Kompatibilita brzdového kotouče s brzdami SH BR mt 500

51 nepřečtených
  • Carlos 9

    Ahoj všichni, kteří máte vůli poradit.

    Na kole mám brzdy Sh. BR MT 500 (širší, vyšší destičky) a kotouče 6 děr. Můžete mi prosím někdo poradit, jaké jsou k těmto brzdám vhodné kotouče (kromě Shiman do SM RT 5.), mám na mysli jiné značky, např MAX, FORCE atd., aby odpovídala šířka, výška brzdové plochy. Stačí mi kotouče pro polymerové desky.

    Díky za rady, případné info typu- vyměnit za brzdy 6000 a vyšších si nechte, na to se nemusím ptát, to je všude napsané. Jen se mi nechce věřit, že nikdo nedělá kotouče se správnou šířkou, výškou i na levnější řady brzd Shimano.

    Díky předem.

    • Carlos 9  

      Že by nejasný dotaz?

      • freerider159  

        Asi jo no… co nevíš? Kotouče si tam dej jaké chceš ne..

        Jak jako že nikdo nedělá kotouče správně vysoké a široké?

      • novas752  

        Určitě takové dělají i výrobci brzd do kterých se dávají stejné destičky. Například Tektro.

      • kiwaf  

        Ja resil to same nedavno a jine nez SM-RT56 se mi najit nepovedlo. Pro centerlock bys mohl pouzit SM-RT70, pro sest der bohuzel. Mozna nejaky aliexpress, to uz jsem nezkoumal.

    • Gwaihir  

      Kotouče jsou přece všechny stejné? Přece je jedno jestli máš xt brzdy nebo mt500.

      Vybereš si třeba Tady:

      https://www.kupkolo.cz/…-6-der_k705/

      ?

      • novas752  

        Nejsou. XT a podobné brzdy mají nižší destičky, brzdová plocha na kotouči je nízká. Levné brzdy mají destičky kratší a vyšší = s lepšíma kotoučema se nedají použít.

        • Gwaihir  

          A jak se teda pozná kompatibilní kotouč?

          • novas752  

            Má správně vysokou brzdovou plochu.

            Levné brzdy jsou kompatibilní jen s těma levnýma, lepší brzdy od Deore nahoru jsou kompatibilní se všema (nízká destička na vysoké ploše nevadí).

            • Gwaihir  

              No myslím třeba na eshopu. To je tedy třeba vždy předem ověřit? To by mě nenapadlo. Dík.

              • novas752  

                S lepší brzdou neřešíš a s levnou brzdou nemá moc smysl kupovat jiné kotouče než ty levné.

                • Tomas_82  

                  Vždy jsem na brzdách Shimano 396 jezdil kotouče SM-RT 64 a nikdy jsem neměl žádný problém… a mám to tak na třech kolech.

              • MatS  

                Shimano na to ma tabulku kompatibility, staci googlit. Vetsina hobiku to ani netusi a pak resi problemy s brzdami.

                https://www.google.com/url?…

                Oddil c460. Je to tam krasne popsane.

            • Carlos 9  

              Ahoj, omlouvám se, že reaguji až dnes. Máš stoprocentní pravdu. Výška činné plochy těch základních destiček pro levné brzdy je 15,5 mm. Nevím jak vysoká plocha je u kotoučů SM-RT 10–56, ale u ostatních co jsem našel je maximálně 14,5–15mm. Já tam mám nyní MAX1 21540, ale u něj (dle tvaru) se to blbě měří.

              Pravda je ta, že jsou-li kotouče bez unašeče, tak asi ten cca1mm destičky, který není na brzdé ploše moc nevadí ani rovnoměrnému ojetí destičky, stejně těch 6 paprsků, které jsou stejně silné, jako činná plocha kotouče to srovná (ohobluje). Ale raději bych měl kotouče se správnou šířkou. Otázka je ta, jestli pro mé ježdění (spíše cyklostezky a lesní cesty, žádná divočina) mi nestačí SH SM-RT 56, které jsou zde na BF zatracované. Jiné třmeny se mi nechce kupovat. Co ty na to?

              Promiň, ještě jednu otázku. Nikdy jsem v ruce neměl kotouč s unašečem, ale zajímá mne, zdali to vybrání z vnitřní strany unašeče, které dosedá na náboj a činná část kotouče je ve stejné ose, nebo-li není-li po namontování kotouč vyosen blíž k vidlici (už tak mám mezi kotoučem a nálitkem pro třmen minimální mezeru).

              Díky moc za reakci.

              • MatS  

                Po pravde, uz mne na tyto dotazy znovu a znovu odpovidat moc nebavi, protoze uz se to tu resilo mnohokrat.

                Na rovinky, cyklostezky ti staci jakakoliv brzda, pokud nevazis metrak. Rozdil u levnych kotoucu Shimano (a jinych levnych znacek) neni jen vyska brzdne plochy, ale i material – typ oceli. Proto taky Shimano na nich uvadi „resin only“. To znamena, ze nejsou vhodne pro sintrovane desticky, protoze by je rychle serzaly. Levne kotouce jsou z mekke (plechove) oceli. Je to i videt na jejich male tuhosti, napriklad pri spatne vystredenem trmenu, krasne se ohybaji. Drazsi kotouce uz poznas i v ruce, jak jsou tuzsi.

                Dalsi veci je, jak se dokazou chladit. Ty levne snadno utavis, po zahrati se krouti a cinkaji.

                Kotouce s unasecem nejsou nikam vyoseny.

                Pro tve brzdove trmeny moc moznosti nemas. Pokud mas uchyceni kotouce na 6 der, tak max sm-rt56, coz je stale nic moc. Jedina lepsi moznost (paradoxne) je, pokud mas centerlock. Tam lze pouzit s vyhodou sm-rt70 (nebo starsi sm-rt67) ktere jsou dokonce ice tech, s mensim unasecem a i na sintrovane desticky. Maji vyssi brzdnou plochu, osobne overeno a rok jezdeno.

                U jinych vyrobcu je to obtizne vybirat, protoze z 90% maji nizkou brzdnou plochu a nikde se to nedovis, dokud ho nebudes drzet v ruce.

                Tak snad jsem ti trochu pomohl.

    • scota  

      Optimální poměr cena výkon třeba SHIMANO SLX SM-RT66, ale to vlastně nechceš slyšet ;-)

      • Vilém  

        Ktery dost lidem ruzne vibruji a nejsou vhodne pro jeho trmen.

        • Carlos 9  

          Ahoj, máš pravdu. A kdyby jsi zareagoval na můj příspěvek z 18.3. (2 reakce nad tebou) byl bych rád.

          Díky předem.

          Carlos.

    • Carlos 9  

      O.K. díky všem za postřehy a doporučení. Tak že jediné řešení, které má smysl jsou nové brzdy. Ale které vybrat?

      DEORE BR M 6000

      SLX BR M 7000

      XT BR M 8000

      nebo jiné?

      Nerad bych řešil místo kotoučů třeba propadávání páky apod.

      Díky za doporučení, nejlépe dle vlastních zkušeností.

      • Vilém  

        A co s tim kolem jezdis za pekla, ze ti toto stacit nebude?

        • Carlos 9  

          Ahoj Viléme, žádný pekla nejezdím, dokonce bych řekl, že mi stačí i ty BR MT500.

          Řeším to kvůli těm kotoučům.

          • Vilém  

            Jejda, tak tam proste dej nejaky shimanan k tomu urceny a je to. predpokladam ze sintry desky asi nepouzivas, tak oc jde?

      • novas752  

        Deorka fungují dobře, s lepším kotoučem a třmenem než mt500 budou brzdit líp.

        Kdyby si chtěl „když už tak už“ lepší brzdy, tak spíš SLX M7100 nebo XT M8100. Ty řady 7000 a 8000 bývaly trochu problémové právě s tím pumpováním páky a tak. Ale už je ten posun na Deore + lepší kotouč bude asi dostatečný, pokud ti ty dosavadní brzdy nepřijdou zoufale slabé.

        • Carlos 9  

          Ahoj novas752. U těch Deorek se neděje to zmiňované pumpování páky?

          • novas752  

            Nesetkal jsem se s tím. A hlavně mt500 a Deore m6000 mají stejnou páku, jen jinak nabarvenou. Takže by ti stačilo vyměnit třmeny, to vyjde daleko levněji než ceký nový brzdy. A za zbytek lepší kozouče.

            • MatS  

              Presne to jsem udelal na zenine kole a investice par stovek. Kotouce uz mela sm-rt70. A puvodni trmeny jsem jeste prodal.

            • Dolejs  

              Já jsem na svým kole koupil Sm-RT 76 a brzdí to o něco líp ale je pravda že ta destička sjíždí i jakoby ten kotouc víc dovnitř než na starých kotoucich. Žádný problém to nedělá, nevibruje apod ta výměna trmene mě nenapadá, čili stačí koupit třmen m6000?

              • Dolejs  

                Ještě by se dal použít třmen BR-MT 520 jsou to teda 4 pístky nevím co by to udělalo v použití s původní pákou..

                • novas752  

                  Nic, páka pro 520 je úplně stejná, bylo by to silnější a trochu dávkovatelnější, krok páčky se lehce prodlouží. Otázkou je, jestli to má smysl, třmeny 520 jsou opět pro nízké destičky, akorát jsou ještě delší, stejné jako Saint a Zee.

                  • Dolejs  

                    Tak pro mě by to smysl mělo abych to měl celý v cajku a brzdilo to po měnší ploše než t´d.. Teď je otázka jeden deore třmen stojí cca 550kč a jeden 520 cca 1000,– plus na to jsou dražší destičky do budoucna.. jestli ten rozdíl bude tak znatelnej co se výkonu týče..

                    • novas752  

                      Rozdíl tam docela je. Deore jsou na xc, 520 jsou na trail/enduro. Brzdì líp ale na druhiu stranu se hůř centrují vůči třmenu a je tam riziko že se časem každý pístek na jedné straně bude vysouvat jinak. Prostě pokud 4pístkový třmeny vyloženě nepotřebuješ tak radši 2 pístkový.

                      • Dolejs  

                        Jinak co se týče Deore třmenu tak tam půjdou jak metalický desky tak desky s chladičem?

                        • novas752  

                          Jo, do M6000 jdou jak chladiče tak metaliky, ty stejný co do 2 pístkových XT, SLX a starších XTR M9000.

                          • Dolejs  

                            Ty deore maj kovový pistky a zbytek keramiky?

                            • novas752  

                              Jo.

                              A v 520 jsou keramiky taky.

                            • MatS  

                              Ta keramika je lepší z pohledu tepla, ale občas praskne. To ty kovový jsou odolnější.

                              • Dolejs  

                                Ještě co se týče hadiček bude to pasovat ta původní hadice SM-BH59 na ty nový deore třmeny? V popisu třmene BR-M6000 vidím hadičku SM-BH90. Nevím jestli se liší pouze vnitřním průměrem?

                                • novas752  

                                  Musíš použít trn a olivu pro hadici BH59, do třmene to pasovat bude.

                                  • Dolejs  

                                    Ten původní trn se nedá použít? Nemám zkušenost jestli se při povolení hadice poškodí..

                                    • novas752  

                                      Většinou dá, jen vyšroubuješ a našroubuješ do novýho třmenu. Ale je dobrý mít i ty nový olivy a trny. Stojí to pár korun a v případě problému (že to s původníma bude prosakovat) na to pak nemusíš čekat a je to práce na 10 minut i s odvzdušněnim.

                            • xtonda  

                              Kam furt chodíte na to, že ty pístky sou kovový? Levnější brzdy co nemají keramiku mají pístky z plastu (ve specifikaci psáno Resin)

                              • Carlos 9  

                                Nechci se hádat, ale nepleteš si materiál pístků s materiálem destiček?

                                • Carlos 9  

                                  Omlouvám se, máš pravdu, je to pryskyřice. Ale i tak si myslím, že na mechanické poškození lepší než keramika. Ale jen si to myslím.

                              • novas752  

                                I kdyby, neni to jedno?

                                Narozdíl od keramiky to nepraská.

    • Anna69i  

      moje horké fotky jsou tady …

      http://69chal.club

      pouze 18+

    • Anna69ii  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • annaax69  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Mr.Duck  

      Ja vím že je klasika na bf doporučit vyměnit nejlíp hned celý kolo vyměnit, ale na tvém místě bych koupil RT56 a neřešil. Odjezdil jsem na nich několik sezón na sintr deskách v Saintech a žádný problém jsem s nima neměl.

    • Annaaai  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Anna69k  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • xAnn69a  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse