Zdravím,
mohl by prosím někdo poradit s výběrem městského kola na ježdění po Praze? Cena by se měla pohybovat cca do 8 tis. Kč. Zvažuji buď:
Nejsem si jistý, které z kol bude mít delší životnost a bude celkově spolehlivější a lepší.
Děkuji
František
Zdravím,
mohl by prosím někdo poradit s výběrem městského kola na ježdění po Praze? Cena by se měla pohybovat cca do 8 tis. Kč. Zvažuji buď:
Nejsem si jistý, které z kol bude mít delší životnost a bude celkově spolehlivější a lepší.
Děkuji
František
S tímhle dle mého neprohloupíš, často jsou i na bazaru za +/- 5000. Mají i tuším verzi s rovnýma řídítkama, ale s berany se v městě lépe vyhneš :-))
Podle typů odkazovaných kol praze bych radši šel do Elops 520
Stojánek, nosiče, blatníky, světla, širší pneu.
Proč sem furt někdo cpe tuhle sračku, když jen o pětikilo dráž může mít tohle https://www.decathlon.cz/…8405210.html
Čili taky sračku .-)
Tak jako jo, ale pořád to má pohon 1×9 s kazetou 11–36 oproti 1×7 12–28 na tom Triban RC100. Než Triban RC120 bych bral radši i tohle https://www.decathlon.cz/…8405304.html
To nevylepšíš :-)
V druhé větě mělo být taky RC100, RC120 už se celkem dá.
Nevím na co se tu ptáš, jestli chceš bezúdržbový stroj, tak zajeď do kovošrotu a koupíš tam mašinu za 5,–/kg
Ja myslim, ze uplne nejlepsi by byla 26" horak s pevnou vidlici. Akorat namontovat blatniky a treba nosic. Siroke plaste at to nedrnca po dlazdeni a nerozbijes si hubu na kolejich, nejake kantiky nebo Vcka, oproti silnicnim dostatecna bzdna sila a funkcnost pri parkovani na desti, na zimu moznost nasadit plaste s hroty atd. Fakt sehnat neco na bazaru a provozovat s minimalnimi vydaji.
Pak dalsi moznost neco s vicerychlostni nabou, tech moznosti je spousta a je to vicemene na tobe. Uzkym plastum a silnicnim riditkam bych se spis vyhnul pro lepsi kontrolu.
Ideální městské kolo má:
Jen trochu v jiném pořadí – začíná to blatníky …
+1
Dcera se obešla dlouhodobě bez krytu řetězu, 1×10, se standardním MTB rámem na 26" V-brzdy, s nacvakávacími LED světly, bez nosiče. Naopak podmínkou jsou širší měkké pláště.
Samozřejmě, že dynamo, planetová převodovka, kryt řetězu a nízká rámovka činí použití jednodušším a bezpečnějším.
Ideální městské kolo má předvídavého, slušného, viditelného a nezákeřného, tj. ve výsledku ohleduplného, jezdce v sedle.
Proto mi přijde ideální ten Elops 520 z Dekáče.
Sice bez planetové převodovky, ale zbytek super a za super cenu. Nejlepší je pružinka vedoucí z přední vidle k rámu – takový posilovač řízení – funguje to kupodivu dobře.
Měl jsem nějakého předchůdce pár dní v holandsku, majitel si přidal ještě rámový zámek a fakt paráda.
Super, jako třeba to šroubovací šestikolo?
Jenze ta pruzinka u tech kol holandkseho typu neni ani tak posilovac rizeni jak treba aby se vidlice po opreni kola nestocila a kolo sjelo na zem apod. Ramovy zamek jestli myslis tu objimku nad zadnim kolem je dobry jak kdy, mozna spis v tech zemich jako Holandsko nebo Dansko, kde se az tak kola nekradou.
Pružinka – Jo plus navíc odvádí dobrou práci i při jízdě.
Rámový zámek – přesně to myslím a když bych si měl vybrat ho tam mít, nebo nemít, tak ho určitě chci :) Samozřejmě to nemusí být jediný zámek, ale když jdu někde na otočku kde na kolo vidím, tak rámový stačí, nic nezabere, je rychle zamčeno/odemčeno a klíče se dají vozit v zámku.
Každopádně do města bych volil kolo co tyhle vychytávky má nebo může mít. Ale záleží na vzdálenosti co člověk dojíždí a jeho potřebách, netvrdím že to je jediné správné kolo :)
Hlavně co nejlevnější, protože skládačka co jsem měl v Praze dostala od lidí krutě zabrat.
Městské kolo z mého pohledu musí splňovat těchto pět podmínek:
a bonusový bod 6) pokud jezdíš i za deště, nezapomeň na obvodové blatníky se zástěrkami.
Dle těchto zákonitostí jsem si postavil svého City Warriora EVO II a poslední tři roky ho ve městě zamykám už jen svinovacím lankem nebo vůbec, nikdo ho nechce ani zadarmo a svůj účel plní více než skvěle, cenově vyšel možná na litr :)
Kromě všeho uvedeného bych dle svých zkušeností zvážil:
Pokud má jezdit po Praze bezpečně, tak silnička v žádném případě, tramvajové koleje jsou svině.
Tak. Dcera vystřídala zimní Innsbruck za Prahu, kopec jako kopec, v Praze pak chvíli jezdila na synově MTB, vyplynuly z toho následující požadavky na změnu:
Nemoderní 26" se širším obutím, 1×10 a vůbec koncepce omšelého MTB je uspokojivá, nemusí většinou parkovat na volně dostupných místech s velkým pohybem individuí. Už se mi to začíná rýsovat.