• M4T3S90

    Ahoj, potřeboval bych vyměnit ložiska u nábojů DT Swiss. Chci se zeptat má někdo zkušenosti s výměnou? Kupovali jste originální jestli teda jsou DT Swiss 6902 RS nebo třeba SKF, nebo něco co má lepší krytí? Mám obavu že když koupim třeba SKF tak to bude mít větší odpor.

    Dík

    0 0
    • novas752  

      Nebude

      0 0
      • M4T3S90  

        U ložisek označení LLB znamená „Light Contact Rubber Seal“ (gumové těsnění s lehkým kontaktem). Tato značka označuje, že ložisko je vybaveno gumovým těsněním, které poskytuje lehký kontakt s vnitřním kruhem ložiska. Těsnění LLB také slouží k ochraně před prachem, nečistotami a vlhkostí, ale nabízí menší tření než těsnění RS. To umožňuje vyšší otáčky a snižuje odpor ložiska. Těsnění LLB se často používají v aplikacích, které vyžadují vyšší otáčky a nižší tření. Každopádně děkuji za názor

        1 0
        • Vilém  

          Tak nac se ptas?

          0 0
          • M4T3S90  

            No ptám se na to jestli někdo má s tím zkušenosti. Jesli by ně někdo třeba napsal: Dal jsem tam značku tuhle s tímhle označením, třeba to LLB a hned se tam dostal bordel-je to k ničemu. Nebo jo je to super, funguje to 10 let… Ano je tam spousta proměnných jako bordel ve kterym jezdíš a jak to myješ. Ale nevím proč takhle odpovídáš. Na foru se probírají daleko větší blbosti si myslím. Ale taky ti děkuji za tvůj čas.

            0 0
        • novas752  

          Vzhledem k tomu že na kole není téměř nikdy dosahováno vyšších otáček neni zač. Rozdíl je maximálně v nižších jednotkách wattů což nemáš šanci poznat. Daleko větší rozdíl udělá dobře vyčišgěný a namazaný nebo zanedbaný řetěz.

          0 0
    • Baroninakolech  

      Klidně můžeš koupit třeba slovinská ložiska Codex za cca 40 Kč jedno, případně slovenská ZKL. Nějaký rozdíl v odporu nemáš šanci poznat. Daleko víc záleží na tom, jak pečlivě a přesně ložisko do náboje zalisuješ.

      5 0
    • tomxxx  

      Většinou dávám do DT loziska EZO z Tobexu. Nebo cokoliv co mají skladem. Nekupuju levný čínský, nemam s nima dobrou zkusenost.

      4 0
    • lukan  

      zdar všem, využiju tohle vlákno ke svému dotazu…

      dnes jsem měnil ložiska v náboji DT SWISS, původní byly 6902RS, nové jsem koupil 6902 LLU MAX v domnění, že jsem koupil kvalitnější ložiska s lepším těsněním… to by možná byla pravda, ale ložiska mi přijdou od novoty docela tuhá, a když kolo chytím za osu a roztočím, tak udělá podstatně méně otáček, než s těmi starými ložisky.

      Trochu jsem googlil (vím, pozdě) a mám neblahé tušení, že se jedná o ložiska spíš do odpružených rámů… tak teď nevím, jestli utratit další pětistovku za jiné ložiska, nebo doufat, že to jakože trochu „povolí“ a trochu „se to rozjede“

      Je tu prosím někdo zkušenější, kdo mi tuto domněnku potvrdil/vyvrátil?

      0 0
      • mirorek2  

        ano LLUMax jsou vícekuličková ložiska s krytím do zadní stavby rámu

        ano do náboje jsou nevhodná

        0 0
        • lukan  

          no to je radost… každopádně díky za reakci, objednám tedy ty stejné 6902 RS

          nebo by byly třeba 6902 LLB lepší?

          0 0
          • novas752  

            LLB je ± to samé jako RS. resp 2RS, záleží na výrobci jak to označuje, znamená to gumový zatěsnění z obou stran. LLU je u Enduro ložisek gumový zatěsnění trochu těsnější a MAX znamená bezklecový ložisko s maximálním počtem kuliček, který je dělaný na kývavý pohyb, nikoliv točení.

            2 0
      • Mr.Duck  

        Jak uz napsali ostatni, max loziska nejsou idealni do naboje. Nejen kvuli odporum, ale maji i kratsi zivotnost v takovem pouziti, protoze jejich „drazka“ ma v sobe zarez pro „naplneni“ kulicek, ne jako standartni lozisko.

        Neni to nejak seriozni problem, klidne bych ty loziska ojel kdyz uz tam jsou, ale priste bych se vratil k „normalnim“ :)

        1 0
    • krabica  

      Nemáte nějaký trik na demontáž vnitřního závitového kroužku rohatky DT 240 EXP náby? Na jedné nábě se mi ho podařilo strhnout, na druhé taky nejde povolit a nechci riskovat další strhnutí… Mám origo přípravek DT…

      Rád bych vyměnil ložisko za ním…

      0 0
      • Mr.Duck  

        Strhnout jsem to jeste nikoho nevidel, pekna prace! :)

        Jak to delas? Normalne chytnu pripravek do sveraku, ujistim se, ze sverak je pevne ukotveny a pak jen nasadim cele kolo na ten pripravek a otacim, casto vsi silou, v ojedinelych pripadech s pomoci. Tusim, ze presne tak to doporucuje i DT? Aspon na skoleni primo od DT nas to tak ucili na ne-exp nabojich. Nikdy jsem nedelal dlouho jety EXP, tak mozna to bude vetsi orisek?

        0 0
      • novas752  

        Strčíš to nářadí do svěráku na poctivym stole, zasuneš do toho náboj s osou, ukrutně otáčíš s kolem proti směru ručiček a zároveň ho tlačíš dolů aby nástroj nevyklouzl. Časem to tam může být dost zarvaný – šlapánim se to dotahuje.

        0 0
      • KRoser  

        Trik je v tom dělat ten kroužek jako první s tím, že máš hlavní osu náboje pořád v náboji. Ta osa udrží přípravek vodorovně s nábojem a je tak skoro nemožné aby to sklouzlo.

        2 0
        • duk  

          Jo, má to i výhodu, že druhé ložisko pak nemusíš klepat ven přes osu.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Rozhodne, bez osy bych to nedelal. Ne, ze by to neslo, ale neni duvod delat si to tezsi.

          0 0
      • duk  

        Zajímavé, je to tak jak píší výše, do svěráku a pořádně zabrat. Už jsem jednou rozlouskl ve svěráku ten klíč (ten větší pro klasickou rohatku), ale povolit se vždycky podařilo :-) U nějákých lightweightů a podobných kol jsem měl akotát obavu, jestli to přežije výplet, trochu se to šponuje, ale vždycky to povolilo nakonec :-)

        0 0
        • HKou  

          Už se mi stalo dvakrát, že mi po tomhle zákroku prasknul drát (za jízdy).

          0 0
      • tomxxx  

        A to ti odešlo ložisko pod tím? Vždycky odejde to druhé a do uvnitř náboje je nesmrtelné. Mám ten klíč na dt náboje, ale na exp jsem ho už nekupoval, není potřeba.

        0 1
        • krabica  

          Jo, jako jediné, po 3 letech, všechny ostatní jsou ok. :-)

          0 0
        • novas752  

          V exp nábojích tohle odchází docela často. Pokud teda ty na kraji dřív nevyplaví wapka apod.

          0 0
      • mirorek2  

        Naposled u staršího 240 náboje jsme to brali dva stokiloví chlapi vší silou, div se neurval svěrák ze stolu. Bez obuté gumy to ani nešlo. Už jsem si říkal, že ještě kousek a nebýt to 27 výplet s dh ráfkem, že to vzdáme…

        Vzal bych hořák asi už teď-

        0 0
        • novas752  

          Jo nahřát jak sviňa taky pomahá.

          0 0
          • Johny.Merida  

            No prostě vymysleli chujovinu :-))

            1 1
            • krabica  

              No, asi si to konečně uvědomili a v nové verzi 240 DEG jdou ložisky měnit bez demontáže toho kroužku, viz novinky

              0 0
              • jonti  

                DEG nejspíš není náhrada EXP, ale model pro elektrokola a enduro, kde nevadí výrazně vyšší hmotnost.

                0 0
                • krabica  

                  Někde jsem četl, že pro elektrokola ne, tam jsou určeny hybrid verze, EXP zůstanou pro silnici a DEG pro MTB.

                  0 0
              • Noviak  

                U starého 3 Pawl 370 náboje jde ložisko vytlačit přes ten krouzek který se tedy nemusí vyndavat. U rohatek (starých) ne. Jestli u některých nových to jde netuším

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.