• tchurillo

    Rád by som Vás požiadal o názor/skúsenosť a radu. Zvažujem kúpu novej vidlice, zdvih 100mm, na V-cka. Vazim cca 70–73kg, v sezóne jazdím viac krát týždenne + sem tam nejaký maratón. Momentálne používam starého Skareba 80mm a pri výmene rámu za fajne tuhé RB sa prejavuje ako „najslabšia časť reťazca“ – je málo tuhý a dosť sa krúti :)

    Páčia sa mi spomínaná Magura DURIN a nový SID Team (32mm nohy) Čo by ste mi poradili?

     

    Ďakujem za názory.

    Anketa: Tak ktorú?

    7x
    23%
    SID
    20x
    67%
    0 0
    • Hnoj  

      Durin je rozhodně tužší než SID, rozhodně však není citlivější. Durin skvěle zažehlí kořeny, velký šutry a další velký nerovnosti, drobné nerovnosti ho nezajímají…

      0 0
      • kubad  

        laboratorní testy to „Durin je rozhodně tužší než SID“ nepotvrdily 

        0 0
      • MlokCZ  

        Velká překážka stejně jako malá nelze skvěle zažehlit žádnou necitlivou vidlicí (samozřejmě že tam bude rozdíl, alespoň už ta méně citlivá půjde na větší překážce do zdvihu narozdíl od malé překážky, ale rozdíl v chování bude stále velký a o skvělém zažehlení nemůže být řeč).

        0 0
        • Hnoj  

          Milerád ti durin zapůjčím, aby sis to vyzkoušel… Durin je, co se týče drobností dosti necitlivý, kořeny sežere rozhodně líp než třeba REBA, kterou jsem jezdil před tím…

          0 0
          • MlokCZ  

            To platí zcela obecně a 100% a žádné vyjímky nemohou existovat. Samozřejmě, že chování na větších nerovnostech ovlivňuje faktorů více a citlivost je jen jedním z nich.

            Bez citlivosti ale prostě se chovat ideálně nemůže žádná vidlice, i kdyby vše ostatní bylo na té vidlici perfektní.

            To že třeba Reba nemusela žehlit větší nerovnosti lépe je možné, záleží co bylo na jakém zdvihu, jaká to byla Reba. Reba bude mít problém zase jiný a to příliš velkou progresivitu.

            Tohle je ale zásadní věc, kterou si spousta lidí myslí, tak zkusím to rozepsat na příkladu.

            Vezmeme zcela ideální vidlici, která bude mít na nějakou konkrétní překážku dostatečný zdvih, ideální průběh, žádné pasivní odpory (tedy maximálně citlivou)., ideální tlumení.

            Přejedeš tu konkrétní překážku a zachová se to tak, že ji ani nezaregistruješ, řídítka se ani nehnou a přední kolo získá kontakt s terénem okamžitě za překážkou. To je ideální stav. Teď vezmeme stejně ideální vidlici, jen bude mít poměrně velký odtrh a tedy horší citlivost.

            A dojde k následujícímu. Po prvním kontaktu s překážkou nedojde okamžitě k pohybu vidlice, ale energii která odpovídá odtrhu vidlice musí absorbovat něco jiného. Naštěstí tento náraz zmírní pláště (jinak by to byla pěkná šlupka přes řídítka), ale i tak ránu do řídítek dostaneš. To ale není celé v čem je problém. Ta energie, která odpovídá tomu odtrhu vidlice se použije na to, že řídítka půjde směrem nahoru s celým kolem (a to i ta část energie co pohltily pláště, ty nemají tlumení a ještě na překážce se stačí zpět vrátit do původního stavu a tedy o to zvýšit řídítka nad překážku). A tohle má další důsledek, za překážkou je celé kolo o to výše než by mělo být a sag vidlice nestačí za překážkou na kontakt kola s terénem a dojde k tomu, že přední kolo získá mnohem déle kontakt s terénem, což je jedna z nejdůležitějších vlastností vidlice, aby zajistila trvalý kontakt (nebo co největší) předního kola s terénem.

            Tohle vše je krásně vidět na spomalených záběrech na videu, na jedné překážce si to v praxi ani jezdec většinou neuvědomí. Ale v rozbitém terénu to pak může být rozdíl v tom, zda si rozbiješ kokos nebo ne.

            A samozřejmě žádná vidlice není ideální a ty negativa způsobená necitlivostí vidlice budou způsobovat i jiné vlastnosti u vidlice, pokud nebudou ideální (tedy bude mít na to vliv zdvih, průběh, high i low speed expanze).

            Tedy může se stát, že i méně citlivá vidlice, pokud bude lepší v některých dalších parametrech může být lepší než více citlivá vidlice na velkých překážkách (která ale musí být zase výrazný problém někde jinde).

            Tedy netvrdím, že Durin bude horší na větších nerovnostech než třeba Reba bez u-turnu. Ale Reba bez u-turnu nemá dobrý průběh, tedy není ani pro srovnání ideální. Bylo by třeba srovnat s vidlicí, která má ten průběh dobrý a současně je citlivější než Durin.

            Ale nikdy nelze prohlásit, že necitlivá vidlice se na velkých nerovnostech chová skvěle, to prostě není možné.

            0 0
            • Medviedok  

              prosto mas si kupit epicon od milana, ak by som strucne mal povedat to same… :D

              0 0
              • MlokCZ  

                No vidíš a ani tím rádoby „vtipem“ ses netrefil. Protože kdybys kouknul na hlasování, tak jsem hlasoval pro SIDa.

                Tady je řeč o zcela jiné váhové kategorii vidlic než je Epicon a také o jiné zdvihové kategorii a také o jiné cenové relaci, tedy ten Epicon mohl napadnou opravdu jenom tebe. Když už si chtěl psát takový rádoby vtip, tak si tam měl aspoň napsat upraveného Axona, který patří do podobné kategorie vidlic narozdíl od Epiconu.

                 
                0 0
                • Medviedok  

                  „Tady je řeč o zcela jiné váhové kategorii vidlic než je Epicon a také o jiné zdvihové kategorii a také o jiné cenové relaci, tedy ten Epicon mohl napadnou opravdu jenom tebe.“ – ved prave v tom ten vtip spocival, ale to si zas len ty mohol nepochopit.

                  „Protože kdybys kouknul na hlasování, tak jsem hlasoval pro SIDa.“ – to bolo urcite len preto aby si mal nejake alibi

                  mimochodom curilo: RS nie ak ti mozem radit.

                  0 0
                  • jecnak  

                    To by bylo, abys zas nebyl ze vsech nejchytrejsi.

                    0 0
                  • Zerocool  

                    a proč RS ne?

                    0 0
                  • ydaho  

                    ty seš hroznej trumpetka člověče, nevíš o tématu tady a ani jinde zhola nic, ale názor máš vždycky, tak proč ho neprezentovat viď?

                    0 0
                    • Medviedok  

                      hovoris teraz o com?

                      0 0
                      • cekanka  

                        o všem, co tu plodíš

                        0 0
                      • ememem  

                        bych si tipol ze o tom ze si uplny debil, chrobak truhlik (do cestiny sa preklada tusimze ako brouk pytlik – len aby sme si vsetci rozumeli :) ) je oproti tebe vysoko sofistikovany zivocich zo znacnym stupnom uvedomenia si vlastnej blbosti. teda toho co u teba absolutne ale absolutne absentuje takze sa zmozes iba na ubohe trepaniny uplne o nicom(obcas tak tupe az su docela smiesne) a navazanie sa o kazdeho v kazdej jednej diskuzii kde sa objavis. skus namiesto BF radsej parlament. si proste **** a tam by si bol medzi svojimi.

                        0 0
                  • Zerocool  

                    něco napíšeš a neumíš odpovědět, proč RS ne???? vždycky máš ke v všemu komentář, tak co??

                    0 0
                    • Medviedok  

                      internet vsetko neznesie. Ked si pozries to minule k sidu a to teraz a vies kolko je 2+2 tak ti to mozno dojde. Ale este raz a naposledy: teba sa to netyka, kludne si sida kup a jazdi.

                      0 0
                      • Zerocool  

                        a proč by se mě to netýkalo, když tvrdíš blbosti ohledně věcí, se kterýma mám osobní zkušenost, ty taky?

                        0 0
                        • Medviedok  

                          chod volakde.

                          0 0
                          • Zerocool  

                            Vystřelíš něco do tmy a následně si to neumíš obhájit. Pleteš blbosti, o věcech, které mám doma, a ty jsi je ani nedržel v ruce, takže příště 2×měř a 1×řež.

                            0 0
                            • Medviedok  

                              tuto je osobna skusenost nepodstatna, hovorim kludne to pouzivaj dalej. Vysvetlovat nic nie som povinny, moj nazor mozes bud brat do uvahy, alebo ho naopak ignorovat. Netvrdil by som tu nieco bez priciny, ale niekedy prosto sa vsetko neda dat na net, ked to nechapes tak prosto smola.

                              0 0
                            • ydaho  

                              vzdej to :-) ta parodie na inteligentního tvora neví samozřejmě nic.

                              0 0
    • kubad  

      tu která se ti víc líbí

      funkčně jsou dost podobné

      0 0
    • voytaa  

      A koukáš i na peníze? Protože toho Sida seženeš nejspíš o dost levněji. Jinak Durin zase vypadá s tou originální konstrukcí parádně, jen bude dražší. Co se týče jízdních vlastností, to ti musí poradit někdo, kdo je obě jezdil, i když tady určitě ani s jednou nešlápneš vedle, takže v tomhle případě bych se díval spíš na peníze, resp. která se ti líbí víc

      0 0
    • teepeex  

      testy cykloservisu rikaji jasne, ze durin je prekvapive mekka vidle

      takze?

      sid?

      byl nevinnej;)

      0 0
      • Hnoj  

        Nechci test v cykloservisu nějak zpochybňovat, mohl bys ho naskenovat a dát sem? Rád bych si to přečetl…

        Každopádně objektivnost testů v čr pro mě pohasla ve chvíli, kdy tes­toval loni peloton DURIN v kombinaci s X-ride a hrozně se divili, že jim škrtá kotouč :-D

        0 0
        • Gorgov  

          myslis, ze maji kola vliv na sktrani kotouce, pokud neni vakl v nabach? Ja myslim ze ne.

          0 0
          • yetti  

            Naby na to maji vliv a to dost velky. Kdyz nasadim kola s XT nabama, tak mi 180mm kotouc skrta, kdykoli se postavim do pedalu a kdyz nasadim kola American Classic, tak i kdyz ty naby vypadaji o dost subtilneji, tak kotouce neskrtaji. A rozhodne to neni tim, ze bych mel blbe serizeny brzdic, protoze kdyz ty kola menim, tak musim brzdic posunout a seridit, protoze poloha kotouce je u obou nab posunuta o nejake 2–3mm a vuli v nabe to take neni, protoze ty XT jsou serizeny perfektne akorat ta osa neni z nejpevnejsich.

            0 0
            • Vilém  

              To musi byt dobrej vopruz prestelovavat trmen pri prehozeni kol. Proc si na tom kole, kde je kotouc bliz k vypletu, nevypodlozis kotouc? Existuji bud special podlozky pod kotouc, nebo v nouzi pouzit desetinkove podlozky co se uzivaji pod IS trmeny.

              0 0
            • Gorgov  

              dobře, může bejt mekka osa, ale o tom bych teda dost pochyboval… daleko vic se projevi vidlice. to by ten naboj musel byt ultrakram.

              0 0
              • chodec  

                „…to by ten naboj musel byt ultrakram…“

                no vždyď psal že to jsou XT :-))))

                 

                (jen žert – nekamenujte)

                0 0
        • teepeex  

          na strankach to neni, jediny co jsem nasel je tohle na ivelo.cz

          http://www.ivelo.cz/…magura-durin

          pokud mas touhu koupit Durina, hodil bych dotauz primo na redakci

          0 0
          • teepeex  

            hledat ten casopis vazne nebudu, sry

            0 0
          • kubad  

            Hnoj ho právě už celou sezonu má :-)

            0 0
          • Hnoj  

            Tohle jsem našel na tebou zadaném odkaze:

            „Zmiňovaná vidlice Magura Durin je skutečně dosti flexibilní, téměř ji lze v tomto směru srovnat s vidlicí RockShox SID, přesněji s její starší verzí, ne tou letošní. Druhá alternativa v podobě modelu Magura Menja bude jistě v tomto parametru lepší, avšak za cenu o trochu vyšší hmotnosti.“

            Dovolím si říct, že tohle je úplná debilita…  Velo mě opět nezklamalo :-D

            0 0
            • teepeex  

              tak jako tezkej tester napis tazajicimu se kolegovi, ze Durin je super vidle a jeto, nebo ne?

              :)

               
              0 0
              • Hnoj  

                Raději ti ho půjčím, jsi ze ZBR a já z prahy… koneckonců, není nad osobní zkušenost :-)

                 

                Já nemůžu říct, že je jednoznačně super.

                Mám třeba zásadní výtků vůči originální zamykací páčce, musel bych mít palec jak kulturista, abych to za jízdny zmáčknul, aniž bych pustil rodla. Na štestí to funguje s PopLockem :-)

                Co se týče citlivosti, na tohle téma by se asi dali vést sáhodlouhé diskuze, které by mohli (zvláště zde) skončit rozbitými nosy. Nerad řeším progresivity, degresivity a jiný nesmysly, který se tu věčně řeší :-D

                Co se týče tuhosti, v praxi rozdíl mezi třeba rebou a durinem není k poznání, každopádně srovnávání durinu se starým sidem je skutečně směšné…

                0 0
                • petebike  

                  hele pokud nemas graf tak si polovicni Bfkar ! :-D

                  0 0
                • teepeex  

                  rad si kousek zhoupnu Durina:)

                  ja jezdim obden, tak az nekdy pojedes kolem tak dej vedet

                  0 0
          • Bebe  

            Nerad bych se někoho dotknul, ale velo jsem přestal brát vážně, když radili jak odstranit „pískání“ kotoučů… Naolejovat je! :-P

            0 0
            • poiko  

              to tam pak nějak bylo vysvětlený, ne?

              0 0
              • Medviedok  

                keca, bolo tam ze treba dat specialnu (medenu myslim) vazelinu, a to este nie na kotuc, ale medzi piestik a oblozenie. Ale tak niekto to chape ako „naolejovat kotouc“…

                0 0
                • poiko  

                  když bylo nějaký výročí Vela, tak tam byl „test znalostí z minulých vydání“. Jedna z otázek byla: Jakou blbost poradili redaktoři cyklistům. Správná odpověď byla, že jim v počátcích užívání kotoučovek radili, aby potřeli kotouč vazelínou (či olejem?). Vysvětlení bylo, že se inspirovali u motorek, kde se to prý normálně dělá

                  0 0
                  • poiko  

                    jen na upřesnění pro bebeho

                    0 0
                    • Medviedok  

                      tak piskat hadam prestali, a ze aj brzdit, tak to uz je ina vec… :)))

                      0 0
                  • Bebe  

                    Díkec, vím co píšu a čtu… :-) Narozdíl od jiných, zřejmě negramotných, zvířátek.

                    0 0
                    • kubad  

                      :-) zvířátko gramotné je, ale bude to pořádný gramař a začal důsledně od obsahu hlavy :-(

                      0 0
    • visby  

      SID, uz len kvoli dual air…

      0 0
    • jecnak  

      SID – hmotnost, dual air, citlivost, progresivita, provedeni zamykani. I kdyz muzu mit Durina za cenu SIDa, jednoznacne vede SID.

      0 0
    • Seadat  

      S aj Dý!!

      0 0
    • efface  

      jednoznačně sid, u durina se lame korunka.

      0 0
      • RedAce  

        ? neco vic k tomu nemas? nejakej link, nebo fotky?

        0 0
        • efface  

          nee… ale viděl sem už 2, jednu na šele a další na horalovi

          0 0
          • McBlacky  

            nevim no. zatim jsem to nikde neslyšel ani v zahraničí tak nevim…

            0 0
    • Blabas  

      osobně bych šel do Durina. Firma se chlubí, že je vyroben opravdu od základu v Německu, což bývala docela záruka kvality. Já osobně mám Magury 2. Jedna je z roku 2000 ( CP 85 ) a druhá je Phaon z r. 2006. Obě jezdim naprosto natvrdo, dokud neriskuju pád na hubu. Obě naprosto! bezúdržbové, dodnes nekroužkují, netečou, nevaklují,…

      Originalita je taky možná motivační prvek. Sehnat se dá kolem asi 11000, ale nekoukal jsem za kolik by byl SID.

      A v neposlední řadě: Viděl jsi letošní olympiádu? Převažovaly právě SIDy a R7, Foxy kupodivu pomálu a bylo tam k vidění právě dost Durinů. Překvapivé, ale bylo jich mnohem víc, než bych čekal a to u holek i kluků.

      Já osobně chci koupit právě Durina ve 100 mm, takže můj názor je možná trochu neobjektivní, ale mám s Magurou zkrátka 8 let a asi přez 10000 km dobrých zkušeností.

      Vážím 72 kg, měřím 170 a jezdim, co mi XC HT rámy dovolí.

      0 0
      • jonti  

        To ake vidlice boli na olympiade nevravi vela o tom, ktore vidlice su dobre, ale o tom, ktora znacka dava prave teraz kolko do sponzoringu. Ale minimalne by som sa domnieval, ze ak tam nieco vozia, tak to uplne zle nebude :)

        0 0
        • Hnoj  

          Tohle je dost krátkozraný názor. Je sice pravda, že závodníci všechen matriál fasují, ale nemyslím si, že výběr matriálu probíhá jen stylem: „dali nám to, tak to budeš jezdit.“. Kdyby to tak bylo, bylo by celý SP plný Suntourů a RSTček…

          0 0
          • petebike  

            tak tak, ale i kdyby tam byl napis RST ci Sungtours tak by to byli jen samolepky kvuli sponzorum :-)))

            0 0
          • McBlacky  

            no já nevim viz třeba Bikeranch a Axony nebo Ježek na RST…

            podobný to bude na svetáku, poste team má exkluzivní smlouvu s dodavatelem, ten to sype zadara, ale musíš to dát na bajka.

            Druhá věc je to co píše pete, že se jiný komponent ohodí do designu toho co dává sponzor, prootže to je taková sračka a nebo nevyhuje konrétnímu závodníkovi.

            0 0
            • cizanecek  

              Prehazovani designu je docela bezna vec, setkla jsem se s tim i v zavodnim lyzovani, kolikrat Atomicy dodavaly lyze „prebarvene“ jako nove modely, ale byly to starsi modely, se kterymi mel zavodnik zkusenost!

              0 0
              • přišlapávač  

                u tennisu to platí taky, Agassi hraval s patnact let starou Donnaykou prestrikanou na Head ;-)

                0 0
            • prodi  

              jakou má souvislost Bikeranch a Axony?

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.