ahoj,je tady nějaký majitel nebo někdo kdo zná reálnou spotřebu u dvoulitru v benzínu?
ahoj,je tady nějaký majitel nebo někdo kdo zná reálnou spotřebu u dvoulitru v benzínu?
Různé Mazdy jsem měl posledních 18 let. Benzín i naftu v rozmezí výkonů od 100 do 260 koní. Hele žere to podle toho, jak s tím jezdíš a do jaké kategorie dané auto patří. Přesedlal jsem teď na Ford a žere mi to Mondeo to samé, co žrala M6. Všechny kecy o tom, jak je dané auto úsporné jsou marketing. Spotřebu dělá řidič plynovým a brzdovým pedálem … v rámci třídy. Takže záleží na tobě a tvým stylu a trasách, který jezdíš. Realita CX 3 se může pohybovat od 7 do 12 litrů celkem hravě. Je to na tobě.
chci časem kupovat nějaké auto okolo 300 tkč,ale asi to bude těžké jak když jsem kupoval fulla:-) ,u mazdy se mi líbí,že je to atmosféra,auto by používala hlavně manželka do práce denně 15 tam a 15 zpátky,samozřejmě nějaké výlety,ročně okolo 12000km,teď máme octavku II 1,9 tdi,spotřeba super ,ale nové auto už chci v benzínu,zatím je favorit octavia III 1,4 CNG,ale uvidím,co mi ještě padne do oka,líbí se mi i seat leon ST,možná passat CNG,ale s tím plynem nemám zkušenosti,tak se toho trochu bojím
Hele jestli to chceš mít dlouho, pak spotřeba není určující náklad. Rozdíly mezi značkami v rámci třídy (a výkonu) nejsou dramatické. Fakt ne. Dramatické jsou rozdíly v teoretických testech, ale to tě ve finále nezajímá. Co je ale zásadní, to jsou servisní náklady na takové dlouhodobé použití. Tak k Mazdám, v roce 2001 jsem si pořídil 626 2L benzín. 3 roky jsem to jezdil sám, pak to od firmy odkoupil pro manželku. Po letech to zdědil syn. A dodnes to u nás jezdí. Závady? Mno po 15 letech života se musely měnit trubky klimatizace, protože už netěsnily. A to je všechno. Fakt nic víc se tomu autu nestalo. Tak asi tak zkušenosti z praktického provozu po 17 letech. Jo a spotřeba cca 7.7 i při mém celkem rychlém dálničním tempu.
Nové Mazdy žerou nula nula prd. S lehkou nohou pod sedm litrů není žádný problém. Přes devět se nedostaneš.
Tak to je jistě vtip s tím, že přes 9 se nedostaneš. Dostaneš se na stejná čísla, jako s jakýmkoli jiným autem stejné třídy a výkonu. Jsem už psal, že mám širokou praktickou zkušenost. Krom Mazdy jsem jezdil i Fordy, Peugeoty, Škodovky, Audiny, Opely. Spotřeba? Moje trasy, moje tempo, furt to samý. Marginální rozdíly. Mazda 6, Mondeo, Passat, A4 … v naftě 2 litry 150 – 180 koníků? U mě 7.2 – 7.5 litrů na sto. V rozmezí dvaceti let a cca 500 000 km. Je úplně fuk, s jakou střední třídou (nafta) jedu, když šetřím, jedu za 6.něco. Netrápím se? Jednu za 7.něco. Honím to? 8.něco. Mám 4×4 a benzín 200 koníků+? Pak to žere 10+. S Mazdou 6 MPS … 260HP 4×4 jsem najel 120 000km. Podle účetnictví spotřeba 11.8. S čímkoli stejné třídy, výkonu a 4×4 pojedu za to samé. Mazda není ničím vyjímečná. Je to dobrá automobilka. Slušné motory, ale furt se pohybují v mezích fyzikálních zákonů. Glorifikace není na místě. 9 na sto, je jen otázka trasy a nátury. Pro někoho nedosažitelné zhora, pro jiného zdola.
Porovnáváš neporovnatelné. Současné Mazdí benzíny (bez turba) s vysokou kompresí nemůžeš srovnávat s tím co cpala Mazda do aut dříve. S naftou už vůbec. Mazda CX3 je malé lehké auto, spotřeba bude v průměru mezi 6,5 až 7,5 litru podle podílu město – mimoměsto. Měl jsem Mazdu MX-5 a taky žrala i trávu podél silnice, ale současné benzinové motory prostě nežerou a argumentovat šestkou MPS (u které se pravda pod deset dostat nedalo), když se někdo ptá na CX3 je krapet mimo. Ještě jsi měl připsat RX-8, ta žrala klidně dvacet na sto a olej k tomu.
Pokud ti vyhovuje octavie,moc nechápu volbu mazdy cx3,jelikož je to vevnitř opravdu pidiauto,motor mazdy je opravdu dobrý,mám cx5 a spotřeba je nižší o litr neř s předchozí CR-V a o dva než Q3 tsi,taky to CNG bych vyzkoušel,1,4tsi na benzín jede hezky,na CNG už to žádná sláva není.
Já měl benzín 2,0 ,naftu jedině do traktoru.
Já su taky,ale v JZD mají jen auto s nádrží a nedělí se,takže v neděli sundám gumáky,voháknu se a skočím do city na benál :-)
Je blbost kupovat auto na CNG při tvém nájezdu, ale rozmlouvat ti to nebudu.
Pokud Octavií CNG, počkej si na, tuším, 38 kalendářní tyden, motor bude vyměněn za 1.5 s 96 kw a větší nádrži na plyn.
Osobní zkušenost s 1.4 na CNG je pozitivní. Pokud si z Prahy, muzes si aktuální verzi auta půjčit u Pražské plynárenské a otestovat, zda ti takové auto bude vyhovovat.
proč by to měla být blbost?u nového auta to chápu,návratnost investice do plynu,ale když dám 300 za auto se CNG nebo bez,tak se CNG bych měl jezdit levněji,ne?
octavka mi vyhovuje,ale hledám ještě nějaké jiné možnosti,člověk si někdy myslí,že to co má je super,ale nemusí to být pravda a může najít něco lepšího.A nechápu to,že auto na CNG už není žádná sláva,nepleteš si to s LPG?na CNG auto žádný výkon netratí,spíš naopak,protože CNG má oct. číslo 103 myslím,takže auto by mělo jet líp
To co píšeš je teorie,jel jsi s tím? Já ano,kombinovaná spotřeba 1,4 TSI JE 6,5 LITRŮ,co tady chceš spořit, pokud nenajedeš 50tkm ročně.
nejel,spořit nepotřebuji,ale taky nechci ,aby to žralo víc jak 7,ideál do 6,ale takových benzínu moc není
Nemám Octavii, ale golf 1,4tsi a Ostrava – Olomouc a zpět, tempomat na 130,spotřeba 5,8 litrů.
to je slušná spotřeba
Nemáme Golf, ale Octavii Combi 1,4 TSI 103kW a průměrnou spotřebu za ujetých 47tis.km máme 6,34 smzř. dle dotankování. Jezdím cca 3 až 5 km/h nad limity, trasy meziměstské se opravdu dají jezdit za 5,5 až 6. Jinak, jak píše Rowdy, nízká spotřeba je prima, ale ve výši všech nákladů na pořízení a provoz auta je významná velmi málo.
S aktuální 1.4 CNG by si dal Ostravu do 4,5 kg/100kg. Cena je asi 26/kg… výhodnost oproti benzinu je při spotřebě 6,5l/100km asi 6000,– na 10 000 km. Zvaž to, jelikož nese CNG i nějaká úskalí. Nesmis napr do garáži. Za 300k Kč najdeš dost olítaný kousek od nějakého cesťáka.
Najezdeno mám jak se CNG, tak i 1.6 TDI s rozdíly v jízdě jsou. Zadní vlecená náprava u CNG zajištuje sebejistejsi jízdu v zatáčkách
Kdyby si srovnával s Octavií 1.6 TDI, tak ta jezdí do 5l prakticky vždy. Problem dieselu je chrochtavý zvuk, 5.manual. Dynamicky na tom budou stejně, CNG je kvůli nádražím těžší.
Za 300k se koukni i k jiným značkám. Co Seat Leon? Atraktivnější auto než Oktávka a krade se mín :-)
Osobně řeším podobně dilema. Samozřejmě Oktavku na plyn bych bral hned, teda nebral, počkal bych na nový motor 1.5 :)
Zadní vlecená náprava u CNG zajištuje sebejistejsi jízdu v zatáčkách – můžeš to trochu vysvětlit?
To je samozrejme pr nesmysl.
Lepsi je nezavisle zaveseni.
Torzku tam davaji jen aby usetrili.
A myslim ze tam s tou cng nadrzi ani neni misto. Vlecenou ma jak vw tak seat pro cng varianty.
Stačí se podívat na datum :-)
Aha, už jsem se lekl, že to je zase nová fičura škodovky, podobně jako: „Škůdka skoro nic nežere, táhne vocpodu, je spolehlivá a náhr. díly skoro nic nestojí“
Když naložíš 1,6 TDI nebo dáš něco na střechu (kola) tak to moc nejede a spotřeba jde hore.
Mam astru v kombiku. 1.4. Nejsem brzda ale nezavodim. Mam 5,7. Mesto/okresky/dalnice 33/33/33
vyhovuje ti Octavia III ale do vyberu zahrnes I Mazdu CX-3 ?..to je slusny ulet. Sedel si v obou autech??
Cx-3 je nakupni taska!!! Kdyz uz, tak Mazdu 3 a i ta je porad velikostne neporovnatelna s OIII.
Máš pravdu ,je to úlet ,ještě jsem v tom ani neseděl ,jen zatím hledám něco mimo octavii bez turba,sice asi ta okta vyhraje,ale chci zvážit i jiné možnosti ,třeba ta Mazda nebo ještě i Suzuki vitara 1,6,ale jak píšeš ,asi ta Mazda je fakt hodně malá
Řeším teď podobnou věc. Pokud nechceš turbo a další ku…tka tak máš Mazdu v benzínu, pak Toyotu Auris ts nebo Corollu. Případně Civic tourer. Ostatní značky mají jen turba. U Hondy a Toyoty už atmosféra končí. Co se týká spotřeby Mazda a Toyota jsou na tom dobře a žerou cca 0,5l méně než turba a v případě agresivní jízdy, se rozdíl ještě zvětšuje. Toyota je pro klidnou jízdu jak laděním podvozku, tak výkonem motoru. Mazda je lépe zpracovaná v interiéru a mnohem zábavnější (jel jsem v M3 88kW), ale problém je v karosářských verzích, hlavně pokud potřebuješ kufr. Já osobně už chci atmosférický benzín s manuálem a Japonce.
Osobně jsem přešel od Hondy k Mazdě právě kvůli motoru, novější verze měly papírově stejný, nebo vyšší výkon a v reálu to bylo kvůli plnění euro norem takové tupé,já rád živý motor. Toyotu bych vzal hybrid, normální benzín mě nikdy nějak neoslovil a auris kombi dokáže v hybridu jezdit za 4litry.
Atmosferu ma i Subaru. A i Dacia :-)
Otec má tu slabší 88kW. Na spotřebu nejezdí + jezdí docela couračky.Dlouhodobý průměr 6l.
Mam ji rok a pul, vetsina cest mimo mesto.
6.2l
jen jednu otazku. Rika pocitac, nebo sis to meril?
nemeril, podle palubniho pocitace. ale zadny velky zasadni rozdil tam nebude.
Všechny Mazdy, co jsem kdy měl (3 * 626, 4 * 6, Premacy) dělaly to, že první nádrž změřily celkem přesně, po druhé to začalo ujíždět a po víc už to pak bylo optimistické. Třeba poslední Mazda 6 s 2.2 naftou ukazovala podle počítače dlouhodobý průměr 6.2 až 6.3. Podle účetnictví to ale vycházelo na 7.3. Dvoulitr benzín 626 ukazovávala průměr kolem 8, ale skutečnost byla 8.7. Pokud se nespočtou skutečné kilometry a skutečné tankování za delší čas, nedá se o spotřebě moc mluvit.
Cx5 ,2 nafta počítačové mě seděla rozdil nebyl větší než 0,2ltr/100km
Dlouhodobe
Kámoš má Mazdu 6 s tím silnějším benzínem a spotřebu má dlouhodobě o cca 0,5l vyšší než udávanou. Což za mě je slušný výsledek, zvlášť když nejezdí zrovna na spotřebu. A prý mu to skoro sedí i na to co mu ukazuje počítač.
Podle toho co jsem vyčetl na mazdaclub.cz spotřeba sedí na údaje palubního počítače a pohybuje se od 5,5 do 8, dle stylu jízdy. Průměr je nějakých 6,2 u 120HP a 6,7 u 165. Platí pro M3, ale cx3 bude dost podobné. Každopádně skvělý výsledek. Důležitější ale je že benziny jsou spolehlivé a nekazí se. Zkus si schválně spočítat jak dlouho budeš amortizovat opravu za 50 tisíc při rozdílu ve spotrebach 0,5l.
Orientačně se koukám sem Devatenáct aut není mnoho, ncm. pro orientaci snad postačí.
Ahoj, CX3 je fakt pěkné auto, spotřeba 5 –7 litrů úplně OK. Mají dva kolegové skoro dva roky, velká spokojenost, ale není to rodinné auto. Za 300000 ovšem asi nekoupíš. Nakonec jsem vzal novou Sportage 1,6 spotřeba kolem 7 litrů. Pěkná výbava a velké prostorné auto. Motor není na závodění, ale pokud potřebuješ a držíš v otáčkách je živý. Předváděcí vůz seženeš ve vyšší výbavě za slušnou cenu. 400000 a více je minimum s nájezdem do 5000 km.
Nevím jak sportage teď, ale předchozí generace byla prostorově tragédie. Neskutečně malé auto
Tak je to pořád stejně auto :)
Jen trochu jinak stajlované
Jestli je Sportage slabá na prostor, Octavia je kde ? Dobré by. Bylo s čím se srovnává. 1,6 má zase určitě větší životnost než 1,2 s turbem. Nejlepší je auto si půjčit, projet a udělat si názor. V dnešní době to není problém, Kia nebo i jiné automobilky půjčují auta na víkend, platíš benzín.
Problém je že 1,6 je proti turbum výkonově málo, takže je zařazována do chudších výbav a u většiny automobilek postupně vyřazena z nabídky úplně.
No automaticka klimatizace, světla, stěrače. Navigace, parkovací kamera a senzory. Rozjezd do kopce, držení v pruzích, tempomat. Solidní výbava za přijatelné peníze.
Ok u kie ještě jo. Ale pokud by jsi chtěl větší výkon, už jedině turbo.
Souhlasím, musím uznat, že tu CX3 jsem si užil. Motor na tu váhu bomba, užil jsem si víkend a pak ji vrátil. Malé, živé na cestě seděla, super, ale pro rodinu nepoužitelné. Pro důchodce a ženu super. Sportage super, není to žádný sportovec, ale prostor, pohodlí, výbava. Jede solidně, turbo nechci, každý má vlastní volbu. Obsah žádné turbo nenahradí. Žena má 1,4 vengu, živoučké, prostorné taky pohoda. Cena fajn.
CX3 je postavena na podvozku mazd 2, je to strasne titerny. Normalni mazda 3 je daleko pouzitelnejsi.
Jjj vím, procházel jsem toho víc. Prvně obejdu autosalony, kouknu co a jak je v nabídce, do všeho sednu. Pak web, recenze, cena, zkušenosti. Poslední je projet výběr a nechat udělat nabídky. Koupím vybrané.
nešetrit, prikoupit šestku wagon v benzinu automatu :-D
Jjj, jaké % tady koupí nové auto ,velké % bude ojetin. Mám podmínku nové, samozřejmě v rámci mých možností. Mazda je ok, taky má ovšem své ale jako nakonec každá značka. Pak je to o preferencích.
máš pravdu. u drahších aut treba počítat s tým, že kto má na opicu, musí mat na banány. a nie každy si može dovolit kúpit voňavku za 3/4 mega
No právě. Mám vyhlídnutou M3 HB, ale jsme 2+2, tak nevím jestli se vlezem. Na dovolenou samosebou s rakví + tažné na kola. Nebo 6 wagon, ale to je 200 tis. navíc. A to už se mi do auta nechce dát.
S trojkou sem obsolvoval uz par dovolenejch ve 4 a slo to. S detma myslim v klidu. Tim ze je to hb, tak vzadu klasicky docela stisneny na hlavu a je to takova cerna dira, pac tam jsou mala okna. Je to dost nizky a dospelej clovek se dozadu rve jako *****. Somozrejme to neni pohodlne jako velka limuzina, tim nemyslim jen prstorove, ale i jizdne. Otazka proste je, jestli neni lepsi klasicka octa v kombiku nebo golf wagon, ackoliv ma impotentni motorizaci a rozhodne nevypada tak dobre a cool. Se superbem, m6, passatem atd se to srovnavat neda, je to uplne neco jineho. Co mi na mazde sedi jsou serepeticky v interieru, zabavneho systemu, head up display a podobny chujovinky, ktery jsou na danej segmentu docela nadstandard. Samozrejme obycejna atmosfera se mi libi, o dieslu bych u mazdy ani neuvazoval.
Manzelka ma M3 2007 sedan, loni jsme tim jeli trosku neplanovane 3 dospeli a 2 decka v sedackach do rakouska na hory :) tzn lyze , snb, boby, kocar a veci na 5 dni (samo se stresnim boxem) takze bych se toho mista zas tak nebal. Aktuani generace je samo vetsi ale hb ma zas o dost mensi kufr. Casteji bych ale takhle jezdit nechtel. Bohuzel to auto uz mame 11 rok a stale se na nem nic nemuze ****** tak se mi ho nechce zbavovat kdyz je ve stavu 3lete ojetiny :)
To nasere!:)
Nerezaví? Nám jich docela dost rezlo (M3/M6).
Ne stoji vetsinou v garazi a nechali sme osetrit podvozek nejakym asfaltovym sajrajtem
Tata ma CX-5 2,0 tech ±121kw od novoty rocnik 2013 predokolku. Realna spotreba jeho klidnym stylem jizdy 6–7l kombinovane. Na dalku neni problem pod 6. Kdyz si tovemu ja, tak kombinovane vzdy do 7. Jedine kdy to leze vzhuru je dalnice. Naposledy Jihlava, Ostrava rychlosti ±160 vurtum furt za 9. Samozrejme automat a ctyrkolka je o 1–1,5l vic.
Verim ze cx3 bude ouplne to same.
tak jsem nakonec koupil 2 roky starou octavii 3 1,4 tsi 110kw,spotřeba fakt slušná,když jsem koupil,tak tam byla dlouhodobá sp.6,3 ,teď po třech měsících mám 5,7,na to že to docela jede,tak pro mě spokojenost,zítra to jedu chipnout,tak jsem zvědavý na nárust výkonu a možná ještě i klesne spotřeba
Jono…vice vykinu, mensi spotreba…ti cicmundi ve fabrice nic neumi…
U čipování ale nejsou jen faktory výkon/krouťák a spotřeba, ještě jsou tam emise a životnost. Všechny se najednou vylepšit nedají, přeber si to ;-)
to je mi jasné,já už mám zkušenosti s čiplími auty(zatím jen nafta),emise to neovlivní a ani jsem nikdy neměl žádný problém s motorem,NEnechávám to načipovat na max,a životnost kdyby klesla o 5%,tak to neřeším,s autem nejezdím pořád sodu,vyšší výkon neznamená,že to musím točit pořád naplno,ale výkonová rezerva se někdy hodí,určitě je hodně odpůrcu chiptuningu,ale já mezi ně nepatřím a ostatní ať si dělají co chtějí
Čipování rozumím když je několik výkonových variant z nichž některé jsou uměle softwarově přiškrcené (koncert byl a možná ještě je na tohle docela přeborník). Pokud je skutečně jistota (a tady to chce mít spolehlivé insider informace), že jsou motory naprosto totožné (tedy žádná lepší hlava, sedla ventilů, ojnice nebo písty) nebo že je v dané verzi sw v ŘJ nějaký záměrný záškod, nemám nic proti chiptuningu. Nicméně si pořád myslím že tým motorářů ve fabrice bude mít víc zkušeností, lepší prostředky a větší znalosti než Pepik s Frantou v garáži v sousední vesnici. Ovšem jsou výjimky, třeba takový Abarth nebo Cosworth, ale tam u motorů vždycky měnili trochu víc než jen jedničky a nuly v jednotce.
určitě máš pravdu že ve fabrice tomu rozumí,ale chiptuning už funguje pár let a já neslyšel o žádném autě v okolí ani jinde,že by se díky zvýšení výkonu vysral motor,určitě se to někomu mohlo stát,ale určitě to nebude vysoké procento.Zatím jen slyším negativní řeči na chiptuning od lidí,co o tom ví úplný prd a nikdy s tím nepřišlí do kontaktu(nemyslím tebe),ani si o tom nic nepřečetli,a že jich je.A určitě to nenechám čipovat Pepovi s Frantou v garáži
jeden propálený píst + turbo na sračky – 110t.km
jedny ojnice na dálnici takže smrt motoru – 85t.km
obě byly moje auta po chip tunigu ale už to bude hooodně let,
ktery to byly?
Jinak nemas info, jestli 55ka jeste nekde jezdi a jak?
Seat Alhmbra 1,8T – benzin
to druhé Fiat Marea 2,5 TD – nafta
vysypalo se to tak 2 roky po tom co sem to prodal, nový majitelé tomu dávali výrazně víc než já :D , auto znali a o všem věděli, ten Fiat šel tuším do 3 ruky to už si nepamatuju jen vím že to na dálnici vysypal komplet :D
IX55 pokud vím jezdí, můžu ti dát kontakt na nového majitele, plus ještě jeden známí ji má pořád
me pak ke konci, nez jsem teda Santu rozbil, tak mi prislo, ze i pres to, ze to bylo chipnuty, klesl vykon… A nikdo na nic neprisel..:(
A kdyz jsem to mel v Praglu u Fujedase, tak rikal, ze byl u chiparu a ty mu prej rekli, ze s Hnujdajema nemaj dobry zkusenosti…
Tak buhvi… ale po nachipovani to jezdilo fakt paradne… minimalne rok,dva…
Jak píšeš,nafta je nafta,tyhle turbo benzíny s přímým vstřikem jsou citlivé na detonační hoření, takže je třeba dávat u toho ladění pozor na teplotou spalovaciho prostoru.
Tak tak. Jak říkal Keith Bontrager, lightweight, cheap, durable, pick two, tady analogicky podobně.
místo čipování dát pořádný elektrony a můžeš zatáčky střihat o 15 km rychleji a ještě ušetříš za budoucí problémy, děkuji
K tomu za třístovku koupit deset let starou voňafku v plné palbě a jsi králem silnic :)
Jsi zlý, mlékaři Dane.
Neni to malo, antone pavlovici?
Stickersbomb prý přidávají až 10k dle velikosti
Ovšem obrovský displej je prý nyní nejvíc.
Tvl. že si radši nekoupíš auto s motorem, když pak vymyslíš takový voloviny… Prej chip :D
Jestli si ještě nic nekoupil, tak moje zkušenost. Mám Mazdu 5 2.0 benzin r.v. 2006. Vlastním od r.2012. Servisní náklady – pneu + nějaký díly podvozku (opotřebení). Jízdní vlastnosti super, sedí na MPV fakt dobře. Spotřeba většina okresky a město 8.4L. Styl jízdy někdy lehká noha někdy těžší :-). Ty novější už se mě tak nelíbí a většinou jsou 1.8. Pokud trváš na 2.0 dovoz Německo. A jedna obrovská výhoda dáš tam v pohodě kolo :-).
Ti ještě neschnila?, zázrak
Už to začalo :-). Zadní lemy blatníků. Na rez to nejezdí!!! Furt lepší než řešit motor, elektriku nebo další věci. No a taky už na to má roky ne.