• engineer

    Vyberám nový cyklopočítač a zakotvil som pri značke Lezyne. A to predovšetkým z dôvodu výborného pomeru cena/kvalita. Lezyne ponúka viacero modelov, a preto by som bol rád, keby ma niekto nasmeroval. Primárne vyberám cyklopočítač do 5000 CZK, z čoho mi vyšli 2 modely: Mega C a Super Pro. Ale pri dobrých argumentoch sa nechám presvedčiť aj na iný model :) Preto ma zaujímajú vaše skúsenosti a budem rád za všetky tipy a rady.

    Ďakujem.

    • Kalic  

      Ještě se ti tam vejde Mega XL. Ten mám.

      Moje zkušenosti zatím:

      Plusy:

      + bezkonkurenční výdrž baterie, ideální pro vícedenní tripy

      + velký displej

      + přijatelná turn-by-turn navigace

      + cena

      + přesnost/spoleh­livost GPS

      Mínusy

      – absence wifi; wireless dokáže komunikovat s telefonem jen přes BTLE, což je pomalý a leckdy problémový

      – musíš mít telefon pro plnohodnotné využití / upload aktivit / navigaci

      – ne úplně přímočarý UI

      – PC software není moc propracovaný

      – práce s mapami v přístroji kostrbatá

      – komunitní support nic moc, není to moc rozšířený computer

      Celkově spokojenost s výhradami.

      • Kalic  

        Ještě bych dodal, že pro mě je killer featura právě ta výdrž, kvůli tomu jsem to pořizoval. Ostatní lezyne modely až takovou výdrž nemají, a tím pro mě ztrácejí smysl, protože… prostě mají moc háčků.

        • engineer  

          Vďaka za reakciu. Lebo z konkurenčného tábora sa mi páči ešte Garmin Edge 130. Funkciovo slabší model oproti spomínanému Mega C, ale zasa displej lepší a komunita taktiež. Takže keby som odriekol Mega XL tak by si mi radil skôr Garmin?

          • Kalic  

            Záleží, co od kompjůtru očekáváš, na co dáváš důraz, jaké nedostatky ti budou vadit a jaké ne… takže nelze takhle univerzálně něco doporučit.

      • tomas.nov8  

        Taky mám Mega XL a souhlasím se vším. Největší nevýhoda je prostě pro někoho ta závislost na telefonu. Ale jinak třeba já jsem testoval Mega XL i Mega C a prostě ten barevnej display za sluníčka není tak dobře vidět, skončil jsem u XL a spokojenej.

        Jinak kdyby měl někdo zájem o 2 týdny starou Mega XL v černý barvě se zárukou, tak mi ji zákazník teď vrátil a půjde do světa. Byl to starší chlap a prostě naučit ho to ovládat atd. bylo nemožný, tak jsem to vzal zpátky a třeba za 4tis bude během víkendu na bazaru.

        • engineer  

          A ten model Super Pro je v podstate Mega C ale čierno-biely?

          A inak ako to myslíš, že „závislý na mobile“? Vedel by si to porovnať s Garminom? Lebo pokiaľ viem, tak nutná previazanosť (a spustená aplikácia počas aktivity) je požadovaná u Wahoo. Pri Lezyne som si to nevšimol.

          • Kalic  

            No pro samotný záznam aktivity snad žádný computer provázání s telefonem nepotřebuje.

            Lezyne potřebuje připojení na telefon k:

            • nastartování navigace
            • re-routingu navigace během aktivity, když se odchýlíš z trasy
            • upload aktivity (strava atd.)
            • sledování tvé aktuální pozice přes net někým dalším
            • stáhnutí mapových podkladů (ale to je přes telefon fakt pomalý, lepší je uploadovat přes PC/usb)

            Jinak ne. Když nepotřebuješ re-routing v průběhu navigace, tak stačí navigaci nastartovat telefonem na začátku a pak už se telefon nepotřebuje, když tak až na konci trasy pro upload aktivity.

          • Kalic  

            A ten model Super Pro je v podstate Mega C ale čierno-biely?

            Ne, Super Pro je nižší řada s menším displejem/jed­nodušším zobrazením a o něco menší výdrží. Featury asi budou podobné.

            • engineer  

              Takže v podstate Lezyne odlišuje svoje modely iba veľkosťou displeja a výdržou však?

              • String  

                Ne vždy. Někdy není v základním zařízení ani barometr, něco má barevný displej, odlišností je víc. Aspoň to tak bylo, když jsem vybíral. Taky je dost velký rozdíl co se týká SW (zobrazení, navigace, mapy a další možnosti nastavení).

                • ufoncz  

                  Začal jsem to zkoumat (a trochu bojovat s iracionální myšlenkou chcát proti proudu a udělat jim se Super Pro zase tak trochu beta testera) a všiml jsem si věci, která by mohla mluvit ještě ve prospěch levnější Super Pro oproti Mega C i XL – konečně tam je předělaná ta krytka MicroUSB. Naopak krytka u obou Mega je nápadně podobná té předchozí Achillově patě Enhanced Super GPS a dalších té generace.

                  Docela by mě zajímalo, jestli by šlo nějak využít barevnýho displeje Mega C pro lepší zobrazení map. Teda dostat tam nějak mapy s vrstvou dle vlastní volby nad OSM (a vidět barvu turistických značek a třeba zeleně les a modře vodu). Jak to má ale relativně malou uživatelskou základnu, tak to vidím bledě. Rád se nechám opravit.

                  • String  

                    Já bych byl s tím barevným displejem opatrnej. Co jsem viděl u předchozích barevných v testech, tak na sluníčku to bylo podle testujících proti B&W dost blbě čitelný. Třeba už používají nějaký lepší displeje.

                  • ceo  

                    Dá se při zapnuté navigaci nějak pohybovat mapou? Zoomovat, do stran? Někde jsem zahlédl, že ne, ale nemůžu to už najít.

                    Na začátku navigace potřebuje Lezyne telefon k čemu?

                    • ufoncz  

                      Posouvani mapy to podle recenzi neumi, jen priblizeni. Bez telefonu neposles do Lezyne trasu (GPX/TCX).

                      • ceo  

                        Můžu ji tam dostat přes kabel z PC.

                        Co jsem četl tak využívá telefon i při re-routingu. Myslel jsem, že využívá výpočetní výkon mobilu na začátku.

                        Posouvání mapy je škoda. Líbí se mi jak to má Polar V650, že zobrazuje lajknute strava segmenty

                        • ufoncz  

                          U Super GPS jsi musel teda poslat trasu pres telefon. A pak je klidne rozparovat. A re-routing se deje jen pri turn-by-turn navigaci. Kdyz jedes podle jednoduchyho GPX, tak to uz dal telefon nepouziva.

                          • ceo  

                            A doporučil bys?

                            Jaký jsou osm mapy ve zpracování Lezyne? Dá se podle nich jezdit v terénu?

                            Polar je dost pádlo a Garmin dobrý, ale vadí mi hodně jeho vendor lock-in, kdy se nedá aktivita zaznamenávat z telefonu. Dělám víc sportů a při některých jsou nějaké hodinky vyloženě obtěžující.

                            • ufoncz  

                              Mapy má až Mega C, Mega XL a taky nová Super Pro. S Enhanced Super GPS jsem jezdil podle čáry. Což je hlavně na křižovatkách do Y docela sranda :-). Kdyby to nemělo tu slabinu v podobě ne moc promyšlené krytky USB (Super Pro už ji má předělanou, u Mega C a XL vypadá bohužels stejně), tak ji mám po těch všech opravách vcelku spokojeně doteď. Živý segmenty jsou tam teda taky nic moc – v podstatě jsou to takový stopky, kde vidíš jen uběhlej čas na segmentu, svůj osobák, nebo čas KOM (zvolíš si v appce) a chybějící kilometry či metry do cíle. Teď jsem taky ve fázi výběru nové krabičky a vidím to zatím takto:

                              (fakt nevím, jak tady udělat seznamy +/- nějak rozumně :-()


                              Garmin Edge 520 Plus od 5500 Kč

                              • dobrý mapy, kam dostaneš i turistický značky, les vidíš zeleně, vodní plochy modře atd.
                              • dobrá přesnost, dobře udělaný segmenty, Strava Routes přímo do zařízení
                              • dá se považovat za už vychytaný a spolehlivý zařízení

                              / nic moc výdrž

                              / pořád ještě vyšší cena

                              / má to každej :-)

                              / tlačí to jen vlastní ANT+


                              Lezyne Mega XL za 4500, nebo Super Pro za 3500 Kč

                              • supr výdrž
                              • slušná cena
                              • dobrá přesnost
                              • díky fungování s telefonem se operativní změny navigování dělaj i během vyjížďky dobře
                              • ANT+ i BT, notifikace z telefonu od všeho možnýho (i různých IM)

                              / monochromatické mapy (a to v podstatě i v barevné v Mega C)

                              / živý segmenty má konkurence trochu vychytanější

                              / ovládání přímo zařízení i používání webové GPS Root chce dost nácviku


                              Polar V650 cca 5k novej, ale 3k hojně po bazarech

                              • dobrej displej + dobrý mapy
                              • za víc než tři roky ho (naštěstí) hodně vychytali
                              • slušně udělaný segmenty
                              • dá se sehnat za dobrou cenu

                              / Polar Flow má taky svoje dny + otevřený to je snad ještě míň než Garmin Connect

                              / hrozně velký a málo vydrží na baterku

                              / jen GPS (není tak přesnej jako krabky s podporou dalších družicových systémů)

                              / neumí ANT+


                              Bryton Rider 450E za asi 4500 Kč

                              +/ podle recenzí soudě to vychází hodně podobně jako Lezyne (výdrž, cena, podpora obou standardů, všemožných notifikací, monochromatické OSM atd.), ale displej aspoň z fotek vypadá rozhodně hůř než na Mega XL a tím pádem to asi stejně vybavená Super Pro cenově zabije


                              Co se týče vedení si multisportovního deníku, tak snad všici už v tomto pochopili, že nemá cenu se snažit proti Stravě a TrainingPeaks nic vymejšlet a spíš se to snažit co nejvíc podporovat. Polar i Garmin to furt vedou docela promakaný i u sebe, Lezyne GPS Root je vyloženě primitivní záznamník cyklovyjížděk. Bryton to bude mít hádám podobně.

                              • ceo  

                                Zatím jen k multisportovnímu deníku – jde mi o kombinaci s anaerobními aktivitami. Strava je v podstatě nepoužitelná na anaerobní sporty. Appky na Xfit plánování WODů a data z nich se syncují, pokud vůbec, tak jen s google fit. Google fit umí vše, ale zase je (zatím) nepoužitelný na jakékoliv zpracování dat.

                              • milan.v  

                                Podívej se do vlákna k výběru navigace, dával jsem tam celý rozsáhlý test s recenzemi všech možných zařízení z časopisu Cyklistika…

                                P. S.: Aha, příspěvky z minulého roku…

                                • machyMTM  

                                  Prosím tě, nenašel bys odkaz na ten test z časopisu Cyklistika? Nemůžu to tu najít…

    • Winux  

      Oživím téma … mám nově Super Pro GPS a zjistil jsem, že trochu nadsazuje teplotu tak o 4 až 5 stupňů. Při dnešní vyjížďce mi to házelo průměrnou teplotu 34 stupňů, což opravdu nebylo. Neexistuje nějaká možnost nastavení offsetu? V apce jsem nic takového nedohledal, stejně tak v nasatvení samotného přístroje.

      • String  

        Asi pokračuje stejnej neduh jako na předchůdci Super GPS. Mám vyzkoušeno (i co jsem různě přečetl), že taky přidává 3 °C. Kalibrace teploty si myslím, že není možná. Nezbývá než si prostě teplotu odečíst, když víš kolik. I Lezyne píše o + – 2 °C.

        • ufoncz  

          Mega C mi nadsazovala o víc, zdokumentoval jsem to, poslal na support Lezyne a opravili to v následujícím firmware. Dává to taky teda tak o 1–2 C víc, ale to myslím cajk.

          Jinak teda dneska si zrovna na řídítkách těch 34 C dovedu představit – mezi dešťama pražilo slunko docela silně.

          A úplně obecně – support Lezyne funguje fakt dobře a řekl bych úplně suprově, když reportuješ přesně a věcně. Včera jsem dával tři tickety, do hodiny na všechny odpověď, dva vyřešený a na jeden jsem dostal na zkušenou vývojovou verzi dalšího FW. Jak jsem psal, má to svoje mouchy, ale třeba ten support je z mýho pohledu fajn.

          • String  

            To souhlasím, je vidět, že se snaží. Já popravdě teplotu neřešil, je mi jedno co ukazuje tachometr. Když vím, že je mimo o 3 stupně, tak si to prostě odečtu a za týden ve Stravě je mi jedno co je za teplotu. Tím nechci říct, že to někdo nemůže brát jako důležitý. Jiný problémy jsem neřešil. Jo, jednou jsem jim psal, že překlad aplikace do češtiny je úplně strašnej a matoucí, to uznali, pak zas byla angličtina a pak zase čeština s mírnou obměnou, ale pořád matoucí. Dál se mi to řešit nechtělo. Obecně překlady funkcí bývají tragický ve většině případů napříč značkama a i v jiných oborech. Proto jsem jim navrhl dát do appky možnost volby jazyka, což ale asi nechtěli.

            • Frenky Vlk  

              Mají ty LEZYNE navigace i české menu?

              díky F.

              • ufoncz  

                Mají (Main Menu, Personal, Language, Czech), ale to nechceš :-)

                • Frenky Vlk  

                  Díky,na jazyky jsem „DŘEVO“ a chtěl bych něco co má češtinu…:-)

                  • ufoncz  

                    Tak pár ukázek:

                    • Frenky Vlk  

                      Takže má…to mi stačí…Děkuju moc.

                      F.

                      • Frenky Vlk  

                        Ještě mě napadla jedna věc,někde tady jsem četl,jak někdo tvdošijně obhajuje aplikace na měření jízdy v telefoně (endomonda,stravy apd.)Samotnému by mi to klidně stačilo ale mám vyzkoušeno že to opravdu není moc přesné a tak mě napadá ,nevíte někdo jestli se nevyrábí nějaké čidlo jak se dává do předního kola nebo na náboj ,měří ujetou vzdálenost a hlavně aby šlo spárovat s nějakou aplikací v telefoně do které by přenášela informace a záznam by byl tím pádem hodně přesný.Díky F.

    • Fazzy  

      Cau, od ty doby co mam telefon s androidem 8.1.0 mi mega C nezobrazuje notifikace z telefonu. Aplikace Lezynu ma povolenej pristup ke vsemu a oznameni mam zaskrtnuty. Je nekde jeste neco, co je nutny povolit? Nefunguje to jeste nekomu?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.