Manitou R7 super absolute LO 100mm - porucha LO

23 nepřečtených
  • tomash

    Koupil jsem nové kolo Amulet 9.700, s kolem naprostá spokojenost, ale hned asi po 200km mi přestal fungovat na vidli, co je v nadpisu lockout. Jinak vidle funguje dobře, ale ať otáčím LO, tak je pořád jakoby otevřený. Tak nevím, jestli reklamovat, ale kolo je kupované přes net, takže trochu problém, nechce se mi to posílat někam, nebo zkusit LO vyšrubovat a podívat se na to, třeba je to jen nějaká blbost. Vidle je modelový rok 2009, ale jak jsem četl, ta už jsou několik let mech. stejné. Stačí na pravé noze vidle odšroubovat klíčem 24mm ten LO a jde pak vytáhnout, nebo musím ještě udělat něco jiného? Díky moc za každou radu.

    0 0
    • kubad  

      najdi si na nettu servisní manuál tam najdeš postup, pravděpodobně bude problém malé množství oleje.

      ale tím že do vidle vlezeš riskuješ ztrátu záruky, tak si to dobře rozmysli jestli budeš něco bez jakékoli znalosti zkoušet sám, nebo jestli jednoduše zareklamuješ.

      0 0
    • scret  

      takze pokud to dobre chapu, mas nove kolo, vidle se ti nezda a pro tebe je „trochu problem“ resit to reklamaci, nez to ze pripadne ztratis zaruku na vidli(jak psal kubad), pripadne si tam neco do..urvis sam?? nechapu…

      0 0
      • Esi  

        taky bych se do toho teda nehrabal, po 200km by tam mohla bejt klidně nějaká výrobní vada a budeš kupovat novou vidli. To že ti nejde lockout tě zase tak moc na ježdění neomezuje, tak že bych v klidu dojezdil sezonu a potom to reklamoval, pokud teda nejezdíš celej rok. Jestli jezdíš celej rok, tak je třeba začít jezdit trochu agresivněji sjezdy a až si zlomíš klíční kost nebo něco jného tak budeš mít dost času na tu reklamaci :-)

        0 0
        • scret  

          zkus reagovat na tazatele:) ale ja ti rozumim:))

          0 0
          • Esi  

            :-) to jsem původně chtěl, nenaděláš nic :-)

            0 0
        • tomash  

          ok, určitě nebudu čekat na nějakou zlomeninu. Jen mi šlo o to, jestli třeba ty LO u R7 nezůstávají nějak viset, jestli to není jen nějaká banalita. Kdybych koupil kolo tady v bydlišti, tak to ani neřeším, jen mi šlo o to, že ho budu muset někam posílat nebo vozit, snad půjde poslat třeba jen vidle.Každopádně je to riziko nákupu na netu, ale to je taky dáno většinou nižší cenou než v kamenném obch. Díky moc za názory

          0 0
          • kubad  

            už sem ti to tu psal, může to být banalita – málo oleje.

            taky to ale může být větší problém.

            pokud si zručný tak si stáhni manuál a pokus se o opravu,

            pokud se ti do toho nechce tak sou dvě možnosti:

            1-reklamace poslat k prodejci, stačí poslat vidlici.

            2-slušný servis v tvém okolí a zaplatit za opravu, pokud to bude opravdu jen doplnění oleje bude cena v řádu několika stokorun a možná na počkání

            co si vybereš je teď na tobě :-)

            0 0
            • tomash  

              myslím, že zručný snad jsem, i manuál už mám stáhlý a teď jsem ho pročítal. Každopádně, pokud vidlu rozdělám, tak hned na ni padá záruka? Kolik zhruba stojí ten mechanismus LO na R7 super absolute?

              0 0
              • kubad  

                záruka ti může padnout pokud poznají že ses v tom hrabal, to pak zaleží na tobě jestli po sobě necháš stopy :-)

                Lock určitě bude v řádu pěkných pár tisíc kč

                0 0
                • tomash  

                  teď jsem ještě našel na tuning-testu toto, možná to někomu pomůže:

                  vidlici, mimo používání, při transportu a např.při zavěšování kola vidlici uzamykat. Pokud tak neučiníte dojde k prolnutí vzduchu z horní části vnitřní nohy pod pístek uzavírání Lock -outu adostanate se opět na správný konstrukční stav udávaný výrobcem (viz. výše uvedené důvody).

                  Možná to má spojitost i se mnou, protože jsem na té vyjížďce, jak jsme svačili nechal kolo asi 20min položené na boku a ještě to bylo z kopce a při otevřeném LO, takže se LO možná zavzdušnil. Páčku LO už jsem sdělal, vyšrouboval jsem LO 24mm klíčem, ale vytáhnout ta kapsle nejde. Musím víc silou, nebo musím nejprve odšroubovat dole tu 8ku imbus?

                  0 0
                  • blisterexist  

                    víc silou, doporučuju zamknout lo a zatlačit na vidli, vyjede to samo

                    0 0
                    • tomash  

                      tu 8ku imbus dole na pravé noze teda nemusím povolit, abych vytáhl LO? Díky

                      0 0
                  • scret  

                    pokud jsi pozorne cetl manual, zjistil bys ze sroubovat zespodu nic nepotrebujes… musis trochu vetsi silou a bacha at ti nesplichne olej do oka, uz se mi to kdysi povedlo, clovek pospich a pak to tak dopada:))

                    0 0
                    • tomash  

                      ok, dík, pujdu to ještě jednou zkusit s tím zavřeným LO. Mám manuál, kde je popsán celý rozbor a právě začínají tím imbusem 8mm dole, tak jsem nevěděl, jestli jej potřebuju povolit i když chci jen vytáhnout LO.

                      0 0
                      • scret  

                        pocitam ze absolute bude podobny locku, proste je to nejaky kompresni tlumic, takze staci vysroubovat jen nahore…

                        tu osmicku zespodu sroubujes proto abys mohl sundat vnejsi kluzaky z vnitrnich nohou…

                        0 0
                        • kubad  

                          tak tak, ale vytažením locku stejně nic nezjistí :)

                          buď je tam málo oleje nebo je to posr…

                          0 0
                          • tomash  

                            takže povolené to chlapi mám, ale ať se snažím jak chci, i při zavřeném locku, i při zmáčklé vidle, ale LO vytáhnout prostě nejde. Leda možná silou kleštěma, ale psali jste, že by to mělo jít normálně:(

                            0 0
                          • scret  

                            jj, pravdu diz…

                            0 0
                            • tomash  

                              takže chtělo to opravdu víc síly a s citem. Podařilo se vytáhnout. Přikládám i několik fotek toho LO. Každopádně olej jsem zkontroloval podle tabulek a je ho tam dostatek. Snažil jsem se přijít na princip toho LO. Myslel jsem, že ten LO jen nějakým systémem otevírá a přivírá olejové komory, teda asi v jednom směru a ve druhém směru musí být schopna mebrána vždy otevřít, to je asi to pérko s podložkou dole na LO. Ale už nechápu princip těch dírek uvnitř na té tyčce LO. Každopádně když jsem to nastrojil zpět, tak všechno funguje jak má, ale jen chvíli, po chvíli už zase LO nefunguje a je pořád full otevřený. Zkoušel jsem rozborku ještě jednou a výsledek naprosto stejný. Může mně ten princip někdo vysvětlit? Asi rozeberu i ten LO.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.