• Řepa1

    Zdravím,

    můžete mi poradit, jaké kolo by bylo vhodné pro manželku. Teď jezdí celopéro Meridu mission carbon vel 16, menší tenkrát nebylo k mání. Bohužel měří 155 cm a váží 42 kg, takže je jí trochu větší. Našel jsem inzerát na rám RM ETSX vel 15, to se mi zdá dobré, ale nebráním se ničemu. Sám jezdím Cube AMS 125 a touto cesto velice děkuji Mlokovi za jeho cenné rady.

    Díky

     
    0 0
    • Hnoj  

      Upřímně řečeno, mám pocit, že pod holkou s váhou 42kg se nemůže vidle ponořit ani o centimetr, natožpak tlumič…

      0 0
      • Řepa1  

        Trochu se ponoří, ale žádná sláva. Přesto subjetivně rozdíl oproti HT cítí. Aspoň to říká.

        0 0
        • Lišák  

          Nevím, co tam má Tvoje žena za vidlici a tlumič, ale každopádně bych se domluvil s Milanem, jestli by jí to nenaladil na její váhu. Pokud pamatuju, tak asi před rokem nějaké bikerce ladil vidlici na váhu pod 50kg a její ohlas byl kladný.

          0 0
          • Řepa1  

            Vidlice Manitou splice comp, tlumič Manitou swinger SPV. Ale myslím, že u ní je problém velikost rámu,je prostě o něco větší

            0 0
            • Lišák  

              Kolik dáváš do SPV komory? Já ji foukám o 10PSI méně, než je minimální předepsaný tlak a jsem s funkcí spokojen. Ta Splice by šla předělat na olejové mazání a pokud je pružinová (nevím, jestli se dělá vzduchová-měl jsem pružinovou), tak by bylo potřeba dát ještě měkší pružinu, než je nejměkší standardně dodávaná od Manitou. Milan objednává v nějaké pružinárně negativky do vzduchovek, tak by mohl snad nechat navinout i jednu měkkou positivku.

               

              Proč myslíš, že je manželce rám velký? Je na něm moc natažená? Kolikátku má představec? Jaký má rám?

              0 0
              • Řepa1  

                Představec 100 mm a velikost rámu 16.

                Ano, je na tom dost natažená, ale zase jezdí tak rychle do kopce, že mě to někdy štve.

                0 0
                • Lišák  

                  Žena měla na kole forbec 110 a pořád jsem jí říkal, že je na tom moc natažená. Oponovala, že se jí tak jezdí fajn. Dal jsem jí tam 95mm, co se mi válel doma a přehodnotila svůj postoj :-) Klidně by mohla mít ještě kratší. Myslím, že 80mm by bylo O.K. Zkus taky kratší forbec a uvidíš. Vyjde to o fous levněji, než nové kolo…

                  0 0
                  • Řepa1  

                    Zkusím a napíšu. Ale nesmím jí říct, že budu na tom kole něco měnit, protože by se z toho zbláznila

                    0 0
                    • Lišák  

                      Ta moje taky nechtěla měnit. Měla tam Easton EA50, ladil jí se sedlovkou. Teď tam má IKE z Meridy :-) Až najdeme správnou délku, tak koupíme zase EA50.

                      0 0
          • stihac  

            … alebo by mozno mohla tak 10 kg pribrat :)))

            0 0
      • Sandrushe  

        Uprimne receno, tak tos asi zadnou holku vazici 42kg na bajku k jeji vaze optimalnim nevidel :) Ja merim cca 158cm a vazim taky 42kg, jezdim na HT od Supa 15" ram (vetsi bych nebrala uz ani nahodou), vidlice Rock Shox Revelation 100mm-130mm (podle terenu) a nafoukana na 65PSI a sag mam na 20% ponoru, coz je udajne optimalni.

        A co se tyce natazenosti a velikosti predstavce, taky jsem si ze zacatku myslela ze natazena jsem tak akorat a misto 100mm jsem si koupila dokonce 110mm. Po nejake dobe jsem vymenila za 80mm a pravdepodobne ted budu menit za 60mm :) proste cim min natazeny ruce, tim se to v terenu lip ovlada, alespon pro me.

        0 0
        • Flegmatik  

          Vzhledem k výšce a hmotnosti (tedy celkové subtilnosti těla) se mi zdá, že máš extrémně široký řidítka (podle fotky v profilu). Proto mě překvapuje, že říkáš, čím míň natažený ruce, tím se to líp ovládá.

          0 0
    • Řepa1  

      Takže sjíždím různé stránky, už v tom mám chaos. Rád bych jí pořídil něco, co pěkně žehlí, ale taky aby to bylo rychlé a ne moc těžké. Vím, že takové kolo něco stojí, ale co bych pro tu svou babu neudělal.

      0 0
      • Maara  

        Moje přítelkyně má Duratec Butterfly – dámská verze Sendicu (mrkni se ke mně do profilu). Měří 156cm váží 49kg. Rám žehlí parádně, naopak když tam měla Sida tlumič bylo to až moc citlivý, teď tam má lehce přitlumenej Bar 2.1 a je to OK. Je s tim spokojená.

        0 0
      • jonys  

        ETSX se v této minivelikosti dá zvenku pořídit za hodně slušnou cenu…a vypadá supr!

        0 0
    • yetti  

      Vzhledem k tomu, ze moje zena meri 163cm a 15" ram je ji akorat, tak ta Tvoje na tom musi byt natazena jak na skripci. Jinak jezdi hardtail Corratec X-Vert s vidlici Manitou Maars Elite, ktera i v tovarnim nastaveni krasne zehli i pri jejich 54kg. Myslim, ze zenska s vahou okolo 50ti kg oceni vic lehke kolo pod 10kg nez pohodli celopera. Popravde neznam moc holek, ktere by se poustely na biku do nejakeho drsnejsiho terenu a na lesnich cestach udela hardtail se sirsim a lehce podhustenym zadnim plastem a kvalitnim sedlem take slusnou praci. Ale to je vec nazoru :-)

      0 0
      • siafu  

        tak Corratec zrovna u ramu X-Vert uvadi delku 580 mm, coz v tak male velikosti tedy neni vubec malo… Merida 16" ma 570 mm, takze i to je o neco delsi ram nez treba Trek, Spesl ci Scott…

        0 0
      • Lišák  

        Jenže širší a lehce poduštěný zadní plášť zase smazává výhodu lehkého, svižného bajku, nebo se pletu?

        0 0
      • MlokCZ  

        A kolik znáš holek/žen, které přešly na fulla a co na něj říkají? Já mám právě zkušenost, že fulla ocení ze všeho nejvíc (ideálně něco co celkem žehlí a přitom slušně jede a nemusí to mít nějaké extra velké zdvihy) a vůbec nemusí jezdit žádné drsnější terény. Trošku více podhuštěný zadní plášť jede hůře než rychlý full s nepodhuštěným pláštěm, takže tohle řešení je kontraproduktivní (ale zase je levnější, to ano).

        A ten full nebude o moc těžší, to nebude ani celý 1kg navíc, takže váhy bych se vůbec nebál.

        A to žehlení té vidlice při její váze bych tedy chtěl v reálu vidět. Podle mě žádná vidlice na trhu v originálním stavu nikdy u 50ti kg nebude žehlit. Tam aby to opravdu žehlilo je upravená vidlice s odtrhem 5kg už v podstatě naprostá nutnost jinak o žehlení nemůže být řeč.

        0 0
        • Sandrushe  

          mozna si pamatujes, jak jsem tady nekdy na podzim resila jakou vzduchovou vidlici koupit na svou vahu 42kg a bylo mi hojne doporucovano ji nechat upravit, nakonec jsem koupila RS Revelation a jsem s ni nadmiru spokojena i bez upravy. Teda, je mozny, ze ji ted na drobnou upravu po sezone poslu, protoze asi trosicku by to chtelo zmekcit, ale i presto se mi s ni jezdi vyborne. je to asi subjektivni nazor, ale z vlastni zkusenosti si nemyslim, ze bez upravy se s tim neda vubec jezdit. Da a kdyz je dobre vybrana vidle, tak i dobre :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Dá se jezdit se vším. Já přesně vím, jak se ti ta vidlice chová. Poměr odtrhů vidlice pro stejné chování u dvou různě těžkých jezdců musí být stejný.

            Tedy pokud máš štěstí na hodně dobrý kus RVL, tak bude mít odtrh kolem 8kg (průměrný kus 10kg) a to je stejné jako kdybych já jezdil vidlici s odtrhem 13,5kg (nebo při průměrném kusu 17kg). Na takové vidlici se samozřejmě dá jezdit, ale už je to nic moc, ale na druhou stranu tu spousta lidí jezdí vidlice s ještě horším odtrhem a pokud nevyzkoušeli lepší, tak se někomu také třeba zdají ok.

            Bohužel Ty vůbec nemáš šanci vyzkoušet špičkovou citlivost vidlice, i když necháš RVL upravit a vidlice se dostane s odtrhem na špičkových 5kg, tak to s tvojí váhou ještě zcela ideální nebude. Aby se při tvojí váze vidlice chovala jako mě při odtrhu 5kg, tak by musela mít odtrh pod 3kg a to je u vzduchovky nereálné. A samozřejmě i u mě to bude stejně platit ve srovnání s výrazně těžším jezdcem.

            To je bohužel obecná nevýhoda lehkých váhových kategorií, že pro stejné chování vidlice potřebujá ještě mnohem lepší citlivost vidlice.

            0 0
            • Sandrushe  

              beru tvuj nazor jako nazor odbornika a nehodlam s tim, co pises polemizovat, protoze o tom nevim ani zlomek toho co ty, takze to co pises, rozhodne respektuju, stejne jako souhlasim s tim, ze muj nazor je odvozen take od toho, ze v teto oblasti nic spickoveho asi nikdy nevyzkousim diky sve vaze. jen jsem chtela demonstrovat, aby se nekdo nejak prehnane nebal, pokud bude mit podobnou vidlici jako ja na podobnou vahu neupravenou, ale verim, ze kdyz bude upravena, bude to jeste lepsi :)

              0 0
          • MlokCZ  

            Ale aspoň zásadní výhoda u RVL v tom, že máš možnost mít správný tlak v negativce pro svoje akorát nastavení pozitivky. Tedy dual air je určitě dobrá volba.

            0 0
      • Sandrushe  

        zda se mi, ze tvuj pohled je dosti zkresleny. jednak v tom, ze zenska s tak malou vahou neoceni celopero a jednak v tom, ze svym pristupem vlastne rikas, vzdyt zensky stejne do terenu temer nejezdi tak proc bychom je meli podporovat v tom, aby tam jezdili. radsi si budem stezovat, ze s nama pritelkyne nechtej jezdit do terenu ale nic pro to neudelame :) ano, holek, ktery zvladaj drsnejsi teren znam taky malo, ale na druhou stranu, temer kazda holka, kterou jsem kdy v terenu videla, nebo kterou jsme do terenu vzali (je jich malo, ale neni to nula), byla z toho terenu nadsena a bavilo ji to nakonec vic, nez nudny jezdeni po uhlazenych pesinach. problem je v tom, ze holky potrebuji vice poradit v technice a kdyz se to nemaj od koho ucit, casto se to proste nenaucej vubec.

        0 0
        • yetti  

          Asi jsem to spatne napsal, ale nejde o to ze by celopero bylo spatny reseni, ale kdyz ma holka vahu kolem 50ti kilo, tak hmotnost kola hraje podle mych zkusenosti naprosto zasadni roli a s kvalitnim hardtailem je mozne se dostat na velmi zajimavou vahu, zvlast u velmi malych ramu. Vahovy rozdil mezi kolem, ktere ma 10 a 12kg pozna i 90ti kilovy chlap a 50ti kg bikerce da doslova kridla. Mam s tim osobni zkusenost jak se zena zrychlila a jak ji jezdeni mnohem vic uziva od doby kdy jezdi na lehouckem kole, do ktereho kdyz se opre tak vystreli kupredu a se kterym se nemusi prat kdyz dojde na nejakou narocnejsi pasaz a co teprve, kdyz dojde na situaci, kdy je kolo treba prenest. Co se tyka te narazky na to kde holky vetsinou jezdi, tak vim a jsem rad, ze existuji vyjimky, ktere se na kole pousti i do „terenu“, ale u naproste vetsiny bikerek spociva jezdeni na kole v projizdeni zpevnenych cest.

          0 0
          • Sandrushe  

            urcite vaha kola je dulezita, ja mam ted okolo 10kg (puvodne 12kg) a pokazde kdyz neco uberu na vaze bajku se mi ulevi :) ale nemuzu rict, ze by pro me ta vaha byla o tolik dulezitejsi nez mit dobryho bajka na kterym se nebudu bat vjet do terenu, to spis naopak. je jasny ze kazdy to ma jinak. ja mam HT a v budoucnu budu kupovat fulla a vim, ze kdyz bude mit o 1kg navic, tak kvuli tomu u HT nezustanu. co je pro mne vic dulezity v narocnych pasazich nez vaha (pokud ho zrovna nemusim prenaset pres balvany do prudkyho kopce :) ) je dobry posed. Ale ja se na to divam z pohledu cloveka, ktery spis nez rychlost (ta opravdu neni mou silnou strankou) se snazi vytvaret si svou jakoustakous techniku (i kdyz se tomu zatim tak asi neda rikat), zatimco pro nekoho jineho je naopak dulezitejsi napr. ona rychlost… ale samozrejme plati, ze cim lehci tim lepsi o tom zadna :)

            0 0
          • Sandrushe  

            btw. a jeste jedna vec, neda mi to :) to, ze u vetsiny bikerek spociva jezdeni v pohybovani se na zpevnenych cestach je dano do velke miry tim, ze holky jsou proste casto takove (bohuzel), ze se sami do nejistych, narocnejsich veci nepousteji (vyjimky potvrzuji pravidlo). az je k tomu nekdo dokope, zjistej ze to vlastne treba nic neni a co vic, zacne je to ohromne bavit. znam to na sobe. casto se bojim na bajku neco vyzkouset, az me k tomu pritel premluvi a ja to zkusim, jsem z toho naprosto nadsena a jezdim to furt dokola :) a vzdycky mam radost jak maly dite, kdyz se mi neco povede, chce to jen trpelivost a ochotu pomoct a jsem rada, ze cimdal tim vic potkavam i bikery, kteri tu trpelivost maji a ja si pak nemusim pripadat jak ta nejvetsi lama :-P

            0 0
            • stihac  

              no, tusim ze s holkami to takto nebyva obvykle zdaleka len pri cyklistyke :))))

              0 0
            • kámen úrazu1  

              U mě je to i u momentální chuti. Mívám v posledním roce období, kdy nemám na nic jinýho než na široký hladký lesňačky chuť. A vyhýbám se i úsekům, které v „období technickém“ mívám ráda. A co hůř, když mě v čase netechnickém někdo začne na nějakou techničtější hrátku lákat, v dobré víře přesvědčovat, zaseknu se, zatvrdím a nehne se mnou ani pár volů. I když vidím, že je to něco, co bych zvládla levou zadní. Klidně mě to oradí natoik, že pak nějakou dobu tlačím i po asbolutně hladký rovině, prostě nemám chuť jet, tak nejedu, ale jdu. Přitom technicky na tom nejsem na babu nijak zle. Takže přemlouvání neplatí na všechny, některé spíš odrazuje, i když třeba jen v určitém období. Prostě babě do hlavy nikdo nevidí. :-)

              0 0
              • Sandrushe  

                a co je na tom nejhorsi, ze vetsinou si tam nevidi (nebo nechce videt) ani ta baba ;)

                0 0
                • stihac  

                  tak ti poviem, ani my muzi si casto nerozumieme, ale na rozdiel od vas to nepovazujeme za nestandardnu situaciu. Pre zachovanie svojej vaznosti na verejnosti (pred vami neznymi eterickymi bytostami) to vsak radsej neventilujeme – mohol by sa otriast v zakladoch nas muzny obraz :)

                  0 0
              • stihac  

                Tak na to pozor! Toto co popisujes, to byvaju bud prve, este mierne symptomy starodievkovstva (fakt nepoznam ekvivalent v ceskom jazyku), alebo horsie, bliziacej sa staroby!

                (Alebo len tikajucich biologickych hodin, ked vnutorne chces nieco uplne ine ako nezmyselne sa natriasat na bi­cykli po rozbitej ceste niekde v lese 5 km za mestom, aj ked niekto tvrdi ze je to zabavne a dokonca momentalne in… To sa da riesit ovela lahsie a tento stav nekoncieva tak tragicky. Skor len tragikomicky, v najhorsom pripade :)))

                0 0
              • Maroška  

                Teda Kačko tohle neznám… to bude tím, že moc jezdím na silničce, když už se dostanu na horáka, tak si ho chci pořádně užít a hraju si na každé vlnce nebo kořeni ;-)

                0 0
    • MlokCZ  

      Zcela stěžejní bude při této váze tlumič a vidlice. Tlumič v tomto případě nesmí mít v žádném případě u Foxu compression tune na maximu (nebo tedy může a pak je nutné ho nechat upravit v TF tuned a pak to bude ještě lepší než kdyby to byl neupravený s compression tune na min) nebo to musí být jiný tlumič, který není omezovaný kompresí nebo jiným omezováním typu SPV (u její váhy bude znát hodně i podhuštěná SPV komora jako vozí Lišák).

      A vidlice nutně musí jít na úpravu, aby při její váze žehlila a pokud tam půjde, tak třeba Reba je určitě vhodná (po snížení progresivity, což bude také pro její váhu zcela nutné a zvýšení citlivosti to bude velmi vhodná vidlice).

      A u fullu bych vybíral něco, co má hodně málo progresivní zadní stavbu, tedy třeba opět nějakého Cuba a na její výšku by třeba perfektně padnul WLS Pro v 15ce (jenže je otázka, zda ještě nějaké jsou letos k mání). Podle mě pro ní velmi vhodné kolo, ale s tím, že jak tlumič (tam bude téměř jistě ten Fox s compression tune na max), tak vidlici to chce dát určitě upravit.

      0 0
      • Řepa1  

        Cube WLS jsem zvažoval taky, jenomže se jí moc nelíbí barva(u bab je to strašně důležitý) Na druhou sranu se jí líbí Sting, ale ona techniku moc neřeší, jedná se pouze o design. Ještě jsem koukal na Canyon WXC a pořád mi tam lese ETSX, ta se dá v US při současném kurzu koupit opravdu dobře. Samozřejmě, nemusíme nové kolo kupovat ihned, klidně počkáme na příští sezonu. Vlastně to vzniklo kvůli  mému novému kolu Cube AMS 125, protože to je tak skvělý, že jsem začal jezdit mnohem víc a s větší radostí. Pokud si myslíš, že ta Cube WLS je O.K. tak by se ta barva dala zlomit, ale přesto se mi zdá třeba oproti Canyonu o dost těžší.

        Je pravda, že se holky v terénu trochu víc bojí, ale pokud bychom sehnali odpovídající kolo, tak si myslím, že by to bylo podobné, jako když jsme si pořídili lyže do prašanu. Dřív se bála, dnes jí z volného terénu nemůžu dostat.

        0 0
        • MlokCZ  

          S tou váhou to moc nechápu, jaké konkrétně porovnáváš modely? AMS WLS PRO má katalogových 12,3kg. Canyon Nerve WXC 7.0 má 12,1kg. ± stejné.

          Cube bude trošku vhodnější průběhem zadní stavby, zvlášť pokud se trošku více bojí, na druhou stranu Canyon má o 15mm více zdvihu, takže to tu výhodu Cubu smaže. Tedy ten Canyon určitě také není špatná volba a pokud se jí líbí více…

          ETSX je průběhem hodně podobný Canyonu, takže taky rozumná volba.

          Sting by po funční stránce byl super, ale pro ní bych ho moc nedoporučoval. Problém bude v tom, že ta 16tka bude obecně na ní už moc velká, ale hlavně bude mít určitě hodně nízko sedlo a bude problém s tou atypickou geometrií (ta konstrukce sedlové trubky není vhodná pro ty, kterým nepadne velikost přesně).

          0 0
          • Řepa1  

            Vůbec nevím, jak se liší modely Canyon Nerve WXC , samozřejmě v tom smyslu, zda je rozumné připlatit neco za vyšší model nebo zda nižší model za nižší cenu udělá stejnou službu. Bohužel, už je nám kolem 50, tak si to chceme užít, dokud to jezdí. Zase to má výhodu, že neřeším pár tisícovek sem nebo tam, ale rozhodně je nechci házet z okna. Tak lehce k nim nepřijdu.

            Ten Cube Sting dělají i v babské verzi vel. 15, takže by to šlo, ale nelíbí se mi umístění tlumiče, myslím, že se musí dost zasírat. Jinak jezdíme téměř výhradně v terénu, kdo jel maraton v Železných horách, tak to jsou naše rejdiště. Musím říct, že i když je moje žena rychlá(rychlejší baby jsou jen na závodech, ale přestože moc závody nejezdíme, tak byla na Krkonošským maratonu vloni 3. mezi stařenama), tak preferuji pohodlí, ať je to žehlička

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsem úplně zapomněl, že Sting je i ve WLS verzi. Tak to bych šel určitě do toho Stingu. Tlumič se při použití toho originál miniblatníčku nezasírá skoro vůbec (pokud není hodně bahna, tak vůbec). Trošku problém (který mě osobně netrápí, ale někoho by mohl) je tam v extrémním bahně jinde. Tlumič to pořád celkem slušně chrání, ale ten blatníček se při extrémním bahně celkem snadno ucpe (snadněji než vidlice). Mě se to stalo jednou a to byl omyl výběru kusu trasy. Ten přejezd přes pole vypadal na začátku dobře :-) Lze to sice řešit tak, že se tam blatníček nedá, ale pak chudá tlumič v těch baheních lázních, to by se mi nelíbilo ani s neoprénovým návlekem. Pokud ale je jen rozumné bahno a mokro, tak je to naopak s tím miniblatníčkem super, chrání to i přesmykač, který se pak tak nezasírá.

              Druhá nevýhoda je o něco horší dostupnost páčky propedalu.

              Ale pak tu jsou další výhody. Skvělý chod té zadní stavby. Reba je tam v U-turn verzi, takže nebude příliš progresivní ani v originále a nebude nutné ji hned nechat upravovat (úprava ale stále znatelně zlepší citlivost, takže za to určitě pořád stojí) a ještě si bude moct velmi rychle sama zkoušet jestli chce jezdit na 115mm nebo na 100mm nebo třeba někde mezi.

              Akorát ten tlumič na Stingu bude chtít nechat určitě upravit v TF tuned, compression tune na max není to pravé pro pohodlí na žádném kole, na tomhle systému je to možná ale ještě výraznější. S upraveným tlumičem pak paráda.

              Sting s upraveným tlumičem bude pohodlnější jak než ten Canyon, tak než AMS Pro.

              0 0
              • Řepa1  

                Takže je to špatné, Sting WLS už není a doporučují mi počkat na model 2009, který by měl být na podzim. Nevím, zda je lepší počkat nebo shánět něco jiného. Ještě jsem se neinformoval na ETSX. Myslíš, že pokud by byl, mám do něj jít, nebo si počkat na Stinga?

                Taky jsem ze zoufalství přemýšlel nad Giant Cypher, ale to už je dětinská nedočkavost z mojí strany. Mám totiž velikou radost, protože Blanka dojela druhá mezi babama před důchodem na Krkonošském maratonu, a tak bych jí to nové kolo moc přál. Ona sama má víc rozumu a říkala, že to klidně vydrží do příští sezony.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud má na čem jezdit, tak já osobně bych počkal. Bude to mít více výhod. První je ta, že můžeš vzít kolo na předobjednávku v ČR, což se dá s dost slušnou slevou, navíc kurz je teď hodně nízko, takže nové ceny budou stanovené i v korunách snad výrazně níže, než ty staré (loni při stanovování cen byl kurs eura někde snad dokonce přes 30Kč/euro), takže po slevě by to mohlo být fakt slušné a cenově se vyrovnat koupení na CRC.

                  A pak je šance, že na Cubech 09 už nebudou Fox tlumiče s compression tune na maximu jako byly 08 (07 byly s propedal tune na minimu, takže paráda). Ale jak to bude, to samozřejmě absolutně netuším, to je jen šance.

                  Cypher by ale také nebyla špatná volba. Ty systémy jsou ale dost odlišné a těžko se radí, když nevíme co jí bude sedět. Já bych osobně třeba Cyphera určitě nechtěl (nízký zdvih v kombinace s větším pedalkickem a zamykání té stavby není nic pro mě), na druhou stranu znám lidi, co by jim seděl možná více než Sting. Je to o preferovaných vlastnostech, takže obecně se velmi těžko radí.

                  A ceny na ETSX jsou v těch dolarech fakt pěkné. Pokud je to pro tebe cena už konečná (tedy nebude žádné DPH, clo, dražší dovoz), tak je to také lákavé. Sice na 50tce jsou Crossridy, ale předpokládám, že váží hodně málo, takže by to neměl být problém.

                  A pokud počkáš na příští sezónu, tak si to můžete v klidu rozmyslet a vybírat na předobjednávku z úplně čehokoliv. Já kupoval oba fully vždy cíleně právě nové modely na předobjednávku v září a je to ideální situace, takhle nakupovat.

                  Ale zase chápu, že čím dřív kolo doma, tím líp.

                  0 0
                  • Řepa1  

                    Takže jsme se rozhodli počkat na Sting 2009. Měli by je začít dělat v září, takže možná ještě pojezdíme. Až to bude, dám vědět. Dík.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S termínem nechci moc strašit, ale tady bych si u Cubu nedělal až tak přílišné naděje. 07 modely, tam to byla hrůza, vše se hrozně zpozdilo a já třeba měl AMS 125tku dokonce až v dubnu.

                      08 už to bylo výrazně lepší, některá kola byla už dokonce v listopadu. Stereo jsem dostal na konci listopadu (a bylo to z úplně první várky předobjednávek), většina toho byla do vánoc, ale pár modelů v některé barvě se trošku zpozdilo a čekalo se na ně také déle.

                      Takže bych reálně počítal tak ty vánoce a když to bude o malinko dříve, tak bych byl příjemně překvapen.

                      0 0
                      • Řepa1  

                        Tak když bude až na Vánoce, aspoň nebudu muset řešit Ježíška. Teď jsme to vyřešili úplně jinak-má objednanou silničku u Canyonu. Do terénu to bude muset vydržet s Meridkou. A s tou silničkou je to tak, že jsem si nemohl vybírat, protože v její velikosti měli pouze Ultimate AL 8.0

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je ale moc pěkná silnička, pokud ji tedy sedne ten Sram (já ho ještě ani neměl v ruce, tak ani netušim jak chodí).

                          0 0
                      • Řepa1  

                        Dnes jsem si prohlédl Cube 09 a je tam Stereo WLS, Sting se už nedělá v babské verzi. Minulý týden jsem kecal v obchodě Sportler v Linzi s prodavačem a ten mi Stinga rozmlouval a propagoval Specialized Safir. Jenomže to ještě nevěděl o tom Stereu. Myslíš, že je to dobrá volba? Mě se moc líbí.

                        Jinak silnička je už doma, doprava z Německa proběhla bez problémů a musím říct, že s Canyonem žádné problémy nebyly. Jediný problém je ten, že mi do kopce ujede ještě víc, než na biku.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud ji ta geometrie sedne (raději vyzkoušet, což nemusí být tak snadné, aby měl někdo WLS model na prodejně), tak to určitě dobrá volba bude. A pokud ji nebude ok dámská verze, tak ji zase bude pánská, teď se dobře ty geometrie doplňují.

                          Jen mi není tak moc jasné, proč vůbec snížili výšku středu u nových modelů (možná to souvisí s mírnou změnou přepákování a že snížili zdvih na skutečných 140mm, předtím to bylo reálně tak o 1cm více). Dámský model má pak psáno o dalších 8mm níže střed než pánský, sice má kliky 170mm, takže se to částečně vyrovná, ale pořád jsou to 3mm dolu. A u Sterea 08 je střed vysoko tak akorát na hranici (tedy je to tak akorát, že neškrtám pedálem o zem často, ale při nižším středu by mohl být problém a zase naopak není příliš vysoku, aby to příliš nezvyšovalo těžiště kola). Tady nevim, jak to bude ok nebo ne u těch 09, to se teprve uvidí. Nejvíce starostí s výškou středu mám ale při výjezdech při snížené vidlici na 100mm, kde je více zatížené zadní kolo a tedy i v malé rychlosti může stavba jít poměrně dost do zdvihu a při současně snížené vidlici je to pak náchylnější ke šktrtání pedálem o zem. Dámský model má ale stejně RVL, kde určitě často zdvih snižovat nebude.

                          A pak mi tedy dostalo použití plášťů, Rocket Ron ve 2,4. To sice může slušně držet v terénu, ale tím to cílý do těžšího terénu, kam bych s Rocket Ronem tedy nejezdil kvůli menší odolnosti. Asi předpokládají, že jezdkyně budou vážit málo a defektit budou méně.

                          A řekl proč by raději volil Saphire a jezdil ty kola někdy obě? Já bych tedy mezi Sting x Saphire vzal rozhodně Stinga. Saphire je progresivnější a má podle mě celkově výrazně horší průběh zadní stavby (Spešly nemají až tak zázračný průběh ani v rámci klasického přepákování horstlinku, třeba Ghosty AMS Plus mají průběh lepší; mě se prostě průběh Spešlů vůbec moc nelíbí). I když samozřejmě požadavek na průběh je individuální (takže se to nedá zobecňovat).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Chtěl jsem porovnat tu výšku středu u AMS 125tky, kde 5mm zdvihu přidali. Jenže tam to mají zatím pořád blbě a pořád tam je geometrie AMS Pro a osazení taky.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A dle měření fotky je střed cca 0mm (oproti spojnici os nábojů), tedy stejně jako byl předtím.

                              A dle fotky má Stereo střed o pár mm níže než AMS 125tka, což vůbec nechápu proč. U AMS 125tky díky jiném průběhu mám větší rezervu na škrtání o zem a to mám reálně střed o 1,5cm níže na AMS 125tce (07) než na Stereu 08.

                              0 0
                          • Řepa1  

                            Já nemám moc o čem přemýšlet, protože na výšku 155 a váhu 42 stejně musím brát WLS verzi vel 15. Sting už není k mání a tak mi nezbývé než objednat Stereo. Je to krásný kolo a když to porovnávám se všemi dalšími možnostmi, tak mi vychází nejlépe. Tedy kolo velmi pohodlné a přitom k použití na celodenní vyjížďky. Já myslím, jestli my chlapi moc neřešíme techniku. Babu stejně nejvíc zajímá velikost a barva. Ale já přesto věřím, že až si to zkusí, že bude nadšená, stejně jako já z AMS 125.

                            Proč tak tlačil Spešla nevím, třeba se mu průběh u Spešlů naopak líbí. Kdyby se všem líbilo to stejné, tak stačí jedna fabrika na kola, jedna automobilka atd. Jenom my, co tomu tak nerozumíme máme chaos a musíme se radit na fórech.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak to jo, na tu výšku určitě 15tku WLS. Ono sice některé baby při pořízení zajímá hlavně barva a velikost (ale rozhodně ne všechny, jsou i takové, které přesně ví co chtějí po technické stránce), ale následně tu techniku ocení.

                              Nadšená bude každopádně, pokud nemá ještě více zkušeností s fully. To je aspoň velká výhoda pořízení prvního fulla, že pokud se nekoupí něco vyloženě nefunčního, že je z toho každý nadšený.

                              0 0
                              • Řepa1  

                                Má Meridu Mission Carbon vel 16 a to je trochu velké. Nicméně je to chrtík a na závodění je to dobrý. Chtěl bych jí pořídit něco pohodlného a žehlicího a domnívám se, že Stereo WLS je přesně ono. Souhlasíš?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Souhlasim. Jen pokud bude použit tlumič s compression na max., což na fotkách u Sterea není vidět (ale třeba u AMS 125tky to vidět je a opět je tam jako u 08 compression tune na max.), tak to bude chtít upravit, na její váhu to bude znát dvojnásob.

                                  0 0
                                  • Řepa1  

                                    Pokud to kolo koupím (myslí, že ano), tak tě potom poprosím, jak to technicky provést. Myslím co konkrétně požadovat od TF Tuned (není možno úpravu provést v ČR?) a taky jestli bude na 42 kg nutno upravit i vidlici a kde.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tady se to řešilo podrobně, i alternativy úpravy ve Slovkolexu (kde ale jen změní jen interní nastavení na standardní Foxí a tedy není to komplet přepracování jako u TF tuned na Push platformu).

                                      Nejdřív ať chvíli jezdí jak to je a pak uvidí, jestli to dát do TF tuned na komplet úpravu tlumící části nebo jen do Slovkolexu na změnu interního nastavení (s compression tune na min to je celkem dobré i v originále). Hlavně si musí rozmyslet, jaká ji bude sedět platforma. Push platforma, i když ji nastaví natvrdo bude pořád proti propedalu aktivnější (i při nastavení compression tune na minimu).

                                      0 0
                                      • Řepa1  

                                        Mě tam ten link háže něco jiného. Ale to je v poho. Udělám to, jak píšeš. Nejdříve objednám, pak pojezdíme a pak teprve budeme uvažovat o úpravách. I když jak znám baby, jak začnu mluvit o odmontování tlumiče nebo vidle s tím, že jí někam pošlu nebo zavezu na poštelování, tak se zblázní. Bohužel ti hoši, od kterých kupuju kola mi moc neporadí, protože to jsou všechno závodníci, pro které je pružení nesmysl odebírající energii a zvyšující váhu. Ale jinak je mám rád a vždycky s nima dohodnu velice dobré podmínky.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak ještě jednou a lépe. Tady.

                                        0 0
                                  • Řepa1  

                                    Tak zdánlivě nemožné se stalo skutkem. Včera jsem přivezl Cube Stereo WLS vel. 15 !!!

                                    Zkoušeli jsme ho hned večer po intenzivním lijáku, takže jela jen po polní cestě asi 4 km. Vypadá to dost dobře, ale ještě se uvidí. Tlumič je asi nastaven z výroby na minimum( jsou tam tři čárky a šipka je na nejkratší), ale je trochu problém s citlivostí vidlice, když snížím tlak na cca 60, tak klesne, když ho zvýším na 80, je to dobré, ale zase je dost tvrdá. Žena váží 42 kg. Myslíš, že bude nutná úprava?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      09 Talase jsem v ruce neměl, takže nedokážu řict. Úprava by byla ale lepší tak jako tako, zvlášť při tak nízké váze.

                                      Nejmenší sloupeček je CT min, takže tam by to mohlo být dobré (i když je možné ještě citlivější nastavení méně než min nebo v TF tuned, ale to už není tak moc velký rozdíl).

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        Jak rika mlok pro takovou vahu 42kg je potreba pro zpravnou funkcnost vidlice ji nechat opravdu upravit jinak ti nikdy nebude chodit optimalne Sandra vazi presne stejne a jezdi na FOX Float 140mm a funguje po uprave bezvadne pred upravou byla pro ni temer pevna chodima max 40mm i pri ultra nizkem tlaku o citlivosti nemohla byt rec

                                        0 0
                                      • Řepa1  

                                        Na tom kole je Rock Shox Relevation 426 U turn air

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Aha, jsem si neuvědomil, že WLS verze je osazená jinak. RVL záleží kus od kusu, odtrh bývá tak v rozmezí 7–13kg. Po úpravě se dostane na 5kg, takže může být zlepšení jak obrovské, tak jen poměrně malé (i když i rozídl 5 × 7kg odtrhu je znát celkem dost).

                                          Nastavuje v obou komorách tlak stejný nebo různý?

                                          0 0
                                          • Řepa1  

                                            Já jsem technický diletant, taže jediné co umím, je odpusti či dofoukat ventilek nahoře v lené noze vidlice. Mimochodem, když jí odpouštím, tak z toho prská trošočku olej. Fakt tomu moc nerozumím, takže nevím, co je druhá komora.

                                            0 0
                                            • Vegan  

                                              Hele tuning muzes nechat udelat TADY. Nikdo jinej to myslim ani v CR nedela, ale pockej s tim az se vidlice trosicku zajede at se to spoji s vymenou oleje. Dal k pozityvce a negativce stejne jako mas komoru dole tak mas nahore ( ventilky ), kdyz upustis obe na stejny tlak tak by to melo zustat na stejnem zdvihu. kdyz upustis jen pozityvku negativka z vysim tlakem ti snizi zdvih, naopak, kdyz je vysi tlak v pozityvce snizi to citlivost a zvysi odtrh vidlice.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak tohle je popsané i v návodu k vidlici. Pokud měníš pouze tlak v pozitivní komoře (to je ta nahoře levé nohy), tak není nic divného, že se to pak v některých případech může chovat i divně a mohlo by to být lepší i bez úpravy (samozřejmě úpravou se to posune ještě někam úplně jinam, ale proč to bez úpravy ještě zhoršovat…)

                                              Negativní komora je v levé noze na spodní straně. Pokud nechceš cíleně dosáhnout nějakého specifického stavu, tak vždy foukat obě komory na stejný tlak.

                                              0 0
                    • Lenka.05  

                      Sting se mi taky moc líbí, trochu mně odrazuje cena, ale kdyby šel sehnat levněji…uvidíme, jaký bude model 09.

                      Taky jsem koukala na Ghosta http://www.ghost-bikes.cz/…iss-AMR-7500

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Koukám, že teď ty oficiální ceny u Ghostu jsou někde úplně jinde než byly ještě před pár měsíci. To snad spadlo tak o 30%, že by to upravili na základě klesajícího kurzu?

                        Stinga měli levně na CRC. Ale teď už tam mají, že není v prodeji. Otázka tedy je, jestli pro 2009 ho budou mít. Cenově je to pořád o 10tis. méně než ten Ghost.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          I když ten Ghost už vidím v zahraničí také jen těsně přes 50tis.

                          0 0
              • Řepa1  

                U ETSX je jediný problém, že se jí líbí 50 (červený) 70 je škaredý. ETSX 50 je cca za 2800 USD, 70 cca za 3500 USD

                0 0
    • mr.antik  

      Já si dovedu představit docela dobře Anthem, Anthem X (nebo Trance, Trance X, záleží co jezdí), Problém bude asi s vyzkoušením toho nejmenšího rámu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.