• nimha

    Zdar,

    má cenu mazat nové díly?

    konkrétně:

    1. nový bowden + nové lanko (má cenu to prolejt olejem?)
    2. nový řetěz + nová kazeta (řetez je namazaný, kazeta je ale suchá; má

    cenu to ještě dopromazat?)

    Sorry jestli jsem za lamu, jak z toho neteče olej, mám pocit, že mi tam něco chybí .-)

    0 0
    • fousek  

      ne, ne

      0 0
    • Paja  

      Ne, navic lit olej na kazetu je blbost kdykoliv…

      0 0
    • stip1978  

      Kazeta se nemaže nikdy ani během údržby, maže se jenom řetěz. Lanka a bovdeny se taky nemažou. Na mazaná lanka se totiž lepí prach a zanáší se do bovdenů. Suchá lanka mají tření v bovdenech dostatečně nízké. Bovdeny jsou vložkované, tedy vpodstatě „samomazné“. Pokud někdo chce tření ještš snížit, dělají se lanka potažená teflonem.

      0 0
      • xshreck  

        teflonové lanka jsou zbytečné. Lepší je koupit normální nerezové. Jak cenově, tak funkčně

        0 0
        • se-se  

          dovolím si nesouhlasit – nedávno jsem vyměnil bovdeny Jagwire+ nerezová lanka za Jegvire s teflonovou vložkou a poteflonovaná lanka. Snížení odporu bylo naprosto výrazné

          0 0
          • xshreck  

            Vozil jsem je jednou, ze začátku to bylo parádní. Po čase se teflon odřel a bylo z toho obyč nerezové lanko (bylo to v záhybech), kde byl navíc „odřený“ teflon a ještě to přidrhávalo. Za mě radši nerez lanka. Pokud máš opačnou zkušenost, to je jenom dobře.

            0 0
            • Vilém  

              Mam naprosto stejnou zkusenost. Od te doby teflon nebrat.

              0 0
            • se-se  

              zatím jen asi 200 km ale dík za varování. Znovu prověřím všechny rádiusy. Přiznávám že jsem paranoidní a ještě jsem je pro jistotu namazal, protože jsem si všiml, že ten teflon se odře jen se na nej špatně podíváš. Spoléhám na to, že i ty bowdeny jsou s teflonem.Ale choděj fakt super lehce,tak doufám že to vydrží za ty prachy.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Teflon se odře rychle, mám stejnou zkušenost, jak psali výše.

                0 0
                • se-se  

                  já mám hodně zkušeností s teflonovanými díly balicích strojů – tam i hodně velký odření tření moc nezvýší, protože ten teflon zůstává v pórech a pořád tvoří kluznou plochu. U těch lanek jsem doufal ve stejný efekt ( u šaltru se odřel na venkovní části lanka prakticky ihned)a budu to sledovat. Nevím jestli je běžná kombinace teflonu na obojím – na bowdenu i lanku.

                  0 0
              • xshreck  

                200km je nic, po nějakém tisíci se to začně projevovat.

                Spíš by mě zajímalo, co kdo používá za vodítka na spodní vedení lanka k přesmyku? Origo přidrhávalo, na kk jsem koupil nějaké plastové a to se mi prodřelo, takže by to chtělo zase nové :(

                0 0
                • Smazaný účet  

                  dycky jsem pouzival ty lacne plastove ala KK…a zadny problem..asi malo radim:))

                  0 0
                  • xshreck  

                    to mam ted taky, po 5k odeslo :D ze zacatku ale parada, i kdyz ted jede taky pekne. jen se mi blizi nebezpecne k ramu:D

                    radsi bych ale neco odolnejsiho.

                    (s 2plackou stejne radim o 95% min, tak je to jedno)

                    nejsou napr nejake hlinikove ci tak neco? se slusnou vydrzi, aspon par tisic cyklu :)

                    0 0
    • LRRTM1  

      Obecně se snaž mazat minimálně. Olej sqěle chytá prach a pak víc brousí, než maže. Takže jak píšou ostatní – mazat jen řetěz. Lanka až když by se začal dělat v bowdenu špunt. Vidly namazat a osušit.

      Navíc třeba v XTR bowdenu by už mazací tuk být měl…

      Nejni to lokomotiva, abys musel při každým zastavení kolem bajku kroužit s galonem kolomazi :-)

      0 0
    • scret  

      kazetu nemazat! jenom retez… nic jinyho neni treba…

      0 0
    • BigKarel2  

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.