Ložiska do zadní stavby Spec Epic

42 nepřečtených
  • Helyett

    Kde se dají koupit kvalitní nerezová ložiska v rámci výměny zadní stavby u Spešlu Epic? Problém je, že na trhu jsou od 50 do 400Kč. Já bych chtěl dobrý kompromis mezi kvalitou a cenou. Je lepší cykloobchod nebo obecně krám na ložiska? Kde v Praze koupit? Díky Vik.

    0 0
    • novas752  

      Do zadní stavby jsou vhodná ložiska bez klece s maximálnim množstvim kuliček. Ve svym kole mám Enduro Bearings MAX BO a jsem spokojený, je to zmačka která dělá vyloženě oožiska pro cyklistiku. Cena cca 200–250Kč kus.

      Když jsem zkoušel nějaká obyčejná okolo 50Kč/kus tak mi v zadní stavbě vydržely asi 3000km. V Epicu by vydržely asi ještě míň – Epicové žerou ložiska rychleji než moje kolo.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Kellys SLANGER 30 rám Skladem 1 kus

        Výprodej Kellys SLANGER 30 rám

        25 499 Kč -36% MOC 40 799 Kč

      • Helyett  

        Mluvíš mi z duše. Ta ložiska bez klece se jeví jako nejlepší. Půjdu do těch Endur. Jeví se to jako nejlepší kompromis mezi kvalitou a cenou.

        0 0
      • Alojs01  

        Tak to jsem mel asi stesti na kusy…:-)

        Jezdil jsem Epic 7 let (na 26" i 29") s najezdem cca 2tis km rocne a loziska v zadni stavbe nebylo potreba menit.

        0 0
        • novas752  

          Starší držely dýl. Ty novější bez čepu v zadní stavbě jsou horší, tam ty malinká ložiska ve vahadélku začnou „zrnit“ poměrně brzo.

          A samozřejmě záleží jak se k tomu člověk chová, když to koupe v bahně a pak vždycky proleje šamponem tak to samozřejmě jde do kytek rychleji.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomxxx  

      Zrovna jsem to řešil a skončil jsem taky u enduro max. V ČR se bezklecovy ložiska shánějí blbě. Jen teda Black oxide je podle mě zbytečnost.

      Druhá možnost je objednat origo sadu od spešlu, jestli ji v conceptu vůbec můžou prodat koncakovi.

      0 0
        • Helyett  

          Myslel jsem si že to maj drahý, ale kdž si spočítám kolik je tam těch ložisek, pak je to vlastně OK. Nevíš kdo to pro Specialized dělá?

          0 0
          • tomxxx  

            Pro epica 2018–2020 to dělá S&S – Hope group.

            Což je taiwan.

            0 0
            • Helyett  

              Hope group, to zní celkem nadějně. Co si o tom myslíš?

              0 0
              • tomxxx  

                Že jsem je nenašel pro koncovej prodej, leda přes specialized sadu ložisek. Přišly mi celkem kvalitní, vydržely mi tak 10 tis km. Nicméně si nemyslím, že po tom co docpu enduro vazelínou, že by nevydržely.

                0 0
      • novas752  

        Můžou ale enduro ložiska vydrží víc.

        Jo a až to bude tahat ven, hodně štěstí s vahadélkem, dostat to z něho je docela oříšek. :)

        0 0
        • ToMášMarný  

          To byl zlatý bludišťák jen u modelů do roku 2013, nebo se pletu? Na jakou generaci to vůbec shání?

          0 0
        • Helyett  

          Vohřál jsem to horkovzduchem a šlo to jak po másle

          0 0
        • tomxxx  

          Malej ořech goly, větsi ořech goly a jebnout do svěráku. Jen je potřeba malej svěrák, ten je na to o dost lepší.

          0 0
          • novas752  

            Jenže ono tam neni ten velkej ořech goly o co opřít. Jediná možnost je to hodně ohřát no.

            0 0
          • Helyett  

            S tím ořechem jsem to zkoušel, ale jak říká Novas752, není tam místo. Jediný co se mi povedlo, bylo poškodit lak kolem, když to uklouzlo. Dobrý řešení je spíš koupit si vytahovák ložisek.

            0 0
            • tomxxx  

              Já to ořechem dělám na tom 2018 rámu, jak je to u stareho nevím. Je to trochu bojovka, to jo

              Já nenašel žádnej vytahovač co by ti v tomhle pomohl, vždycky to musí být miska větší než je ložisko, do které se to tlačí a ta otlačí okolí ložiska.

              0 0
              • novas752  

                Vytahovač ne, vyražeč (inverzní kladivo)+ zahřát horkovzduškou. Jinak to udělat bez poškození nelze.

                0 0
              • Helyett  

                Jak bys to dělal u zadních ložisek stavby poblíž osy kola? Tam jsou na každé straně dvě ložiska s rozpěrkou uprostřed. Viz přiložená fota. Vytlačit to celé do strany a nebo každé na jinou stranu? Nevím totiž jestli uvnitř pouzdra uprostřed mezi ložiskama není přesah.

                0 0
                • 01carbon  

                  vytahovak za vnitrni krouzek s inverznim kladivem. kdyztak pomohu – vrsovice – SZ

                  0 0
                  • Helyett  

                    No zkusím odtlačit rozpěrku a opatrně vyklepnout ostrým šroubovákem. A kdyby to nešlo pak bych se ozval. Nabízíš vyndání nebo typ kde koupit vytahovák?

                    0 0
      • Helyett  

        Neřekl bych blbě, spíš že jsou drahý

        0 0
        • tomxxx  

          Já teda nic na netu v ČR nevygooglil, kromě ložisek značky ZEN. V tobexu mi řekli, že to nedělají.

          0 0
          • pepek  

            už pár let jsou otevřený hranice a jsme dokonce v EU. Třeba z NDR je to levnější, jak v Česku.

            0 0
            • tomxxx  

              Ok a kde, když nepočítám enduro, které jsou všude (a na bike 24 byly dostupné za 8 týdnů ty co potřebujeme).

              Nechám se poučit, však na to jsem se ptal, jestli někdo má zdroj na něco jiného než enduro a ty si poslal enduro :)

              SKF pro koncáky dělá jen deep groove a většina kvalitních taky. TPX, ZEN, S&S jsou kvalitní Číny špatně sehnatelný, full complement ale dělají.

              0 0
              • pepek  

                Aha, tak zkus Spoke, třeba se jim něco ještě válí ve skladu. Nebo Ebay, ale tam to bude asi taky na dlouho

                0 0
                • tomxxx  

                  Já ale nemám problém s enduro ložiskama. Ty jsem koupil i v čr srovnatělně draho jako v německu. Jen neexistuje v podstatě jiná smysluplná alternativa u nás ani v evropě pro koncáky. Jen sady přímo od výrobců rámů a enduro max.

                  Ebay, Ali, Amazon je problematickej z hlediska fejků.

                  0 0
                  • pepek  

                    Ale je ti jasný, že i kdybys našel něco jinýho, tak to bude jen jiná krabička + nápis? I běžná ložiska se dělají často jen v jedné firmě pod různými názvy. Toto skoro nikdo nepotřebuje, tak tu trošku nebude vyrábět víc firem.

                    0 0
      • Helyett  

        No já jsem to teda uzavřel tak, že koupím bezklecový od Enduro. 180 Kč za ložisko je asi dobrej kompromis mezi kvalitou a cenou a jsou to ložiska primárně určený do zadních staveb ( a ne třeba do šatních skříní ).

        https://www.cyklomira.cz/…800-llu-max/

        0 0
    • mikš  

      tak jsem se pustil do ložisek zadní stavby u svého cuby stereo.Chci bezklecové aby vydrželi,potřebuji 10 kusů,cena minimálně 2000–2500 dle značky,což je celkem raketa,neumím si představit cenu,kdybych to řešil v servisu 4000–5000 kč? Jak to řešíte vy? Kvalitní ložiska s klecí se seženou okolo 50 kč/ks,ale asi moc nevydrží

      0 0
      • tomxxx  

        Tak když nevydrží, asi nebudou kvalitní. Čínský shity bych si do zadni stavby nedával, je to škoda práce. Řeším to prostě nákupem kvalitních ložisek, což ty od výrobce často nebývají :)

        Za 250/ks bys mohl sehnat SKF, nebo jestli chces levnější koukni do Tobexu, začali prodávat bezklecová ložiska, značky mají různé, z vyšší kvality co prodávají je to vetsinou EZO a podobné. Enduro maxx jsou taky cca za 250/ks, ale já s nimi nemám dobrou zkušenost.

        Každé ložisko otevřít a docpat vazelínou, jak se skoro nehejbe, tak je důležité, aby tam nenatekla voda. Nejsem fanoušek docpávání ložisek, ale u zadní stavby to prodlouží životnost hodně.

        0 0
        • mikš  

          To kolo je rok starý, a ložiska na vahadle kaput,dokonce dvě vysypaný. Z toho karbonu jsem měl trochu strach je vyndávat, moc se jim nechtělo, musel jsem si udělat přípravek. Preventivně když to mám rozdělaný, vyměním všech deset a nacpu vazelinou na vodní čerpadla. Nechápu že ty původní tak rychle odešly.

          0 0
          • tomxxx  

            Je to normální, někomu vydrží rok, někomu pět, záleží na kole, stylu ježdění, podmínkách ježdění, údržbě atd.

            0 0
          • pepek  

            Rok je až moc na neošetřená ložiska. Je třeba tam stříkačkou natlačit vazelínu, trochu to ofouknout fénem-pak se toho tam vleze ještě jednou tolik. Ta vazelína na vodu asi nebude dobrá, jednou jsem tam dal vazelínu na vodní pumpu u škodovky – hrudkovala a nelepila se na kuličky. Teď dávám A00, ta je dostatečně soplovitá. Ložiska na různých místech kolabují v různých intervalech, podle toho, jak to konstruktér podcenil. Třeba u mně na čtyřčepu to bývá zhruba v poměru 1/2/3/3 (zadní pravé/zadní levé/hlavní/horní) Je třeba to kontrolovat a zapisovat, kdy se to měnilo.

            1 0
          • 01carbon  

            nikdy mi endura nevydrzela to co japan z tobexu. endura po roce znatelne hranaty chod,. cca 30ks

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.