla nafta před pěti lety z Benziny :/
Jezdim uz x let hlavne naftu z Ono ( Transpik 100kW) , bo ji mam po ceste do prace, beru teda tu aditivovanou a nikdy zadny problem. Rocni najezd cca 50t, auto uz ma skoro 300 a nikdy zadny problem.
Tak pokud nebude, tak tam nalejete destilku a počkáte, až bude. To jsou zase problémy…
Kam se to přesně vstřikuje? Do spalovacího prostoru? Takové malé množství co se spotřebuje, by nemělo asi vadit. Pokud dojde, uvažuju stejně. Nebudu podporovat tu hysterii a platit 100 Kč za litr. Pět let to beru na ONO za 6,50 Kč, tak snad nebude tak zle. :D
Jenze destilku muze nalejt jen nekdo. nevim jak je to u konkretnich modelu, ale dost casto tam kontrola kvality mocoviny je.
A navíc bude asi problém v zimě, jelikož voda jaksi v systému může zamrznout. No uvidíme, co bude za 3 – 4 měsíce. Než ten systém nějak poškodit, to raději vypnu systém na diagnostce.
U starsiho systemu u kamionu se vstrikuje pred katalyzator,tudiz mimo motor…to ojebat jde.Novy system u Euro 6 a u osobaku se vstrikuje do motoru a tam si destilku posilat fakt nechces…tam uz bez mocoviny proste nejedes.
Vstřikuje se pořád stejně, akorát máš o jedno čidlo více.
Jasne,melu z hladu…pred SCR katalyzator…
Rád se nechám poučit v čem je o tolik horší vtřikovat do válce samotnou destilku místo třetiny močoviny a dvou třetin destilky (=AdBlue).
Ale AdBlue se nevstřikuje do válce, ale do výfukového vedení za motorem, u twin dozing I do vzdálenějších částí výfuku.
Předřečník tvrdil že u posledních motorů i do válce tak jsem to bral jako fakt, dehťáku osobně nemaje. Ostatně vodu do válců šlo vstřikovat i u Bf-109 a to už nějaký ten pátek je.
přesně, vstřikování vody do válce se používalo pro zvětšení výkonu běžně
Myslím, že si nedávno vzpomněli u BMW na staré dobré časy a dávali to i do auta. Ale nevím, zda se to zavedlo. Ten methanol tam myslím není.
No vstřikovala se směs metanolu a vody do kompresoru přeplňování u té BF 109.
Jestli si dobře pamatuju tak tam šlo primárně o ochlazení směsi paliva aby ho šlo naprat do válce o něco víc. Ale Bf-109 neplnila ani Euro 0. Dneska může být Evropa v klidu, protože většina vojenské techniky emise neplní a nesmí tudíž vůbec přes hranice. Natož do Umwelt zón, třeba Drážďany nebo Berlín můžou být v klidu. :-D
Do výfuku. Do spalovacího prostoru opravdu ne…
A i kdyby tak čemu by to vadilo?
čidlu, co tu kvalitu kontroluje? Destilka fungovala u první generace
ptám se čemu by vadilo vstřikování destilky do spalovacího prostoru
Do spalovacího prostoru se nevstřikuje.
Jelikož je to vodný roztok močoviny, tak by to nemuselo vadit, jen to nebude snižovat NOx. Snad tam není nějaké čidlo, které to vyhodnotí jako poruchu. Jeden problém je, že Adblue tuhne někde u –11stC. V každém případě by auto mělo mít nějaký ohřev, aby to fungovalo i v zimě.
Trochu jsem pohledal, tady jednak vysvětlují celou funkci na příkladu Audi a je tam i odstavec s destilkou:
„V naléhavém případě lze vozidlo rozjet i bez močoviny tak, že místo močoviny dolijete destilovanou vodu. Čidlo v nádržce zaznamená hladinu a motor naskočí. Pochvíli však čidla NOX ve výfukovém potrubí zjistí, že nedochází k selektivní katalytické redukci, a nahlásí závadu systému. Takto lze jezdit pouze 1000 km, nakonec stejně budete muset navštívit servis a provést výměnu destilované vody za AdBlue a navíc smazat chybu z řídicí jednotky. Pozor, nedolévejte obyčejnou vodu! Obyčejná voda obsahuje minerály a drobné nečistoty a mohla by systém poškodit.“
Nevím v jak zoufalé situaci bych musel být, abych tohle udělal. Když ti adblue dojde (resp. malá hladina), napíše ti to 1000km a nepomůže ani destilka.
No podle mě to má každá automobilka jinak. Jestli třebas rozředíš ten zbytek, co tam je destilkou a ono to na chvíli přepne zpátky, fakt netuším. Mě to vychází na 7 – 8 tis. km, nedávno jsem doplňoval, tak věřím, že takovou věc nebudu muset řešit, situace se srovná. Kdyžtak holt obětuju desetkrát víc peněz za kapalinu, než pak řešit závady systému, které by odstranil jen servis s diagnostikou.
Téma jsem nahodil jen čistě ze zajímavosti, nehodám to na svém autě zkoušet. Možná by to fungovalo, možná bych volal odtahovku, kdo ví. :)
Naředit mě nenapadlo, to je fakt… No snad se do takové krize nedostaneme. Já dám taky těch cca 8tis. tak to neřešim.
Jinak u PSA a VW jakmile se dostaneš pod nějakou hladinu, tak nepomůže ani dolití čehokoliv, musí to do servisu.
Píše za 1000 km nebude možný start, pak pokud to vyjedeš do nuly, tak si myslím, že to je na servis. Podle mě se to softwarově zablokuje, aby se systém nezavzdušnil.
asi tak, než tam dát destilku a potom vysolit v servise 3 tisíce za smazání závady a výměnu vody za močovinu tak to je teda levnější rychlejší a pohodlnější koupit tu močovinu na pumpě i kdyby měla stát 200kč/l osobní auto jí má tak malou spotřebu že je to celkem jedno kolik stojí. stejně tady ta hysterie bude trvat tak měsíc a potom se to vrátí k normálu možná bude ta močovina trochu dražsí ale bude normálně dostupná, současná situace může vadit tak kamionové přepravě, u osobních aut je to nepodstatné
Taky to tak vidím, všichni se nasyslí, a budou mít doma zásoby na 2 roky. Po novým roce cena zase dole :).
Asi tak. Jdu to na ONO ještě docvaknout do plna a na jaře, až to znovu zazvoní bude dávno po problému. :)
Tak kdyby takhle uvažovali všichni,měl bych mnohem jednodušší život,ale pokud hraje roli,jestli olejový filtr stojí 83kč,nebo 114kč za kvalitní,tak raději budeme celý den hledat řešení,které ušetří pár grošů.
No jo, já jsem byl vždycky divnej, tuším kolik je provozní náklad a pár procent navíc neřeším
Tak jsem si naivně myslel, že to dotlačím do plna, ale ONO Rajhrad už taky nemá.
Update ze včera. ONO Rajhrad opět má, dá jen 10 l a cena 17,– Kč/l.
Mocovina p.a. stoji do 150 Kc za 1 kg. Namichat koncentraci 31.8 az 33.3 % v destilovane nebo demineralizovane vode. V adblue cistejsi nez p.a. bude tezko, kdo tvrdi opak tak o tom bych dost vazne pochyboval. Z 1 kg mocoviny se pripravi neco pres 2 litry. Jestli se to vyplati nebo ne to netusim.
Super nápad, ale mají to vůbec někde skladem?
Ja ji normalne vidim v obchodech, ktere jsem otevrel. Takze asi je. Tady bude spis problem, ze vyrobci nakupuji mocovinu ve velkem v te prave minimalni cistote, ktera je jeste dostatecna, aby mohli mit co nejvyssi marze. Ta cistota bude dost mozna spis cista nez p.a. A tam uz je i na beznem trhu rozdil pres 30 Kc. Je treba si ale uvedomit, ze tady (v zapadni ekonomice) o skutecne reseni problemu nejde. Tim spise, ze mocovina je jednou z nejzakladnejsi vychozi latky v chemickem prumyslu jako plasty, pryskyrice pokud pominu hnojiva ad. Ty objemy jsou obrovske, nekolik radu! vyssi, nez nejaka spotreba celeho automobiloveho prumyslu.
V AdBlue je technicka mocovina, tomu odpovida i cena tocene kolem 10 Kc/litr. Kupovat p.a. nebo i Cista je nesmysl. Bohate bude stacit koupit Cistena. Ta je porad nad cistotou Technicka.
:)
Anebo do nadrze primo tento, vite co.
Já jsem rád, že mám svoje dva roky staré auto na benzín, bez filtru pevných částic a bez turba. Jen si sem tam drbu hlavu a přemýšlím co koupím, až mi jednou dojezdí…
Nevim, ja si mam objednat firemni auto … a musim to objednat dnes do konce mesice, tak aby to prislo alespon az v roce 2023. A druhak, co tyden se meni cena .. k horsimu.
Pokud mas dva roky stary auto na benzin bez filtru a turba, tak nepremyslej nad tim co bude az dojezdi. Kdo vi co tou dobou bude. Ja tipuju, ze ojetiny a pak pseudoeko elektricky veci pro bohaty(ony ty dotace taky jednoho dne skonci)
Tak nějak to tipuju taky, jenže ty ojetiny budou ty mrchy, které prodávají dnes a to tedy nebude výhra. Uvidíme…
eAuto na AAA suche clanky, ty se prej budou delat furt.
Benzina Zdar nad Sázavou
Verva Diesel 39,5
Verva benzin 41,5
Takřka v centru Ostravy naftu stále lejeme za 33,90 Kč a benzín o korunu dráž. Co v tom Žďáru máte tak speciálního? :)
Za tuhle cenu to v Jihlavě na noname čerpačce koupím taky. Ale nebude to aditivované palivo…Jinak Vysočina s především Zdar je po Praze druhy nejdražší. To se obecně ví :) není tu konkurence a tlak na ceny