Křupnutí v řadící páce Shimano 105

25 nepřečtených
  • blept

    Ahoj, vzadu na kole mi nešlo přehodit na největší kolečko a tak jsem si našel několik návodů a zabil tím celé odpoledne. Bezvýsledně. Nevím jestli za to mohla nefunkčnost barrel tuneru, jehož funkci jsem se snažil nahradit tím, co je u páčky. Každopádně to došlo tak daleko, až jsem si řekl: „Třeba na to jdu moc zlehka“ a tak jsem víc zabral, ani ne o tolik moc víc a v páčce se ozval nějakej zvuk (nevim jestli to bylo rupnutí) a řadit už nejde vůbec. Ještě jsem na to nekoukal, ale mam se spíš rozloučit s páčkou, nebo se z ní třeba uvolnil drátek a poznám to nějak? Předem děkuju za odpověd.

    0 0
    • blept  

      Ještě bych doplnil, že v ní cvakne, jakoby se dalo přeřadit o jeden stupě¡tam a zase zpět, víc ne. A kabel je relativně naplej, rozhodně nepovolil, nebo to minimálně mimo tu páčku není zřejmé.

      0 0
      • Jakobo  

        Podle zkusenosti se ti zrejme zohla oska, na ktere je nasazena zapadka, klinek, ktery otaci rohatkou. Muzes to zkusit rozebrat a natvrdo narovnat kombinackama. Horsi to uz nebude. V nejhorsim se pokusit vymenit ten kolicek. Z ceho je nevim, ale musi to byt hodne pevna ocel.

        0 0
        • jecnak  

          Nebo tak jen kruplo lanko, ktere uz bylo na ceste, a proto neslo radit na nejvetsi pastorek.

          0 0
          • blept  

            Ono na něj řadit šlo, ale za cenu toho, že nešlo řadit na nejmenší. a hlavně kdyby to bylo lankem, tak by teď bylo asi povolené, ale co vyleze z páčky je celkem naplé.

            Vzhledem ke své „šikovnosti“ a tomu jak složitě uvnitř ta páčka vypadá, to bohužel tušim na to, že vypláznu 1700 za novou, vemu k tomu zadní přehazovačku a odnesu to do servisu ať mi to vymění. A s opravami svépomocí už si do konce života netroufnu.

            0 0
            • tromboonen  

              Nauc se to serizovat a mazat, plus menit lanka kdyz se zacnou trepit = neni to vubec slozite, navodu na webu stovky… pak Ti to bude slouzit roky bez problemu… takhle to dorasit je skoda..

              0 0
              • Jakobo  

                Skoda je dobreho cloveka. Jak chces prosim te serizovat razeni? Proste se nevraci zapadky, je to bezny problem. Staci striknout lehky olej a bude fungovat spokojene dalsich 10 let.

                0 0
                • tromboonen  

                  Jak chci serizovat razeni? Starat se o nej, mit nastavene dorazy a indexy, zachovale bowdeny a lanka, obcas cistit a mazat? Pak by se mu nestalo, ze se v tom pohrabe, vezme za to, udela to krup a ma to posrany… vzdyt 105tka ma docela dobrou vydrz, kdyz se k ni clovek rozumne chova, a jezdit na rozhasenem tezko radicim kole je za trest, a pritom to chce tak malo… snazil jsem se jej inspirovat, az si koupi novou paku, at mu vydrzi dyl..

                  0 0
                  • blept  

                    Tak ona držela od roku 2007, než potkala mě :D

                    Mimochodem, na zadní přehazce je jeden barrel tuner a za dualem je další na lanku. Ten zadní je přímo na přehazce, ten přední dostanu k páce?

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Potrebujes jen jeden, ten na hazce staci = ten na ramu je tam jen jako stopka na bowden, takze muzes nechat i nefunkcni – samozrejme teoreticky si to muzes stelovat na ramu i ze sedla, ale v praxi se to nepouziva :) Respektive pokud to spravne cistis a stelujes, nepotrebujes s tim za jizdy blbnout.. ale klidne si kup novy, s pakou pokud vim nic nedostanes, ten u hazky je soucasti hazky, ten druhy ramu..

                      0 0
    • Jery01  

      Tohle mi udělala 105 páčka, barrel tuner netuším co je, asi to půjdu dohledat :)), ale páčka na odpis. Zkoušet rozebrat pokud nemáš pinzetu a hodně velkou představivost s šikovností je zbytečné :)

      0 0
      • blept  

        Tak je to adjustor, ne tuner. Nevim jak se to řekne česky, takový to dolaďovátko na štelování napětí v lanku.

        0 0
    • pavelr  

      To mi připomnělo, že mi někdy před 6 lety přestala fungovat levá řadící 105-páka. Rozebral jsem ji, nahradil poškozenou podložku, všechno složil, ale nerozchodil. Od té doby jsem na silničce neseděl a nijak toho nelituju. :)

      0 0
      • Jakobo  

        Ono je to desne otravna prace, jednak je tam hodne podobnych dilu, ruznych podlozek, ale hlavne s tema pruzinama, motat je, pak zase vyskoci, chce to trpelivost a premyslet, jak to udelat. Nekdy musis tu pruzinu dat do urcite polohy uz napruzenou nebo kolikrat musi byt natocena, teda prepeti, aby to spravne fungovalo.

        Zase kdyz se to povede a pekne se razeni vycisti a namaze, tak je jak nove.

        0 0
        • blept  

          Takle to zni jako docela hezka odreagovacka v pripade, ze ma clovek prazdnej stul, naradi, vuli, cas a trpelivost :) jako piplani se v mechanickych hodinkach, koneckoncu to uvnitr vypada podobne slozite.

          0 0
      • Jery01  

        Přesně tak.. Složil jsem jí a nezaznamenal jsem změnu :D tak jsem koupil jetou ultegru, aby to aspoň řadilo a radši jezdím na biku..

        0 0
    • siskin  

      Zdar ,nemá někdo funkční levý řazení 105 st 5600 kterýho se chce zbavit?

      Díky

      0 0
    •  

      Me se takhle rozsipal pravy dual u dura ace . Rozebrat to jde prekvapive lehce slozit jsem to nedokazal, a to toho dam do kupy dost. Navod jsem nenasel a pocitam ze jsem na to sel spatne.

      0 0
      • tromboonen  

        A nezbyl Ti nahodou levej (rada 7900)?

        0 0
      • Jery01  

        Já jsem to dokázal i složit, ale stejně to neřadilo… jednou v tom zase křuplo hned při prvním řazení po složení a potom nic.

        0 0
      • mr.ricardo  

        kluci, chce to poradny razeni :) campicku rozeberes, vycistis, slozis a zase to jede jedna radost

        0 0
        •  

          Víc bych věřil výrobkům z nápisem MADE IN JAPAN.....

          0 0
        • jecnak  

          Staci vcas menit bowdeny. Mel jsem donedavna prvni dualy Dura – rok 1996 a porad slapaly perfektne a asi i dal slapou. Najeto hrube pres 100t.

          0 0
    • jecnak  

      Jen pro info. Obvykle se jedná o vadu zapadky jednoho z otocnych mechanismu – viz foto. Na tomto videu je videt, jak se k dilu dostat. Problem spociva v nedostupnosti dilu. Mne se dil podarilo opravit – bodove jsem ho navaril na osicku, na ktere se puvodne otacel. Osicka je take otocna, takze vysledek je stejny. Nevypada to hezky, ale jelikoz je to zakryte, tak to nicemu nevadi. Vsechny „tykadlove“ paky jsou vevnitr dost podobne, takze i problem muze byt stejny. Obvykle se k tomuhle problemu clovek dopracuje tak, ze ma zasvinene bowdeny a rve pak lanko silou a i zapadky maji potiz.

      0 0
      • siskin  

        Jo ,něco takovýho mi z té páky vypadlo . Takže zbývá sehnat nějaký řazení na ND..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.