• Kebab

    Ahoj. Budu si kupovat kolo. Bude to moje první takováhle investice a potřeboval bych poradit. Chtěl bych něco na traily a chci aby kolo mělo teleskopku. Docela se mi líbí Trek roscoe 8 (2019). Jen ty brzdy se mi zdají naprd. Koukal jsem se, že model z roku 2018 má o trochu lepší. Momentálně mám kolo asi za 4000Kč, tak si myslím, že s těma brzdama budu spokojenej. Jak to vidíte vy?

    0 0
    • novas752  

      Tomuhle bych se vyhnul obloukem. Vidlice 30mm nohy, zadní náboj absolutní atyp 141mm, polofunkční NX Eagle…

      Když už tak třeba Kellys Gibon 50, to je daleko lepší kolo. A nebo počkat na modely 2020 kde by mohlo být 12spd Shimano SLX.

      0 0
    • Romancero  

      tak jen moje zkušenost z dnešními bicykly. Za tuhle cenu …Bohužel i do cyklistiky nám dorazila filozofie rychlé spotřeby= konsumismus…takže obchodník ani výrobce nemají zájem dělat komponenty, které vydrží léta a objedeš s nima zeměkouli bez výměny.

      Nemluvím o spotřebních dílech-jako je řetěz, brzdové obložení ..ale hlavně o kvalitě ložisek..

      Tipnu si, co ti odejde nejdřív: středové složení, ložiska v zadní nábě a u pedálů

      Pedály za 1000 Kč mně vydrží jednu sezonu…za 3.500 ..mně vydržely 20 let …a tak mohu pokračovat.

      Takže s tím počítej, abys nebyl nemile překvapen, co si za ty peníze kupuješ!… jako já

      0 0
      • Kebab  

        Tak mi řekni nějaký příklad. Mile rád se poučím. Jen si nemyslím, že bych dokázal zničit pedály za jednu sezónu. Nechci čekat až si vydělám x tisíc abych si koupil to nejlepší. Chci jenom bike do nějakýho drsnějšího terénu na kterým si užiju zábavu.

        0 0
        • novas752  

          Tak zničit pedál i cokoliv jinýho se dá za jednu vyjížďku když na to přijde. :) Stačí to někde nešťastně položit nebo zahodit, to k mtb ježdění patří…

          Nášlapný pedály Shimano jsou jinak nesmrtelný i dnes, platformy taky a nejen od Shimana.

          Bike do drsnějšího terénu bohužel vždycky něco bude stát, tam je vyžadovaná dobrá funkčnost všech komponentů, odolnost a to prostě v „levných kolech“ moc nebývá.

          0 0
        • Romancero  

          pedály shimano (duály, r.v 2014 ) za cca 1000 Kč..po sezoně najetí cca 4000 km vakl a poškozený pravý konus…a seřiování stojí také za…

          pedály SPD XT r. v . 1994– najeto cca 50.000 km, pravidelná údržba, bez vaklu, a krásně lehce se točí..

          středové složení-4 hran zapouzdřený=kvalita XT . r,.v. 1994 najeto cca 50.000..bez vaklu…

          Praxis WORKS=ALBA M24 najeto 3000 km..ložiska vakl..

          a mohu pokračovat..

          Já beru cyklistiku jinak..jsem bývalý žiletkář-a prostě ložiska jsou základ, na kterém sem vždy lpěl…

          PS-na tvoje ježdění a poskakování ti ale jistě bude stačit ,co si koupáš a nějaké vůle nebo pitting řešit nebudeš, bereš prostě kolo jen jako spotřební materiál?

          0 0
          • novas752  

            Boha jeho, řešit ložiska u kola za 30 které bude tak tak funkční po jiných stránkách. Základem bajku na řádnění v terénu je co nejlepší vidlice, silný brzdy, odolný kola a řazení z kterýho nepadá řetěz. Řešit nějaký ložiska může až bude vybírat hardtail za 80.

            0 0
          • nooski  

            520 za 500 Kč slouží na zimáku naprosto bez problémů hromadu let a kilometrů. SPD Shimano z roku 96 mají problém s udržením nohy a nacvakávají se špatně. Véčka XTR taky z 96 jsou horší než kterákoliv Tektra. Čtyřhrany vůbec nekomentuju, protože nevydržely nic ať už to byly XT nebo Chorus. Tak nějak to vidím jinak a naopak dnes je nějaká střední třída jako Deore/SLX a 105 naprosto vynikající. Naopak XTR nebo Dura jsou vždycky spojené s dětskými nemocemi, které Japonci postupně vychytávají. Každopádně jsou dnešní komponenty objektivně mnohem lepší než ty staré a ještě k tomu levnější.

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Běž už do háje.

        Že si nekoupíš správné kolo pro své účely a nasazení a pak je ještě neumíš udržovat, to je Tvůj problém. Počínaje Aliviem jsou sady víceméně bezproblémové, brzdy nechť každý uváží, co opravdu potřebuje. Pedály Shimano 520 jsou tak trvanlivé a levné, že se snad nevyplatí je opravovat. O řetěz stačí se starat a umět šlapat a řadit, vydrží adekvátně ceně.

        Ložiska středu vydrží podle kvality a zapouzdření, v nábojích obdobně. Vyměnit střed nebo ložiska je banalita.

        V prachu, písku a bahně nevydrží nic.

        Takže zakladatel vlákna by se měl spíš zaměřit na vidlici, kterou jsi jaksi opomenul. Přitom to je na kole nejnákladnější díl.

        0 0
    • zixinis  

      Zdravím. Brzdy jsou stejné, jen je začali jinak značit. Já mám Roscoe 8 2019 a zatím naprostá spokojenost. Vyzkoušeno na Trail od Life a jak vidle, brzdy tak i NX zatím bez problémů. Rozhodně bych se mu nevyhýbal obloukem. Je pravda, že Gibon má lepší specifikace, ale otázka je, jestli seženeš velikost.

      0 0
      • Kebab  

        Děkuju za reakci. Určitě to kolo chcu na delší dobu, tak chci aby se mi líbilo. Na ten Gibob jsem už taky koukal, podle popisu specifikací je lepší, ale prostě ten trek mě láká víc.

        0 0
    • Kebab  

      Nebo jsem ještě přemýšlel o Blizz 40–27+ a teleskopku si dokoupit.

      0 0
      • novas752  

        To je úplná tragédie, mizerná pružinová vidlice, to do terénu fakjt nechceš.

        0 0
      • zixinis  

        To už je na tobě, jestli jsi ochotný pak něco dokoupit. U toho RM máš stejné brzdy a o stupeň menší převod. Vidlice má silnější nohy, ale je pružinová a ten chod asi nebude nic moc.

        0 0
      • Romancero  

        …je ti teprve 16 let ? a chceš prostě lepší kolo a musíš nějak začít..i já začínal na obyčejném favoritu..a když mě to chytlo, začal jsem do kola investovat…

        nebyla by lepší nějaká kvalitní bazarovka? Raději ojeté kvalitní a vyzkoušené kolo než některé nové..

        zvaž to ještě

        0 0
        • Kebab  

          Však mě to chytlo. Rád jezdím na kole. Je to jedinej sport, kterej mě baví. Chodím na brigádu, abych si na něj vydělal. Tak včem je problém. Určitě bych koukl na nějaký bazar, ale nevím co je podle vás nebo i všech ostatních kvalitní kolo. Pro někoho to může být kvalitní a proo někoto to může být ten největší shit. Proto sem píšu, abych dostal radu od zkušenějších.

          0 0
          • novas752  

            Bazar klidně, ale musel by to naživo zkouknout někdo kdo ví. Na bazaru se dá koupit krásný kolo za super cenu stejně jako naleštěnej šrot.

            A já sám bych za „vydřený peníze z Brigády“ bajka z druhý ruky asi nebral.

            0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Kolo za 30 se tady řeší horem dolem, týdně minimálně dvě vlákna.

      Už neporosteš? Jak jsi velký, kolik vážíš?

      Z nových kol se jako etalony poměru cena/výkon vytříbily Kellys a RB, zvlášť pro těžší váhy a razantnější použití. Poslední dobou proběhly odkazy na TS Bohemia, také obstojné.

      Základem je správně velký rám a co nejlepší spolehlivá vidlice. Zbytek, když bude tak nějak fungovat, stejně spotřebuješ a vyměníš nebo prostě časem vyměníš.

      0 0
      • Kebab  

        váha 62kg a podle čísel by mi měl padnout rám velikosti M.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          62 kg i s postelí nebo bez postele? :-)

          Velikost si každý značí podle sebe, ideálně kupuj tam, kde prodejce na kole jezdí a třeba závodí nebo závodil, má představu, jak se na kole sedí a poradí Ti s výběrem.

          Jak jsem psal, jdi po vidlici, tvoří z ceny kola nejpodstatnější položku. Všechno ostatní se dá časem relativně snadno vylepšit, třeba i bazarovými díly (včetně zápletů). Nářadí na údržbu si budeš kupovat tak jako tak, za servis by ses při intenzivním používání nedoplatil.

          (Na mé stávající HT jsem nové kupoval snad jen brzdy a ložiska stredu, rám sice nový, ale z druhé ruky, zbytek taktéž použité díly. Nespěchal jsem a věděl jsem dost přesně, co chci, paradoxně rám se vyskytl až jako poslední díl skládačky.)

          0 0
          • Kebab  

            Mohl bych zkusit počkat až se slevní trek roscoe 8 (2020), protože tam ta vidlice vypadá líp.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              U velkých značek vždycky platíš za značku. Menší značky a starší modely bývají levnější.

              0 0
            • novas752  

              Model 2020 bude zlevněnej za rok touhle dobou, dřív moc ne, to bys musel u prodejce ukecat slevu. Ale bude tam nejen lepší vidlice ale i brzdy už docela použitelný.

              0 0
    • scota  

      RB CRR 290 base a teleskop je za 30K. A co se týká servisu počítej že pokud budeš jezdit v terénu zejména v bahně, bude nutné měnit díly po 2–3 letech např. hlávko a střed dost trpí. Nejvíce na ráně je ale asi přehazovačka, stačí jedna větev a cca litr je v háji. Co se týká vidlice je dobré ji jednou ročně zaslat do servisu na výměnu oleje a gumiček atd.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.