• Toutou

    Tak se nám blíží opravdová bílá zima, a myšlenka na jízdy v teplotách lehce pod nulou, za sucha po uježděném sněhu, mě docela přitahuje. Dnes jsem si už na novém bajku udělal menší sněžný výlet a bylo to zajímavý.

    Koukám dost lidí tady jezdí přes léto na hlavním stroji a na zimu doma schovávají nějakou plečku (kterou by někteří klidně brali jako hlavní).

    Souhlas, už se to tady řešilo, dokonce jsem se i díval a hledal, ale může někdo zodpovědně říct, jak se dá bajk v zimě zlikvidovat?

    A ještě čistě můj dotaz, má to nějaký smysl nové Nano začít pořádně jezdit až na jaře? Klidně bych doma vzal třeba starého supermarketového 26" oceláka, osadil největšími plášti, co se vejdou, velkými blatníky a tradá. Jenže má to smysl? To je ta sůl taková svině, že přejezd dům/nesolená cesta (1–2 km) už vadí? Chci v zimě jezdit, nudím se a běžkovat/mushovat moc často nemůžu.

    0 0
    • maajkee  

      Otázky v anketě jsou dost nešťastně položený.

      Hele, co se týče mě, jezdím v zimě vždycky a nikdy to na žádný kolo vliv nemělo.

      Mnohem horší je nějaká vyjížďka v pořádným blátě, to jdou komponenty víc do kytek.

      Takže klidně jezdi když už máš ten novej bajk! :)

      0 0
    • martin_bakov  

      neni tak drahy, jezdi co to pujde za jakychkoli podminek mam kolo v podobny cenovy hladine a neresim, jezdim…

      0 0
    • martin_bakov  

      jo a zapomnel sem poradit blatniky – porid si takovy co chrani ty kola vic

      0 0
      • Toutou  

        Co je podle tebe „blatník, co chrání ty kola víc“? Já si už u těchhle říkal, že z předního i zadního kola mám hned zas*anej převodník. Ale jak to teda zakrýt?

        0 0
        • jIrI___  

          „Celoobvodové“ blatníky vylepšené zástěrkama jsou jisté řešení.

          0 0
          • Toutou  

            Vždycky jsem si přál mít jednostopý traktor :)

            Ne, vážně, asi to tak dopadne. Jenže to už bych fakt použil nějakej totál šrot, co stojí doma a vesele ho nemyl a kašlal na to. Dají se vůbec sehnat širší pláště na 28" kola? Asi dají, co, když existuje 29er…

            0 0
        • Dalas  

          já to mám udělané takto a to zcela dostačuje a až tak blbě to myslím zas nevypadá..

          0 0
          • fíha  

            To ukoncenie SKS vpredu- pisem si!

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale chtělo by to krapet napnout, moc mu to visí.

              0 0
              • medved.m  

                Visi mu to? Na to potrebuje nejlip babu :-)

                (Jinak ja nemam blatniky rad, ted jsem se prekonal a dal na obcasne cesty do prace zadni SKS Xtra-cosi, ale zepredu budu holt furt ohazenej. Jinak radeji v zimnich srackach nevyjizdim, su proste mekon.)

                0 0
            • Life will kill you  

              vpredu porad malo. s timhle se kolem nuly kdyz je vsude voda neda frcet pade a nemit mrazak na pantoflich.

              0 0
              • duk  

                Existujou neoprenový návleky, s nima se dá v pohodě 3h v břečce suchou nohou i s krátkým blatníkem ;-)

                0 0
          • pustipav  

            ta brašnička vypadá dost blbě:)

            0 0
    • Bafoon  

      je to fešák, šetřil bych ho :-)

      té anketě jsem nemohl odolat ;-)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud se soli úplně nevyhneš, tak ti kolo sežere. Není to o tom, kolik km v soli najedeš, ale jak dlouho ta sůl bude působit. Pokud ji na kole mít už po 2 km a nesundáš ji, tak ti to kolo časem sežere. Bahno kolo žere za jízdy, kdežto sůl hlavně v době kdy odpočívá.

      0 0
      • Flegmatik  

        Takže kolo co nejrychleji po jízdě v soli umýt vodou nebo hodně pocukrovat :-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jo, jediná možnost je sůl po každém švihu dokonale odstranit. A tohle dělat je nad moje síly. A zřejmě i nad síly těch, co mají zimáky.

          0 0
          • Toutou  

            Tak to je paráda. Jestliže bajk slouží, klidně mu to rád oplatím opláchnutím.

            Takže otázka zní asi jinak – CO přesně dokáže sůl zničit?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vzhled nenávratně. Pokud ti ale na vzhledu nezáleží, tak se dá kolo udržovat v provozuschopném stavu i v soli, jinak by nebyly zimáky.

              0 0
              • maajkee  

                Ne, zimák je jen pro ty co roupama nevěděj coby :)

                To už bysme mohli kupovat nějaký starý auta jako „zimáky“ a jezdot s nima v zimě a ve sračkách :)

                0 0
                • duk  

                  Kdybych měl porsche, tak si na zimu koupím oktávku jako zimáka, u kol je to stejný.

                  0 0
                  • maajkee  

                    hehe, tak to je dobrý :)

                    Těch lidí co maj porše je zanedbatelný minimum.

                    V měřítku bych to vyjádřil asi tak mít kolo za 100tis a vejš.

                    Ale tak asi je to o přístupu, já mám kolo primárně na ježdění a jedno v jakým počasí, někdo zas potřebuje aby pořád krásně vypadalo.

                    0 0
                    • les  

                      Už jsem to tady někdy psal.Až budeš jezdit denně,za každého počasí a ne jenom rozmazleně,jak se ti to hodí,tak pochopíš,na co je zimák a plný blatníky,stejně jako membrána na hadrech či helma ;-)

                      0 0
                      • maajkee  

                        ty vole! Já jsem ten poslední co jezdí rozmazleně, já jezdím celoročně! za každýho počasí! A nikdy jsem nepotřeboval hadry s membránou :)

                        A na každodenní ježdění do práce mám samozřejmě jiný kolo, ale o tom se tu nebavíme, to už je pak řeč o pracovních kolech.

                        0 0
                        • duk  

                          A kolik ± ročně najezdíš? Problém celoročního ježdění je v tom, že já třeba chci, aby mi kolo vydrželo minimálně 2 závodní sezony.

                          0 0
                          • maajkee  

                            problém je asi v tom, že sem taháš závodění, tam je to pak o něčem jiným, pokud někdo jezdí závody, kolo to chce mít pořád v naprosto perfektním stavu a hodně věcí se bere jako spotřebák.

                            Já nezávodím, jezdím jen pro radost a zábavu, na bajku jezdím ± 5000km ročně + tak 2–3000km ročně na pracovním.

                            0 0
                    • duk  

                      Přesně jak píšeš v druhým odstavci, je to o přístupu. Na jednici jsem si ze skromného studentského příjmu šetřil prakticky celej rok a kdybych měl jezdit jenom na na ní, budu mít zbytečně vysokou spotřebu dílů. Na druhou stranu GTčko jako moje EX kolo mi zůstalo, prodat ho za pár šupů se mi nevyplatí a funkci zimáka, městského přibližovadla a expedičního biku plní výborně. Za poslední 2 roky jsem do něj investoval max 1000kč, pily, kazety, řetězy odebírám zadarmo jetý z místního bikeshopu, pláště recykluju vlastní, nebo tam dávám dráťáky co vyhraju na závodech. Porstě ve výsledku jezdí GTčko pod 0,50,–Kč/km a to se vyplatí na to že je to ještě větčinou ve sračkách. Další výhodou je, že nemusím mít jednici na koleji, z čehož taky nemám dobrej pocit.

                      0 0
                    • Life will kill you  

                      ti co maji porsaka, tak v zime jezdi libovolnym jinym, ale v prve rade firemnim co se rychle odepise stejne rychle jak to bude sul zrat.

                      0 0
                • JakeF  

                  Znám lidi, co to tak dělaj… Ale je fakt, že to je často spíš nesmysl, protože u novýho auta maj různý ABS, EBS atp :). To u kola počítám neplatí…

                  0 0
                  • maajkee  

                    No tak na zimáku maj zas třeba jenom véčka, 7–8 speed, těžší komponenty, místo fulla třeba jen HT, takže je to podobný :)

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Tak auto má těžko někdo pro zábavu. Je to jen dopravní prostředek a pochybuji, že u auta někdo bude řešit vzhled a rezavou šaltrpáku :-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak auto má těžko někdo pro zábavu

                    Aha :)

                    0 0
                  • alinceb  

                    Koukám, že pojem jako autotuning se tě ani nedotkl…:D A to bych si troufl říct, že tuningem aut se v ČR zabývá mnohem víc lidí než tuningem kol. A věř tomu, že spousta lidí, kteří mají vymazlené showcary pak mají taky obyčejné auto na denní ježdění a showcar vytahují jen o víkendu když svítí slunko…;)

                    Ta analogie „zimáku“ a „letňáku“ u aut a u kol je náhodou docela trefná. Většině lidí stačí jedno auto na celoroční ježdění, ale ti, kteří tím žijou, mají garážovanou udržovanou leštěnku, ale do práce a v zimě jezdí nějakým obyčejným autem (třeba můj bratranec má Felicii Combi a Mazdu RX7 Turbo)…

                    0 0
                  • Georrge  

                    lol ty teda jseš :D a kolo jako není JEN dopravní prostředek?:D mraky lidí mají auto na zábavu, dokonce často okruhové specialitky homologované i na silnice, k tomu mají normálnější auto na ježdění a na zimu nějakou čtyřkolku na hory apod. Nebo ještě užitkové auto na bordel.

                    0 0
                    • Joseph de Sax  

                      jasně…auta i kola mám jedny na léto a druhá na zimu…přece nebudu čekat, až mi karbonové kolo za 300litrů někde v mraze zamrzne do závěje…, když na něm potřebuji sedět hlavně v létě.

                      0 0
                • ememem  

                  majkee to je blbost.auta su na to stavane (povrchova uprava), u bicyklov o tom nemoze byt ani reci. jak pisal turista staci trocha soli a zozerie ti na nom uplne vsetko.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No jsou auta který reznou jako blázen, obzvlášť zespodu a reznou i dnešní auta. Rám na bicyklu, pokud má kvalitní lak, tak je před solí taky dobře chráněnej.

                    Je fakt zajimavý, že já v zimě ve sněhu a občas v těch srajdách jezdím a jezdil jsem, ale ještě jsem neviděl žádnej komponent ani rám zožranej :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      přesně. Chceme foto! :)

                      0 0
                    • ememem  

                      pokial jazdis iba po snehu je to ok, akonahle prejdes posolenou cestou je to v perdeli, povrchova uprava biku a komponentov neni na rozdiel od aut ani vo sne stavana na priemyslenu sol. a to ze hrdzaveju aj auta je jasne, len ovela pomalsie a hlavne u nas. auto z vyspeleho kapitalistickeho zapadu je po par rokoch celorocnej prevadzky vyzrate ovela viac nakolko mnozstvo soli co vysypu tam a u nas sa neda zrovnavat.

                      0 0
                      • maajkee  

                        No pořád jsem neviděl fotku nějakýho toho sežratýho kola nebo komponentu, když s tím máš takovou zkušenost.

                        Já jsem nic takovýho na žádným svým kole nezpozoroval, kromě řetězu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nekdy jsem tu zahledl nejakeho Sida, ktery mel spodni nohy durch ze jima slo prostrcit spendlik.

                          edit: ja o sidovi a JSt tu s nim uz je:)

                          0 0
                        • Life will kill you  

                          retez talire, kolca vzadu, prehazka osy a pak jeste nejaky drobnosti. tak vypadala generalka po po prvni zime, ale uz to bylo zraly dlouho pred tim ta jedna zima to jen vizualne urychlila tak o deset let.

                          0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jo, jsou to jen povídačky, že sůl žere, jedná se maximálně o trošku horší vzhled nebo bezvýznamné povrchové poškození :-)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Tak tohle je ale prasárna že jo :) To by člověk musel na tom kole ten marast nechávat, jezdit jen ve sračkách a hodně často. To je fakt extrém.

                        0 0
                        • Life will kill you  

                          to je pred umytim wapkou? ta by to oloupala… a do toho ramu strcis nasadu od smetaku dopechujes skelnou vatou a zalejes epoxidem a muzes si pogratulovat k novymu typu karbonu vcetne skorepiny proti prorazeni.

                          0 0
                      • maajkee  

                        No jo, špatná povrchovka, tu vidlici chtěj mít co nejlehčí, tak jí ani pořádně neláknou :) no určitě špatná údržba bez očištění po každý vyjížďce v marastu :/

                        0 0
                    • pepino  

                      Ale já jdu do toho sněhu za chvíli na ples a asi budu zožranej:(

                      0 0
                  • Life will kill you  

                    koroze neni svarecka, aby si nemohl ohnout retez nebo otocit klikama… horsi je to s castma, kde je dulezita tak nejak pevnost kvuli bezpecnosti. btw. jak je na tom koroze horcikovych vidli?

                    0 0
        • Smazaný účet  

          opřít o krmelec, olízaj ti to jeleni ;-)

          0 0
      • Toutou  

        V létě na mytí kašlu, ale teď když se vrátím, okamžitě aspoň trochu opláchnu sprchou sníh a bahno z převodníků a pláště, abych v pokoji nedělal bordel. (možná mi to kvůli tomu moc nebrzdí :) )

        0 0
    • nox159  

      mas ho velke ;-)

      0 0
    • JakeF  

      Druhý kolo se hodí vždycky… I když pomalu si říkám, že budu muset postavit třetí, protože když na mýho zimáka dám Epicona, tak už to bude pro zloděje vcelku lákadlo… Jinak když fakt mrzne, tak je to skoro jedno, ale když je bahno nebo břečka, tak se zimák sakra hodí. Zvlášť, když má člověk na závodění opravdu dobrej stroj, tak vidlici, středu, nábojům atp. to nedělá moc dobře, takže je lepší ničit díly za pár stovek nebo co se válely doma, než díly za desetitisíce…

      0 0
      • Toutou  

        Ničení dílů za desetitisíce mi nehrozí, jen se nechci dostat do stavu „duben, čas na výměnu úplně všeho“.

        0 0
        • JakeF  

          No, pokud to nějak výrazně neřešíš, tak prostě jezdi, jen vynech ty dny, kdy je na silnicích vyloženě břečka a přitom mrzne… To pak namrzá ve vrstvách na kolo nebo po něm stejká a zatéká všude možně, kde to pak rezne…

          0 0
          • maajkee  

            Tak to je samozřejmost nejezdit na bajku po posolených silnicích.

            0 0
            • JakeF  

              Posolený silnice právě samy o sobě nejsou tak hrozný. Pokud se to rozteče na slanou vodu, tak to ještě jde. V tý břečce zamrzne i přesmyk, musel jsem do něj kopat, abych přehodil :).

              0 0
              • Duppy123456789  

                Ale pořád lepší do něj (no dobře-nekopat, ale třeba ho obrat šroubovákem) než aby mi odešel kvůli soli, nehledě na každotejdenní výměnu bowdenů… :-)

                0 0
                • blisterexist  

                  asi vozíš šimano, já minulej rok na konci zimy nahodil nový bowdeny a lanka, jezdil jsem v totáních sračkách( asi 12závodů na blátě) a mám je dotěď a pořád řadí supr:-)

                  0 0
                  • tonik666  

                    nevyplati se pak mit bowden v kuse a zapoudrit mu konec?

                    0 0
                    • blisterexist  

                      to fakt nevím, mě ta výdrž přijdě v poho:-), teď z estetických důvodů budu měnit, a už jsem si vymyslel speciální utěsnění, bowden nebude v celku, ale přitom lanko bude pořád schované:-)takže se k němu a do bowdenu nedostane bordel, takže výdrž očekávám víc jak 2roky

                      0 0
                      • pstasek  

                        Můžeš to trošku blíže rozvést? Díky ;-)

                        0 0
                        • blisterexist  

                          koupil jsem koncovky s brčkem(aligator) k tomu smršťovací bužírku příslušného d navleču, nechám zatáhnout a je to, na konec mám další vychytávku:-)

                          0 0
                          • gargamel  

                            Takhle jsem to měl taky. Teď mám bovden v kuse.

                            0 0
                            • blisterexist  

                              a jak ho vedeš? já mám na rámu navařené dorazy, takže jedině nějak bokem a to bude hnusné

                              0 0
                              • gargamel  

                                Taky jsem měl dorazy, ale navrtal jsem je vrtáčkem potřebného průměru a bovden protáhl. Je to velmi elegantní řešení. Dírku jsem odvrtával postupně od slabších průměrů.

                                0 0
                                • blisterexist  

                                  hm to jsem dělal na starém,ale moc dobrý mi to nepřišlo:-(

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  lepší je použít tenký pilník, je to za chvíli.

                                  ohledně utěsnění mi nejlepší přijdou koncovky s brčkem a na ty gumičky do z nich často sjíždějí přilepit na brčko lepidlem.

                                  Nejvíc bordelu se ale dostává do bovdenu u přehazky. Tady je to horší – zejména sram s tím odhaleným náběhem, je to šaltr od šaltru, záleží jak je to dělaný. Shimano jde utěsnit líp.

                                  Na zimáku jsem provrtal xt na větší průměr /některý šaltry se vrtat ani nemusí/ a dal skrz koncovku s ustřiženou bužírkou na ni přilepil ustřiženou gumu. vydrží to bez zásahu celou zimákovou sezonu…

                                  0 0
                                • Kacen  

                                  Přesně tak, provedl jsem to samé a je klid…

                                  0 0
          • Kynio  

            krása :D

            0 0
          • duk  

            Tohle se mi dneska taky vytvořilo, jak je lehce pod nulou, tak je to hned. Stačí, když je někde od slunce natátej sníh.

            0 0
    • Lister  

      Ne, na to máš dost levnej stroj, ale mně je to jedno, jezdi si třeba na koloběžce. A navíc tohle jsem už to tady řešili!

      0 0
    • nooski  

      Nedávám dohromady několik let krásný stroj, abych ho pak mordoval v tom bordelu, co na silnicích v zimě je. Kup si klidně někde v zastavárně starou favoritku s dlouhými blatníky a jezdi na tom, dokud se to nerozpadne. Velká investice to není a v konečném stavu to výjde levněji, než měnit po zimě plno věcí na jednici.

      0 0
    • hribik A1  

      aj len krátky prejazd, dokonca aj kríženie cesty*, má takmer stejný účinok čo dlhá jazda, je to podobné ako s čokoládou a zubmi – je jedno, či zješ iba pol tabulky alebo dve čokolády, už sú špinavé. všimni si ako sa ti aj „pekný“ sneh bude lepiť na kolesá (a potom striekať všade naokolo) keď naň zídeš zo „solnice“

      0 0
      • maajkee  

        všimni si ako sa ti aj „pekný“ sneh bude lepiť na kolesá

        No a co? Vždyť to je jen čistá voda, většinu roku u nás prostě je mokro, to bysme nemohli jezdit skoro vůbec.

        0 0
        • hribik A1  

          voda + to čo do nej nazbieraš na tej ceste presne tak, ako keby si priamo po nej jazdil

          0 0
          • maajkee  

            ále, já jezdím ve sněhu každej rok, vyhejbám se posoleným silnicím a chodníkům, ale i na ty se někdy musí vjet, pak doma akorát ometu sníh smetáčkem, dám kolo do kůlny a nic se s ním nestane. Na jaře stačí vyměnit řetěz.

            0 0
            • duk  

              Vždyť jsi ještě nikdy neměl žádný kolo tak dlouho, aby se na něm nějáká koroze stihla projevit :-D

              0 0
              • maajkee  

                Aha, tak to je fajn, že víš jak jsem měl který kolo dlouho za posledních 10 let.

                0 0
            • hribik A1  

              ja som tiež jazdil v snehu, trebárs aj minulú zimu. kombinácia veškerých sračiek, niekedy nutného jazdenia v nevyberanom čase (aj hneď po snežení, ak to bolo treba) a 30kilových záťaží naložených všade kde sa zmestili odjebala ten bajk za rok a dva mesiace, a teda 40% plánovanej doby životnosti

              0 0
              • maajkee  

                No tak to je ale jasný že nemůžeš jezdit kombinací veškerých sraček :)

                To pak není ježdění pro radost, ale na to je potřeba nějakej pracovní bajk.

                0 0
                • hribik A1  

                  šak to je také dačo

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    jakej máš +/- letošní nájezd?

                    0 0
                    • hribik A1  

                      ja to vôbec neevidujem… pôvodne (na začiatku roka) tak 300 km týždenne a niekedy trošku viac, teraz asi polovica s ďalej klesajúcou tendenciou.. tak keď vezmeme nejakú strednú hodnotu tak čojaviem 250×50 tak nejakých tých 12–13 tisíc, a z toho nejaká čojaviem šestina pripadla na hajtru, všetko ostatné na tieto šunky. predtým to bývalo aj 20tisíc, na budúci rok týmto tempom sotva viac než 8

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        a o „svižnějším“ kole jsi neuvažoval?

                        0 0
                        • hribik A1  

                          nie a ani neuvažujem. vôbec nemám záujem pchať peniaze do bikov, neni to moja priorita a navyše chcem mať voľnosť, možnosť to kludne nechať hocikde a ísť sa trebárs kúpať, alebo rovno cestou niekam ísť do obchodu, alebo to odstaviť na kraji lesa a ísť na pešiu túru a tak… mne to takto vyhovuje

                          0 0
                • Janes  

                  Maajkee, asi bys měl zabrousit do historie,a něco si o Hríbikovi přečíst, pak pochopíš :-)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  hribik A1 nepotřebuje žádný pracovní bajk, on má k ježdění pro radost hajtru :-)

                  0 0
    • scalar  

      Co řešíš, zimáka už máš :-)

      0 0
    • mr.antik  

      2km přejezdu fakt nevadí…

      0 0
    • Pavel  

      Neřeším, jezdím. Faktem teda je, že mi stačí přejet cca 100 metrů po chodníku, který se stejně solit nesmí, a jsem na boční ulici, která se nesolí a která mne „vyvede“ z města…

      0 0
    • plastic boy  

      Neřešim, v zimě je moje kolo zimák a od jara závoďák :-)

      Ikdyž se možná dokopu a vytahnu teď z půdy moje staré zelené ocelové joko.

      0 0
      • destr  

        To sem si ted složil na zimu a dal sem si tam vlaštovky a paráda :-D ještě zbejvá sehnat delší sedlovku (což bude asi problém) a nějak pořešit střed (neví někdo co je to za rozměr a jestli se dá sehnat nějakej zapouzdřenej?) a nebude to mít chybu.

        0 0
    • tmax  

      On je to taký začarovaný kruh, aspoň u mňa. Postavil som zimáka, reku budem na ňom jazdiť v sračkách. Ale postupne šetrím a leštím už aj jeho. Teraz mám teda v izbe 2 čisté biky a do tohto snehu, ktorý napadol, pôjdem radšej po svojich. :-D Aj keď môj zimák nie je zimák v pravom slova zmysle…

      0 0
    • blisterexist  

      mám lepší kolo, a jezdím s ním aj v zimě, 100% dostává míň zabrat jak při závodech v blátě kterých tento rok bylo asi 12

      0 0
      • maajkee  

        Přesně to si taky myslím.

        0 0
        • Bomba+  

          Prosim te nepouzivej slova, ktera nemaji vyznam. Slovo myslet vyrad ze sveho slovniku.

          Dekujeme.

          :)

          0 0
          • maajkee  

            Tohle je moje poslední reakce na tebe, tak si ji užij :)

            Jdi do ****** a umři! ;)

            0 0
            • Bomba+  

              Tos to teda odfláknul na to, že to je poslední reakce na mě :-))))

              0 0
          • Toutou  

            Hele chvílema jste jak staří manželé.

            0 0
    • Trog  

      Dnes ráno,konečně napadl sníh tak už v 8 h jsem vytahl zimaka s pořádnejma papučema na zimu(Albert 2,35).

      Nemoh jsem se nabažít první jízdy na sněhu,min. rok jsme jezdili aji víc v zimě než v letě.

      Je to paráda jet na hraně pádu a nebát se to položit to někde v lese v zatačce do závějeje atd.

      TAKŽE MYSLÍM ŽE ZIMÁKA MÁ CENU POSKLÁDAT

      foto zimák

      0 0
      • MJ24  

        jasně zimák má smysl, ale pro mě spíše ve formě silničky s dlouhýma blatníkama na trénink na silnici a nebo na dojíždění z bodu A do bodu B po rozsolených silnicích. Pokud jedu do terénu tak to kolo určitě netrpí v zimě víc jak v prachu a blátě v létě. Takže zimák ano na silnice, do terénu zbytečné

        0 0
        • Trog  

          Ja zvolil horske kolo jako universal jezdil jsem až do teď na něm do práce čistě po asvaltu.A když sem hladal njaké pláště na něj tak jsem vybral ty nejtěžsí s nehrubším vzorkem abych pěkně potrénovat.(na český běžecký pohár)

          Nemusím jezdit tak daleko a dlouho jak na silničce a nadřu se zhruba stejně za méně km.

          0 0
          • alinceb  

            Podle příspěvku sem myslel, že si cizinec žijící v ČR…ale pak sem se podíval do profilu a evidentně jen neumíš česky…:D

            0 0
      • hribik A1  

        Je to paráda jet na hraně pádu a nebát se to položit to někde v lese v zatačce do závějeje

        ale náhodný pešiak ti odkazuje, že by ťa nechcel v tej zatáčke stretnúť :-)

        0 0
    • AleZ80  

      Já bych asi radši volil plečku. Nejde jenom o sůl, ale taky o to , že s tim každou chvíli někam pleskneš a přeci jenom úplně novýho kola je asi škoda i když nebylo za 50. Doporučuju páteřák a případně ještě nějaký chrániče ( v zimě ti v tom vedro nebude ).

      0 0
    • scalar  

      Postupem času, až budeš jezdit víc, vznikne ti zimák sám. Prostě budou zbývat nějaké díly na dojetí, nějaké díly, co se ne tak úplně osvědčily, obyčejný levný rám se vždycky najde (možná za chvíli zjistíš, že už ho vlastně máš :-) ).

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ano, to je nejpřirozenější cesta k zimáku.

        0 0
      • Trog  

        Přesně tak mě vznikl zimák,sám ze starých věcí.Dojiždím na něm staré řetězy a další spotřební komponenty

        0 0
        • Toutou  

          Nojó, takže vlastně primární bajk postupně celej přeměním na zimák. Jenže kde na to mám brát prachy? :D

          Tak otázka, co je u kola fakt spotřebák?

          Chápu řetěz, chápu kazetu, chápu převodník a pláště. Jenže třeba absolutně nemám šajna, jak/kdy/proč se mění hlava a střed, náboje…

          0 0
          • Georrge  

            no až se ti přestanou líbit :) vyměníš představec bo je dlouhý, sedlovku bo je odřená, kola bo jsou těžký, řidítka bo jsou těžký a hnusný, co chvíli si uděláš radost nějakou komponentou a po čase zjistíš že máš dvě kola :)

            0 0
          • Rychlej turista  

            Je to jen otázka času. Stačí jezdit a časem se to prostě všechno nasbírá :-)

            0 0
            • Toutou  

              Já doma nějaký ty starý zbytečnosti mám, ocel rám ze supermarket treka, výbava profesionální SIS a RevoShift, prostě dokonalý :D . A je to 28". Tak mě napadlo, že na něj dám nějaký co nejvíc zimní pláště, a budu ho trápit v tom největším humusu. S tím bych se nebál někde pořádně švihnout.

              Zajímá mě, jestli to má smysl :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Určitě, v zimě stačí, že to jezdí.

                0 0
              • t29  

                :)

                pláště třeba Continental Cyclocross Race nebo Schwalbe Smart Sam (tyhle Smart Samy obouvám na zimní dojíždění do práce)

                0 0
                • Toutou  

                  Toš na tej stránce jsou dvě kolonky – 28" pláště a 29" pláště. A to se jako pletu, když si myslím, že je to to samý? Pro mě trek/cross/29er = kompatibilní pláště.

                  0 0
                  • t29  

                    Částečně je to totéž = 28" a 29" pasujou na stejný ráfek. Ale 28" pláště obvykle prolezou crossovým rámem, zatímco 29" pláště málokdy, protože už jsou moc objemné.

                    0 0
      • Pedro404  

        Pravda pravda, mě začíná ***** že sem po koupi novýho rámu a vidle ty původní prodal, bejval by z toho byl ideální zimoš.

        0 0
      • náčelník  

        Problém je, že takto často vznikne docela pěkné kolo, kterého je na zimáka škoda :)

        0 0
        • scalar  

          To je v pořádku, pak máš závodní kolo, tréninkové kolo a zimáka… a vývoj jde dál :-)

          0 0
        • Evilcleaner  

          přesně to se mi stalo, takže ted stavím dalšího zimáka:-D

          0 0
      • Bystrous  

        Ted mě taky sere že jsem musel dycky starý díly/kolo prodat abych moch koupit lepší. Nebejt toho, tak bych už měl na každej den jiný kolo. Sice bych je nevyužíval často, ale po ten pocit :) dycky mi bylo líto to prodat.

        0 0
    • maajkee  

      Tak po dnešní projížďce malinko měním názor! :)

      V zimě ve sněhu jezdím léta, ale letos poprvé ve sněhu na Jekylloj a řeknu Vám, za „divná a klikatá“ :) zadní stavba se zalepuje sněhem jak blázen, takže po 15minutách už se mi nehejbal přesmykač a po příjezdu jsem z tý stavby doloval asi půl hodiny marast :)

      Takže zimák ano, nejlépe HT! :)

      0 0
    • Čárlí  

      Trochu to tady využiju, nechcí kvůli blbosti zakládat nové vlákno… Chci přes zimu jezdit do práce na silnici. Potřebuju poradit nějaké osvědčené „celoblatníky“ plus vaše zkušenosti s prodlužujícími zástěrkami → jak je udělat a z čeho. Díky!

      0 0
    • smith22  

      Podle mě je zimák a ZIMÁK.S tou moji černou ludrou nazvanou ,,Zimák,, bych na delší cestu nebo cestu ve sněhu určitě nevyjel.Ten můj ,,zimák,, slouží na cestách po dědině a okolí, vzdálenosti cca 9km od bydliště.Tudíž nazývám věci nepravými jmény a myslím, že zde nejsem sám.Funkčně je naprosto v pořádku ale když jedu někam dál nebo ve stížených podmínkách tak chci mít maximální pohodlí, a to podle mě spousta ,,Zimáků,, na tomto fóru nesplňuje.Proč se dřít a jezdit v menším komfortu a sušit mé ,,lepší,, kolo někde doma v pokojíku?Něco jiného je když někdo třeba slušné kolo měl, sloužilo mu už 5 let a teď si koupil nové ,,modernější,,…to staré má ale pořád slušnou výbavu, bohužel vzhledem k stáří se mu ho nevyplatí prodávat za nízkou cenu tak si ho radši nechá jako zimáka – to je pak jíná.Ale učelové stavět nějakou starou plečku ze zbytků co najdu doma a pak to používat v zimě jen abych šetřil kolo na který se mohu spolehnout a poskytne mě ten max. komfort je podle mě nesmysl.Já jezdím celoročně tudíž i v zimě ve sněhu a zatím se mi to nakole nijak neprojevilo.A z vel­ké časti je to i lenost Vás ,,Bajkerů,,.To je takový problém vzít po vyjižďce kyblík s vodou a umýt si svýho mazlíka?Nevim, todle já asi nepochopím.Spouta lidí si tu hraje na ,,sportovce,, a chvástají se najetými kilometry ale je jim za obtíž si umýt vlastního bajka.Nebo je to tak fyzicky náročné?Co sportovci?Vždyť je to otázka ani ne 10min.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Na zimním ježdění je pro mě největší problém mýt kolo. Pokud ale jezdíš, jak píšeš ve sněhu, tak to kolo pak mýt nemusíš. Něco jiného je ale ježdění v soli. A na to mi stačí plečka.

        0 0
        • smith22  

          No myslel sem to jako v zimě za všech podmínek(sníh, sem tam nějaký to blato a sůl).Je ale pravda, že se soli pokud možno vyhýbam ale sem tam se nějaký úsek projet musí protože to jinama nejde.Já když jdu na kolo tak především kvůli přírodě a taky relax tudíž nevyhledávám silnice a nejezdm po městě kde se solí, to si mohu zrovna vzít auto.Když někdo třeba ve větších městech dělá kurýra atd. to je pak věc jiná, ten nemá moc na výběr.Ale pořád myslim, že to je to menší procento a velká část lidí má kolo jako toho koníčka a chvíle oddychu tudíž na vyjižďku nepojede do města kličkovat mezi auty v rozježděné břečce plné soli.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Takže klíčová je frekvence ježdění. Kdo jezdí denně nebo často, tak potřebuje bezúdržbového zimáka a kdo si na kole jede jen občas odpočinout do lesa, tak pro něj stačí normální kolo, protože se mu ho pak vyplatí umýt, když ví, že ho nějakou dobu zase nebude potřebovat.

            0 0
        • miloso  

          Neviem, ja striedavo pendlujem medzi bytom a intrákom a ešte nikde som nemal problém opláchnuť bike, či už hadicou alebo kýblom vody, však to je na max 5–10 min.

          0 0
      • hribik A1  

        To je takový problém vzít po vyjižďce kyblík s vodou a umýt si svýho mazlíka?

        hej:

        1. nemám na to podmienky – nebývam v rodinnom dome
        2. je to pre mňa tak otravná činnosť, že to už potom idem radšej peši.

        robiť to potme pred barákom na mraze je fakt chuťovka

        0 0
        • Pedro404  

          Souhlas, to bych musel – vzít kolo do baráku, zamknout ho do sklepa, vyjet do 3. patra do bytu kde si vezmu kýbl s vodou, sjet dolu, dát to ven, vyndat kolo ze sklepa, dát ho ven, umejt ho, zamknout ho do sklepa, vyjet nahoru s kýblem, vrátit se pro kolo, vyjet nahoru s kolem. Už se vidim.

          A plácat se v mraze s mokrym hadrem taky nebude kdovíjaká sranda.

          0 0
          • Toutou  
            1. Vyjet nahoru se špinavým bikem.
            2. Opatrně ho postavit do vany.
            3. Opláchnout sprchou.
            4. Nechat odtéct černou vodu.
            5. Udělat si večeři a kolo nechat půl hodiny ve vaně okapat.
            6. Uklidit kolo.
            7. Zkontrolovat, jestli po něm nezůstaly nějaké památky v koupelně

            (pravděpodobně ne).

            0 0
            • Pedro404  

              Do naší vany se cpe blbě a matka by mě zabila. Dělam to tak, že ho postavim do pokoje na k tomu určený hadry na okapání a pak v případě potřeby umeju hadrem, ale to mytí je dost opruz, takže tuhle zimu plánuju jezdit pokud možno jenom v čistym sněhu, abych nemusel řešit sůl/bahno.

              0 0
              • ALEX007  

                tohle ted taky resim. nechci mit kolo sežrane:)…

                1. jedu ven, vezmu sebou velkou termosku s teplou vodou..nebo dve, levny

                koupeny pro tento ucel

                1. hodim termosky do kufru vozu
                2. vratim se, vomeju kolo

                4 vynesu nahoru do bytu

                otazka, jestli mensi mnozstvi vody bude stacit. na minimalni odstraneni soli snad jo. ne ze bych se brodil soli ale jak tady pisou lidi, obcas se musi prekonat silnice nez treba vjedu do lesoparku apod

                0 0
              • Life will kill you  

                a to je presne ten moment, kdy uz rezne a nemuselo by.

                sul pusobi jen ve vlhku, ale zato staci i jen troska tech vzdusnych par co jsou bezne k dispozici, ale zase pokud je jich tak akorat aby byla jeste dobra koncentrace, tak to jde vyrazne rychleji.

                0 0
            • hribik A1  

              mám malú vaňu a neviem si predstaviť to prepchať dverami a neobesiť na šnúrach na sušenie prádla

              0 0
            • AsiJura  

              .

              0 0
          • vsn  

            ty mas kolo ve sklepe? … (resp. měl když jsi to tady všem napsal)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Na tu chvilku, než si zajede pro ten kýbl.

              0 0
              • vsn  

                aha tak to pak jo :) i tak bych ale hodne pospichal :) ja odmitl nabídku na hlídaní od hlidace tesca nez si nakoupim (když me nechtel pustit) … tak jsem pak musel do kauflandu kde hlidaci nejsou .)

                0 0
                • Pedro404  

                  Taky bych z toho byl stejně nervózní, to bylo jenom pro ilustraci, jak by to muselo vypadat, kdybych měl kolo mejt venku.

                  Tudle sem potkal po vyjížďce na chodbě sousedku a zeptala se mě, proč to taham nahoru a nezamknu to do sklepa, což mě zpočátku hrozně zarazilo, jelikož mi ta otázka přišla úplně absurdní:)

                  0 0
                  • vsn  

                    sme na tom stejne … mě k tomu jeste vynadala že prej je na chotbe bahno :D

                    0 0
                    • Flegmatik  

                      Copak na chodbě, ale mě jako uživatele domu by štvalo, že kolo někdo tahá výtahem… A jestli i zasajratěný od bordelu, který opře o stěnu malýho osobního výtahu… No, kdybych se tam opřel bundou a měl ji díky nějakýmu dementovi špinavou, tak bych z toho nadšený nebyl.

                      0 0
                      • vsn  

                        výtahem spis nejezdím než jezdím … vejdu se tam tak tak (když jsem mel vlastovky tak jsem se nevesel vubec) no a ted tam nacpu kolo a pak musim podlejzat riditka :D … bydlim ve tretim patre tak ze ty tri patra neni zas takova hruza sejit :)

                        0 0
                        • Life will kill you  

                          staci jeden hadr a ten vytah je uklizeny behem par sekund na rozdil od bordelu na schodech a otisku na stenach, protoze se kolo tak-tak vytoci na obratkach samo bezeme a ne kdyz si vedle stoupnu jeste ja. rozdil bude pokud se bavime o schodech do prizemi nebo nekam hodne hodne dal.

                          0 0
            • Pedro404  

              Jak píše dole turista. Kdybych ho měl vzít špinavý až nahoru do bytu tak byt stejně zasvinim a byla by to tisíckrát větší otrava a před barákem ho na těch 5 minut co bych bral kýbl stát nenecham, že jo.

              0 0
            • Trog  

              Já mám ve sklepě 3 kola 2 kola na carbon rámu.Zatím nic nikdo…Až to ukradnou tak je budu davát jinam,ale dom ne!Mladá by mě sežrala už tak mě furt vyčítá že kola mám rád víc než ji:)

              Zimáka nemyju,XC jen wapkou po závodě,silničku utírám hadrem!žádný ****** nejezdím s tím na výstavu

              0 0
          • royal  

            Co takhle:

            • odvezu kybl s vodou (v mojem pripade zahradni postrikovac s vodou)do sklepa
            • vyrazim ven na kolo
            • vratim se, dam kolo do chodby,
            • dojdu do sklepa pro kybl, postrikovac nebo co tam mam
            • venku umeju kolo
            • vyjedu nahoru s kolem
            • pokud jsem nemoh vzit kybl s sebou, tak se pro nej vratim, na chodbe mi hosnad nikdo nevezme.

            Nevim ze lidi nepremejslej jak si to zjednodusit

            0 0
            • medved.m  

              Právě že přemejšlej – jak si pomoct k novýmu kýblu :-)

              O co my, již bydlíme v paneláku, máme to dilema snazší…

              (nelze nechat nikdy, nikde a nic :-( takže neexistuje jiná volba než s kolem do výtahu a následně do bytu a do vany, basta.

              0 0
    • Gorgov  

      Máš docela hezkýho zimáka, dalšího bych neřešil.

      0 0
    • maajkee  

      Myslím, že je tady největší rozpor v tom co si vlastně každej představuje pod pojmem „zimák“ a taky v tom jak často vlastně člověk v zimě jezdí a kde jezdí, jestli převážně po silnicích nebo víc v čistým sněhu v terénu.

      Takže potřeba zimáka je značně nejednoduchá otázka, která závisí zcela a jen na subjektivní potřebě každýho z nás.

      0 0
      • Al Stra  

        já si tedy pod pojmem zimák představím jedině tohle

        http://gallery.mtbr.com/…/photo/35592

        0 0
        • Toutou  

          Ty voe…

          0 0
        • maajkee  

          No, tak takovej zimák má málokdo :D

          0 0
        • Bystrous  

          Měl sem možnost se projet na Duratec Big Paw jak má Honza Kopka, ale bohužel v létě :D. Na sněhu to musí ject parádně, připadal sem si jak s nějakejma pomocnejma kolečkama jak sou ty balony široký. Docela traktor no :)

          0 0
        • tonik666  

          vcera jsem koukal v obchode na Surly Pugsley, meli ho tam zlevnene jen na $800. Super je, ze me vepredu zadni naboj vcetne orechu, aby byl dost siroky.

          0 0
        • Life will kill you  

          v te termosce je predehratej olej do vidle, ale zase ta vypada nejak moc pevne… chtelo by to nejak funkcne lip sladit. jinak ta termoska vedle brecky co bude litat z kola… dobrou chut.

          0 0
        • Trog  

          Podobné pláště měl Jan Kopka(Ve spárech Aljašky).Když jsem to viděl naživo v Brně na veletrhu tak jsem čuměl!šířka pláště 4.0

          http://www.jankopka.cz/…cialy_bp.htm

          0 0
          • Nimrod  

            jsou stejné, však je to obojí endomorph. jo a je to jen 3,7 :-)

            0 0
            • gargamel  

              Kdepak, je to 4,0.

              0 0
              • Nimrod  

                a to jsi vzal kde? endomorph se dělá jen v 3,7, surly dělá ještě larryho, to je tuším 3,8. vycházím z oficiálních údajů surly a co je uvedeno na pláštích.

                a že by dělal někdo jiný pláště na fat biky, o tom nevím. ale podle obrázku to vypadá, že kopka má endomorphy

                0 0
                • gargamel  

                  kde jsem to vzal? to jsem vzal za polárním kruhem ;-)

                  už si přesně nepamatuju, jestli to byl endomorph, ale možná to někde ještě najdu

                  0 0
                  • Nimrod  

                    a ***** :-) tak v posledních cirka dvou letech, kdy to sleduju, je jen 3,7… tak to by mi zajímalo, jak na tom je velikostně, protože ona i ta 3,7 lítá od nějakch 90 do 105 reálný šířky podle ráfku

                    jen tak mimo. zajímalo by mi, proč na těch stránkách není nikde zmínka o surly, i když je jasně vidět, že má od nich ráfky i pláště :-/

                    0 0
      • mates555  

        souhlasím …

        na to , že v zimně jedu tak max kolem dvou hodin po uježděných lesních cestách … od baráku to mám asi 100m po chodníku a pak už jedu jen po cestáchn vyšlapanýchn od lidí nebo po cyklostezce až k lesu … tak se se zimákem prostě otravovat nechci … jen další škaredý kolo(jako by GT bylo nějakej krasavec:-)) … a když to nejde po lese , tak raději než se motat na namrzlý silnici mezi autama na nějakým favoritu po dědovi … to jdu raději na ty 2–3 hnodiny na procházku se psem …

        ale do nějaký rozsolený břečky bychn hno netahal …

        0 0
        • maajkee  

          jj, do slaný břečky na silnici jezděj jenom blázni a masochisti jako rychlej turista :D

          Jo a to GT je krasavec! :)

          0 0
          • mates555  

            dík :-)

            jo a sorry všem že se to nedá číst … :-) já mám novou klávesnici a pořád si nějak nechtíc mačkám N … :-)

            a v zimě

            0 0
        • Bystrous  

          Můžeš jezdit v NMNM po běžeckejch tratích, budou z tebe mít radost :D.

          No ale k tématu: Já jsem do teď jezdil v zimě jenom minimálně na jediným kole co sem měl. Ted bych chtěl jezdit víc když to bude umrzlý nebo ušlapaný, ale je fakt že se mi moc neche tahat do toho novýho epica(možná jenom morální blok). Docela zvažuju nákup nějaký favoritky, abych moch jezdit na suchejch silnicích. Tady toho sněhu zas tolik neni. ale kde na to všechno vzít prachy, to je ten problém…

          0 0
          • jIrI___  

            Stará favoritka je otázka pár stovek nebo jednoho odpoledne při procházení kovošrotů ;-)

            0 0
            • maajkee  

              No já starou favoritku mám, i poměrně hozenou do cajku, ale stejně na tom nejezdím, páč to je peklo :)

              0 0
            • Bystrous  

              otázka pár stovek sou i nový vlaštovky, kalhoty, válce/trenažér,běž­ky, helma, bunda atd a to nemluvim o dalším koníčku :)

              0 0
        • smith22  

          Asi tak.

          0 0
      • Lister  

        Přesně tak, taky jinak se bude k otázce zimáka stavět 16letý kluk, který sotva našetří na leťňáka za 20tis a jinak 30letý chlap, který toho už odjezdil hodně a válí se mu doma spousta zbytečných komponentů.

        Na zimní ježdění v terénu jsem si postavil tady mojeho Trekyho – ale ani s tímhle bych dlouhodobě nejezdil po nasolených silnicích, na to je stará silnička z blatníkama.

        0 0
        • maajkee  

          Jo takovej zimáček co máš by byl pro spoustu lidí ráj na normální ježdění :)

          0 0
          • Lister  

            Já mu říkám Zbytkáček, protože až na rám a rodla se mi opravdu vše válelo doma – a na zimu tam samozřejmě budou jiné pláště.

            0 0
            • maajkee  

              s Blackem jsem se letos něco najezdil a na zimáčka je dle mě až až dobrej :)

              0 0
              • Lister  

                Na zímáka je právě úplně nejlepší, protože té pružině se v zimě nemůže absolutně nic vyrovnat. A zase prodat ho za pár stovek by byla škoda, když může mít výborné využití.

                0 0
                • maajkee  

                  Jo ták, to já měl vzducháče :)

                  0 0
                • duk  

                  Můžu se poučit jakou nevýhodu má v zimě vzduch?

                  0 0
                  • Lister  

                    Vzduchové pružení má obecnou nevýhodu ve větších pasivních odporech, které se v mrazech ještě zvýrazňují – vidlice má tužší chod a nedá se s tím vlastně nic udělat. Ani pružina k tomu není 100% imunní, ale jelikož začíná z lepšího „startovacího bodu“, tak je na tom s citlivostí dobře i v zimě – jen pro představu ten můj Black má odtrh z klidu někde na hranici 3kg, k čemuž se žádný vzduch nemůže přiblížit.

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jakmile zmrzne, tak už pruží -)

                    0 0
                    • duk  

                      Myslíš jako že zkapalní? Takovým teplotám se na kole snažím vyhýbat :-D

                      0 0
        • mates555  

          já mám taky takový horší kolo jakože na zimu … ale nějak mně to na něm nebaví a jsem na gt zvyklej :-)

          tak na něm mám klasický pedále a jezdím na něm v létě do práce :-)

          0 0
    • Biker jak Pes  

      Určitě, já bych na letňáku v zimě nikdy nevyjel…

      0 0
    • winter78  

      Ja vyjdem za dom po lúke a som v lese. Žiadne cesty, žiadne autá a už vôbec nie soľ, len lúky,lesy a chodníky,kde nechodí nikto. Tento rok sa prvý krát chystám trošku pojazdiť aj na snehu, ale mám na to starý Leader Fox do ktorého som vrazil trošku € . Je to súce starší bike, ale aj tak sa na ňom chcem cítiť pohodlne, takže určite sú potrebné dostačujúce prevody (mám 5 kolečko :-)) ), pohodlný posed (ten sa mi podaril vyladiť ukážkovo ako robený na moju postavu). Investoval som do lacnej vidly (bola tam pevná), do lastovičiek a do 26×2.35 plášťov (tie boli drahšie než vidla :-)) ). A zatiaľ mi to funguje parádne.

      0 0
      • maajkee  

        Nemáš foto? To bych chtěl docela vidět :)

        0 0
        • winter78  

          Foto toho biku ?? Nemám :-)). Nie je fotogenický :-)). Klasický 20 " Cr-Mo rám, vidla RST Capa, lastovičky Zoom, rohy,plastové pedály,Alivio kľuky,Alivio prešmykač a prehadzovačka, GrandRock dvojvrstvové ráfiky a Shimano náboje.

          0 0
    • ALEX007  

      pls mužete někdo poradit gumy do sraček jako ted? kolem nuly, az do zimy minus pet…aby to drželo i když je blato, ne zcela zmrzle a pak i na tvrdsi zmrzle pude? lze to vubec obsahnout jednema gumama? diky

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Zkus Durex, ty prej vydrží všechno.

        0 0
        • JakeF  

          Nevim nevim… Zase aby to trošku drželo, Durex maj hodně tvrdou směs a snadno kloužou. Dělaj teda některý i s vroubkama, ale to se nechytá ani na FF, na zimu podle mě nesmysl :).

          0 0
          • ALEX007  

            na zadnem bike webu je nemaj. pry jen jahodový..k ce­mu to?

            0 0
            • JakeF  

              Tak to si z tebe udělali srandu. S ovocem to jsou modely pro děti. U normálně velkýho ráfku ti vylítne z patek a je už pak jenom na tobě, jestli to na ráfku ustojíš, sám si dovedeš představit, jak to dopadne, když ti to ujede. Já bych vzal klasickej model a jezdil jen když je to tvrdý, když je to bláto, tak to stejně lítá sem a tam a nic moc srandy si neužiješ.

              0 0
    • black.horse  

      Dle mě zimák má smysl. A je jedno jde-li o plečku na dojetí starých dílů v bordelu a nebo nějaký lepší stroj či snowbike, je to prostě jako kolo na jinou „disciplínu“ specificky postavené dle požadavku uživatele, aby plnilo svůj učel…

      0 0
    • Davos000  

      myslím že to je čistě tvoje věc, nikdo ti nemůže vidět do duše jaky si, nebo na co máš. Jestli budeš jezdit v zasolených břečkách a kolo bude schlustané jak prase tak ti moc dlouho nevydrží, sul ti to bude rozeřírat. Druhá možnost je když budeš jezdit na uježděnem sněhu nebo i v neuježděném tak ho po švihu ometeš nebo oklepeš.

      Schrnul bych to jednou větou : Jak se budeš k tomu kolu chovat, tak dlouho ti bude sloužit.

      0 0
    • RomanH  

      Kdyz jsem zimaka nemel, rikal jsem si, ze by se mi kolikrat hodil. Pak jsem si ho ze zbytku postavil a i kdyz je to relativne slusnej bajk, za zimu na nem vyjedu tak 3×. Jako odmitac fullu (alespon zatim) si rikam, ze doba, kdy bych ho vyuzil, je prave ta zima – zmrzle lesni cesty rozjezdene od traktoru a rozdupane od koni, tam mi full chybi. Proto moc nechapu, proc jezdit v zime po lese na kole s horsi vybavou, nez ma letnak. I tak mi to nikdy neda a kdyz se vratim ze zasvihanym zimakem, snazim se jej co nejdrive umyt jako letnaka. Na druhou stranu je pravda, ze pokud jsou venku vylozene sracky (extremni bahno, brecka na silnicich), tak na kole nejezdim. Je to vzdy otazka tak tydne / dvou, pak to bud vyschne, nebo zmrzne.

      0 0
    • Volf  

      To je těžký. Já kdysi používal ,, dvojkové ,, kolo, protože jsem potřeboval najíždět kiláky i v marastu, ale nakonec to bylo tak, že z důvodu nedostatku peněz jsem na dvojku dával věci na pkraji životnosti a nestálo to za nic. Na kole se dobře nejezdilo, pořád jsem tosrovnával s jednicí a dneska když je hnusně, tak na kolo prostě nejdu a nekazím si dojem z kola na nějaký starý plečce.

      0 0
    • jan 2  

      Jelikož jsme na bajk foru, říkám za mne, že zimák je nesmysl, abych jezdil ne nějaký mrdce ve sněhu v kopcích a doma se mi válel vysněnej bajk za šedesát klacků, tak to teda ne. Jezdím jedno kolo, jaro – zima a neřeším hovadiny. Doma kolo rychle máznu a druhý den jedu zas.Když má někdo prachy je jasné že potřebuje zimáka, chudák jako já kterej se uzmul k dražšímu kolu, jezdí !

      0 0
      • Toutou  

        Sáfra, ale ty máš krásnej stroj, to bych taky už nechtěl sedět na ničem jiným.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Ono je to přesně obráceně, kdo nechce prachy zbytečně rozhazovat, má zimáka.

        0 0
        • jan 2  

          Tak se nauč počítat

          0 0
          • hribik A1  

            nauč sa počítať ty, koľko ťa stojí jedna cesta niekam keď musíš prejsť napríklad celým mestom. každý nemá to šťastie že býva v poslednej uličke pod lesom

            0 0
            • maajkee  

              No a zase, to je právě to proč se tady neshodnem, protože někdo jako ty, má představu, že v zimě se jezdí po posolených silnicích, to je pak jasný, že kolo trpí.

              0 0
              • hribik A1  

                v meste a jeho blízkom okolí, ak sa potrebuješ niekam dostať, nemáš inú možnosť, nedá sa to. jedine potiahnuť sa za mesto autom, ak ho ovšem máš

                0 0
                • maajkee  

                  No, ono většinou ve městě se chodníky moc nesolej, spíš jen sypou pískem, takže se dá přejíždět po chodníkách a žádný město u nás není zas tak velký aby člověk nebyl hned za městem.

                  Já mám asi štěstí, že vždycky bydlím spíš na kraji města a do přírody to je pár metrů, do uplnýho centra bych proto bydlet nešel.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    chodníky tu mávame také isté, ešte skôr horšie než cesty. cesta vyschne, ale na chodníkoch sa drží permanentne tá sračka dlhodobo

                    3–4 km za mesto stačí na to, aby sa to muselo brať do úvahy

                    0 0
          • Rychlej turista  

            Řádově mi zimák ušetřil statisíce a výrazně snižuje celkové provozní náklady, které díky němu dokážu držet pod 4 Kč/km.

            0 0
            • maajkee  

              Tak ale je potřeba uvědomit si, že ty se vymkáš normálu, je třeba na to nahlížet z pohledu běžnýho amatérskýho cyklisty s ročním nájezděm někde okolo 5000km a ani tolik tady většina lidí nenajede.

              0 0
            • MlokCZ  

              Jak už jsem psal níže. Hodně lidí jezdí na biku v zime v terénu, kam je taky určen. A jezdí pro radost a ne kvůli najíždění kilometrů na silnici ve sra…ch se solí.

              Pak je jasné, že jan2 žádného zimáka nepotřebuje a užije si na pořádném kole mnohem více radosti a problémy s tím, že by kolo šlo rychle do kytek nemá.

              A na druhou stranu je jasné, že pokud Ty najíždích ve sra…ch se solí na silnici spoustu kilometrů, že Tobě zimák spoustu peněz ušetří.

              Já bych třeba do takových podmínek na kole nikdy nevyjel.

              0 0
      • mr.antik  

        Vidim to podobně. Tak se pozná, pro koho je kolo požitek a pro koho je to pouhý nástroj pro najíždění kilometrů

        0 0
        • jan 2  

          Nerozumím ti, potřebuješ zimáka pro požitek z jízdy, nevím já si užívám celý rok na jednom a užívám si dostatek.

          0 0
      • maajkee  

        souhlas

        0 0
    • o.1  

      Jazdim rovnako v lete ako v zime a modu drahy bike na leto a stary lacny na zimu celkom nechapem.

      Podla mna to ma vyznam jedine tak, ze na jednom biku mas poriadne plaste do bahna, snehu ap.- a na druhom na sucho tvrdy podklad, afalt…

      Ale to vobec nezavisi na rocnom obdobi.

      Najvescie opotrebenie bicykla je v bahne teda zvacsa jar, jesen niekedy mokre leto, ale aj to iba retaz, brzdove spalky alebo dosticky ap.

      Zima pre mna znamena minusove teploty = nie je bahno, a sneh = bezpracne umytie :-)

      0 0
      • jan 2  

        Tak, tak. investice vynaložená do jakéhosi zimáka je tisíckrát větší než běžná údržba po zimní vyjížďce. Chápu lidi kteří maj prachy a koupí si fůla a ht nebo silniční kolo, baví je různé druhy ježdění, to beru. Ale zimák to mi hlava nebere a taky to ve svém okolí vůbec neznám.

        0 0
        • DaSnail  

          ale nežiješ ty niekde hluboko v horách kde sa moc nesolí?

          0 0
        • JakeF  

          Nemáš pravdu. Když jezdíš na jednom kole, neopotřebováváš druhý. Takže když na zimáku ničíš díly za pár korun, co se ti stejně válely doma, tak o to dýl ti vydrží to první. I kdyby sis koupil dvě úplně stejný kola, tak z hlediska investic je to v pohodě, vydrží ti dvakrát tak dlouho. Morální zastarání nepočítám, to kolo dřív odděláš. Takže když máš do špatnejch podmínek horší kolo, tak ve výsledku na tom vyděláš.

          0 0
          • maajkee  

            ty voe to jsou dedukce :)

            Tak to abych si koupil druhý auto a střídal je, aby mi vydržely dýl :)

            A asi si koupím ještě druhej notebook, druhou televizi, druhou lednici, budu je střídat a ve skutečnosti mě to pak vydrží všechno mnohem dýl a vydělám na tom! :D

            0 0
            • Bomba+  

              Ta jeho dedukce je naprosto správná. Podobný princip funguje třeba u letních/zimních pneu na auto.

              Stačí přemýšlet.

              0 0
            • JakeF  

              Pokud tu druhou televizi/ledni­ci/notebook budeš mít na chatě a budou menší a míň energeticky náročný, protože tam tak velký nepotřebuješ, tak na tom opravdu vyděláš, než kdyby sis převážel ty, co máš doma, vždycky s sebou :). Jenom ten notebook je diskutabilní, tam je životnost často delší, než technologický zastarání.

              0 0
          • o.1  

            suhlasim ze je prakticke mat dva biky, jeden pre pekne pocasie a druhy s drapakmi, blatnikmi ap. do sraciek(ale aj napr. do sucha do tazsieho terenu), aby si to nemusel stale prehadzovat, ale preco sa to vola zimak?

            To budi dojem akoby v zime trpel bike nejak vyrazne viac ako v lete, co si myslim nie je pravda ani ked sem tam pojazdis po nejakej nasolenej sracke. Trochu by to mozno vadilo ked to spravis iba raz pred vianocami a potom do leta odstavis v pivnici :-)

            Ked uz nieco by sa malo volat zimak, tak bike s megasirokymi plastami do snehu.

            0 0
            • ememem  

              To budi dojem akoby v zime trpel bike nejak vyrazne viac ako v lete, co si myslim nie je pravda ani ked sem tam pojazdis po nejakej nasolenej sracke. – si robis sradu nie? aspon si pozri tie fotky tu v dikusii, ale komu neni rady tomu neni pomoci.

              0 0
            • JakeF  

              Když koncem zimy začínáš najíždět kilometry po nasolenejch silnicích, tak bajk určitě dostává zabrat víc, než v létě na suchu nebo při dešti. Kousek výš jsem dával fotky z jednoho takovýho tréninku. Jinak v létě beru závoďáka do vyloženýho marastu jedině na závody, kvůli lepší funkci a bezduším.

              0 0
        • bagr  

          Pokud clovek pravidelne jezdi na silnici i v zime tak zimak s blatnikama a zasterkama je nutnost.Sul ti komponenty totalne sezere a po kazdy zime musim vymenit komplet lanka,bowdeny,re­tez(vytazenej tak o cca 4mm),prevodni­ky,kazetu,rol­nicky.Mam obycejnyho ocelaka na Sore a i toho mi je lito.A si ty chytraci co tady rikaj ze je to zbytecny zkusi vodjezdit v tech srackach zimu a pak at neco rikaj.Bych spis tipoval ze budou sedet doma za voknem u topeni.

          0 0
          • maajkee  

            Tak ale to už jsme zase někde jinde, to už se bavíme o silniční cyklistice a pokud někdo brázdí posolený silnice, tak je blázen a zimáka s blatníkama mít musí :)

            Bych spis tipoval ze budou sedet doma za voknem u topeni.

            To ne, my máme spíš koule na to jezdit i v zimě v terénu ;)

            0 0
        • Biker jak Pes  

          Tak jestli máš prachy dávat každý rok 60 litrů za nové kolo, tak proč ne. Já zas neznám v mém okolí nikoho, kdo by neměl zimáka. Jak bika, tak silnici.

          0 0
          • maajkee  

            Tak jestli máš prachy dávat každý rok 60 litrů za nové kolo

            hehe, to jsou hlody :)

            To platí možná pro někoho kdo na tom kole za 60 litrů závodí a potřebuje ho mít na sezónu perfektní a potřebuje najíždět kilometry po silnici.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Žádné hlody, čistá fakta. Prostě průměr hodnot kol v mém okolí.

              Aby jsme si byli kvit, tak:

              je třeba na to nahlížet z pohledu běžnýho amatérskýho cyklisty s ročním nájezděm někde okolo 5000km

              hehe, to jsou hlody. To platí možná pro nějaké babky jezdící na kole do obchodu nebo do hospody.

              0 0
              • hribik A1  

                tak korhelňa-riders to (5000 km) dosiahnu jedine s mocným zakľukatením na spiatočných cestách

                0 0
              • maajkee  

                No tak to ani nápad, klidně se vadím že víc jak polovina lidí tady na BF těch 5000km za rok zdaleka nenajede.

                0 0
                • duk  

                  Nojo, ale ten, kdo nenajede ani 5000 si nemusí pořizovat ani jedničku, natož zimáka a vůbec si nemusí pročítat tohle vlákno :-P

                  0 0
                  • maajkee  

                    Co to meleš prosimtě? Já jezdím sice míň než dřív, ale stejně poměrně často, řekl bych v průměru tak 2–3× týdně a na bajku mám teď lehce přes 5000km. 5000km není málo a i když někdo najede 3000km může kolo milovat a řešit ježdění v zimě tady na BF.

                    0 0
                    • duk  

                      No jo, ale při nájezdu 3000 za rok, ti kolo dřív morálně zastará, než se projeví nějáký opotřebení, takže s takovým nájezdem nemá cenu toto řešit.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ale tady nikdo nedefinoval kolik musíš najezdit abys potřeboval zimáka, zakladatel si koupil před pár dněma nový kolo, takže nemá možná najeto ani 100km a řeší to, jestli na kole může začít jezdit i v zimě, nebo jestli je nutnej tzv. zimák.

                        0 0
                        • Toutou  

                          Líp bych to neřekl :) A koukám, pěkně se to tady rozjelo :D

                          0 0
                      • pitos  

                        To jsou tedy nesmysly.To si jako fakt myslíš že opotřebení kola určují pouze najeté km?

                        0 0
                        • duk  

                          V podstatě jo, ale záleží samozřejmě na podmínkách.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Ty voe, tak to je zase hlod :)

                            Ty podmínky jsou právě to nejdůležitější, km jsou až na druhým místě.

                            0 0
                            • pitos  

                              Přesně tak.

                              0 0
                              • duk  

                                Chyba je v tom, že se tady snažíme najít jakéhosi průměrného reprezentativního bikera, což je nesmysl, protože samozřejmě jinak používá a huntuje kolo silničář, který natočí za rok >20000na slinici, jinak XC biker který najezdí 15000 v terénu, jinak DH nebo FR jezdec, který najede 2000 tvrdě dolekopcom a jinak turista, který najede 5000 po šotolinkách za ideálního počasí.

                                0 0
                          • Lada,s  

                            Bajk který najede 20 tis km v suchém terénu může být v lepším stavu než bike který najel 500 km v zimě…

                            0 0
                            • pitos  

                              Nebo třeba bike co najel 20tis km v lehkém terénu může být v daleko lepším stavu než který najel 2tis km…ale převážně z kopce.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                2 tisíce km z kopce – to v originálním setupu to nedá žádný kolo :)

                                0 0
                            • pustipav  

                              tomu přeci sám nevěříš:)

                              0 0
                      • Bomba+  

                        Morálně zastará…proboha…

                        Myslíš, že ti co opravdu jezdí tohle řešej ? Podívej se na čem jezdí hribik…

                        Mám dojem, že čím lepší kolo tu na BF někdo má, tím méně km najede :-)

                        0 0
                • bagr  

                  Ja teda neco okolo 15tisic.

                  0 0
                • Biker jak Pes  

                  Aspoň vidíš, jaké to je bavit se s tebou…

                  0 0
          • pitos  

            S horským kolem se většinou jezdí v terénu a to i přes zimu.Jestli ho někdo využíva k něčemu jinému(jízda po silnici) tak toho zimáka asi potřebovat bude,jinak je to zbytečnost.

            0 0
    • MlokCZ  

      Už to tu bylo napsáno, jde o to, kam a jakým stylem kdo v zimě na kole jezdí.

      Ti co jezdí téměř výhradně někam do lesa, tak je jasné, že nepotřebují zimáka a není důvod se trápit na nějaké plečce. V těhle podmínkách (sníh, žádná sůl) kolo nijak moc netrpí a není důvod hlavní kolo šetřit.

      Já když už občas v zimě vyjedu, tak patřím přesně do téhle skupiny a žádného zimáka nemám a jedu normálně na fullu, co jezdím celý rok.

      Pak je tu druhá skupina, co více či méně brousí sra..y se solí po silnici a tam je jasné, že na to dražší kolo není ideální a hodí se nějaký levnější zimák.

      Tohle jsou podle mě podmínky, do kterých ta první skupina by většinou vůbec nevyjela a o ježdění v takových sra…ch nemá zájem.

      A pak se tady zástupci těch dvou skupin dohadují, co je levnější a přitom mají pravdu oba tábory. Pro první skupinu je levnější nepořizovat ještě dalšího zimáka a navíc si na pořádném kole tu jízdu užijou.

      A pro druhou je zase nějaký levný zimák jasná volba.

      A já vlastně teď zimáka pořídil taky, jmenuje se Fischer Superlight Crown :-)

      0 0
    • Fuglsang  

      Jedna technicka: jak rozeznam klasickou brecku od brecky v ktery je sul?

      0 0
    • Life will kill you  

      na tomhle ani nevyjizdej pokud ti nechutna slany pisek a slana brecka. na zimu to chce poradny blatniky po celym obvodu pokud se bavime o cemkoliv, kde se provadi zimni udrzba.

      0 0
    • McBlacky  

      zimák rozhodně smysl má. Otázkou je co chceš jezdit. Já slaný sračky nejezdím – v lesích na cestách a singlech zatím nesolej.

      i tak mám speciální kolo na zimu. Jiný ložiska středu, komplet utěsněný vedení řazení, pružinová vidle, pevně uchycený blatníky, 8 rychlostí vzadu s 9kovým řetězem – větší rozestup mezi pastorky kvůli odolnosti proti sněhu, atd…

      menší problémy jsem měl s tlakem tlumiče v teplotách pod –10, jinak bez problémů. Ložiska náb, stavby, středu, hlavy nijak extra netrpí, když je před sezonou přeplníš vazelínou. Rozhodně dřív odepíšu tyhle věci na závodním kole než na zimáku.

      0 0
    • Trog  

      Mc:

      Taky jezdím 9-ku řetěz na 8-ce kazetě(mám starý řetězy na dojetí).Je fakt že řetěz má mezi pastorky více místa a chod je celkově tichej(zas je to zimák ,tak ať to klidně chrastí).

      Mluvím o starejch 9-stup. řetězách na dojetí.Určitě je blbost kupovat užší řetěž s kratší životností,když tam mužeš dát širší co vydrží déle a je levnnější.

      0 0
      • McBlacky  

        no jasný že ne novej, mám 9ku za závodáku, letnáku i silnici, takže mám spíš problém to dojezdit :) při třetím zubu měrky to jde na zimáka a tam to dá tak 300–500 a jde to pryč

        0 0
        • Trog  

          sem nedávno koupil siničku a je tam řetěz dura-ace (10 speed) už to má zapár,tak sem si řek že ho

          zkusím dojezdit na 9-kové kazetě,jestli bude tichej chod, jak se bude chovat při řazení a tak.

          0 0
    • Fuglsang  

      ja musim rict ze zimak urcite ano.. jsem zvedavej jak dlouho mi na mym crossu co mam od leta vyzdrzi presmyk, prehazka, retez, naboje, brzdy atd. kdyz jsou 10h denne obaleny snehem a zbytek dne mokry od toho jak ten snih pomalu roztejka.. uplne mi je toho kola lito

      0 0
      • duk  

        To ti ho nemusí být líto, stačí ho po vyjížďce vyčistit ;-)

        0 0
        • maajkee  

          No ono to někdy nejde, když je na tom taková ta zamrzlá kaše, jedině dojít domů pro kýbl horký vody :)

          0 0
        • Fuglsang  

          driv jsem ho po kazdy jizde, kdy bylo mokro, poradne ususil a vylestil, ale ted uz jsem na to rezignoval, jenom tak rukavici ocistim ty nejvetsi nanosy snehu.. ono stejne nejvic trpi ve stojanu na skolni zahrade, kde na nej okolo tech 8h snezi, prsi atd..

          0 0
          • smith22  

            Si ho vem do třídy.

            0 0
            • Fuglsang  

              to myslim zakazuje skolni rad, nikoho vubec nezajima zes prijel na kole a hlavne jsme kazdou hodinu v jiny ucebne, na jinym patre a nebo na jiny budove.. jeden cas jsem ho nechaval v takovy cekarne kde se ceka o hodinu volna ale byla to hruza furt si s tim nekdo hral, vycvakaval brzdy atd..

              0 0
              • smith22  

                To se mi nějak nezdá.Co toje za školní řád? :-)…Nebo řekní říďovi, že bylo dražší jak ta jeho Škodovka a že si ho dáš k němu do kabinetu :-)

                0 0
                • Fuglsang  

                  tak to bych chtel videt jestli si nejakej student muze nechavat kolo v kabinetu/re­ditelne :D by me hodne rychle vyfakovali..

                  0 0
                  • raceman  

                    lina huba holy nestesti… se domluv se skolnikem at ti ho zamkne treb ado sklepa, nebo nejake provozni mistnosti…

                    0 0
                    • Fuglsang  

                      nemame skolnika :( a klice od sklepa, abych si ho mohl libovolne odemykat a zamykat zadnymu studentovi nedaj, to neni lina huba, to je fakt..

                      0 0
                      • smith22  

                        Chce to odvahu .-)

                        0 0
                        • Fuglsang  

                          pekny :) ale narovinu, ty fakt veris ze daj nejakymu trumberovi jen tak klice od sklepa, aby si tam daval kolo? radsi ani nedomejslim kdyby se v tom sklepe neco ztratilo.. jo a jinak rozhlas tak ten taky nemame :D

                          0 0
                          • smith22  

                            spíš by mě zajímalo jestli by ti vůbec něco řekl kdyby sis to kolo vzal do třídy.Třeba by si toho vyučující ani nevšiml.Škoda, že tak střídáte ty třídy, za pokus by to stálo.

                            0 0
                            • Fuglsang  

                              kdyz to je tezky, ono v nejakejch ucebnach by s tim kolem problem nebyl, ale v jinejch si to vubec neumim predstavit kam ho dat.. a taky nesmis zapomenout, ze by delalo louzicky :-) s profesorama by problem ani tak nebyl, ale urcite by se nasel nejakej suchar, kterej by rekl „To je Vase pane Fuglsang? Tak si s tim koukejte odjet na zahradu a at uz to tady nevidim.“ A co ted? Pred kazdou matikou a ucetnictvim bezet s kolem na zahradu a pak zase zpatky? A v neposledni rade tu jsou studenti-idioti co vsechno ukradnou/znicej a to by se mi taky mohlo stat, ze bych odesel na zachod a pak uz kolo nemusel najit nebo ho nasel zniceny..

                              0 0
                            • hribik A1  

                              pokial ho bude mať také ako ja už pár dní (s 5cm vrstvou snehu všade kde sa na ňom udrží), tak by si asi každý všimnul :-)

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Na střední si dal spolužák na jednu hodinu kolo do třídy a učitelka to dohnala skoro až na ředitelskou důtku… A to bylo v létě, nechci vidět, co by bylo, kdyby tam ho tam vzal v zimě zasrané od břečky :). Ale nutno poznamenat, že ta učitelka byla všeobecně známá kráva.

                              Fuglsang: jaké máte šatny? My měli klasické staré drátěné klece, zamykané, jedna pro jednu třídu, a tam nebyl problém kolo zaparkovat a pro jistotu ještě zamknout.

                              0 0
                          • Toutou  

                            Příští rok asi taky skončím u dojíždění na kole. A budu mít nejspíš stejnej problém, stojanu před školou nevěřím, školník je lemra, učitelskej sbor nepřející…

                            0 0
                            • smith22  

                              To sou pěkný vyhlídky teda :-))

                              0 0
                              • Toutou  

                                Ale zas ta fyzička, každej den asi 7 km (děsný kopce) do školy, a odpoledne 7 km (děsný kopce, ale obráceně) ze školy. No nevím, příští jaro to vidím na papíry na 125ccm moto.

                                0 0
                                • t29  

                                  papíry si udělej, ale na ježdění do školy bude lepší pořešit zimáka nebo podobnou plečku. Pokud škola nenabízí možnost parkovat kola, kde bys parkoval motorku? ;)

                                  0 0
                                  • Toutou  

                                    Motorku můžu nechat na školním dvoře – na tu asi nikdo nešáhne. Nechat tam bajk, tak mi ho někdo počmárá, propíchne gumy, eventuelně ukradne nebo posere (náš hit letošního školního roku).

                                    Přeci jen metráková motka se krade hůř než lehkej kus hliníku.

                                    0 0
                                    • Biker jak Pes  

                                      Co to je za školu, že se tam čmárá po kolech :-D

                                      0 0
                                      • hribik A1  

                                        to je taká bežná priemerná škola :-)

                                        0 0
                                      • Toutou  

                                        Čekal jsem, že tě šokuje spíš to poslední, ale tak u nás se dělá všechno možný :) takové běžné české gymnázium v dvacetitisícovém městě :)

                                        0 0
                                        • Biker jak Pes  

                                          To, že se krade je normální, sám jsem to zažil, ale aby se čmáralo po kole. :-D V životě jsem neviděl počmárané kolo :-D

                                          0 0
                                          • Toutou  

                                            Tak mi ho někdo polije tuší. U nás se polévá tuší všechno :D okna, záchody, a tak. Máme na škole tenhle rok nějakého hovadského fantoma, co dělá bordel.

                                            0 0
                                          • raceman  

                                            pochop, dnešní mládež je mnohem horší, než za nás… nic proti výjimkám :-) ale potvrzují pravidlo

                                            0 0
                            • t29  

                              na ježdění do školy se zimák taky hodí :)

                              0 0
                              • Toutou  

                                No, tak to abych začal nějakej pěknej dávat dohromady :D …

                                0 0
                                • raceman  

                                  mam doma krom vidlice, prehazovacky a sedla komplet postarsi kolo v hodne dobrym stavu, kdybys mel opravdu zajem neco stavet.. ;-)

                                  0 0
                                • t29  

                                  dyť ho máš – toho trekinga myslím ;)

                                  0 0
                                  • Toutou  

                                    Tak na tom to zas budou smutný kilometry :) Ále, zatím to nehoří. A prachy stejně nejsou :(

                                    0 0
                      • raceman  

                        dobre, tak provozni zamestannec skoly treba… ale jestli je i vedeni natvrdle a proti tomuhle zpusobu dojizdeni, tak asi nic nenadelas no…

                        taky zalezi na umisteni skoly… neco jineho je velke mesto nebo neco mensiho…

                        0 0
          • smith22  

            píšeš stejne nejvic trpi ve stojanu na skolni zahrade, kde na nej okolo tech 8h snezi, prsi atd..

            atd? co ještě z oblohy padá jinýho než sníh a déšť?no možná kroupy ale to je tak vše.Nebo ti někdo plive na sedátko?

            Teď mě napadlo ještě ti ho může ****** holub, to taky padá z nebe ale to pro kolo není taky zničující :-)

            0 0
    • smith22  

      tvl co tady pořád ještě řešíte?Všechno podstatný zde už bylo napsaný.Nechápu :-)

      0 0
    • Raider  

      Ahoj lidi,

      trochu otevřu tohle staré vlákno.. Má otázka zni, ma cenu stavět další silniční kolo ze zbytků?

      Kupuji nového mazla – silničního Treka, proto mě napadla myšlenka, že bych mohl zrecyklovat starou silnic, kterou mám postavenou na staré Campě record 10 speed.. Nesedí mi geometrie na starém rámu, je mi malé + je to ještě hliník, takže dost tvrdé kolo.. po svezení na treku jsem nemohl odolat..

      Abych přešel zpět k mé myšlence: ze starého rámu bych udělal singlespeed (něco se doma najde, brzdy, kola atd..použil bych jej jenom do práce, školy, obchodu, hospody… ).. Ovšem nové kolo na campě record by mohlo být bud to na karbonu z číny, nebo RB RR.. Bylo by to takové to zimní kolo ze zbytků, takový dobrý sluha.. Možná bych ho umístil k rodině kam občas jezdím a nemám tam silnic.. carbonu z číny bych se asi už nebál, kamarád ho má 10 let a slouží úžasně, jenom odchází lak.. RB je stálice, ale ta váha…

      Takže otazka zní:

      1. Koupit treka jezdit a nechat si starou silnic na zimáka nebo k rodičům a nestavět nic…

      2)Koupit treka udělat si singlespeed ze staré silnice + jít do karbonu nebo RB na campě record..

      3)Koupit treka a místo nového rámu si koupit karbonové kola na treka..

      popřípadě něco nového vymyslet…

      předem díky za odpovědi…

      0 0
      • plzakj  

        Tak asi hlavni otazka je, kolik toho najezdis mimo to, kdy jedes na jednici.

        0 0
        • Raider  

          Kolem 6000 – 7000km ročně

          0 0
        • Raider  

          Kolem 6000 – 7000km ročně

          0 0
        • Raider  

          a sorry, špatně pochopeno.. tak to vidím max do 2 000 spíš míň… celkově za rok dám na silnici kolem 6–7 tisíc.. ale zimáka jsem nikdy neměl, jezdím pořád zima nezima s jedním…

          0 0
          • plzakj  

            Tak i 2k je dost, pokud se nechces ****** jednici. Kvuli par dnum bych se na to vyprd, ale vypada, ze jezdis hodne. Tak na zimaka muzes dat blatniky a kdyz nejsou podminky, tak vyrazit na nem. Stejne tak, kdyz jedes do hospy nebo pro rohliky.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.