Má smysl přidávat Token do vidlice 120 mm?

100 nepřečtených
  • rob0to

    Ahoj,

    delší dobu přemýšlím nad tím jak ze svého kola vymačkat maximum a rád bych se zeptal někoho se zkušenostmi zda má smysl v případě xc/trail kola, viz:

    https://www.kola-radotin.cz/…ameleonwhite

    přidávat tzv. tokeny(Volume Spacers) do vidlice?

    S kolem jezdím 60% času a zbytek flow traily a sem tam nějaký bikepark. A právě v bikeparku jsem u menších dropů zjistil že jdu i při správném tlaku ve vidlici na maximum rozsahu (váha jezdce 78 kg). Přemýšlím proto nad vyššími zdvihy, rsp. jiným kolem ale zároveň mě zajímá jestli by nemělo smysl pomoci si jenom tokeny. Ve videu odkaz zde ale řeší vidlici se 170 mm zdvihu, proto tedy otázka, má smysl token pro 120 mm zdvih?

    Díky za každou radu.

    Anketa: Májí tokeny na XC/ trail kole s 120 mm zdvihy smysl?

    Ano
    11x
    100%
    Ne
    0x
    0%
    • novas752  

      Má to stejný efekt jako u větších zdvihů, se stejným tlakem bude ke konci zdvihu tvrdší, na doraz nepůjde tak často nebo tak snadno.

      Za těch pár korun to stojí. Taky je možné že už tam nějaké máš.

      Ale samozřejmě z ho*na bič neupleteš, parkovou mašinu z toho tokenem neuděláš.

    • theedge  

      Co je to správný tlak ve vidlici ? Tlak vzduchu si samozřejmě musíš upravit dle toho co jezdíš. Pokud chceš skákat dropy tak musíš mít vyšší tlaky než na lehčí styl ježdění.

      Ale ano, samozřejmě Tokeny mohou pomoci. – funguje to ve všech vzduchových vidlicích stejně. Vkládánim tokenů do vzduchové komory zmenšuješ objem toho vzduchu který se v ní stlačuje a ten ke konci chodu rychleji tvrdne – velmi zjednodušeně řečeno.

      Jak psal novas752, tak je dost pravděpodobný že už nějaký ve vidlici máš, tak je otázka kolik jich můžeš přidat. A od přidání jednoho tokenu nečekej zázraky. Stejně to ve finále asi budeš ladit kombinací Tokenů a vyššího tlaku vzduchu.

      „S kolem jezdím 60% času a zbytek flow traily a sem tam nějaký bikepark.“ – tady ti asi něco vypadlo ne ? Co jezdíš těch 60% času ?

      Nic to ale nemění na tom že to kolo není do bikeparků a RS Reba je XC vidlice …

      • rob0to  

        Diky za odpoved. Tech 60% bylo mysleno lesni cesty. Samozreme z toho kola nechci udelat neco co neni, jen si myslim ze u metrovyho dropu by ani 120 mm pri spravnym odpichu nemusela jit na doraz. Pokud napumpuji vetsi tlaky coz jsem zkousel tam je podle me ta expanze nekdy tak pocitove „cejtit“ ze to kolo ma rychlou progresivitu po dopadu a jakoby te vymrsti. Myslim ze za zkousku nic nedam, takze diky za rady.

        Btw> Nevedel by jsi ale jaky klic poridit na demontaz vidlice, rsp. te komory?

        • theedge  

          Tak metrový dropy jsou na Rebu dost :-D Ta na to fakt není a ani to kolo.

          Pokud tě kolo po dopadu skoku moc kope, tak musíš taky mít jinak nastavený tlumení – pomalejší odskok.

          Hele ono to nefunguje tak, že vemeš svoje lesní / výletní kolo a se stejným setupem s ním začneš skákat metrový dropy v bikeparku :-)

          Sundej víčko který je na ventilku a hned uvidíš co tam potřebuješ – na Lyrikovi mám ten mnohoran na kazetu.

          • BLACK1E  

            Na xc trati vedle máme skok, kde je mezi odpalem a místem dopadu 2.5m rozdíl. Jezdí to tam děti. Když tam vletíš blbě, vidle jde na doraz a ty máš honičku to ustát. Když dobře, tak nemá obyč reba žádný problém. Tokeny pomáhají dost, rozdíl mezi žádným a dvěma je velký, ale zbytek je v rukách.

            • theedge  

              Ale to si trošku pleteš pojmy a dojmy. To co popisuješ je skok do stejné úrovně a ne drop :-)

              1m drop je jednoduše řečeno schod, kde mezi horní hranou a dopadem je 1m výškový rozdíl …

              Je otázka co 1m dropem myslel zakladatel vlákna, ale vzhledem k tomu že mluví o bikeparku, tak předpokládám že mluví o skutečném dropu.

              • Vilém  

                Tak on i ten drop muze mit odjezd z kopce a pak je to prakticky totez.

              • BLACK1E  

                To je dost možný, moc se v tom nevyznám, prostě když stojim za tim skokem tak mám hořejšek nad hlavou.

        • novas752  

          To si musíš přitáhnout odskok zespoda levý nohy aby tě kolo nevymršťovalo po dopadu.

          Jinak metrovej drop už je na Rebu docela dost, je to xc vidlice, takový věci dělá na xc málokdo a pokud ano tak to většinou umí.

          Na Rebu potřebuješ inbus 5mm na spodek, 24mm ořech na ráčnu (nejlíp konec zabrousit do roviny aby si ten nízký šestihran neožvejkal) a kleště na vnitřní segrovky průměru cca 28mm aby ses dostal zespoda vnitřních nohou. Pak se hodí nějaký háček na vydloubnutí molitanů z pod gufer, stříkačka na dávkování oleje, nějaký utěrky a hadry, isopropyl alkohol. A samozřejmě vhodnou vazelínu a oleje podle potřeby.

    • Georrge  

      Zkus a uvidíš, ale univerzální nastavení pro bikepark a zároveň lesní žehličku asi u 120mm nenajdeš. Není lepší si tu vidli v bikeparku trochu přifouknout?

      • novas752  

        Přifouknutá Reba mu pak zase urve ruce na roletách a podobných věcech. Tam jak se to nedá řídit tlumenim tak se s tim nedá moc dělat a zvýšení ptogresivity je nejlepší řešení.

    • Mr.Duck  

      A ten doraz jsi zjistil podle gumičky na vidlici, nebo tě to praští do rukou?

      Protože jestli ten doraz necítiš, tak nevidím problém. 1m drop na XC vidlicu by ten zdvih měl využít, na co jiného bys ten zdvih pak vozil? Jasně že nějaký komprese v kořenech ho potřebujou víc jak metrovej drop, ale to nic nemění na tom že zdvih je od toho aby se používal :)

    • Sulka  

      Metrovej drop neni zadnej drop. To je jen tereni nerovnost.

      • rob0to  

        Pro me maximum, nechci od ty vidle zazraky a na vic si stejne netroufnu :)

    • allrose  

      Obecně bych řekl,že reby soloair 2014/16 potřebovaly určitě 1–2 tokeny,aby vůbec nějak rozumě chodily

    • honzarb  

      Asi rada na prd pro tebe… ale spis bych usetril na 130 mm vidli.

      • rob0to  

        To bych udelal kdyby to neovlivnilo geometrii kola.

        • JachymP  

          Ovlivnilo by to geometrii kola ale jen pozitivně, položila by se ti vidle která je na tvém kole do bikeparku moc strmá. Snad už tam nemáš tu hroznou sedlovku s offsetem, ale jestli jo, tak položení sedlovky (jediná negativní věc) eliminuješ sedlovkou bez offsetu. Jestli už ji máš vyměněnou tak dáš sedlo na max dopředu. Dál se ti lehce zvednou pedály (bbdrop) ale to nemusí být problém aspoň budeš míň škrtat.

          • theedge  

            Kolo do parku tím ale stejně neudělá a bude ho to stát hodně peněz. Aby to mělo smysl musel by tam dát něco se silnějšíma nohama ( Fox 34, Revelation, Pike … )

            rob0to: Polaď to tokenama a tlakem vzduchu a hotovo. A pokud ses v tom zhlídnul tak si budeš muset koupi jiný kolo – ideálně enduro.

          • p@X  

            Kurňa ty jsi znalec a bodyfiter. Takhle na dálku diktovat ofset sedla, hmm.

            • JachymP  

              No, předpokládám, že na blbnutí už tam dal teleskopku. Jestli ne, tak je trochu zbytečné řešit vidli. Teleskopky offset moc nemívají a hádej proč?

              • p@X  

                Sám jsem teď měnil vidlu o 2cm a samotnýho by mě zajímalo o kolik se hlo sedlo, jenže to bez měřící stolice a se sagem nezjistím. Jsem big ofsetář a teleskopy jdou mimo mě.

                • theedge  

                  Vsak si to zmer uhlomerem. 1 cm na vidlici dela cca 0.5 stupne polozeni.

                  • p@X  

                    Když jsem si to nakreslil, vyšlo mi +1cm na předku cca +7mm na špičce sedla. Ale nemám změřený o kolik se to reálně zvedlo v sagu.

                    • theedge  

                      Já když jsem si o 1cm podložil přední kolo, tak se vidle i sedlovka položila o toho 0.5 st.

                      Měřeno sklonoměrem.

                      • p@X  

                        Ale musíš to měřit na hlavovým úhlu, nikoliv kolmé podložce :)

                        • theedge  

                          měřil jsem to přiložením sklonoměru přímo na vidlici a sedlovku … nevím co myslíš kolmé podložce.

                          • p@X  

                            Jako, že zešikma je ten cm o něco míň než 1cm prkýnko pod kolem.

                            • theedge  

                              jo tak to máš pravdu :-) ale pro představu to stačí …

                              • p@X  

                                To je mm k mm, měření bez sagu, a pak můžeš mít to sedlo o cm jinde než si myslíš, další věc je zkrácení posedu.

              • rob0to  

                Teleskop jsem tam samozrejme dal, tak nejak si nedokazu predstavit se o neco technickyho pokouset bez toho. Myslel jsem ze soucasna kratka zadni stavba (relativne vzprimeny posed) by nedelalo dobrotu s vyssi vidllou (140–150 mm).

        • honzarb  

          Ovlivni, ale jedine do plusu ;-)

    • tomxxx  

      Vzdycky si davam max tokenu co jde i do 100mm vidlice.

      • KoprCZE  

        Souhlas, ja taky.

      • novcze  

        já dal taky do 100mm Reby maximum tokenů, hlavně abych srovnal projev předku se zadkem, který je dost progresivní

    • rob0to  

      Panove, pridal jsem dva (nebyl tak zadny) tokeny, upravil rebound a nafoukl podle standardni kalkulacky. Prozatim se mi zda vidla v rychlejch pasazich priilis „tvrda“ ale budu dal experimentovat, v doskocich ale subjektivne vetsi jistota.

      • theedge  

        Nevim – ta jejich kalkulacka ukazuje hrozne vysoky tlaky … Vozim v Lyrikovi vyrazne mensi tlak nez mi to pocita.

        Kdyz tam zadam vahu s vybavou a vodou tak mi to pocita 81psi a vozim 65psi …

        Hrozne moc se tam sichrujou. S tim jejich nastavenim bych to mel tvrdy jak sutr.

      • tomxxx  

        Ale takhle token nefunguje – když to nafoukáš stejně, tak vidle bude na začátku zdvihu podobná, to dá rozum. Token ti zmenží vzduchovku, takže ji můžeš nafoukat méně a ke konci zdvihu bude tvrdší – polopatě řečeno.

        Jednoduše řečeno – čim víc tokenů, tím víc progresivní.

      • novas752  

        Foukat podle tabulky vytokenovanou vidlici je úplnej nesmysl. Máš tam stupnici, nafoukej si to podle sagu ve stoje 25–30%.

      • HadVoe  

        ahoj,

        svojí rebu na HT jsem zvýšil ze 100 na 120 a laboroval s tokeny a skončil jsem u 2 na parky i xc. při čtyřech byla „nestabilní“ – změna teploty s tim malým objemem vzduchu zahýbala dost a bořila se. a nechce se mi vozit furt pumpu a hlídat to. jo a zároveň s nižším tlakem mi příde, že odskok je méně citlivý na nastavení…

        vem si pumpu a klíč na kopec a zkus si bez a se všema tokenam. přidání i s foukáním je na cígo :)

        • jonti  

          Nevim jak Reba, ale SID na 120mm ma v navodu maximum tokenu 3. Taky myslim, ze je treba laborovat a neresit tolik teorii a vubec neresit tabulku s tlaky, na moderni geometrii je uplne blbe.

        • novas752  

          S nižšim tlakem je odskok naopak citlivější. Když se vidlice vrací ze zdvihu tak odskok podle nastavených kliků méně nebo více brzdí vidlici v roztahování. Hodně těžký lidi na nebo nad hmotnistnim limitem kol, kteří musí foukat vidlici na dost velký tlak pak často mají problém s tim, že odskok na Motion Controlu nejde nastavit dostatečně pomalu, musí se tam nalít hustší olej než 5w.

    • Emma111  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Johny_r  

      Přidám se s dotazem. Nevíte někdo, jestli jsou ve Fox 32 Rhythm standardně nějaký tokeny? Mám nafoukáno na spodní hranici tabulky. Sag nějakých 30% a stejně se k dorazu nepodívám, ani když chci. Říkal jsem si, že vyndat token by pomohlo, pokud by tam byl. Díky

      • kubad  

        jak složité je sundat víčko komory s ventilkem a podívat se dovnitř?

        • Johny_r  

          Zhruba tak, jako sehnat vhodný klíč, který nemám :-).

          • kubad  

            v každém cykloservise budou mít – a jsou otevřené

            pokud máš vidlici koupenou s kolem, tak je velká pravděpodobnost že to bude u různých kol jinak a bez podívání dovnitř nic nezjistíš

            • Johny_r  

              Dík, asi mi nic jinýho nezbude.

            • novas752  

              Ale zjistí. Když opíše 4 mistný kód zezadu spodní nohy do políčka na stránkách Foxu (bike help) tak mu to tam vypíše kolik tokenů je z výroby.

              • kubad  

                jop na to sem zapomněl, tam by to mohlo být uvedené

              • Johny_r  

                Díky, zkusím.

              • Johny_r  

                Description: 2020, 32, A, FLOAT, 29in, Rhythm, 120, Grip, Remote, Psh-Unlk, (10pm CP), Matte Blk, No Logo, 15QRx110, 1.5 T, 44mm Rake, OE

                Service – 2016–2021 32mm/34mm Dust Wiper Replacement

                Tak nevím, je tam někde maskovaná informace o tokenech? Myslím, že většině rozumím, jen by mě zajímalo, co je:

                Grip

                10pm CP

                1.5T

                44mm Rake

                OE

                Díky

              • Chlebovnik  

                Tyhle informace se ale týkají Retail vidlic.

                U OEM to může být (a často i je) úplně jinak – 0 tokenů.

      • jecnak  

        Jak píše Kubad. Případně ještě vypusť vzduch a mkrni, kolik je reálný chod. Ne vždy celý zdvih = viditelná délka vnitřních nohou.

        • jecnak  

          No a obligátní dotaz – co nastavení komprese? Jestli nemá kroutítko, tak v těchto teplotách útlum komprese funguje se zatuhlým olejem spolehlivě nedovolí vidli jít do zdvihu.

          • Johny_r  

            Díky. Kroutítko má akorát na odskok a lockout. Nic dalšího. O teploty řekl bych nejde, podobné to bylo i v létě, i když máš pravdu, že nějaký rozdíl tam asi bude. Jak to tím pádem řešit? Ubrat na zimu tlak?

            • novas752  

              Buď a nebo při servisu vidlice použít do tlumení menší viskozitu tlumícího oleje – např 3w místo 5w

        • Johny_r  

          Jako že u vidle s deklarovaným zdvihem 120 a viditelnou délkou 120 a něco málo by byl zdvih menší?

          • kubad  

            jako že muže být viditelné 130 i víc a zdvih bude jen uvedených 120 třeba

            • Johny_r  

              To by mi nevadilo, ale ja se dostanu na nějakejch 80–90 max.

              • kubad  

                s vypuštěnou vidlicí?

                • Johny_r  

                  Ne, myslím za jízdy. S vypuštěnou vidlicí se doufám dostanu na těch 120, ale je fakt, že jsem to nezkoušel. Každopádně se nedostávám na doraz.

                  • kubad  

                    kolik vážíš?

                    • Johny_r  

                      100 plus výbava.

                      • kubad  

                        pokud máš fakt sag až 30% tak s vidlicí asi není něco v pořádku, předpokládám že tomu kolo občas i trochu naložíš

                        • Johny_r  

                          Tak pod pojmem „naložit“ si asi každej představuje něco jinýho. Neskáču na tom, ale z kopce po šutrech a kořenech se pustím a krokem nejedu :).

                          Jinak ale nemám pocit, že by s vidlí něco bylo. Jde hladce, je skoro nová. Jen si říkám, že bych by snad mělo být možný nastavit jí tak, abych využíval celej zdvih.

                          • novas752  

                            To řeší právě ty tokeny.

                            • Johny_r  

                              A právě proto jsem se tu ptal, jestli někdo netuší, jestli tam v základu nějaký jsou, že bych je vyndal. Nicméně to nejspíš nezjistím jinak, než se tam podívat.

                        • novas752  

                          To vypadá že spíš ne. Problem velký sag + nedostanu to nadoraz je typický pro neagresivní styl jízdy.

                          • Johny_r  

                            Dá se nějak obecně říct, jak moc by to mělo jít propružit, když to zkusím propérovat někde na rovině vlastní vahou?

                            • novas752  

                              To nejde určit přesně. Záleží právě jak daleko jsi ochotný to pustit z kopce. Z tvojí typické těžší vyjížďky by ses měl vracet na 90–95% zdvihu.

                              • Johny_r  

                                Jasně, to si myslím taky. Protože jsem se původně ptal. No nic, mrknu do vidle, jestli tam něco je a pak uvidím, co dál.

                                Ještě dotaz. Doporučený tlak pro mojí váhu je nějakých 111–117 PSI. Foukám 110. Nicméně předpokládám, že tohle bude hodně závislé na způsobu měření sagu. Jaký postup bys doporučil pro takovou běžnou XC vyjížďku – tedy většinu času sedím a šlapu a občas sjedu něco prudšího ve stoje se sedlem dole. Měřit sag v sedě nebo ve stoje? A když ve stoje, tak těžiště kde? Uprostřed nebo vzadu (kde těžiště je, když frčím z kopce)?

                                Díky

                                • kubad  

                                  tlak je informativní, musíš podle sagu

                                  stačí jinak položený hlavový úhel a tlak bude jiný

                            • Mr.Duck  

                              Ja podle toho nastavuju vidlici spis nez podle sagu. Propruzim na rovine co nejsilneji a vetsinou na idealne nastavene vidli se dostanu kolem 75–80% zdvihu. Hrajou tam sice roli komprese atd, ale sag mi nerekne vubec nic, tohle aspon nejaky tlak na kterem zacit :)

      • Johny_r  

        Tak jsem se posunul v pátrání a měření.

        Tak token tam skutečně není, tím pádem odpadá možnost ho vyndat :)

        Taky jsem při vypuštěné vidli změřil reálný zdvih, který je 117mm, což mi přijde v toleranci (deklarovaných 120).

        Při 110 PSI mám sag v sedě 30mm, zkoušel jsem to propružit (na rovině za pomalé jízdy to dostat poskakováním co nejníž) a dostal jsem se na 110 mm, což je asi relativně dost.

        Stále ale platí, že při vyjížďce, která mi nepřijde úplně na pohodu se dostanu třeba na 80, možná 90 mm. Vlastně mi to nepřijde ani moc divný, protože ve sjezdu mám těžiště za sedlem, takže víc toho pobírá tlumič, ale asi je to blbost, když bych se v takové situaci měl dostat třeba na 90% zdvihu (což by bylo přes 100mm). Ubírat tlak se mi nechce, sag nad 30 % je asi blbost. Tak asi nezbude než tomu dát víc zahulit :). Ještě mě napadá, jestli nemám třeba moc rychlej rebound, ten jsem nastavil podle tabulky a dál neřešil. Co myslíte?

        • novas752  

          Moc utažený odskok by ti nebránil dostat vidlici do zdvihu, naopak by ji na sérii nerovností pomohl zatlouci dolu.

          Spíš si myslim že bude problém v tom těžišti za sedlem – v podstatě „stojíš na tlumiči“ a vidlice resp. přední kolo je málo zatížené. Mnoho lidí to má jako zlozvyk z dob minulých , kdy se na tehdejších xc kolech o moc jinak jet dolu nedalo. Propnuté ruce, prdel kdesi daleko za sedlem… Zkus si schválně posunout na sjezd sedlo dolu a uvažuj o teleskopce.

          • Johny_r  

            Teleskopku mám, při sjezdu sedlo uklidím, ale nesedím na něm. Možná to bude chybou techniky. Třeba jsem moc vzadu (i když na nataženejch rukách se zadkem na zadním kole zase nejsem). Zkusím se na to zaměřit.

            • novas752  

              Zkus. Ještě snad možná, když někde na rovině vší silou propumpuješ odpružení, dostaneš se do zdvihu podobně hluboko na tlumiči i vidlici?

    • va-bo  

      Dovolím si krátce něco ocitovat z testu RS Lyrik. Vyndali jsme z komory obě objemové vložky. S nimi a doporučeným tlakem byla vidlice jednoduše příliš progresivní nedovolila nám využít celý zdvih. Přitom seděla příliš nízko ve zdvihu. Vyndali jsme je a nafoukali na podstatně vyšší tlak, než doporučuje výrobce (přibližně na 110 psi na 86-kilového testera). Takto jsme dosáhlo 21-procentní SAG a bezkonkurenční citlivost na malé nerovnosti, doplněnou o možná ještě důležitější oporu ve středu zdvihu.

      • Woko_O  

        Na novým Debon Airu? S jakým Chargerem?

      • Atilla  

        Jenže hrozně záleží i na zdvihu. Takhle to nejde paušalizovat. Na 170mm, C1, RC2 mám 3ks tokenů. Cca 68psi. LSC asi 14 kliků a HSC 3. 90kg + oblečení a SAG 20%. Chodí to pěkně.

      • Mr.Duck  

        Tohle je hlavne naprosto individualni. Me treba chodil Lyrik vice mene perfektne s 3 tokenama a nejakym tlakem na kterym nezalezi protoze jak rikam, je to naprosto individualni :) Zkouset, zkouset, zkouset je jediny zpusob jak zjistit kolik tokenu mas mit. Kamos se se mnou uz dva tydny hada ze proc by daval tokeny do vidlice kdyz ma nastaveni podle stitku na vidli a nakej Jordi na youtube rika ze tam nema davat tokeny pokud nemusi..

        • va-bo  

          Ti Anglani v tom testu taky tokeny vyhodili a nafoukali vic. Meli Lyrik 160 mm. Ja pres leto jezdil bez tokenu, na zimu jsem dal dva a nizsi tlak. SAG v obou pripadech tak 28%.

          • Mr.Duck  

            Haha sag 28% à žádný tokeny, na tom si nedokážu představit jezdit. Na Zeb mám maximum tokenů, tlak vyšší než doporučený a sag tak 10% a pořád bych potřeboval token přidat kdybych mohl.

            Jak říkám je to hrozně individuální, ale sag 28% na vidli mi přijde absurdní. Možná to může fungovat na nějaký kochání ale na enduro?

            • va-bo  

              SAG 25 – 30 procent je normální. 10 procent je fakt natvrdo. Zvlášť u zdvihu nad 150.

              • Mr.Duck  

                Na zadnim tlumici ano. Neznam nikoho kdo jezdi pres 20% vepredu.

                • Woko_O  

                  Já měl 25% na 180mm, 3 tokeny a 70 psů.. 2 kliky HSC, 7 kliků LSC a docela to šlo.. Teď jsem dával 2021 Debon Air, jeden token a chci to dát na 20% a uvidím jak se to bude chovat při stejným nastavení HSC a LSC (poslední pozice HSC mi chybí, takže můžu max 4). Vzadu mám na Delux pružině 25%

                • novas752  

                  Tak ale tam u vás je to trochu jinej svět. Tady je naopak sag 20%+ normální.

                  • Mr.Duck  

                    Jako dementi sme, ale chapal bych pokud to tak nastavis aby to fungovalo i po rovince nebo nedejboze do kopce. Ja nastavuju vice mene podle stejnych parametru jako DH a jak to pojede nahoru neresim. Muze na tom neco byt?

                    • Breakpain  

                      Urcite … DH kolo a enduro mam dost odlisne nastavene. Protoze to, co je na sjezdovce v Praze moc nesezenu a pak kdyz jedu nejakou korenovku, ktere vetsinou maji prd sklon, tak by me to vymlatilo. Naopak na sjezdovce, jak je vic vahy na predku, tak by to nefungovalo… a noril bych se zbytecne moc…

                      Na DH jsem asi kolem 15–20÷ a 1 token, u endura jsem tak 20–25÷ a 3 tokenech. 63,5° DH, 64,5° enduro.

                      Nicmene, jsou to i rozdilne vidle, tak buh vi, nastavil jsem to tak, aby mi to vyhovovalo a vyuzival jsem v par mistech max zdvih.

                    • jecnak  

                      Jasně že jo. Navíc pokud máš na XC jen 100 mm zdvihu, musíš s ním víc hospodařit, protože když dojdeš na konec, nejen že dostaneš kopanec, ale v zatáčce v kompresi ztrácíš i trakci. Nahoru i po rovině to musí nějak fungovat a nemáš obvykle hi a low-speed kompresi, která by pomohla i u 100 mm. Zas co si budem říkat, většina lidí dokáže domršit chod vidle i s jedním kroutítkem, natože se 3.

                      • novas752  

                        Nastavení na xc je naprosto odlišné od nastavení enduro/dh, to s tim úplně nesouvisí. A hospodaření se zdvihem řešíš i na enduro/dh odpružení, v mnoha ohledech víc než na xc – typicky podpora ve středu zdvihu, propadání pod max brzdou, proto jsou na těch vysokozdvihových vidlicích ty kroutítka navíc aby se to dalo lépe řídit.

    • va-bo  

      Zkusil jsem to nabušit na SAG 10%. Bylo to tak na 120 psi. Takřka pevná vidle, kořeny to vůbec nebralo. Normálně tam mám 70 psi. (Lyrik 160).

      • Georrge  

        Tak zalezi jak jezdis, jen na koreny je to hovadina, ale jestli s tim jebes dropy naplocho tak tam se 10% sag asi hodi :)

        • novas752  

          Tam jde prostě o jízdní styl, skill, agresivitu jízdy i terén na který je to naladěné. Pro každého je to nastavení trochu jiné, protože je něco jiného jeho ideálem.

          • Georrge  

            Urcite, proto bych to nastavil nejak rozumne pro jeho potreby a neridil se nazory typu „kdo ma sag pres 20% jezdi enduro na picu“ :) s tokenama je taky potreba si pohrat pro konkretni pouziti.

            • Atilla  

              Nebál bych se půjčit shockwiz. Mě to poměrně pomohlo v tom, že vím co vše jde s vidlicí dělat. Třeba jsem se přestal bát hodně utáhnout LSC.

            • Mr.Duck  

              Zas si to neber tak osobne, ja jen vazne nikdy neslysel o tom ze by to nekdo tak vozil, ale jak si to nastavis a co na tom jezdis je me uplne jedno :) Hrat si s tim je potreba a je to jedine co ti rekne jak to nastavit, at uz jde o sag nebo o tokeny. Nicmene obecne i vyrobci vepredu doporucuji sag 15–20% tak me to prekvapuje.

              Zeb mi treba s nizsim tlakem zehli uplne neuveritelne dobre, ale staci mala chyba a je citit doraz. Netusim kolik sagu bylo s tim tlakem, obecne sag moc neresim a ladim podle pocitu.

              • Atilla  

                On bude rozdíl i ve váze. Jinak se vidle chová pod někým kdo má 70 a kdo má 90kg. Už jenom 10kg je slušný rozdíl v dynamických silách. Prostě to nejde srovnávat a už vůbec nejde srovnávat vaše traily a naše prdlání. Kdybych jezdil jenom velké skály, tak mám jiné nastavení, takhle je to zase o kompromisu a aby to slušně chodilo i na rovnějších trailech.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.