• npeter

    Uvažuju o druhém kole, kromě univerzálu SJ FSR 2010, mělo by to být něco lehčího a rychlejšího.

    Napřed jsem zvažoval silničku (kterou jsem měl naposled před více než 20 lety, modrý Favorit), ale protože by se na ní dalo bezpečně jezdit tak akorát v zahraničí, začínám se přiklánět ke karbonovému hardtailu.

    Kdysi dávno bylo moje první pořádné kolo GT Karakoram 1993 a z té doby mám zafixováno, že na 1.5" slick pláštích jsem neměl problém stíhat kamarádům se silničními speciály na galuskách, vyjma šlapání z kopce, kde převod 46×13 na 26" ráfcích logicky nemohl stačit kombinaci 52×11… to kolo bylo celkově super (BTW jezdí dodnes), hlavně CrMo rám, který neuvěřitelně dobře tlumil nerovnosti. Přesednutí na alu Amlulet Super Lite Exo 11.1 bylo jak zlý sen :-

    Tzn. že si říkám, že lehký karbonový HT, ještě s 29" koly, by mohlo být fajn kolo určené primárně mimo terén (alpské serpentiny), ale s tím, že na rozdíl od silničky zvládne i zkratku vedoucí mimo asfalt, bude logicky pohodlnější a ne o moc pomalejší.

    No a teď tak procházím nabídky a neustále se vracím ke spešlu SJ HT Expert Carbon 29er:

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    Máte někdo zkušenost s kolem nebo aspoň s rámem? Nebo jiné vhodné kandidáty?

    A druhá věc, myslím, že nemůže stačit převod 38×11 na 29", oproti 44×11/26" je efektivně o skoro 4% „lehčí“. Koupit si ale hotové kolo a jako první věc měnit převodníky, to moc nedává smysl. Přitom verze 42/28 by problém asi řešila.

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.