• sdn23

    Čau.

    zkoušel jsem tu něco málo pohledat, ale nenašel jsem podobné téma. (OK, nehledal jsem 10 minut.)

    Budu si kupovat nové kolo (nové nebo z druhé ruky) do 30k.

    Nemůžu se jen rozhodnout, jestli mám zvolit klasický MTB nebo si mám koupit celopéro, který bych rád, ale nikdy jsem ho přecejen neměl.

    Jezdím spíše výletově a dálky a kombinuju všecky cesty nebo povrchy, kam se dá dostat. Ale je fakt že z 70% tj silnice nebo uhlednější cesta. Jsem posera a zběsilá rychlost z kopce dolů mi moc neříká, naopak šlapat kopce nahoru mi zase problém nedělá. Ale tu a tam potřebuju (nebo mám chuť) sjet nějakej bizár, nebo se dostanu na otřesnou cestu. A v těchto chvílích si v ždycky říkám, jaka by to byla švanda mít celopéro. Ale nic neplánuju, nejezdím žádně závodní traily cíleně atp.. Jsem prostě cykloturista s přesahem chtít se s kolem dostat kamkoli.

    Jakou geometrii kola hledat aby mi to krásně šlapalo do kopce a mám hledat i celopéra nebo je to prostě kvůli 7% uplatnění zbytečná zátěž – servis. Snad mi rozumíte, kam s tím mířím.

    Klidně mi můžete nějaké modely doporučit.

    Mockrát díky, snad se tady to téma stále neopakuje.

    0 0
    • Barak  

      V tom případě za me jednoznacne MTB. Kup si kolo podle toho, kde najezdis nejvíc km. Nehledě na to, že full za 30 nebude nic moc.

      0 0
    • novas752  

      Tak zajdi do nějakého cykloobchodu kde nabízí testovací kola, celoodpružený si půjč a vyzkoušej. Asi zjistíš že oproti hardtailu stejného zaměření (xc nebo trail/enduro) toho na fullu o moc víc nesjedeš, akorát to sjedeš rychleji a pohodlněji.

      Každopádně za 30 000 je nový celoodpružený nesmysl, to je prostě malo na kvalitní kolo. Jestli chceš trochu prasit v terénu, koukni na trailový hardtail Qayron Spyro 1, jestli chceš prasit v terénu trochu míň, koukni na Canyon Grand Canyon AL SL 8.0, to je někde na pomezí XC/Trail, je sice přes limit ale osazenim pecka.

      A taky popřemýšlej na čem vlastně jezdíš teď, nové mtb může výrazně změnit tvoje návyky.

      0 0
      • sdn23  

        toho Canyona mám v hledáčku.. jenže jinde než na expu v Pze to nevyzkouším a letos jsem prošvihl. Na to druhý kouknu. Děkuju za reakcí.

        0 0
    • Breakpain  

      Tvuj rozpocet Ti to ulehci ;), 30k a rozumny full = mega štěstí na bazaru ;)…

      0 0
      • sdn23  

        Ok tak neřeste rozpočet.. ale to co jsem se ptal:)

        0 0
        • oddie  

          Tak celopéro je lepší než polopéro, to je přeci jasné :)

          0 0
        • Breakpain  

          70÷ silnice, tzn jen polnacky a v lese v „bordelu“ asi moc jezdit nebudes … vzal bych HT, full ne.

          Kdyz jsem mel podobny zamereni, drtil jsem to na HT a bylo to fajn…

          0 0
        • bathed  

          Tak potom si myslim, ze full pro tebe moc smyslu nema. Leda jako ego-masirka. Nejde o to jestli by to jelo nebo nejelo, jestli se to da zamknout tak nebo onak, jde o to, ze pokud jezdis 70% po asfaltu a po polnackach, nic hmatatelneho pozitivniho ti to neprinese. Kdybych se rozhodoval v tve situaci a s tvym zamerenim, posilhaval bych po gravelu (to pokud jsi sportovne zamereny). Rychlemu turistovi bych doporucil jezdive lehke mtb29 s rychlym obutim.

          0 0
      • danielh  

        Ve vedlejsi diskusi je full za 5990kc :-)

        0 0
    • -b-n-x-  

      HT

      0 0
    • sdn23  

      Hele no ještě jinak…

      jako když už si to celopéro pořídím.. neřešte teď cenu.. vadí tomu tlumiči, že by byl prostě zamklý třeba 70% jízdy? Asi ne, ne?

      jenže teď mi jde o to, abych zvolil správnej rám..potažmo, pokud chci jezdit rychle do kopce na silnici (plácám teď) , je nějakej full, kterej má takovej rám jako defakto klasický MTB? A jestli je, má cenu to kupovat?

      0 0
      • sdn23  

        prostě celopéro na dlouhý trasy..

        0 0
        • sdn23  

          Ale možná je fakt, že to chce maličko moje ego. Zase za ty love koupím mnohem lepší kolo bez tlumiče.

          0 0
          • Potkan007  

            Ty jsi prostě rozhodnutý jít do fullu a jen chceš slyšet, že je to dobrý nápad, teď mi to teprve došlo. :D

            Já bych do něj nešel. Kolo vybírám podle toho, kde s ním budu nejčastěji jezdit. Pokud je pro tebe 70 % jízd bez terénu a máš rozpočet 30, šel bych do HT. V takové cenové hladině seženeš pěkný HT, co pojede rozumně po asfaltu a zvládne i terén. Full bude základ, tam asi jedině bazar, protože nové kusy s takovou cenou nemívají ani zámek tlumiče.

            0 0
          • bathed  

            Ale vzpomnel jsem si na jednu krasnou historku: tak dva roky zpatky kupoval kamos bazarovku. Na fotce to vypadalo uplne nesmyslne: nejmenovana znacka vsech znacek, karbon, chrt, full, 29 a na kole zrcatko, rohy, drzacky na vsechno mozne. Po telefonu starsi chlap. Dojedte se podivat.

            Dojel, garaz pro tri auta, milionarska ctvrt. V garazi jedno misto prazdne, MLko, nejaky MB kabriolet. Venku jeste jedno auto. Na zahrade pod plachtou motorovy clun a prikryty bidlibus..... Pan nebyl doma, otevrela mu pani. Udrzovana vyspravena sedesatka. A ze to kolo bylo moje, manzel uz to svoje prodal. Presli jsme na elektro. Od pohledu nesmyslna velikost… a zaujalo ho, jak asi pri manipulaci do auta z auta byla ohnuta packa dvojovladani predek/zadek. Zkousel s tim verglovat, nehlo se to. Poloha ZAMCENO! Tak se pani ptal a ona ukazte? Aha, to jsem si vubec nevsimla. Ale ono je to stejne takhle nastavene uz z obchodu, ja na to vubec nesahla za ty dva roky co jsem na tom jezdila!

            Obchodnikovi postavit pomnik!!

            0 0
            • novas752  

              Jenže takovým lidem se nezavděčíš, je vůbec nezajímá co to kolo umí a jak se dá nastavit atd., oni ho prostě chtějí aby na tom vypadali, to je celé. Pár let zpět byly v módě fully, měli full.

              Dobrá polovina Specialized Levo FSR a podobných drahých ebiků do těžšího terénu se prodává podobným lidem kteří s tim akorát křižují cyklostezky a pózují důležitě před hospodou. Sice jsou každému se špetkou přehledu pro smích, ale to nevědí.

              0 0
        • bathed  

          Zamknuti je u tlumice reseno vetsinou “kohoutkem” jako u vodovodu v te tlumici casti, kdy vlastne nepusti olej do obehu. Vetsinou tam byva planzeta… Nehlede na to, ze k nejakemu propousteni dochazi skoro vzdy, muze dojit na situaci, kdy pojedes treba dlouhy sjezd po rozbitem asfaltu, jak to chces mit 70% zamceno, zapomenes asi snaze nez vetsina full-populace otevrit… a bude tam dira, kanal… vlitnes tam protoze jsi nedaval pozor, ten tlumic dostane ranu a ty zkratka tu uzaverku poskodis, protoze tu planzetu tim razovym tlakem ohnes…

          0 0
          • sdn23  

            Aha, to jsem uplně nevěděl, myslel jsem, že je zamezeno pohybu nějak mechanicky, prostě se to nepohne..lol. Díky, asi jsi mě přesvedčil.

            0 0
      • Nitroglycerin  

        Myslím, že nevadí. Celopéro je těžší, na údržbu/servis komplikovaněj­ší/dražší. Je s ním ale každopádně větší zábava. Na rovným povrchu budeš pomalejší, než lidi s HT. Nejvíc energie šlapání ztratíš samozřejmě do kopce. Ale v terénu si užiješ víc. Někde si to půjč a vyzkoušej. Terén i silnici se zamykáním vidle s tlumičem.

        0 0
      • oddie  

        Jsou, ale spíš starší kusy, takže prohlížet bazar…

        0 0
      • novas752  

        No nadšenej z toho nebude. Stejně tak ložiska v zadní stavbě odcházejí se zamknutým tlumičem rychleji. Servis tlumiče něco stojí, výměna ložisek v zadní stavbě taky něco stojí, v praxi ti to udělá provoz fulla dražší asi o 0,5–1Kč/km než provoz hardtailu.

        Fully stejně jako hardtaily se dělí do mnoha podtypů – xc, trail, enduro… XC full pak jede skoro stejně jako xc hardtail, největší rozdíl stejně dělají pláště.

        Každopádně přemýšlet o fullu s tim, že budeš většinu jezdit po silnicích a zpevněných cestách je nesmysl, být tebou, přemýšlim na popisovaný použití spíš o mtb celopevňáku (bez odpružený vidlice), nebo o gravelbiku, než o fullu.

        Nejlíp prostě uděláš když si něco někde vyzkoušíš (= aspoň pár hodin projížďka, ne jen kolečko před krámem) a získáš osobní zkušenost.

        0 0
        • sdn23  

          Bez odpružené vidlice?

          0 0
          • novas752  

            Ano bez, na zpevněné cesty to dává větší smysl než se lopotit na fullu nebo ho mít většinu času zamčený a akorát likvidovat ložiska.

            0 0
            • sdn23  

              Aha, nepochopil jsem tě. Myslel jsem, že myslíš přední.

              0 0
              • novas752  

                Ano, myslím i přední. Prostě kolo bez odpružení. Na zpevněné cesty neni potřeba, drobné nerovnosti sebelepší odpružení stejně nevysbírá, například při jízdě po menších kostkách tlumič ani vidlice v podstatě nereagují.

                0 0
                • danielh  

                  Na toto byl super odpruzeny predstavec (jeste mam doma v krabici), to zobalo ty drobne nerovnosti uplne krasne, ale ta tuhost rizeni byla na hovno :-(

                  0 0
                  • novas752  

                    Na to jsou super bezduše. Foukneš to na nížší tlak a je to kromě už docela velkých děr krásně pohodlné a jede to velmi slušně.

                    0 0
    • Tom-T45  

      Celopéro je na ježdění v terénu, na asfaltu je to strašný opruz. Jestli chceš jednoho univerzála, tak HT s dobrou vidlicí a teleskopkou. Ta ti pomůže v těch technických sjezdech možná víc, než zadní odpružení.

      Jestli plánuješ mít víc kol, tak klidně celopéro na blbnutí v terénu a k tomu třeba gravel.

      0 0
      • bathed  

        +1!

        0 0
      • sdn23  

        No to nechci. Chci mít jednoho univerzála a staré si nechám na ježdění po městě po úřadech na „ukradnutí.“

        Ok ok..díky.. Možná přecejen půjdu do Grand Canyona jak jsem vždycky chtěl. :D

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • oddie  

      Nenech si to rozmluvit, žádný „opruz“ to není. Přesně takový univerzál mám, na silnici jsem s tím možná o chlup pomalejší než na HT, určitě o hodně pomalejší než na silničce, a co, jezdím výlety a ne závody. Resp., jezdím na tom i závody – orienťáky, ale to jen na okraj… Oproti předešlému HT nepozoruju ani zpomalení, ani že bych se víc nadřel, ale podstatně více pohodlí na rozbitých cestách ano. A to mi tu ten full skončil jako nouzovka jen náhodou, chtěl jsem stavět karbonové HT, ale nakonec už třetí sezónu jezdím jen tohle a díly na HT jsem rozprodal.

      0 0
      • sdn23  

        Čau. A co máš? :)

        0 0
        • oddie  

          Já mám prostě zbastl. Takový, na jakém by módní policie B-F nejela ani za tmy do hospody, aby si neudělala ostudu.

          0 0
          • Tom-T45  

            To jsi nám moc nepomohl :-) Mě by to taky zajímalo, protože já jsem popsal své zkušenosti. S celopérem na asfaltu jen nejnutnější přejezdy a hurá do lesa, kde je to mnohem větší zábava než na HT. Předtím s HT jsem ty asfaltové přejezdy v podstatě neřešil.

            Tak se pochlub alespoň s typem rámu, zdvihy, vidlicí a obutými plášti :-)

            0 0
            • oddie  

              Typ rámu olschool jednočep, zdvih 100mm, vidlice Manitou Marvel a gumy RaceKing 2,0.

              0 0
              • pepek  

                Na pružinovku ti tady 99,9% znalců řekne, že to nemůžeš vozit. Ti ostatní znají marvel.

                0 0
                • oddie  

                  A tlumič k tomu mám ve fotkách, to je teprv něco :)

                  0 0
                  • pepek  

                    A žádný pevný osy a boost. S tím se nedá vyjet ani z asfaltu na štěrk. A to je možná ještě všechno v tom mrtvým rozměru.

                    0 0
                    • oddie  

                      A ještě bych zapomněl na 3×10, loni tam bylo ještě 3×9, ale udělal jsem velký upgrade.

                      0 0
                      • pepek  

                        Taky s tím jezdím a stále se musím bolestně rozhodovat, jak řadit. Peklo.

                        0 0
                        • oddie  

                          Já jsem to dal na kolo i ženský, aby si taky užila a nedřel jsem se s tím sám.

                          0 0
                        • MatS  

                          Ja mam taky 3×10 na XT a vubec mi to problem nedela. Prehazka s brzdou a side swing presmyk slapou skvele. Uz jsem parkrat uvazoval, ze koupim microspline orech a hodim to na 1×12, ale nejak se nemuzu presvedcit, ze to fakt potrebuju.

                          0 0
              • Tom-T45  

                Takže máš vlastně takovej pohodlnější gravel s rovnejma :-)

                Pokud Ti to vyhovuje, tak nelze mít námitky, ale troufnu si tvrdit, že moderní trailový hardtail s teleskopku a širšíma gumama bude v technickém terénu schopnější, než to Tvé celopéro :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nikde nepíše, že s tím do těžšího terénu jezdí, stejně jako zakladatel tohohle vlákna

                  0 0
                • oddie  

                  To bezesporu bude, akorát mi s technickým terénem můžeš tak akorát políbit pr… To kolo je určeno přesně na to, na co se ptá zakladatel – kolo na výlety, co vyžehlí rozbitou cestu a v pár procentech případů umožní projet něco, co by na pevném byl opruz, typicky cesta plná kořenů nebo něco rozbitého hodně, příp. lehčí sjezd. A ne, není to gravel ani vzdáleně, je to v podstatě celoodpružený cross, což bylo kupodivu i původní určení toho kola, má to dokonce i v názvu.

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Jak jsem psal, pokud jsi našel co Ti vyhovuje, tak super. Tazatel ale mimo jiné píše „tu a tam potřebuju (nebo mám chuť) sjet nějakej bizár“ . Je možné, že si pod tím bizárem představujeme každý něco jiného. Pro mě to je třeba úsek, kde pěší lezou po čtyřech a tam bych chtěl přeci jen něco ostřejšího, než dvoupalcový RK :-)

                    A hlavně, tazatel se ptá, co by si měl pořídit. Ty radíš, ze své zkušenosti, že se není třeba bát celopéra, ale nic konkrétního nenavrhneš a své kolo ukázat nechceš, protože nezapadá do módních škatulek. To je pak rada trochu na pytel.

                    0 0
    • Nitroglycerin  

      Hele, vybrat si musíš sám. Podle mně nejvíc záleží jaký terén na ježdění máš kolem baráku. Zkrátka kam se můžeš vydat každý den po práci (škole) aniž bys musel jet někam hodinu autem. Pokud bydlíš v Polabí, pak je ten full asi nesmysl. Ale pokud máš za barákem les a kopce, pak full minimálně za vyzkoušení stojí.

      Tady zkušení borci ti radí určitě dobře ale pokud nejsi polykač kilometrů, tak z pohledu nadšeného turisty jako jsem i já … full je skvělá a zábavná záležitost. Každopádně vyzkoušej, uvidíš sám:)

      0 0
    • Boby83  

      V tvém případě bych na fulla zapomněl. Na solidního fulla bys potřeboval aspoň dvojnásobek a stejně to nebude tak rychlé, nenáročné a jezdivé, jako HT za poloviční cenu. Máš-li v planu jezdit to, co popisuješ, tak bude pěkné HT za 30k rozhodně rozumnější volba.

      0 0
    • blue.sun  

      A nebyl by pro tebe rozumnější spíš kvalitní gravelbike? S ohledem na plánovaný nájezd se 70 % zamčení pružení a ten zbytek v nenáročném terénu…

      0 0
      • sdn23  

        Ale ne .. já se často dostanu na prudký sjezd lesem přes šutry a kořeny.. jej za tím cíleně nejedu.

        0 0
        • blue.sun  

          To ale není nesjízdné ani na gravelu. Jen to je třeba technicky a jízdně náročnější, než to prostě proletět na fullu. Znám pár lidí s celopevnými MTB a co oni dokážou sjet, nad tím mi zůstává občas rozum stát. A nejsou zase o tolik pomalejší jako na kole s odpruženou vidlicí.

          0 0
        • Tom-T45  

          Zase na tom gravelu by to byl ten správný bizár, jak jsi psal na začátku :-)

          0 0
      • novas752  

        Gravelbike za 30 bude všechno jen ne kvalitní.

        0 0
        • blue.sun  

          Ale pořád lepší, než MTB za třicet nebo dokonce full za třicet.

          0 0
          • Barak  

            Nebrání se ani kolu druhé ruky a to už by měl pekne HT.

            0 0
          • Sipal  

            Sorry ale to je fakt kravina, týpek pořádně neví co chce a ty mu tady valíš klíny že gravel je best a ještě v týhle ceně… Gravel je pro fajnšmekry, co ví kde jezdí a umí ho využít, pro velkou většinu je tisíckrát lepší klasický mtb… Odpustí to spoustu chyb, je to pohodlnější, může si víc dovolit aniž by měl super techniku, může jet daleko větší rozmezí terénu aniž by rozbil sebe nebo kolo… Před 5 rokama se tu tlačil cx, teď gravel, ale kdo to jezdí tak to přece nemůže doporučit jako univerzální kolo pro nováčka

            0 0
            • Nitroglycerin  

              +1:)

              0 0
            • blue.sun  

              Uklidni se, nikdo neříkal, že „gravel je best“. Nadhodil jsem to jako alternativu s ohledem na podíl silničních jízd, ne jako nejlepší verzi, tak zase zalez zpátky do nory a nevyskakuj.

              A jen tak na okraj, i když gravel nejezdím, tak celopevné kolo právě tím, že nic neodpustí, dokáže hezky pomoci v učení techniky jízdy. To spoustě lidí dnes chybí.

              0 0
              • Kocourek  

                Když se tam vejdou 2" pláště tak to i dost odpustí. Na co je vlastně odpružení dobrý krom doskoků? Velké kořeny a skoky, jinak je to snad zbytečný… A to říkám jako amatér. :D

                0 0
                • blue.sun  

                  Odpružení ti dovolí víc prasit a míň přemýšlet. Sám kolikrát zvažuju, zda nedám na Lectora pevnou vidli, s ohledem na podmínky tady u nás v Polabí. Ale pak si zase uvědomím, že párkrát do roka vyrazím na XC závody, kde bych s ní trpěl, protože moje technika právě není nic moc.

                  0 0
                • novas752  

                  Ono primárnim úkolem odpružení totiž neni pohodlí ale udržet kola v kontaktu s terénem a stabilizovat jezdce. Prostě pro lepší kontrolu nad kolem v terénu. Pohodlí je tak jako vedlejší efekt.

                  0 0
              • duk  

                Na pilovani techniky je sice celopevny kolo dobry, ale jako jedinej univerzal bych ho rozhodne nedoporucil, tezsi teren si na nem neuzijes ikdyz ho projedes. 100% souhlasim se Sipalem. Za me ideal HT s funkcni vidli, lehcima kolama a sirsima hladsima plastema na bezdusich.

                0 0
                • blue.sun  

                  Dobře, ale podle všeho, co tazatel psal, se k těžkému terénu dostane spíš okrajově. A tam pak bude zase trpět s těmi hladkými plášti.

                  0 0
                  • duk  

                    Tak hladke plaste jsem myslel neco na zpusob Schwalbe Racing Ralph, nebo Fasttracku, ne primarne silnicni

                    0 0
                    • blue.sun  

                      Jo, tak to už se dá brát. :-) I když zrovna Fasttraky poslední dobou nějak proklínám. Jak je u nás sucho a půda v okolí dost sypká, tak v zatáčkách na tomhle vůbec nedrží a ustřelují do strany. Nemám z toho úplně ten pravý pocit „sucha a bezpečí“.

                      0 0
                      • novas752  

                        Jenže na tom vyschlym prašnym povrchu teď nedrží nic.

                        0 0
                        • blue.sun  

                          To jsi mě vůbec nepotěšil. :-(

                          U nás už to ani není prašný povrch, jako spíš pár centimetrů ultrajemného svinstva, ve kterém se prostě strašně blbě jezdí.

                          0 0
                          • novas752  

                            Právě tam klouže všechno. Plášť se zahryzne do sypké vrstvy která podjíždí po vrstvě pod ní a v těch hlubších místech to ustřeluje i na pláštích typu Butcher.

                            0 0
              • Barak  

                Rekl bych, ze chce jezdit pohodlneji, jak sám pise a ne se nechat vytrasat na gravelu a utěšovat se u toho, že má sice dole ruce jak po celodenní šichtě se sbijeckou, ale trénuje techniku.

                0 0
                • krabica  

                  Gravel je fajn, dokud je povrch hladký, nebo jen občasné překážky, jak to začne být rozjebané soustavně, tak už to přestává být zábava.

                  0 0
                • blue.sun  

                  Teď je právě otázkou, co bude pohodlnější, ale to je věc každého. Nadhodil jsem alternativu a místní smetánka se jako obvykle chytá na první dobrou.

                  0 0
              • Sipal  

                .

                0 0
        • Tom-T45  

          Ale no tak…

          0 0
        • krabica  

          Zase za nějakých 36 už je Kellys Soot 50 2020 a ten mi přijde fajn.

          0 0
    • Speedster1944  

      hele na fulla, který by byl obstojný bys potřeboval více peněz, takhle můžeš koupit slušné HT, případně vybrat dobrý rám, hodit tam pevnou karbonovou vidlici, gumy tak 2.3 a myslím, že na tvoje ježdění naprosto ideální (y)

      0 0
    • Kox  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Celopéro chtít nemáš, chtěj silničku :-)

      0 0
    • honzabike  

      Je to tak, jak Ti tu většina radí, na fulla to chce aspoň padíka, příště si kupuj kolo na podzim, dávají slušný slevy. Jinak do těšch 30ti, si najdi nějaký HTčko co nejvíc slušně osazený. To znamená nevybírej mezi značkama Specialized, Scott, atd. Ale spíš Kellys, Canyon atd. Neboj se taky objednat z netu, pride Ti to sice v krabici, ale neni to nic slozityho. Já sem si takhle objednal pěknýho Kellyšáka, asi o 13 míň než ofic.

      0 0
    • zirecek  

      Canyon GRAND CANYON.

      Jestli tady furt hledáš záchytná stébla, aby sis mohl odůvodnit celopéro, tak si vlákno nazval špatně, :-). Můžeš to vlákno založit znovu, třeba 10 důvodu proč celopéro, a máš do dvou dnů jasno, že ho musíš mít.

      Na Tvůj popis jízdy je však celopéro kravina.

      0 0
    • Lance  

      Hele i s poloperem ujedes velke rozbite trasy…

      Cele pero.je na pikosoctverec

      Kupuj HT. Pokud fakt nebudes jezdit „rychleby“

      0 0
    • sdn23  

      Lidí moc díky za plodnou diskusi.. jsem čím dál víc přesvědčen o HT.. jen bych trošku upřesnil, že jezdím 70% silnice.. napsal jsem to špatně…

      Spíš si na mapě řeknu, hele dneska pojedu tam, nějaký nesmyslný spot, který se mi líbí – tam jsem ještě nebyl .. a cesta jak se tam dostat je většinou silnice cyklo a polnacka… Ve finishi sice možná občas jsem v totální kunde, třeba posledně jak jsem na virske přehradě tahal kolo na nějakou šílenou zříceninu, kam šlo stěží již pěšky… Tam ale začne ta zábava. Ale dostat se k ní je právě těch 70% silnic. Takhle jsem to myslel. Dojedu si k cíli prostě po svejch.

      Naprosto ní přijdou směšní všichni ti sjezdaři co u nás v Brně nejsou schopní vyjet do Soběšic a čekají na Lesné na autobus , aby tam oblečení jak motorkáři nacpali mezi ty důchodce toho svého mazla :) … Ale je fakt že si to se mnou nikdo nedovolí, páč je vždycky sjedu za to,že když to jsou schopni sjet a mlet o tom jak to je zuzo ten 10 minutovej padák dolů , kterýmu předchází čekat hodinu na autobus, ikdyz by tam za 2o minut intenzivního šlapání dávno byli, měli by to zvládnout i vyjet a nebrečet jak malý holky :)) no hate, just saying a kidding

      0 0
      • novas752  

        Tak ono jestli to pak dolu hrotěj co to jde, někdy to je skoro vysilující než ten kopec nahoru, tam j3n sedíš a šlapeš.

        0 0
        • zirecek  

          Máš pravdu, sjezdaři jsou nejvíc nabušenci a jedou na krev. XC jezdci do kopce se jen vezou a jen tak šlapou, kam se hrabou na máničky, :-D.

          0 0
          • novas752  

            Nevezou. Je to jinej druh zátěže.

            0 0
            • Tom-T45  

              U sjezdařů zátěž hlavně mentální. Nezapomenu na to, jak při rodinném výšlapu na Lysou Horu z ničeho nic vyletěl z lesa borec s integrálkou na peklostroji, přeskočil přes asfaltku asi 3 metry před náma a zase v lese zmizel. Podle praskání větví a řevu co vydával jsme ho asi překvapili, takže netrefil ideální stopu, nicméně nakonec to ustál.

              0 0
      • Tom-T45  

        Teda to mi řekni, kde je v Soběšicích ta downhillová lokalita :-)

        0 0
        • sdn23  

          Třeba směr na Bílovice. Kdyžtak samo nebereš po asfaltce.

          0 0
          • sdn23  

            Když to*

            0 0
            • sdn23  

              Nebo do Zamilce. Jasně, že to není jak ve videu z Red Bullu, ale jsou tam stopy, kde neříkej, že DH nevyuzijes. :)

              0 0
              • Tom-T45  

                Je to přesně jak píšeš. Sice jsem jsem tama za svých studijních let jezdil na ocelovém 26 er s pevnou vidlicí a cantilevrama, ale doba se posunula, takže nyní bezesporu minimálně trailové celopéro, chrániče a integrálku :-)

                0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kelib  

      Mám XC Fulla a řekl bych, že jezdím podobný terén jako ty. Každopádně bych neměnil :) Na silnici nemyslím, že bych byl nějak výrazně pomalejší než na HT a v terénu, i na té polňačce se to dost hodí. Rozpočet jsem měl sice trošku jinde, ale myslím, že na bazaru nějaký slušný kousek můžeš vyhmátnout.

      Co se týče ničení ložisek, prorážení tlumiče apod… nejsem na to odborník, ale myslím, že to se může stát když pojedeš nějakou šílenost, budeš vážit metrák a zapomeneš odemknout… stejně XC full ani na silnici nějak moc nepropružuje

      0 0
    • reny  

      Byl jsem na tom podobně. Jezdil jsem na hardtailu polňačky a asfaltky. Před rokem jsem si koupil ojetého trailového fulla za 32 tis Kč. Nevěděl jsem co od toho čekat, neměl jsem ani poněti do je to „drop“, „skalka“, a jiné… Strašně mě to chytlo, začal jsem víc vybírat a plánovat trasy (bez nudných úseků), začal jsem dojíždět ke trailům, trávit víkendy v trailcentrech, našel jsem si pár nových kamarádů se stejným postižením a dnes jezdím na karbonovým all-mountainu, který je dražší než moje auto.

      Já ti doporučuju koupit bazarové trailové kolo (zdvihy 130 mm) za těch 30 tis. Kč. Důležité je, aby sis nevybral vrak. Chvíli ho pojezdi a uvidíš. Když ti to nesedne, kolo téhle cenové relace zase prodáš s poměrně malou ztrátou (ne-li bez ztráty).

      0 0
      • sdn23  

        Myslíš bez zadního tl.?

        Já mám dost fóbii kupovat použitý věci, nesnáším, když ty kola vydávají nějaké nejasné zvuky, vrzání pískání a kdoví co a nevíš, jaká součástka za 5k minimálně tam je před výměnou nebo repasem. Třeba brzdy. Raději bych přecejen za těch 30 když už to Ht, tak nové, abych si ty šelestění způsobil sám.

        Nebo říkáš , že když teď jezdím na Merida Kalahari rv. 2002, že nutně potřebuju skočit na HT za 50k? (Bazar 30). :D

        0 0
        • reny  

          Myslel jsem celopéro. Hlavní poselství mého příspěvku mělo být to, že si máš fulla vyzkoušet. Jak jezdí hardtail přece už víš. Sice se tu objevují názory, že na fulla potřebuješ víc peněz, ale dá se pořídit dobré ojeté celoodpružené kolo i za těch 30.

          0 0
        • Polopol  

          Hodně si toho fulla rozmysli. Jezdím už x let různé karbonové ht střední třídy, jen v terénu v lese. Po asfaltu jen 2 km do lesa. Pár let zpátky jsem si na Drásala půjčil Spešla Epica v hliníku. Pořizovací cca 75. tisíc tehdá. Peklo. To kolo bych nechtěl ani zadarmo. Jo, ve sjezdu je to pohodlnější, ale to je asi všechno. Nejede to. Když jsem pak zase přesedl na svoje levnější ht, tak to pocitově letělo jak raketa. :-D Když už fulla, tak pořádného, Koupit nějakou potvoru za pár korun, jen aby to mělo zadní tlumič je nesmysl.

          0 0
        • raschi  

          Určitě by bylo dobré si full nejdřív vyzkoušet. Poptej se v Decathlonu, jestli nemají testovací kus tohohle. Tomu za necelých 30 nic zásadního nechybí (vzduchová vidlice, pevné osy, 1×12 Eagle NX, TLR ráfky).

          Já jsem teď spíše kvůli pohodlí (a hlavně kvůli neodolatelné nabídce) přesedlal ze staršího HT 29" na full 29" vlastnostmi podobný tomu Rockrideru a z toho rozdílu jsem docela nadšený. Po silnici jede srovnatelně s tím starým HT a v terénu je to nebe a dudy. Pokud na takové kolo přesedneš z prastaré 26", tak ten rozdíl bude ještě daleko větší.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.