Kolofogo a ostatní vozíky za bike

14 nepřečtených
  • Abuse

    Ahoj,

    rád bych se zeptal, zda máte někdo zkušenosti s vozíkem za kolo Kolofogo, nebo s jinými vozíky? U Kolofoga mě zajímá jeho odpružení/průchod­nost terénem a použitelnost na běh. Případnému srovnání např. s croozerem, nebo chariotem se vůbec nebráním. Díky

    • Jenda  

      Myslím že jako vozík za kolo to bude nepřekonatelný, byť nemám osobní zkušenost. Silně jsem nad tím uvažoval ale nakonec jsme ho nevzali, protože jako kočárek na jakýkoliv další aktivity to má dost mínusů.

      Jednak dítě sedí směrem k rodiči, což větší děti často nebaví.

      Odpružený je přední kolo ale většina váhy je na zadních neodpružených – bude to imho dost drncat.

      Má to malej úložnej prostor.

      Zvolili jsme croozer s dodělaným odpružením doggy, zpětně bych šel spíš do Fialy, ty pružiny děsně rachtaj. Komfort odpružení je ale nepřekonatelnej. Zase třeba na inline nebo do větších hor tomu citelně chybí přední brzda.

    • Sroters  

      Ahoj, Croozer vlastním. Ten je přívětivější co se týče zapřahání a při běhání má výhodu že dítko kouká dopředu. ale i tak je tam veliký odpor vzduchu a nic moc manévrovatelnost. Proto jsme na běh pořídili Thule Glide. Kolofogo testuji již přes půl roku. Přiznám se že od doby co máme doma fogo je Croozer složený pod postelí. S kfogem je jízda daleko lepší nemusíš řešit zda jedním kolem nejedeš v pangejtě nebo jestli se vejde mezi stromy apod. Odpružení si nastavíš přesně na váhu dítěte. A i manévrování je sním lepší. Lépe zatěžuje kolo což je znát v zatáčkách a při brzdění. Ano má sice menší zavazadlový prostor ale ono ani moc nechceš k dítěti něco nakládat. Mrkni na recenzi na https://mtbs.cz/…esty-recenze#… . V případě dotazu jsem na mailu. Popřípadě kontaktuj přímo Pavla z kolofoga. Rád zodpoví dotazy a případně vozík zapůjčí. Omlouvám se za chyby píšu na mob. o pauze :D

      • Tomáš313  

        Ahoj, mám dotaz. Co si myslíš o připojení ve spojitosti s carbonovým rámem? Mám nově Canyon Neuron CF 9.0. Rám je carbon ale upínání je za teleskopku jestli správně chápu a ta samo carbonová není. Nikde nemůžu sehnat zkušenost s carbonem. Všude se jen dočítám, že připojovat jakýkoliv vozík za carbon rám je vražda kola. Nicméně Když vezmu třeba croosera, přijde mi, že tam je to zatížení na zadní osu a celkově zadní stavbu mnohem namáhavější něž tady. Tak nevím, rád bych malou vozil ve vozíku ale bojím se o životnost kola. Dát 30 K za vozík a potom si zničit kolo za 80 K…

        Jaký tedy máte názor nebo radu? Já bych čekal, že přeci ten rám musí něco vydržet. Já vážím cca 84 kg plus vozík, pár věcí a dítě. Nebo doporučení na nějaký jiný vozík který za carbonový rám připojit..

        Díky za názor.

        Tomáš

        • billíček1  

          Tak s děckem budeš stejně jezdit jen pár km a žádným extra tereném to taky nebude. Koupil bych nějakou bazarovku kolo za desítku na tyhle účely a hotovo. Ten vozík umí s kolem cvičit pořádně a je to zatížení z úplně jiných směrů, než na které je rám počítán.

        • Vilém  

          Za teleskop? Hm, tak kdyz to stalo tech 30 + 80k, tak to prece musi vydrzet.

          • Tomáš313  

            Tak co jsem četl, uchycení u kolofogo je přes sedlovou trubku a u teleskopické sedlovky se musí odpojit lanko, nasadit držák a sedlovku vrátit.

            A nevim, jestli jsi to špatně nepochopil ale bylo to myšleno tak, že fogo stojí 30 ticíc (což není málo) a canyon mě stál 80 což je taky dost a dlouho jsem se odhodlával, než jsem si ho koupil. Tak bych nerad utratil peníze za něco, co mi pak zničí kolo protože není vhodný to tahat za carbon rámem. Záruku bych na to neuhrál a na nový taky nemam. Proto se snažím někde najít nějaký zkušenosti lidí s tímhle vozíkem ale nikde nic není.. 

            • mikub  

              Zkušenost s karbon rámem a uchycením za sedlovku nemám (na tahání vozíku (Chariot) jsem si nechal staré kolo), ale podle mého názoru to ten rám musí vydržet. Stejně se s děckem nedají jezdit žádný vraždy.

              Spíš bych se bál o ten teleskop. To bych raději koupil hliníkovou sedlovku (alá Force) za pár šupů (ze své pohodlnosti i sedlo) a na jízdu s vlekem to přehazoval.

              Když dáš to spřáhlo těsně nad objímku, tak tam žádné extra síly navíc nevznikají.

              • Haldabar  

                Teleskopicka sedlovka není problém (samozřejmě uchycení těsně nad objimku, ne horni část). Důležitý je materiál – karbon svorkou můžete poškodit

        • Haldabar  

          Karbon rám nevadí, vadí karbonova sedlovka. Nejlépe když napíšeš přímo na Kolofogo, poradi :) Osobně mám dvě kola – jedno na Chariot na cyklostezky, občas přejezdy mimo za zadní osu a pak celopero na terénní vozík (tady mám hliníkový rám a par karbon komponent, sedlovku jsem kvůli tomu měnil). Důležité je dodržet maximální hmotnost zatížení kola (standardně kolem 120kg). Tedy na dvojvozik s věcmi a většími dětmi už je to na hraně.

    • oddie  

      Jsem se musel podívat, co to Kolofogo vůbec je… :)

      Pěkný, jednostopý asi dobře projede po pěšince, ale jezdit s děckem nějaké terény stejně není úplně dobrej nápad.

      Měl jsem Charioty, nejprv jednomístný, pak dvojmístný, asi bych úplně neměnil, jak tak na to koukám, ale ta průchodnost po úzké stopě pro někoho zase může být plus.

      • Tomáš313  

        No spíš by mě zajímalo, zda jsi vozík tahal připevněný za hliníkem nebo za carbonem?? 

        • mirorek2  

          už pro vždy! https://prirucka.ujc.cas.cz/?…

        • oddie  

          Za hliníkem, stará lowcost šlupka RockMachine a za skládačkou – Dahonem, viz profil… S dětma to stejně není na kdovíjaké vyjížďky, je to spíš dopravní prostředek, u kterého trochu potrénuješ, kór ten dvoumístný atakující s dětmi a věcmi 50kg :)

    • Haldabar  

      Ahoj,

      Mám zkušenosti s hodně vozíky, nakonec jsme koupili dva. Jezdíme skoro každý den, s dítětem od 3 týdne. Ke tvé otázce – záleží co chceš jezdit a jak moc jezdíš :) Na cyklostezky a krátké přejezdy mimo asfalt jednoznačně Chariot CX nebo Sport. Hlavně pro jeho univerzálnost (kolo, kocarek, beh, brusle). Pokud jezdíš terén, tak Kolofogo nebo německy SingleTrailer je jednoznačná volba. Nevýhodu má tu, ze z Kolofogo jde ještě udělat jakž takz kočárek, ale na beh to není. Z Toutu ani to, ale do terénu má lepší zdvih a je skoro o 5kg lehčí…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.