• Rissinko

    Dobrý večer želám.

    Som tu nový a videl som že sú tu ludia ktorí vedeli celkom dosť o starších bicykloch a tak sa chcem opýtať či mi niekto nevie povedať čo je toto zač možno nejaké technické informácie alebo niečo lebo na ráme je nápis LIBERTA ale napríklad na prehadzovačke už bol nápis FAVORIT viď foto. Taktiež som pridal aj fotky čísla pri pedáloch.

    Ďakujem.

    0 0
    • Vilém  

      Liberty delaly tovarny detskych vozidel. Komponenty se pouzivaly Favorit. Cenu to nema zadnou.

      0 0
    • kyprbikecamp  

      Liberta byla strašná sračka. Máma na tom roky jezdila na zahradu. Táta si to jednou půjčil, že výjimečne tam na tom pojede taky a nezapomenu na jeho znechucenej výraz, kterej jsem jako kluk viděl z okna paneláku, když se na konci parkoviště po 50. metrech zase obracel zpátky. To prostě nešlo. Jednou to starší brácha tajně vzal mámě že pojede na nějakej mejdan, já jako malej jsem ho začal na BMX sledovat, brácha mi chtěl ujet a v zatáčce ohnul zadní kolo do pravého úhlu. V dílně ve sklepě jsme to pak kladivem rovnali a na NIC se nepřišlo. A to je závěrečné rozřešení.

      0 0
      • standoslav  

        Zas tak strašné to nebylo, máma měla asi už léty povolený výplet a jak brácha osolil zatáčku, tak se to pod ním složilo, no.

        0 0
        • kyprbikecamp  

          :-D

          0 0
        • jeniiiik  

          Takhle jsem před hospodou ,,zamykal,, araba, kopnul jsem do výpletu, ten se ohnul a kolo bylo nepojízdné. Cestou z hospody jsem kopnul znova a tradá domů…:)

          0 0
        • jeniiiik  

          Takhle jsem před hospodou ,,zamykal,, araba, kopnul jsem do výpletu, ten se ohnul a kolo bylo nepojízdné. Cestou z hospody jsem kopnul znova a tradá domů…:)

          0 0
    • fantomsilnic  

      Liberta byly kola,co se dělaly někdy od kraje 80let do revoluce,řekl bych,komponenty favorit a v origo výbavě vepředu jedna placka a vzadu 3kolečko,byla to levnější alternativa Favoritu,ale jinak to popravdě nebylo nic moc a cena byla kolem 1000korun československých­.V té době jsem jako kluk čekal na favoritku,tak jsem obchody dost vymetal,kromě ukrajin tam nic moc nebylo.

      Pamatuju si na jednu rýmovačku z té doby.Chceš li poznat,co je dřina,kup si kolo ukrajina,chceš li míti pohřeb dneska,kup si kolo značky eska,chceš li peníze utratit,kup si kolo favorit:))

      0 0
    • Rissinko  

      Tak to ďakujem za názory… na šťastie ma stál len dve veľke pivka takže nič hrozné to nebude :) a na moje jazdenie to bude postačujúce + toho že by som ohol koleso do pravého uhla sa nebojím keďže tie kolesá vážia viac ako ja :D …ale stať sa to môže samozrejme

      0 0
    • HonzaRez  

      V roce 1991 jsem jel na Libertě cca 120km, no nadřel jsem se, ale měl jsem prostě pocit, že mám kolo. Tehdy opravdu moc na výběr nebylo…

      0 0
      • Rissinko  

        tým nadrením myslíte že je zle sprevodovaná ?

        0 0
        • Jakobo  

          Tak ty prevody byly fakt neskutecne, mel jsem na svem 2. kole 3kolecko a rozdil mezi nejmensim a nejvetsim byl jen par zubu, skoro to nebylo poznat. Vylamat se dalo dost, ale vetsi kopec, treba Tresny v Otrokovicich tu posledni cast jsem nikdy nedal, az pozdeji na pucenem 20 kg horskem kole.

          Navic velikot se tehdy vubec neresila, byls rad za ram, ktery ti byl bud maly nebo velky, geometrii jak dnes nikdo neresil.

          A hlavne ty kliky, to byla fakt pomsta socialismu! Jsem mel vecne odrene kotniky, protoze nejaky ***** od Favoritu vymyslel hranate kliky. Dodnes nechapu, proc jsem si to tehdy nenechal zabrousit.

          0 0
          • Lance  

            :-) to je presne

            0 0
          • Mig_all  

            Sedla to byly dobré mučidla! A řídítka bez jakehokoliv naznaku tlumení narazů zkrze gripy…

            0 0
          • kyprbikecamp  

            Nebyly ty kliky ještě na „klínky“? Po revoluci mi táta koupil Favorita a jestli se dobře pamatuju(jakože možná ne), tak tam taky byly klínky a ty se pořád uvolñovaly, takže pořád byl vakl v klikách. Jinak Favorita jsem si dlouho neužil, páč mi ho ukradli.

            0 0
            • Janes  

              S klínkama se to muselo umět, on si každej myslel, že se to dotáhne tou maticí, ale houby. Muselo se to pěkně kladivem na podložce naklepnout a maticí jen zlehka zajistit. Pak preventivně včas překlepnout a bylo. Drželo to v pohodě.

              0 0
          • marco  

            A proč se asi vyráběli ty číny s tenisákem na kotníkách aby se zabránilo odřeným kotníkům. a že jsem měl ty vnitřní kotníky věčně rozseklé dodnes vidím tu prosakující krev na ponožkách.

            0 0
            • standoslav  

              Obrousit dokulata se to nedalo, bo to bylo pochromované a z takového bláta, že by se to pak ohlo, ale mám jejich pčedchůdce, podle kterých ty kliky okopírovali a ty byly zakulacené a asi i z kvalitní oceli.

              0 0
              • Janes  

                Tak ono z bláta byly i osa středu a osičky pedálů, pamatuju, že jsem si je pak nechal raděj točit ve fabrice v dílně :-)

                0 0
                • Jakobo  

                  Bylo to jak pises, v dobe 80. let byla asi nejhorsi kvalita a k dilum ze zapadu se ty nase bohuzel ani neblizily, ovsem vinou tehdejsiho systemu a planovani RVHP.

                  Si pamatuju, ze kliky se mi ohly jen padem kola na chodnik a narazem na ocelovy pedal. Zase se pak jednoduse ve sveraku narovnaly.

                  0 0
                  • Janes  

                    JJ, svěrák byl v tý době základní vybavení každýho, kdo se hrabal v kolech, a taky velký kladivo :-)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.