Koupě nového trail enduro kola

73 nepřečtených
  • thunderCZ

    Vybírám nový trailový full místo svého stávajícího JEFFSY AL Comp 2 a padlo mi do oka

    STEREO ONE77 PRO 29 si udělat radost)

    A teďka to důležité na co se chci informovat je kvalita osazení kola zda stojí za doporučení pro víkendového jezdce ? O konkrétních komponentech jsem tu lecos našel ,ale né vše . O MT5 brzdách se tu celkem dost píše o zavzdušňování a křehkosti brzdových pák .Na svém biku mám XT a ty jsem během 4 let odvzdušňoval jen 2× .S tlumením Fox nemám téměř žádnou zkušenost např. u Fox Float X2 je prý pro amatéra těžké nastavení a životnost tlumiče je velmi krátká. Měl jsem v bike parku půjčené kolo na Foxu 36(přesný model nevím) a přišlo mi oproti mé RS Pike dost tuhé a cítil jsem každou nerovnost a to mi tvrdily ,že to je nastavené na moji hmotnost .Proto bych rád radu od lidí co vlastní konkrétní komponenty poradily zda je to v pohodě nebo se mám poohlédnou po něčem jiném .Jsem jen hobík amatér so si chce udělat radost novým kolem. Děkuji

    0 0
    • thunderCZ  

      Nový odkaz na kolo STEREO ONE77 PRO 29

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • novas752  

      Trailový full a padne ti do oka 170mm enduro? :-)

      Tohle kolo vyžaduje daleko větší rychlost, sklon a rozdrbanost terénu než trailbiky á-la Jeffsy aby bylo podobně zábavné.

      K tomu odpružení. 1) ty kola co půjčují v bikeparcích jsou obvykle v dost zoufalé kondici. 2) nastavené od nich na tvoji hmotnost = maximálně tak nafoukané podle tabulkové hodnoty = nenastavené vůbec nijak. Tyhle kola si člověk musí nastavit sám a k idealnímu nastavení rozhodně nedojdeš za den. Vyšší modely Fox vidlic mají nastavení tlaku, objemu pozitivní komory, pomalé a rychlé komprese, po.alého a rychlého odskoku. 7 nastavení. Tlumiče X2 mají ještě objem negativní komory takže 8. Dohromady 15 věcí k ladění + samozřejmě zbytek kola – tlaky v pláštích, nastavení posedu a případně rámu (nějaký flip chip apod.). A to všechno ti nikdo přímo na tebe nenastaví. Lepší RockShoxy nemají rozdělené nastavení odskoku na pomalý a rychlý ale jinak je to v podstatě to samé. Levnější modely Fox i RockShox mají o něco míň možností = kdo to neumí toho může míň podělat. :-)

      0 0
      • thunderCZ  

        Díky za reakci ,ale k těm 170mm dodám jen „jde přeci o evoluci“ :) Před 6 lety nikdo nepočítal ,že 29" bude mít někdy 170mm zdvihu .

        Co se tedy týče nastavení tlumičů dokáže mi někdo na dálku pomoci s nastavením ? Nerad bych si to rozdrbal svou neznalostí .

        1 0
        • novas752  

          K tomu je tu vlákno „tunění tlumení“. Ale dobré je si nějaký základy načíst nebo nakoukat z různých videí. Jak se nastavuje sag, co dělá progresivita, k čemu je odskok, komprese…

          0 0
        • JakeF  

          Novas ti to pise spravne… Pred 6 lety se s tim samozrejme pocitalo, ja treba jezdim na 29” EN uz 10 let, ale pravda, na zacatku melo “jen” 160 :)).

          Moderni EN se 170 zdvihu a agresivni geo uz opravdu nejsou trailbiky. Chteji prudky kopce, rozbitej teren a rychlost, jinak je na nich nuda.

          Naopak diky ty evoluci se dneska daji jezdit celkem tezky traily i na 120mm kolech.

          0 0
    • theedge  

      Cube 77 je plnohodnotný enduro. Záleží ja moc tral a nebo enduro to má být – záleží na tom co, jak a kde s tím chceš jezdit. Jestli upřednostňuješ jezdivost a nebo odolnost.

      V této kategorii jako Cube One77 je toho celkem hodně – Propain Tyee AL, YT Capra … pokud něco lehčího tak oblíbený Canyon Spectral 29 …

      0 0
      • thunderCZ  

        No supr to jsem nečekal ,že to bude čistokrevný enduro . Přišlo mi to spíše jako takovej univerzál :) . U kola mě právě zaujala cena výbava ,která v porovnání s ostatními značkami není špatná.

        Jinak na Spectral 29 AL 6koukal ,ale tam se mi nelíbí ten tlumič přes rám a je cenově 10k dražší než ten Cube 77.Chtěl jsem něco co by zvládlo i bike park a neměl jsem pocit ,že je málo zdvihu. A ano Jeffsy to také zvládne jen bych rád novější geometri a celkově nové kolo .

        0 0
        • Atilla  

          Tak vše co má 170mm zdvihu už je spíš opravdu na brutál. Mám Transition Patrol 180/170 a je to super, ale potřebuješ k tomu kopec a terén. Tak jsem si pořídil Canyon Spectral 125 CF a je to super na lítání kolem baráku a hladší traily v bikeparku.. Geo to má jako enduro, ale je to živé, krásně to zrychluje pumpováním.

          Kdybych měl mít jedno kolo a jel třeba 5× za rok do parku, tak jdu do kategorie Jesffy, Canyon spectral 29,atd. Něco kolem 150mm zdvihu vzadu a agresivní geo. Protože geoška dělá jak kolo jede v terénu a zdvih je v rukách a nohách.

          3 0
          • Mr.Duck  

            *kopec, terén a mentální poruchu.

            Vím o čem mluvím mám 200,190 a 170mm kola :D

            3 1
    • Breakpain  

      Pokud si kolo nenastavil sam na sebe, tak neco jako “je to nastavene na Vasi vahu pane” je bohuzel hodne orientacni a dost casto mimo. Ja to nemam skoro nikdy podle tabulek a lisim se ;)

      FOX – rozhodne nechodi spatne, servis je asi castejsi oproti RS

      U Cubu bych se zameril na GEO, ma ji “jinou” a mne to moc nesedi.

      Jinak obvykle mivaji dobry pomer cena / osazeni.

      1 0
      • thunderCZ  

        No své kolo jsem ladil téměř 4roky :) s každou novou zkušeností člověk zkusí jiné nastavení.

        0 0
    • thunderCZ  

      Tak jsem mrknul na Propain kolo si nakonfiguroval k obrazu svému a jsem na částce 3800ojro ,ale kolo vypadá nádherně .Za druhé by mi asi neseděla velikost M (měřím 165cm a nohy 75cm) a to jsem pohořel i na Spectral 29 AL 6 ,který mají jen v M a S nenabízejí ten mají jen u CF verze. Ještě jsem koukal CUBE nabízí akci výkup Vašeho starého kola na základě vyplnění formuláře ,máte s tím někdo zkušenost jak to funguje? Pokud by ta sle tam byla reálná tak bych klidně vzal kolo s menším zdvihem a lepší výbavou a to konkrétně Cube Stereo ONE55 C:62 SLX 29 bondiblue´n´grey

      0 0
      • Atilla  

        recenze na cube: https://flowmountainbike.com/…view-tested/

        Za mě je vedení hlávkem fakt špatně.

        3 0
        • thunderCZ  

          No na vedení hlávkem jsem čet nějaký názory ,ale je to tak 50 na 50 tak teďka čemu věřit . Zde na foru jsem viděl fotku vydřený vidlice od bovdenu ,ale nebyla tam uvedena značka kola .

          0 0
          • Atilla  

            Hele, vrže to všem. Je to totální blbost a pokud jezdíš i v dešti, nebo zimě, tak se za to budeš proklínat.

            0 0
          • lubosalbi  

            Měl jsem to to rozdělaný na Orbea Oiz, kvůli zkrácení bowdenu od teleskopu. Práce která zabere s klasickým vnitřním vedením pár minut je s integrovaným pěkná pakárna

            0 0
          • embi  

            muzes sem hodit nejaky priklady tech 50% pozitivnich nazoru na vedeni bowdenu skrz hlavove slozeni? Dik Zajimaji me ty nezmerna pozitiva:))

            4 0
          • Mr.Duck  

            Myslím že se v oboru docela pohybuju, a nevybavuju si že bych viděl někoho ocenit vedení hlavou.

            Někde tady jsem četl nějakého silničáře co chtěl kupovat mtb a viděl to jako výhodu ale troufnu si říct že to je jen neznalost :)

            1 0
            • Breakpain  

              Tak, ja ocenuju, kdyz jde zadni brzda komplet venkem :)…

              0 0
              • Mr.Duck  

                To slyším docela často ale úplně nechápu. Já měním častěji rám, než brzdu, tak mi jednou za pár let nevadí vyměnit hadici když nevyjde.

                1 0
                • Breakpain  

                  Pac obcas neco testuju, takze parkrat za rok menim brzdy atp.

                  Kdybych nato sahal jednou za 2–3 roky tak parada ;).

                  0 0
          • černápole  

            Byla tu vydřená hlavovka od bovdenu ale to bylo způsobeno špatnou prací technika v obchodě, myslím že se domluvili na kompenzaci, teda pokud se bavíme o tom samém případu.

            0 0
    • thunderCZ  

      Myslel jsem že tato varianta je větší průšvih viz. foto

      0 0
      • theedge  

        Jezdil jsem tohle řešení na fotce fotce 4 roky a žádnej průšvih to nebyl. Jeden bovden měl tendenci lehce dřít krk vidle, tak stačilo ten krk v tom místě omotat elektrikářskou páskou a namazat vazelínou. Ani po celým roce ježdění se pak neprodřela ani ta páska. Servis hlávka byl standardně jednoduchej bez vlivu na bovdeny a hadice. Nevím proč by to měl být takovej průšvih.

        0 0
        • thunderCZ  

          No supr ,tak se někam posouváme ! Takže co toto kolo není to úplně funglovka ,ale nebude mít mnoho nalítánoCUBE Stereo 150 C:62 TM 29

          0 0
          • JakeF  

            Nějakej pofidérní server, ne? Na první fotce factory Fox a GX, na dalších fotkách Suntour a Deore.

            0 0
            • thunderCZ  

              jo fotky tam maj namichaný ,ale na tyto stránky je tu na foru téma a mělo by to být ok .

              0 0
          • embi  

            jak presne si s timhle polepsis? jsem myslel ze chces nove a predevsim „soucasne“ kolo

            0 0
            • thunderCZ  

              No minimálně o 5 let novější geo ,kvalitnější komponenty a hlavně menší rám na moji postavu pro lepší ovladatelnost . Aspoň na to tak nějak pohlížím i když to kolo není úplně nové a s roční zárukou v Německu . Kolo mě zaujalo pro to jsem ho jsem zařadil do výběru když mi bylo částečně rozmluvena ONE 77pro u které je supr cena nového kola .

              0 0
              • Atilla  

                Tak tohle je rozhodně lepší a nové https://www.bike-discount.de/…iblue-n-grey?…

                1 0
                • thunderCZ  

                  Ano to se mi líbí vím o něm a dával jsem na něj i odkaz, ale je tam o dost vyšší cena .A nepočítám ,že Jweffsynu prodám nějak výhodně . Pokud by mi v té akci co Cube teďka za kolo nabídly něco rozumnýho tak ho beru všema deseti .Ale ta ONE77pro by mě vyšla do 65k i s dopravou .

                  0 0
        • theedge  

          Hele tohle kolo mám ( ještě ho mám v profilu ), ale je to kolo uvedený na trh v roce 2018 – vývoj cca od r. 2016 ? Není to špatný kolo, ale geometrie už je stará. Krátkej Reach a úhel hlavy 66`. Na kole je nejdůležitější geometrie – všechno osatní můžeš časem vyměnit.

          0 0
      • novas752  

        Pokud to neni fakt blbě udělaný tak je to z hlediska životnosti a údržby daleko lepší než vedení skrz hlavový složení.

        1 0
      • Mr.Duck  

        Jak píše novas. Pokud to není úplně humpolácky udělaný tak to je dobrý řešení.

        Třeba Spec zvenku vypadá podobně, uvnitř má kompletní vedení a za mě to je s odstupem nejlepší systém vedení. Pokud to zevnitř nic nemá, je to trochu o*eb ale pořád nesrovnatelně lepší než přes hlavu.

        1 0
    • thunderCZ  

      Ještě jedna otázka ,možná i blbá ,ale na univerzálnější kolo je lepší mít větší reach nebo menší ? Srovnávám geo všech kol co mám v hledáčku plus mé staré a rozdíl je tak malej ,že to snad nemůže mít takovej význam . Jestly je jen o rozdílu šlapat před sebe nebo pod sebe ? Pod sebe je samozřejmě lepší. Ale nechám se rád poučit.

      0 0
      • wilda81  

        Je třeba brát v potaz nejen reach, ale i stack. Oboje dohromady dělá výsledný pocit ve sjezdech. Delší reach a výrazně vyšší stack může ve výsledku dát pocit kratšího kola.

        Reach na šlapání před/pod sebe nemá žádný vliv, tam hraje roli sedlový úhel.

        0 0
        • thunderCZ  

          Ok takže pro mě bude univerzálnější rám ONE55 C:62 SLX 29 ve velikosti S než endurový ONE77pro v M . Ale u One 77 maji posunutý velikosti a nenabízejí S ,ale maj i velikost XXL.No a pak si má člověk vybrat .

          0 0
        • krabica  

          Akorát s tím sedlovým úhlem to je docela věda, všude udávají efektivní úhel, ale reálný úhel málo kdy, takže skutečnou předozadní polohu ve výšce sedu není snadné spočítat…

          1 0
      • theedge  

        Jak píše vilda, tak pocit z kola a jízdy je kombinace reach a stack – délky a výšky hlavy. A jestli je na univerzalnější kolo lepší kratší reach nez na enduro se mi zdá blbost – ideální reach je pro danýho člověka jen jeden. A to takovej kdy v tom kole máš ideální rozložení váhy a ten pocit z toho.

        Jsem Mkovej a na tom Cube jsem jezdil reach 437 a teď jezdím 455 ( při stejném stacku ) a je to velkej rozdíl ve stabilitě na tom kole. Tím netvrdím že vždycky musí být za každou cenu delší reach vždycky to nejlepší. Ale je dobrý si najít to svoje. Mám výhodu že u většiny výrobců jsem jasný M s Reach 455 – 460 a nejsem třeba mezi.

        0 0
        • Mr.Duck  

          ideální reach je pro danýho člověka jen jeden

          S tim bych uplne nesouhlasil. Se zdvihem roste rozvor, ovladani kola se meni a s nim i vhodny reach. Staci se podivat na DH kola, prakticky vsechny maji kratsi reach nez kola s mensim zdvihem. U EN kol to sice tolik neplati, ale ten idealni reach by porad mel byt trochu kratsi. Teoreticky. Kazdemu sedi neco jine a vse ma sve pro a proti.

          Taky jsem „M“, 173cm, idealni reach mi prijde kolem 440–450. Mam (relevantni) kola od 440 do 476 reach. Delsi vic odpusti zacatecnicke chyby, ale hur se na tom zataci. Myslim ze je celkem jasny ze 476 je na M moc, nicmene pro nekoho, kdo se chce jen svezt a je mu jedno, ze se jen veze a kolo neovlada(coz dela hodne lidi a mysli si ze ne..vcetne me :)) to bude prijemnejsi nez „spravne“ velke kolo.

          0 0
          • LM  

            Taky záleží jak dlouhý máš ruce a nohy, resp. poměr těch délek. Já mám kratší ruce a delší nohy, takže mi vyhovuje kratší reach a vyšší stack :-).

            1 0
          • TJK  

            porad existuje M kde je reach 490 a WB 1280+ :)

            0 0
          • ceo  

            To ale mícháš dohromady reach a vyvážení. Stejný reach na různých rámech může (a bude) znamenat jiné vyvážení – vliv chainstay, kinematika, BB výška, stack apod.

            Reach je zajímavý z hlediska polohy těla jezdce – únava, bolesti apod.

            Z hlediska jízdy jako takové je zásadní otázka vyvážení – bohužel ještě nikdo nenašel způsob, jak to jakkoliv zaznamenat objektivně.

            0 0
            • theedge  

              Dobre – ale ty to svoje telo a jeho proporce mas jasne dany. Tudiz pro kazdy telo je ta optimalni fyziologicka poloha plus / minus jedna bez ohledu na delku chainstay. Tim nerikam ze je pro vsechny stejna.

              To ze mas pro svoje proporce nevhodny kolo a musis ho vyvazovat jinak nez v tvoji optimalni poloze je spis chyba geometrie – vyberu kola.

              Kolo by melo byt vyrobeny podle tebe a ne ty se ohybat podle kola.

              Najit to optimum je samozrejme dost obtizny.

              2 0
              • ra.ma1  

                Potom je tu jeste zajimava vec RAD – rider area distance, na yt muzes najit nejake video s Lee McCormackem, ktery se celkem dost zameruje na tuto oblast…fyziologie vs spravna velikost kola, atd…

                Viz.: https://m.youtube.com/watch?…

                0 0
                • thunderCZ  

                  tak sem jsi zkusil změřit ten RAD a to moje stávající kolo je asi o 12cm větší :)) to abych hledal kolo ve velikosti XS

                  0 0
                • thunderCZ  

                  No nakoukal jsem nějaká videa o výběrů rámu a když si spočítám ten svůj RAD neutral tak má mít správně reach 408mm a takovou geo jsem u kola nenašel to budou asi dětská kola ?Kdyby někde byla nějaká univerzální tabulka kam bych nabouchal svoji výšku ,délka rukou a nohou a vyhodilo by to parametry rámu který by mě sedly to by byla paráda .Pak vybral jen příslušné kola a bylo by to.

                  0 0
              • thunderCZ  

                Pěkně řečeno a hlavně tato pasáž „Kolo by mělo být vyrobený podle tebe a né ty se ohýbat podle kola“

                1 0
    • thunderCZ  

      No když to tak čtu tak je to raketová věda :) No a možná tohle bude problém proč mi nesedělo geo Jeffsyny . Tam mě při delší vyjížďce bolelo zápěstí a musel sem chvílema řídit palcema (nedržet to dlaněma) ,abych si ulevil od bolesti . A změna polohy řidítek a sedla mi nepomohla .

      0 0
      • Lišák  

        Někdy nepomůže změna polohy řídítek, ale jejich výměna za jiná s jinými úhly. Já třeba nesnesu malý back sweep. Z toho mně bolí zápěstí za chvíli.

        1 0
      • mr.antik  

        zápěstí je o úhlu a šířce řídítek, gripů. Z delšího kola spíš pak bolej ramena, tricepsy, krk

        2 0
        • theedge  

          plus samozřejmě celková výška řidítek – stack, výška přestavce na krku a rise řidítek. je to kombinace všeho.

          0 0
          • ceo  
            • backsweep (bend) každá značka snad měří podle sebe. Preferuju řidítka s malým bend. A některé 9st mi tak nevadí, hlavně když ten bend je kontinuální. A pak mám jedny, které jsou rovné a na konci to zalomí, takže mají udávaný BSw 9, ale reálně gripech to je třeba 12.

            Ony ty čísla jsou vůbec často zavádějí. Typicky úhel sedlovka efektivní – ten platí pro konkrétní výšku sedla.

            0 0
            • mr.antik  

              je to tak, proto bych uvítal u řídítek normálně nákres geo a jaké úhly jsou v místě gripů. Protože u řidítek třeba za 5 tisíc už by to chtělo trošku preciznější výběr

              3 0
            • goofy  

              Tak některé značky aspoň uvádí efektivní úhel v různé výšce sedla.

              0 0
      • scret  

        Za to spis mohly riditka…

        0 0
    • blackboy007  

      Ty potřebuješ zdvihy 120× až max 150mm ty 170mm jsou čístá endura pro tebe je ideál 130×130 nebo 140×140 mm

      0 0
      • thunderCZ  

        Tak na 170mm netrvám ,ale 140mm mám teďka tak bych rád aspoň 150%mm ať je nějaký posun .

        Jinak v inzerátu jsem narazil na cube-stereo-150 2022 to má geo z roku 2019 ,ale na kolo to nemám extra daleko tak bych ho mohl jet omrknout a oskusit jak bude tato geo sedět

        0 0
        • novas752  

          A jak vlastně vypadá ta Jeffsy teď? On už tam bude dost velký jen v geometrii – to kolo má geometrii z roku 2016, dneska má stejný úhly a délku kde jaký xc. I při stejnym zdvihu tam bude i zásadní posun v odpružení – pokud je tam stále původní. Stejný Pike jsem míval taky a s původním SoloAir pružením to byla vidlice dost tupá resp. nekativní. Ten Monarch to samý, taky má dost malou negativku…

          0 0
          • filipes  

            Jeffsy je-bude nové pro 2024, stávající model je myslím už zastaralý. Otázka co je to za ročník aktuálně na stránkých YT a jestli i ten nový model bude díky kolapsu trhu zlevněný…

            0 0
            • novas752  

              Podle toho odkazu nahoře má první generaci představenou 2016. I ta aktuální je o dost delší s „aktualizovanejma“ úhlama. Že by byl novej model geometrií výrazně jinej bych neočekával, dlouhý je to dost a hlava bude možná 64,5 místo 65°. Zdražovat se skoro určitě nebude.

              0 0
              • scret  

                Pokud si to myslim spravne, tak nova Jeffsyna na strankach uz je. Geo se poupravila, hlava ma ted 65 (2022 ma tusim 66 – 0,5´ flipchipem), pridala se UDH patka a ram ma diru na naradi atd.

                0 0
          • thunderCZ  

            Jo osazeni na Jeffsyně mám pořád stejný. No prostě to chce něco novějšího .

            0 0
        • filipes  

          Posun bude v geometrii, moderní geo udělá daleko větší rozdíl než 1cm zdvihu. Takže pozor na všechny zlevněné starší modely, které mají starou geo…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak spis nez starsi je dobry se podivat na tu geo. Nektery kola to mely vychytany kolem 2015 lip nez to nektery jiny maj doted. A co znamena „vychytany“ je pro kazdyho neco jinyho. Takze nezbyva nez zkouset :)

            0 0
    • thunderCZ  

      Úplně jsem zapomenul dát fotku ,že bike je doma!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.