• frkost

    Zdravím,

    mohl by prosím někdo poradit s výběrem městského kola na ježdění po Praze? Cena by se měla pohybovat cca do 8 tis. Kč. Zvažuji buď:

    Nejsem si jistý, které z kol bude mít delší životnost a bude celkově spolehlivější a lepší.

    Děkuji

    František

    • FOSA  

      Triban RC100

      S tímhle dle mého neprohloupíš, často jsou i na bazaru za +/- 5000. Mají i tuším verzi s rovnýma řídítkama, ale s berany se v městě lépe vyhneš :-))

    • Davidakta  

      Nevím na co se tu ptáš, jestli chceš bezúdržbový stroj, tak zajeď do kovošrotu a koupíš tam mašinu za 5,–/kg

    • Jakobo  

      Ja myslim, ze uplne nejlepsi by byla 26" horak s pevnou vidlici. Akorat namontovat blatniky a treba nosic. Siroke plaste at to nedrnca po dlazdeni a nerozbijes si hubu na kolejich, nejake kantiky nebo Vcka, oproti silnicnim dostatecna bzdna sila a funkcnost pri parkovani na desti, na zimu moznost nasadit plaste s hroty atd. Fakt sehnat neco na bazaru a provozovat s minimalnimi vydaji.

      Pak dalsi moznost neco s vicerychlostni nabou, tech moznosti je spousta a je to vicemene na tobe. Uzkym plastum a silnicnim riditkam bych se spis vyhnul pro lepsi kontrolu.

    • sparrow_cz  

      Ideální městské kolo má:

      • planetovou převodovku v zadním náboji
      • dynamo v předním náboji + pevné světla
      • blatníky
      • nosiče
      • nízkou horní rámovku
      • kryt na řetěz
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jen trochu v jiném pořadí – začíná to blatníky …

      • Kacko  
        • zvonek
        • ˘Ö˘ Krab  

          +1

          Dcera se obešla dlouhodobě bez krytu řetězu, 1×10, se standardním MTB rámem na 26" V-brzdy, s nacvakávacími LED světly, bez nosiče. Naopak podmínkou jsou širší měkké pláště.

          Samozřejmě, že dynamo, planetová převodovka, kryt řetězu a nízká rámovka činí použití jednodušším a bezpečnějším.

          Ideální městské kolo má předvídavého, slušného, viditelného a nezákeřného, tj. ve výsledku ohleduplného, jezdce v sedle.

          • Kacko  

            Proto mi přijde ideální ten Elops 520 z Dekáče.

            Sice bez planetové převodovky, ale zbytek super a za super cenu. Nejlepší je pružinka vedoucí z přední vidle k rámu – takový posilovač řízení – funguje to kupodivu dobře.

            Měl jsem nějakého předchůdce pár dní v holandsku, majitel si přidal ještě rámový zámek a fakt paráda.

            • xtonda  

              Super, jako třeba to šroubovací šestikolo?

            • Jakobo  

              Jenze ta pruzinka u tech kol holandkseho typu neni ani tak posilovac rizeni jak treba aby se vidlice po opreni kola nestocila a kolo sjelo na zem apod. Ramovy zamek jestli myslis tu objimku nad zadnim kolem je dobry jak kdy, mozna spis v tech zemich jako Holandsko nebo Dansko, kde se az tak kola nekradou.

              • Kacko  

                Pružinka – Jo plus navíc odvádí dobrou práci i při jízdě.

                Rámový zámek – přesně to myslím a když bych si měl vybrat ho tam mít, nebo nemít, tak ho určitě chci :) Samozřejmě to nemusí být jediný zámek, ale když jdu někde na otočku kde na kolo vidím, tak rámový stačí, nic nezabere, je rychle zamčeno/odemčeno a klíče se dají vozit v zámku.

                Každopádně do města bych volil kolo co tyhle vychytávky má nebo může mít. Ale záleží na vzdálenosti co člověk dojíždí a jeho potřebách, netvrdím že to je jediné správné kolo :)

                Hlavně co nejlevnější, protože skládačka co jsem měl v Praze dostala od lidí krutě zabrat.

    • jIrI___  

      Městské kolo z mého pohledu musí splňovat těchto pět podmínek:

      1. musí být hnusné, to je úplný základ – žádná voňavka, protože hnusné kolo není pro nikoho lákavé,
      2. i když je kolo hnusné, tak nesmí být při jízdě otravné – chce to starý solidní rám, žádný favorit apod. kroutící se při šlapání jako had, byť snad každý na favoritu začínal :),
      3. musí být bezúdržbové – co nejméně mechanických částí, přehazovačka = údržba, řazení = údržba, brzdy = údržba, u měšťáka mám požadavek aby on sloužil mně, ne já jemu,
      4. čím méně rychloupínáků a snadno odnimatelných částí, tím lépe – zlodějům se nepochopitelně může líbit i staré proprděné sedlo,
      5. musíš být ve městě vidět = odrazek není nikdy dost, z důvodu bodu 4) preferuju reflexní samolepky a nejvíce užitečné mi připadají trubičky do výpletu,

      a bonusový bod 6) pokud jezdíš i za deště, nezapomeň na obvodové blatníky se zástěrkami.

      Dle těchto zákonitostí jsem si postavil svého City Warriora EVO II a poslední tři roky ho ve městě zamykám už jen svinovacím lankem nebo vůbec, nikdo ho nechce ani zadarmo a svůj účel plní více než skvěle, cenově vyšel možná na litr :)

    • Jan_UL  

      Kromě všeho uvedeného bych dle svých zkušeností zvážil:

      1. dostatek vhodných převodů, přeci jenom Praha není všude placka
      2. vzpřímenější posed je na ježdění po městě pohodlnější
      3. levná městská kola jsou dost těžká, pokud chceš jezdit rychleji je lepší ojetý trek nebo silnička
      4. pokud má kolo zůstavat zamčené bez dozoru je nutný kvalitní zámek a ideálně odpudivější/starší vzhled kola
      5. dynamo v náboji není třeba, je spousta levných led světel z Číny
      • Janes  

        Pokud má jezdit po Praze bezpečně, tak silnička v žádném případě, tramvajové koleje jsou svině.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak. Dcera vystřídala zimní Innsbruck za Prahu, kopec jako kopec, v Praze pak chvíli jezdila na synově MTB, vyplynuly z toho následující požadavky na změnu:

          1. funkční odpružená vidlice
          2. ostřejší = kotoučové brzdy

          Nemoderní 26" se širším obutím, 1×10 a vůbec koncepce omšelého MTB je uspokojivá, nemusí většinou parkovat na volně dostupných místech s velkým pohybem individuí. Už se mi to začíná rýsovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse