• Bigwave

    Paraďte do jakého kolo investovat 50 000,– , jediná podmínka je full na 26 a 29 nezáleží.

    • Lister  

      Přední nebo zadní?

    • Milvus888  

      Trošku více upřesnit co od toho kola chceš a kde na něm budeš jezdit by neuškodilo…

    • HarryTP  

      prostě přijdeš do krámu a vemeš něco za 50tis co se ti bude líbit ne?za ty prachy se nedá koupit špatně ne?

    • AsiJura  

      Jaké čekáš zhodnocení?

      • tulda  

        cože???

        • Lister  

          Paraďte do jakého kolo investovat 50 000,–

          Jaké čekáš zhodnocení?

          Co je na tom k nepochopení???

          • tulda  

            sorry, zapomněl sem že se tu všichni tak chytaj za slovo.

        • AsiJura  

          Jenom mi trhá uši, když slyším jak se prachsprostému utrácení říká investice ;)

          • Bigwave  

            Jaký utrácení. Myslím, že jeden ze základních položek při výběru kola je kolik si ochoten investovat.

            • AsiJura  

              Tak určitě.

              Pokud jsi závodník, a během roku získáš na prize money Více než 54 000Kč, klidně investuj do kola.

              Pokud ti jako ivestorovi nevadí záporné zhodnocení, klidně investuj do kola.

              Klidně investuj do kola.

              Bude to jistě dobrá investice

              • JakeF  

                Investice se ti musí vrátit jenom finančně? Co třeba požitkem z jízdy?

              • Ruprt2  

                Když se o něho bude dobře starat, tak za 50 let bude mít historickou hotnotu.

                Copak každá investice musí být dobrá?

                • alo  

                  kolo samo není investicí, ale spotřebou, pokud tedy člověk nemá šéfa cyklomaniaka a touží po kariérním postupu atd.

                  investicí může být spíše jako prostedek v péči o vlastní zdraví, tedy pokud se při vymýšlení tuningu nezblázní

              • scret  

                pro mne je to investice… investice do meho psychickeho zdravi!

    • Bigwave  

      Od kola očekávám, aby zvládlo třeba xc maraton a nechcípl jsem u toho. Zdvihy max 120mm. Pak na klasické ježdění po lesích a polňačkách.

      • Azmir  

        Tak mazej do obchodu, zkus si 26 a 29 je tam celkem velký rozdíl, abys pak nebyl překvapený, projed různé značky, zjisti co ti prodavači nabídnou a pak to hod sem a my ti to zkritizujem.

        • Bigwave  

          Zkoušel jsem dost modelů kol. Jak 26 tak 29, ale pořád si nemůžu vybrat. Asi bych byl raději za 29, kvůli mé výšce bych konečně na kole nevypadal jako vocas.

          Čekal jsem, že mi tady někdo ukáže co se mu líbí a třeba najdu něco zajímavějšího než doposud.

          • Lister  

            Zkoušel jsem dost modelů kol. Jak 26 tak 29

            V tom případě bys měl už sám vědět, jaké kolo vybrat.

            Tvrdím pořád dokola – nikdo ti neporadí jaké kolo si máš koupit, každý ti jen napíše, jaké kolo by si koupil on.

            Pokud co nejpřesněji nespecifikuješ co jezdíš, jaká geo kola ti sedí, jak bys chtěl kolo využívat a jaké vlastnosti na kole upřednostňuješ, tak bude jakákoliv rada pouze plácáním do vody.

            • ZuzicK  

              V tom případě bys měl už sám vědět, jaké kolo vybrat.

              Tak i tady na bf jsou uživatelé kteří už vyzkoušeli desítky kol a stále neví co chtějí :-) Minimálně nějakých pár tisic km musíš na fullu odjezdit, aby si věděl co ti na něm vadí..

          • Slavoš  

            A co tak výška, jak a kde jezdíš, co preferuješ ?

          • Azmir  

            Kolik přesně měříš, tak do 185 cm se 26ka dá v poho abys na ní vypadal normálně, pak už vypadáš sice hůř, ale na image se přece nejezdí :) Jinak je ti asi jasné že 29 za stejnou cenu jako 26 bude těžší a asi o řád hůř osazená, jinak pokud kromě maratonů i rád zablbneš sem tam v leze, nějaké technické místa a podobně, tak bych si vybral 26, pokud fakt ty polňačky, různé přejezdy, nic moc techniky tak potom asi 29.

            • JakeF  

              Proč bys bral 29ku zrovna na místa, kde není moc technika? Fakt by mě zajímal jedinej důvod :D.

              • jIrI___  

                Já bych tak volil kvůli gyroskopickému efektu.

                • JakeF  

                  To si můžeš rovnou koupit 26" s těžšíma kolama… Nebo ještě líp koupit 26ku a dát na ní plnohodnotný UST, gyroskopickej efekt budeš mít stejnej a navíc nepřekonatelnou odolnost proti defektům.

                  • jIrI___  

                    Nevím jak tobě, ale mi ten gyroskopický efekt při zatáčení naopak připadá na škodu. Ale proti gustu… :D

                    • JakeF  

                      Tak ono to občas má význam, když to kolo má lepší setrvačnost. Pokud máš sílu s tím zatočit i přes ten vyšší gyroskopickej efekt, tak máš výhodu, že tě nerozhodí ze směru každej menší kámen nebo kořen. Na zrychlování a kopce je to samozřejmě nevýhoda…

              • Azmir  

                Tak co si budem povídat, 26 full v ceně do 50 tis. na tom bude s obratností v horším terénu lépe než 29 ve stejné ceně, snad nechceš zase tady cpát tu svoji 29 masírku.

                • JakeF  

                  Jaký 29ky jsi osobně vyzkoušel?

                  S obratností je to nesmysl takhle zobecňovat. A vůbec je nesmysl, že by 29ka byla proti 26 fullu míň obratná. Nejde do zatáček tak ochotně, ale to je o zvyku a spíš přínos, zatáčku dokáže vytočit stejně prudkou, v rozbitým terénu naopak často rychlejš.

                  Masírku 29 tady cpát nehodlám, 29ka je vhodná právě do těžšího terénu, ne na to, co tu popisuješ. Na ježdění po asfaltu a cyklostezkách má akorát nevýhody, dalo by se diskutovat o pohodlí, ale to zase na 26ku můžeš dát širší pláště a pořád bude lehčí a líp pojede a to pohodlí se dost srovná.

                  • PatrikL  

                    Je také množstvo 29" a 26" fullov, taký rozdiel v tom kto ako čo jazdí a taký rozdiel v predstavách čo asi tak náročnejší terén znamená, že to nemá cenu takto riešiť :)

                    Ja sa na to pozerám o trochu jednoduchšie, ale nebudem to tu rozpisovať, v skratke – je vysoký, má pomerne štedrý cenový limit a jeho štýl sa dá označiť maximálne ako AM (v širšom ponímaní)? Ak hej, tak 29" je jasná voľba :)

                    • Azmir  

                      A ted je třeba si uvědomit chcu za 50 tis. 29 co má 13,5 nebo si raději koupím se štěstím carb. 26 někde kolem 11,5 kilo?

                      • PatrikL  

                        Keby len 13,5, to by bolo fajn, ono sa pokojne môže stať že bude mať komplet aj 14,5 :)

                        Ale hej, u mňa v tejto cenovej kategórii jednoznačne vyhral 29" full, čo musí byť jasné pri pohľade na môj štýl jazdenia a aj podľa toho akú veľkosť bicykla potrebujem. A to aj napriek výrazne horším komponentom a celkovo pomerne vysokej hmotnosti.

                        • JakeF  

                          :) kde ty váhy berete, to by mě fakt zajímalo… Reálně kolem 12kg. Teď neberu nějaký zvýhodněný nabídky, to se pak dá dostat ještě výrazně níž.

                          • Azmir  

                            Tak najdi nějaké nové, nezvýhodněné kolo do 50 tis. co bude mít i s pedály kolem 12kg.

                            • JakeF  

                              Specialized SJ HT Comp „11kg rovnejch“http://br­images.bikebo­ardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/upload­s/2012/07/2013-Specialized-Stumpjumper-HT-Comp-actual-weight.jpg , s XTR pedálama jsi na 11,3kg a ještě ti zbyde na karbonovej košík :).

                              A to se Spešl obecně bere jako celkem drahá značka, takže počítám u jinejch výrobců to půjde i níž, ale tam už přehled nemám.

                              • PatrikL  

                                FULL :D Ja že sa tu riešia celoodpružené kua! :D

                                • JakeF  

                                  Jestli se tu řeší 29er full, tak to jsem teda vůbec nepochopil. To by musel bejt padlej na hlavu, aby ho na tohle využití koupil…

                                  • PatrikL  

                                    Tak zakladateľ témy napísal že jediná podmienka je aby to bol full, tak nepredpokladám že nejaké relatívne drahé 29" HT-čko dáva do výberu a malo by zmysel sa o ňom baviť.

                                    Takže podľa teba ak má 50 000kč, chce občas pretekať (+ inak jazdí „klasické XC“ (lesné a poľné cesty čo napísal)) a je vysoký (asi) tak nemá ani pozerať na 29" fully a má ísť rovno do 26" fulla?

                                    • JakeF  

                                      Aha, tak to jsem fakt přehlíd… No, já bych vybíral mezi 26" full a 29er HT. Na tohle použití mi fakt přijde 29er full blbost, respektive bude tam fakt hodně kompromisů. Tak Camber Comp a vyměnit kola, to už by se dalo uvažovat, ale to je bez slev někde lehce pod 70, váha kolem 12,5kg s pedálama. Kdyby ukecal slevu, tak by to stejně bylo kolem 60.

                                      • Lister  

                                        Pomineme dostupnou velikost, ale kde má třeba tohle kolo ten obrovský kompromis?

                                        Podobných nabídek se dá najít hodně.

                                        • JakeF  

                                          Chtěli „neakční nabídku“, to jsem psal už od začátku, že v akcích by se to dalo… A pokud se šeredně nepletu, tak tohle je 26".

                                          Btw, koukáš na správnej shop ;).

                                          • Lister  

                                            A pokud se šeredně nepletu, tak tohle je 26

                                            A KURVA. Jsem nějak automaticky bral to, že Epic už je jen 29…

                                            PS: Camber Comp 29 je tam za 52 tis, ve všech velikostech a to kolo je IMHO velmi slušně osazené.

                                        • Azmir  

                                          Třeba v tom, že to není 29 ? :)

                                          • JakeF  

                                            Hned vedle máš ale Camber Comp a ten má 12,8kg, takže i tak to je míň, než jsi psal…

                                            • Azmir  

                                              Ted přidej pedály a jsi někde na 13,2, za 50 tis. ti to přijde dobrá váha? Mi teda ne, ale každému podle gusta.

                                              • JakeF  

                                                Na trail 29er full podle mě celkem pohodová váha… Jako závodní kolo bych to samozřejmě nechtěl, ale to asi žádnýho 29er fulla vyjma Epica v Marathon nebo S-Works verzi. Co se týče pohodovýho ježdění a závodů bez nároků na umístění, tak proč ne, na BF se obecně váha šíleně přeceňuje.

                                                • Lister  

                                                  na BF se obecně váha šíleně přeceňuje.

                                                  Koupit si celokarbonovou 8,5kg silničku , tak si tohle taky opakuju od rána do večera :-D

                                                  Jinak máš ale pravdu, 13 kg na full není žádná hrůza, on i ten Epic za ty peníze by nebyl o nic lehčí.

                                                  • JakeF  

                                                    On Spešl má ty hliníky celkem lehký, naopak ty levnější verze karbonu s hliníkovejma zadníma stavbama až tolik ne. Lehoučkej je pak až celokarbonovej S-Works.

                                                    Silnička je na houby, no… Ale zase jezdí se na ní v pohodě, počítám pláště a duše ještě srazí dost. Na bajku teď váhu ale teda řeším taky a hodně :D. Ale tam je to spíš ta psychologie dostat to pod 10kg, když to je na závody :).

                                              • Lister  

                                                To je naprosto standardní váha u fulla kolem 50 tis.

                                                • Azmir  

                                                  Možná tak u 29 nebo něčeho na vyšších zdvihách.

                                                  • JakeF  

                                                    Ten Camber je 29ka ;).

                                                  • Azmir  

                                                    Asi si nepochopil na co jsem reagoval, u 26 při ceně 50 tis. není 13 kilo adekvátní hmotnost.

                                                  • JakeF  

                                                    Vždyť se taky mluví o 29er Camberu a ne 26ce…

                                                  • Lister  

                                                    Dej mi prosím pár příkladů fullů, které při cenovce 50 tisíc váží včetně pedálů opravdu výrazně méně než 13kg – protože jestli se tu budeme bavit o pár gramech, tak to nemám moc smysl. Takže prosím pohodový full za 50 tis, který bude vyhovovat původnímu zadání (takže asi nějaký trailbike se 120mm) a bude vážit 12–12,5kg.

                                                    Rám mého fullu váži přibližně tolik, co bude vážit velmi kvalitní rám se 120mm a nebo taky většina průměrných 100mm rámů. Komponenty jsou na něm trochu někde jinde než bude mít sériovka za 50 tis váha je cca 12 kg.

                                                    Odpovídající výbavu má asi tak moje Stereo a tam jsme opět přes 13 kg – a rám není žádné extra závaží.

                                                  • Draw in soul  

                                                    Můj reign byl jako skládanka v určité fázi pod hrubě 13kg na 150mm a cena taky do 50 :)

                                                  • Azmir  

                                                    Nechce se mi moc hledat, takže tady hodím jenom pár kol, samozřejmě ty kola nemám převážené, ale ve většině odkazů i když přidáš pedály a nějaký ten gram navíc, tak se do 13 v poho vejdeš, tak např.:

                                                    http://www.bike-discount.de/…125–8–0.html

                                                    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                                                    http://www.mojekolo.cz/…-yellow-2011

                                                    http://www.kubicasport.eu/…–Fox-Talas/

                                                    http://www.kubicasport.eu/…–super-cena

                                                    http://www.bezvakolo.cz/…45-fluent-es

                                                  • JakeF  

                                                    No, ale to už se zase pohybuješ ve výprodejovejch cenách starejch modelů… To by se tu mohly začít dávat Epicy a Cambery v karbonu.

                                                  • Azmir  

                                                    Canyon, radon, stevens jsou nové modely, nevím o co ti ted jde, i kdybychom nepočítali výprodeje máš tu 3 nové kousky co zadání vyhovujou, ostatní kromě ghosta jsou dostupné snad ve všech velikostech, nevím co se ti na nich nelíbí a nevím co do toho taháš epica a cambera v carbonu, jejich výprodejová cena se na 50 tis. dostane možná když mají úplně poslední model. Lister psal full do 50 tis co bude více než pár gramů pod 13kg, myslím že všechna kola to splňují, tak tu nepřidávej nějaké pravidla, já kdybych kupoval kolo, taky ho koupím ve výprodeji a ne za plnou cenu.

                                                  • JakeF  

                                                    Tak najdi nějaké nové, nezvýhodněné kolo do 50 tis. co bude mít i s pedály kolem 12kg.

                                                    To je ale tvoje pravidlo :D.

                                                    Camber v karbonu se ve výprodeji na 50 dostane, Epic s vělkým štěstím by taky moh… Tady holt jde o to, že Spešly se stihnou prodat během roku a nemusí to někdo pak vyprodávat za 2 roky bez marže, aby mu to nepřekáželo ve skladu :).

                                                    Jinak Stevens máš 20% slevu, takže srovnatelnej s tím 26" Epicem z Radotína, co tu házel původně Lister, teda nic zajímavýho, vzhledem k neozkoušenýmu systému.

                                                    Jak to je s cenama Radonu a Canyonu oba víme, že tam jdou na menší marži a náklady a platíš si za to, že si to nemůžeš vyzkoušet. Spešla přijdeš do krámu a tam ti půjčí testovačku. S těma cenama to holt není tak jednoduše srovnatelný…

                                                  • Azmir  

                                                    Nezvýhodněné jsem psal já, ne Lister, nevím co se do toho sereš, on chtěl poslat ty kola, ne ty, a dokážeš mě dycky pobavit tím, že jak není po tvojemu nebo vyjde najevo že nemáš pravdu, ak se to snažíš dycky nějak zahnat do kouta ve stylu že canyony a radony si nemůžeš zkusit a bla bla bla, stevense si najdi v test, google používat snad umíš, nechápu co řešíš, zadání bylo full do 50 tis, 120 zdvihy s více než pár gramy pod 13, to jsem splnil, tak už to dále nekomentuj, nikdo na to není zvědavý.

                                                  • JakeF  

                                                    :D Jsi nějak agresicní od chvíle, co se ti nepovedlo uhrát to, že nenajdu 29er fulla pod 13,5kg :D. Ale tak když jsem to já, kdo neměl pravdu…

                                                    Já ti jen napsal, že ty ceny nemůžeš brát tak jednoznačně, když do toho začneš tahat výprodeje a značky s přímým prodejem, že tam holt ta nižší cena je vykoupená jinýma komplikacema. Ono by se k tomu dala přidat i reklamace, kdy to musíš posílat do Německa atd… A že ono nakonec, když to srovnáš, tak Spešl ve výprodeji tě vyjde úplně stejně, otestovat si ho můžeš v každým druhým krámu a je to ozkoušenej a funkční systém a ty tvoje „supervýhodný“ značky až tak výhodný nejsou :).

                                                  • JakeF  

                                                    Jo a ještě jedno přátelský doporučení… Bacha na to mojekolo.cz, občas tam nepíšou, že ta „akce“ je vlastně ježděná testovačka. Setkal jsem se s tím, když jsem tam u nich na krámu byl okouknout silničky, co maj vystavený na netu…

                                                  • JakeF  

                                                    A vůbec, teď jsem se nad tím zamyslel, kdo teda neměl pravdu…

                                                    Ty jsi napsal, že 29er full nad 13,5kg a 26" full 11,5kg. Zatím jsme tedy došli k tomu, že 29er full 13kg a ty jsi našel 26" fully 12kg bez pedálů, teda 12,3kg s pedálama.

                                                    Asi bych na tvým místě trochu brzdil s tím osočováním, u koho vyšlo najevo, že neměl pravdu :D.

                                                  • Azmir  

                                                    Tak jinak psal jsem cituji: „se štěstím carb. 26 někde kolem 11,5 kilo?“ tak tady ho máš nevím jak to je s velikostma, ale nedávno ještě byl, jinak co se týče mojekola, pokud to mají testovačku, tak to většinou mývají uvedené, ale taky je nemám rád, tak je nebudu bránit, navíc věřím tvojí zkušenosti s nima a v poslední řadě nepsal jsem najdi 29er fulla pod 13,5 ale psal jsem cituji: „Tak najdi nějaké nové, nezvýhodněné kolo do 50 tis. co bude mít i s pedály kolem 12kg.“ myšleno bylo samozřejmě 29, díky kterému nastala tahle diskuze. Takže jak to teda vlastně bylo? Co na to řekneš ted?

                                                  • JakeF  

                                                    Tady to nemaj a u těch levnejch Lapierrů taky ne… Taky mě tím docela nemile překvapili.

                                                    Mně hlavně jde o to, že srovnáváš nesrovnatelný, aby ti vyšlo zrovna to, co bys chtěl… Právě „se štěstím v posledních pár kusech 26ku“ s 11,5kg a k tomu 29er 13,5kg, ale v běžný ceně. Tam by se třeba s podobným štěstím dalo sehnat 12,5kg, aby to bylo srovnatelný anebo by to chtělo brát 26ku kolem těch 12,5kg. A to teď neberu, nakolik ty váhy udaný na netu jsou občas sci-fi.

                                                    Že jsi našel 26" pod 13, to nepopírám :D.

                                                  • Azmir  

                                                    O tom mojemkolu jsem ti napsal, že nevím, nemám je rád, jsou tam arogantní a už tam nevkročím. Jinak to se štěstím to jsem přímo psal, jasně že asi jako nový model 2013 hned na jaře nějaký celokarbon full s 11 kg nebude stát 50 tis. od toho tu jsou výprodeje, ve kterých většina chytrých nakoupí, proč taky kupovat za plnou cenu že jo. A nesrovnávám nesrovnatelné, klidně mi najdi výprodejového 29er fulla za 50 tis co bude mít hmotnost okolo 12, nikdo ti nebrání, ale ty nemáš žádné argumenty a tak furt rýpeš do mě že to nemůžu tak a to srovnávám tak a ne tak jak si předtavuješ ty a už mě to unavuje, navíc proč vůbec si na tu větev reagoval, po mě něco chtěl Lister a ne ty, ty se vždycky zasereš do nějaké diskuze a končí to jenom zaspamováním vlákna, protože ty dycky musíš lidem něco dokazovat.

                                                  • JakeF  

                                                    Tak samozřejmě, ale oni ty důvody platí… Že nemám konkrétní příklady je pravda, nemám důvod prolejzat výprodejový eshopy, natož tam hledat 29er full, kde bych stejně bral snad jedině Epica…

                                                  • Lister  

                                                    Epic v karbonu za 50 tis – není problém, vím o takovém :-)

                                                    Ale je pravda, že to je ta verze s karbonovým předním trojúhelníkem a zadní stavba je alu.

                                                  • Azmir  

                                                    A ty odkazy co jsem ti hodil ti stačí nebo mám hledat dál? :D

                                                  • Lister  

                                                    Stačí – potvrdilo mi to můj původní předpoklad, že to každý bereme jinak.

                                                    Běžná nevýprodejová seriovka váží naprosto standardně kolem 13kg a ta váha není žádná velká ostuda – což je pořád pravda.

                                                    Ve výprodejích při troše štěstí seženeš mnohem lehčí kolo, ale je to hodně o štěstí – a to je taky pravda.

                                                    Jinak neměl jsme nic hledat, narazil jsme na rám Roubaix S-works SL3 v krásné červené barvě (pro ilustraci) za zajímavé peníze a už mě to zase neskutečně hlodá…

                                                  • JakeF  

                                                    Komplet zadní stavbu v karbonu má stejně až S-Works a ten by se za 50 pořídil se sakra velkým štěstím samotnej rám :D.

                                                  • AsiJura  

                                                    A kdo ho má teda nakonec většího?

                                                  • hctr  

                                                    :D jo to me taky zajima jak to dopadne.

                                              • jIrI___  

                                                Na svoji kategorii na pohodu. Mě právě překvapilo, že ten Camber je tak lehký.

                                                • Azmir  

                                                  Tak je tam to samé co na epicovi, akorát vidle nemá 100mm ale 120 a rám má jinou geometrii, takže by to tak odpovídalo.

                              • Azmir  

                                Krásná ukázka 29er fullu, tlacháš a přitom ani nevíš o čem je vlákno.

                                • JakeF  

                                  Nj, přehlíd jsem to… V tomhle kontextu mě fakt nenapadlo, že by někdo uvažoval o 29er fullu…

                      • JakeF  

                        13,5? Ale notak :).

                        Jinak to je ale přesně ono, proč jsem se proti tomu tvýmu doporučení ohradil… Proč by si na nenáročný ježdění radši nevzal lehčí a tužší 26ku, když výhody 29ky nevyužije? Když by jezdil v těžším terénu, tak už nemá cenu honit každej gram, naopak daleko víc využije výrazně lepší trakci, překonávání překážek a celkově lepší stabilitu 29eru. Bohužel tuhost zapletenejch kol v týhle cenový kategorii bude celkem problém anebo zase budou hodně těžký…

                        • Azmir  

                          A kolik podle tebe váží takový běžný 29 full v ceně do 50 tis? Nikdo nebude mín než pár gramů pod 13, pod 12,8 se snad nic nenajde. Jinak já bych o 29 fullu v téhle ceně ani neuvažoval, budto 26 full a nebo 29 HT, 29 full v téhle ceně podle mě bude mít spíš více nevýhod než výhod, ale to at si každý posoudí sám, jinak proč na nenáročný terén 29 ? Protože tam ti je relativně jendo na čem sedíš, asfaltku, polňačku a nějakou lesní pěšinku projedu ± stejně skoro na všem, 29 bude o něco pohodlější, tak proto.

                          • JakeF  

                            Proč sem taháš 29er fully? Nebo to tvoje původní doporučení na 29er bylo myšleno full? Tak to pak bych nechápal už vůbec…

                            A zase to je ono, co píšu… Projedeš to na všem, tak proč brát těžší a míň tuhej 29er, když nepřináší výhody? Pohodlí můžeš na 26ce dohnat 2,25 pláštěma, pohodlí pak bude srovnatelný a pořád bude 26ka lehčí a tužší a bude o hodně líp zrychlovat.

                            • Azmir  

                              Celou dobu je řeč o 29er fullu, nevím o čem si se do ted bavil ty.

                              • JakeF  

                                A já si říkal, že jsi doteď nenabídnul žádnej Radon :D

                                • Azmir  

                                  Kdyby dělali 29er full v dobré ceně, tak už by tu byl, nevím proč máš neustálou averzi proti radonu, už ti i mlok napsal že radony co zkoušel na tom byly v porovnání lépe než některé věhlasné značky, takže myslím že není třeba nutně hned rýpat.

                                  • JakeF  

                                    Proto Mlok jezdí na Radonu a ne na Scottu :). To byl takovej vtípek… Ale fakt mě to překvapilo, když jsi sem napsal a žádnej Radon se tam neobjevil. Teď už chápu proč, když jsem si všimnul, že chce nutně fulla :).

                                    • MlokCZ  

                                      Tak o Radonu jsem nemohl ani uvažovat když jsem celopevňáka stavěl, protože v té době vůbec ještě 29tku neměly.

                                      K tomu by mi geometrií Radon s pevnou OnOne vidlicí vůbec nesednul, protože by byla na ten rám moc krátká.

                                      Se 100mm odpruženou by se mi ale Radon líbil geometrií více než Scale 29. Scale má se 100mm vidlicí už hodně nízký hlavový úhel. To bylo ale přesně to co jsem potřeboval pro tu kratší OnOne, s kterou šel hlavový úhel o hodně nahoru.

                                      A do třetice Radon nemá samotné rámy a kupovat sériovky ze které bych nepoužil téměř nic by bylo už dost ujeté.

                                      Ale zase už mám najeto možná kolem 5tis. km za 29" Radonem :-)

                                  • Milvus888  

                                    Jen tak pro info vyprodejovy epic 29 za 51 tis váží 12.4 bez pedálů(váženo). Ale obecně bych to nesrovnával všechno naráz protoze i pláště můžou udělat hodně a váhy od vyrobcu které se udávají na netu nejsou vždy pravdivé..

                                    • MlokCZ  

                                      Řeč byla ale o fullu :-)

                                    • Azmir  

                                      Bez pedálů to nikoho nezajímá, s pedály to máš 12,8 a o tom už sme se tu bavili, nevím čím si konkrétně hchtěl do diskuze přispět :)

                                      • Milvus888  

                                        Přijde ti že u těch tvých 26 fullů se udává váha s pedálama?

                                        • hctr  

                                          Nehrotte tolik tu hmotnost :) osobne bych si stejne vzal 13ti kilovou 29vitku nez 12ti kilovou 26tku :)

                                          • Milvus888  

                                            +1

                                          • Azmir  

                                            Tak ty si ale pacient :D

                                            • hctr  

                                              Pacient ne :) spis jsem mel treba moznost si vyzkouset treba stumpa ve 26tce a hned potom uplne toho stejneho ve 29vitce a ten rozdil je proste znatelny. U dh kol jeste chapu 26tky, ale osobne nejake uzavrene trate se spoustou klopenek a zatacek nejezdim a na to co jezdim je 29vitka daleko lepsi:)

                                              • Azmir  

                                                Tak ty si na tom taky jinak trošku výškově, já už těch 29tek pár projel, ale prostě mi nic nesedlo, třeba něco zkusím na testfestu nebo mě třeba okouzlí to tvoje, ale pochybuju, na příští rok to bude u mě asi 26 full, na 29 stejně nejsou peníze.

                                                • hctr  

                                                  Ja to po sezone budu prodavat, ale chtel bych za to alespon 45 :D

                                                  • Azmir  

                                                    Děláš si prdel? :D A pak že nejsi pacient, to střídáš jak ponožky, co máš v plánu?

                                                  • hctr  

                                                    Jeste nevim, treba si koupim to same kolo, ale jen 2014 tku at tam je zas vsecko nove a nemusim se o to starat, kdyby se darilo koupim si to evo v carbonu.

                          • Jetson  

                            Tak třeba Epic comp 29 tady někdo psal 12,5 i s pedálama a do 50 tisíc se sehnat ve výprodeji dal v pohodě (měl jsem nabídku za 47 000,–).

                            • JakeF  

                              Ono to tak odpovídá, že ten rozdíl u stejný ceny a kategorie je cca 1kg. Samotnej rozdíl při stejných dílech jsme tu tuším s Mlokem dali dohromady na cca 300–500g, ale jak jsou 29ky dražší, tak většinou je osazení o něco horší při stejný ceně. Člověk ale musí brát v potaz i to, že 29ka se v terénu chová jako 26ka s cca 20mm vyšším zdvihem, pak ten váhovej rozdíl není tak divokej.

                        • Atilla  

                          No flame, ale pro mě podle mě v těžkém terénu 29 ztrácí, pokud se nebudeme bavit o těžkém terénu, jako o cestě rovně dolů po kamenech.

                          • JakeF  

                            Fakt jde o to, jakej 29er… Proto nikomu nedoporučuju 29ky u levnejch kol. Když máš 29er s lehkejma kolama a dobrou geometrií, tak fakt zatáčení není problém ;).

                            Pak je celkem zajímavý srovnání mezi kategoriema. Často si na údajnou špatnou točivost 29erů stěžujou právě enduro jezdci… Já zkoušel na stejný trati, kde byly hodně prudký vracečky jak 29er 100mm full a 26" 150mm full a ta 26ka byla výrazně hůř točivá… Ono je to u hdoně lidí daný tím prvním pocitem, že 29ka víc drží směr a na zatočení je potřeba víc síly, ale na to si člověk během pár hodin zvykne. Pak mi naopak 26ka HT přišla nechutně neklidná, ale zase jsem si po chvíli zvyknul. Prudkou zatáčku dokáže dobrá 29ka vytočit prakticky stejně, jako 26.

                            • Atilla  

                              Já se projel jen na HT 29 mrdkách jako je gaint a scott kolem 30tis a to jen kousek a vůbec se mi to nelíbilo. Ani si na tom nedokážu moc představit třeba tu sopku co jsme teď sjížděli. Mohlo by tam 29er líp brzdit což by bylo přínosné, ale prostě nevím no. Nevím jestli jsi jezdil na FR mašinách a za tu taky musíš vzít. Ono je jasný, že dnešní enduro podle BF mody s hlavou pod 66, velkým rozvorem a třeba FSR nikdy nepůjde ze zatáčky moc samo. Osobně jsem nikdy nezažil, že by se mi moje kolo zdálo až nebezpečně živé a to ani kolem 50km/h v terénu, ale zase jezdím jen na větších zdvihách a nebo na HT s delší geo.

                              • JakeF  

                                Ono to chce srovnávat stejnou kategorii… Scott s celkem točivou geo a lehoučkejma kolama zatáčí fakt na sebemenší podnět, takže 29ka s relativně lehkýma kolama a točivou geo je příjemně klidný kolo. Prát se s nějakou těžkou 29kou s těžkýma kolama bych se svojí váhou taky nechtěl a už bych taky měl s ovladatelností problém.

                                A ta trakce je taky ohromnej přínos. Jasný, zase to musí bejt srovnání v kategorii, nějaký měkký FR pláště taky budou držet líp, než 29er XC. Ale RaR 29er mě svojí trakcí hodně překvapily, výrazně lepší, než RoR ve 26" bez duší.

                                A co jsem myslel tu moc velkou živost, tak jsem ani tak nemyslel vysoký rychlosti, jako spíš právě hodně pomalý úseky se zatáčkama na kořenech a tak. Když to je prudký a jsem za sedlem, tak se prostě nedá tomu přes každej kořen pomáhat a stačí trochu nepozornosti nebo únavy a kolo se zasekne nebo se zavřou řidítka, zatímco 29ka to v pohodě přejede. Ale to je zase spíš problém u XC kol, protože to nemůže pobrat zdvih.

                              • hctr  

                                Ten problem u tebe je, ze jsi jel na 29vitce jen kratce. ;D

                                • Atilla  

                                  Jako, že bych si měl zvykat? To mi přijde jako blbost na 24" i 650b jsem se cítil dobře.

                                  • hctr  

                                    Je to proste trochu jiny, ale hodne ovlivni geometrie ramu, jsou 29vitky na ktery si sednes a citis se jak doma a jsou 29vitky na kterych se citis jak 10lety kluk na kole od taty:)

                                    • Atilla  

                                      Tak to je jasný, ale přeci jenom kdyby 29er bylo vhodné do opravdového terénu, tak to budou vozit všichni na DH WC. No a nevozí to nikdo i přesto, že 29er masírka jede už nějaký pátek. Díky bohu FR a DH strojům se to vyhlo a snad to tak i zůstane. Pro marotony, XC, AM v tom vidím výhody pokud budeš mít lehká kola, tak proč ne. Ale na technické disciplíny 650b max- Ono taky proti 26" s pořádnýma pláštěma je rozdíl 00 prd.

                                      • JakeF  

                                        Tak ono 650B v nějakých 2,5" pláštích nebudou průměrem asi moc daleko od 29eru na nějakých užších 2,0 XC gumách…

                                        A ono že se tam neprosazujou má důvodů víc. Je celkem problém udělat takovej rám, co s 29er kolama, zvlášť s tlustejma gumama, bude mít dost prostoru pro ten 200mm zdvih sjezďáků. Další problém bude v tuhosti rámu a i samotnejch zápletů, to je celkem velkej problém i u XC kol a na DH jsou ty nároky v tomhle směru ještě počítám daleko větší. A ono taky 29er DHčko už by nejspíš bylo fakt tank, na kterým by se jezdilo akorát rovně :D.

                                        Takže ono podle toho bych vhodnost použití v terénu moc neusuzoval, u XC kol je ta situace úplně jiná. A počítám XC 29er bude daleko obratnější, než DH 26ka, což je taky důvod, proč bych 29ky u DH neviděl jako moc přínos. Ale třeba časem ty geometrie a tuhost taky vyladí.

                • Kubiczech  

                  To není masírka, prostě velký Spešl stojí v garáží, takže je objektivně nejlepší. (:

                  • Lister  

                    :-)

                    Jinak hezké terény v „Trigger videu“ – to počasí ti závidím – u nás pořád ty bílé sračky.

                    Kolo zajímavé, IMHO něco co by mohlo v tomto případě vyhovovat, asi až na cenu.

                    • Kubiczech  

                      On ten Trigger má pocitově o trochu více zdvihu, možná by mu lépe padnul Scalpel 29er.

                      A počasí? Druhý den zase napadalo. (:

                  • JakeF  

                    Už jsem tu psal několikrát, klidně jsem moh vzít Cannondale, Trek nebo Giant, stejně tak jsem moh vzít nějakou 26" nebo si nechat Scotta ;). Takže kdybych nebyl přesvědčenej, že to je pro mě nejlepší volba, tak mě do něj nic nenutilo…

              • joudys  

                už to tu bylo – časoprostorové zakřivení kolem 29" kol s přenosem na celou soustavu a pozitivním vlivem na rychlost jezdce

                • JakeF  

                  Jojo, to bylo vtipný :). Ale ono to s tím placebo efektem nebylo daleko od pravdy… Lidi si koupí 29ku za pár korun a protože je to nový kolo, tak na to přece nebudou nadávat. A když na tom jezdí akorát lehký terény, tak poznaj akorát tu větší setrvačnost a začnou to vydávat za ohromnej přínos :D. Pamatuju, jak tu jeden popisoval, že vyjede z rozjezdu vejš do kopce bez šlapání, než ostatní na 26kách a jak to je strašně super :D. Podobný to bude u recenzentů, který přece u levný 29ky nemůžou napsat, že to nikdo nemá kupovat :D.

    • hctr  

      Na maratony a rychlejsi svihy bych volil klasiku :) anthem, epic, popr neco od treku, urcite 29:)

    • pendergast  

      Ak zainvestuješ do môjho plánovaného, sľubujem že to bude full.

    • vzduch  

      Asi by to mělo být jinde, tak se omlouvám. Ale prodávám Trek Superfly AL Pro. Kdybys měl zájem napiš na e-mail.

    • Bigwave  

      Co říkáte na kolo Focus super bud 29r 2.0 ?

      • JakeF  

        Za mě dost divně poskládaný…

      • Bigwave  

        Osadili to jednotlivými kousky z každé sady sramu. Ještě jsem na něj neseděl, ale líbí se mi ta univerzálnost. Sice váží jak vykrmený prase, ale docela mi padlo do oka.

        • JakeF  

          No, hlavně že je X0 hazka a k tomu mizerný kliky, navíc na 29ku úplně nesmyslný převody. A k tomu nacpou Crossridy, který jsou nízkou tuhostí vyhlášený i v kategorii 26". Proč ale k týhle kombinaci nacpali teleskopickou sedlovku, to mi zůstává rozum stát, to kolo zbytkem osazení evidentně není určený do těžkýho terénu. K udávaný váze se snad ani radši nevyjadřuju :D.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.