Kolo pro ročních 5000km + roadtripy, ale rozpočet +/- 15000

32 nepřečtených
  • Tommy81

    Ahoj všem, nedávno jsem se rozsekal na kole při 45km/h a praskl mi rám u Authora. Na Authoru nelpím. Teď při rekonvalescenci už přemýšlím nad něčím novým, i když pořízení je zatím odloženo (asi až po sezóně). Dám dokopy tak 15 000 Kč +/- a říkám si co v této cenové kategorii je nejlepší. Preferuji kvůli níže uvedeným účelům asi nejvíce treka/crosse. Rád bych ale vyspecifikoval sebe a účel:

    Já: Muž, 37let, 183cm, 85kg

    1. účel: Cesty do práce denně asi 60km, ročně asi 5000km při větru/dešti. Většinou asfalt, ale také vymleté polňačky a jinej sajrajt, co prohlásej za cyklostezku + lodička – pražský přívoz XD.
    2. účel: S kamarádem občas naložíme brašky na přední i zadní kolo a razíme nějaký evropský trip tak kolem 1000km za týden. Tak by to chtělo i nějaký kolo co vydrží nosnost tak dalších 20 – 30 kg v brašnách s jídlem, stanem a různou výbavou na kempování. Terén asi jako do práce = většinou silnice, ale mnohdy přejíždíme i šotoliny a horší věci. Zejména když hledáme místo na složení hlav.

    Design neřeším, potřebuji aby to vydrželo denní cesty do práce i odtáhlo brašny přes kdeco.

    V nových trendech se moc nevyznám, takže bych ocenil radu na značku a pokud vítě i něco přesnějšího, tak jedině super. Pokud máte tip i na prodejce budu rád. Starší kolekce nejsou problém a spíše vítány při dobrém poměru cena/kvalita. Jak říkám jde mi o funkčnost, nepotřebuju se chlubit před sousedem/soused­kou :-).

    Díky

    Tomáš

    0 0
    • novas752  

      No u kol za 15 o nových trendech moc nemůže být řeč, většinou ani o funkčnosti. Těžké rádoby odpružené vidlice, mizerné brzdy a kola, občas vyšperkováno přehazovačkou o 2–3 řady výš než zbytek řazení…

      Rozumná koupě krosového kola za 15 je snad jen bazar.

      Co takhle nový rám + oprava/výměna zbylých poškozených dílů?

      Vzhledem k těm občasným návštěvám terénu by se dalo uvažovat i o 29" mtb na užších pláštích, tam už by se nějaký tak nějak funkční komplet Raidon + Alivio dal složit. Pokud ti ze starýho kola zbyly i nějaký použitený díly, tak by to mohlo být i o něco lepší.

      0 0
      • team_daddy  

        Ja bych to takhle hnusne nesepsul. Tyhle typy, ktery kaslou na B-F onanii, si koupi “strep”, ale odjedou s tim cokoliv. A podle me jsou stastnejsi a autentictejsi nez vetsina zdejsiho osazenstva. Takze bych mu max poradil, nejakej dobrej shop s dobrou cenovou politikou a zbytecne mu nenicil zivot zdejsim pristupem.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Za podobným účelem mám opravdu skoro-střep (GT Nomad Sport), jen tedy hledím jezdit spíš po lesních cestách přerozličné kvality – s brašnami, bez brašen je na ně lepší MTB. Držák předního kola už mám nasazen zase původní, záplety vlastní výroby, V-brzdy, pohon po spotřebování komponent průběžně obměňován a doplňován. Naprosto spolehlivý soumar.

          Kolega novas752 na ničem takovém evidentně nikdy nejel, tak mu chybí zkušenost. Protože s brašnami nabývají na významu některé jinak marginální věci, nehledá se sportovní kolo, ale kříženec kamionu a BVP.

          Třeba přítomnost oček na montáž nosičů a současně blatníků. Naopak vidlice je celkem okrajová záležitost, když naložené kolo váží přes 40 kg tak se do nějakých extra divočin prostě nepouštíš.

          Na dojíždění bych používal jednu spotřební sadu plášťů, na cargoride po proměnlivých površích pak nejspíš jinou (mám trvale nasazeny Author RollingStone by Panaracer). Pokud ne rovnou dvoje záplety.

          0 0
          • pocestny  

            Se vším souhlasím. Akorát na týdenní výšlap nemáš 40kg kolo (25kg bagáže). Já to nechápu jak tam napsal 20–30 kg bagáže…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              To je na týden komplet pro dva v létě se stanem a pitím na den. Zase, jakmile jedeš mimo civilizaci bez jistoty vodních zdrojů, tak s sebou třeba vláčíš vodu na dva dny, kila naskakují. A jestli jezdí koncem podzimu, tak se protidešťová výbava také proveze.

              0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Koupil bych ze druhé ruky správně velké trekové kolo jakékoliv značky, s osazením Alivio, cena do 10 tis. Kč. Tím ihned získáš kolo použitelné pro jízdu. Když už bude mít blatníky a minimálně 3×8 rychlostí s kazetou (ne vícekolečkem, kvůli údržbě a doladění), tak se s ním mnoho tisíc km nebude muset nic zásadního dělat.

        Tady na bazaru se pravidelně objevují celé sady páček a přehazovaček s přesmykačem, i kliky se dají koupit lepší. Vidlice je nepodstatná, i ta se ale dá koupit ze druhé ruky. Stejně tak komplet brzdy. Jedná se dohromady o několik málo tis. Kč.

        Takže zbývají bytelné záplety, to je jiná, u těch bych počkal na spotřebování existujících a šel rovnou do nějaké hodně ověřené kombinace (mám RMX Panther + DT Champion 2,0 + Novatec 36D).

        Jedinou velkou otázkou jsou brzdy, jestli nutně kotoučové (a pak si hlídat kompatibilitu s nosičem a blatníky) nebo klasicky V-brzdy. Pak si číhat na Avid SD5&FR5 – nevyžadují tolik údržby, jako paralelogramové XT, brzdí stejně – ne-li lépe.

        0 0
        • Jakobo  

          Ty Panthery jsou super. Mam je na expedicnim biku 26", 3×36 zaplet a koupil jsem do foroty nahradni. Nedavno jsem hledal a uz jen 32 der ve vyprodeji. Totez Stormy, skoda. Draty taky Champion, jen naby osvedcene Shimano HM nebo HB cosi 70, nicmene spravne serizene jsou nesmrtelne a mimoradne spolehlive (na rozdil od XT, kde mi uz 2× praskl orech, o Novatecu bych na expedici taky neuvazoval), uz se mnou objely nekolik dovolenych na tezko a mam nahradni. Plaste Marathony Plus. Zase je problem, ze jen samotne kola maji 6 kilo!! Pokud jedu na tezko je mi to jedno, ale cesta do prace je k**a znat. Kdyz vezmu sterkolet tak letim jak kamen a zrychleni do kopce je neuveritelne.

          Ono se to tady vylucuje. Na cesty do prace radeji lehke kolo a zaplety, na expedici neco pevneho. Navic na cesty do prace bych uz nic jineho jak kotouce nechtel, jsou daleko vice bezudrzbove a nesnasim nic vic jak prijet domu vecer z rachoty a resit vymenu spalku (v zime docela casto, jen upresnuju ze koolstop), v zime imrvere zamrzle bowdeny nebo kazde 2 roky menit probrzdene rafky. Mel jsem podobny najezd jak zakladatel jen do prace.

          Jednoznacne kotouce. Asi bych sel do 28" krose (ocka pro blatniky a nosic nez MTB) s pevnou, MRX ma spolehlive a pekne zpracovane ramy s doboru geometrii. Osazeni aspon Deore.

          A jeste k zakladateli. Nebud kolenovrt. Pokud mas takovou vzdalenost do prace a najezd tak si uvedom si, ze u kola oproti autu nemas temer zadne dalsi investice (povinne, STK…) a tak jakakoliv investice je omluvitelna a 30000 Kc se ti vrati zpet (proti autu nebo MHD) za rok za dva. Dojizdeni do prace je dost specificka ‚disciplina‘ cyklistiky, kdo nejezdi nevi (tak radeji at drzi hubu :-). Neni to srovnatelne s vyletem na horaku nebo silnici, kdy jedu jen kdyz se mi chce a je pekne pocasi. Kolo musi byt jednoduche, spolehlive, mene jde o vzhed (poradne blatniky, mozna nosic na hadry a komp).

          0 0
          • Jakobo  

            Takze bych poradil stejny koncept jako mam ja. Ram MRX, pevna, osazeni mam jeste postaru 3×9 komplet XT jen razeni GS X0, hydry Shimano 785, kola 3×32 naby 8000, draty zeslabovane, rafky DT X392 (asi bych nasel nekde i delku). Cenove je to vice jak 2× tvojeho rozpoctu, ale znovu, po roce a neco uz jezdis zadarmo a jenom menis spotrebak.

            Ty kola by mely 120 kilo dat pokud nepojedes nejake pekla. Letos jsem na kolo hodil zadni nosic a prejizdel hory ze severu Norska do Oslo, kde jsem byl rok kvuli praci a mel jsem tam toto kolo. Ram mne sehnal Scalar, bohuzel v te velikosti 23" se uz dnes tusim nedela, tobe by stejne stacil 21".

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Preferuji rozložení nákladu na oba nosiče (přední i zadní), kolo má pak, zejména na nerovném terénu, daleko lepší jízdní vlastnosti i vyvážení, třeba pro jízdu ze sedla.

              0 0
              • Jakobo  

                Tak samozrejme. Predni nosic mam na expedicnim biku, tady to byla nouzovka, rychle se sbalit na tyden pres hory. Aspon na rodla jsem dal 2 kilovou vlnenou deku, dost to kolo vyvazilo.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  V silničně-dojížděcí konstelaci byly na kole záplety RMX Taurus s obutím Marathon a později silničním Conti a také pevná vidlice.

                  Vepředu mám kupodivu stále ještě obyčejný drátový nosič, přestože mám už roky koupený bytelnější a s popruhy, jen se pořád nenašel nikdo, kdo by ho vyměnil.

                  0 0
                  • Tommy81  

                    Tyjo paradni naloz a diky za rady. Zkusim se nejprve mrknout podle vasich rad na netu a neco sem hodit. Pak jsem neco z predchoziho kola shodil a schoval a tak neco vyuzit muzu, nicmene dost z toho bylo na odpis nebo jiz opotrebovane.

                    Jakse vam jevi varinta nakup noveho kola vs. nechat si postavit nejakou variantu? Stavi tu nekdo za rozumne penize. Mozna bych dal dokopy 20 000 ale platilijsme zrovna hypoteku, tak to bude slozitejsi.

                    Zajimavy napad byl taky koupit cokoliv na bazaru a dovybavit si to tim co je treba. Porozhlednu se…

                    Tomas

                    0 0
                    • pocestny  

                      za mne bazar spíše ne, ale nechal bych si spočítat zakázkovou stavbu – přinejmenším už jen pro porovnání s sériovou produkcí. Například díky pevné vidlici můžeš získat menší finanční rezervu na o něco lepší ráfky, pláště nebo převody.

                      Zatím jsem za 15.000 narazil pouze na kola s odpruženou a kola byly těžké a technicky nic moc. Za 20 už se mi to začíná líbit…

                      Jakobo: Dvoukilovou deku, WTF? Na týdenní akci se dá zbalit bagáž tak do 9kg, už tady o tom diskutujeme ňákou dobu. A ty vytáhneš dvoukilovou deku. :-) Ale jinak to máš fajn, atd… .

                      0 0
                      • Tommy81  

                        Ok, na zaklade prave vasich doporuceni jsem poptal dva stavare. Tak uvidime s jakym resenim prijdou. Mam zanovni Acera :-/ prehozku komplet i s 3×8 kolecky, to by to mohlo taky snizit cenu. Vidlici klidne pevnou. Pak bych nesetril, jak zde psali kolegove vyletnici, na rafcich a vypletu, stredu a celkove ramu. To je pravda ze se pri mene kvalitni variante pri narocnejsim vyletu kurvilo. Sedlo mam na svuj zadek a stejne tak pedaly a naslapy. Chtel jsem koupit kolo, ale po vasich radach mi dava cim dal vetsi smysl nechat si neco postavit a vyuzit stavajici dily…

                        Jinak kila opravdu naskakovaly. To je stan, samonafukovaci karinatka, spacak, vareni a jidlo, 2l piti kdyby nebylo, ale v horku i kdyby bylo, drogoska, leky, vitaminy, nuz, boty mezi lidi a hadry mezi lidi. Nahradni cyklohadry, pak kdejaky serepeticky jako kompas, mapy, nabijecka, powerbanka, neco na vecerni oslavu ujete trati a obvykle maly fotak, nahradni baterky. K tomu neco vazi brasny a vubec drzaky, popruhy, gumicuky a samozrejme ceske vlajky, plus vlajka dotceneho statu (osvedcilo se vyvesit nekde treba skopcackou vlajku, ridici v DE byli ohleduplnejsi). Samo nalozeni zaviselo vzdy kolik bylo zasob jak jidla tak piti…

                        0 0
                      • oddie  

                        Dvoukilová deka mi připomněla, co jsme takhle vozili před 25 lety, spacák měl asi 3,5kg :D K tomu sbalená klasická tlustá karimatka… jo, to byly tehdy nálože. Dneska spacák třičtvrtě kila, co se vejde pomalu do kapsy, to se to balí.

                        0 0
                        • Jakobo  

                          Tak 2 kila mohou byt pro nekoho hodne, ale pokud se cestuje na kole s nosicema tak 2 kila jsou nepodstatne.

                          A hlavne vlna je dost vyjimecny material, ktery hreje i kdyz je mokry nebo zvlada i pomerne vysoke teploty. Sednout si k ohni s bundou ze syntetiky tak z ni bude za 5 minut cednik. Ja tu deku hlavne pouzivam pres spacak ve vetsi zime. Spacak, karimatka, deka a zdarak maji dohromady neco pres 5 kilo, ale spavam vetsinou na horach, kde byva chladno a tohle je funkcni pro jakoukoliv dobu a pocasi od horka az po zimu a dest. Mohl bych si teda koupit novy spacak, ale toto je vic univerzalni. Kdyz uz tak bych poridil USA armadni modularni system, letni spacak, zimni spacak a GTX zdarak. Ma to 4 kila a funkcni je to snad do –40. Jak ale pisu, mne to zatim staci a ta deka se da pouzit na kde co, i v nejake nouzovce.

                          0 0
    • pocestny  

      Pokud někdo „sem tam vyrazí na 1000km“, tak má předpokládám zkušenosti a ví přesně, co chce. Měl bys investovat 2 hodiny času, a najít na webu pár takových kol, které by ti mohly vyhovovat. Můžeme je porovnat, nebo najít lepší.

      0 0
      • Tommy81  

        Prehled uplne nemam, proto jsem zde nikterak neomezoval. Ale zkusim neco prolezt a hodit to sem…

        0 0
    • MJ24  

      já bych se díval po něčem takovém:

      https://www.bike-forum.cz/…i-shimano-xt

      škoda že je to M-ko

      0 0
      • Tommy81  

        Dobrá výbavička, škoda ano toho, že to je Mko. Preferuji větší kola… ale budu tu bazar sledovat, třeba se tam objeví nějaký klenot. Díky za tip!

        0 0
        • Jakobo  

          Tak ja bych o tom kole uvazoval i tak v pripade, ze trvas na rafkovych brzdach (nevim jake mas pozadavky). To osazeni je perfektni a vypada zachovale. Na nove kolo na XT zapomen. Za 4000 Kc koupis novy ram Force + pevnou a jen prehazis komponenty (on asi ram bude chtit zafrezovat mufny + asi nove hlavove slozeni, ale i tak). Stary ram a vidlici za 2000 prodas.

          Jinak jak uz tu padlo kontaktuj Scalara, muzes projet BF jake kola asi sklada. Co tu psal dela to jen jako zalibu tak necekej okamzite odpovedi, ale jinak budes spokojeny.

          0 0
          • Tommy81  

            Rafkove brzdy jsem měl vždy a jelikož v hardcore zimě nejezdím, tak si myslím, že by to mohlo být dostačující a vzhledem k brašnám i praktičtější a navíc lehčí.

            Jasně přeházet by to asi nějak a s někým šlo (sám bych z toho možná udělal spíš odrážedlo XD) :-), ale Břeclav přeci jen také není za rohem, a tak uvidím jak dopadnou nabídky stavařů.

            Jinak dál hledám, až něco najdu, budu rád za vaše kritické zhodnocení :-)

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak tři měsíce zpátky jsem hledal kolo na bazarech kolegovi, za cca 6 tis. se mihlo trekové kolo na XT i s nosičem, velmi podobné tomu, k čemu jsem se dopracoval sám.

        0 0
    • Carloss  

      Stavitel kol Scalar- Cyklo Skalka. Nic lepšího z běžné produkce za ty peníze nedostaneš, ověřeno léty jak tady na BF, tak i osobně

      0 0
      • Tommy81  

        Díky, tak já mu napíši. Napsal mi allforbikecz (nevýhoda je, že je z Ostravy – nicméně jedu tam v půlce září na Dny NATO) a pak jsem našel ještě jeden kontakt, ale milerád poptám ještě i Scalara a uvidíme s čím kdo přijde ;)…

        0 0
    • Seky  

      Nabídnul bych ti tohle https://www.bike-forum.cz/…-kolo-vel-19 jedná se o úplně nový kolo co si zákazník objednal a pak nevyzvednul. Třeba zaujme.

      0 0
      • Tommy81  

        19" je malé, ale díky za nabídku. Tomáš

        0 0
        • Seky  

          Ještě mám doma úplně nový červený rám 21" ale teď jsem na dovolené, tak se nemůžu podívat jestli by to nešlo třeba předkládat.

          0 0
    • Sauce  

      Delší dobu sleduju, že v Anglii se prodává z druhé ruky hodně sotva ježděných gravel bajků. A často za nízké ceny, jen s vlastním odvozem. Takže kdyby se Ti chtělo dát si těch prvních tisíc kilometrů, nebo jsi měl někoho poblíž, dají se koupit okolo 15 slušné kousky (viz třeba toto ve Tvojí velikosti) a okolo 30 v karbonu. jinak bych taky volil stavbu…

      0 0
      • Tommy81  

        A nezdechnul by Gravel bike pod nosičema na přední a zadní vidlici a brašnama? Ono i do práce to člověk potřebuje naložit, minimálně blatníky a zadní nosič na občasné převážení kdečehos…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.