• FedererNv

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda je normální, když při projetí zatáčkou, kdy se váha přenese na jednu stranu, tře brzdový kotouč o destičky (lehké šustění). Není to nějak závratně moc, ale člověk to slyší. Kolo je asi 5 měsíců staré.

    • venkovan  

      ANO na levnych kolech bez pevne osy je to normalni.

      • FedererNv  

        No, říkám si, že kolo za 22 000 už by mělo být trošku vybaveno

        • novas752  

          Zřejmě neni. Pevný osy mají až na pár vyjímek spíš kola až okolo 25–30 000.

        • Breakpain  

          22 je vetsinoz osizeny zaklad, pokud nemas kliku

        • venkovan  

          Za 22t je tak dobra samotna vidlice. Taky jsem si myslel kdysi ze za 20000 koupim profi kvalitu ale je to takovy entry level. Na stupnici od 1–5 tak 1.6 az 1.9

          • venkovan  

            Virobci se zvysujici se cenou na kole vylepsuji primarne komponenty na ktere vetsina neznalku kouka jako prvni. Prehazovacky a cely system pohonu. Nasledne vidlice tam je taky velky napis do ocu bijici a nejvic kaslou na kola a brzdy. To i na kole za 40t nekdy najdes zakladni nejlevnejsi brzdy shimano rady 200. A i zakladni karbonove modely treba s kolama vez pevnych os s rychloupinakem a levnym vypletem a nabojema shimano tourney 505.

        • Potkan007  

          Těch 22 000 je v dnešní době relativně nevděčná kategorie. Už se na nich začínají objevovat lepší komponenty, lidi čekají něco lepšího, ale výrobce stále musí to kolo někde ošidit, tak ho ošidí na komponentech, které většina lidí příliš neřeší. Lidi koukají jakou to má řadu řazení, ale neřeší, jestli má rám pevné osy nebo rychloupínáky (velká část rekreačních cyklistů tuhle změnu ještě ani nezaznamenala), neřeší brzdy (hydraulické kotoučovky jedny jako druhé), neřeší náboje, ráfky. Až kolem 30 000 začínají kola s menším množstvím ústupků – pevnější vidlice, pevnější výplety, pevné osy.

          Rychloupínáky jsou fajn, já se 70 kily při dojíždění do práce (lesní pěšina a asfalt) proti osám nepoznám rozdíl. Problém mají lidi, co dávají kolu zabrat a lidi s vyšší hmotností. To stejné platí i pro užší nohy vidlic – pro lehké jezdce bez potíží.

          Jak tu radí zkontrolovat výplet, tak to asi nepomůže, když je kotouč přidělaný k náboji a třmen k rámu / k vidlici. Ani jedno nemá s výpletem nic společného.

          Mimochodem tohle zmatení z kola kolem 20 vídám a přesně vím, čím je způsobené. Teď ho řeší kamarád. Jsou to obvykle lidé, kteří měli kolo zhruba z roku 2013, tehdy je stálo 15 000 a chtějí si trochu polepšit, tak vybírají kolem 20. Jen v tom počítání s absolutními čísly vůbec nezohledňují, že tehdy byla průměrná mzda 25 a dnes 35, takže tím „polepšením si“ sotva dorovnají vývoj cen.

          • novas752  

            To s těma cenama je dobrá připomínka, kola v posledních letech zdražují docela dost.

    • novas752  

      Na levnějších kolech se to tak stává. Rám a vidlice se pod zátěží zkroutí a třmen se z jedné strany destičkou dotkne kotouče. Proto se na lepší kola dávají pevné osy a vidlice s tlustšíma nohama.

    • adam1  

      Tak pokud nevážíš 110+,tak zkus zkontrolovat výplety/dotáhnout špice ,možná se ti nevrací pístky a třmeny ať máš na středu kotouče ,destičky jsou ok?

      Nevím mám ru jak vpředu tam mám přes zimu pevnou chinu ,nešetřím to a nic necinká :) staré slx /xt kotouče no:).

      • FedererNv  

        Asi 105 kg, ale to kolo stálo 22000, je to už sportovní verze s Deore komponenty. Pokoušel jsem se kotouč vycentrovaný mezi destičkami, i jsem zkoušel kotouč narovnat, kdyby byl křivej, nic nepomohlo. Zkusím tedy, co říkáš ty ještě

        • novas752  

          Kdyby byl křivej tak si štrejchá i při jízdě rovně.

          • Lister  

            To samozřejmě nemusí byt pravda. Může byt lehce štrejchnutý a škrtat jen v zatáčkách.

        • Lister  

          Zhubnout 20 kilo.

          V čem tě to škrtání omezuje?

          Jako promiň, ale koupil sis levné kolo, vážíš jako kulturista a divíš se, že pod tebou ten stroj trpí.

        • adam1  

          Ty výplety budou slabé zřejmě ,zkus to podotahovat

          Pokud tam máš levné kotouče dal bych min.deore a zkontroluj tu mezeru mezi deskami a kotoučem z každé strany mezírka ať je .

          S těmi kg pokud budeš hodně jezdit tak půjdou dolů a časem si nech něco zaplést co se nebude kroutit .

          • Lister  

            Dotažený výplet na škrtání IMHO nebude mít žádný vliv. Lépe řečeno to bude spíš naopak – tuhé kolo bude víc zatěžovat slabé spojení náboje a vidlice.

            • adam1  

              Ok,ale i tak většina lidí to má volné ,

              Měl by tam mít raidon vidli ,náboje ráfky no name jejich

              Zřejmě ty brzdy Mt2000 by chtělo vyměnit?

              • FedererNv  

                OK, dejme tomu, že bych se rozhodl k výměně brzd. Co doporučete? Aby to bylo v poměru cena/výkon. Jaký typ?

                • Lister  

                  Výměnou beze si nepomůžeš. Pokud ti výkon stačí, tak tenhle problém to nevyřeší

                • novas752  

                  Škrat ti ty brzdy budou pořád, jinejma brzdama to nevyřešíš.

                  Jestli chceš něco co brzdí líp tak Shimano Deore M6000, nejlepší poměr cena/výkon, v setu přední+zadní se dají sehnat okolo 2500. A k tomu nějaké kvalitnější kotouče = Shimano sm-rt s první číslicí 6 a vyšší, nebo Sram centerline.

        • jIrI___  

          Můžu tě uklidnit, že i s 15 mm pevnou osou mi kotouč v ostřejší zatáčce občas zacinká. Ničemu to nevadí, tak to ani neřeším. A doporučil bych ti totéž, protože i drahé kolo je bezedná studnice všemožných podivných zvuků :)

    • Paneko  

      Tež jsem měl podobný problém když jsem centroval desky stylem že jsem jen povolil šrouby a zabrzdil.. pak jsem držel páku a šrouby znovu dotáhl.

      Bylo mi doporučeno, že je dobré ještě kolo protočit a až pak zabrzdit… nevim sice jaky to má váznam, ale mi to pomohlo…

      • FedererNv  

        Joo, přesně tohle jsem dělal taky dle videa Štěrba-kola. Ale nepomohlo mi to, takže jsem ještě zahýbal s třmenem, abych to dorovnal. Bylo to lepší, ale pořád ne úplně dokonalý

        • Tom-T45  

          A máš to kolo správně usazené? Já to dělám tak, že páčku rychloupínáku zatahuju při zatížení kola, (opřu se o představec nebo o sedátko a pak RU zaklapnu) a teprve pak případně seřídím třmen. Při tomto postupu mi to nikdy neškrtalo, resp. tak, abych si toho všiml.

          • FedererNv  

            Kolo mám usazené správně bych řekl, ale nikdy jsem to nezkoušel usazovat pod vahou, nicméně děkuji za tip, okamžitě to jdu zkusit :)

        • Paneko  

          Ještě jsem se potkal s názory, že by se brzda měla seřízovat pod tvým zatížením… nikdy jsem nezkoušel, ale davalo by mi to větší logiku.. :)

    • venkovan  

      Nevim jesli mu hubnuti pomuze. Ja na 29er Meride uz nemel pres 100kil ale jen 77 a i tak jsem v rychle projizdenych zatackach kotouce cinkat slysel. Jako muze si dotahnout vyplet a neco schodit ale je to spis vlastnost nez neco co vyresi kdyz ma takove kolo.

      • FedererNv  

        Tohoto se bojím, že s tím stejně nic nesvedu a nakonec mi zbude si na to zvyknout :)

    • Sulka  

      Me to dela taky. Yari, DT 350, ex471. Jako sere me to, ne ze ne. To se ani neda vyresit, nebo jo? ;-)

      • JachymP  

        Nedá, dělá mi to taky na FOX 32. Možná to jde tak naladit, aby to škrtalo míň nebo vůbec, jenže stačí když se pístky jinak přenastaví a je to zpátky.

        No a pak k tomu občas ohnutý kotouč, a škrtá to furt. Na to jsou dobrý ty icetech kotouče, ty jsou tak měkký, že se srovnaj sami při brždění ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.