Má smysl přejít na bezdušáky?

356 nepřečtených
  • Rudyn

    Ahoj odborníci.

    Budu brzy měnit pláště a napadlo mě, zda uvažovat o bezdušovém systému. Nikdy jsem tohle neřešil, takže o tom nevím nic.

    Musí na to být speciální ráfky?

    Jezdím fulla, cca 2500km/rok, musím konstatovat, že terén čím dál tím méně…

    Nejsem žádný závodník ani gramař…

    Mám se tím vůbec zabývat?

    Díky za názory.

    0 0
    • Lada,s  

      Doporučuji vyhledávání a přečíst historii, o bezdušákách je tady toho tuna napsaného

      0 0
    • metr-x  

      Projdi si forum, je toho tady dost a dost. Jinak podle mě je bezdušový systém mnohem lepší, než duše. Jezdím bezduš cca 2 roky a za tu doby proběhly 2 defekty.

      0 0
    • BigKarel2  

      určitě, vyplatí se to…je to lepší…

      0 0
    • MirosPikos  

      Pokud nejezdíš terén, nebo čím dál míň, tak bych to asi neřešil a jezdil dál duše, nejspíš přefoukaný.

      0 0
    • Necris  
      1. Je potřeba speciální ráfek, do kterého zapadne patka. Jde to i bez

      toho, pomocí tzv. konverzních kitů. Předělané ráfky

      mohou i dobře fungovat, ale často uniká vzduch víc než je zdrávo,

      případně se to celé blbě utěsňuje a nasazuje. Nejpoužívanější je

      Stan's NoTubes. Je to celá sada, od pásky až po mlíko.

      1. Všechny pořádné pláště už jsou dneska dělané hlavně na použití

      bez duší.

      Máš dva systémy:

      • UST → není potřeba používat mlíko anidalší věci,jen UST kompatibilní plášť. Systém těsní sám o sobě. Nicméně USTpláště jsou těžké a při absenci mlíka to ztrácí pointu, kdy přilehkém průrazu duše budeš mít defekt zacelen. Samozřejmě si tam mlékomůžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST.
      • TLR → Tubeless ready je systém, kdy patka rovněžtěsní, ale většinou se do ráfku dává ještě páska, která těsní díryna niple. Pro celkové dotěsnění, třeba i pláště (některé pláštějsou už z výroby trochu děravé, například Rocket Ron s oblibou chodíděravý), se do pláště přidává (buď zdlouhavě přes ventilek, nebojednoduše nalitím do pláště před nafoukáním), mléko.
      • Bontrager TLR → Stejné jako TLR, jen si můžeš koupitráfek Bontrager, do kteréo pasují Bontrager pásky, které se do kola jennasadí. Váží jen o pár gramů více než normální páska, pokud vůbec.Výhodou je, že tam mohou zůstat opravdu dlouho a nikde nic neuchází (je tojeden kus který se vcucne naprosto přesně), nemusíš řešit bublinyv pásce, odlepování, složitější montáž a jiné nepříjemnosti.

      Mé poznatky s mlékárenskými společnostmi

      Nejpoužívanější je NoTubes, asi celosvětově. Já mám teď v jednom kole NoTubes mléko, v druhém mám Caffé Latex. Jinak vozím právě systém od Bontrageru. Ačkoliv všichni tvrdí, že Stan's je nejlepší, fakt je ten, že přední kolo mi s ním uchází a musím jednou za 14 dní dofukovat, kdežto zadní s Caffé Latexem drží perfektně. Na obou kolech jsem měl miniaturní defekty, oboje zaceleno. Ale Stan's určitě těsní velké díry lépe, už jen kvůli té své konzistenci.

      Když si to napoprvé vyzkoušíš, tak konkrétně nasazení nového pláště je u mě otázka stejného času, jako výměna pláště s duší. Prostě jen objedu patky mokrým hadrem, nasadím plášť, doliju mléko, nasadím plášť zcela, nasadím kompresor, pustím tam vzduch, patky se nalepí a zacvaknou do ráfku. Přesný tlak dodělám nožní pumpou.

      0 0
      • scret  

        az ti pres defekt bude strikat Cafelatex a nic se dit nebude, myslim, ze rad dolejes NT i do druheho kola:))

        0 0
        • Necris  

          Až se to stane, rád přejdu ! ;)

          0 0
          • scret  

            jezdim uz nekolik let na bezdusich, vzdy jen pouzivan NT…

            Po nekolika neutesnenych a strikajicich zazitcich spolubikeru se musim jen potutelne usmivat… ale kazdy sveho stesti…

            0 0
            • metelesku  

              a je ti jasny, ze se kolo musi tocit, aby se odstredivkou ucpalo komplet a neprskalo az do vypusteni?

              ptam se jen pro jistotu…

              0 0
        • Smazaný účet  

          stejne je to divne, nekomu CL funguje (tobe) a jIrI__ to nezatesnil ani za zlaty prase:)

          0 0
          • Sayuz  

            Kua mě se zase líbí, že tu každej napíše kolikrát se to řešilo nebo neřešilo, ale když tu chci něco najít, tak to najdu rok starý a pak stejně zjistim, že pro tuhle sezonu se dělá něco jinak a musím zase do nekonečna zjišťovat co, proč atd…

            0 0
            • scret  

              tak konkretne na tohle tema je tu miliarda vlaken a bylo toho napsano, ze by to vydalo na Tolkienovskou trilogii:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                a NoTubes je porad stejny a funguje porad stejne dobre:)

                0 0
                • Sayuz  

                  Co dodat… takže si prostě mám ten Tolkienův novodobý román přečíst? Nebo prostě NoTubes je tak super, že si ho mám koupit a až s ním budu nespokojenej, tak napíšu další díl románu o tom jak je to k ničemu a proč to nefunguje, protože jsem to použil s komponentem, kterej před tím nikdo nepoužil?

                  Není o tom nějakej hezkej článek, kterej by popsal všechny možnosti?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud se bavíme o tmelu, tak NoTubes rozhodně úplně super není. Poslední dobou přicházím na chuť spíš tmelu od FRM, který během 1–2 týdnů neudělá ježka jako NoTubes.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      mám pocit že FRM je jen jiný obal na NoTubes nápln

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Už podle konzistence určitě ne. Tak jak píšeš to tuším bylo dřív.

                        0 0
                      • kubad  

                        už ne ty firmy se trochu pokousali, a FRM má cca 3 roky nějakou latexovou sračku, mě se to moc neosvědčilo, navíc z jednoho balení sem měl gumovou kostku po pár měsících :-(

                        0 0
                      • scret  

                        to jsem si bohuzel taky myslel a poradil ho kamosovi, kdyz nebyl k dostani NT… Jake bylo prekvapeni, kdyz FRM fungoval podobne vyborne jako Cafelatex – neboli uplne k h…:(

                        Mala dirka a nic… Pak nalit NT a ve vterine bylo po defektu…

                        0 0
                    • scret  

                      FRM bych doporucoval na zatesneni plaste a pak tam nelejt NT… nezkousel nekdo smichat FRM s NT? Docela by me to zajimalo, zrejme v dohledne dobe zkusim otestovat…

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    tak napis patricny dotaz do google (popripade ho jeste smeruj na bike=forim) a uvidis esi tvoje vysnena kombinace byla uz propirana…je rafek pod konkternim oznacenim ve vlakne z minuleho roku snad necim jiny, nez kdyby se o nem mluvio tedka?:)

                    0 0
                    • Sayuz  

                      Bylo to myšleno tak, že pokud vyjdou nějaké ráfky 2012 tak jsou většinou jiný než 2011 atd. A pak ten tmel, nálepky na obalu viz níže atd… BTW věřím, že to používáš na tom GTčku v profilu?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        GTcko uz neni..a pouzivam to na schvalbe nobby nic/hans dampf (2012) plastich a ZTR flow rafcich:)

                        0 0
                      • scret  

                        proc by mel mit novy rocnik rafku nejaky vliv na tmel?

                        0 0
                        • Sayuz  

                          Na tmel třeba ne, ale na těsnost pláště/pásky nebo co já vim čeho :) ?

                          0 0
                          • scret  

                            spravne… Takze je potreba zakladat neustale stejna a stejna vlakna z duvodu, ze se cas od casu objevi novej rafek nebo nedejboze aby nezmenili konzistenci tmelu…

                            boze…

                            0 0
                            • Necris  

                              Na disku je málo místa a data máme omezena na 5 MB měsíčně, tak je třeba šetřit. Vítejte v roce 1990.

                              0 0
                            • Sayuz  

                              Jasný není třeba to řešit obecně stále dokola, ale zajímalo by mě třeba kdo si koupil nový ráfek, eventuelně jakej, jaký si k tomu koupil pláště, jakej tmel, jestli byla potřeba páska a jestli to funguje jak má a kolik to celý stálo…

                              Ale nic, přečtu si opět bambilion příspěvků o ničem a jak jsem psal, tak budu doufat, že onu magickou kombinaci komponentů trefim.

                              Kdyby si někdo dal tu práci a našel nějakou diskuzi, která by teda byla k věci, tak bych se nezlobil :)

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Diskuze k věci na B-F neexistuje :D

                                0 0
                              • Necris  

                                A to ti můžu rovnou napsat. Bontrager Mustand Disc 29" s Bontrager originál asymetrickou páskou. Montáž pásky patnáct sekund, nasadit to jde nádherně. Vyzkoušeno bez tmelu. Jen s mokrými patkami (objetými mokrým hadrem) a domácí kompresor to nafoukl na první pokus. Obě kola. Pak jsem teprve znovu vypustil a dal mléko. Kdyby to nedrželo, abych ho zbytečně neplýtval.

                                Fakt si ten systém nemůžu vynachválit.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Proti ZTR je to absolutně nedotaženej systém… Navíc s blbým profilem ráfku.

                                  0 0
                                  • Sayuz  

                                    No a jsme právě u toho, každopádně konečně děkuju za smysluplnou reakci :), A co je na těch ZTR tak super?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Jsou lehčí, nemusí se do nich shánět speciální asymetrická páska, ale jenom se tam nalepí lehoučká žlutá, pláště zaskakujou řek bych ještě o maličko líp a mají lepší tvar ráfku, takže je výrazně menší riziko procvaknutí pláště.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Ty nízké „samovyzouvací“ patky, na které si lidi stěžovali, už nějak pořešili?

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          Když už jsem viděl někoho vyzout, jedině ZTR :-)

                                          0 0
                                        • JakeF  

                                          Já o žádným vyzutým nevím… Něco jsem slyšel tady na fóru, ale to bylo tuším při tlaku nad 3atm a starýma ne-TLR pláštěma, na to ty nízký patky fakt stavěný nejsou.

                                          0 0
                                          • max78  

                                            Jo jo, nad 3atm byl muj problem se ZTR Crest na zacatku meho notubes veku, kdyz jsem na sedl na bika rano druhy den po nahozeni bezdusi a zapomnel jsem upustit ke 2atm. Ve druhem pripade mi pri tlaku 2atm bouchl RR, ale tam byla poskozena patka, coz jsem bez problemu vyreklamoval. Od te doby (tj. vice nez 15 mesicu) bez problemu a ani naznak vyzuti. M.

                                            0 0
                                        • HKou  

                                          Naposledy se mi vyzul RR předevčírem (sám explodoval doma, mlíko všude). Problém je v tom, že patka se postupně vytáhne. Plášť měl problém pouze po opětovném nasazení (lepení, inspekce tmelu). Schwalbe Racing Ralph TLR, ráfek ZTR Alpine.

                                          0 0
                                      • Necris  

                                        U té pásky → lehoučkou žlutou si tam nalepím taky. Oproti NoTubes pásce či CL pásce (které dobře znám) ale pochybuju, že ta páska v celku od Bonty bude o dost těžší. Nemám jí jak zvážit, na malou plochu váhy prostě nejde dát. Každopádně kolečko šunkového salámu váží určitě víc než ta páska.

                                        Jenom jsem chtěl napsat, abyste si to nepředstavovali jako nějaký kus těžké gumy. Je to slaboulinký materiál.

                                        Ostatní budu těžko soudit.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Žlutou si tam nalepíš, ale pak budeš mít problém nahodit pláště i kompresorem se vzdušníkem, protože ten ráfek je moc hlubokej a potřebuje právě tu pásku, aby zvedla vnitřek. Pásky tu mám obě a těžší je, navíc v kombinaci s tím, že Bontrager ráfky jsou samy o sobě těžší.

                                          0 0
                                          • Necris  

                                            Mám pásky nasazené. Zkus schválně zvážit, o kolik gramů je těžší.

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Gumová Bontrager 54g jedna páska (ale mám na ní zaschlej tmel, tak asi reálně o pár g míň :)).

                                              NoTubes žlutá 29g, ale z toho tak minimálně polovina je ten kartonovej kotouč, na kterým je namotaná a je z ní odmotáno na jeden ráfek. Takže by mělo ještě na 4 zbývat… Takže na jeden ráfek tak 3–4g :).

                                              0 0
                                              • Necris  

                                                A bum. Je to tu. Mě to měřilo 28g. S gumičkou, abych to dostal na váhu. Ale mám asi divnou váhu. Latexovou pásku si vezmu, až se dostanu do garáže. Máme tu samou ? 4g na pásku, to je hodně krutá váha na jedno kolo. To jsem zvědav.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Já mám origo Bontrager 26" v asymetrickým provedení. Je možný, že ty nový ráfky na 29eru udělali míň hluboký. Ale i tak je to pořád zbytečná váha navíc plus nevím jak teď, ale dřív nebyla zrovna lehce sehnatelná, narozdíl od NoTubes…

                                                  0 0
                                                  • Necris  

                                                    Není u nás lehce sehnatelná. Všude na to mají samé kecy a nabídnou mi místo toho NT, jako by si ze mě dělali prdel že nevím co chci ;) Dva obchody v Praze jsou bez problémů ochotni ji objednat (a taky objednali, takže v praxi max spokojenost).

                                                    Dneska už vím, že tady je mají skladem. A dokonce levněji než český dovoz, sada dvou přijden a 400,–.

                                                    Mají tam mimochodem na skladě i ten slavný Super Juice, který hodlám vyzkoušet. Tvrdí mě, že ho tam stačí dát trochu → minimálně úspora pár gramů ztracených na té gumě. Vyzkouším a uvidím, lidi si ho moc nechválili.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    najdeš si na stránkách Bontrageru číslo dílu, pošleš mejlem nejbližšímu autorizovanému prodejci a za par dni si to vyzvedneš :D nic komplikovaného

                                                    0 0
                                                  • Necris  

                                                    Pokud víš, jaký díl chceš … mimochodem, můžeš mi tu pásku na stránkách Bontrageru najít ? Já jí nenašel.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ja jo :D

                                                    http://bontrager.com/model/02566

                                                    minuta :D

                                                    0 0
                                                  • Necris  

                                                    JO ? A která to je ? Ta symetrická, nebo ta asymetrická ? A která je to velikost ? Dá se to tam sice přímo objednat v průvodci, ale číslo tam pak nikde nevidím. A předpokládám že by to šlo až z USA …

                                                    Ať si vyberou jakoukoliv variantu, všechny u nich mají stejné číslo. Je to blbost to řešit. Přijde mi jednodušší si to objednat u nás v obchodě.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    nechceš abych ti ji přinesl?

                                                    tak snad poznáš jestli máš symetrický nebo asymetrický ráfek, a šířku ráfku máš na něm napsanou

                                                    a s tím číslem nevím nevím :D asi neumíš číst

                                                    • 211823 Black 26 Tubeless Rim Strip-Symmetric 559×19
                                                    • 220225 Black 26 Tubeless Rim Strip-Asymmetric 559×19
                                                    • 250324 Silver 0 ATB Tubeless Rim Valve 0
                                                    • 400336 Black 26 Rhythm Tubeless Rim Strip-Symmetric 559×21
                                                    • 400337 Black 29 RXL 29er Tubeless Rim Strip 622×19
                                                    • 406892 Black 29 Rhythm Tubeless Rim Strip-Symmetric 622×21
                                                    0 0
                                                  • Necris  

                                                    Tak jo, a teď objednat. Tam posílají jen do USA, takže další ostup je volat do Brettonu a říkat jim co chci ? Za předpokladu že to vedou pod stejným číslem…pořád mi přijde jednodušší zavolat do obchodu kde ví, co chci ;)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    A obchod si najde číslo toho, co potřebuješ a objedná ti to z Brettonu ;-).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    asi tak :D

                                                    0 0
                                    • Tina  

                                      ZTR majú okrem iného lepšie vyriešené patky…

                                      0 0
                              • scret  

                                a nebylo by jednodussi zeptat se konkretne na nejaky rafek a plast???

                                Nemuzes se divit lidem, kdyz uz na tohle tema prispivali a diskutovali tolikrat, ze uz nemaj naladu odpovidat na potisiciprvni… vcetne me…

                                Rozbor systemu, kompatibility konkretnich gum a rafku tu byl hodnekrat… ale je jednodussi zalozit novy vlakno, nez se nejakou dobu probirat starym, ze?

                                A misto toho se budes jeste cejtit ukrivdenej… nemam slov…

                                0 0
                                • Lada,s  

                                  je to rebel

                                  0 0
                                • Sayuz  

                                  Hlavně si nemysli, že jsem ukřivděnej, nejsem tu novej :D

                                  Existujou tedy nějaký ráfky co nejsou drahý jak kráva, (chápej zapletená kola za 10–15 tis) a zároveň jsou funkční a lehký?

                                  Jaký to teda jsou?

                                  Jinak pláště předpokládám, že většinou budu jezdit RR a NN… občas možná MM. A zde je další otázka, jak širokej ráfe, aby něco vydržel a zároveň nevážil „tunu“.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    třeba WTB frequency i19 nebo i23, lehkej, ust ready, cena do 1500,–

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      jenže to je cena skoro jak za ZTR :)

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        ale no tak 20% je rozdíl musíš srovnávat stejné ceny :D

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          no když chce něco co není drahý jak kráva, tak si nepředstavím ráfek za 1500, ale spíš tak do litru.

                                          0 0
                                    • mr.antik  

                                      Píšu si i23 – opravdu má 475g? Snese porovnání s EX500?

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Nevím, já měl i19, měla 380g, bláto to není, ale u takhle lehkýho ráfku nejde zase počítat s nějakou velkou odolností, vyfotím a lípnu sem jak dopadnul jeden i19 po sjetí asi 5 schodů s slíknutým pláštěm, ráfek na odpis :)

                                        Takže řekl bych že lehké ráfky jsou odolné jen tak jaké je umění jezdce vyhnutou se extrémním situacím :)

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          EX500 mají 500gramů (ale šířka je 21) čili nepředpokládám nějakou extra hmotu navíc, Flow jsou podobně…

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            no ale i23 tedy šířka 23 a hmotnost 475, takže oproti 21 a 500g tam určitej rozdíl je :) A jak říkám EX500 podle mě taky nějak extra tuhý nejsou, alespoň při vyplejtání mi nepřišly.

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              to určitě nejsou, jsou to spíš měkčí ráfky. Proto koukám po konkurenci, jestli se dá za podobný peníze něco tužšího pořídit.

                                              0 0
                                        • mr.antik  

                                          Hartova EX500 po finálové jízdě na posledním DH poháru taky nevypadá použitelně :-)

                                          0 0
                                  • JakeF  

                                    Na ZTR Alpine se v tý ceně daj zaplýst hodně pěkný kola…

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Případně Archy, pokud to chceš na drsnější užívání.

                                      0 0
                                      • Sayuz  

                                        Já bych chtěl právě něco tvrdšího jak jsem psal výše, ale nevim kde je ten kompromis ceny, tvrdosti, váhy…

                                        Z toho, že to má být tvrdší usuzuju, že 19mm ráfek stačit nebude? Původní na kole už vycentrovat nejde…

                                        0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Flow!

                                        0 0
                                      • Vegan  

                                        Archy moc na drsnejsi pouzivani neni ono od ZTR neni nic na drsnejsi pouziti :-/ ty zacinaji vahove tak na 550g, ale spise 600g

                                        0 0
                                        • Sayuz  

                                          A co berete jako drsnější používání, někdo fotku toho jak takový terén vypadá?

                                          0 0
                                        • kubad  

                                          tak tak, až Flow trochu snese, ale pořád je to jen 500g ráfek

                                          0 0
                                        • mr.antik  

                                          Myslíš že Flow vydržej méně než EX500? Nebo to bude tak srovnatelný?

                                          0 0
                                          • Vegan  

                                            mene :-/ ja uz pomalu, ale jiste zacinam premyslet o D-Maxech ktery jsou hnusny a sere se jim orech, ale moje E2200 jsou uz pekne oskubane EX500 na ne davat nechci za tu cenu moc nevydrzi a FR600 maji zase blbej profil, respektive se blbe predelavaji na bezdus. Chtelo by to neco od ZTR pro gravity urceni.

                                            0 0
                                  • scret  

                                    no to je tezky, co je drahy a co ne…

                                    Pokud chces mermomoci nejake TLR rafky, sahl bych proste po ZTR, nejspis Arch EX. Naby dle libosti… tak jako tak to ale stejne na osmicku minimalne vyleze – myslim komplet kola.. Samozrejme pokud zapletes na stavajicich nabach, pak budes levnejsi…

                                    Ted nechavam delat u Hnoje zaplety pro pritelkyni na Hope nabach a ZTR Arch EX rafkach… jsem hodne zvedavy.. Navic jeste special custom uprava, myslim, ze to bude jeste zajimave, teda pokud se povede:)

                                    Pokud chces jezdit gumy kolem 2,25 prip. 2,4, volil bych minimalne 19mm rafek (vnitr.sirka), samozrejme bude lepsi 21mm… Cim sirsi, tim min se budou gumy zvejkat…

                                    0 0
                              • Vejr  

                                Pořídil jsem ZTR Crest 29" s instalovanou bezdušovou sadou ventilek+páska za 8,500 + pláště Racing Ralf ss,tlr,pacestar 3 evo za 2,000 + tmel notubes 300 + práce servisu 400 = za ty prachy výsledek super, průměr rychlost se mi zvedla nejmíň o 2 km/h, pocitově teď kolo letí jak blesk, v terénech si připadám díky menšímu tlaku 1,8 jak na celopéru, na asfaltu to jede taky parádně, na prvním závodě s těmito koly jsem zajel čas o půl hodiny lepší než minulej rok atd. Defekt zatím žádný, tendence vyzouvání plášťů taky ne, únik tlaku po měsíci a cca 600 km nula!!! Je to vůbec normální?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ty 2km/h jsou placebo, pokud jsi tam předtím neměl hodně pomalý pláště, jinak to celkem normální je :).

                                  0 0
                • bosmilan  

                  akorát je zvláštní že se mi při použití NT po nějaké době vždycky udělá v plášti krásný „ježek“ a pak když mám defekt tak se nezalepí nic.

                  A při posledním použití NT kdy jsem obouval nové pláště,tak se mi ten ježek udělal během dnů :-(

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    tvorba jezku je zajimava..ja jeste zadneho nemel, ale verim ze se to stava…

                    0 0
                    • scret  

                      u UST/UST se mi zviratka nedelaly skoro vubec… Ted po prechodu na TLR plaste je tam klidne po 2–3 tydnech… PO znovudoliti tmelu se uz tolik nedela…

                      0 0
                      • Vegan  

                        Udajne na to ma vliv konzervacni prasek jez se pouziva na konzervaci novych plastu… Vycteno na zahranicnich forech, borci tak zkouseli ruzne triky typu nechat pres noc namoceny v teple vode a pak zevnitr plaste houbickou ten bordel stahnout a vysusit… Jak to funguje nebo ne z osobni zkusenosti nevim.

                        0 0
                        • scret  

                          zajimavy…

                          Ale jednodussi je nalejt a pak dolejt:)

                          Rad bych zkusil jeste nalejt na zatesneni FRM a pak dolit NT…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nalejt a pak dolejt ale člověku nepomůže od ježků. I po 3. dávce jsem vždycky vytáhl velkého ježka.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              ja pri posledni instalaci plastu vytahl „chuchvalec“ podobny jezkovi primo z flasky…tak nevim…

                              0 0
                            • scret  

                              no, jezek mi tam nevadi, mliko sploucha, funguje a jezek se vetsinou uz nezvetsuje..

                              0 0
                              • jIrI___  

                                U mně si ten ježek právě zezobal všechny ty pevné částečky, takže tmel sice šplouchal, ale při defektu fungoval v podstatě stejně jako voda :(. Furt je pro mě záhadou, čím je tvorba těch ježku ovlivněna. Ať jsem tmel doléval podruhé, potřetí, počtvtrté, tak jsem pokaždé vytáhnul megaježka. Jeden byl tak velký, že se v plášti v podstatě nepohyboval a byl v jednom místě zaseklý mezi ráfkem a pláštěm :D

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  jen teoretizuju, ale nemůže to být tím, že vnitřek pláště je nějak mastný (nebo naopak jiný), kdy se uvnitř vytvoří film, např. okolo patky, vzápětí se z nějakého důvodu oddělí…

                                  0 0
                                • scret  

                                  vcera jsem vytahnul z kola kamosky dva megajezky taky:)

                                  Zezraly skoro vsechno mliko a jen tak v gumach litaly…

                                  Bohuzel jezkovateni je pro me taky zahadou, bud zmenili slozeni NT tmelu anebo to jezkovati diky TLR gumam… Kdyz jsem mel UST, skoro zadny jezci se nekonaly…

                                  0 0
                                  • Lada,s  

                                    Mám obyčejné pláště (ne TLR), NoTubes tmel a taky mám ježky :(

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    teď sem dělal několik kol,

                                    Maxis CroSmark UST – po roce bez ježka tmelu dost

                                    Schwalbe – HD TLR nazuto na jaře tmelu dost po ježku ani pára

                                    Schwalbe – FF 2,2 ještě klasike ne Tlr nazuto loni na tmelu míň po defektech po ježku ani pára

                                    ale na jaře sem měnil UST Schwalbe a tam byl ježek :-(

                                    0 0
                                  • jIrI___  

                                    Nějakou spojitost s plášti to mít bude. V UST Michelinech jsem ježka taky nikdy neměl, v NN TLR se občas udělá, ale v RaR TLR nastává peklo popsané výše.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      v FF – 2,2 TLR pohoda, nevím kde je problém a to je mám nazuté celkem 4ks

                                      0 0
                                      • scret  

                                        kurna to je zahada.. Uz me to jezkovateni ale zacina … prtze to leze do penez…

                                        Premyslim dokoupit treba FRM tmel – ten tam dat trosku na zatahnuti plaste a pak dolejt NT…

                                        Jeste ted budu experimentovat se znackou pneu… Sundam XK RS z kol a uvidim, jestli po nejaky dobe jsou tam jezdci…

                                        0 0
                                  • fousac  

                                    no a nema to souvislost s foukanim?

                                    me se na schwalbe TLR nikdy neudelal, foukam doma obyc pumpou..

                                    ale dost lidi to fouka kompresorem, a ty minimalne jeste mimo vzduchu dokazou dat dost vody a vetsina i nejakej ten olej…

                                    a jeste me napadlo plneni… nekdo leje rovnou, nekdo tlaci strikackou ventilkem (treba ja)…

                                    nebo celkove technológie obouvani a foukani, jestli neni nejaka prodleva (5 min. cesta k pumpe), kde by se stacily udelat usazeniny…

                                    to se tu rysuje namet na nejaky mysteriozni thriller, eventulane by nekdo moh mit tema pro diplomku… ;)

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      spíš to bude reakce na nějakou látku v nové pneu. aktuálně nové pneu zevnitř čistím

                                      0 0
                                      • fousac  

                                        ja gumy nijak necistil a nic…

                                        ale vzpomel sem si, ze se mi udelal jezek ve sklenicce se zbytkem NT a odlozenout strikackou, a v tom by zadna mimoradna chemie bejt nemela..

                                        jestli ono to neni neco jako perly, ze to proste zacne obrustat nejakou mechanickou necistotu…

                                        no a nebo ufouni a paprsky X.. ;)

                                        0 0
                                      • McBlacky  

                                        když už jsme u toho, vážil jsi někdy gumu po používání s mlíkem?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          jo i mlok, nárůst váhy je minimální na rozdíl od latexových sraček

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Přesně tak. Pokud tam už není nic tekutého, tak nárůst po roce kolem 5g.

                                            Nikdy se mi ale nestalo, že bych měl tlustou mazlavou vrstvu po celém plášti, jako jsem tu pákrát někde u někoho zahlédnul.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              právě že wojtek navážil +150gr u ralfa. což mi přišlo fakt neskutečný. Já to nevážím než to vyhazuju, ale asi začnu :)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Tam právě myslím taky psal o té několikamilimetrové mazlavé vrstvě. Já nikdy nic takového neměl, vždy decentní zaschlé zbytky tmelu (nemůže být řeč ani o tom, že by se to i jen blížilo 1mm).

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  A je možné, že se to může významně lišit dle konkrétního pláště.

                                                  Tím myslím lehké šlupky, které bez tmelu netěsní a chvíli se zatěsňují, tak u nich je klidně možné, že nárůst hmotnosti bude výrazně větší (dojde k němu hlavně při zatěsňování pláště).

                                                  Já nikdy lehké hůře těsnící šlupky nevozil.

                                                  0 0
                                                  • Necris  

                                                    Jako třeba Rocket Ron ? Poněvadž pokaždé když ho nahazuji, tak je v něm díra (už jako nový).

                                                    0 0
                                              • Tina  

                                                150g??? To je skoro 1,5dcl NT v tekutom stave. Koľko tam dával toho mlieka?

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Taky tipuju, že to nebylo NT, to je z většiny voda, takže ho tam tolik zůstat nemůže snad ani z celý flašky…

                                                  0 0
                                    • mr.antik  

                                      já nemám nějakou velký vzorek, ale vždycky byl ježek spíš v horších gumách, které hůř těsnily (Conti RS)

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        píšu nahoře že mě to udělala UST guma a ta těsní dobře :(

                                        0 0
                                    • jIrI___  

                                      Foukám doma normální pumpu, plním odlitím z láhve do odměrky od tekutého pracího pášku (= ježek), dřív jsem plnil injekční stříkačkou skrz ventilek (= ježek), gumy nečistím. Nejvíc pravděpodobné se mi zdá to, co napsal fousac (nečistota + nabalování). Nicméně já svoje trampoty s NT pořešil přechodem na FRM :)

                                      0 0
                                    • MaPa  

                                      Poslední rok 2× plnění mlíka, vždycky ježek průměr tak cca 3–4cm. Plněno odměrkou z láhve do pláště, boky jednou na sucho podruhé s jarovou vodou. Pláště RoR TLR, foukáno velkou pumpou.

                                      0 0
                                    • scret  

                                      foukam velkou pumpou, parkrat i kompresorem – vysledek stejny… Jezci..

                                      Obouvani stejny…

                                      Plneni strikackou i litim – stejny efekt..

                                      Takze jediny co by to fakt mohlo ovlivnovat je nejaky zater uvnitr plaste.. ktery by reagoval s mlikem…

                                      Jste mne nahlodali, jdu se mrknout do FA SS TLR:)

                                      0 0
                                    • bosmilan  

                                      taky k tomu přidám svou zkušenost: Je jedno jaký mám plášť, při použití NT vždy ježek a nejrychleji jsem ho tam do 3 dnů.A je jedno jestli to foukám pumpou doma,kompresorem v práci (odkaleným) a nebo i směsi plynů do pneu PNEUMIX (měl by být absolutně bez vlchkosti),prostě vždy ježek.

                                      Když jsem používal JoeS No Flats tak naprosto bez problému (sice je dražší,ale funguje dobře) takže asi přejdu zase na tuto značku.

                                      0 0
                                    • obda  

                                      CO jsem zjistil na foru NoTubes, odpovědi jsou „oficialni“:

                                      Sometimes when dirt and debris get inside your tire the sealant will form around it then it snowballs and slowly grows.

                                      … adding new sealant to a tire with old sealant is just fine. But if there is already a lump in the tire, then your feeding it.

                                      viz http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…

                                      0 0
                                      • fousac  

                                        hmm.. takze pred nandavanim v plasti vyluxovat, vymest pavuciny a tak..

                                        a hlavne asi zacistit patky, to je tak jediny, co me napadlo, ze se tam muze dostat nejakej otrep pri boj pripominajicim obouvani novy TLR gumy (aneb skace cela rodina na montpaky zvesela..)

                                        0 0
                                        • bosmilan  

                                          Já jsem teda na svoje ráfky nazouval už spousty plášťů,ať už obyč,UST tak teď nyní i TLR a všechny naprosto bez problému obuju i sezuju bez použití nářadí.

                                          A co se týká toho bordelu v plášti,tak to v mém případě nezpůsobuje tvoření ježka (plášt mám „vyluxovaný“ před montáži).

                                          0 0
                                      • vasek80  

                                        Pokud dobře chápu, tak za to může nějakej bordel, takže pořádně vypucovat.

                                        0 0
                                      • mr.antik  

                                        asi není jiná metoda, než se dovnitř podívat, jestli tam lump je nebo není(?)

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Když už je ježek větších rozměrů, tak jde při pomalém otáčení kola a nastražených uších slyšet, jak se uvnitř pláště kutálí.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            presne tak:)

                                            0 0
                                          • MavasH  

                                            ježci taky hodně dupou, tak třeby by šlo slyšet aj to ;)

                                            Jinak mě se ježek vytvoří jenom s první dávkou tmelu, takže asi stihne shltnout všechen brajgl a pro další tam už nic nezbyde

                                            0 0
                                    • štája  

                                      To mě nenapadlo ale třeba v tom něco bude, vepředu i v zadu mám RaR a předního jsem dělal u kámoše a foukal kompresorem a ježek byl po cca 2 týdnech a vzadu pak doma dílenskou pumpou a po 2 měsících jsem měnil plášť a ježek žádnej.

                                      0 0
                                      • vasek80  

                                        Není na tom nic. Oba pláště jsem foukal kompresorem v jeden den a v jednom do 14 dní cca 3cm ježek a v druhém po měsíci nic.

                                        0 0
                                  • obda  

                                    Po roce: NN TLR – bez ježka, mlíka furt dost. Maxxis Crossmark – mléko jsem dolíval, v plášti ježek jak prase. Plním z origo nádoby odměrkou, nebo stříkačkou přes ventilek. Dofukuju ruční pumpou.

                                    0 0
          • Necris  

            Divné to není. Myslím že Latex by měl těsnit lépe už jenom svojí pěnivou povahou. Trochu to v nenafouklém plášti protočíš a pěna se dostane až na patky, takže je foukání jednoduché.

            Defekty jak jsem psal, zatím se nehodlám moc vyjadovat. Malé prasklinky zacelí možná i voda z vodovodu, uvidíme až schytám něco většího.

            Byl bych rád, kdyby tu někdo pořádně vyzkoušel : Schwalbe Doc Blue, Super Juice, Rubena (ok, o té tu toho je dost a nic moc chvála)… a další.

            0 0
            • kubad  

              to se krutě pleteš!!!

              mají nové hezčí nálepky na flaškách :D

              0 0
            • mr.antik  

              Konkrétně z nouze jsem tu Rubenu použil na papírové, z výroby děravé pláště X-King Racesport a při montáži fungovala dobře. Jak bude lepit případné defekty a jak dlouho vydrží v pohotovostním stavu, to nevim. Dal jsem celou lahvičku do jedný gumy (2,2), na dvě by to bylo dost málo.

              Jen docela smrdí (něco jako čpavek) a opravdu dost špiní a lepí, takže práce s tim nic moc.

              0 0
          • jIrI___  

            Tak! CL je dobrý jedině na vylití do hajzlu. A nejsem sám s tímhle názorem :)

            0 0
            • kubad  

              bacha aby ti to nezalepilo hajz – to by mohlo mít fekální důsledky :D

              0 0
            • Necris  

              Velký defekt jsem s ním neměl, ale prozatím drží tlak lépe než No Tubes. Nebo že by to bylo tím, že vpředu je Ron a vzadu Ralph Snake Skin ?

              0 0
            • bluma  

              Naopak, CL je dobrý jedině na vylití do NT v poměru 40:60 :-)Ale samostatně ano, jedině do toho hajzlu.

              0 0
              • maajkee  

                No viděl jsem smíchanej CL s NT vesele stříkající ven odkud to jen šlo, takže já osobně bych to určitě nemíchal, NT mi příjde naprosto super a není třeba používat nic jinýho :)

                0 0
                • bluma  

                  Otázka jak to namícháš, mě to drží v pohodě a na druhou stranu jsem od té doby nenašel v plášti ježka.

                  0 0
      • Saurik  

        Mám právě objednané kolo s UST ráfky a bezdušovými plášti. Jelikož zatím celý život jezdím jen na duších, tak bohužel nevím, jak se přesně mlíko používá, jak se řeší defekty apod.

        Nějaké mléko od Schwalbe jsem si zatím objednal a taky s pumpičkou a nějakou sadičkou pro lepení bezdušových plášťů. Ale prosím o nějaké info, když budu 100km od domova v lese a dojde k defektu, tak menší defekt chápu zacelí samo to mléko a větší defekt znamená sundat plášť, zalepit podobně jako duší a nafoukat pumpičkou?

        Dále v horním příspěvku Necris píše: „Nicméně UST

        pláště jsou těžké a při absenci mlíka to ztrácí pointu, kdy při lehkém průrazu duše budeš mít defekt zacelen. Samozřejmě si tam mléko můžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST.“

        Proč mluví o duších, když to má býž bezdušový systém?

        Rozumím tomu tak, že i do UST určitě doporučuje mléko pro zacelení drobnějších defektů ale nerozumím proč nepotřebujeme UST, když tedy to mléko používáme. Pořád chápu, že u UST nemusím řešit pásku, která těsní díry od niplů.

        Díky za info a upřesnění.

        0 0
        • scret  

          UST gumy – jsou tezsi ale odolnejsi a tesni i bez mlika, ale mliko se tam dava kvuli utesneni defektu… Gumu u auta taky pichnes (nema mliko)…

          Anebo muzes pouzit tzv. TLR plaste, ktere potrebuji mliko i na zatesneni, aby neztracely tlak…

          Pasku do UST rafku nepotrebujes…

          0 0
        • MlokCZ  

          Ta věta „Samozřejmě si tam mléko můžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST“ je taky pěkná blbost.

          Jak psal scret, UST pláště jsou výrazně odolnější. A nejen to, také v nich funguje tmel znatelně lépe (díky více vrstvy gumy pláště zacelí tmel i výrazně větší defekt než u neUST pláště).

          A oproti např. double defense verzi, která má ochranu běhounu i boků, takže je hodně odolná, tak UST verze neztrací na valivém odporu a jedou srovnatelně jako obyč lehká neodolná šlupka.

          K tomu ještě kombinaci UST plášť + UST ráfek nafoukneš v 95% případů i malou pumpičkou a není třeba kompresor (u TLR plášťů někdy potřeba je, někdy ne).

          A nemáš žádné starosti s počátečním zatěsněním (když to těsní i bez tmelu). U snake skin verze u Schwalbe to také těsní jakž takž i bez tmelu, tedy žádné problémy se zatěsněním také nebývají. Zase ale snake skin verze u Schwalbe (konkrétně platí pro RoR a RaR) jsou pomalejší než UST verze (díky 127tpi UST verze x 67tpi snake skin verze).

          UST pláště tedy mají výhod spoustu oproti TLR a za ty výhody platíš daň vyšší hmotnosti.

          0 0
          • Necris  

            Vždyť je ta věta pravdivá, k tomu účelu UST nepotřebuješ. To že to s mlékem lépe odolává nástrahám planety, je věc druhá. A hlavně, je to zdaleka nejtěžší řešení.

            0 0
    • jachymk  

      Má, víc už se tu určitě řešilo! :)

      0 0
    • Tina  

      „Bezdušáky“ sú jedným z najlepších vylepšení bajku aké som kedy na bajku urobila. Rozdiel v jazdných vlastnostiach je neporovnateľný. Ale najväčšie výhody sú poznať hlavne v teréne pri správnom nahustení. A u teba je hlavne na zamyslenie to, že jazdíš fulla a terén čím ďalej tým menej.

      0 0
      • Tea_pack1  

        Když je to tak úžasné – co s dírou, která se prostě nezacelí? Je nějaká možnost jak to v terénu spravit? ..za předpokladu, že nechci vozit náhradní duši.

        0 0
        • jIrI___  

          Knoty.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud se nezaceli, tak do diry pichnes knot, ktery diru ucpe a zbytek mlika ji zaceli. Ono dycky nejake mliko zbude (kdyz je dira dost velika, tak vzduch utece rychle). Pruser je, kdyz mas nejake obyc plaste ktere ti behem defektu vyskoci z patek (treba jizdou po prazdnem plasti). Pak je duse casto jedinym resenim.

          0 0
        • Sayuz  

          Takto stejně se tě může někdo zeptat po tom, co píchneš obě duše a vylepíš si po cestě celý lepení…

          0 0
        • mastihuba  

          uplně stejně jako knot funguje kousek tkaničky nebo motouzu. Hlavně to chce zachovat klid a nepanikařit. :D

          0 0
        • kubad  

          použiješ knot, nebo zalepíš zevnitř

          0 0
        • Tina  

          Pozor! Písala som, že úžasné sú jazdné vlastnosti bezdušových plášťov. Nepliesť si s jednoduchos­ťou/zložitosťou prípadnej opravy v teréne.

          Podľa mňa je náhradná duša najbezpečnejším riešením. Vozím jednu ultralajt prilepenú na sedlovke. Pumpu musíš voziť tak či tak. Skôr ako v teréne v nepredvídateľnom počasí čosi spravovať a babrať si prsty s mliekom tak radšej zvolím najjednoduchší spôsob a nahodím dušu.

          0 0
          • mr.antik  

            ideální je mít všecko pro všechny případy, Větší řezanec nezvládne ani duše, natož UL, takže ještě něco na podlepení.

            0 0
            • Tina  

              áno, pravdu máš, ale takto by sme mohli pokračovať a dostali by sme sa až k doprovodnému vozidlu ;) Každopádne malá lepiaca súprava fakt nezaberie veľa miesta a neváži skoro nič. Počet vecí ktoré nosím so sebou je priamo úmerný vzdialenosti plánovanej jazdy.

              0 0
        • Necris  

          Duši už s sebou na denní trénink nevozím. Počítám s tím že jednou píchnu. Prostě se opřu o kolo a počkám těch 30 min, než někdo z rodiny dojede. Zatím se mi to na bezduších nestalo (jen na duších, kdy jsem měl jednu náhradní duši a defekty byly dva, oba zmijáky), ale počítám, že stane.

          Na delší vyjížďky nebo při cestách v zahraničí samozřejmě duši do dresu.

          0 0
          • mr.antik  

            tak to máš dobrý otroky v rodině, bych se na tebe vyprdnul, kvůli duši startovat auto a někam jezdit…

            0 0
            • jIrI___  

              +1

              Ale musí se nechat, že zařízené to má fajně.

              0 0
              • nox159  

                tak pokud mam problem tak taky volam bud svoji nebo tatkovi… ale ja sebou vsude vsechno taham…

                zrovna v nedeli mi volal tatka jestli jsem rano po akci schopny jizdy ze se mu urvala cela patka z plaste tak jsem mu vezl nahradni plast to byl porod :D na silnici v horku… :D

                0 0
            • Necris  

              Tak zatím se mi to stalo jen jednou a to jsem náhradní duši měl. Nevím, proč ti to přijde jako otroctví. U nás nám nedělá problém pro sebe jednou za pár měsíců (v tomhle případě i let) pro sebe něco udělat a obětovat trochu času.

              Ale tak každý podle svého, své rodinné situace a výchovy. Jestli tě rodina a kámoši naučili, že jednou za pár měsíců pro tebe někam dojet je otročení, tak to tě docela lituju, fakt :D

              0 0
              • mr.antik  

                Určitě by přijeli, kdybych zavolal. Já bych taky přijel.

                Ale riskovat někde 30minut (v ideálním případě, ale třeba taky několik hodin když zrovna nesedí doma nebo v autě) čekání, v dešti nebo sezřanej od komárů, jen kvůli tomu že jsem línej vozit pár gramů pumpičku a lepení? Já bych si docela nadával.

                Statistika nestatistika, defekt může přijít kdykoliv a nepovažuju to za nějakou extra nehodu ale běžnou nepředvídatel­nou věc.

                Litovat mě nemusíš, nejsem žádná chudinka, dík.

                0 0
          • pepek  

            A těch 5 – 10 km k nejbližší silnici tě někdo odnese?

            0 0
            • nox159  

              on jezdi jen po silnici takze o starost mene…

              0 0
            • Necris  

              10 km k nejbližší cestě ? To se v ČR dá na hodně místech, že ? :D

              0 0
              • jIrI___  

                Třeba v Beskydech není zas až tak velký problém taková místa najít.

                0 0
          • marco  

            Občas jsou místa kde se i někdo z rodiny nedostane aby mě vyzvedl. Případ kdy vjedeš do lesa a kilometry nepotkáš náznaky civilizace takže nezbývá než se zorientovat a nějak se přiblížit pěšky civilizaci kde už není problém s vyzvednutím.

            0 0
    • pepek  

      Po nechtěném návratu k duším u mně klesl počet defektů o 90% a počet obtížněji řešitelných defektů o 100%. Tím nechci ale vůbec nic tvrdit, ba ani naznačovat. Každý svého štěstí strojvůdcem :-)

      0 0
      • mr.antik  

        můžu nahodit úplně opačná čísla, ale to je jedno.

        Nicméně pro někoho, kdo se stim nechce moc drbat, utrácet a jízdní vlastnosti i hmotnost mu jsou ukradený, kolo půl roku stojí v koutě, tak mu duše udělá lepší službu, čistá práce, při výměně pláště to vezme i s duší…

        0 0
        • zbartos  

          Někdy se divím, jak jsme mohli v těch letech 1990 – cca 2005 vůbec na MTB jezdit (a někteří i závodit).

          Pár informací o pláštích viz http://cykl.cz/…ho-mechanika .

          0 0
          • jIrI___  

            To je úvaha hodna uznání… Aneb zpět do pravěku :)

            0 0
          • pepek  

            Trochu tam kecá: // . . . . speciální vzorky určené pouze na předek. Typickým představitelem byly Panaracer Smoke// – Smoke byl na zadek, na předku byl Dart. (Držel fest, ale ten odpor, ten jízdní odpor :-)

            0 0
            • karliner  

              Spíš je to tím, že než odpověděl, tak neměl možnost, na rozdíl od tebe, gůglovat a pak dělat chytrýho. Občas se stane, že lidi si úplně přesně nepamatujou, jak to bylo před 15–20 lety, neřku-li minulý víkend..

              0 0
              • pepek  

                Já jsem nemusel guglovat, byly to tehdy moje nejoblíbenější pláště. Chytrýho bych si dělat nedovolil, na to nemám ani to správný bydliště :-)

                0 0
        • pitos  

          Jaký tlak vozíš v pláštích když jdeš sjezdovat?

          Asi se to bude lišit podle povrchu a jeho stavu, ale kolik tam dáváš při suchých podmínkách nejméně?

          Vozíš XC šlupky a zajímalo by mě, zda se to nežvýká a nemá tendenci se vyzout, protože i sjezdové UST gumy mají s tímto problém.

          0 0
          • mr.antik  

            Já už nechci přesný čísla psát, protože na té pumpě se to nepozná. Ale dle ní tak 1,8 prostě neco mezi 1,5 a 2. Pod 1,5 už to vzadu není přijemný pocit. Předek o fous méně, ale tam je 2,4 Trailstar. Vzadu 2,25 Pacestar, oboji bez duše, ale s duší bych dával vyšší tlak kvuli defektu. Jinak teď v rokytnici bu to sneslo hrubší gumu vzadu v některých úsecích, to nepopírám :-)

            0 0
            • pitos  

              Stačí ty orientační tlaky.

              Jdi mi o to, že jsem se snažil v poslední době trošku sondovat jak se ty UST chovají u lidí co sjezdují.Ono je to trošku problém,protože těch lidí vozící bezduše u technických disciplín moc není.Buď všichni často přezouvají a nebo jim prostě ty gumy nesedí,žvýka se to,hrozí vyzutí.

              Naposled jsem se ptal Elwing na její UST miniony a moc nadšená nebyla.Už při tlaku pod 2bar psala o nepříjemném pocitu při jízdě a strachu z vyzutí.Je to žena a i když jezdí šlušně, tak přece jenom ne tak agresivně jako chlap.Ty ust mají tenčí stěny jako butyl a takto nízký tlak na XC gumě si při sjezdu nedovedu představit.To se musí strašně bortit.

              Osobně vozím na suchu tlaky nejčastěji mezi 1,5–1,8bar na butylových gumách,defekty nemívám.

              0 0
              • mr.antik  

                no ale stejný pocit musí mít třeba při 1,5 s duší… Další je asi šířka ráfku a šířka gumy – tím že mám vzadu poměrně úzkou gumu, která stejně spíš ustřelí, je to v pohodě. Já to nijak po hranách nehrotím, opírám se o jen když mě drží terén (stopa, klopka atd..), to sem zvyklej z xcéčka :-)

                Kdybych začal víc jezdit do parků a chtěl to hrotit na rozbitých tratí, tak bych asi napletl ještě jednu sadu nějaký obyč kol a nějaké nevegaly nebo miniony nebo co se to vozí…

                0 0
                • pitos  

                  Jelikož butylové gumy mají daleko širší stěnu tak dovolí vozit i extrémně nízký tlak.Jsou lidi co klidně v určitých podmínkách mají s takovýma gumama i tlak pod 1bar a vesele jezdí:)Sám vozím na blátě i tlaky k 1baru,což už jde sice znát ale v takových podmínkách jedu stejně pomalu, tak to neřeším a naopak ocením lepší přilnavost.

                  Jinak doporučuji nějaké odolnější gumy do parku vyzkoušet,jízda se posune zase trošku někam jinam.Sjezdové pláště se nevozí jenom proto, že jsou těžké:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    my tu máme 90 procent terénu podobného rychlebkám, takže NN ideál. Loni ve francii jsme jezdili na Nevegalech a ten posun byl dost znát, nicméně asi to samý (možná s menší jistotou) dal i na těch NN. Rychlá jízda v bordelu mi moc neřiká…

                    0 0
              • Elwing  

                Příští týden to pořádně otestuju v rakouských bikeparcích. Je jasné, že se do toho nikdy neopřu jako 80 kg chlap, ale jak psal antik, tak mě naopak rychlá jízda v bordelu dost oslovuje, pokud si to můžu dovolit (díky kolu a gumám), tak si stopu moc nevybírám a rvu to kudy to jde.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Nevěřil jsem tomu, ale pocitově to fakt bez duší lítá mnohem líp…

        0 0
        • Martin  

          není to placebo? :)

          já o bezduších taky furt uvažuju, zatím se mi do nich z nějakého důvodu nechce :) a defekt jsem neměl ani nepamatuju

          0 0
          • jIrI___  

            Placebo to není, Mlok by určitě dodal laboratorní měření :). Nicméně já v tomhle při jízdě žádný rozdíl nepoznal (měl jsem stejné pláště jako na duších).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ja muzu rict jenom to, ze se mi bez dusi kolo rozjizdi z kopce tak nejak ochotneji. mereni nemam:)

              0 0
          • maajkee  

            Já myslím, že je to placebo, ale taky jsem měl pocit, že jsem zrychlil :)

            0 0
      • mxv  

        no ja mam opacne zkusenosti zase po chtenem prechodu na bezduse, takze velmi vazne uvazuju o navratu k dusim..

        0 0
      • mastihuba  

        tak motyll už prej má taky celej dvůr vod mlíka :D

        0 0
    • scret  

      pokud nejezdis moc v terenu, defektu taky moc nemas, pak bych asi duse vozil s klidnym svedomim dal… Je to ve vysledku levnejsi a neni s tim takova drbacka… Ono kdyz ma clovek vic bajku, tak tmel vyjde docela draho… Obvzlast kdyz dolejvas tmel á 2–3 mesice… Driv mi stacila jedna litrovka na rok, ted spotrebuju klidne dve…

      Prestoze sam bych se na duse nevratil, u tatika jsem to nedavno resil a dosel k nazoru, ze duse jsou pro jeho pouziti daleko lepsi… Beztak je sotva schopny vymenit dusi…

      0 0
      • jIrI___  

        To máš spotřebu tmelu jako já. Jenže já mám jen jedno kolo a asi špatné okolní ovzduší (ježci…) :D

        0 0
    • Slavoš  

      Ano,má smysl přejít na bezdušový systém.

      0 0
    • Seky  

      Rozhodně né, vyser se na to.

      0 0
    • campijozo  

      Ahoj

      Mám otázku. Vozím duše. Přemýšlel jsem že bych udělal bezduše, ale nic o tom nevím. 3lo by z ráfku WTB SX24 Udělat ráfky na bezduše? Plášt WTB NANO 2.1 šlo by na bezduše? Na kolik by to asi vyšlo předělat obě dvě kola?(kč)

      díky. campijozo

      0 0
      • Necris  

        Jedině konverze, výrobce u něj nic jako TLR nepíše.

        0 0
      • mr.antik  

        rubena sada 360 (cca) ale k tomu rovnou jedno Notubes mlíko za 500,–. Asi by se dalo i nějak homemade za nula korun, plus to mlíko.

        0 0
      • scret  

        doporucuju zlutou NT (No Tubes) pasku, tmel NT, ventilky… Do litru se vlezes…

        Anebo 24 duse a udelat ghetto tubeless + NT tmel…

        0 0
      • campijozo  

        Díky na všechny odpovědi. Nějak ještě budu skoumat dála apk se uvidí ;)

        0 0
    • Rudyn  

      Ahoj, díky všem za názory. Budu si hlídat tohle téma, zajímá mě.

      Zvlášť děkuju Necrisovi :-).

      0 0
    • lidumil  

      Přešel jsem na bezduše před rokem a pocitově se mi jezdí líp. Hlavně je potřeba si najít vyhovující tlaky, pak je jízda pohodlnější. Ale pokud jezdíš terén čím dál méně, neřešil bych to a dal bych znovu dušové.

      0 0
      • LUDVICEK  

        Ahoj, já spíš jenom sonduju možné kombinace bezduší a jejich výhody a nevýhody. Jsem zvyklý zvlášť vepředu vozit docela nízký tlak. Co mě ale zajímá je jak se bezdušáky chovají při častějším přifukování/u­pouštění vzduchu. Někteří píšete, že bezdušáky jedou při nižších tlacích líp než klasické duše, jenže když mám teď vepředu kendu blue groove, tak je sakra rozdíl jet třeba 25 km do kopce po asfaltu s podhuštěnou gumou, která se úplně na asfalt přilepí nebo když ji nabuším co to jde a jedu víceméně po středu vzorku. O kolik vysychá tmel rychleji, když by se každou vyjížďku kolo přifouklo a upustilo?

        0 0
        • lidumil  

          To nevím, nezkoušel jsem to. Ale ta diskuze o tlacích platí pro terén. Na asfaltu s tím moc nejezdím, tak nevím. I když teď jsem byl se skupinou v Lužických horách a jeden den to bylo víceméně po asfaltu a nepřišlo mi, že mi to jede hůř než v terénu. Vozím aktuálně Hutchinson Toro 2,15 Tubeless Hard-Skin vepředu na 3,5 vzadu na 3.

          0 0
          • Slavoš  

            Přední kolo foukáš víc jak zadní ? Tak jak šlapeš,když jezdíš po předním kole ?

            :-D

            0 0
            • lidumil  

              Eslivá to nebude tím, že mám hardtaila a odpruženou přední vidlí :-O

              0 0
              • nox159  

                pokud bys mel fula s pevnou vidlou tak bych to jeste chapal no… :D

                jsi trochu mimo ale co uz :D

                0 0
                • lidumil  

                  No mi to takhle vyhovovalo kvůli pohodlí a odporu s dušemi, tak to tak vozím i teď.

                  0 0
          • Tina  

            Pri takýchto vysokých tlakoch ti to na asfalte ani nemôže ísť horšie ako v teréne. V teréne to však musí byť peklo. Skús do terénu znížiť tlak a uvidíš ten rozdiel :)

            0 0
            • lidumil  

              No vzhledem k tomu, že mám přes metrák, tak mi nižší tlaky už moc nejedou.

              0 0
              • Slavoš  

                To je divný ,já si pořád myslím,že i s tvou váhou by jsi měl přední foukat míň než zadním,protože na předním není tolik váhy jako na zadním kole.Přefouknutím plášťů,ničíš jejich vlastnosti.

                0 0
                • lidumil  

                  No vidíš i tak mám víc sjetý zadní plášť :-O

                  0 0
                  • Tina  

                    tak to je myslím úplne normálne, nie?

                    0 0
                    • lidumil  

                      No je. Jen reakce na to že se i přes vyšší tlak v předním víc ničí zadní a zatím se mi netsalo, že by mi pořední nějak ustřelil viz – Přefouknutím plášťů,ničíš jejich vlastnosti – ale jak píšu níž, zkusím nižší tlaky o prázdninách.

                      0 0
                      • Tina  

                        Jasne. Nič v zlom :) Iba som chcela poradiť ako zlepšiť jazdné vlastnosti bajku v teréne.

                        Myslím, že sa niekedy až moc rieši výber komponentov, ale správne nahustenie bezdušových plášťov môže urobiť divy. Laborovaním s tlakom vlastne zadarmo vylepšíme jazdné vlastnosti bajku. Kolo lepšie drží v zákrutách, v strmých výjazdoch, lepšie tlmí nerovnosti v rozbitom teréne plnom kameňov a koreňov (hlavne u HT). V mokrom teréne je to ešte výraznejšie.

                        0 0
                        • lidumil  

                          Jj v pohodě, ale jak jsem psal, mám je rok, takže jsem toho nestihl zatím moc vyzkoušet. Začínal jsem na maximálním doporučeném tlaku někde kolem 40, dneska jsem na 30, a chci zkusít míň ale na delší dobu, ne na jedné vyjížďce. Prázdniny na kole jsou na to ideální, jen se to blbě zkouší v Alpách, protože vozím malou pumpu, kterou to napumpovat zpátky je fakt opruz.

                          0 0
                          • newbie  

                            40 nebo 30 (psi) není málo, ale je to relativně ok… jenže o kousek výš jsi psal 3,5 a 3… předpokládalo se, že barů… a to už je fakthodněmoc

                            0 0
              • kubad  

                30/35psi ti musí stačit i s vahou přes metrák

                0 0
                • lidumil  

                  Však to taky tak foukám. Zkoušel jsem i míň ale měl jsem pocit, že to jede hůř. O prázdninách se chystám zkusit menší tlaky na delší dobu. Zadní guma je na hranici živostnosti, tak už ji moc nezničím.

                  0 0
                • Martin  

                  mám kolem 100 kil, foukám taky cca 30 PSI a v pohodě. chce to si zvyknout.

                  0 0
                  • Slavoš  

                    Vyhodíš duše a budeš foukat ještě míň.

                    0 0
                    • Martin  

                      musíme si udělat válečnou poradu někde na kole :)

                      0 0
                    • McBlacky  

                      30 dozadu dávám se 72kg a sem tam to jde na ráfek. 25 do bahna ale to už dost plave.

                      0 0
          • maajkee  

            Tak to fakt promiň, ale foukat předek na víc je fakt ********* :)

            Mělo by to být spíš přesně opačně.

            Jinak já mám taky ke sto kilům a foukám vzadu 3bary max, vepředu 2.8barů max, někdy když vím, že bude hodně kořenů upouštím na míň.

            0 0
            • lidumil  

              No vidíš a mně to tak vyhovuje, relativní pohodlí vzadu a vepředu dobře drží. 3 bary je dost, tak jsem foukal duše a zezačátku bezduše.

              0 0
              • ClAyD  

                Jak může dobře držet při takovým tlaku? :D Dozadu se dává víc, protože je víc zatížený a abys necvakl, naopak vepředu míň, aby to dobře drželo. Např. já mám vzadu 2,2bar a vepředu 1,8bar. Dřív jsem vozil míň, ale cvakal jsem, tak jsem to musel přifouknout.

                0 0
                • lidumil  

                  Ale to já vím jen protože jsem trochu nataženější vyhovuje mi to tak. Já píšu tlak v PSI Ty v barech a když jsme to měl míň, tak se mi přední žvejkal.

                  0 0
              • maajkee  

                Právě že čím měkčí tím lépe bude držet.

                0 0
                • lidumil  

                  Jasně, ale jak píšu výš – žvejkalo se mi to.

                  0 0
                  • ClAyD  

                    K tomu žvejkání: je to přirozený, že zezačátku, jak přestaneš jezdit přefoukaný pláště, se ti bude zdát, že se to žvejká, ale časem si zvykneš a větší pohodlí a přilnavost oceníš…

                    0 0
    • kubad  

      tenhle mezikrok bych vynechal, Saxovy bezplášťáky jsou nejlepší řešení

      :-)

      0 0
      • mastihuba  

        ano :) ještě se patří vysr… na brzdy a jezdit fix, odpadnou zbytečný nákupy a ladění brzd, pak taky to odpružení, sice to trochu drncá, ale zase to nevrže… :)

        0 0
        • Martin  

          a ještě pohon řemenem, ten nepíská jak řetěz, takže odpadne problém s mazáním :)

          0 0
          • maajkee  

            A vůbec, rovnou bych bral kliky na předním náboji a nepotřebuje ani řemen :)

            0 0
            • Necris  

              Tohle byl údajně první prototyp kola se šlapkami. Ihned po „Laufmaschine“ z německa, která šlapky neměla :D

              0 0
        • JSt  

          mne krupe v hlavovym slozeni a predtim to byla sedlova objimka nez praskla uplne. :-D

          ale bezplastaky teda nemam, tak mozna proto…

          0 0
          • LUDVICEK  

            Dejte si všichni lečo a uvědomte si,na co vůbec lidumil reagoval!

            0 0
            • Sayuz  

              Přesně tak hlavně to chce klid a slunce v duši :D

              0 0
            • JSt  

              ale v teto vetvi vubec zadnej lidumil nevystupuje :-P

              0 0
            • pepek  

              Já nevím na co Lidumil reagoval, ale 3,5 psi v plášti se mi zdá býti poněkud málo.

              0 0
              • LUDVICEK  

                :D Tak jseště jednou: Jak se chovají bezdušáky, když se častěji (každou vyjížďku) mění tlak?

                0 0
    • Necris  

      „Podrobný návod“: http://youtu.be/jqN8-hKf3o8

      Netřeba číst celé vlákno. Tady máte na videu od profesionálů všechny rady na jednom místě.

      0 0
    • Necris  

      Tak a máme tu latex v akci. Tenhle Ralph má přes 2 tisíce najeto a na dvou místech je z nějakého důvodu takto extrémně sjetý (je vidět okolí).

      Stalo se to jak už se to v létě v ČR stává… rozteklá silnice posypaná drobným kamením, ostrým jako břitva. Díry byly 3, dvě největší na foto.

      Latex docela zafungoval. Jenom jsem slyšel zasyčení a zespodu mi to trochu pocákalo sedlovu. Tak jsem asi po padesáti metrech zastavil a co nevidím na zadním kole. Dojel jsem s tím ještě nějakých 28–30 km domů a žádný problém, žádná citelná ztráta tlaku. Když jsem dojel domů, nic už neteklo a celá díra byla zalepená tou gumou, kterou to udělá (a zežloutne).

      Akorát plášť na vyhození.

      0 0
      • Slavoš  

        Proč na vyhození,podlep to zespoda a dojezdi ho.Klidně jako bezdušák.

        0 0
        • Necris  

          Mám obavu, že bych ho zase někde říznul. Navíc teď vyrážíme pryč a nechci v alpách podlepovat znovu. Spíš mě štve, že do úterý těžko seženu Maxxis Ikon 2,2 29" ;)

          0 0
          • Slavoš  

            Říznout jde při shodě náhod a nešikovnosti každý plášť,nechal bych tam tento a vzal rezervní plášť s duší,to snad do Alp bereš ne? (náhradní plášť)

            0 0
          • Tomas94  

            ale tak sehnat se dá… http://www.bikestore.cz/…20–34932.htm tady je skladem a pokud jim napíšeš ať ti to pošlu express že si to připlatíš tak nevidím žádný problém.,. už hodnějkrát jsem takhle potřeboval něco koupit a měl jsem to doma někdy i tentýž den :)

            0 0
      • Necris  

        Tak hoši, toto je stav té největší díry (vlastně dvou) dneska. Po ránu pořád držel tlak, ušlo tak 3 PSI, takže jsem dofoukl na 35 a vyrazilo se. Pak jsem v terénu po pár km udělal tuhle fotku. Pro mě Latex zatím funguje.

        0 0
        • jIrI___  

          To se mi nezdá. Že by nějak změnili původní směs?

          0 0
          • Slavoš  

            Co se ti nezdá,proč by kecal ?

            0 0
            • Smazaný účet  

              jIrI__ tak dlouho a tak nadsene testoval CL ze ho snad nakonec s plnou slavou vylil do hajzlu:DD

              0 0
              • se-se  

                Ne že bych chtěl provokovat, ale jediný co je in jsou bezdušáky s vloženou duší ve který je nalitej latex – to jezdím já. Vše ostatní je slepá ulička.

                0 0
                • Slavoš  

                  No jo, jenže na objevování slepých uliček jsem už starší a nemusel bych to všechno stihnout.

                  :-D

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  to je sice moznost, jsou i lide kterym na nejakem to kile (kor na obuti )zalezi:)

                  0 0
                • JakeF  

                  Aneb jak spojit nevýhody obou systémů :).

                  0 0
                  • se-se  

                    uvažoval jsem tak, že jezdit bez latexu je nepřijatelný – na cestě spravovat striktně odmítám. Když naleju latex do pláště, tak to je děsivá prasečina při jeho sundavání a bez sundání nevyndáš zbytky trnů a pod. co tam zůstanou zalomený.Je to těžší, to je pravda, ale jinak jen samá pozitiva a světlé zítřky.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Připravuješ se o možnost jezdit ještě nižší tlak… Ale chápu, že u fullu, navíc toho tvýho peklostroje, se maximální grip nehoní a pár set gramů navíc se ztratí :).

                      0 0
                      • se-se  

                        NIŽŠÍÍÍÍÍ TLAK? ŠÍLÍŠ? Já mám TPMS (měření tlaku za jízdy) abych neustále udržoval maximální tlak (spíš o trochu vyšší) jaký je pro ráfky povolený. A budu snad ufukovat. Chci se snad udřít či co?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          U tech tvych kol se svysenym valivym odporem je to asi nutnost no…ale teda nevim jak pohodlne se ti jezdi v terenku (nechci psat o terenu bob ten asi nenavstevujes):)

                          0 0
                          • se-se  

                            Takže – mám Bontragery a ty mají valivý odpor velice výrazně nižší než jiný pláště – mají nepřerušený středový pás. A v terénu jezdím – jistě ne v nějaký divočině, ale zcela běžně po lesních cestách rozježděných od těch hnusnejch strojů do hloubek několika desítek cm, úzký kořenový cestičky, občas lesem úplně bez cesty prostě křovisky. No a jak se mě jezdí? No často mívám staženou prdel, jak to klouže, ale nadřu se podstatně míň.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Opravdu si myslíš, že se na tom svým peklostroji se 4atm nadřeš míň, než já na 9,5kg hardtailu s 1.5/1.8atm? :) Pohodlím na tom budem počítám celkem podobně.

                              0 0
                              • se-se  

                                hustím 2,6 – nízký ráfky a2,35 pláště víc nesmí. Já se neporovnávám s jiným kolem. Já chci kolo vybavený tak jak ho mám a v takovým případě se nadřu mnohem míň když mám „tichý“ gumy a nahuštěný na max. No a mimochodem taková setrvačnost, když se jí naučíš používat, tak poměrně dost tu váhu kompenzuje (ne do kopce samozřejmě). Já to posoudit můžu, protože porovnám kolo odstrojený a naložený (rozdíl víc než 15 kg)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak 2,6 atm už není až tak moc, vzhledem k tomu kolik na nich bude váhy, navíc když s tím kolem v terénu nemůžeš moc pracovat a každej kořen jde natvrdo. S tou setrvačností je to jasný, ale osobně mi to i z tohodle pohledu přijde moc těžký :). A když jsi to všechno odstrojil těch 15kg, nepřišlo ti najednou to ježdění zábavnější?

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    urcite neprislo, protoze zil v nejistote zda nahodou nebude postradat nejaky nahradni dil, neznal tlavy v gumach, teplotu, rychlost proudeni vzduchu okolo, nemohl si pustit radi do repracku a tak dale:))) proste se citil jako nahatej:)

                                    0 0
                                  • se-se  

                                    no Lukáš to fakt vystihl přesně – já občas, když jedu auto-nosič-kolo, tak si pojezdím nalehko (je to fakt otázka tak do 1 minuty – vše na rychloupínání. Ale mě to fakt nebaví – mě ta výbava chybí, když si někdy náhodou něco zapomenu, tak mám celou vyjíždku špatný pocit.

                                    0 0
                            • MlokCZ  

                              Nepřerušovaný středový pás sám o sobě neznamená vůbec nic. Mnohem důležitější je konstrukce běhounu, směs a pak právě ta duše se kterou to má vyšší valivý odpor.

                              0 0
                              • fousac  

                                neprerusovany stredovy pas znamena, ze to v terenu bude na prd…

                                0 0
                    • Necris  

                      Zas taková prasečina to není. Prostě vezmeš sjetej plášť a vyhodíš ho do igelitovéh pytle i s mlékem. Jinak plᚍ nesundaváš. ;)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže hlavní pointa je v tom, že se žádné sundování pláště na vyjížďce a hledání zbytků trnů běžně nekonná protože tmel v pláštích funguje mnohem lépe, zvlášť v UST verzích.

                      NoTubes tmel v plášti vůbec prasečina není, naopak je to docela v pohodě a byl jsem překvapený jak to nedělá skoro žádný bordel.

                      PS: Už jsem 5 let bez defektu, který bych musel řešit na vyjížďce.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Zapomněl jsi dodat jak současně přijít o všechny výhody. A tím myslím nejen, že přijde o to, že to bez duší lépe jede a možnost nižších tlaků (které jak píše nepotřebuje), ale také hlavně o to, že tmel v duších funguje jen velmi omezeně (tedy pokud nevozí 0,5kg sjezdové duše, v těch to může fungovat už skoro jako v plášti a vůbec bych se nedivil, že takové duše vozí…).

                    0 0
                    • maajkee  

                      Bez duše to lépe jede. To je tvůj dost častej argument, ale spousta lidí si v praxi toho vůbec nevšimla. Je to nějak vůbec měřitelný, není to fakt jen placebo? Já jsem třeba pocit při prvním vyjetí na bezduších falkt měl že to jede líp, ale dle tachometru se žádné dramatické zvednutí průměrů nekonalo, to bylo defakto neznatelný, tak nevim.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        mi se bez dusi zda, ze z kopce se kolo rozjizdi ochotneji…apson teda bez slapani dycky po chvili prejedu dusove kamarady na FF nebo poodbnych nesmyslech (vozim NN)…snazil jsem je jet i mimo pytel a opet jsem je dojizdel…tak snad nebrzdili:D

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Bez duší jsem se ve sjezdech (jak se to rozjíždí na pěkném povrchu) vyrovnal i některým o něco těžší kamarádům. Jezdíme stejné pláště a když jsem jezdil ještě také duše, tak mi ujížděli, od té doby co jezdím bez duší, tak už ne.

                          Posed máme všichni pořád ± stejný.

                          0 0
                          • maajkee  

                            A nepřibral jsi? :) Já když jedu s kámošema, tak je uplně jedno kdo má jaký pláště, jestli duše nebo bezduše a z kopce je nejrychlejší vždycky ten nejtěžší :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ne. Já mám už hodně let 70–72kg.

                              Hmotnost samozřejmě dělá nejvíc, takže na ty o hodně těžší (tím myslím rozdíl přes 20kg) nemám ani bez duší.

                              0 0
                            • ememem1  

                              tak ked neviete zjazdovat tak potom ano :-)

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Jsi tu pořád, v historii je to uvedeno už mnohokrát, tak jak jsi to mohl nečíst?

                        Třeba tady je jeden z testů (vkládal jsem tu sem tenhle test vícekrát)

                        http://www.bike-forum.cz/…se-foss.html#…

                        Měřitelné to samozřejmě je a změřeno mnohokrát to bylo pro více plášťů (ten odkaz na test výše je hezký přehled pro jeden plášť jak je to i pro různé duše + jak je to bez duše).

                        Já za to nemůžu, že vždy poznáš rozdíl kde být nemá a tam kde být má ho nepoznáš :-)

                        Změřeno to bylo pro spoustu dalších plášťů, nejen RaR. Dle pláště je rozdíl různý. Povětšinou platí, že čím větší vzorek, tím je rozdíl s duší x bez duše menší. Třeba u NN je rozdíl mírně menší než pro RaR.

                        A dramatické zvýšení rychlosti se těžko může konat když to třeba pro ten RaR a obě kola ušetří pro 20km/h a cca 75kg jezdce kolem 8W (oproti spíš těžší duši, oproti ultralightce o něco méně).

                        U mě to je pak třeba i kolem 5% výkonu (když jedu na pohodu kolem 100W nebo lehce přes), což už není vůbec tak málo.

                        A pak platí, že čím se jezdí nižší tlaky, tím je rozdíl duše x bezduše výraznější.

                        Hlavní je, že to nestojí žádné nevýhody (vyjma situace častého prohazování plášťů) a naopak se přidají u bezduší další výhody navíc.

                        Mimochodem kvůli duším jsem přestal zcela jezdit Marathony Supreme. Jsou o trochu rychlejší než RaR, jenže když jsou Supreme s duší a RaR bez duše, tak ten rozdíl jde do háje. A Supreme bez duší dobře nefungují.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Já tady právě zas už tak moc často nejsem.

                          Ten test jsme fakt neviděl.

                          No jestli to přidá třeba 5% na výkonu, tak jsem dobře vypozoroval, že to není defakto skoro znát.

                          Vozím teď kombinaci RaR vzadu a NN vepředu, oboje 2.25, jezdil jsme to bez duše, pak jsem zase měnil kola, tak tam mám teď dočasně duše a fakt ten rozdíl defakto nepoznám.

                          Ale dneska nebo zítra se to zase chystám předělat na bezduše, páč jedem to Rychleb a tam to bude výhoda, páč tam můžu dát nižší tlaky, to jako výhodu opravdu vidím, na šutrech a kamenech to pak prostě líp drží.

                          Jen se nechci dočkat toho že vyzuju plášť a všichni dušaři se mi budou tlemit jalk jsme pak upatlanej od mlíka :)

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nejsi sám, já rozdíl v rychlosti duše vs. bezduše při stejných pláštích taky nepoznal.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Ono to záleží na výkonu jezdce. Pro stejně těžkého jezdce s větším výkonem to může být i méně než 5%.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Jasný no, já jen, že to že to líp jede bych asi nebral za uplně jasnej argument.

                              Spíš bych bral hlavní výhodu možnost nižších tlaků. Jako nevýddu bych asi viděl cenu, ust kola jsou dražší nebo předělání (páska, bezdušové ventilky + tmel) taky výjde na nějaký peníze a tmel se musí samozřejmě dolévat. Takže tam bych taky viděl mírnou nevýhodu pro bezduše + to jak jsi psal, když někdo přehazuje často pláště.

                              Takže já bych to neviděl uplně tak jednozačně pro bezduše, stále nějaké ty nevýhody mají. A pokud někdo na defekty netrpí, tak přecházet na bezduše nemá zas tak velkej smysl. Já měl třeba loni snad jen jeden defekt. 6000km najeto.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Pak ale bych nebral (jak píšu níže) ani za argument snížení hmotnosti o 1–2kg, protože to udělá ještě méně než ty bezdušáky.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Jo jo, to jsem po letech taky už poznal. Na 12,5kg 120mm fullu mám defakto opořád ty samý průměry jako na 10.3kg HT co jsem jezdil předtím. Teda co se ježdění tady po okolí HK týče.

                                  0 0
                              • ememem1  

                                tak to vidis nejak divne. argument ze ust kolesa su drahsie neni moc pravdivy a plati len v najnizsich cenovych kategoriach. tych smiesnych par E navyse za ust je +/- cena duse, mlieko mam litrovu flasu za 5 stovak (korun) uz 3 roky a furt je sotva v tretine. defekt neviem co je, jazdne vlastnosti vyrazne lepsie. jedina nevyhoda je hmotnost. vsetko ostatne je vyrazne plus na strane bezdusi. (myslim tym ciste ust riesenie, u notubes riesenia by sa uz o veci dalo diskutovat)

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Mně litrovka NoTubes vydržela sezónu (podělaní ježci…)

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    bych to musle vylievat do hajzla ;-)

                                    0 0
                                  • maajkee  

                                    Většinou kdo alespoň trochu jezdí tak musí tmel občas dolít, jink po čase prostě tmel vyschne a ztratilo by to smysl.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      raz rocne pri ust bohate staci, pri notubes mozno castejsie, neviem.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        To si nemyslím, myslím že tmel zrovna tak počase vyschne i v ust pláštích, jak říkám, pokud jezdíš i ve vedrech, tak obzvlášť.

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Není pravda. V UST Michelinu mi tmel vydržel bez problémů celý rok, ani ježci se nedělali. Ale jen ta hmotnost … :)

                                          0 0
                                  • McBlacky  

                                    nám doma na 5 kol nevydrží ani tolik :)

                                    0 0
                                • maajkee  

                                  u notubes riesenia by sa uz o veci dalo diskutovat

                                  a přesně to jsem dělal ;)

                                  0 0
                          • MlokCZ  

                            A přitom je zajímavé, jak tu někteří (to nemyslím teď konkrétně na tebe) se honí za hmotností.

                            Abys ušetřil 5% výkonu, tak na hmotnosti kola to musí být (pro ten stejný případ 100W) kolem 4kg (na obvodu kola 2kg). A ještě to bude platit jen pro výjezd a na rovině nic (valivý odpor je znát všude).

                            A tady se všichni honí i pro pár gramů.

                            A oproti tomu 5% výkonu (nebo pro někoho třeba jen 3% dle toho jaký kdo má výkon) na valivém odporu přijde málo…

                            Vyzouvání a jiné problémy jsou záležitost hlavně různých bastlů. Kdo vozí spolehlivé kombinace typu UST ráfek + UST plášť (nebo třeba i TLR snake skin), tak takové věci nehrozí (mimo kategorii DH, kde to pro ty nejlepší opravdu agresivně jezdící není ještě dost spolehlivé).

                            Problémů s bezdušemi jsem tu četl mraky. Já proti tomu můžu opět jen zopakovat těch mojich 5 let bez jediného problému během vyjížďky.

                            0 0
                            • prodám  

                              Tohle bohužel neplatí pouze pro ty nejagresivnější a nejlepší. Kdo jezdí HC EN/FR/DH a zkusil bezduše, tak svlékal. S kým jsem mluvil ten mi to potvrdil. Ufukování se koná i při lehčím ohranění skoku atd. Kdo jezdí XC, AM a nehrotí to moc na EN, tak v klidu. Ale jak si člověk skočí nějaký transfer atd, tak končí a bezduše nahrazuje duší.

                              0 0
                              • AsiJura  

                                Zatím ti to můžu potvrdit jen z půlky, jezdil jsem teď dva dny v Kotech, čerstvě na bezduších, a pláště mám z venku celé ochcané mlíkem, ale o skoro 0,8baru méně bez cvaknutí mi za to stojí, rozhodně to sundávat zatím nehodlám. Uvidíme co to udělá v beskydech na šutrech.

                                0 0
                • jIrI___  

                  To musí vážit jak březí samice slona.

                  0 0
            • jIrI___  

              Mám s CL svoje zkušenosti z dob, kdy čerstvě přišli na český trh a rozhodně tehdy nefungoval tak dobře, jak se zdá z fotek Necrise.

              0 0
              • Necris  

                Já můžu dodat jen jednu tuto zkušenost a fotky. Víc těžko soudit. Každopádně do nového ho naliju znova a uvidíme, co se stane. Přemýšlím, že bych pak zkusil slime do plášťů. Když se k tomu nikdo nemá.

                0 0
                • fousac  

                  nedavno sem videl slime v akci, kdy dotycna bikerka vypadala jak Sverak v legendarni blatnikovy scene z Obecny skoly, akurat pekne nazeleno…

                  a pritom v plasti dirka co s NT ani nestoji za rec…

                  tolik ke slime.. ;)

                  0 0
    • Hynas  

      Bezdušově jezdím už 9 let, bohužel si na provoz s dušema už ani nevzpomínám, takže nevím, v čem je provoz s dušemi nebo bez nich lepší. :o)

      0 0
      • skier  

        Chtělo by to registraci značky BEZDUŠE NEBRAT!!! :-)Jinak já po 7 letech bezduší přecházím na galdy :-o

        0 0
    • fousac  

      tak sem si tuhle řikal, že bych už moh taky dolejt mlíko, ale jelikož sem celkem spěchal, ještě o den sem to odložil a ejhle… v lese defekt ani nevim o co, trocha sykotu a hotovo…

      po lehkém boji a o několik zauzlovaných montpák později koukám, tmel nikde.. inu asi ho vyčerpal nedávný centimetrový zářez, který nakonec vcelku se ctí utěsnil..

      ke slovu přišla rezervní duše a jedeme dál…

      doma už v poklidu výměna duše zpět za trochu tmelu, nafoukáno a pohoda..

      až do soboty…

      na 30 metrech cesty od auta na start závodu sem ulovil zadním kolem krásnej 6cm hřebík, což se ukázalo hned v prvních metrech závodu, vaklající hřebík trčící 2cm z gumy notubes utěsnit nedokázal… on ten hřebík byl vůbec nějaké veselé nátury, protože prorval i pásku v ráfku, což se ukázalo záhy, když při pokusu o foukání začalo mlíko elegantně prýštit kolem niplů a ventilku.. na to už byla pidihustilka krátká a tak došlo na řešení tradičnější duší…

      mometální stav, kdy ventilek i při lehkém dotyku vypustí z pod matičky laškovný proud tnelu rovnou mezi oči (příp. žene na nové papuče, na kočku nebo návštěvě na svrchník..), i přes mou nekonečnou trpělivost neshledávám trvale udržitelným…

      Ale mám geniální plán!! Hned jdu vysvětlit ženě, že potřebuju nový ust FRM3, abych jí moh k narozeninám dát zánovní FRM5.. Jo, to by mohlo vyjít… ;)

      P.S. bezduše rozhodně jo, tolik legrace s ničim jinym nezažiješ.. :D

      0 0
    • rexa  

      Ahoj, dovolím si zneužít tohle vlákno. Netušíte proč tenhle chlapík dává do ráfku WTB LaserDisc nejdřív NoTubes pásku, pak pěnovou pásku a pak ještě Caffé Latex pásku?

      http://www.youtube.com/watch…

      Je to kvůli tomu hlubokým žlábku v ráfku? Samotná Caffé Latex páska by nepasovala jako tady:?

      http://www.youtube.com/watch…

      Také mám právě LaserDisc Trail a rád bych je předělal na bezdušáky. Ale jsem trochu zmatenej a nevím kterej systém pro tento ráfek ideálně zvolit. Někdo tady zmiňoval že tyto ráfky mají být TL-ready, ač to výrobce neuvádí. Proto se domnívám, že bys stačil systém bez gumové vložky, jako třeba právě Caffé Latex. Případně alternativně použít pevnou pásku jako tady:

      http://www.singletracks.com/…ntain-bikes/

      Netušíte prosím kde by se dala podobná vhodná páska sehnat?

      Díky!

      0 0
      • obda  

        Mám WTB SpeedDisc. Podle oficiální rady na NoTubes fóru (http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…) jsem dal žlutou pásku, pěnové těsnění do oken a pak gumovou pásku NoTubes. Funguje perfektně, všechny pláště (NN EVO TLR, NN EVO Snake Skin TLR, Maxxis Crossmark, WTB Nano Race, Conti MK SuperSonic) jsem nahodil bez jakýchkoli problémů ruční pumpou. (Jen ten SuperSonic se nechtěl moc zatěsnit ;))

        IMHO je to kvůli extra hlubokému žlábku ráfku.

        0 0
        • pelhrimov  

          i Supersonic jde ruční pumpou, na poprvé musí ležet na bok.

          0 0
          • obda  

            Četl jsi to? Nahodil jsem ho zcela bez problémů. Ale co se nezatěsní do hodiny, to odmítám dál řešit. (Ucházel pomalu, ale jistě. Na boku samozřejmě byl, jel jsem podle origo NoTubes videa.) Ale s trochou trpělivosti by to určitě šlo.

            0 0
            • MaPa  

              Stejná zkušenost. Ale je to už dávno. MKI 2,2 supersonic.

              Někomu se to zacelit podařilo, ale z pár z nich pak vylezly zkazky že to byla až po „pár set“ km, takže taky nic pro mne.

              0 0
              • obda  

                Ten můj měl slušnou nadváhu oproti katalogu, tak jsem to zkusil, jestli to snad nebude lepší. Nebylo ;)

                0 0
        • rexa  

          Prima. Dík za radu! Jsem lenoch a nechtělo se mi tam dávat tolik pásek :) Ale když čtu jak ti to drží, tak se asi vydám cestou jistoty :)

          Jo a prosímtě, ta NoTubes páska je nějaká speciálně úzká? Jde to běžně koupit? Dík.

          0 0
    • jimac  

      Ahoj, zneužiju toto vlákno nemáte někdo zkušenost s konverzí ráfků Remerx MasterDisc 7320 na bezduše? Pláště bych asi koupil Schwalbe RacingRalph. Díky

      0 0
      • jimac  

        Nikdo nic? Ani nějaké podobné? FastDisk, Magic má taky docela podobnej profil se mi zdá.

        0 0
        • kubad  

          konverze je tu popsána milionkrát stačí hledat, je to +/- pro většinu ráfků stejné

          0 0
        • Vilém  

          Magic mi funguje s zlutou NT paskou normalne.

          0 0
          • jimac  

            Díky, asi do toho pujdu :)

            0 0
            • JakeF  

              Tak ale Masterdisc není Magic a kdoví, jestli má stejnej profil. Já bych tipoval, že ne a pak to dost možná se žlutou páskou budeš mít problém vůbec nahodit.

              0 0
              • jimac  

                aspoň rozměry má stejné MasterDisc , Magic no uvidíme . . .

                0 0
                • Vilém  

                  ..ale profil zcela jiny. Magic ho ma dost podobny rafkum urcenym na primou konverzi na bezdusaky. Toho masterdisca bych asi radsi pouzil vcetne treba Rubena pasky, to bude jistota, ze pak nebude problem s nafoukanim.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj pujde to tak i tak, je to jen o jednoduchosti nafoukání

                    0 0
    • Tehu  

      zdravim odborniky na bezdusaky :) jezdim Stumpa Fsr comp 2012. Jezdim s tim vsude mozne hlavne singly. Vyjimkou nejsouvani sjezdy typu rychlebky. Chtel bych prejit na bezdusaky hlavne kvuli prurazum typu trny rebiky. Stava se mi to cca 5* do roka. Nastesti se mi plast jeste trhnout nepodarilo na zadnem kole Tuktuk tuk :) dalsi vyhoda byla usporena hmotnost. Plaste MountainKing 2,4 xking 2,2. Jelikoz se s tim nechci babrat sam tak jsem byl v obchode a za cca 2–300kc na kolo mi to prestavy. Ale co me zarazi je ze je nutne co 14dni dofukovat.

      1. ma smysl prejit na tohle jezdeni a neni to nachylnejsi na sutrech ?

      B)je ten unik normalni ?

      C)kolik by se dalo usporit g ?Rozdil na plastich je cca 250–300g

      0 0
      • Smazaný účet  
        • občas dofouknout musíš všechno
        • hmotnost pásky + mlíko o moc nižží než duše nebude
        • hlavně bezdušový plášť umožňuje vozit menší tlaky, má lepšíjízdní vlastosti a menší valivý odpor…
        0 0
        • Tehu  

          takze v podstate usetrim jen to na plastich… pohoda :-) Co znamena nizsi tlaky? Ja vozim cca 2,7zadek a 2,5 predek. Coz na OEM plastich je 2,5min moznost ???

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak nehrozí procvaknutí duše.

            Mimochodem zajímavá minimalistická grafika v odkazu z profilu :-)

            Já bohužel ovládám jen Corel, takže mám velký problém s uplatněním :-(

            0 0
          • gargamel  

            Já třeba vozi předek tak 1,6 a zadek tak 2. Ale sou tu borci co vozej tlaky o dost nižší.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.