• Lister

    Má někdo zkušenost se střešními boxy na auto?

    Osobně nerad vozím kola na střeše, raději bych je strčil dovnitř, ale tím vzniká problém, kam se zbytkem. Nebo při cestě s potomstvem zaberou jejich přepravovadla také celý kufr a tak by se hodil nějaký slušný box na střechu – nesnáším, když se mi v autě všude něco válí.

    Podmínky – rozměry dostatečné na uložení kompletní rodinné výbavy nebo v zimě na cca 3–4 páry lyží – kolik litrů je podle vašich zkušeností potřeba? Rychlá montáž, pokud možno bez použití nářadí. Slušná aerodynamika – raději koupím dobře vyřešený box a pak budu jezdit za míň než levnou nevzhlednou krabici a pak se divil u benzínky. Tuhý, bytelný, bezpečný – abych se nemusel bát tam věci nechat bez dozoru – i když tady mám pocit, že to bude asi slabina všech boxů.

    Finanční limit dejme tomu do 10tis plus mínus autobus.

    Favority vlastně žádné nemám, vcelku tíhnu k Thule, protože mě jejich věci zatím nezklamaly, ale nebráním se i jiným variantám.

    • vendetta  

      Mame Thule Pacific 500. Bezproblemu pojme 4 pary lyzi a snowboard, mozna by se tam vesly jeste nejake bezky, kazdopadne se tam vejdou jeste dalsi dva pary lyzaku velikost 5 a 8. Myslim, ze tato velikost postacuje. Tez zalezi trochu na velikosti auta, pokud ma clovek mensi, tak rozmernejsi boxy by uz volit asi nemel.

      Zpracovani je dostacujici, zadne problemy po 6 letech. Maximalni mozna rychlost je tusim 130 kmh, v zime se moc rychle nejezdi, nicmene jsem s tim jel asi max do 160 kmh. Velmi me zarazilo reseni klicu spolecnosti Hakr, Neumann a Thule – co se tyce nosicu kol, stresnich nosicu tak klice se shoduji. Maji nejake oznaceni Nxxx. Coz nechapu jak muze byt mozne. Mame dva nosice kol Thule se stejnym klicem a pasuji k dalsim stresnim nosicum… Ne-li jeste k boxu, bych se musel podivat.

      • Lister  

        Takže zámky tam jsou stejné jako u nosičů kol? To opravdu není moc ideální, protože ty klíče fakt stojí za houby. Bych si představoval že pro boxy by mohli mít vymyšlené něco lepšího. Kolo bych na autě samotné nikdy nenechal, ale ten box bych potřeboval někdy opustit.

        Doplňující dotaz k otvírání – předpokládám že oboustranné má smysl až při určité šířce boxu? Ze zkušeností – je využitelnější box užší a vyšší nebo raději volit box s větší plochou?

        • vendetta  

          Ne, klice boxu nejsou stejne s nosici kol atd, dival jsem se. Nicmene tez to nebude zadny zazrak v bezpecnosti. No proste cennosti (i lyze) bych tam urcite pres noc nenechaval. Tak jak jsi psal…

          Jiste, otevirani ze dvou stran az pri vetsi siri. Jinak myslim, ze v navodu se vyhradne psalo, ze ma byt nosic na jedne strane. Nikoliv uprostred.

          Nevim jake jsou rozmery uzsiho. Nicmene vyssi box mi prijde univerzalnejsi, ze proste opravdu tam postavim i ten lyzak bez problemu. Krome toho pozadavkove by ti ten Pacific 500 mel urcite bohate stacit.

        • Sidney  

          Oboustranné otvírání má spíš smysl, pokud budeš mít na střeše ještě něco jiného, např. kola. U rozměrů boxu je důležité, co budeš vozit. Širší se třeba perfektně hodí na dětský kočárek.(to je výhra při balení, protože máš najednou prázdný kufr ;-) ). Vybíral bych prvně podle délky – např. podle předpokládaných nejdelších lyží a pak bych v této délce vzal spíš širší box. U boxů nad 190cm pozor na délku auta, na sedany už by se nemusel vejít.

          • Lister  

            Že bych tam cpal kočár, mě ani nenapadlo. Máme mrchu velkou houpací – kočár se 4 velkými koly a klasickým houpacím podvozkem. Když podvozek složím, tak má na výšku 45cm, takže dát do do boxu spolu s korbou nasebe bez šance (on by se do většiny na výšku asi nevešel ani sám), a když je položím za sebe, tak to je kolem 170cm a zabralo by to celý středně velký box. Kočár jedině do kufru a ostatní zavazadla na střechu.

            Lyže nebudou problém, nikdo z nás nevozí nic delšího než 160cm.

            Kolik by mohla být největší použitelná délka na běžný kompaktní hatchback, aby to nezavazelo zadním dveřím – kolem 190cm by snad neměl být problém.

            • Sidney  

              Z kočáru jsem oddělal kolečka, korbu a tu lehací část, takže mi zbyla ta kovová kostra. Ta se do rakve akorát na šířku vešla. Právě protože je kočár tak neskladný, tak to, že se dostal do rakve moc pomohlo. Obvzlášť když jsem ještě balili dvouvozík za kolo, dětskou postýlku a komplet výbavu pro 2 děcka…

              Kolem 190cm na hatchback bude na hraně, zkus si to změřit. Nesmí to moc vykukovat nad přední okno, pak to zavazí ve výhledu při řízení…nehledě na to, že velká rakev na malým autě vypadá blbě ;-)

              • Lister  

                Když tě tak čtu, tak předpokládám, že na kouli jsi měl ještě nosič s minimálně dvěma koly :-)

                Takhle "porcovat kočár by se mi asi nechtělo, hlavně kvůli tomu, že ho často z auta vytahujeme, třeba když se někde po cestě zastavuje.

                K těm rozměrům – to bude asi nejlepší vyzkoušet. Z počátku jsem si myslel, že boxy mají pevná místa k uchycení fixačních bodů, ale jak jsme se díval na Thule, tak tam jsou poměrně dlouhé drážky na posouvání fixačních bodů (a tím pádem celého boxu) dopředu a dozadu. Tak dnes nahodím na auto příčníky a zkusím proměřit, jaká délka by připadala v úvahu. Ještě zkusím nahodit jeden nosič na kolo, jestli by se teoreticky nějaký box nevešel na střechu i s ním.

                Ještě obecný dotaz ke kvalitě izolace – nezatéká do boxů, lze tam bez potíží naskládat věci i bez důkladné ochrany proti vodě? Napadlo mne to právě v souvislosti s těmi drážkami v podlaze boxu – zespodu sice neprší, ale vody lítá při jízdě kolem auta hodě.

                • Lance  

                  tak izolace tam snad neni vubec zadna, aspon ja tam nic nemel, to vrchni viko ti prekryje spodni,tak je to ok, vyzkouseno jizdou v brutalnim desti jak na dalnici,tak po okrskach a i stojici auto v desti,tak uvnitr ani kapka.

                  nejvic vody zrejme bude z lyzi kdyz na to zasviti slunko :-)

                • Sidney  

                  Dokonce se mi natěsno podařilo na střechu dát tu rakev a ještě dva nosiče na kolo (thule). Byl to sice trochu ježek v kleci, aby se to tam vešlo… Rakev má ty body posuvný o cca 20cm, takže si s polohou můžeš trochu vyhrát. Porcování kočáru bylo jen při cestě na dovolenou a zpět. To ikdybych ho měl v kufru, tak půjde obtížně vytáhnout.

                  Do boxu mi nikdy nezateklo, naopak když tam byly lyže od sněhu, tak dírami ve dně ten rozpuštěný sníh vytekl

                  • Lister  

                    Díky za info.

                    Tak jsem to proměřoval a s tou délkou je do dost nahouby. Víc než 170–175cm tam nenacpu. Od otevřených dveří k zadnímu příčníku je maximálně 50cm, příčníky mezi sebou mají 70cm, takže celkem 120cm k přednímu. Kdybych tam dal 190cm box, tak bude vepředu vyset 70cm a dobrých 40 čísel by bylo nad předním oknem ⇒ nepoužitelné :-(

                    Takže jedině krátký široký box – tím padá možnost vozit box a alespoň jedno kolo, protože s tím nosičem tam nenacpu širší box než cca 60cm. Vidím to na Atlantis 200 nebo docela dobře taky vypadá Hapro Carver 5.5.

                    • Sidney  

                      Asi Ti to jinak nepůjde. U nás bylo nejhorší období na balení, když bylo staršímu do 3 let (máme je 1,5 roku od sebe). Teď když jim je 3 a 4.5, tak už rakev používám jen vyjíměčně. Na letní dovolenou jsme se bez problémů vešli bez rakve jen s dospělýma kolama na střechu. Jak se nemusí tahat kočáry, postýlky, vozíky, plíny a dětské jídlo, tak bagáže výrazně ubude. I na hory jsme letos jeli ve 4 dospělých bez rakve, ale to už je spíš otázka na velikost auta.

                      Každopádně bylo období, kdy nám velká rakev fakt moc pomohla s komfortem na dovolené s dětma ;-)

                      Za mě Thule nebo Kamei, jsou kvalitně udělaný a i v zimě zámky fungují. S Hapro nemám zkušenosti. Vyvaroval bych se Hakru, viděl jsem jich několik hodně brzo rozlámaných.

                      • Lister  

                        Asi ještě dost roků bude doma vždy jeden svišť, který ten kočár bude potřebovat. Box je přechodný stav, na příští rok už bude nová kára – měla být už na tento, ale trochu mne překvapila dodací doba, takže už se to nějak na tuto sezonu nestihne :-(

                        Asi vyhraje to Hapro, protože při délce 179cm, je to nejdělší box, který na střechu nacpu a ještě přitom slušně otevřu zadní dveře – bohužel zasahují do střechy opravdu hodně. Mít takového Golfa, tak nebude problém, ten má páté dveře mnohem víc svisle.

        • Lance  

          idealni je mit boxy dva, viz nize :-) jeden na lyze, druhy na zavazadla, nevim jak bych dal do tech „lyzarskych“ ty tri kufry

          • Sidney  

            Nebo pořídit jeden velkej. Dlouho jsem přemýšlel jak velký box mám koupit a nakonec jsem se kvůli běžkám rozhodl pro 230cm box . Ze začátku jsem si říkal, že jsem to s tou velikostí přehnal, ale od doby, co máme děti a známí taky, tak jde náš box celkem na odbyt, najednou se všem hodí, jak je velikej (má 475 l).

            • kolda  

              na jakem aute to vozis?

              • Sidney  

                Měl jsem Toyotu Corollu Verso a bylo to tak akorát, že to nevypadá blbě. Vyzkoušený je to i na Renault Megan kombi. Večer třeba najdu foto ;-)

        • enjoy  

          Thule ma 200 kombinaci zamku, takze se stava, ze se zamky shoduji.

          A co se tyce brouseni cisel, to nabizime vsem zakaznikum(prodavam Thule).

    • Lance  

      Tak zrovna s boxem jsem jel pred mesicem a pul do nemecka a reknu jedno – skvela vec :-), mel jsem pujceny nejaky starsi od znameho, jak jsem ho videl, rek jsem si,ze je to velka krava, na aute to tak nevypadalo, byl to fakt box na zavazadla, na lyze ma jiny, uplne krasne jsem do nej dal tri vetsi cestovni kufry plus jsem vyplnil mezery mezi nima

    • blaf  

      myslím, že s Thule chybu neuděláš, měl jsem v zimě pujčenej box od známýho a montáž byla absolutně bez problému, bez nářadí, narvali jsme do toho 4× lyže, jedny běžky, dvě prkna a ještě nějaký oblečení volně poházený, bohužel si nepamatuju co to bylo za typ, ale vybíral bych primárně podle rozměrů (rozumný mi přijde tak cca 60cm x 200cm) a systému uchycení

      aerodynamiku nevím jakou mají Thule ve srovnání s ostatníma, ale celkem mě překvapilo, že odpor byl o dost vetší než s čtyřma kolama na střeše, čekal jsem, že to bude naopak, ale s tim se holt nic neudělá

      bez dozoru bych to moc nenechával, Thule má cca 200 sad zámku a ty se neustále opakujou, takže máš celkem velkou šanci, že po Čechách najdeš lidi se stejným zámkem/klíčem a ještě větší šanci, že se najde zloděj co má ty sady všechny :) někteří lidi psali, že ze zámku vybrousili čísla, pak aspoň nikdo neví, kterej klíč tam pasuje a musí to vyzkoušet

      • Lister  

        celkem mě překvapilo, že odpor byl o dost vetší než s čtyřma kolama na střeše

        To bych taky čekal naopak.

        ze zámku vybrousili čísla

        To není úplně špatný nápad.

        • Lance  

          tak odpor to ma skoro brutalni, ale spotrebu jsem i presto cekal daleko vetsi, takze jsem to neresil, ale je fakt, ze kdyz nekam jedu, tak litr, dva, tri sere pes

        • HKou  

          Vzhledem k existenci univerzálu (za 2.5 GBP) je to asi úplně jedno :(

    • Lister  

      Doplňující dotaz k vožení lyží – má vůbec cenu dokupovat nějaké adaptéry pro uložení lyží do boxu nebo to tam prostě skládáte bez nich – neviděl bych v tom problém.

      • drbo  

        nema, bohate splni funkci ty default stahovaci reminky co dava Thule.

        • Zora3  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Lister  

      Díky všem za připomínky. Nakonec to vyhrál box Hapro Carver 5.5.

      Po prvním použití krátké hodnocení: box je docela robustní, má dole kovové výztuhy, dobře se otvírá, ale jen připevněný na střechu – otevřít nepřipevněný box je trochu porod – ale to bude asi u všech podobné. Při délce 179cm, ja asi nejdelší, co si mi na auto vleze. Musím řict, že jsem to odhadl úplně přesně – je tak akorát, vepředu moc nepřečuhuje, kufr otevřu bez omezení, na autě vypadá „přiměřeně“. Upínací systém je dobře vymyšlený. Vleze se do něj dost, jen kvůli aerodynamickému tvaru je potřeba dobře rozmýšlet, co kam dát – vepředu je dost nízký.

      Při jízdě spokojenost – krom vožení kol na střeše ale nemám srovnání. Odpor vzduchu je cítit, ale možná to spíš dělá ta váhová zátěž, protože s prázdným se jede celkem dobře. Hluk únosný, při tachometrových 110 je to asi jako při 130 bez boxu – takže pohoda. Největší překvapení je spotřeba. Běžně jezdím dálkové trasy kolem 5 litrů. Po 500km s boxem s plnou zátěží a s permanentní klimou jsem se dostal na 6 litrů a to jsem na to musel často hodně šlapat, abych se úplně necoural. Možná má ten nízký tvar fakt něco do sebe?

      Celkově spokojenost, utracených peněz nelituju, hodit se bude často.

    • kolda  

      oživím vlákno. chystám se koupit „rakev“ na střechu, měl jsem vyhlídnutý Thule Pacific 500, ale mám teď nabídku koupit minimálně jetý Jetbag Apollo 500. ten Jetbag jsem měl i půjčený na autě. cenový rozdíl jetý vs. nový by byl cca 2.500.

      máte někdo zkušenosti s uchycením Fast Grip, ideálně ve srovnání s klasickým U profilem ( v podstatě jediný rozdíl mezi Apollem a pacificem). má smysl za to připlatit 2,5t?

      • Lance  

        zdar, jel jsem s obema jak fast-grip – mel jsem ho pujceny na lyze pacific 500, tak s u profilama a je to nebe a dudy v rychlosti pritazeni a pripnuti na strechu, nehlede na to, ze kdyz mas ty U profily,tak ty plastove vrtulky rady praskaji- nevim jak u thule, ale co sem mel pujcene,tak to praskne a pak se protaci, takze s tim priplacenim ti neporadim, ale ja uz bych asi do nej sel do fast gripu, vim, ze kdyz bych koupil U profil, tak bych byl casem nasrany, ze sem nevzal to jednodussi reseni

        • kolda  

          s tím praskáním bych strach neměl, ale v rychlosti tam rozdíl asi bude…

          ovšem velký rozdíl bude i v rychlosti případné krádeže ne? :)

          • Lance  

            tak to asi ano :-(, protoze mi prijde, ze ty celisti jakoby odpacis, proste zlomis – ale nezkousel jsem to, kdezto Uprofil bys musel riznout, kazdopadne jsem taky chtel rakev,ale ty U profily me odrazujou

        • nitraq  

          S uchycenim na U profily a plastovy vrtulky mam cca desetiletou zkusenost u Thule. Montaz je sice trochu opruz, ale zas tak dramaticky rozdil to neni. Po par montazich jsem na case cca 20 minut zahrnujici jak rakev, tak pricniky na hagusy, oboji Thule. Moje rakev uz bude mit tech deset let a vse je stale puvodni. Kazdy rok pouzivano minimalne dva tydny v zime, obcas i tyden v lete. Nevim jak je to reseno u rychloupinacich reseni, ale u klasiky mi prislo jako vyhoda navrtat si vlastni otvory ve dne, kdyz nevychazeji stavajici otvory. Toto me cekalo pri zmene auta, do puvodnich otvoru jsem se proste nevesel.

          • Lister  

            Tak 20 minut by se mi s tím drbat nechtělo.

            Příčníky mám na autě do do 5 minut – a to mám obyčejný hatch s přípravou montážních bodů ve střeše, takže musím montovat imbusem. Rakev je pak na střeše do 3 minut včetně sundání z nosiče, kde je standardně uložená. Osobně si rychloupínací systém boxu nemůžu vynachválit, prostrkávat někam nějaká účka a montovat to pomocí klíče už by se mi nechtělo.

            • kolda  

              klíč není potřeba ani na ty U profily.

              pořád to zvažuju, rakev budu mít na střeše celou zimu (na lyže jezdím cca 3× týdně) a v létě mě těch pár minut při montáži před dovolenou asi taky nezabije.. je to dilema. :)

              • Lister  

                Jestli není potřeba klíč, tak to bude asi celkem fuk. Pokud ji nehodláš sundávat, tak bych se na to možná vybodl a koupil tu levnější.

                Já jsem u Thule nesehnal nic, co by mi rozměrově sedělo, tak jsme skončil u Hapro Carver a tam je velmi hezky vymyšlené upínání pomocí kleští, které se uvnitř stahují otočným prstencem velkého průměru – a drží to opravdu fest.

              • Lister  

                Jedna připomínka – pokud máš garáž, tak si ověř, že se tam s boxem vlezeš – vůbec mě to nenapadlo řešit a pak se při prvním couvání divil, že tam mám na výšku rezervu cca 2–3 cm – couvat musím velmi opatrně a hlavně moc nehoupat :-)

            • nitraq  

              20 minut to mam vcetne vyndani rakve ze sklepa a protahovani stahovacich pasku. Zda se to jako dlouha doba, ale darovanemu koni na zuby nehled, tak jsem rad za to, co mam:)

      • PsychoSX  

        Mám dva roky permanentně na jedničkový Fobii combi bez sundavání Thule Pacific 600 a nemůžu si vynachválit. V létě k němu přindavám 2× Proride nosiče na kola. Nemůžu na Thule říct jediný špatný slovo. 4členná rodina v létě na dovolenou, dva biky, jedna 16ka, jedno odrážedlo, jeden dvojmístnej Chariot a všechno na dovolenou včetně stanu a spacáků. Sice trochu tetris se skládáním ale nakonec se vešla i basa piva.

        • pepek  

          dva roky permanentně . . . . . . bez sundavání Thule Pacific 600 – to se pak ale fest prodraží, ne?

        • Jetson  

          To celkem vysvětluje Tvůj nick.;-)

          • PsychoSX  

            Při objemu 5–7tis km autem ročně to fakt neřešim…

            • Jetson  

              Já to myslel ve vztahu k tomu nakládání rodinky a jejich nezbytností. Z toho jsem taky vždycky „psycho“.:-)

        • kolda  

          jestli jsi na rodinnou dovolenou propašoval basu piv a šestnáctku, tak máš můj obdiv :))

          • madcat  

            Hlavně ta šestnáctka vyžaduje nadprůměrně tolerantní manželku :)

          • PsychoSX  

            Tak, aby nedošlo k nějakým omylům (obdivu k mé osobě zřejmě trochu ubyde), 16ka byl Hotrock od Spešlu, se sundanejma pedálama a otočenejma řídítkama, basa piv malá na 11 kousků bernardovo svátečního ležáku. Ale jinak je manželka tolerantní dost :)))

    • Sgt Pepper  

      já bych neriskoval…

      http://cellar.org/…/baboons.jpg

    • vojtechposmourny  

      Ahoj,

      mám Jetbag Apollo 500. Aretace, jeden trojbodový zámek, slušná cena (cca 4k). Používám ho cca 4 roky a zatím bez ztráty kytičky. Jinak Jetbag je jakási podznačka nebo dceřiná značka Thule.

    • JMT  

      Když už někdo toto téma vytáhnul, přispěju. Pořídil jsem na Oct scout příčníky Thule a box Thule Ocean 780. Myslel jsem, že to bude fungující komplet a ono fakt ne. Celkem se zvýšila spotřeba a hravně to hrozně hučelo. Tak jen aby si někdo nemyslel, že když bude vše Thule, že to bude super.

      • Sidney  

        Spotřeba se zvedne vždy, počítej kolem 1l/100km v závislosti na rychlosti. Měl jsem originál příčníky od Toyoty (nevím, kdo to vyráběl) a pískaly a hučely hrozně, navíc šly velmi špatně montovat. Teď mám příčníky Thule a je to podstatně lepší.

        Pokud to ale jen trochu jde, tak radši pracně skládám věci (vč. kol) do auta, než dávat nosiče. (menší spotřeba,…)

        • kolda  

          ta spotřeba se podle mě citelněji zvedne jen na dálnici při vyšších rychlostech. při jízdě mimo dálnice jsem zvýšení neregistroval.

          ale raději dám 1l/100km navíc, než se nechat rozsekat lyžema nebo kolama, kdyby to do mě někdo napálil.

          • Sidney  

            To je na rozhodnutí každého soudruha ;-)

            Já jsem spíš myslel problém nechat chvíli kola v nosičích na střeše bez dozoru. V autě přikryté tak, že nejsou vidět mi příjde bezpečnější. Dál záleží na velikosti auta a možnosti náklad poskládat.

      • Lance  

        ne ze by mi to bylo jedno, protoze prachy fakt nemam, ale zvednuti spotreby fakt neresim, bud tam chci jet nebo ne, pak i kdyby to zralo 20 na sto, tak je mi to tak nejak jedno

    • PetrVorel6  

      Mám sice zkušenosti jenom s jedním střešním boxem, ale během několika měsíců poměrně častého používání bych nedokázal říct jedinou věc, co by mi vadila. A proto doporučuji tento model

      http://www.srovname.cz/…en/k.1891775

      Petr

    • Paja29  

      Já si pořídil americkou YAKIMU za pakatel 3 tisíce kč na nosice.com. Jsem moc spokojený. S děckama jezdím na výlety dost často, takže ho využívám maximálně.

    • Pan Jan  

      Oživím vlákno. Hledám rakev, požadavky: Vnitřní délka min. 190 cm, výška min 35 cm, šířka – čím větší, tím lepší. Dále oboustranné otvírání, pokud možno černá barva. Vozím v zimě docela dost lyží a Viano jsem prodal, takže musí na střechu. Bude, pravděpodobně, celou zimu na střeše, proto nechci Thule apod.

      Cena samozřejmě rozumná, ačkoliv není hlavním kritériem. Plánuji nákup nového boxu, neb odpis DPH…

      Zatím vybráno toto Nemáte s tímto boxem někdo zkušenost? Tváří se to jako Ital, dokonce jsem našel nějaké video s crashtestem, kde to vypadá, že i udrží na střeše.

      • nzg  

        Já mám přes rok Hapro Traxxer a spokojenost. Stojí sice skoro co Thule, ale není tak u zlodějů proflakle a i zámky má lepší.

        • Pan Jan  

          Hezké, koukal jsem. Ale celou zimu bude na střeše skoro na ulici, sice pod kamerou, ale i tak už by těch cca 12 tis (za ten větší) bolelo. Zámek zrovna moc neocením, to je tak na to, aby se za jízdy neotevřelo víko.

    • Tehu  

      Mám Thule pacific 600 a myslím že je tak akorát. I pro pětičlennou zásobu lyží nebo snowboardu + nějaký blbosti okolo.

      Edit: aha staré téma

    • Petrousmatous  

      Jaký box je podle vás nejkvalitnější?

      • Barak  

        Zalezi, co presne ti ma řešit.

      • tom.kh  

        To máš úplně jednoduché… Ten nejdražší… :-D

        Mám Thule Excellence XT a nic lepšího jsem zatím na střeše nevozil… Když potom porovnáš se základní řadou, tak je to mazec. Asi jako kolo za trojku a za 250… Prostě rozdíl v každém detailu.

        https://www.thule.com/…-xt-_-611906

        • obda  

          Na běžky krátký ;)

        • makak  

          38 tisíc za box je trochu nesmysl, co to umí tak výjimečného ? Vidím nějakou síť, otevírání na obě strany a exkluzivní dvoubarevný provedení …

          • tom.kh  

            Nic přeci, je to jen krabice na střechu… ;-) Zrovna tak kolo z marketu je také kolo… Použité materiály nejsou tenké jak kelímek od jogurtu, rozhodně bezpečnost… při nehodě z tohoto boxu nikdy náklad neopustí box předem, je tam dvojtá špice, atd. to chce prostě vidět a porovnat naživo. Taky ale neváží 10kg, takže kdo má střechu na 50kg zatížení tento box může být i nevýhodou v nemožnosti naložit nic těžkého. To si málokdo uvědomí a narve box lyžema bez ohledu. Nejlépe je v boxu ani nezajistí popruhy (jak je povinné) a při drobné nehodě je pak hned veselo.

            • kadlec  

              Mas pravdu, koukal jsem na nej, krasnej box, jen ta cena

              Sam mam pacifika, neni tak peknej, slabsi matros, ale otvirani na obe strany mam taky a pripevneni na pricniky stejny. Funkci plni stejne, na octavku a peugeot508 to staci. Mit X5 nebo neco v cene nad 1mil, koupil bych si taky hezci.

              A mam dlouhej 2.1m a narvu tam toho mraky

        • petrx  

          Tahle kombinace mě připoměla vtip, který koloval za socíku: Jak zdvojnásobit cenu trabanta? naplnit nádrž benzínem :-D

          • KoudakT  

            Tak je to ve výbavě Laurin & Klement. Taky mě to v první chvíli napadlo, ale pak jsem si všiml :-D Motor asi taky nebude základní ;-)

            • tom.kh  

              Normální 2.0 TDI s lehce zvýšeným výkonem z fabriky. Dával se tuším do Oct. RS, asi 125kW dle TP. Do kopečka to jede hezky, ale na rovince to končí na 210 tacho… víc ani ťuk… přecijen je to docela krabice.

          • kadlec  

            By musel mit spis dacii

            • petrx  

              To vyjde na stejno, low-end jako low-end, bez ohledu na to, že Rumuni stejně jako Češi dělají z obou krabic pomalu prémii.

    • Petrousmatous  

      No chtěl bych to na lyže, ale abych tam dal i nějaké věci kolem…

    • Martinek1  

      Co takhle box Thule? já mám dynamic 320 litrů, kupoval jsem z neumax.cz, Thule je kvalitní značka, takže to i vydrží

    • MirekZ  

      Pokud by někdo chtěl co největší, tak mně se osvědčil Neumann XX-line. Stojí lehce pod 10t, objem kufru oktávky combi znásobí dvěma (má objem 630 litrů). Jo a vejde se do něj složenej Chariot pro 2 děti ;-) a ještě další věci. Mám ho čtvrtej rok, zatím bez problémů.

      • xpj  

        Já jsem na něj taky koukal, ale nakonec jsem zvolil Hapro Traxxer 8.6. Přišel mi lépe zpracovaný, super uchycení a hezčí design. A vejdou se do něj dlouhé běžky.

      • tromboonen  

        Jj, taky jej mám, oproti Thule totální socka, uchycení jak od krále klacka, ale je tam ten objem a na občasné používání OK, kamarád měl to Thule co tady někdo odkazoval na Volvu, protože parkoval ve městě u baráku tak jej jednou z lenosti nesundal (nechal prázdnej na autě) a už jej nemá… nehledě na to, že se tam vleze o dost míň věcí, ale zato aero, dokonalé a jednoduché uchycení, perfektní funkce, na časté používání se to asi vyplatí, na dovču párkrát za rok stačí ten Neumann.

        • MirekZ  

          Tehdy jsem zvažoval Neumann a nebo Thule, modely si už nepamatuju. Cena Thule skoro 20 t a rovnou mi k tomu nabízeli nějaký extra upevnění proti krádeži… Hapro jsem tehdy neobjevil, možná se neprodávalo a nebo ne tenhle model.

          Naše použití je, že to dám na střechu tak 10× ročně, v zimě s lyžema a v létě s Chariotem a dalšími věcmi (kola jsou na kouli). V zimě to nechávám opřený v garáži včetně příčníků a jen dávám a sundávám, otázka 10 minut. Letos bude první sezóna bez Chariotu, tak ji možná ani nebudu potřebovat.

          • tromboonen  

            Jasný, já u Neumanna řešil navrtání a úchytky v určitém místě (Viano nemělo hagusy, jen pevné body ve střeše na příčníky) a byl to opruz, na druhou stranu u těch moderních a uživatelsky příjemných by se to možná řešit nedalo, tam to má prostě nějaké vzdálenosti mezi body pro uchyćení a konec… jako relativně levný je to Ok, když člověk skousne trochu jebání.

    • Sgt Pepper  

      :-)

    • Petrousmatous  

      Super tak díky hoši za rady, zvažuji ten box od Neumann

    • K2  

      Čau, máte zkušenosti s aktuálními řadami (2017/2018) boxů Hakr?

      https://automotoprikryl.cz/…gic-line-400

      Líbí se mi tenthle, ještě pokukuju po Neumanu

      Na závěr jeden tip. Na 4Biku se dají boxy Hakr, Neuman možná i Thule sehnat s výstavní slevou kolem 20%

      Je to zajímavá nabídka a zvažuju právě nákup toho Hakru Magic 400.

      Díky za Vaše zkušenosti

      • robil  

        Ahoj, kupoval jsem tento box loni v březnu. Kupoval jsem od firmy automotopřikryl, jednal jsem s paní Přikrylovou, jednání a ochota nadstandardní. Když jsem zmínil výstavní slevu, dostal jsem jí i mimo výstavu.

        Box odpovídá cenovce, takže přiměřená tuhost, otevírání na obě strany, aretace otevření pružinou.

        Jediný co mi trochu vadí, že pokud ho zavřu, nezacvakne se zámek automaticky a musím ho zamknout. Pokud bych ho zapomněl zamknout,což by šlo protože klíč jde v odemčené poloze vyndat, asi by se za jízdy mohlo víko samo otevřít, a to by byl nejspíš problém.

        • K2  

          Díky za tip, jednal jsem s mladým prodavačem a ten zmiňoval, že slevy pouze na výstavě :-)

          Klasická otázka:

          Šel by jsi do něj znova? Nebo by jsi šel do něčeho jiného/lepšího?

          Díky za info

          • robil  

            Když jsem box vybíral, tak jsem se rozhodoval mezi tímto a srovnatelným od f.Neumann a tenhle po slevě vyšel levnější. A navíc se mi vzhledově víc líbil, což je ale subjektivní. Mám ho v bílé barvě.

            Používám ho jenom v zimě na lyže, takže jsem ho za ten rok použil asi 3×. Tím pádem těžko hodnotit, ale krom toho zamykání nic co by mi na něm vadilo. Jo a kombinace box + příčníky Thule Wingbar na dálnici prý „píská“ – já to

            ale neslyším :-).

            Určitě jsou i lepší boxy. Ale dražší a při mojí četnosti používání mi přišlo zbytečné platit víc.

            Pokud bys potřeboval, mám asi i telefon na paní Přikrylovou. Sleva byla i na ty příčníky.

            • kadlec  

              Hakr ma celkem peknej design, ja mam Thule, ale kdyz jsem kupoval,tak v hledacku byl i Hakr

              ale nelibej se mi ty vzpery a hlavne montaz tou kridlatou matici a trmenem, Thule ma rychlejsi resni a ceny mi v ty dobe prisly podobny, takze jsem bral Thule, vozim ho v lete i zime

              ted po nemecku 160–170km/h a pohoda, sice to nebylo i s wingbarama tichounky, ale v ty rychlosti bude slyset cokoliv a urcite i vic

    • K2  

      Ahoj,

      u Hakru je možno doobjednat rychloupínací systém a pak je to upnuté celkem rychle

      https://automotoprikryl.cz/…-system-hakr

      • poslední generace Hakru má kovové výztuhy

      PS: Montáž matkami je opruz, hlavně u boxů, které se otevírají z jedné strany. Dosáhnout na druhou stranu a přidržet si U šroub je nadlidský výkon

    • Margareta  

      Zdravím máte někdo zkušenosti s boxy Neumann, zvažujeme jeho koupi jelikož se dá koupit za rozumné peníze.

      • cess  

        Několik let používám model S-line a žádné problémy. Plast, lak i panty drží.

      • AV  

        Zajeď si pro něj do Tuchlovic (nemáš-li to moc daleko), tam je vyrábějí. Skladník ochotně vybere kus s nepatrnou „vadou na kráse“ za příjemnou cenu. 8-)

      • K2  

        Z mého pohledu jsou Neumanny z silnějšího plastu než Hakr, ale jsou dražší.

        Kupoval jsem Hakr na výstavě 4Bike se slevou a cena byla bezkonkurenční, takže jsem vzal Hakr a taky spokojenost

        Chybu neuděláš ani s jedním…

    • dejvik35  

      My jsme kupovali přímo na prodejně v Tuchlovicích tento model a jsem s ním maximálně spokojeni.https://www­.neumax.cz/au­tobox-neumann-adventure-205-antracit-hacek-p278074/?cid=1290, box je na rychloupínáky a dá se otevřít z obou stran. Hodně cestujeme, takže bývá dost vytížen.

    • Tecka  

      Chci si koupit střešní box a zjistil jsem že „Obchod Thule“ má pro SK trh daleko zajímavější ceny jak pro český

      https://www.obchodth.cz/…eroskin.html

      https://www.obchodth.sk/…eroskin.html

      Oba obchody mají zablokované země / vazbu na PSČ. Psal jsem jim na toto téma včera a samozřejmě bez reakce.

      Napadá někoho, jak to „odrbat“ a ušetřit? :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.