• premo

    Poraďte prosím asi krosové kolo. Chci jezdit po silnicích a cyklostezkách:

    1. cena 12–15tisíc
    2. moje param: výška 191cm, váha 150kg :)

    Vůbec se v kolech neorientuju za tu cenu bych snad mohl chtít nějaké deore, ale hlavně potřebuju kolo, které by mě uneslo :). Taky jsem zvažoval jestli by se vyplatilo nechat si kolo postavit. Co myslíte ?

    0 0
    • Hejdik  

      asi něco takového jde o stavbu kola,tak platí všeobecně,že komlet kolo vychází levněji,ale dá se postavit kolo z komponentů které má prodejce ve výprodejové akci a pak by to mohlo vyjít levněji,zde ovšem musíš počítat i s prací,za kterou si prodejce vezme nějaký prachy.Takže to pak múže být v důsledku ještě dražší.

      0 0
    • Lišák  

      Vzhledem k zadaným parametrům jezdce bych já osobně krosa nevolil.

      Poskládal bych/nechal poskládat něco na nezeslabovaném rámu, "vidlici ":http://www.kupkolo.cz/…tmlminimálně s nohama 32mm, na bytelnějších kolech (nechat zaplést nějaké FR ráfky nezeslabovanými dráty do ložiskových nábojů), nezeslabovaná řídítka. Výbavu bych nechal klidně Sh Alivio/SRAM X-5. Aby to jelo i po silnici, tak nějaké semislicky.

      Je to jen takový nástřel. Nepočítal jsem, jestli by se to vešlo do limitu, ale takhle bych postupoval já.

      0 0
      • Martin  

        vidlu bych asi volil pevnou – na cyklostezky a silnice je odpružená podle mě zbytečnost. pevná bude levnější a méně poruchová

        0 0
        • Lišák  

          Musela by se koupit nějaká ekvivalentní 100mm vidlici. Myslím, že ty obyč. rámy od Spydera mají geometrii na 100mm. Proto jsem to tam dal. Jinak samozřejmě s peevnou souhlasím. Postupem času by se odpružená dala dokoupit.

          0 0
      • t29  

        S tímhle si dovolím souhlasit. Pevný rám, dobré náboje, bytelné ráfky a výplet je základ, k tomu pevná vidle (nebo dostatečně pevná odpružená vidle:) a zbytek už se dořeší podle ceny.

        A platí to jak pro cross, tak pro mtb, přičemž bych se přiklonil spíš k crossu nebo 29".

        0 0
        • Lišák  

          Já právě krose vynechal, protože nevím, jestli se dají sehnat nějaké dostatečně pevné ráfky. 29" rám zase nebude za cenu 3 000, jako ten Spyder. Ale to jsou jen doměnky. V těchto kategoriích se moc nepohybuji, tak možná poradí zkušenější.

          0 0
          • t29  

            Ráfky by byly, s bytelným a levným rámem na crosse to bude horší.

            0 0
      • Lucke  

        no já nevím pánové, já bych raději koupil komplet v teto cenove relaci..

        0 0
        • Lišák  

          Jasně, že finančně by to vyšlo lépe, ale pokud má jezdec 150kg, tak by to chtělo trošku „nestandardní“ komponenty. Nestandardní myslím samozřejmě jen na daný styl jízdy, cenovou relaci a zamýšlené použití.

          0 0
          • t29  

            Přesně tak. Bohužel dneska jsou v hotových kolech dvě možnosti – koupit levný bytelný rám s komponentama, o které se člověk bude víc starat, než aby jezdil – nebo koupit dobré komponenty na zeslabovaném a odlehčovaném rámu, který těch 150 kg nemusí snášet.

            0 0
    • premo  

      dneska jsem byl v jedné prodejně u nás za rohem, kde prodávají maxbiky a nabídl mi toto:

      http://www.maxbike.cz/…ola-maas-67/

      Chlápek mi říkal, že by mi tam dal nějaký pěvnější dvojté ráfky s dvojtý nýtovaním (či dvojtým něčím ???) a co se týče vidle tak byl skoupý na slovo, ale prý by to měla zvládnout. Co se týče značky maxbike pak to asi není špička, ale co jsem se dočetl tak prý slušný průměr… Případně jaké další úpravy požadovat ?

       
      0 0
      • premo  

        A co říkáte na toto:

        http://www.kellys-bicycles.com/index.php?…

        Jeden známý má obchod a prodal by mi ho za 13100Kč. Je lepší než ten maxbike ?

         
        0 0
        • juli  

          Už to tady bylo, vlastně jenom zopakuju.

          Při tvé hmotnosti pravděpodobně budeš velmi ztuha vybírat krose z běžné produkce. Zapletená kola na „nejakých“ ráfcích, navíc na 32 drátech a konusových nábách budeš mít na pár stovek kilometrů. Vidlice bude po nasednutí tuhá, tedy k ničemu.

          Doporučuji individuální stavbu. Rám běžný, bez zeslabování, vidlice pevná, kola s náboji na průmyslech, odolné ráfky s dvojitým kalíškem 36 děr, dráty min 2mm, raději zesílené.

          Pokud bys měl zájem, můžu ti něco nezávazně vymyslet. V takovém případě se mi ozvi na e-mail.

          0 0
    • premo  

      Ještě se mi ozval jistý pan Lumír Pátík http://cyklo-patik.cz/ , že by mi kolo postavil. Máte s ním respektive s jeho koly zkušenosti ?

      0 0
      • bagr84  

        je dobrej, kdyz jsem byl kluk tak mi udelal par oprav na kole a nic za to nechtel… V oboru je hodne dlouho. Jen doporucim nenechat se odradit prvnim dojmem :)

        0 0
      • Lišák  

        To by mohla být dobrá volba.

        0 0
      • premo  

        Má smysl připlácet na kompletní sadu Deore ? Rozdíl mezi kompl.sadou Alivio a Deore by mě vyšel na 1500Kč. Je to velký rozdíl v kvalitě? Těch 1500 by už bylo nad rozpočet…

         
        0 0
        • Honza z H  

          No deorko udělalo sice pokrok, před 5-ti lety bych chtěl radši alivio.

          Jestli to budeš nechávat stavět, tak bych volil stejně sram v 5 kové řadě, nebo klidně i aceru. 8 rychlostí ti bude stačit a řetězy vydrží o chlup více a budou stát o chlup méně …

          Na tvou váhu to kolo bude mít 15 kg a honit váhu kola na sadě deore je zbytečné. Na čem šetřit nemáš ti tady už napsali: pevný rám, kvalitní náboje a ráfky (36 drátů). Ale jestli jen zavadíš pohledem o les, tak na krose zapomeň a jdi do poctivého MTB, nebo 29".

          Jednou jsem si půjčil klasického krose a sjel kousek po takové kamenité lesní cestě. Kameny nebyly ostré, taková hrubší polňačka, mám asi 90 kg. Hádej kolik kol jsem dole lepil :-))

          0 0
        • Smazaný účet  

          u přehazovaček a klik je to celkem jedno (přesmyk chytne vakl rychle u obou dvou) jedinný o čem bych já popřemýšlel je jaké vzít páčky, nevím jak je to u těch nových sad, ale deore mělo odřazovací páčku dole před řídítky a alivio nahoře před řídítky, tak bych Ti doporučil vyzkoušet si je někde v obchodě.

          0 0
          • t29  

            Alivio používá stejný systém RapidFire jako Deore.

            Na Premově místě a s jeho váhou bych se přiklonil k Aliviu – osm převodů považuju za robustnější řešení = pevnější řetěz, ocelové převodníky (u některých klik včetně největšího, zatímco Deore má největší z duralu) a větší odstupy mezi převody jsou míň náchylné na rozštelování.

            0 0
        • t29  

          IMHO Deore je možná stejné, možná o trochu lepší, než Alivio, ale nezaslouží si, abys za něho utrácel 1500 korun nad limit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.