Co si myslíte o kolech Duratec – konkrétně o tomto modelu: http://www.duratec.cz/…s-sram-v-br/#… ? Nemám s nimi žádné zkušenosti. Díky.
Co si myslíte o kolech Duratec – konkrétně o tomto modelu: http://www.duratec.cz/…s-sram-v-br/#… ? Nemám s nimi žádné zkušenosti. Díky.
Rám na krosový kolo skoro za 15 tisíc? Předpokládám, že jestli k tomu není nějaký iracionální důvod, tak by šlo lépe investovat peníze.
přesně tak…
To je snad kazdyho vec, ne? Chce investovat do kvalitniho crosse na peknym ramu, ma na to, tak proc ne? A cena za cely kolo mi az tak strasne neprijde.
souhlas
Celková cena ještě jde, ale i tak nevím, jestli to stojí za to, jestli nekoupit raději nějakého crosse třeba od Pellse… http://pcshop.pells.cz/…_d19267.html
jj cenově se dá pořídit určitě líp, otázka je jestli chce low end rám , nebo ruční kvalitní produkci kde se dá udělat custom
barva atd.
Vždyť to píšu: „jestli k tomu není nějaký iracionální důvod, tak by šlo lépe investovat peníze.“ Jestli chce mít takový kolo aby z něj měla dobrý pocit, mohla se na něj spolehnout a neřešila cenu, tak proč ne. Funkčně stejné kolo, ale pořídí levněji. Vycházel jsem také z délky jejího aktivního působení na fóru a tedy předpokladal, že to nebude mít jako další kolo ke svým třem vyšperkovaným skvostům :-)
já bych ve slově iracionální vypustil i na začátku slova a začalo by to dávat smysl.
Tak zeď tě tu zlynčují, dávat k Duratecu jako alternativu zrovna Pells :-D
Tak mi poraď nějaké jiné krossové kolo, které by bylo lehké a cenově rozumné… Budu ráda.
Jinak, jak je na tom Duratec kvalitově v porovnání třeba s tím Pellsem (když už jsme u toho)? Omlouvám se předem za svou nevědomost..
výrazně lépe:) Ale je to můj subjektivní názor..
No, koukám, že ty máš taky Durateca, tak to asi trochu znáš… :-) Skoro závidím toho horáka (krásný!!!), ale vzhledem k tomu, že jezdím hlavně po silnicích, tak uvažuji spíš o crossu…
můj názor je, že pokud chceš kvalitní kolo a líbí se ti zrovna Duratec tak určitě neuděláš chybu. Nicméně si myslím, že uděláš lépe když vezmeš třeba DC Torain C1, kdyť není nikde napsáno, že s ním nemůžeš jezdit po silnice. No a když tě časem chytne nějaký terén tak to na HT bude rozhodně lepší než na crossu.
osazení je otázkou peněz, rám je kvalitou úplně jinde. Duratec je kvalitní česká ruční práce, Pells je obyčejný rám z dálného východu. Ovšem je taky důležité, jestli se ta investice do Duratecu v tomhle případě vyplatí.
S tím nelze nesouhlasit. Jen by mne zajímalo jak může člověk svařit rám líp než robot… Tím narážím na všechny ty handmady, kteří ospravedlňují ceny ruční prací. Třeba se tady nějaký hanmadista najde a vysvětlí.
Robot svaří vždycky kvalitněji, jen si to tady někteří nechtějí připustit.
jj ale musí na to mít ideální podmínky a to dost často nejde zajistit
nejde jen o to jak a kdo svaří, robot vaří za ideálních podmínek líp, ale jde o to je zajistit :-)
především jde o celkové následné zpracování a kontrolu, a to bude u Duratecu na jiné urovni než ve velkoseriové výrobě kde to prostě z cenových důvodů není možné, u levných rámů,
Hm, pořád si myslím, že si člověk s cenou zaplatí i kus exkluzivity, která nemusí mít s celkovou kvalitou nic společného. Tím netvrdím, že by se mi třeba Duratec nelíbil. Jenže, a teď se klidně smějte, Merida HFS stojí v katalogu (max. možná cena) 6OOO. Tomu se špatně odolává:-) A o kvalitu bych se nebál…
o kvalitu bych se nebál hehe třeba jako u scandiovejch merid kterejch kdysi popraskalo asi 90% ? hehe
Merida dělala nějaké scandiové rámy?
magnesiové
Tak to je něco jiného, já blbec celou dobu bezúspěšně googlil scandiové Meridy :)
dík za opravu :O)
O problemech s duratecem by se tady taky vlákno našlo a možná nejedno…
ano durateky taky dost praskaly jednu dobu jich byl plnej bazar ( převařenejch – opravenejch )
tak myslím, že na téma praskání Pellsu by tady nabyl problém nají obsáhlá vlákna…
nj jenže pells je trochu jiná cenová než DC…
To asi jo, ale v pripade pellsu by ti dali s nejvetsi pravdepodobnosti jinej, novej, ram. Kdezto u duratecu se resilo, ze jej zavarili, nalakovali a tim reklamace skoncila.
Můžete mi sem dát odkazy na ty vlákna o praskání Duratecu?
Já doteď nic negativního kromě ceny na Duratec nečet.
A přesto, že jsem z Brna, Pell´s opravdu není moje skupina, pominu-li kvalitativní stigma, které si nese z minulosti, ten design s jejich úžasnými logy pomalu na každém šroubku…
Jejda, tak hledat se mi to nechce. Uz je to dosti historie, ale co pamatuju, tak se to tykalo Pekackova nebo Mitova ramu. Taky nejake fotky by se mely dat nejit v galerii.
Tohle je tak ohraná písnička odpůrců Meridy, že to ani nemá smysl komentovat. Kromě toho uvedl jsem jen příklad, který dobře znám. Nehledě na značku jde jen o srovnání cen a kvality hand a konfekce.
neni to ohraná písnička ale fakt aneb merida testujeme na lidech…
Tak kdyz je to ohrana pisnicka, tak proc do nich sami davali vlozky do sedlove trubky, aby to vubec vydrzelo? Kontrola hotovych ramu taky asi neni zcela OK, kdyz jsem videl kolik jich ma krive privarenou zadni stavbu, vyosenou stredovou trubku atd. O lupajicich ramech ve svarech, coz merida resila vystrikanim vnitrku ramu tlumexem, ani nemluve, nebo treba historictejsi pokusy meridy s termoplastem…atd
No rozdíl tam je obrovský (měl jsem pellse teď mám durateca C 14)tak můžu srovnávat váha,zpracování,materiál,vlastnosti.Je to prostě jiná třída i cenově:-((
Jak je na tom vůči sobě Pells a Duratec hmotnostně?
asi model od modelu ale DC nepatří mezi lehký kola ani v 26 a silně pochybuju že v 29 to bude lepší…
Ten můj v.L má něj.1500g měl jsem pellse a ten měl tak 2200g
ale kolik stálo DC a kolik pells hehe…
Ale jistě že je všechno o ceně Audi taky nekoupíš za cenu Renaultu (nic proti renckům jedním jezdím:-))
Tak to je celkem pěkná hmotnost. Jak se říká, že DC je těžký, tak jsem čekal víc. Jinak tady je na váze Pells v 21" http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
jiri – trošku neobjektivní nemyslíš ? srovnáš rám za ± 3–5tisíc s rámem za 10–15 ? ? ?
Nic nesrovnávám. Jen mě prostě zajímala ta skutečná hmotnost DC, právě vzhledem k jeho ceně. A jako bonus jsem vůči němu postavil Pellse pomalu 3× levnějšího.
Duratec je perfektní.
Co chceš jezdit? Kde? Kolik km ročně?
Jak jsem psala – jezdím hlavně na zpevněných cestách. Kilometrově tak 2000 – 5000 km ročně, ale chtěla bych i víc…
a rozpočet máš tedy 35t jo? Na krose je to až až. Tam se dá už vybrat, ale rozhodně zvaž, jestli do terénu 100% nepojedeš, protože na krosu se v terénu jede hodně blbě.
Nebo by sis mohla koupit krose za 15 na asfaltky a za 20 horaka do terenu.
Nebo bych teoreticky mohla koupit horáka a dát na něj hladký gumy.. U MTB mám ráda snížené těžiště, přijde mi to pohodlnější… Na druhé straně mám ale ráda rychlost a i má druhá polovička má crossa a nedopustila bych, aby mi ujížděl. :-)
Já bych koupil MTB a k němu nějaký druhý pár obyčejných zapletených silničních ráfků na kotoučových nábojích obutých do hladkých silničních plášťů (kotoučovky jsou v tomhle případě samozřejmě podmínkou). Do rámu i vidlice se to vejde a můžeš kola měnit podle potřeby.
já bych koupil 29" a obul vhodné gumi na to kde se bude jezdit a nevymýšlel kočkopsy
Nebo nějakou 29"
Omlouvám se za nevědomost, ale co je 29"?
Třeba tohle? http://www.duratec.cz/…n-c1–29inch/ Podle mě krása, jen ta cena..
kolik měříš?
Něco mezi 168 cm a 170 cm…
A deore nebo SRAM? Já mám zkušenost jen se shimano, ale podle recenzí na netu mi přišlo, že SRAM bude lepší…
je to uplně jedno…ti co vozí SRAM nechtějí Shimano a na opak:)).. kterou řadu si tak představuješ?
Konkrétně ještě nevím, když ale kouknu na stránky Duratecu, nabízejí různé možnosti. Z finančního hlediska bych jich většinu vyloučila a zbyl by „nejlevnější“ shimano a „nejlevnější“ sram. :-)
pokud sev DC nic nezměnilo tak ti na rám naskládají téměř vše co si budeš přát a ta cena taky bude zajímavá, teda rozhodně přijatelnější, než kdyby jsi to kupovala po dílech:))..stačí zavolat nebo poslat mail
Moje žena má 168cm a má Durateca Career C14 (předchůdce Torain) pánského vel. 44 – nemůže si vynachválit. Já mám to samé, ale trochu větší. Máme je dva roky a zatím maximální spokojenost. Když se dají gumy, které „jedou“, tak je to radost i po asfaltu, jak to sviští.
Super! Díky za radu. 29 asi nemáte, že? Jaké pláště doporučujete?
Máme normální horský 26 – viz foto – cesta na šumavský Kašperk. Jezdíme Schwalbe – Racing Ralf vzadu, Nobby Nic vpředu. Když se víc nafouknou, jedou dost dobře. Ty má Duratec normálně v nabídce. Na měkký podzimní terén je lepší dát NN i dozadu.
NN i dozadu může dámě doporučit snad jen sadista. Pro použití, jak bylo napsáno, jednoznačně: WTB Nanoraptor, nebo RR na obě kola.
howg
já bych NN tak nehaněl. Pokud někdo plánuje jezdit i těžší terén tak je to dobrá volba, na mokro, bláto, sníh dokonce jedna z nejlepších. Navíc technicky slabším jezdcům toho hodně odpustí…
pro asfalt/šotolina použití to ale není
Já ho nehaním, vpředu ho vozím celý rok, ale dozadu jen pokud je to opravdu nezbytně nutné. Myslím, že soudružce by tak mohl ten biking docela znechutit.
no třeba 1,8" NN jede celkem slušně :-)
Vždyť jsem tam napsal, že na měkký podzimní terén. A ještě je na něm někdy trochnu sněhu.
Co ty vis, treba ji to spolu se spravnou pozici sedla, poskytuje uspokojeni, jake mi chlapi nepozname:)
je to horak s vetsimy koly jako ma cros, ale je to vhodne spise pro vyssi lidi…
To není tak úplně pravda, třeba tohle z MTBS je poměrně zajímavé, hlavně ten konec:
„Zajímavá a na druhou stranu ne nečekaná zpráva dorazila z profesionálního amerického týmu Subaru Gary Fisher.
Elitní bikeři Jeremy Horgan-Kobelski, Sam Schultz a bikerky Willow Koerber a Heather Irmiger budou v letošní sezóně sedlat pouze biky s 29 palcovými koly a to jak pevné, tak celoodpružené.
Úspěchy na velkých obručích sbíral tým už vloni. Willow Koerber vybojovala poprvé v historii pro 29“ biky medaili, když na mistrovství světa XC v Canbeře dojela třetí, Jeremy Horgan-Kobelski se stal mistrem Spojených států jak v cross country, tak v maratonu. Na závodech volila v posledních dvou letech především ženská část týmu 26" biky, po vyzkoušení nových kol ale brzy změnily názor. „Rychle jsem si zvykla a navíc nedlouho po tom jsem dosáhla největšího úspěchu své kariéry. Takže s tím jezdit na 29“ celou sezónu nemám problém." vysvětluje jen 160 centimetrů vysoká Willow Koerber . "
Takže nejlepší bude asi vyzkoušet to.. I když do profesionálního týmu už to asi nedotáhnu.:-)
No, teď jsem si pročetla vedlejší diskuzi o MTB 29 a vypadá to, že na silnici jezdí paradoxně hůř, tak to nic..
Ahoj, tak to možná vypadá podle příspěvků některých přispěvatelů, ale opak je pravdou. Vzhledem k většímu průměru kol je valivý odpor menší. Pokud se rozhoduješ mezi horskzm kolem a crossem, je 29" bike idealni reseni. Je to vlastne bike ale i cross zaroven. Na takoveto kolo muzes bez nejmensich problemu dat stejne plaste jako na crosse, tedy to kolo i stejne pojede.
tak
přesně tak,
koment od Honzyna na který naráží je dost zkreslený, 29" jede na silnici super, ale jde taky o to jaké pláště tam sou
přesně tak
A jaký pláště „jedou“? Díky.
Já myslela, že cross má navíc ještě trochu jinou přehazovačku, nebo jak se tomu nadává.., takže může na nejtěžší převod šlapat rychleji… Jinak s tou rychlostí MTB 29 mi to přijde logické, nevím, proč někteří tvrdí opak…
cross muže a nemusí mít jiný rozsah převodů, ten cos dala odkaz nahoře má standardní stejně jak se používá na 29"
uff:))
vůbec, kombinuje to jen špatné vlastnosti z MTB a crose :)
Aha.. Tak to mám smůlu.. Pro mne by bylo ideální něco, co má rám jako horák, ale co trochu jede po silnici…
Když dáš 35OOO za horáka a dobře obuješ pojede i po silnici. Navíc získáš univerzální kolo se kterým můžeš do terénu. Cross je na ho…, sorry:-)
Díky všem za rady – a trpělivost. Zkusím vyzkoušet tohle: http://www.duratec.cz/…n-c1–29inch/ a pokud to bude moc velké, tak ten torain C1… Konečná cena u toho prvního už je sice zase výš než jsem chtěla, ale aspoň budu mít na co vydělávat… :-)
tak pak napiš svoje jízdní dojmy.
pak napiš v jaké velikosti si to zkoušela? a pocity..
šťastnou volbu:))
Jo – můžu ještě poprosit o radu: Kdybych si chtěla to kolo nějak nakombinovat – aby důležité věci byly kvalitní a nedůležité v OK kvalitě a cena co nejvíc pod 40tis, co byste mi doporučovali:
Neni co řešit. Stejně si to ale neodpustim-bez ohledu na klady nebo zápory při jízdě bude holce (pokud neměří 2m)víc slušet 26".
Vyzkouším, uvidím a o zkušenosti se podělím.. :-)
jj, holky ktoré chcú jazdiť veľké kolesá by mali mať min. 2,0–2,5m. ináč je estetika v prdeli…
Kola až po pas :-X
Koukám, že jsi z Prahy, můžu vřele doporučit firmu bikeclinic, Dělají duratecy dost dlouho a řekl bych že dost dobře. Jsou v Bráníku.
Už jsem se s nimi spojila. Jen mi vadí, že si člověk nemůže nic předem vyzkoušet.. Ani věci na míru nemusí vždy člověku sednout… Navíc mě přítel zase přesvědčoval, ať jdu do crossa (nejlépe s pevnou vidlicí), protože budeme stejně jako dosud jezdit hlavně po silnicích… Ach jo, a to už jsem byla rozhodnutá… Co teď? Nějaký tip na hodně rychlého a kvalitního crosse??
nech si udělat 29" s pevnou s rychlíma pneu to pojede líp než jaký kolik Cross
Taky bych to tak viděl. Větší profil pneumatiky proti krosu přispěje k pohodlí a když se jednou rozhodne pro ježdění v terénu, tak akorát vymění vidli a možná pláště (když se teď rozhodne spíš pro slicky). Možná by stála za zvážení pevná karbonová vidle, ale netuším kolik ve 29" koštují.
stejně jak v 26" :-)
jn, např singular na X7 na rebelbike za 32t. to by šlo ne? nebo nějaká kona třeba…
Vem HT v podobné ceně a kup nějaký levnější krosový zapletený kola, budeš mít kombo a uděláš lépe.
Co je HT?
celopevňák
ne
:))
HT = Hard Tail = tvrdý ocas ?!? :o)
ano, tedy klidně odpruženej předek :)
HT může být celopevňák a nemusí. HT – pevná (neodpružená) zadní stavba kola.
nn
Pod názvem HT se většinou myslí pevný zadek a odpružený předek. Jinak by se řeklo přímo celopevňák (což si normální rozumný člověk nekoupí :-)
hm moc pěknej kros..můžu jenom doporučit..jezdil jsem kdysi Durateca a naprosto bez problémů..rámy jsou tuhý..tohle pojede hodně dobře..:)
Zdrávas, má někde Duratec ceník samotných rámů? Nikde to na webu nemůžu dohledat. Díky
Zkus napsat na tento mail: stancik@duratec.cz
S panem sem ladil geo a muzu jen doporucit!