• Lister

    Na úvod – hledal jsem ale moc jsem nanašel, navíc bych se rád bavil o sadách 2008 :-)

    Pokud byste se měli rozhodnout pro nějakou silniční sadu, co nejlevnější, ale přitom funčkní, spolehlivou a s dobrou živosností, tak co byste brali??

    Do výběru jsem zařadil výše uvedené sady.

    Sora 2008 vypadá hodně dobře, podle obrázků se hodně posunula k Tiagře, cena je velmi lákavá. Tiagra asi bude lepší – v čem ??? – cena v e-shopech pořád velmi dobrá. Výhoda pro shimano – cena, dobré páky, jednodužší servis díky vedení lanek.

    Proti nim stavím Mirage, protože Xenon je kvůli konstrukci klik níže. Proti shimanu je to 10spd, což může být výhoda i nevýhoda. Jsem se nejdříve zhrozil nad cenou řetězů, a považoval jsem následné náklady na provoz jako nevýhodu pro Kampu, ale pak jsem zjistil, že Shimano a Sram nabízí to samé za polovinu, takže při použití jejich řetězů na kapmě by se náklady prakticky vyrovnaly – další dotaz – jsou řetězy kompatibliní – asi by být měly Z mého pohledu je nevýhoudou to, že Kampma v této relaci nejspíše nemá kazetu 11–25 (jen 12–25, 11–25 jsem nenašel – existuje???), kterou bych potřeboval. Shimano by ji nabízet mělo, navíc Sram dělá i variantu 11–26, pokud by 25 bylo málo.

    Má někdo zkušenost s životností řetězů a kazet těchto systémů.

    A co byste tedy poradili.

    Anketa: Vybral bych si:

    2x
    6%
    12x
    33%
    0 0
    • karelH  

      kampa má kazetu 11–25 i pro Mirage – u šírera v ceníku od 1130 Kč. Řetězy navzájem jsou kompatibilní, ale ber v úvahu, že Campa vydrží rozhodně 2× více než Shimano. Osobně bych šel do Campy, klidně i do Xenonu (a třeba kliky z mirage). Je to o zkušenosti, kdy mi kvůli ohlé patce přehazka od Xenonu rozsekla 7 drátů a přežila to absolutně bez úhony.

      0 0
    • Petre  

      Já jezdím, starší verzi Campy Mirage, právě kvůli 4-hranu. Mám asi tak 1,5roku starou žiletku jen na trénování. A můžu říct že jsem na to od tý doby nešáhl, jen na začátku jemně dolatil řazení a jinak jen mažu. Myslím že Campa má pověst že víc vydrží. A co se týče toho řetězu, tak tam to platí stoprocentně, měl jsem C-9 a odhaduju že tak 10000 vydrží. S desítkovejma řertězama nevím, ale myslím že budou lepší než shimana.

      0 0
      • Lister  

        no tak 10 tis, to je tak na tři roky, tak to asi cenu řetězu fakt nebude potřeba moc řešit :-)

        0 0
    • RADO77  

      Pokud by ses přeci jen spokojil s xenonem, tak na v bazaru na www.ivelo.cz někdo prodává celou sadu (myslím, že novou) za celkem dobrou cenu.

      0 0
      • Lister  

        bazar neprojde, tohle je stavba kola a výhodné ceny platí jen při koupi celého bajku

        0 0
    • nooski  

      Xenona + mirage kliky.

      Systém pák u Campy je od Xenona až po Centaur stejný. Liší se pár gramy a materiálem. Mám devítkový Xenon 05 a je naprosto bezproblémový. Nejsvětší nevýhodou Xenonu jsou právě kliky. Shimano řetězy jsou tragédie. C9 na silnici po 9100km na 132,3mm, což i některé nové shimana jsou delší. Ty hnusné tykalda, které mají údajně zlepšit servisovatelnost chce shimano v příštích letech schovat pod omotávku. Konečně pochopili že bovdeny jak na starém favoritu nejsou to pravé. Další výhodou pro campu je české zastoupení a možnost objednat jakoukoliv součástku z katalogu.

      Ale stejně bys měl vybírat podle toho, jak se ti drží páky a jak ti vyhovuje dual control nebo ergopower. To by měl být stěžejní bod výběru.

      0 0
      • Lister  

        no ty řetězy mají u Kampy tu „výhodu“ že když jsou nové, tak jsou dost často více sesazené než Shimano(kratší). By mě celkem zajímalo, kolik ten řetěz vydrží od okamžiku, kdy se svojí délkou dostane na délku nového shimano/sram řetězu. No a taky co to pak udělá, když člověk ten řetěz vyjede na standartní vytažení a pak zkusí na tu kazetu dát novej – nestřílí to, není potřeba ten řetěz sudnávat krapet dřív než u shimana ???

        0 0
        • Luma  

          Myslím,že v Cykloservisu minulý rok dělali test řetězů-campa c9,hg53 a hg93,tu kampu srovnávali až když byla na stéjné délce se shimanem a vycházela tak nastéjno s hg 93.Jinak jestli to potřebuješ vědět přesně tak se podívám mám to v práci ty časopisy.

          0 0
        • nooski  

          Prostě nasadím nový řetěz od campy na novou kazetu od campy. Odjezdím 9100km a vyměním řetěz za nový (ten jetý jde na horala) a nový řetěz si sedne hned bez sebemenšího střílení. Mě vůbec netankuje že shímo začíná s novými řetězy na 132,3mm (nebo klidně na 132,9 u Dura ace jak se někdo zmiňoval na Cyklodiskuzi). Co jsem se kdy bavil s různými cyklisty jezdící na shimanu, tak i muší váhy zlikvidovaly řetěz po 3 000Km.

          A pokud ten cenový rozdíl mezi Xenonem a Mirage je minimální ber Mirage. Až na kliky, kovové brzdové páky a kovovou přehazovačku je to skoro stejné. Mi akorát plastové brzdové páky vyhovují víc než kovové, protože nestudí :-) Pak už jedině Centaur a karbon.

          0 0
        • Karaya  

          nasadim novy retez od Campy na novou, nebo ne prilis jetou kazetu od Shimana nebo Sramu. Provozuju C9+SRAM970 a C10+Ultegra. Zivotnost retezu zhruba 2,5 násobná, problémy žádné :-)

          0 0
          • yetti  

            Zivotnost retezu je sice vyssi – u mne to neni 2,5× ale tak maximalne 2× (u desitkovyho retezu), ale cena je take vice nez dvojnasobna. Takze jsem se po pokusech s retezama C10 od Campy na Ultegre a DuraAce zase vratil k Shimanu, protoze mi Shimano retezy na Shimanu lepe radi. A ted jsem koupil Connex a jsem zvedavej jak to bude chodit. Drive jsem jezdival Connex, Sedis a Chesterfield na 7mi a 8mi kole, protoze vzdy vydrzely vic nez Sh a staly a fungovaly podobne, ale jsem zvedavej co to bude delat na 10tce.

            0 0
      • Lister  

        jo ještě k té kombinace Xenon + kliky Mirage

        Xenon je o cca 2,5 tis levnější, a z toho jen rozdíl v ceně klik udělá asi 18–19 stovek, takže kdyby se jen přehodily kliky, tak je člověk skoro na ceně vyšší sady a to už se podle mě moc nevyplatí.

        0 0
        • Petre  

          Ty řetězy jsou prostě dobrý :) Já měnil C-9 když byla akorát a dal tam místo ní SRAM PC-991 (protože jsem ho výhodně koupil) a ani jeden výstřel. A když ti to nevychází penězma, tak si kup rovnou Mirage :) Jinak můj názor je že silniční kolo je dost nesmrtelný, protože na něm neodchází tak rychle matroš jako na bajku, takže ti na jednu stranu stačí Xenon, ale když vezmeš Mirage, tak se nic nestane...... je to prostě na tobě :)

          0 0
      • Jarda  

        Tipoval bych, ze tykadla budou pristi sezonu schovana jen u Dury.

        0 0
    • Mallakai  

      jako určo tiagru než soru, tiagra má lepší řazení takový co už je v závodnickejch sadách. No a campa? to záleží na tobě no, jestli máš někde možnost tak si to vyzkoušej a uvidíš. Ja osobně bych campu nechtěl ani zadarmo, už kvuli těm pačkám, ty v nižších sadách jsou z um. hmoty a takový křehký mi přijdou a navíc to uchycení na řídítkách je pevný, někde spadneš a páčky jdou do hoven, to u šimana se ohnou a max. se poškrábaj (vlastní zkušenost) :-). Ale jinak šimano nelákám, nenutim.

      0 0
    • Sabbath  

      Mám Mirage 2007 (10 sp) a najeto necelých 8000 km. Co se týče řetězu, tak je stále v pořádku, někde na 132,5 mm. Kliky mají od loňského roku systém Ultra-torque (pracuje naprosto bez problémů) a brzdové páky jsou již hliníkové. Za sebe říkám Campu!

      0 0
    • jiri600  

      Já bych bral Shimano, protože ho sám mám. Já si myslím že Shimano má pohodlnější řazení, kdybych si moh vydrat, tak beru sadu, které má kvalitu Campy a řazení od Shimana.

      0 0
    • Karaya  

      Ale řetěz bych dal Campu…

      0 0
    • Peslezedirou  

      Stejně si myslím, že tu žiletku stavíš pro sebe :-)…

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Osobně bych se asi přiklonil k Tiagře. Sora je taková nic moc. Hodně turistická. I když nevím, jak je na tom sada 2008. Zato Tiagra se posunula hodně dopředu. Pomalu se dá srovnávat se 105, samozřejmě, že 105 je hmotnostně trochu jinde. 10 rychlostní kazetu pořídíš i u Shimana (Ultegra), sám ji mám. Mirage bych nebral spíš ze sympatií k Shimanu… :D Nějak ji nemám rád… :D

      0 0
      • Lister  

        Jen obrázek pro info, jak vypadá to sora, až na páky, které jsou systémem odlišné, jsou ostatní komponenty velmi podobné/prakticky totožné jako tiagra.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          JJ, vím jak vypadá, jenom nevím, jak je na tom funkčně. 105 mám a kole a Tiagru jsem měl možnost testovat. :) Soru bych si ale asi opravdu nevzal. Když už, tak jedině na zimáka. I hobíkovi bych doporučil Tiagru minimálně… ;)

          0 0
      • Martin  

        páky Sora 2008 jsem nedávno držel v ruce a velice mile mě překvapily. zatímco ta stará osmičková sora měla páky děsivý, ty 2008 jsou hodně v pohodě.

        0 0
        • Lister  

          no konečně konstruktivní příspěvek na téma „nová sora“ :-D

          0 0
      • Pedro  

        Možná máš taky radši Shimano z důvodu lepších nákupních podmínek. ;-)

        0 0
    • Lister  

      Jsem se díval že Mirage 2008 asi bude jen v černé, co ???

      No, škoda, ale co se dá dělat :-)

      0 0
    • kolda  

      paky tiagry mam ted na stare silnici, ktera povysila na zimaka.

      nove kolo bude na kampe, hlavne z duvodu vyssi zivotnosti. ja bych volil mirage.

      0 0
    • Tomcat_1  

      Mam Mirage, temer maximalni spokojenost. Sice byla chvili trosku otrava – nez jsem to seridil, ale od ty doby v pohode. Ciste z estetickycho hlediska by asi byla lepsi nejaka vyssi sada (leskla), ale mam dojem ze treba u Veloce uz je jiny odstupnovani. Jinak – treba tuhost Mirage ultrtorque je rekl bych vic nez dobra.
      U Xenonu bych navic mel divnej pocit z kompozitovych brzdovych pak – ale je to nepodlozeny, spousta lidi je s nima spokojena.
      Je to hodne zmatenej prispevek, ale smyslem je, ze osobne bych sel do Mirage klidne znovu. Sice nicim neprekvapi, ale ani nezklame :-)

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Trochu mi připadá zavádějící, když tady čtu recenze a zkušenosti s těmito nízkými a nejnižšími řadami od obou výrobců. Výroky: „Osobně mám Mirage, nebo Soru atd, a plná spokojenost“ mi nic neříká o tom, jaké porovnání ten konkrétní člověk má s řadami opravdu nejvyššími od obou výrobců. O mnoho cenější pro lidi kteří si chtějí tyto nízké řady pořídit by bylo, kdyby člověk který toto hodnocení píše jezdil i jiné sady a mohl zodpovědně porovnat rozdíl. Zajímalo by mně, jestli stejné hodnocení by dal stejný člověk Miráži, nebo Soře, pokud by před tím jezdil alespoň půl sezony třeba Duru, nebo Record a pak se vrátil zpět na tyto nízkorozpočtové sady, jaká by byla jeho NAPROSTÁ SPOKOJENOST potom. Jsem přesvědčený, že je třeba si vždy z takového názoru vzít pouze něco, protože nikdo neví, jakou měl hodnotící možnost porovnání a zkušeností s opravdu dobrým materiálem. Omlouvám se všem, pokud jsem do této diskuze trochu rýpl, ale je třeba to vždy hodnotit ze všech aspektů. Ještě jednou, komu to vadí, tak pardon.

        0 0
        • yetti  

          V soucasne dobe jezdim na Dure a pred tim jsem jezdil Ultegru, 105, 600 a mel jsem moznost se svest na vsem moznem, vcetne lonske Tiagry a funkcne jsem skoro zadny rozdil mezi Tiagrou a Durou nezaznamenal. Zasadnejsi rozdil co se funkcnosti tyka vidim jen v tuhosti klik, ale treba dualy nebo brzdy fungovaly velmi podobne. Obrovsky rozdil je ale v hmotnosti a tu ja narozdil od mnoha lidi tady na foru u silnicky povazuju za pomerne zasadni. Campu zamerne co do funkce nehodnotim, protoze jsem ji na svem kole nikdy nemel a tudiz na jeji ergonomii a chovani nejsem zvykly a kdyz jsem mel parkrat moznost se na ni svest par kilometru tak u me prevazily negativni pocity z neceho na co nejsem zvykly. Ale to je dane pouze tim, ze jsem vzdy jezdil Sh a mam na nem najeto nejakych 70tis km.

          0 0
        • Lister  

          Nevidím v tom problém, proč by levná sada nemohla fungovat k naprosté spokojenosti ???

          Teď budu vycházet hlavně ze zkušenosti z MTB tam toho mám odježděné nejvíce. Jezdli jsem delší dobu Shimano Alivio, Deora, XT, Sram X-7, X-9 a 7.0. A rozhodně nemůžu tvrdit že čím dražší a tím pádem i teoreticky lepší sada, tak tím i lepší funkce v reálu. Třeba XT letěla z kola hodně rychle a nahradil ji nižší Sram X-7. Přítelkyně měla na kole Alivio, a tam jsem jí chtěl polepšit na vyšší sadu a taky to bylo horší, takže je tam zase staré dobré alivko.

          0 0
          • MlokCZ  

            Určitě může být někdo spokojený s nižší silniční sadou, o tom není pochyb. Ale naprosto s ním souhlasím, že pokud řekne někdo, kdo jezdil více vyšších sad s tím, že je naprosto spokojený s tou nižší, tak to má mnohem větší váhu, než když to řekne někdo, kdo ty vyšší nikdy nejezdil.

            Kdo nemá srovnání s něčím lepším, tak je spokojený totiž skoro vždy, dokud to lepší nezkusí. U vidlic je to tu vidět pořád, když tu spousta lidí píšou, jak je nějaká konkrétní vidlice dobrá (a oni s ní jsou třeba opravdu spokojeni) a přitom je to vlastně dost mizerná vidlice (jen oni nikdy pořádnou vidlici nezkusili, tak neví).

            U silničních sad ale zas takové rozdíly ve funkci jako u těch vidlic nejsou, takže tam bych se těch nižších vůbec nebál. U Campy jsem jezdil dlouhodobě Veloce, krátkodobě zkoušel jak Record, tak Mirage a chodilo to super všechno a rozdíly ve funkci téměř žádné.

            Nové Shimano silniční sady jsem nejzdil, takže nehodnotím, ale u starších si ještě pamatuju, jak ty nejnižší byly o hodně horší než ty vyšší (vlastní zkušenost před x lety, kdy jsem delší dobu jezdil Ultegru a s ní porovnával ty nejnižší sady). Současná Tiagra je už asi celkem v pohodě (neměl jsem možnost vyzkoušet), ale té Sory (i když jsem ji také nezkoušel) bych se bál.

            0 0
        • Tomcat_1  

          Zrovna od Tebe to neberu jako rejpani, vim ze na silnicce jezdis daleko vic jak ja. Stejny hodnoceni bych Mirazce dal – proste funguje jak ma – a co se tyce vahy, sice chapu ze to je zasadni velicina, ale jde taky o prachy…a o ty jde i Listerovi. Takze, ja jsem jen napsal svuj nazor. Mozna bych to formuloval malinko jinak. „Na vynalozeny finance funguje perfektne“. Takhle to myslim staci :-) Samozrejme mohl bych vic setrit a pak si koupit treba Record, ale tady uz by byl znacnej nepomer uzitna hodnota/cena – vztazeno na moji osobu, samozrejme. Je mi jasny, ze clovek co najizdi patnactku rocne to muze videt jinak. Spokojen?

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Ahoj, v žádném případě jsem tu tím nechtěl rozpoutat nějakou porovnávací diskusi. Jde jen o to, jak už bylo výše napsáno, že většina dnešních sad už je na takové úrovni, že pokud nemá vysloveně výrobní vadu, tak bude chodit poměrně spolehlivě všechno. Jde mi spíš o to, že z vlastní zkušenosti mám ověřené, že pokud se člověk postupně propracuje od spodu až k těm nejvyšším řadám, tak už se nerad a těžko vrací zase dolu, protože teprve potom zjišťuje rozdíl třeba v délce a přesnosti kroku duálů, odporu chodu lanek v bovdenech, řazení šaltrů (hlavně v záběru, třeba v prudkém kopci) atd. Pokud si toto člověk na vlastní kůži dlouhodobě nemá možnost srovnat, těžko ty nepatrné rozdíly, třeba v uložení otočných součástek v duálech a tím i přesnost chodu dokáže uvědomit. Pro upřesnění ještě uvedu, že na jednici po Ultegře vozím Duru, před tím jsem vozil 105ku a RSX a aby to nebylo tak jednoduché, tak na béčkovém kole a zimáku vozím Campu, kde mám předloňskou 10sp Veloce a jezdil jsem i Chorus a Record. Osobní zkušenosti mám takové, že jsem postupně byl spokojený prakticky se vším, ale asi těžko bych dobrovolně šel zase zpět dolu na Soru, Xenona :-). Jasně, je to o nákladech a možnostech jednotlivého člověka a také o tom, co od kola chce a kolik toho na tom chce nalítat. Pokud u nižších řad jsou hřídele a čepy uleženy pouze v třecích pouzdrech a u vyšších v ložiscích, je jasné, že přesnost, chod a životnost po několika tisících bude asi někde jinde. Pokud by všichni kupovali pouze to nejlepší, nemuseli by výrobci ostatní sady ani vyrábět :-). Každému co jeho jest. Tuto debatu bych zakončil asi tím, že všem přeju aby jim to co si nakonec koupí chodilo vždy bez poruch a problémů a neodradilo je to od lásky ke kolu :o).

            0 0
            • Tomcat_1  

              Pod to se klidne podepisu :-) Lukas

              0 0
    • Lister  

      Díky všem za rady, opravdu jsem je ocenil, i když to nakonec zase dopadlo celé jinak, páč bude Veloce, ale i tak ještě jednou dikec :-)

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Pokud chceš slyšet můj názor, tak si myslím, že zrovna výběr Veloce u nízkorozpočtového kola je asi ten nejlepší, protože je to od Campy sada která už má konstrukci jako nejvyšší řady a je za velmi rozumný peníz. Gratuluju k výběru, je vidět, že nakonec naše názory ani nepotřebuješ :-) a jenom nás tady zkoušíš :o), myšleno pochopitelně v žertu. Opravdu dobrý výběr!! Kamarád bude spokojený.

        0 0
        • Lister  

          No řekněme že to byla nabídka, která se těžko odmítá :-)

          Jen necháme vyměnit brzdy – skeleton půjde dolů a nasadí se klasika.

          0 0
        • nooski  

          Záleží jaké Veloce. Do modelového roku 2006, byl řadící mechanizmus od Mirage po Record stejný (na těžší převody šlo řadit o více pastorků najednou) akorát Chorus a Record byly uložené na ložiscích, kdežto zbylé řady v kluzném pouzdře. Od roku 2007 jsou řadící páky od Xenonu po Centaur stejné a jde seřadit jen o jeden pastorek. Současné rozdíly mezi ergopowery Xenon a Veloce jsou: materiál brzdových pák (hliník proti kompozitu), materiál samotného těla páky, kde Xenon používá „technopolymer with oriented, long glass fibre“ a Veloce „technopolymer with long carbon fibre“. Rozdíl v hmotnosti je 12g a 950Kč v oficiální ceně. V konstrukci žádný rozdíl není viz. obrázek. A jelikož jako student musím uvažovat reálně, tak nevidím racionální důvod, proč kupovat Veloce :-) Ale to je zase jenom můj názor. Osobně bych ušetřené prachy v sadě vrazil do důležitějších věcí, jako jsou třeba kola. A nakonec i Record může řadit mnohem hůř než základní sada. Samotné seřízení je mnohem důležitější než umístění sady na firemním žebříčku. Silniční kolo nedostává zabrat tolik jak horal, takže životnost i základních sad je víc než dostačující.

          0 0
      • MlokCZ  

        Dobrý výběr. Tak ať se ti na tom kole dobře jezdí :-)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce