Mazaní řetězu - řepkový olej + aditiva

119 nepřečtených
  • marcon1

    Nemáte někdo odzkoušené mazání řetězu pomocí řepkového oleje + doplněné nějakými vhodnými aditivy? Myslím tím podomácku udělané levné a přitom kvalitní mazivo.

    Jak se chová řetěz namazaný jen řepkovým olejem? Lepí se na něj bordel ?  Je vhodný spíš do vlhka?

    Třeba „PEDROS ChainJ mazadlo na řetěz“

    • V testu časopisu Cycling Weekly byl zvolen jedním ze 3 nejlepších produktů na trhu, dosáhl nejvyššího hodnocení ze všech testovaných maziv
    • mazivo vyrobené z přírodních olejů (řepkový olej)

    http://www.bikestore.cz/…jem-60ml.htm?…

    0 0
    • Lišák  

      Jednou se mi dostalo do ruky kolo, jehož majitelka (mladá holka) mazala řetěz nějakým stolním olejem. Jestli byl řepkový netuším. Ovšem byl to mazec. Řetěz se nepodařilo rozhýbat ani po několikadenním namočení v naftě, tak jsem ho vyhodil. Kazetu a převodníky jsem po namočení v naftě oškrabával nožem. Bylo to jako lepidlo…

      Pokud se Ti podaří nejakou směs, která bude funkční, vyrobit, tak se s námi poděl o zkušenosti. Já zatím zůstávám při mazání průmyslovými mazivy.

      1 0
    • Hornet  

      Nevidim v tom ziaden prinos…dost zbytocny experiment, ked kvalitny olej na retaz stoji 200–300,– a mas to aj viac ako na rok. Napr. Finish Line. Ten Pedros ked je vyrobeny na baze prirodnych olejov, nezanmena to ze ked ty pridas do obycajneho repkoveho oleja nejake aditiva, urobis nieco rovnocenne…a pouzit bezne stolove oleje je uplny nezmysel, ako pise aj Lišák, je to lepidlo na bordel a velky problem to umyt.

      0 0
    • StuntJ  

      No nevím, biologickým mazivům moc nedůvěřuji, ikdyž jdeno používám do sekačky :o). Já jsem dříve mazal řetez TFT2, sice dobré, ale moc nevydrží cca 100km a řetěz začel vrzat, s odolností proti prachu a vodě, by se dalo polemizovt. Byl mi doporučen tento vosk a je to jak nebe a dudy, odolnost proti vodě výborná, bahnu též a navíc skvělá výdrž, řetěz vydrží namazaný cca 200km . Navíc stímto voskem je řetez o poznání tišší a řazení je klidnější. Spotřeba vosku není velká, stačí kapka na článek, nechat ho třeba přes noc zapracovat a ráno otřít řetěz papírovou utěrkou.

      0 0
      • The_Trooper  

        Ten vosk mužu jen doporučit, nanese se na članky nechá zavadnout a po cca 3h setře. Řetěz je opravdu neskutečně tichý vydrž skvělá..

        0 0
        • milba  

          ja teda pouzivam WDecko a nebo mam podobny pripravek od Loctite. Ale nevim, zda je to celkove spravna volba. Ted teda premyslim, ze bych zkusil ten vosk. Zajimalo by me, jestli se pak na retez osetreny voskem nelepi prach a jinej bordel.

          0 0
          • JakeF  

            Je to vcelku v pohodě a bylo by to ještě lepší kdybych to otíral :-D. Jenže já to vždycky mažu až ráno, takže ho rozjezdim a pak už nějaký utírání nemá cenu. Jinak jak už bylo řečeno; tichý a spolehlivý. Jen teda jízda v dešti je pro něj zkáza, ale to asi pro každý mazání…

            0 0
          • standoslav  

            Já to taky dlouho řešil WDčkem, ale asi před měs. mi začal řetěz vrzat, vždy asi po 30ti km. od namazání a vytření do sucha. Dost jsem spěchal a tak jsem v gar. sáhl po převodovém oleji PP80, vytřel do sucha a je klid. Teď ovšem už budu brzo měnit(asi), takže zase bude působit orig. mazivo.

            1 0
            • Sugar67  

              Vyzkoušel jsem lecos, včetně védéčka (moc řídký a nevydrží) a vosků (fuj – to je svinstvo) a nakonec jsem skončil u Motorexu WetLube (neplést s DryLube, ten nee). Vydrží dlouho v suchu i dešti a prach zas tak moc nechytá. Nastříkat, chvíli nechat působit a otřít do sucha, ale to platí pro všechna mazadla.

              0 0
      • Barak  

        Používám taky tenhle. Výdrž super ve všech podmínkách ale pěkně se na to lepí bordel.

        0 0
        • biker jura  

          musíš ho nechat zavadnout a pak povrch do sucha otřít a nic se nebude lepit

          0 0
    • rossi001  

      ja pouzvam tohle  jsme dost spokojenyy

       

      http://www.olejshop.cz/…ricant-500ml

      0 0
    • vasek80  

      S mazáním řetězu na kole nemám moc zkušeností, ale na motorkách jezdím víc jak 10 let. Když jsem na řetěz silniční 150 koňové motorky koupil v sadě od Castrolu mazání a čištění řetězu, tak to bylo naposled co jsem koupil nějaký speciální přípravek na řetěz. Strašně to lepilo prach, to čistidlo na druhou stranu parádní. Nakonec jsem po nejen svých zkušenostech začal mazat obyčejným převodovým olejem Mogul trans 90. Řetěz jsem umyl štětcem a technickým benzínem a injekční stříkačkou s jehlou nanášel olej na řetěz. Řetěz byl tichej stejně jak při použití speciálních maziv a možná i déle vydžel. Jediná nevýhoda byla nutnost podstatně častěji mazat.

      Zkusil jsem to na kole a hrůza, řetěz chroupal, nevím proč to na motorkovém řetězu nezlobilo a tady jo. Jestli je to tím, že motorkový řetěz má v článcích gumové o-kroužky, nevím.

      Nakonec jsem stříknul řetěz na kole Silcalem93 a řetěz přestal chroupat.

      Co vy ostatní na silikonový olej?

      0 0
      • StuntJ  

        Dle mého názoru, jakékoliv oleje jsou na řetěz nevhodné a to, že tyhle olej jsou moc řídké a dlouho v článko nevydrží, voda, špína je rychle vytlačí  a začně hlodat řetěz. Zato vosky jsou sice tekuté, ale po aplikaci zalezou dovnitř článku, pak se znich odpaří rozpouštědlo a ony následně ztuhnou a vytěsní všechy mezery. A díky jeho voskové konzisteci se velice těžko vyplavuje ven, proto řetězy s voskem dlouho vydrží. Hlavně vosky na bázi molybdenu jsou vůči vodě netečné a vydrží vysoký tlak. :o)

        0 0
        • zichis  

          sranda je pak zasviněnej vosk vyšťourávat z článků a pastorků. Ale furt to jde líp, než se zbavovat sayraytu co byl před jízdou olej a po jízdě se přeměnil na cosijako asfalt.

          0 0
          • StuntJ  

            Nevím já to nechám odležet v technickém benzíně, ve sklince, občas protřepu a do půl hoďky mám řetěz jak novej :o) . Zkoušel jsem i ten Petrotrychlor, ten je o dost rychlejší, ale pak jsem zas nestíhal ty barevný koně co jsem z toho měl :O) pěkný sviňstvo

            1 0
            • Smazaný účet  

              Jj, perchlor ma narkoticke ucinky, v mistnosti s nim delat je vrazda. Chce to venku na vzduchu a s vhodnym vetrem.

              0 0
    • jf  

      Určitě nepoužívat.

      Něco podobného mi dali do motorove pily na mazání řetězu. Přes zimu to tak zaschlo/zatuhlo, že to nešlo z řetězu pryč, rozhybat to nešlo, mazaci kanalky ucpane. Pro denni použivani pily snad, ale na kolo bych to nikdy nedal.

      1 0
      • raceman  

        bioojel pro mazani pil je parada :-) setris prirodu, ale pritizis penezence

        1 0
        • raceman  

          bio olej samozrejme :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ta samá zkušenost. Po nějaké době neopožívání olej rzosolovatěl. Takže komplet rozebrat  a vyčistit pilu(čepadlo, nadržkka, badičky). Už mi tenhle zmetek nesmí na oči. Do pily dávám motorový olej, když nouze a starý řetěz, tak přefiltrovaný vyjetý.

          0 0
      • kyl  

        Přesně,po pár měsíční pauze to zalepilo mazací čerpadlo a při prvním nastartování bylo po něm,oprava mě vyšla s celkovým vyčištěním na 900kč.:-(Pokud se pila provozuje celoročně tak není problém.

        0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      Mazal jsem speciálním olejem na řetězy už ani nevím jak se jmenoval protože jsem ho vyhodil. Lepilo se na něj všechno svinstvo písek a spol takže na nic.Teď mažu WD 40 a je to v poho stačí jednou za 80 kilometrů přimáznout dle provozu, jezdím převážně po silnici nebo prašných cestách. Mám na řetězu  spojku sram a při mytí ho sundávám, je to lepší páč nezadělám  kolo od benzínu.Řepkový olej určitě líp nemaže jediné co je na tom dobré že je ekologický, ale když vidíš u supermarketu ty fleky po autech na zemi tak to jsem proti nim žabař a s řepkovým olejem na řetězu planetu zachraňovat nehodlám :-)A pro ty kdo tvrdí že wd 40 není mazadlo : http://www.wd40.cz/…avni-pouziti

      Vy kdo tvrdíte že WD 40 není mazadlo všimněte si názvu prvního odstavce, jmenuje se: MAŽE !!!

      A vy kdo tvrdíte že ve vodě neobstojí všimněte si názvu třetího odstavce: VYTĚSŇUJE VODU !!!

      a ještě něco co jsem ani já netušil:http://www.wd40.cz/…storie-wd-40

      Ve srovnání s oleji určenými přímo k mazání řetězu stojí pár korun a funguje. Řepku nebrat !!!

       
      0 0
      • DaSnail  

        jj, védečko

        použiť sa dá na veľa vecí

        niektoré z nich sa týkajú aj priamo reťaze na bike:

        • protects bicycle chain
        • clean bike chains
        • degreases bicycle chains
        • drives moisture from wet bicycle chains

        ale mazanie, mazanie tam proste neni… 8o)

        0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          TAK ZNOVU :Hlavní použití MAŽE

          Vysoká přilnavost WD-40 ke kovům zabezpečí, aby se mazací složky široce rozprostřely a udržely na všech pohybujících se částech ošetřovaného mechanismu. WD-40 neobsahuje žádné silikony ani jiné přísady přitahující prach a způsobující tak vznik nánosů špíny a mastnoty.

          CHRÁNÍ PROTI KOROZI

          WD-40 pokrývá celý ošetřovaný povrch včetně všech mikroskopických nerovností antikorozním povlakem. Ten chrání kov před vlhkem a jinými korozními prvky. Antikorozní vrstva je velice tenká a tudíž nevyžaduje dekonzervaci. WD-40 má antikorozní účinky na panty dveří, oken, zámky, závěsy, pákoví aj.

          VYTĚSŇUJE VODU

          Složení WD-40 zajišťuje velmi vysokou přilnavost ke kovům. I za přítomnosti vlhkosti WD-40 kompletně pokrývá povrch včetně všech jeho mikroskopických nerovností. Ve skutečnosti WD-40 vytvoří na kovovém povrchu voděvzdornou dielektrickou bariéru. WD-40 proniká mezi kov a vodu, která tak ve formě kuliček steče z ošetřené plochy. WD-40 nevodí elektrický proud, a proto zabrání možným zkratům vyvolaných vlhkostí. WD-40 odvodní cokoli od zapalování až po elektromotory, elektrické kabely, akumulátory aj.

          VZLÍNÁ, PRONIKÁ, UVOLŇUJE

          Vzhledem k vysoké přilnavosti ke kovům má WD-40 vynikající schopnost vzlínat a uvolňovat zarezlé, zatuhlé či zapečené spoje (matice, šrouby, zámky, kliky…). Mazací schopnosti WD-40 zajistí hladký chod těchto mechanismů.

          ČISTÍ

          Vysoká přilnavost ke kovům umožňuje, aby se WD-40 dostal pod špínu, saze, mastnotu a zapečená maziva. Kompletně vyčistí ošetřovaný materiál a zároveň jej ochrání proti korozi. WD-40 rovněž rozpustí většinu adheziv a je i perfektním pomocníkem při odstraňování různých nálepek. WD-40 také čistí hlavně zbraní a jejich další části a chrání je proti korozi. WD-40 odstraňuje špínu, rez a mastnotu z kontaktů na bateriích, svorkovnic, řetězů, nářadí a strojů (např. řetězy na vysokozdvižných vozících, jeřábech a mixérech).

          0 0
          • DaSnail  

            jj, rozumel som

            ale neviem prečo na oficiálnej stránke wd40, (kde uvádzajú vyše 2000 spôsobov použitia, vrátane štyroch týkajúcich sa konkrétne reťaze na bicykel-chráni, čistí, odmastňuje a vytesňuje vodu) nieje mazanie reťaze na bicykel.

            možno to tam len zabudli napísať. a možno sa na to, ehm, fakt nehodí

            P.S.: aj ja som WD40 fanboy. dneska už som s ním pracoval a budem musieť kúpiť ďalší.

            ale na reťaz ne… 8o)

            0 0
          • raceman  

            jinak… mazací efekt wd 40 stojí za hovno ;-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Někde jsme četl, že maziva je ve WD40 cca 20%. Zbytek jsou ty vytěsňující saláty. Co je na tom pravdy moc nevím.

              0 0
          • K2  

            Mažu čistím WD40 zároveň. Po umytí kola stříknu řetěz, otřu a hotovo. Mažu cca před každou celodenní vyjížďkou, nebo když řetěz začne šustit. V minulosti jsem používal i jiné teflonové přípravky, ale nepostřehl jsem rozdíl, mazat každý článek zvlášť voskem se mi moc nechce.

            Výdrž řetězu(jezdím řetězy 9sp za cca 400 kč na web šopech Xt nebo Sram) výdrž cca 1200 km dle měrky. Řetez nijak dále nečistím neperu. Jezdím terén i suilnici. Podle toho co jsem četl v jiných diskuzích, tak sjou na tom ti co řetěz perou nebo matlají speciálními vosky obdobně (akorát sjou více špinaví a stráví s tím více času)

            PS: Jsem s tím spokojený, nic jiného nehledám. WD 40 vozím i v malé flašťičce v baglu jako nouzovku do mokrého blátivého počasí. PS: jako nouzovka na švihu je fajn i fritovací olej.

             
            0 0
    • cicmunda  

      To snad ne skus si kapnout řepkovej olej na talíř a dát to na sluníčko to se budeš asi divit co je na tom talíři za chemopren.kolik tím chceš ušetřit?

      0 0
      • StuntJ  

        Ušetřt, ale přírodu ne peníze :o). Něco ve stylu lihu v palivu :o)

        1 0
    • marcon1  

      Díky za názory na řepkový olej. Také si myslím, že tudy cesta nevede.

      Ze starší diskuze o mazání řetězu jsem si vytáhnul následující tipy

      • nejzajímavější je tip č.6 (BEL-RAY) máte s ním zkušenosti ?
      • hlavně co se týká „mazacího“ efektu a „nechytání špíny. “

      1)včelí vosk je super. Koupil jsem ve včelařských potřebách 200g vosku, a mažu s ním všechno co potřebuje namazat. Řetěz s ním vydrží nejmíň 500km a je stále čistý. Na řetěz ho nalámu na kousíčky, a trafopájkou ho na každém čepu rozpustím tak, že všechno zateče do řetězu.

      1. já čistím a zároveň i mažu řetěz naftou a pohoda.
        • nafta je mastná a následně na řetězu nedrží mazadla
        • nafta je mastná a proto dobře promaže místa, kam se těžko dostává jiné mazadlo
      2. Chainstar „normal“
      3. Ice War – retez porad cisty a nelepi se na nej bordel, Nevýhoda: rychle se smyje po projetí vodou, je třeba často domazávat
      4. Zelená vazelína Castrol rozpuštěná ve WD 40. Naprosto super. Životnost řetězu stejná jako u drahejch sajrajtů a nelepí se bordel.
      5. – BEL-RAY SUPER ČISTÍCÍ MAZACÍ OLEJ PRO ŘETĚZY http://www.motopalic.cz/?…

        snížila četnost mazání o 50%. Mažu jednou za dvě vyjížďky, cca po 100km. Jezdím 90% v terénu. 

      0 0
      • vasek80  

        Není petrolej mastnější jak nafta?Já to nevím, ptám se

        0 0
        • Sugar67  

          Dyť je to jedno – mazací hodnota nafty i petroleje je nulová! A při mytí s nima zůstane řetěz mastnej a oloje na něj pak nechytnou.

          0 0
    • drtyc  

      precti si, jak se chovaji biologicky odbouratelne oleje na ztratove mazani retezu motorovych pil a jak se ma s pilou zachazet pokud ji delsi cas nepouzijes. a pak si precti jake jsou rady v diskuzich ohledne fritovacich oleju.

       

      treba ti dojde co se stane pokud zavcasu nezaprsi a vsechen ten olej s toho kola nesudnas bahnem do nekolika tydnu od aplikace

      0 0
    • jecnak  

      Mazu motorovym olejem co mam do auta. Jestli to mazu nejakou drahou potvorou a nebo timhle je uplne jedno.

      1 0
    • Honza729  

      Stoji to za to ve srovnani s trema stovkama za baleni specialniho oleje ????

      0 0
    • Kohout  

      Za těch 16 let co jezdím na MTB jsem na řetěz vyzkoušel všechno možný. Od oleje na šicí stroje, motorového, tlumičového, převodového oleje přes silikonový olej a WD až po speciální přípravky na cyklo řetězy (Pedros Ice Wax, Atlantic, Motorex DryLube atd.) a motocyklové řetezy (Castrol).

      Můj názor je, že nějaké „zázračné super“ mazadlo na cyklořetězy neexistuje a vždy to je kompromis mezi trvanlivostí, mazací schopností, odolností proti vodě a ochotou se umýt z rukou a z řetezu při čištění.

      Nejlepší životnost a odolnost proti vodě měl olej na moto řetezy Castrol, zase to ale bylo strašné svinstvlo co nešlo sundat z rukou ani pak z řetězu a lepil se to všechen bordel, co letěl okolo.

      Nejhorší byl IceWax, vydržel tak 40 km a řetez začal vrzat, zase to ale vůbec nešpinilo. Zbytek přípravků je tak něco mezi. Osobně jsem nějaký výrazný nárůst životnosti řetězu při pečlivém mazání a čištění nepozoroval.

      Dříve se článkové strojní řetězy vařily před použitím v oleji, možná by to stálo za pokus vyvařit řetez v tom včelím vosku, jak někdo radí výše… :-)

       
      0 0
    • stan99  

      Rostlinné oleje jsou vyborné na dobrý chod cév ale na řetězu fungují jako lepidlo.Obsahují velké množství nenasycených kyselin(sluneč­nicový 90%mono a polynenasycených,řep­kový na tom bude podobně) které se na vzduchu kyslíkem síťují.Toho se využívá u olejových nátěrových hmot-prostě na vzduchu zaschnou.Nebo k výrobě klasického linolea (jedna z nejkvalitnějších podlahovin).Tam se zrovna používá kyselina linolenová která je v řepkovém oleji.

      Jinak názory odjinud.Řetěz jako řetěz:

      http://www.oleje.cz/…iewtopic.php?…

      Takže řepkový nechat ve friťáku.

      0 0
    • pustipav  

      Co te vede k tomu vymyslet takove cypoviny? :)

      motorex, pripadne jinej olej urcenej na retezy kol v kapalnicce je to nej co muzes mit…

      motorex dela verzi do mokra a do sucha dokonce:)

      0 0
    • vasek80  

      Kdo chce levně mazat tak doporučuji http://www.kupkolo.cz/…ml_2459.html

      Než jsem se k němu propracoval, tak jsem také experimentoval s WD40, Silkalem, Castrol olejem na řetězy, Mogulem trans 80, petrolejem, naftou a co já vím ještě:-)

      Před mazáním jen řetěz rozpojím, vyperu v benzínu, nechám uschnout, nakapu po zaschnutí otřu.

      0 0
    • mrozu  

      V nouzi jsem u stánku s langošema namazal řetěz nějakým stolním olejem a je z toho opravdu pěkný lepidlo. Nevíte, jak to nejlépe dostat dolů? Chtěl jsem zkusit naftu, ale ta prý nepomůže…

      0 0
      • jIrI___  

        Arva nebo libovolný čistič na řetězy.

        0 0
      • Jakobo  

        Ono to jde spatne sundat, benzinem to nejde a jine bezne organicke rozpoustedla taky celkem bez uspechu. Nejhorsi je takovy zaschly olej nekde v digestori, kuchynske nadobi apod. Ten rostlinny olej kdyz vyschne tak vlastne zpolymeruje, je to pak temer nerozpustne.

        Jedine, cim stary olej spolehlive sundas je hydrolyza horkym alkalickym roztokem, zkusit silny roztok praci sody nebo nejlepe NaOH. Ocel alkalie zase az tak rychle nenarusuji, muzes to opatrne zkusit s vhodnou koncentraci.

        jestli uz ma retez neco najeto, zahod, nebo dojezdi, pastorky pak oskrabes nozem.

        0 0
        • mrozu  

          Hmm, hydrolýza řetězu je asi zbytečnej luxus, vzhledem k tomu, že už má najeto 1500 km, zkusím ještě nějaký ten čistič, ale tomu nedávám moc šancí.

          0 0
          • Jakobo  

            No tak to neni co resit. Zmer opotrebeni, namaz normalnim olejem a dojezdi do 132.8.

            Jinak sundat z kola, hodit na chvili do horkeho NaOH ve vode (nebo horky jar, to je pekne svinstvo, cistim tak posledni dobou loziska), vytahnout, oplachnout, namazat a nasadit zpet na kolo. Ale u retazu a v tvem pripade fakt blbost.

            1 0
          • Sugar67  

            Vyprat ve vařícím benzínu ;-) ;-) ;-)

            0 0
        • vapes  

          NaOH oceli nevadí, ale za to žere hliník, dural a barvu (a kůži), takže opatrně.Nejúčinější je to za horka (povařit).

          Žádný rostlinný olej se nedá použít na mazání.Rostlinné oleje jsou vysychavé, nakonec fermež je také rostlinný olej.

          V dávných dobách před ropnou érou se mazalo hovězím lojem,takže to bude fungovat, jen nesmí být nasolený.

          WD40 je v podstatě petrolej ve spreji,rychle vyschne a na mazání se navzdory reklamním řečem nehodí, nakonec každý si může zkusit nastříkat ho na papír a dát na slunce.

          Sám mažu motorovým olejem trochu naředěným benzínem, aby lépe zatékal.Po odpaření otřu hadrem do sucha.

          1 0
          • standoslav  

            Motorový olej obsahuje ale různé přísady, na karbon atd; né že by mu to uškodilo, ale asi by byl lepší olej převodový, známý jako PP80, popřípadě 90. Pravdou ovšem je, že „motorák“ má v garáži skoro každý, převoďák už asi ne.

            1 0
            • Kosta  

              řetěz: 190,–, najeto cca 4–5 tis., mažu motorovým olejem 100,– litr, jedno mazání spotřeba – ve 20 ml stříkačce úbytek nebyl vidět – kapka na váleček, výdrž nevím, od posledního mazání najeté cca 200 km, kolo jednou umyté, jinak po každé vyjížďce zaprášené jak prase, a řetěz NENÍ slyšet, takže třeba mně jsou nějaké přísady na karbon úplný šumák :)

              1 0
        • pepino  

          Tak zaschlej olej v kuchyni jsem dostal dolu napařováním žehličkou:)

          0 0
    • HarryTP  

      Neví někdo proč mam po každý vyjíždce černej šrám na pravý noze?Když na to koukam během jízdy tak se ta noha tak blízko velký pily nedostane.

      1 0
    • scota  

      Jaké máte zkušenosti s Muc-OFF Wet Lube Racing?

      0 0
    • Delkim  

      při ceně cyklo mazadel a četnosti mazání mi tohle přijde jako téma kde čepujete vodu do bidonu, aby to nešlo přes vodoměr :)))

      já každé 3–4 dny protočím řetěz pračkou se zeleným CykloStarem a namažu to Finish Linem

      nechápu, proč bych měl vymýšlet nějaké chujoviny s olejem na smažení…

      vždyť to je korunová záležitost!!!!!

      0 0
      • Vilém  

        Ztrata casu s tou prackou, ale kdyz te to bavi.

        0 0
        • Delkim  

          miluji tyhle výkřiky do tmy :)))

          0 0
          • Georrge  

            vyjimecne ma pravdu, nema to moc smysl, staci otrit v hadru vnejsi spinu a maznout, pracka je zbytecnost ktera nema na zivotnost vliv (spis dokonce negativni).

            1 0
            • Jakobo  

              Ty jo, dobre. Vilem je jeden z tech, kteri pisou k veci a dokaze dobre poradit. A k te pracce… rekneme, ze je to vec nazoru.

              0 0
            • Delkim  

              řetěz mi vydrží měsíc a půl, pak je na výměnu

              nedělám to proto, abych ho měl na několik let, ale protože se mi líbí když je čistý a údržba kola mi prostě baví

              když už čistím pastorky, převodník atd… tak přece nenechám zadělaný řetěz…

              0 0
              • pepek  

                A proč čistíš pastorky?

                0 0
                • Delkim  

                  protože to mám rád čistý :)

                  někdo myje obden svoje auto nebo motorku, já mám prostě rád čístý kolo :)

                  1 0
              • oddie  

                To když najedeš tolik, že měníš řetěz co měsíc a půl, a k tomu věnuješ tolik času tomu čištění, už neděláš nic jiného, ne? To je tak ještě se stihnout najíst a spát…

                0 0
              • Smazaný účet  

                kolik najedes za tech sest tydnu?

                0 0
              • DaSnail  

                z pračky to leze furt zamrdané. esli to chceš čisté, musíš čistit podla sheldona.

                1 0
    • oddie  

      Po pár pokusech se spreji jsem začal mazat zase starým převoďákem PP90, co mi tu zbyl v malé lahvičce. Ten sprej vydržel třeba jen 30km, což bylo k vzteku.

      0 0
    • cabbage  

      Dobrá archeologie – stále u mě vede Konkor nebo cokoliv ve spreji.

      Má to pár výhod:

      • nemusí se to čistit
      • snadno a rychle se to nanese
      • méně špiní řetěz
      • řetěz je sticha stejně jako u drahých mazadel
      • dražší mazadla na řetěz mi teď zbyla na malorážku;)
      0 0
    • vladyka  

      at uz mazes cim chces, hlavne potom retez dobře vytri hadrou, at není mastnej zvenku.

      1 0
    • petr0x  

      Tak a je po ptákách, teď už není WD-40 jako WD-40:

      http://www.wd40bike.com/

      1 0
    • sharkeeCZ  

      Bude na mazání řetězu vhodný ten spodní typ, nebo spíše ten horní? Případně proč. Děkuji.

      0 0
    • LukynZ  

      Teda musim rict, ze pouzit wd40 me nikdy ani nenapadlo, ale po tom co jsem tu precetl jsem si rekl, ze to zni zajimave a zkusil to. Naspichal jsem to na retez, kolecka prehazovacky, ozubene kola. Prvni dojem musim rict – WOW. Tak tichy chod jsem na kole jeste nemel. Naproste ticho, nic. Vzdy slo trochu slyset jak retez naskakuje na zuby, ale ted proste nic. Uz mam na tom 250km a porad nevidim potrebu neco znovu prostrikavat. A co je nejlepsi – ono to cisti retez i kazetu. Predtim jsem dlouho pouzival silkal, takze jsem to mel docela zanesene prachem a vsim co se na to lepi. Ted jde zase videt, ze kazeta i retez jsou stribrne barvy :) Takze pro me momentalne wdcko no.1 :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        no..to hlavne nesmis splichat jak kdyz chcijes, ale po (a nejlepe i pred) mazanim utrit retazek…

        0 0
        • LukynZ  

          Takove veci prave nedelam a nikdy jsem nedelal. Chci jako v aute maximalne dolit olej a jedu. :)

          0 0
          • Tacmud  

            Jasně! Na starých lokomotivách byly takové mazničky, tam se dolil olej a ony mazaly průběžně za jizdy! Na silničce by to vypadalo velmi zvláštně, ale asi by to šlo, ale v terénu?

            0 0
      • pepek  

        jasně :-) A kolik ti platí?

        0 0
        • LukynZ  

          Cekal jsem, kdo prvni prijde s takovym lacinnym komentarem :) Kazdopadne jen jsem napsal svuj postreh, protoze me samotneho to prekvapilo a jsem rad, ze jsem nasel neco, co se zda byt reseni. Nikdy me nebavilo vymyslet cim co a jak, nejake myti retezu, vosky, nesmysly. Vetsinou jsem strikal Silkalem a podobnymi vecmi a jel. Nicmene tohle se zda byt jako dokonala nahrada pri stejne nenarocnosti jak vyzaduju. Kdo chce zkusit at zkusi. Ono to wdcko si clovek v zivote stejne obcas koupi nejen kvuli kola…

          0 0
          • jIrI___  

            „Ono to wdcko si clovek v zivote stejne obcas koupi nejen kvuli kola…“

            Svatá pravda.

            1 0
          • fík  

            mám prakticky stejné zkušenosti s mazáním řetězu WD40 (již cca 15 let 2–4 kola v rodině), peru v benzínu + zbytky ředidel, rozpouštědel, apod., rychlospojka, lahev od okurek (2–3× výměna náplně odstátého „benzínu“ z předešlého praní, po oschnutí mažu řetěz na kole štětečkem (na řetěz používám nalévaný WD40 5l cca 1400,–Kč), protočím nic neotírám,

            P. S. doporučuji před použitím WD pořádně protřepat (obsahuje složky, které se usazují a které jsou z hlediska mazání asi důležité)

            0 0
      • Georrge  

        a nešlape to už i za tebe?

        0 0
        • LukynZ  

          Bohuzel, svaly porad citim :) Ale na to staci par pivek, teprve pak mam pocit, ze to jede samo :D

          0 0
      • zichis  

        prozradim ti jeden fakt, kterej to tvý úžasný wow-nadšení pěkně hnusně setře: životnost řetězu budeš mít ještě kratší než kdybys to nechal zanesený hovnama nebo vůbec nemazal.

        0 0
        • LukynZ  

          Zivotnost retezu vubec neresim. Tu mam na klobase. Ono za 5 let jsem retez stejne menil jen jednou :) Ja resim jen chod celeho ustroji :)

          0 0
    • flyman  

      Jedna PET s naftou, pořádně protřepat, vyfoukat nebo okapat a šup do druhý pet s olejem (momentálně Caramba -Vysokotlaké mazivo na řetězy s PTFE) vyndat, otřít. Zbytek přischne a řetěz je jak novej. 5 min práce a na řetězu nezůstává žádný starý mazivo ani jinej bordel.

      0 1
    • scota  

      MOTOREX Chain Lube All Purpose cca 140 Kč jaké s ním máte zkušenosti. Je stejně tak řídký jako t a verze wet?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.