• alinceb

    Nemáte někdo zkušenosti s vypletáním kol s twistovanými dráty? Konkrétně mi jde o výplet tvaru kytičky (jako na 1. obrázku). Zajímal by mě hlavně výpočet správné délky drátu popř. nějaké důležité FAQ, které bych mohl využít…:)

    Zkoušel sem googlit, ale žádnou pořádnou DIY kuchařku sem nenašel…:(

    0 0
    • Vilém  

      Nevim jak u tohoto, ale u krouceneho se davaji o 3mm delsi draty, nez u 3× krizeneho.

      0 0
    • vladaza  

      Má takový výplet nějakou výhodu?, teda kromě neobvyklého vzhledu. Co vím, tak jsem tento způsob zaregistroval /v Olomouci/ někdy na začátku 90 let a servisák mi ho nedoporučoval, snad, že ráfek dostává víc zabrat, už si ale moc nevzpomínám…

      0 0
      • Fran-tic  

        už jsem to viděl i na xc kolech a bez problému. a musím uznat, vypadá to opravdu stylově :) Viděl jsem to i vyplétat, ale sám bych se do toho neodvážil. Potom zveřejni výsledek, až nějaký bude :)

        0 0
      • Pedro404  

        Nemá.

        0 0
        • Robert_Mrkos  

          Chyba! Jak mužeš vidět na prvním obrazku má to na cyklokrosovým vypletu kvuli tuhosti ve vyšlapech a zrychleni.A to druhy má nejakej debil jen kvuli vzhledu.Tak to má většina lidí že s tim jen machrujou a nevedej proč to tak je .

          0 0
          • martinpav  

            Tak ty si aký hustý, z fotky kolesa poznáš poznaš že majitel je debil. Inak ten CX-kár musí byť iný makač keď to jazdí na singli, asi dobrý oddiel.

            0 0
      • Smazaný účet  

        vždyť jde hlavně o vzhled! vše ostatní jde stranou…

        0 0
      • Pedro404  

        V tom linku co sem dal dole píšou, že to má větší torzní tuhost.

        0 0
      • Robert_Mrkos  

        Ano má!!

        Ti co píšou že nemá tak toho očividně moc nenajezdili ,nebo teda ne například při zavodech kdy dostava kolo nejvic zabrat.Jde o to že ten vyplet dostane větší tuhost.Při narazech se tak nedeformuje a neubira cenné síly a to samé v zatáčkách a při rozjezdech.Mírně pokročilý cyklista to pozná.

        0 0
        • Vilém  

          Tys toho na takovem vypletu jiste najezdil spousty:)

          Jeste bys tedy mohl osvetlit proc to prvni je super a to druhe jen machrovinka.

          0 0
          • Robert_Mrkos  

            No na kytičkovém výpletu jsem toho teda moc nenajezdil (do 500km)nebot to bylo kolo půjčené .Jednoduše se na to poptat na závodech a je to .Ovšem pokud tam tedy někdy zavítáš ,,MACHŘE"

            ;-)

            0 0
            • Vilém  

              Vys co ty blbecku? Kecy, ktery uslysim na zavodech, od odborniku jako jsi ty, mi nedaji vubec nic.

              Narozdil od tebe, jsem uz zepar kol vypletl, i s podobne podivnejma vypletama, jako jsou tu prezentovany.

              To zes neosvetlil nic ze svych tvrzeni, jsem tak jaksi cekal.

              0 0
            • jIrI___  

              Kokotakus – řecký básník a filozof.

              0 0
        • JakeF  

          Ty vypadáš jako expert závodník… Otázka je celkem jasná, když to je tak dobrý, proč to nikdo, ale vůbec nikdo, nejezdí? :)

          0 0
          • nox159  

            tak pridam otazku, predem rikam ze na ni neznam presnou odpoved…

            Kolik lidi dneska vozi svazovane draty kdyz je to tak dobre ze ses pro to rozhodl? :)

            0 0
            • JakeF  

              Tuším to byl Blacky, kdo to má na ZTRkách a bavil jsem se s ním o tom a i mi doporučil, kde to nechat udělat… Jinak to dneska vozí hromada fajnšmekrů, Lightweight to dělá na svých kolech v základu :).

              0 0
          • jIrI___  

            Máš konkurenci :D

            0 0
          • Robert_Mrkos  

            Objasním rád…nechat si zaplést takové kolo skoro nikdo neumí a když už si chce někdo nechat udělat tak je poměrně mastný.

            A vůbec proč se do mě hned navážíte to jako závidíte že o tom něco vim nebo co.

            0 0
            • DaSnail  

              s tebou bude prdel 8o)

              0 0
            • nox159  

              kdybys to kolo zaplest chtel a mastne to zaplatil tak vynecham na tyden honeni a misto toho se to naucim ;-)

              0 0
              • Robert_Mrkos  

                a vidiš mastně zaplatil ;-). v tom tkví problém většiny lidí nebudou platit 3× až 4× víc za zapletení .Zaplést to se naučíš ale centrovat už není taková prdel ale jistě se to dá natrenovat taky.

                Záleží na hloubce kapsy,trpelivosti a zručnosti.

                0 0
                • nox159  

                  pises: „centrovat to neni takova sranda“

                  muzu se zeptat kolik si takovych kol uz vycentroval… popripade kolik si napletl a vycentroval beznych kol? ;-) dekuju

                  0 0
                  • Robert_Mrkos  

                    Já osobně jsem centrování asi 8 kol tohoto druhu přihlížel a na pár i sám zkusil takže vím o čem mluvím .A už mě začínáte unavovat s tim že se vam furt neco nelibi.

                    Když o tom hovno víš tak se tady neser.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      To je jak kdyby jsi napsal, že jsi byl několikrát v kině a automaticky to z tebe dělá režiséra :D

                      0 0
                    • martinpav  

                      Používaš ty vobec niekedy mozog? Tak ako s každou manuálnou prácou je to hlavne o skúsenostiach. Pri tomto type výpletu nepredpokladám výrazne väčšiu časovú náročnosť ako pri bežnom kolese, maximálne +20%. Pre prvú stavbu možno 40–50%. Pri bežnej cene práce mechanika sa bavíme o stokorunách (v czk, nie eur). Materiál bude drahší.

                      Aby sme sa dobrali k nejakému výsledku tak:

                      1, Vyjadri koľko wattov jazdec ušetrí vďaka väčšej tuhosti (a koľko stratíš napr. kôli váhe/aerodynamike)?

                      2, Podlož meraním vyššiu tuhosť tohoto výpletu oproti bežným kombináciam.

                      Na obe otázky stačí zdroj z internetu, predpokladám že nemáš prostriedky/ve­domosti na to by si to dokázal doložiť sám.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak ono tužší to bude skoro určitě a váhovej rozdíl nebude tak velkej… Otázka je spíš, jestli už to nebude v terénu spíš na škodu a jestli by se u lehkých ráfků nevytrhávaly niple, jak to tam jde pod úhlem.

                        0 0
                      • JSt  

                        tento vyplet snese pri stejne komponentove skladbe vetsi ranu. takze v momente, kdy u klasickyho krizenyho vypletu kopnes kolo, tady treba furt strili a to ti usetreny watty naskoci ani nevis jak. ;-)

                        nevim, jak bych ti exaktne meril rozdil v tuhosti snowflake a krizeneho vypletu, ale po promackani spic komponentove vpodstate identickych kol (stejny rafy a naby s vysokou prirubou), ti to bude jasne. jsou mezi nami i taci, kterym je hned od pohledu jasne, ze draty po sobe nesuchaji, tudiz musi byt vyplet zakonite pevnejsi. praxe to jen potvrzuje. ;-)

                        0 0
                        • martinpav  

                          Neviem, rafik je podporovany stale rovnakym poctom spic navyse pod horsim uhlom. Co by mohlo hrat rolu je spica vie preniest cast zataze na druhu pomocou toho zamotania. Asi si dam tu robotu a jedno koleso si spravim a porovnam s 3×. Tych 10e na najlacnejsie spice ma nezabuje :).

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jo, rozložíš sílu na víc drátů a tím to zpevníš. Jenže když tam dáš nějaký kulatý dráty, tak celkově to asi nebude o tolik pevnější do záběru, než ty nejlepší plochý dráty, který jsou daleko pevnější. A s placatejma to nezamotáš :D. Navíc nic moc aerodynamika a bůhví, jak to bude s trvanlivostí, fakt si myslím, že lehký ráfky z karbonu nebo nekalíškovaný ZTR by to asi nepřežily moc dlouho…

                            0 0
                            • martinpav  

                              Ak pouzijes rovnake naby a rafky a zmenist len sposob vypletu tak pocet spic sa nema preco zmenit.

                              0 0
                              • JakeF  

                                No to se má proč změnit… Vždycky ti do tahu působí jen polovina drátů (teď neberu ty asymetrický styly zaplejtání), pokud dráty takhle smotáš, tak tím rozložíš tu sílu i na ty dráty, který by jinak nezabíraly. Na stejným principu funguje svazování křížení drátů, u kterýho navíc odpadá velká část nevýhod – jdou použít ty nejlepší dráty, i když jsou plochý, niple jdou pod pořád stejným úhlem, takže můžeš použít jakýkoliv ráfky, nevypadá to šíleně a nepřidává to tolik na váze. Lightweight to třeba dělá u svých kol už v základu.

                                0 0
                                • martinpav  

                                  K zväzovaniu a letovaniu spíc: http://sheldonbrown.com/…oldered.html . Nemyslíš že to bude ten istý prípad ako pri snowflake?

                                  Vždy bude zatažená polovica drátov. Pri zmotanom výplete sa sila rozloži v nejakom pomere medzi 2 spice, ale zase máš horší uhol. Či snáď si myslíš že pri nX križení sa namáhajú len 2–3 špice protiľahlé zaťaženiu.

                                  Myslím že nám tu chýba pepa sax, ten by to rozsekol :).

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    U svázanýho výpletu právě není horší úhel… Ten tahovej drát má úhel pořád úplně stejnej, jen je celej výplet zpevněnej.

                                    0 0
                            • Vilém  

                              Proc by mel byt plochy drat daleko pevnejsi?

                              I pokud by byl nejak vyrazne pevnejsi, tak k cemu to bude, kdyz stejne driv povoli rafek?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Protože se při stejným zatížení míň protáhne a výplet je tak pevnější.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Je to nekde dohledatelny v nejaké zmerene podobe? Zajimalo by me jake jsou tam rozdily.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Někde jsem ty měření pevnosti drátů viděl, ale už to nenajdu. Já si na ty čísílka moc nepotrpím.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Ja prave nekde mam jen stary mereni z vela. Zajimalo by me neco aktualniho, idealne cely prubeh, nez se pretrhne.

                                      Proste se mi prijde divny, ze by drat stejneho prurezu, jen jineho profilu, byl nejak vyrazne tuzsi, nez kulata varianta stejneho prurezu.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        To bych taky ani nečekal… Spíš mi tam šlo o reálnou situaci, kdy CX Ray byly pevnější, než kulatý, pokud si to dobře pamatuju… A dráty třeba z Crossmaxů SLR, to bude asi ještě úplně jinde.

                                        0 0
                                  • Ossis  

                                    Nestaci prubehy v katalogu pillaru?

                                    0 0
            • JakeF  

              :D Meleš fakt hrozný kraviny… Zaprvý to profíci na S-Worksech moc neřeší, jestli to je o pár korun dražší a schopný mechaniky rozhodně maj. Zadruhý to skoro určitě nezapleteš plochejma drátama a jsem ochotnej se vsadit, že s obyčejnejma kulatejma by to klidně někdo zaplet levnějš, než stál můj výplet ze Sapimů CX Ray a to nemluvím o nesmyslech typu titanový dráty :).

              Asi to bude tím, že jsem v životě na žádným závodě nebyl, natož abych v nějakým startoval a profíky znám akorát z telky a tobě závidím, jakej jsi závodník :).

              0 0
              • Robert_Mrkos  

                OK.

                Ve světě UCI to nikdo nevozí neboť ty materiály a technologie jejich výpletů sou ůplně někde jinde.

                Jistě to budou jejich mechanici umět zaplíst ,ale proč …je to těžší(sice o málo ale oni jsou honiči gramů) a určitě když by ses podíval do let ±2006 tak bys jistě viděl že to někdo na UCI vozí.

                0 0
                • JakeF  

                  Další kraviny…

                  1. Jejich technologie nejsou jinde, než třeba právě můj výplet, většina

                  bude mít počítám zapletený kola právě na CX Ray nebo srovnatelných DT Aerolite.

                  1. oni jsou honiči gramů? :D tak to ani náhodou… jasně, vozí většinou

                  nejlepší, co sponzor vyrábí, ale rozhodně nejdou nijak extrémně po váze…

                  Jinak když se podívám do historie, tak se taky vozily véčka a ocelový rámy s pevnejma vidlema… Stejně jako u tohodle výpletu se prostě časem ukázalo, že to není nejlepší varianta…

                  0 0
                  • Robert_Mrkos  

                    Aha a ty si jako byl kolikrát na závodech světovýho šampionátu co???

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Kdo najde arogantnější osobu, má u mě milku :D

                      0 0
                    • JakeF  

                      Proč bych tam já měl bejt? Já se se závodníkama svěťáku potkávám celkem často i v čechách ;).

                      Ale teda zajímalo by mě, jaký tam jsou rozdíly ;). Začni třeba u Kulhavýho Rovalů a Shurterovo 950T, jak se liší od těch, co si můžu normálně koupit v obchodě? Věřil bych tak jedině tomu, že Kulhavý to má zapletený na DT Aerolite komplet, což sériově nejsou.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Vzdyt ty ale jezdis prd. ;)

                        Kulhaveho znas jen z plakatu nad posteli, tak nekecej… ;) :D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Odhalils mě :). U něj jsem poprvý viděl XX1 naživo, pár dní po oficiálním představení, závod s ním ještě nejel, ale zkoušel ho při pátečním tréninku.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Si myslim. Te mam prokoukleho ;-).

                            By me zajimalo, kolik lidi dalo jmeno Robert Mrkos do Sportave anebo do Googlu…

                            Stejne ho musis znat, ne? A neni to treba prave Kulhavy? :-D

                            0 0
                            • JakeF  

                              Koukal jsem, jestli to není nějakej kadet od Bulise, na 4everech moc lidí nejezdí… Ale zaprvý jsem žádnýho jeho jména nenašel, zadruhý to od nich má přes půl republiky…

                              0 0
                                • JakeF  

                                  Koukám je stejně závodník, jako je to ta největší prodejna v čr, jak tu někde tuším psal :D.

                                  Mimochodem vtipná kategorie Závody/MTB XC a v tom ani jeden, čísly 0 XC závodů. Akorát půlmaratony a to ještě ty z nejlehčích a bez konkurence :).

                                  0 0
                                  • Robert_Mrkos  

                                    Se mám jako chlubit se všim co odjedu??

                                    Proč mě jen lichotí to když lidi nevěří ..očividně na to sami nemaj ;-)

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      :D ach jo

                                      0 0
                                    • Ondry  

                                      Tak sem nahoď svůj nejlepší výsledek, pak už budou všichni držet držku, pokud to za něco bude stát :)

                                      0 0
                                    • JakeF  

                                      :D já vím, že na to nemám… Ale znám kluky tvýho věku, co na to maj a ty mezi nima jaksi nejezdíš :). Doufám, že tě příští rok uvidíme na poháru, když teda jezdíš to " MTB XC", v seznamu máš zatím akorát samý lehký 1/2-maratony, tak by to chtělo tam přidat to XCčko :).

                                      0 0
                                • nox159  

                                  zavzpominal jsem na svoje mlada leta jak jsem zavodil v modre softshelce na 15kg kole :D

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jenom 14kg kolo, ale zase v šusťákovce :D http://img2.rajce.idnes.cz/…P1050062.JPG?…

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      jedinou fotku jsem nasel z te doby je z bedny ale tu bych sem nedaval abys mi nezavidel :D

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        To jsem taky našel, ale už o rok dýl, ještě tam mám dlouhý vlasy a jsem na všech vysmátej jak lečo. No ve zkratce vypadám na nich jak retard, co se snažil ujet z ústavu :D.

                                        0 0
                                    • Robert_Mrkos  

                                      to nejsem ja vy :D :D.

                                      Kdybyste měli kolo jako já tak by jste byli docela rádi.

                                      A jméno googlit nemusíte..FB ani nic takovýho nemám takže najdete prd ;-).

                                      0 0
                                      • l.smetana  

                                        Samozřejmě že bychom byli rádi. Dokonce se s tebou vsadím,že tady nikdo nemá nic lepšího! :D

                                        0 0
                                      • l.smetana  

                                        Doufám, že nemyslíš tohle :D Našel jsem to pod emailem který máš jako kontaktní na svojích stránkách ;)

                                        0 0
                                        • raceman  

                                          tvl vis jak si tim jeho pusobenim na b-f zvedne navstevnost tech jeho stranek? :D nase nova celebrita :D

                                          0 0
                                          • l.smetana  

                                            Nová deSax :D

                                            Počkej, za chvíli začne převádět své vynálezy a jeho hláška bude „rozumím tomu nejlíp, di do řitě“. Mimochodem, jde ho najít už jenom podle jeho arogance, namyšlenosti a láskou k sebevychvalování se. Vsadím se,že se i rád poslouchá :D

                                            Viz: http://www.youtube.com/watch… Koment od Warlok :D

                                            0 0
                                        • Robert_Mrkos  

                                          Ne to jsem delal pro kamoše

                                          0 0
                                          • l.smetana  

                                            A co máš pro sebe? Resp. je možno někde obdivovat a uctívat tvůj peklosroj?

                                            0 0
                                      • Vilém  

                                        Ani na tom 4everu to nejsi ty? soude podle vyrazu mistra sveta, bych tipnul, ze ano.

                                        Za toho by byla jiste vetsina osazenstva tohoto webu opravdu rada. Ale bohuzel maji smulu, ze nejsou tak dobri jako ty a nenarodili se majiteli jednoho z nejvetsich kseftu v CR.

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        :D Tak ty jsi jasnej… Tohle zkouší děti ve školce.

                                        0 0
                                  • Ondry  

                                    První závod jsem jel ve sjezdovým dresu, kterej je mi i teď velkej.

                                    0 0
                                • l.smetana  

                                  Mě by jenom zajímalo, proč nemá kytičku ve výpletu, když je to tak skvělá s tolika výhodami. :D

                                  Nebo že by místo toho nosil kytičku spíše ve vlasech..?

                                  0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Tak to jsem mozna i ja vetsi zavodnik :-D…

                                  Akorat teda bez bedny, tu si vozim s sebou porad na krku :-D

                                  0 0
                        • Robert_Mrkos  

                          +1

                          0 0
                • martinpav  

                  Sranda, všetci vypletajú radial + 1/2×, pripadne 8/16, triplet a podobne. Čiže žiadne motané hovadiny.

                  0 0
                  • JSt  

                    pise to spravne, coz ostatne i ty potvrzujes. ;-) u malo dratu nemuzes do sebe spice zamotat, pac by se bud vytrhavaly niple nebo u nich praskaly draty. v momente, kdy ale dostanes za ukol naplest kolo o sestatriceti dratech, nic moc pevnejsiho nevyspekulujes. ;-)

                    0 0
                    • martinpav  

                      Asi si nepochopil zmysel tej odpovede. Operuje s tym ze tuhost mu zlepsuje akceleraciu, vedienie biku a ze na vyssej urovni su ine materialy.

                      Horsky: Ked si zoberiem ako sa kruti vidlica pri jazde v terene, prejazde nerovnosti, brzdeni tak koleso je to posledne co v tejto sustave hra rolu. Jazdil som tie iste kolesa na MZ z5 (30mm zelezne nohy), SID 2009, pike a koleso nikdy nebolo problem (novatec 4in1, dt revo 3×, ztr arch). Pri akceleracii bolo viac citit co mam prave obute, pri riadeni zase to ako sa kruti vidlica (hlavne z5 bola v tomto hodne zla).

                      Ziletka: situacia je podobna, nemal som problem ani na DA 1380, ani na ziadnych kolesach co som jazdil, neskrtaju, drzia pokial par krat netrafim poriadnu jamu.

                      Proste v celej sustave zvysena tuhost kolies neprinasa (alebo ja to nie som schopny pocitit :) ) ziadnu vyraznu vyhodu/bonus. Vahu, tlak v pneu, obutie vsak pocitim pri akceleracii ihned.

                      A inak ja som nikde nepisal ze ma robit snowflake na 20/24 spiciach. Je mi jasne ze zivotnost by bola mala, ak vobec nejaka. A pri 36 spiciach bude pevne snad vsetko :).

                      A este nejaka internetova beletria:

                      http://sheldonbrown.com/…el/index.htm

                      http://www.rouesartisanales.com/…3159755.html (zaujimavy je hlavne posledny odstavec).

                      0 0
                      • JSt  

                        takze podle tebe tuzsi kola nezlepsi akceleraci a vedeni bajku? a podle tebe na vyssi cyklisticke urovni se nevozi kvalitnejsi komponenty, nez ktere bezne vidis kolem sebe na silnici a v lese? ;-)

                        si musis uvedomit, ze tohle je vpodstate historicky zpusob zapletani kol, kdy tim sly zlepsit vlastnosti tehdejsiho top materialu. dnesni top material tohle technicky neumoznuje, jak sam porad omilas. taky se drive pevnost kol zvysovala zapajenim spic v krizeni, cimz se dosahlo podobneho efektu jako u twistu. pevne spojeni dratu v krizeni soucasne technologie umoznuji a na jakefem vlozenem obrazku jsi to mohl zaznamenat.

                        proste si z tohoto vlakna odnes, ze kdyz dostanes za ukol vyplest co nejpevnejsi kolo na alu rafku a 36 kulatych dratech, nevymyslis nic moc lepsiho. chtit to aplikovat na soucasne top technologie je nesmysl, pac 36 der, kulate spice a hlinik jsou davno prekonany. ;-)

                        0 0
                        • martinpav  

                          Tak ešte aj pre teba: http://sheldonbrown.com/…oldered.html :)

                          0 0
                          • JSt  

                            neumim posoudit do jake miry je ten test smeroplatny, kdyz tam nejsou zverejneny jeho konkretni vysledky. :-) pokud se rafek vychylil v radu tisicin palce a po zapajeni spic byla vychylka mensi tez ve zminovanem radu tisicin palce, je to uzasne zlepseni.

                            resp. aby byl podle me vypovidajici, muselo by se kolo zatezovat az do sve destrukce a sila pusobici na kolo v momente destrukce by teprve rekla neco o vydrzi kola.

                            cos odkazal, ma vypovidajici hodnu silne se blizici nule. ;-)

                            0 0
                        • martinpav  

                          A kde som napisal ze nezlepsia ? Zlepšia, ale v celej sústave je toľko slabšich miest že prínos bude minimálny. Mám niekoľko kolies na cesťák, obutie všade rovnaké. Ktoré kolesá myslíš že budú akcelerovať lepšie? ažké tuhé 2 kg mrchy alebo mäkšie 1400g?

                          Skús si prosím ťa ešte raz prečítať čo som napísal.

                          A kľudne postni nejaké linky na wheelbuilderov ktorý potvrdia že zamotanie špíc, letovanie, zväzovanie má nejaký rozumný vplyv na tuhosť. To že to robí lw ešte neznamená že ten prínos tam je.

                          0 0
                          • kubad  

                            LW to dělá hlavně kvůli vrzání a odírání těch karbonových drátů, tuhosti to samo taky trochu přidá, tím spojením se jakoby zkrátí délka drátů

                            0 0
                            • martinpav  

                              To som si aj myslel. Zviazaním sa akoby virtuálne zväčší príruba čo ciastočne spraví tie kolesá tuhšie. Ale prínos je podľa mňa zanedbateľný.

                              A presné číslo sa inak ako meraním nebude dať zistiť.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tady nejde o nějaký přesný čísla… Svázáním křížení je při dnešních technologiích vázáním karbonem rozdíl pár gramů a tuhost se zvýší, tak proč do toho nejít? Jinak to svazování křížení se používá mnoho desítek let a dráty se proti sobě pohybujou i když použiješ opravdu dobrý dráty. Jen je pak trochu náročnější servis.

                                0 0
                          • JSt  

                            mam stary galdovy kola 28 spic. jedny maji 220g nizky rafky, druhy maji maji 600g vysoky rafka. kupodivu se ty tezsi rozjizdeji ve stoje znatelne lip, protoze jsou nesrovnatelne tuzsi. ale tohle je extremni pripad samozrejme. ;-)

                            linky na wheelbuilderov? staci se optat, dnes uz panu, kteri neco jezdili v 60. – 80. letech, jestli si spice pajeli jen pro srandu. ;-)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Trosku jsi me nahlodal dotazem na to tavidlo pro nerez. Ja to snad zkusim, jen nevim jaky pouzit drat. Driv byl v nabidce mavicu, ale ted jsem to nemohl najit. Nemas nejaky tip?

                              Me napadl tenky drat, ktery pouzivaji vcelari na chystani ramecku, ale nevim co je to za material.

                              0 0
                              • JSt  

                                jsem to zkousel medenym z nejake civky. k pozink spicam se to cinem chytlo, ale od nerezu mne to hned odprysklo pri promacknuti dratu bez nejake predchozi pripravy povrchu spajchen.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Osobne by se mi libil nejakej nerezovej drat tak 0,3 – 0,4mm.

                                  Co bylo za drat ten Mavic, to vubec netusim.

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Tak jsem zkusil pohledat a ten vcelarskej se mi libi. Je to nerez, prumer myslim vhodnej, stoji to par korun.

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    dobry typ. do gm to mam stejnak vcelarstvi u meninske brany po ceste, tak to vemu pri jednom s tou vodickou. ;-)

                                    0 0
                            • martinpav  

                              Myslím že to môžeme nechať tak, asi sa nikam nedostaneme a máme na to každý svoj názor :). Aj tak budeme jazdiť na tom čo sa zrovna dá.

                              0 0
        • DaSnail  

          jarda to nevozí takže je to k hovnu.

          0 0
    • Pedro404  

      http://www.instructables.com/…ng---flowers

      V komentářích píšou, že obecně se vyplatí vzít dráty o 5 (jeden twist) a 10 mm delší (dvojitej twist) než pro trojitý křížení.

      0 0
    • Sup7  

      Ajaj, to přeju pěkně strávený víkend, spíš víc :-)

      U té první varianty je oproti délce pro 3× křížený výplet přidat zhruba 10mm.

      Pokud jsi ještě nic takového nedělal, pak doporučuju pořídit si pro začátek obyčejné pozinkované dráty nejlíp 1.8, pokud se ještě dají sehnat. Líp se totiž kroutí, než nerezy o ceně asi nemá smysl mluvit. Z těch si vyrobit „maketu“ výpletu, odladit délku drátu – tady není vůbec od věci mít válcovačku na závity. Až potom podle makety dělat finální výplet z nerezu. Pozinkovaná varianta se vyplatí kvůli chybám, které se nasekají při prvním zaplítání těchto šíleností.

      0 0
    • sakamoto  

      Mel jsem to na druhy fotce na zadnim kole. Draty delsi o 5mm. Bylo to tuzsi

      0 0
    • nox159  

      pecka to zkusim taky

      muj plan:

      • vezmu stare vyřazene obyč 1,8mm spice, jestli najdu tak radeji delsiniplne na zkouseni
      • probrzdeny rafek
      • starou nabu ( predni )

      narvu tam o 10mm delsi spice ( nebo tu delku ktera zbyla )

      zkusim to naplest podle obrazku, jak se to nepovede, vycvakam draty a jedu nanovo ( rozplitat to pak musi byt celkem peklo )

      jednou se to podarit musi :)

      0 0
      • Pedro404  

        Jestli to chápu správně tak když drát vyleze moc dlouhej, tak stačí přidat potřebnej počet otáček v tom twistu a tim se zkrátí, ne? A obráceně taky, pokud tam máš ze začátku víc jak jeden twist.

        0 0
    • JSt  

      jestli chces snowflake, muzes zaukolovat nakladku. ted nedavno to na pepkovi natrenoval. kdo kola dostane do ruky, je nadseny, jak je ten vyplet pevnej.

      0 0
      • alinceb  

        Nemohl bys mi poslat fotku toho výpletu od Nakládala? A nevíš, co za to zhruba chtěl? On to tady v LBC taky jeden chlapík umí, ale říkal, že se mu do toho moc nechce.

        Tohle by se ale Bořkovi mohlo líbit – byly by to C Record Pista náboje + leštěné Grandy. Svoje starý kola mám rozpletený. Včera sem ty ráfy napletl na kola kámošovi…viz. galerie…:)

        0 0
    • xshreck  

      Dneska jsem si všimnul, že ten výplet má moje spolužačka. Váží teda víc jak já. A výplet pod ní drží :-D uplně low kolo.

      To se dělalo někde přímo pro nějaké výrobce, nebo only homemade?

      0 0
    • alinceb  

      Člověk tu chvíli nepřijde a jak se to tu rozjelo. Mladej sokolík tu učí starý orly létat…no sranda…:D

      0 0
    • nox159  

      zdravim,

      tak uz jste s tim nekdo zacal? ja zacinam ted jen me zajimalo jak je druha strana vypletu posunuta proti te prvni stejne jak u 3× krizeneho? jestli se teda vyjadruju nejak srozumitelne… :)

      0 0
    • nox159  

      tak teda pleteno z 1,8mm dratu, obyc rafek od remese za 150,– a naboj tak starsi nez ja :D

      mam to napletene, vycentrovane, ale jednu pulku vypletu mam posunutou o jednu diru ( nevedel jsem jak to dat a trefil jsem to zrovna blbe ale co uz pro priste aspon vim…)

      jak je to tuhe to hovno poznam, ale nevypada to blbe, a na naplateni to neni o moc tezsi nez klasika (jen 2ky nerezy pujdou ble kroutit) delal jsem to cca 90min z toho jsem chvili zkoumal jak na to, pak jsem dal jednou kratke draty tak jsem to pletl znova…

      0 0
      • JakeF  

        To vypadá, že si ten výplet bude sedat minimálně půl roku :D.

        0 0
        • nox159  

          ti ho poslu abys posoudil tuhost je to 29er :D

          0 0
          • JakeF  

            To neni silniční? Já teď budu vůbec rád, až budu moct zase na kole jezdit, na nějaký testování tuhosti materiálu si ještě chvíli počkám :(.

            0 0
            • nox159  

              17mm nebo 19mm rafek je to tak na crosse ale cross je vlastne 29er :)

              0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        No kdyz vidim vsechny ty spice prohnute do oblouku, tak bych rek ze to tuhe nebude ani trochu, ale zase se to hodne rychle rozcentruje.

        0 0
      • JSt  

        to uz mas dotazeny jakoze? :-)

        nazivo jsem tuto variantu nikdy ani nevidel. castejsi je ta druha verze, co dal breta v zakladajicim prispevku.

        0 0
        • nox159  

          vubec nevim jak moc to dotahovat, ja to nikdy nevidel tak jsem to chtel zkusit… :)

          pokud bych se nudil i zitra zkusim naplest tu druhou variantu…

          0 0
          • JakeF  

            Ono to asi teď moc nedotáhneš, ale řek bych, že si to bude postupně sedat, jak si dráty budou „zvykat“ na to zahnutí… Ale na citybajk by to mohlo být hodně pěkný :).

            0 0
            • nox159  

              mam vizi, pujde to na takovou punkovou silnici… pro 50kg jezdce takze pohoda podle me… :)

              a neni problem pokazde jak prijedu za jeho segrou misto prederhy dotahnout vyplet :D

              0 0
    • misko  

      Ma niekto nove poznatky? Ako sa to sprava po case, ci sa to da v pohode docentrovat atd. Zaujmaju ma prakticke veci z jazdenia.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.