• arcco

    Člověk postupem let prochází různými stupni vývoje. Cyklistického vývoje. Pionýr.........Trek fuel ex5, až do okamžiku, kdy zjistí, že toho času není nazbyt, chrupavky v kolenou taky ne a fyzička…, kde že čisté sněhy jsou. Kola na baterku jsou fajn, ale přece jen – ještě čas. Takže krossové – fitnes kolo na karbonové vidli, bez kotouču , je myslím v současné době – PRO MNĚ jasný tip. Ale jak tak koukám na net, vypadá to, že možností výběru jsou docela omezené. Mým favoritem je nyní PELLS Demon Carbon. Velmi uvítám i další návrhy (i jen rámové sady). Komponentové osazení NEŘEŠÍM. Díky.

    • roman II  

      Proč bez kotoučů?

    • plzakj  

      29 HT s pevnou vidli.

      • arcco  

        Pokud ti na stěně visí full, tak HT na dnešní vyasfaltované cyklodálnice nevidím jako ideální volbu.

    • jardalee  

      Rozhodne bych šel do pevne ale širších plastu aspoň 35c ,no a tím se nabídka ještě zúžila :) kotoucovek bych se zase tolik nebál ,no a v ČR merida urban 500 třeba nebo se doprodava kellys physio ,no ale větší výběr v Anglii a hledat urban/hybrid bike třeba na Evans cycles

    • Jakobo  

      Hlavni problem kol kategorie fitness je zalostne kratka geometrie. Za tech 10 let co tato kategorie existuje se nezmenilo nic a ta Merida je toho prikladem. Treba pro ram 59 cm je efektivni delka 580 mm hooodne malo. Je to tim, ze tato kategorie zasadne pouziva silnicni ramy s rovnyma rodlama. Asi kvuli fobii z beranu.

      Navic mas nejake rozporcene nazory. Nechces kotoucovky, kdy dnes i prumerne kotoucovky od Shimana daji bezudrzbove kolo, hlavne pri kazdodennim dojizdeni do prace a pres zimu. Chces pohodli, ale spousta fitness kol bude slusna sbijecka, pac tam sirsi plast jak 25–28 mm nenarves a ty toho moc neutlumi.

      Chce to jak uz tu padlo HT ram s pevnou, pripadne MRX krosove ramy maji dobrou geometrii narves do nich plaste az 2". Realne s blatniky (nutnost) nejake 42–45 mm, ty uz pohodli daji.

      • Goratrix  

        Vsetky tieto „argumenty“ neplatia ani nahodou pre vsetky fitnessy. Vid Canyon Roadlite v mojom profile, a aktualne foto:

        https://imgur.com/PHTYyK4

        Ram nie je cestny, ma inu geometriu nez jeho cestny predchodca. Je dostatocne dlhy, ma kratku hlavovu trubku (19 cm pri XL rame) a dost agresivny posed. Plaste mam teraz 35mm, zmestia sa aj 40, mozno aj 42.

        Ale pravda je ze zrovna Merida Speeder je strasne kratka, a hlavova trubka 24 cm pri XL velkosti je tragikomicka.

    • arcco  

      Fajn, přidávám filtr kotouče. Pouze hydry. Cena max 25tKč

      • roman II  

        tak to by ses vešel do toho speedera 400 na 2×11 SH 105, karbon vidle, když tě nebudou bavit stávající 28c tak tam můžeš dát hrubší 40c

        • Goratrix  

          Tak tak. Rozhodne by som ale poradil vyskusat si najskor niekde geometriu, kedze je fakt divna pri vacsich velkostiach. Cenovo je Speeder momentalne bezkonkurencny, porovnatelne modely Canyon Roadlite a Cube SL Road s karbonovymi vidlami su o 200 euro drahsie.

          • roman II  

            mám 50 kvůli kratším nohou a sedlo mám posunutý dost vzadu a dával jsem 10cm představec místo 9mm a pro změnu úchopu/prodloužení vnitřní rohy SQlab, geoška je na takový to pohodnný vzpřímenější ježdění, zkoušel jsem i gravel Silex a tam mě to připadalo až moc dlouhý

    • alapli  

      Ahoj, přesně tohle kolo mám. Nechal jsem si vyměnit přesmykač a převodníky za Deore a za 10 měsíců 5100 km…jezdí skvěle.

    • t29  

      Superior RX 690: delší geometrie, bohužel neexistuje verze s karbovidlí a lepší výbavou.

      https://superiorbikes.eu/…rick-red-red

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.