Mám chtít karbon? Všichni se mi smějou :)

174 nepřečtených
  • sdn23

    Čau,

    onehdy jste mi skvěle poradili ohledně otázky, jesli mám brát FULL nebo HT a teď bych ještě potřeboval rozlousknout otázku materiálu.

    Jako já bych šel do karbonbu, ale všici se mi smějí, že neví, proč bych měl vrážet 50k do kola (to je limit), na kterým jedu jednou týdně do hospody. No ono to tak úplně není, jezdím méně, protože jsem limitovanej tím, že už nemám žádnej normální posunovač, ale opravdu jen to kolo do hospody, na kterým se nic moc nedá.

    Mají pravdu? Jakoby je to pro člověka co jede fakt jednou týdně na kole 60% po silnici, 30% lese a 10% nějakej hnus ± 15 až 30km přežitek a pozérství kupovat si karbon?

    Ještě mě vichni varují před tím, že to nic nevydrží ten rám a po tom co s tím někde šlehnu o zem, tak mi rám rupne.

    Plánuju si koupit kolo na dalších 30 let zas. Karbon jsem nikdy neměl, takže výhody nevýhody nepoznám. A je pravda, že s těma penězma co mám seženu jen lowend model vždycky.

    Třeba GT Zaskar, kterej bych moc rád, má posranou nejnižší řadu SRAMU. Kdybych koupil hliník, tak mám nejvyšší řadu osazení. Ikdyž sram no. Škoda, že zaskary nedělají na Schimanu, ale co už no, to je jiné téma.

    Díky moc za všechny názory.

    • novas752  

      Nehodláš li kolo dále vylepšovat, je nesmysl kupovat karbon v základnim osazení. Hliník s lepší výbavou si užiješ daleko víc.

      • sdn23  

        Ahoj. Proč?

        • sdn23  

          Jako vylepšoval bych leda, až se něco rozesere..

        • novas752  

          Protože funkční rozdíl mezi karbonovým a hliníkovým rámem je daleko menší než rozdíl mezi například levnou slabou a dražší mnohem silnější brzdou, základní těžkou necitlivou nebo nějakou lepší lehčí citlivější vidlicí a/nebo mezi základními těžkými a lepšími lehčími koly na spolehlivějších nábojích atd.

          Dá se říct že základní karbonové modely jsou celkově výrazně horším kolem, než srovnatelně drahé hliníkové. Takže pokud to člověk nehodlá masivně vylepšovat, je nesmysl to kupovat.

    • pavelmisar  

      Nenechej se řídit názory druhých a kup si co chceš. Může z nich mluvit závist.

      • kubad  

        +1

        • Pikaču  

          +1

          Jestli to vyuzijes či to ma smysl je jedno pokud to chces. Smysl a užití to nemá ale smát se ti taky ne. Jdi do toho pikid to chces. Jinak nazory viz výše co ma vic smysl.

          • madhence  

            +1

            Vůbec si do toho nenech kecat. Když na to máš prachy a víš, že ti to udělá radost, jako na názory, že to je zbytečný. Jedině, co bych se zamyslel, jestli to je to co chceš fakt na jízdy do hospody. Někdo ti to ukradne :-) To nechceš u kola, co sis vysnil.

            Takže do hospody raději mrchu z bazaru a před hospodou vyjížďku na skvělém kole.

    • sdn23  

      Vážně je ta nejnižší řada Sramu takovej průser?

      • novas752  

        Vážně. Jak v řazení tak v brzdách tak ve vidlicích.

      • Smazaný účet  

        Kdyz chytíš něco aspoň na NX, tak si vůbec nemusíš dělat hlavu.

        • sdn23  

          Takže NX eagle?

          • wert7  

            NX nebrat. Cokoli Shimano Deore / SLX 12sp. bude podstatně lepší. A často taky levnější. Je tu k tomu několik vláken a několik tisíc příspěvků. Sram má smysl od GX, což už leze dost do peněz, zejména kazeta. Přesto bude většina preferovat levnější shimano SLX.

        • petrx  

          To je stejný jako chytit se shimanem na altusu.

    • mr.antik  

      Top kolo je to kolo bez ohledu na počet najetých km.

      Ale za 50 v karbonu možná nějaký výprodej, cube, radon, Silverback.

      Dojem z jízdy kromě rámu dělaj hlavně kvalitní lehká a dobře obutá kola, funkční vidlice a brzdy.

      A to mám obavu že nedostaneš.

      • sdn23  

        Takže mám jít radši do nejvyšší řady hliníku? A co v tomto ohledu (píšeš o obutí atd) říkáš na Zaskar?

        https://www.kola-online.cz/…-2021/d73167

        Tohle je nejvyšší řada hliníku.

        • Jáchym 1  

          Za 35?To je moc za SX.

        • Jáchym 1  

          https://www.bike-life.cz/…ellow/d38599

          Za stejný peníze.

          • novas752  

            Akorát je to jiná kategorie, tohle je XC kolo, Zaskar LT je lehčí (zaměřenim, ne vahou) trailbike. A trailové hardtaily jsou poslední dobou velmi oblíbená a proto cenově docela nastřelená kategorie.

            Samozřejmě je otázkou co je pro zakladatele tématu vhodnější.

            • Jáchym 1  

              ,,Jakoby je to pro člověka co jede fakt jednou týdně na kole 60% po silnici, 30% lese a 10% nějakej hnus ± 15 až 30km přežitek a pozérství kupovat si karbon?"

              Jsem vycházel z tohoto zadání.

            • sdn23  

              Ne, já chci xc. A zaskar je všude prezentovan jako xc. Kamarád ho jezdí a nemůže si to vynachválit a ten jezdí zhruba to, co já. Není to nějaký trailovy uchyl.

              • novas752  

                Zaskar LT rozhodně XC neni. 130mm zdvih a poměrně agresivní geometrie to jednoznačně řadí do trailových kol. Teleskopka na xc hardtailech také moc často nebývá.

                I sám výrobce to prezentuje jednoznačně jako trailové kolo. https://www.youtube.com/watch?…

      • sdn23  

        „kvalitní lehká a dobře obutá kola, funkční vidlice a brzdy“

        Takže se mám držet čeho? Mohl by jsi to nějak naspecifikovat prosím co se týče označení?? Děkuji.

    • osobne  

      Jestli budeš parkovat carbonový kolo u hospody, tak ti těch 30 let nevydrží, možná 30 minut, než ho feťák ukradne.

      • sdn23  

        Tak to tam nevydrží jakýkoli kolo, co bude vypadat jako nové. Nejsem si jistej, že se dá na dálku poznat, jestli se jedná o karbon nebo o co.

      • Kejmil  

        Proč zrovna všeci co kradou musi byt fetaci, černi, tepli nebo nevim jaci…Třeba takovy zloděj Kajinek vubec do tveho konstruktu nepasuje.

    • kyl  

      Do hospody bych asi jezdil na nějaké staré plečce kterou když tak oželím a nové kolo bych si nechal pro radost s ježdění.

    • pocestny  

      Od lowcost značek jako je třeba Kross se dá sehnat i slušně vybavený bike v karbonu s Rebou a záplety na WTB ST I23, za 43990 Kč… dobrý, až na ty brzdy. Nevidím důvod si nekoupit lepší bike bez ohledu na to, jak často jezdíš, pokud chceš lepší bike.

      (PS: otevřel jsem si ty stránky jen proto, že tu dal někdo výše odkaz na tu plečku Kellys Gate 70… A takových nabídek (jako ten Kross level 12) se asi najde dost při trošku důkladnějším hledání.)

    • Mr.Duck  

      Karbon je fajn a asi dýl vydrží, ale zase než karbon na SX bych bral cokoliv na čemkoliv jiném.. Pokud to jiné teda není NX, možná ani GX ale za to mě tu zas budou kamenovat GX uživatelé :)

      Osobně mám karbon dost rád a po tom co jsem svoje karbonový DH doslova ztratil ze skály a našel neporušené mezi stovkami jiných pádů to vidím jako top materiál pro kola. Ale zase nestojí za to obětovat všechny ostatní komponenty. Hlavně na nějaký občasný ježdění určitě víc oceníš lepší kola, pohon, brzdy I odpružení. Ale co je nejdůležitější je aby se ti kolo líbilo a dělalo radost a jestli ti k tomu karbonový rám pomůže tak proč ne!

      • sdn23  

        Já ty sramy právě neznám… U Shimama to odstupňovaní modelu znám, ale u Sramu vůbec nevím ktera bije.

        Prodejce mi říkal, že teď je Deore tak povedený, že je lepší než Sram ve vyšších úrovních.

        Takže mi vlastně naznačil, že ten Zaskar za 54K, což už byla vyšší rada karbona, má vlastně osazení tak možná teprve srovnatelný s Deore, který je namontovány na kole za 30 běžně.

    • Smazaný účet  

      Na karbon se vyser !

      • kejda  

        Bianchi takhle chodí složené v krabici, tos nevěděl?? :)

    • myreczech  

      tak se neupinej jen na GT… Zaskar je fajn…koukni treba sem…

      kamarád ma ještě jednoho z posledních dostupných…je to na novém Deore…

      https://www.bikeparkmost.cz/…ve-red-2021/

      • novas752  

        Za 50 fakt chceš mít XC30 vidlici a Altus zpomalovače.

        • Lachtis  

          To jo… což ty brzdy, určitě by šlo se s prodejcem domluvit na upgradu s doplatkem. To by zase tolik peněz navíc nebylo, horší je ta vidle, chtělo by to aspoň Rebu a to už bude větší doplatek…

      • TommyP3  

        To už radši RM blizz 20. O desítku levnější, zabavnejsi ram a sice nekůl 2×10, ale po roce s 1×12 zjišťuju, že na běžné ježdění to odstupňovani není úplně ideální.

    • wert7  

      Tak někteří si klidně koupí/postaví kolo za 50k na rámu z hliníku :)

      Je úplně zbytečné se ptát, co se líbí ostatním. Osobně bych karbon do hospody nekupoval. Pokud je ale cílem jezdit na kole, rozhodovel bych se podle osobních peferencí.

      • couffy  

        +1 mám hlínu mnohem dražší,ale na super výbavě,nebylo to najednou ale postupnou výměnou komponentů.Jak píší ostatní,at´si zakladatel koupí co mu udělá radost a do hospy nějakou bazarovku,kterou dokáže oželet.

    • kejda  

      Na 30 let?? Nepopletl sis to?

      • sdn23  

        Proč?? Jezdil bych klidně svou meridu Kalahari, kdyby mi po 17 letech nebyla mala. :D

        • kejda  

          To je teprve 17 let. 30 je na dnešní dobu hodně přes čáru, věci už nejsou takové, jak před dvaceti lety

        • Smazaný účet  

          Ty rosteš ještě v 35-ti letech ?!? Tak to je už nějaká diagnóza … musí ti nasadit nějaké antirůstové hormony …

          • novas752  

            Spíš 17 let jezdil na melém kole.

            • Esi  

              Tak 2× týdně 15km do hospody se dá jezdit i na malém kole, pro takovém použití je to asi jedno :-)

              • sdn23  

                Ale prd. Jezdival jsem po celý čr krizem krazem ale postupem to šlo hůř a hůř:) přesně jak píše Nova s.

                • Esi  

                  To jsou tvoje slova že ujedeš 15–30km za týden a z toho 60% po silnici. Pokud chceš utratit za kolo 50 tak bych se držel i toho ostatního co říká Novas a koupil na hliníkovém rámu co nejvyšší model ideálně Shimano a ideálně 2×11 i když to už asi budeš shánět těžko

                  • novas752  

                    Tak zase na novém kole ho to třeba bude bavit víc než na 17 let starém vraku a třeba bude jezdit víc. Vůbec tohle myšlení „jezdíš málo tak to nepotřebuješ“ nechápu, když si chce člověk udělat radost tak proč ne. Jinak by měla většina cyklistů jezdit na Aceře a naopak těch pár kteří na té Aceře najezdí desítky tisíc km by nutně museli mít sram v elektrice.

                  • sdn23  

                    2×11?

                    No ještě dost koukám tady po tom.

                    https://www.cyklobazar.cz/…erior-xp-979

                    ¨

                    • Esi  

                      Pokud jezdíš 60% silnice a 30% lesní cesty tak je podle mého názoru řazení 2×11 lepší než 1×12

                      • novas752  

                        Taky si myslím.

                        • Esi  

                          Jen se obávám že se to bude blbě shánět, boost rámu s dvouplackou moc nebude

                          • pocestny  

                            Na co mu bude boost?

                            • Esi  

                              Tak kola s moderní geometrií se už snad neboost ani nedělají ne?

                            • novas752  

                              Na nic, akorát je na tom čim dál víc kol postavených.

                              Dvoupřevodník je na nových horských kolech nad nějakých 20 000 těžce ohrožený druh, nové rámy často už ani montáž přesmykače neumožňují.

    • Jamin  

      Do jaký hospody to jezdíš? (;-))

    • Zoidberg  

      Nemyslím, že se směnou kvůli tomu karbonu. Za mě jo – karbon se závit. středem na Shimanu z výprodeje nebo bazaru (inzerát typu „nesedla velikost“/„nebaví mě to“).

    • p@X  

      Tady si někdo dělá z nudy prdel, ale celý BF v tom celý svátky pojede :)

      • Georrge  

        Ne nezbytne. Pred deseti lety, kdyz karbon ramy zacinaly, s nimi opravdu bylo hodne problemu a trvalo dost dlouho, nez to vyrobci vychytali (ale tak to je se vsim novym). Takze pokud se nekdo zasekl nazorama deset let v minulosti, tak se muze porad smat myslence karbon ramu :)

        Nicmene je fakt, ze hlinik mu bude dlouho slouzit od jakehokoli vyrobce, u karbonu se to chce minimalne vyhnout cinskym smejdum.

        • p@X  

          Hliník praská, po svaření praskne vedle, karbon se dá opravit podobně jako laminátový člun.

          • Rychlej turista  

            čínský šmejd zase nemá ten správný nápis. Prostě past vedle pasti :-)

          • wert7  

            Hliník sice praská, ale je tam mnohem větší prostor odhalit problém dřív, než praskne totálně. Rám se dá při nehodě ohnout, promáčknout apod. U karbonu je nic jako částečná deformace není vidět a to už problém je.

            Na YT je video borce s kariérou z leteckého průmyslu co dnes sẗaví kola a opravuje rámy. Sice jednoznačně preferuje karbon před hliníkem, ale karbon především svůj vlastní. Ani ten „značkový“ z taiwanu není bez výrobních vad.

            • Esi  

              100% bez výrobních vad není nikdy nic, to je ten důvod proč se všechny sváry v jaderných elektrárnách rentgenují :-)

              • Kouba_2005  

                Všechny rozhodně ne :-)

              • wert7  

                Samozřejmě. Jenže ta zmetkovitost bude úplně jiná. Nějakou hlínu z asie svaří robot co nechlastá, neflámuje, nepřijde blě vyspaný do práce. Karbonový rám stále lepí mizerně pracující dělník, co se zrovna nemá svůj den, každý ten plát textilie položí už z principu ruční práce trochu jinak. Někdy mu to správně nevyjde, tak to tam nějak zaplácne. Kontorou to projde. Že se to pak za 3 roky delaminuje a bez zjevné příčiny rupne v ten nejmín vhodný okamžik už nikoho nezajímá.

                Karbon je určitě teoreticky lepší materiál. Ale bude rozdíl malosériová poctivá výroba v ČR a nějaká velká značka z fabrikou v asii.

          • TK75  

            Dural mi nikdy nepraskl, karbon ano (3T)

        • sdn23  

          Tak značky jako superior, cube, gt, ghost, trek, canyon, snad čínské ramy nemají nebo? Jak to poznat?

          • maros.77  

            To jako fakt? :-D

          • novas752  

            Mají. Karbonové vlákno jako takové i z něho vyrobená textilie napuštěná pryskyřící (prepreg) se z drtivé většiny vyrábí v JV Asii, většina rámů je také vyráběna tam. Čína/Taiwan, Kambodža, Vietnam… Hliníkové rámy také většinou pocházejí tam odtud.

            Někteří výrobci si sami rám navrhnou a ve své fabrice tam vyrábí, někteří zadávají výrobu tamním výrobcum, někteří si jen vyberou z katalogového rámu a nechají na to udělat svojí grafiku…

      • sdn23  

        Ne myslel jsem to vazne kluci:))

      • Pikaču  

        Tak k to přinejmenším smysluplnejsi nez onuceho kolena

        • p@X  

          Ono to už delší dobu upadá, nebýt tady silné brněnské zastoupení, nezabíjel bych tady čas.

    • Smazaný účet  

      Jednou karbon, vždycky karbon. Vůbec bych nepřemýšlel. Lepší komponenty si můžeš dopřát třeba jako dárky k Vánocům/naro­zeninám.

      • wert7  

        steel is real :-)

        • TK75  

          Jo ale ta kvalitní

          Jinak radši dural, je lehčí a nerezne:-)

      • sdn23  

        Vubec mi to neusnadnujes :))

        • Kouba_2005  

          Rám, vidle a kola je základ, zbytek je jen bižu a spotřebák. Kup si rám po jakým toužíš, zbytek snadno časem obměníš buď až to doslouží nebo až zas něco našetříš.

        • Smazaný účet  

          Vem svých 50k a vsaď je na kurz 2 … a můžeš jít do „doživotního“ Reynoldse … když to dáš na kurs 3, tak máš titan, a ten klidně můžeš „parkovat“ venku na dešti (a sněhu) … :-))

    • Edwin  

      Kup to, co ti udělá větší radost ;)

    • McBlacky  

      Vymenit kamarady. Jestli se nekdo smeje kvuli materialu ramu a jeho znalost konci tim, ze karbon mene vydrzi, tak dost mozna i jine debaty jsou na podobne urovni ;)

      • liborg1982  

        Ze se nevyznaji v ramech, prece neznamena ze se nevyznaji v jinych vecech. Jinak bych taky volil lepe osazeny Al.

    • sdn23  

      Heleďte, a když bych si teda koupil jenom ten rám, co bych rád, což je třeba 23 tisíc.. kolik dál budu potřebovat bajvoko na to, abych postavil něco (na zakázku) co by dávalo smysl? Tedy dobré obutí a kola, co mi tu píšete. Chápu to to tak, že to ostatní může jít po roce po dvou do prdele. To se snad nevyplatí, ne?

      Totiž mi v kamennejch prodejnách tvrdí, že nikdy nebudu mít levnější kolo jak sériovku, což mi dává smysl.

      A proč teda GT, což je aspoň když nic jinýho zvučný jméno, (jo prostě jsem do toho zaskara zabouchlej) dělá věci na sramu? Shimano nestíhá pokrýt vše, nebo to jsou kamarádi nebo proč vlastně se ten Sram kamkoli dává, když to je hovno?

      Jinak vám všem fakt moc děkuju. Upřímně mě vždycky „pobaví“ kolik lidí nemá co na práci a věnuje se nějakému anonymu na internetu. (jinak su z Brna a zvu klidně na pivo :) )

      Ostatně šel bych do GrandCanyona 8. Teleskop v základu. Ale sere mě tam to doručení lodí odkaďsi z ameru a ta váha, kterou inzerují jako super a mají to boldem , že je 13,99KG. To mě teda příjde hodně. Když nový Superiory na hliníku mají 12.

      • Esi  

        Stavba bude pravděpodobně dražší než série, ale zase se vyhneš tomu že některá část osazení v sérii bude nedostatečná a budeš měnit, u sériových kol jsou většinou ošizené brzdy a kola. Vzal bych hliníkové kolo s dobrým osazením. Třeba toto je rozhodně dobré kolo, když tě po čase cyklistika chytne tak třeba vyměniš kola za lepší.

        https://www.rb-bike.cz/…ail/cr/race/

        • sdn23  

          Ale mě cyklistika dávno chytla. Zapomeňte na to, že jezdím 15 km do hospody. To je prostě tak, že není čas, nemám už na to stroj. A když se vydám křížem krážem krajinou, tak prostě na tom cyklokrosovým autoru rv 2001 co jsem našel v garáži to jaksi úplně není ono a merida má velikost rámu pro 13yo.

          Tohle vypadá taky svěle, ale přítelkyně by mě vyfakovala za ten Suntour. Řekla by, že na kole za 40, chce Fox. :D

          Což má třeba Canyon GrandCanyon 8. A je levnější.

      • novas752  

        No sériový kola vyjdou zpravidla levněji než když bys stejné osazení skládal po částech, to je pravda. Navíc ne všechny rámy jsou dostupné samostatně a často jsou skoro stejně drahé jako nejlevnější celý model. Takže to koupit, přestavět a sundané komponenty prodat na bazaru je taky možnost, ale to máš za cca 50 základní model, aspoň 10, spíš 15+ za nějaké rozumné výplety. Pláště už jsou spotřebák, nějaké lepší lehčí rychlejší jsou zhruba 900–1400 za kus.

        GT dělá věci na sramu protože to dělají všichni. GT je americká značka, Sram taky. Kontrakty na dodávky komponentů se dělají klidně na několik let dopředu – Shimano 12spd je na trhu v podstatě novinkou z loňské zimy, předtím měli jen 11 rychlostí s mnohem menším rozsahem převodů. Navíc sram vyrábí na rozdíl od Shimana i odpružení (RockShox) – mohou na to mít různé slevy když vezmou obojí a je to pro ně možná i finančně výhodnější (narozdíl od m.o.c., kde je sram řazení dražší) proto valná většina značek pár let teď osazovala a některé stále osazují Sram. Shimano má také poslední dobou problém s dodávkami komponentů.

        Canyon je německá značka a montují se v Koblenz v Německu. Grand Canyon je opět stavěný trochu jako ten Zaskar LT, akorát trochu více na pomezí xc/trail. U trailových kol se na hmotnost moc nehraje, důležitější je tuhost a odolnost + funkce komponentů v náročnějšim terénu.

        • sdn23  

          Já měl za to, že Canyon jsou Američani. Aha. Tak moc díky.

          Tak tohle musím říct přítelkyni, že Sram je RockShox. To ji pobaví.

          (přítelkyně má různé zvláštní představy o kolech , ale jako jo, občas se vyzná dost)

          Jedna z nich je ta, že sram je největší sračka a RockShox je best. Pokud nemáš na Fox.

          • couffy  

            …no s tím Sramem opatrně,jezdil jsi ho?

            • sdn23  

              Já ne. Vycházím tady z toho, co mi píšete a co mi říkal i ten prodejce u toho Zaskaru, když už už jsem ho málem koupil.

              • couffy  

                Lidi toho nakecaj(pokud jde o SX,NX tak mají pravdu).Je to jak házet Shimano do jednoho pytle,existuje Altus,ale i XTR.

            • novas752  

              Tak ono je to jednoduché, nižší řady ať už Sram nebo RockShox jsou docela mizérie, vyšší řady jsou dobré, ale nechají si za ně docela zaplatit.

              • sdn23  

                A mohl by jsi mi odspecifikovat, prosím, který teda sram je ok a který ne? Pokud bych šel do současnejch modelů Zaskaru, který jsou jenom sram, tak kterej z nich už je dobrý. Já se v tom nevyznám, dokážu rozlišit jen u Schiman. Moc díky.

                • Jáchym 1  

                  Mele se to tady furt dokola jak h..o pod splavem.

                  Co člověk,to jiný(subjektivní) názor.

                  Sram od GX hore za,,raketu"

                  Sh.SLX-XT

                  Nově Deore 12sp v mnoha kombinacích.

                  • sdn23  

                    Jo, ale já nevím co je hore a dole.

                    • novas752  

                      Sis < Tourney < Altus < Acera < Alivio < Deore < SLX < XT < XTR

                      SX < NX < GX < XO1 = XX1 (pouze lehčí) < XO1 a XX1 AXS (elektronické)

                      • sdn23  

                        !!! Díky.

                      • couffy  

                        a co Sram X5,X7,X9,X0 něco bylo ještě předtím ale už si nepamatuju označení.Když už jsi vzal to Sh.od SIS :)

                        • novas752  

                          No to je dost komplikované. Shimano ty sady jmenuje stále skoro stejně, Sram to dost měnil, některé přestal vyrábět, jiné nahradil něčím novým. X3, 4 a asi i 5 se ještě asi na novém levném kole objeví, X7, 9 a 0 je minulost nahrazená X01, GX a NX od 11 rychlostních sad + SX navíc od těch 12 rychlostních.

                          X3 je myslim jen 7 spd, X4 se objevuje i v 8 a 9spd, X5 je 10 rychlostní, X7 taky, ale už má brzdu ramínka, X9 je trochu kvalitnější X7 a X0 bývala topová 10 spd sada spolu x XX (to je dnes v podstatě stejně jako XO1 a XX1, 1 v názvu zdůrazňovalo tehdy revoluční jednopřevodníky, ty starší sady byly i s přesmykačem). Takže dá se říct že GX je pokračovatel X9, NX X7, SX je asi jako X5… Plus se tam blýsklo označení X1 v době XO a XX, což je v podstatě staré GX. A trochu tam stojí stranou DH verze některých těch sad (u Shimana Zee a Saint) + EX1 což je 8 rychlostní velkorozsahová sada jako odolnější alternativa pro Ebiky. Ale to se moc neobjevuje.

                      • Jáchym 1  

                        Novas,dovolím si Tě doplnit a něco dodat.

                        SIS není označení řady,ale systému,který jde na příč všemi sadami.Shimano index system.

                        Nejlevnějši komponenty řady TX 31/35/55/800

                        Jinak se podepisuju pod vše co uvádíš.

                        • novas752  

                          To je fakt, akorát to označení SIS pro tyhle nejlevnější nějak zlidovělo. Ale to je stejně věc nejlevnějších supermarkeťáků. To je jak foťák na 1 použití.

                          • Jáchym 1  

                            Starý kovový SIS ky na kolech z + – roku 2000 slouží i teď.

                            Ty nový věci nic nevydrží.

                            • Lišák  

                              A kolik ta kola s kovovou siskou, od roku 2000 do roku 2020, najel kilometrů? A v jakém terénu?

                              • Esi  

                                Máma takových 30–40 tisíc, na těch páčkách se nemělo co rozbít. Na trekovém kole kde nepotrebuješ přeřadit rychle to byl celkem funkční systém

                      • xtonda  

                        Když už, tak je to X01, ne XO1.

                • novas752  

                  Řazení: SX nepoužitelný odpad, NX celkem použitelný (kromě náročných podmínek jako bahno, řazení v tahu.), od GX a výš funkčně ok, ale je dražší na provoz (řetězy, kazety, kladky přehazky)

                  Brzdy: Level T, TL velmi slabé, TLM a Ultimate už ujdou.; Guide T a R nejsou na 4pístky moc silné, ale na lehčí trailové jěždění stačí. RS, RSC a Ult už jsou celkem ok. Některé kusy pák ale mají problém se zasekáváním v horku. Kotouče jsou kvalitní, tiché, dobré.

                  Vidlice: XC30 (jestli to ještě někde bude) a Judy nic moc, Recon na lehčí terén už celkem přijatelný, Reba a Sid fajn. Z trailových vidlic pro střední a náročnější terény brát jen to co má Charger tlumení = tedy Pike, Lyrik, Zeb a vzácně Revelation (obvykle má ta vidlice mizerný MotionControl ale sem tam se objeví i s Chargerem když si to výrobce kola tak naspecifikuje).

                  Takže ve výsledku prostě od poloviny modelových řad nahoru ano, pod polovinu (spíš) ne…

      • -b-n-x-  

        GT je zvučné jméno?

        Já myslel, že posledních cca 15 let je to nějaký lowend.

    • sdn23  

      chyba,nejde mi to smazat

    • roman 3D  

      hliník, jedině aluminium

    • sdn23  

      https://www.kola-kross.cz/…-matte-2019/

      Děcka a co tohle? Vidlice reba, osazení schimano deore / SLX, převody 2×11 a karbon. Vlastně tak nějak vše, co jste mi doporučovali. Přehlížím tam nějakej kix?

      • blackseal  

        Ta vaha sa mi zda podozrivo nizka. Edit pozrel som cube a ma pre niektore modely podobnu, tak mozno je aj realna.

        • Fazzy  

          Vahu na prospektu nema vubec smysl resit. Jinak je to kolo fajn.

      • Rychlej turista  

        Jo, nemá to velkou pilu, ale jen malé převodníky :-)

        • sdn23  

          týhle hantýrce nerozumím

          • Rychlej turista  

            No máš tam převodníky 26 a 36 zubů. S tím se moc rychle jet nedá, takže z kopce se jen vozíš a po rovině rychle likviduješ kazetu, protože sjíždíš jen nejmenší pastorky na kazetě.

            • sdn23  

              Nu a na 1×12 budu stejně likvidovat na rovině ten samej ne

              • Esi  

                Turistu neber vážně, to je jinej živočišnej druh, podívej se někdy jak má nastavené kolo a pochopíš. Taky najezdí za rok tolik co já za 3 roky a to zase tak málo nejezdím :-)

                Kross je v pohodě, kamarád má nějaký asi 4 roky a všechno v pohodě, nějak bych se toho.

            • sdn23  

              Hoši Tyvole koupit si kolo je složitější než dostopovat do Indie

            • Slavik  

              Tohle mám taky 36–26 A vzadu 11, kterej použiju jen z kopce. Sdn32 asi taky nebude nějakej drtič…

            • Jezevec70  

              Tak každý tam nepere hned velkou jako ty. :-) Pokud bude jezdit s rozumnou kadencí, tak převody stačí.

            • novas752  

              Kecy.

              36–11 je na 29" kole převod pro rychlost 40–45km/h, málokdo potřebuje delší dobu šlapat při větší rychlosti.

            • -b-n-x-  

              Však převodníky může lehce a levně vyměnit

      • MatS  

        Problem toho kola je, ze neni :)

        • sdn23  

          No psal jsem dotaz, ale nikde nepíšou, že není. Tak uvidíme:)

          • Na-kochacku  

            Protoze dnes nikdo nepracuje

            • sdn23  

              Asi si nerozumíme. Na tom shopu nepíšou že neni. Nebo ty tam děláš?

              • Na-kochacku  

                Reagoval jsem na to: psal jsem tam dotaz, musis vydrzet, tot vse. Jinak mam znameho co prodava krosse. Mohu se v pondeli zeptat co ma nyni dostupne. Napis mi do SZ co by si chtel

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.