Mechanické řazení na di2 rám

40 nepřečtených
  • robas

    Řeším zajímavý problém, na který jsem tu nenarazil, mám silniční rám určený na elektronické řazení a rád bych na něj nainstaloval mechanické řazení. Vedení bowdenu přehazovačky by šlo vyřešit celým bowdenem vnitřkem rámu, ale nevím jak vyřešit přesmyk. Za podněty a nápady dik

    0 0
    • tromboonen  

      Co je to za rám? Mrkni na web výrobce, pokud vím, tak většina výrobců ještě není tak blbá, aby dělala rámy pouze na 1 možnost (el/mech), u novejch většinou bejvaj sady na konverzi (oba směry), pro něco z druhé ruky se to dá sehnat, kolikrát i zadara někde v servisu z toho, co jim zbylo, ale musí to být trochu profláklá značka, to jo..

      0 0
      • robas  

        Je to Corratec cct pro, na webu výrobce nic, ani jinde jsem nenarazil na konverzní kitty z elektriky na mechaniku, ani si nemyslím že by to nějaký jít vyřešil. Řeším spíš jak vyřešit vedení lanka a bowdenu k přesmyku v rámu samozřejmě není otvor kudy vést že spodní lanko k přesmyku, uvažuji o tom že pod přesmyk namontuji opěrku bowdenu viz. Obrázek, jen si nejsem úplně jistý jestli to bude fachčit

        0 0
        • kubad  

          místo vymýšlení nesmyslu tam dej Ultegru Di2 a budeš spokojený, zase takový ranec to není

          0 0
          • mr.ricardo  

            Na jednu stranu ho chapu, ze chce mechaniku, ale z pohledu jednoduchosti reseni bych to resil asi stejne. Nez slozite upravovat ram nebo vest bovden venkem, bych tam prdnul elektriku a hotovo.

            0 0
          • blaf  

            +1

            Di2 je boží

            0 0
        • tromboonen  

          Tak to je dost divny, minus pro Corratec, hlavne ze maj pod horni ramovnou tu tetivu od zadni brzdy, alespon podle obrazku.. ale na ostatni veci zapomneli.. v tom pripade bych to fakt resil spis s opravarem karbonu, mel by umet v pohode nalepit a nanytovat zarazky pro bowden (podobne jako se na karbon nytuje „navarka“ pro presmykac), pod stred takovej ten klouzaci podlozka, to jde jen nalepit a pro presmyk neco vrtnout a vypodlozkovat za stredem, nebude to extra krasa, ale furt lepsi nez objimky nebo zip pasky… a bowden v kuse nemusi moc dobre radit, jak tu nekdo poznamenal.. lepsi by bylo vymyslet zarazky a tahnout to vnitrkem, ale to uz by bylo narocnejsi…

          Predpokladam, ze to byla vyhodna koupe, takze asi vyuziti stavajici sady a elektriku nechces, ale v tomto pripade by to mozna bylo i jednodussi a cistsi reseni, a to ji zrovna nemusim.

          0 0
          • Pebe  

            pokud bude mít nanýtované zarážky na bovdeny na spodní rouře, pod středem smyk na lanka, tak na přesmykač už nic nepotřebuje, tam už bovden není. Spíš bude problém, že ten střed bude tak mohutný, že tam to lanko nepůjde venkem dát.

            0 0
            • tromboonen  

              No u takovejch mohutnejch savli se to resi tak, ze od smyku pod stredem jde lanko k presmyku obloukem a dirou v te mohutne casti za stredem, nevim jak to nazvat, je tam takove voditko do obloiku, kterym jde jen lanko, to by musel nekdo zbastlit, nebo upravit existujici od jine znacky aby sedelo..

              0 0
          • MnemonicJ  

            úplně jako mínus bych to neviděl, jestliže se podle výsledků hledání na webu ten rám jmenuje CCT Pro. Di2. Myslím, že tím je jasně řečeno pro co je určený

            0 0
        • tromboonen  

          Nezkoumal jsem to konkretne u toho ramu, ale asi se na to proste vyprdli, co vim, tak jine znacky maj vychytany ramy pro vnitrni vedeni (mechaniky) a na elektriku k tomu davaj zaslepky, resp. vyuziujou se stejny diry, akorat tam jsou jiny koncovky/spunty, tady si asi nechteli lamat hlavu… ta objimka nevim, musela by byt dal od smyku, ale u stredu mas sirsi prumer.. bylo by to takove pokus omyl.. a k ni to vest v kuse venku? Asi spis klasiku jako na hlina ramu viz vyse.

          0 0
          • Pebe  

            jsou rámy i čistě na elektriku. Tam ti stačí 3 díry v celém rámu. Třeba Author Charisma A66e taky nemá možnost klasické sady

            0 0
            • Petr Ch  

              Canyon to taky takto řeší.

              0 0
            • tromboonen  

              Hlavne ze brzdu nechaj venku… jako chapu, tlak na cenu, jednodussi reseni, nemusej se prdet se vstupy do ramu krome doury co neni nijak namahana… ale moc dobreho to o ty znacce nevypovida, jasne ze kdo si koupi seriovku tezko bude prechazet na mechaniku, ale co kdyz proda ram, nebo jej bude chtit na dvojku? Holt dostal co si zaplatil…

              0 0
              • kubad  

                stačí si před koupí zjistit co člověk kupuje, nevím proč by to mělo něco vypovídat o značce spíš o tom kdo si to pořídil

                0 0
                • tromboonen  

                  Tak takhle se to da taky chapat, ja jen rikam, ze ty lepsi znacky si s tim daj vetsi praci, vyvinou ram, kterej funguje na elektro i mechaniku, nabizej taky seriovky s el a mech na stejnym ramu a kdykoli si muzes koupit konverzni sadu… To Author nebo Corratec proste udela co nejlevnejsi kolo na elektrice (proste neresi dulezite detaily ramu, a ze jim jde brzda pod horni ramovkou)… jasne, ze kdyz to mas v serii, nebo to koupis na elektriku tak neresis, ale pro me je to porad castecny fail, nebo minimalne levne reseni, mam radsi promyslene veci, kde se predem pocita i s jinou variantou.

                  0 0
                  • Pebe  

                    ani bych se nedivil, kdyby Author nebo Corratec takové rámy samostatně neprodávali

                    a byli by sami proti sobě, kdyby prodávali celé kolo na Di2 a dávali k tomu nějakou konverzní sadu na mechaniku. Jako proč?

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak jak rikam, u lepsich znacek vyvinou kvalitni ram, nabizej jej ve verzi elektro i mech, dostanes k tomu konverzni sadu nebo si ji muzes koupit, U Authoru nebo Corr evidentne objednali z katalogu neco aby to bylo co nejlevnejsi (cemuz absence vedeni mechaniky napomuze) a udelali z toho pouze el. model, no pokud nekdo tak brutalne touzi po elektrice proc ne, ale porad mam pocit, ze ty ramy od tech lepsich znacek budou tak nejak lepsi a libi se mi, jak to osetri pro obe varianty.

                      0 0
                      • Pebe  

                        tak jasně, pokud se ti líbí zaslepené díry do rámu, které máš k ničemu, určitě máš pravdu

                        aby bylo jasno, je mi to vcelku úplně jedno, jen pokud si někdo koupí Di2 specific rám, neměl by tam chtít cpát mechaniku

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Mě se líbí, že když bych chtěl prodat rám, nebo si jej koupit, nebo na něj přeskládat zimáka na mechanice, tak to půjde (u jiný značky), ale jinak s Tebou souhlasím :)

                          0 0
        • Petr Ch  

          Jedině vyrobit kovový kroužek,přišrou­bovat skrz adaptéru(levá miska) a na něho přivařit zespodu doraz pro bovden,samozřejmě za předpokladu,že šrouby jsou uchycené do rámu.Dále se podívat ve svém okolí,komu prochází lanko od smyku vzadu za středovým složením,přesně podle toho navrtat dvě díry a vyvložkovat.Ale jak píši,musíš mít předlohu,podle které to přesně okopíruješ.S ja­kýmikoliv objímkami na karbon rám opatrně.Jedna věc je objímka na přesmyk,kde se s tím již při výrobě počítá a druhá věc je dávat objímku tam,kde nemá co dělat.Jinak teda nevím,jestli když volně položíš bowden do rámu,jestli bude přehazka fungovat.

          Ale asi nejlepší bude to, co už jsem Ti jednou psal:nechat si od profíka nainstalovat potřebné tři dorazy na bovden a udělat vedení pro lanko přesmyku za sedlovou trubkou.Možná ani nebude potřeba následné lakování.

          0 0
          • kubad  

            sorry ale to levněji přijde dát tam Di2 než si nechat prasit rám a přijít o záruku, navíc smy stejně nevyřeší tak lehce,

            lánko musí jít skrz střed ne kolem

            navíc to i líp funguje :D

            0 0
            • tromboonen  

              Zaruka tam spis nebude nez bude, ale jinak souhlas i kdyz elektriku nemusim… ale pro zaryteho zastance mechaniky to resit asi pujde a bez vetsich zasahu, jak jsme tu psali, ani by to nemuselo tolik stat, tipnul bych tak 1–2k max.

              0 0
            • Petr Ch  

              Bylo to myšlené-vedení za sedlovou trubkou a samozřejmě skrz střed.

              Prostě jsem to pochopil tak,že borec za hodně dobrý peníz koupil na bazaru rám na elektroniku a neuvědomil si,co ho čeká v případě montáže mech.řazení.Ale pokud mu tam někdo způsobilý dorazy přidělá,tak to jako prasení rámu nevidím.

              Elektronika samozřejmě funguje lépe.Sám poslední čtyři sezony vozím EPS a zůstane to tak i nadále.

              0 0
          • robas  

            Pokud bych uvažoval o vedení vnějškem rámu, musel bych vrtat napojení zadní vidlice vespod i nahoře, jako to mají rámy na mechaniku, navíc bych musel řešit kladku, pod středem, dále vrtat otrovy pro uchycení dorazů u hlavovky…to spíš nevidím. Pokud bych dal objímku,tu bych určitě podložil nějakým plastem tak aby se jají tlak rozložil na větší plochu.

            0 0
    • Petr Ch  

      S tímto bych se obrátil na někoho,kdo opravuje karbonové rámy(Rozzo,Sun­set,borec v Opavě atd…).Dotyční by měli mít všechny díly potřebné pro vedení bowdenu vnitřkem,či venkem,včetně následného zhotovení povrchové úpravy k stávajícímu odstínu.Celej bowden venku je taky regulérní řešení,ale je to škaredé.

      0 0
    • Pebe  

      než jsem přešel na Di2, tak jsem z rámu upiloval všechny zarážky (alu rám) a vedl řazení v celé délce v bovdenu. A upřímně řečeno to řadilo hůř než s přerušeným vedením zarážkama na rámu.

      Potom jsem přešel na 10spd Ultegru 6770 a k mechanice se už vracet nebudu

      0 0
    • robas  

      Uvažoval jsem že bych přehazku vedl po celé délce bowdenem a vyvel jí na zadní vidlici tím otvorem pro elektriku, přesmyk taky vnitřkem spodní rámové vyvedl ho ven z rámu za středem tak že bych vrtl otvor v napojení zadní vidlice jako to mají rámy na mechaniku, do otvoru bych nalepil zarážku pro bowden, rám doma nemám tak nevím jako to bude vypadat uvniř tředové části, ale rámy Corratec tam mají demontovatelnou část. Nevím jen jak se bude bowdenu příp. lanku líbit ohyb pod šlapací osou, jestli to tření v bowdenu nebue moc. Fotky které mi poslal prodavající vypadají, že by tam placu mělo být dost.

      0 0
      • Vilém  

        Ta špóna je krasna.

        0 0
      • kubad  

        Není to dobrý nápad, silniční dually moc nemusí bovden po celé délce, smyk bude spodem mega problém , buď ten rám prodej nebo si sežeň Di2

        0 0
        • robas  

          Rám jsem ještě nekoupil, zvažuji… pročsi myslíš, že by měl být bowden v kuse problém? Teď jsem to zkoušel na svém silničním kole a o moc hůř to neřadilo, myslíš z dlouhodobého hlediska, že budou páky víc namahané? Máš jiné zkušenosti, budu za ně rád

          0 0
          • Pebe  

            hůř to řadí

            dělala to moje Ultegra na krosce a dělá to tak i Ultegra u přítelkyně na krosce. Dost blbě se to ladí a odezva n apáce je taková gumová

            0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Nahoře píšeš, že máš silniční rám určený na elektronické řazení. Tady zase píšeš, žes ho ještě nekoupil, jen to zatím zvažuješ. V tom případě rada zní – nekupuj rám na elektriku, pokud chceš mechaniku. Poohlédni se po rámu, který je na mechaniku určený. Když budeš chtít kombíka, taky nekoupíš sedan a nebudeš ho následně bastlit…

            0 0
          • Petr Ch  

            Pokud jsi ještě nekoupil,tak to mění situaci a vše,co Ti zde bylo doporučováno,hoď za hlavu.Nač dělat věci jednoduše,když jdou složitě ?Když jezdíš mechaniku,tak vem rozum do hrsti a nekupuj to.Kor v době internetu,kterej je zaplavenej inzeráty nových,či jetých rámů,přesně dle Tvého rozpočtu.Když uvedu příklad, nový rám Cube ve výprodeji je za 400,– vidlice za 200,–Ojro.https://www­.bike-discount.de/de/kau­fen/cube-agree-gtc-race-rahmen-carbon-n-white-n-red-496055.Raději namísto vymýšlení,jak to předělat,zadej do vyhledávače ta správná slova a určitě narazíš na ten pravý.

            0 0
    • vysmátej bajker  

      a co ztoho udělat jednoplacku s nějakou bajkovou kazetou:).

      0 0
      • novas752  

        To je na silnici dost zoufalý řešení – odstupňování nahouby, silniční přehazky 36z a víc nepoberou a horkský jsou s pákama mizerně kompatibilní.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.