• Kamikaze 591

    Nazdar! Vybíráme kolo pro kamarádku, a trochu už si nevím rady. Určení je převážně na XC výlety, lesní cesty, semtam cyklostezka. Téměř žádný těžší terén (pouze když nebude zbytí). Došel jsem k závěru buď velice lehké XC MTB s pevnou vidlí nebo gravel.

    Ale teď požadavky, seřazeny dle priority:

    1. Design – kolo musí být pěkné. Nebráním se skládačce, ale z čeho? Všechny meridy/GT/gian­ty/kellys… designově nevyhovují. Nejvíc se do vkusu trefila Salsa – jednoduchý, čistý, barevný design
    2. hmotnost/osazení – musí to jet
    3. cena – ideálně kolem 50 000 kč

    Největším favoritem je prozatím Canyon grail

    Máte někdo nějaký lepší tip? Díky,

    • mykovec  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • scalar  

      Teda můj běžný XC výlet bych na gravelu absolvovat nechtěl. Musí si vyzkoušet v reálu tento typ kola, jinak nemá smysl o tom uvažovat.

    • palo7  

      Jsi si jistý tím gravelem a nebo MTB s pevnou vidlou? Každá ženská hledá vzhled, to je jasný, ale taky pohodlí asi ráda výmění za půl kila navíc. V ceně do 50tis. už i HT s odpruženou vidlicí může být lehký a svižný kolo.

    • Gwaihir  

      Canyon exceed?

    • jIrI___  

      Jezdila slečna už někdy na silnicčce nebo gravelu? Pokud ne, byl bych do začátku s berany velice opatrný. Mohl by to být fajn způsob, jak ji od cyklistiky nadobro odradit :)

    • tomxxx  

      Bych se na gravela nebo CX vykaslal a doporucil 29 bika. Za 50 to bude relativne lehke, pojede to a pochybuju, podle popisu, ze by ocenila vyhody gravelu, spis neoceni jeho nevyhody.

    • Kamikaze 591  

      Klasická 29 mtb uz byla, karbonova, a bylo to zbytecne moc robustni reseni. Idelani by bylo kolo krosove nicme ty jsou pouzr v zalostnych konfiguracich, proto jsem se dival na gravel, ktery ‚frci‘ a da se vetsinou vybrat z nekolika urovni osazeni a nekonci na 30 000 kc.

      Objevil jsem ted jeste ze singlebe dela gravel s pecka designem. Ted jen zjistit, jaka je dostupnost a cena. Ale damsky gravel co maji na webu je presne dle predstav.

      • adam1  

        https://www.canyon.com/….0/1974.html

        ???

        A není to v nohou a hlavě???

        Jak často jezdí?

        • Kamikaze 591  

          Ach… stare zlate bf. Jednou za tyden, ale nevim na kolik to pomuze pri volbe typu kola…tusim ze asi tak vubec ;)

          Urcite je to v nohou, proto je potreba to dohnat technikou. Roadlite by byl super, vi nekdo jakou maximalni siri plastu je mozne osadit? Se 30 mm to nebude pohodlne, to gravel bude jinde.

          Hlavne jsem ocekaval tipy na mene zname znacky jako je prave salsa, single b, apod. Vybrat osazeni a typ pravdepodobne zvladnu, me jen dosla inspirace

          • adam1  

            Tak se hned nečerti :)nájezd je taky důležitý a jestli kámoška 1×týdně ?tak rvát ji gravel ?

            Tak ať si to někde sama půjčí na ten jeden den v týdnu ať ví do čeho jde?

            Ty širší pláště nevím -Zavolej si do Kobeřic budou vědět.

          • Espen  

            Hlavní tedy je Gravel, protože teď frčí a ještě nějaký pecka design aby to mělo? Bf něco najde, neboj.

            • Kamikaze 591  

              Hlavni neni gravel. Hlavni je lehke rychle kolo na cyklostezky a lesni cesty. Nejake kamenite pasaze naprosto vyjimecne. Vzhledem k tomu ze jezdim a vim co jezdi ona ,tak standardni xc kolo s 2,0 plastema a vic overkill. Idelane 40 – 45 mm siroke plaste. A na jake kolo dat 40 az 45 mm plaste? Cx? Tam je prece pomerne nepohodlna „zavodni“ geo, to by nebylo dobre. Proto jsem zakotvil u gravelu ale nebranim se ruznym nemravnym navrhum.

              • scalar  

                V případě, že jí nesednou berany, tak můžeš vzít 27,5" karbonový rám s pevnou vidlicí a dát do něj 28" kola s plášti 40mm.

              • MlokCZ  

                A to si myslíš, že na 40–45mm pláštích bude rychlejší? Rozdíl pro nějaký stejný opravdu rychlý plášť typu G-one allround bude pro různý rozměr (1,5" vs 2,25") pro ni neměřitelný, jak bude malý (valivý odpor bude ± stejný, rozdíl aerodynamiky nejspíš pro ježděné rychlosti bude naprosto zanedbatelný a zůstane rozdíl už jen cca 300g rozdílu hmotnosti, což ji reálně zrychlý tak zhruba o 0,5% ve výjezdech dle její hmotnosti a hmotnosti kola).

                Oproti tomu pohodlí, to pozná, že bude menší.

                Pořídil bych ji 29" celopevňáka s opravdu rychlími plášti a doufal, že nakonec nezjistí, že to na tom 29" karbon s odpruženou co měla nebylo nakonec lepší (tedy pokud tam už měla opravdu rychlé pláště typu G-one allround nebo aspoň TB).

          • tomxxx  

            Ja nevim co si cekal, kdyz jsi v pozadavku rovnou napsal, lehci XC vyjizdky, lesni cesty, cyklostezky a ze si nevis rady… Pro sebe vybiram kolo vzdy na to nejhorsi, protoze na biku v klidu odjedu silnicni trasu, ale na silnicnim kole neobjedu bikovou. Osobne vubec nechapu, proc by bezny clovek jako jedine svoje kolo chtel gravel, nic ti to neprinese, jen strasne nepohodli. Na CX toho na podzim a v zime odjedu celkem dost v lehkem terenu a nemyslim si, ze je to neco, co by chtela zazivat holka na turistickych vyjizdkach.

            Ale jestli chces…

            Mne se libi Rydley Kanzo, Cube Crossrace a pak ten gravelovej canyon

            • jardalee  

              no ja treba vim proc bych chtel gravel jako jediny kolo kdybych teda uz nemel cross a par dalsich kol :) protoze bych si tam dal gatorskin 32mm na nakej rafek 21mm aby meli tak 35mm realne a jezdil asfalt a v lese taky akorad asfalt proste urcite zadny kameny ,prinejhorsim bych naky useky presel nebo prenesl ale jasne kdyz vidim co na tom lidi jezdi tak to me prijde jako zbytecny trapeni :) jako teoreticky by me stacila silnicka ale sem moc tezkej a jak uz sem psal jinde nelibi semi ty tlaky na uzkych pneu 100psi apod.

              • tomxxx  

                Ja na CX objedu i lesni cesty s nejakym korenem, co bezne jezdim na biku a moc mi to nevadi, ale pak sem s tim jednou prejizdel brdy, kde jsou sice asfalty, ale i par dost drncavejch sotolin a byl jsem vyklepanej jak hovno a uz nikdy, pritom na tohle gravely jsou mysleny.

                • jardalee  

                  jj ja bych to prave chtel ciste jako odolnejsi silnicku na oversize jezdce ,je me jasny ze v terenu to bude spatny ale zase jsou silenci co jezdi i na uzkych plastich vsechno ale podle me trpi jezdec ale hlavne to kolo :) pak tady lidi nadavaj ze vymlatili loziska za 1000km :)

    • jardalee  

      kdyz nevadi berany tak klasiku z planet x :) https://www.planetx.co.uk/…icken-rival1

      https://www.youtube.com/watch?…

    • TheJD  

      Sezen ji nejaky testovaci gravel na vikend. Nedivil bych se, kdyby ti ho omlatila o hlavu.

      Jestli jezdi 1× tydne, tak asi nejezdi nejak rychle a gravel pro ni nebude mit oproti 29" mtb s pevnou vidli zadny prinos, jen minusy. Takze jestli je XC HT overkill, tak bych zakotvil u XC HT s pevnou vidli a dal ji tam 2.25 semislicky pro objem a pohodli. Kdybys nechtel skladat, tak Orbea nabizi u Almy pevnou vidlici. Jen si nejsem jisty, jestli i v teto cene.

      • Espen  

        Já bych třeba čekal, že jestli holka chce investovat 50000,– do kola, že už by měla mít představu co chce a kde jezdí. To bych řekl, že bude zapálená cyklistka.

        • jIrI___  

          To nemusí být vůbec pravidlem. V prodejně si čím dál víc všímám, že přijde zákazník požadující kolo za 50 tis Kč a více a s kolem třeba teprve začíná a vůbec nemá představu, jestli chce silnici nebo MTB. Prostě když tam ten keš je, tak proč si rovnou nedopřát něco lepšího.

          • brtníček  

            A ten keš mezi lidma teď je. Pro prodejce je teď slušná doba. Ten dámský Canyon se Sidkou se mi moc líbí a zkusím na to přesvedčit ženu. Má 26 Cube a zkusila 29 a byla nadšená.

          • Espen  

            Jasně nee no. Ale ta jeho kámoška nešla do nějaký prodejny sólo a něco si jen tak nekoupila. Zeptala se tazatele a ten s tím dotazem přišel sem.

    • mykovec  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Speedster1944  

      Jak uz bylo zmíněno, zkusil bych tu Orbeu se Spiritem (pevná vidle) oboji karbon a raketa pohodlna to určitě je, když tam nahodi nějaké 2.2 pláště klidně g one, par lidi ji tady ma nebo jsem postřehl ve fotogalerii, ale nevím zda se vleze s cenou, protože samotný spirit stoji nějakých 12k. Ale ono to člověče vyjde, když koupíš m50 orbea alma a k tomu karbon vidlici ještě ti nějaké drobné zbudou

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.