Kompaktní véčka Campagnolo Mirage

29 nepřečtených
  • miťo

    Nevíte někdo, kde u nás v republice sehnat véčka od Campy? Přítelkyně má Meridu CC4 2010, na cantilevery nemá sílu v prstech, tak by to chtělo účinnější brzdy, ovšem ne plnohodnotná véčka, mají příliš odlišný krok.

    Děkuji za podněty.

    0 0
    • gemini  

      Co zkusi poptat u Šírera ( dovozce Campy)?

      0 0
    • Smazaný účet  

      A musí to být Campa? Tektro taky dělá mini-Véčka:

      http://www.tektro.com/…rodetail.php?…

      0 0
    • Vilém  

      Co nizky Avidy? Nebo to musi byt Campa?

      0 0
      • miťo  

        A jsou k dostání u nás? Nemáš link?

        0 0
        • Vilém  

          Delal jsem edit, ale neprobehl. Popletl jsem to s tema vyse zminovanejma Tektrama. Ty k sehnani budou, kamos je vozi na jakemsi fitness hybridnim kole.

          0 0
    • jaja.k1  

      Tak máš asi ty cantiky špatně nastavené.

      Možná mě za to budete kamenovat, ale tvrdím, že dobře nastavené se vyrovnají V-čkům.

      0 0
      • Vilém  

        I s dualama? Na CX kole jsem sedel jednou, byly tam nejake Frog Legs cantiky a to jsem se malem zabil. Nebrzdilo to skoro vubec.

        Jinak na MTB s tvym tvrzenim vicemene souhlasim.

        0 0
        • jaja.k1  

          Podle mně V brzdy musel vymyslet nějaký líný servisák (kdo by náhodou nevěděl, tak lenost je matkou veškerého pokroku).

          Vyměnit špalky a seřídit V brzdu je otázka chvilky a zvládne to skoro každý. Na druhou stranu ale seřídit cantiky tak, aby skutečně brzdily, nepískaly a nesjížděly se blbě špalky dá skutečně něco práce ( a samozřejmě platí, že čím levnější brzdy tím víc práce).

          0 0
          • Vilém  

            Ptal jsem se zda mas takovou zkusenost i s cantikama na dualech?

            0 0
            • jaja.k1  

              Nemám. Vždycky je to ale o celkovém pákovém pomětu mezi páčkou brzdy a čelistí. A ten si právě u tohoto systému můžeš nastavit ( psal jsem to už tady někde ).

              0 0
              • Vilém  

                Ano vim jak se nastavuji cantiky i jaky vliv ma uhel spojovaciho lanka. Chtel jsem vsak vedet, zda to takto funguje i u canti brzd pouzitych spolecne s dualama, coz nemam osobne vyzkousene.

                0 0
                • jaja.k1  

                  Tak si změř jak daleko jsou na těch páčkách od sebe osy čepu a uchycení lanka a porovnej si to s klasickýma cantil. (myslím, že to bude dokonce stejné – používal jsem kdysi silniční brzdy s páčkama cant. a fungovalo to).

                  0 0
                  • alinceb  

                    To je poměrně logické, když se dnes na CX kolech používají stejné dualy jako na silničních kolech, ale s canti, že opačně canti páky budou fungovat s se silničníma brzdama…;) Jinak se dají taky použít páky s plynule stavitelným chodem lanka, které dělá Avid…:)

                    0 0
                    • Volf  

                      Véčka potřebují dlouhý a slabší lanka a silniční čelisti a cantiky krátký a silný. Takže rozhodně budou cantíky fungovat lépe se silniční pákou, než s pákou na véčka.

                      0 0
                • Volf  

                  Vliv toho spojovacího lanka je nejdůležitější na brzdný účinek. Čím ostřejší úhel, tím hůř to brzdí.

                  0 0
          • Nimrod  

            ten servisák se jmenuje tuším wiesmann a aspoň teď to moc servisák není :-)

            0 0
            • jaja.k1  

              To on teď dělá ty plynové kotle, že?

              :D

              0 0
              • Nimrod  

                on je rámař, no :-) na ty kotle :-) jinak tuším, že véčka udělal v roce 1990

                0 0
      • miťo  

        Ono cantíků je spousta, nejlépe mně brzdily staré LX, ale špatně se tam nastavují špalky. Teď mám Avid Shorty 4, jsou tužší a lépe nastavitelné. Přítelkyně má Tektro Super Light, takové široce rozevřené, mají větší odskok od ráfku a nižší účinnost, podle mého tedy… Nastavené jsou dobře.

        0 0
        • Smazaný účet  

          to jsou podle mě široce otevřené, jako mají profíci a ty jsou konstruovaný schválně, aby moc nebrzdily…

          0 0
        • jaja.k1  

          Nastavení není jen to, jak upneš špalky.

          Důležitý je i úhel, který svírá to spojovací lanko – Tedy jeho délka.

          0 0
          • miťo  

            Ano, třeba Avidy 4 mají tři délky spojovacíc lanek na regulaci poměru odskoku a brzdné síly. Tektro Super Light mají od výroby jednu délku lanka, doporučuješ ho zkrátit na zvýšení brzdného účinku?

            0 0
            • jaja.k1  

              Ano.

              Není to nic složitého – můžeš si to třeba nakreslit, nebo vypočítat podle vektoru síly.

              V podstatě platí, že čím bližší úhel ke 180° svírají konce spojovacího lanka, tím větší bude pákový poměr a tím i účinnost brzdy. Tento úhel je dán jednak délkou toho lanka a také nastavením (zasunutím) brzdových špalků.

              Proto je to složitější na SPRÁVNÉ nastavení.

              0 0
              • Smazaný účet  

                teoreticky ano, ale prakticky bych řekl, že „široké“ cantíky tzv. „L“ nikdy pořádně brzdit nebudou

                0 0
                • jaja.k1  

                  Myslím, že i prakticky.

                  Ono nejde jen o úhel při odbržděném stavu, ale hlavně jak se změní po zabrždění (po vymezení vůle). Tady právě mají ty L čelisti výhodu progresivity chodu.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.