• sachil

    Zdar, chtěl bych znát vaše názory, jaké komponenty byste použili k vytvoření hypotetického HT kola určeného na XC (klidně těžkého) tak, aby mělo nadprůměrnou životnost, hlavně co se týká běžného opotřebení komponentů. Zajímalo by mě, jestli má taky někdo zkušenosti s odolností laků od jednotlivých výrobců kol nebo rámů.
    Sám mám na kole LX 2003 s přehazkou XT a hlavně převodníky a brzdové páky (takové duté) mě vůbec nenadchly. Přesmykač už se mi nikdy nepovedlo seřídit tak, aby šel hladce, a to po první sezóně. Perfektní zkušenost mám naproti tomu s vidlicí Manitou Black comp a ráfkem Remerx Panther.Rám bych viděl asi ocelovej a náboje s průmyslovýma ložiskama. Díky za případné doporučení.

    0 0
    • Tomcat  

      No nemyslim ze by byla prima umera mezi dlouho vekou komponen tou a tmotnosti. Spis bych rekl ze takove kolo bude hrozne drahe. Kazdy ma sice to svoje ale Manitou\remery\ Deore Lx nebude to prave dlouhoveke,

      0 0
    • mr.antik  

      tak já to zkusím – rám nějaký marin (ocel) nebo hliník třeba trek, giant, rb, řazení, přehazka xt (nevim jestli 2007 bude mít takovou životnost jaky ty starý), ráfky mám Mach1 Tequila, to jsou držáky (ale asi dost těžký), náboje nevim, to budu asi taky brzo řešit, brzdy avid SD7, …komponenty jsou asi dost uměrné ceně, ta hmotnost nemusí uplně hrát roli.

      Jde o to, jestli se to s tou životností vyplatí, jestli není třeba levnější často menit páčky LX řazení než kupovat XTR apod…

      0 0
    • Honza z H  

      Každý má asi jinou zkušenost, u některých komponent je daňí za výdrž ale až neúměrně vysoká cena – např. kazeta xtr nebo řetězy, u některých je to naopak – např. ty superodlehčené sedlovky s váhou 150 g apod. co praskají už při nasednutí :-) V historii najdeš ke každému komponentu dost rad, akorát chvilku bude trvat, než odfiltruješ hovadiny. Musíš vždycky hodnotit radu podle toho, kdo ji říká a jestli to není parodie nebo hec. Docela sedí i recenze, ale je jich tam málo a nejvíce je jich na dražší věci a kultovky, co ty ale nehledáš. Recenze, u kterých není víc jak alespoň 2 hodnocení neberu v potaz.

      0 0
    • Mamut  

      Odcitujem sam seba s historie:

      KEdysi asi pred 10 rokmi bol v Pelotone (mozno v ceskom Biku) test sedloviek. Mali tam asi 20 sedloviek a zatazovali ich kmitmi 0-???N. Za pozadovanu vydrz brali 1 000 000 kmitov. Uplne to vyhrali lacne sedlovky, ked niektore dali az 4 000 000 kmitov, nez praskli. U drahych Use, Syncros (nejake dalsie, pisem to z hlavy, ine si presne nepamatam) asi iba jedno dosiahla pozadovanu hranicu a osattne praskali po 200 000–400 000 kmitoch. Zivotnost sa tam ukazala v podstate umerna vahe sedlovky a nie cene. Takze svoju lacnu sedlovku Kalloy som vymenil po 7 rokoch za podobne lacny Kalloy UNO a som pokojny. Predstavec ma 8 rokov a zatial som si nic zvlastne a nom nevsimol. Riaditka som menil po 4 rokoch a teraz sa chystam zas.

      Viac v www.bike-forum.cz/…5/forum.html

      0 0
      • ivaneck  

        no, ja nevim, na starem krosu jsem mel tusim taky sedlovku Kalloy a problem byl, ze jsem ji ohnul. A to tak, ze nejde zpet do ramu. Beznym jezdenim, zadne divociny…

        0 0
    • Bulda  

      hazku XTR 02, pedaly od shimana (520–40), řetěz C9

      0 0
      • sachil  

        O tom rámu od Marina bych uvažoval, líbí se mi ten jednoduchý design, poslední dobou je design rámů většinou nějak přeplácaný, hlavně u těch „marketingových“ značek. Na výdrži levných komponentů taky něco je – ale jen pokud jsou nepohyblivé. Sám mám představec a řidítka Zoom a drží to jak židovská víra. Karbonu bych se nedotknul ani třímetrovou tyčí. Jinak jak jsem zmínil ten lak, nemile mě překvapil Author Sector, odře se to snad i při opření o strom. Kdybych vybíral pět a víc let zpátky, bylo by to jednodušší, dnes je to všechno strašně čínský (tak já říkám šmejdům). XTR jsem viděl nejblíž z metru, to nemůžu posoudit, ale lehký a drahý věci mi přijdou na prd:-)

        0 0
      • sachil  

        Tyhle pedály (teda jeden) jsem odrovnal pádem „ze stoje“, teď se bojím švihnout kolo na zem.

        0 0
    • petebike  

      tak jelikoz mam na kole po praze uz nejaky ten tisic km najeto cca 150 000,

      tak doporucuju na vydrz :

      razeni ACERA – 8spd – menil sem ho jen jednou 120 tisic – kvuli vuli v brzdovych pakach, jinak razeni fungovalo porad dobre…ted tam mam opet ACERU, Kliky – DEORe – prakticky od zacatku tudiz tech 150 mit budou, samo jen kliky na čtyř hran, jinak převodníky tak na rok – CCA 16–20tis., řetěz podle kvality řetězu – 1500–2500 km, naboje mam Shimano – je to prakticky jedno co tam je – krome XTR je vse stejne – u vnitr, nejlepsi byli stary STXrcka – mam jeden doma ktery ma tak 300tis. – jeden mesik predemnou ho mel a ja ho pak taky jezdil… rafky – ted mam Alexrims – nevim jaky ale maj 32 dratu :-) a jsou stribrny :-)))

      rám – no tak ten už mam třetí – nejdřív jsem ho měnil protože byl malej, druhej prasknul po 60tis. a teď mam další a čekam až praskne…(vše Author)

      vidlice – prvni RS JUDY SL – taková ta dobrá červená – držák, škoda že už není :-( (80tis – prdlo neco uvnitř tak jsem ji vyhodil) teď mam Marzochu na vzduch – zatim v poho :-)

      jen mě tak zajímá na co to chceš ?

      0 0
      • sachil  

        Hergot tyhle kilometry vydrží kolo? :-)) To bych ho měl tak dvacet let:-D Jinak messengery obdivuju, musí na to být asi silná vůle a ku*evská kondice. Já se vždycky pohyboval mezi Aliviem a XT, nevěděl jsem že Acera je takovej držák, ale ono se těžko srovnává starší věci s novýma. Každopádně STX RC moct sehnat, což už je asi nemožný, tak neváhám. Chci to na výlety cca 60 – 100 km, to je moje pravidelná dávka. Terén silnice tak půl na půl, semtam sebou švihnout… po Praze mezi turistama na příkopech si taky občas zablbnu.

        0 0
      • chodec  

        No a dej to samé kolo mě s mou váhou, nech mě na to jezdit pár víkendů terénem co jezdím a specielně ty kola s nábama, vidli a nejspíš i kliky stihnu rozvrklat spolehlivě :-(

        Pokud je to mesenžerský kolo, tak má tu výhodu, že ho po praze čeká v horším případě kočičí hlavy či sjezd z nějakého toho obrubníku a podle fotky v profilu navíc vozí rozumnou váhu.

        Tím nesnižuji kvalitu těch součástek, které popisuješ – hlavně 8smičkové řazení řetěz a pod pochopitelně vydrží víc, ale ty km co píšeš jsou IMHO dané z velké části terénem kterým se to pohybuje (tj jeho absencí) a váhou jezdce.

        Otázka také vždy je, jakou má kdo citlivost na různé neduhy. Mě když se na kole objeví v něčem vůle, tak pomalu nespím dokud to nespravím. Vedle toho znám lidi, co jim kolo hraje všemi zvuky jak orchestr, šišatá kola se jim nevejdou pomalu do rámu a spokojeně si drandí dokun něco neupadne – kdybych takto posunul svou citlivost na různé neduhy kola, tak by mi také vydržely věci výrazně déle.

        0 0
        • petebike  

          jasně kolo je stavěný do města – převody 44/34 – 12–23kazeta, paste takovy polo slick :-)

          moje vaha je kolem 69 kg, ale vcetne batohu, radia a nekdy naloze se to dokaze vysplhat i na 100 kg :-(

          pokud jde o vymenu komponetu – tak retez jezdim na merku, zbytek podle toho jak to odejde, ale mam rad kdyz kolo funguje tak jak ma, neskripe, vidle nema vuli a podobne, jsou u messe horsi plecky :-)

          0 0
    • Twister  

      Něco takovýho jsem si poskládal z bazaru. Koukni na múj 26er. Možná to bude pro tebe už moc dřevní. Rám je Starej Trek, lak neřeším. Vlastní se trochu nepoved, tak to nechávám reznout. :)

      0 0
      • sachil  

        Super, mám rád starý kola. Bral bych něco z před deseti lety – ale nové:-) Do použitých dílů bych nešel, nejsem technik a možná bych neodhalil skryté vady. Jako náhradní kolo by to marné nebylo, ale tuhle roli by u mě převzal stávající stroj.

        0 0
    • reborn_biker  

      ja s likvidaci kompotentu nemam. mozna to bude tim, ze vazim 70kg i s batohem ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.