Kenda Karma nebo Maxxis Crossmark

77 nepřečtených
  • Noigi

    Potřeboval bych Vaše názory… Na fulla bych rád nové pneu. Vybírám ze dvou. Kenda Karma, nebo Maxxis Crossmark. Jezdím povětšinu roku lehký a střední terém a silnici (cca 70%-30%). Nyní tam mám Nevegaly ale ty jsou na silnici běsný tak si je nechávám jen na těžký terén.

    Anketa: Karma nebo Crossmark

    25x
    68%
    0 0
    • Jenda  

      s crossmarkem nemam zadny zkusenosti, s Karmou letity. Vyhoda Karmy je ze i v ty 2.0 je to solidni balon, dratova po tom co se vytaha tak ma klidne i 53–54 mm, nova rozhodne pres 50 mm. Je to rychla guma takze v terenu necekej zazraky nicmene celkem podrzi. Je hodne citliva na prefouknuti, jakmile je moc nafoukana veskery jizdni vlastnosti jdou do …

      Daji se sehnat za dobry penize, trvanlivost je slusna.

      Mozna ji zkus nejdriv jen dozadu a vepredu nechat toho Nevegala, pripadne na predek by mohla byt zajimava varianta Karma ale 2.2. Dozadu bych tu 2.2 necpal ta uz zdaleka tolik nejede. No a samozrejme diky typu vzorku neocekavej ze s ni pujde nejak zazracne rezat zatacky, na druhou stranu me prislo ze se chova pomerne predvidatelne.

      0 0
    • bleach  

      me ty karmy prijdou trochu jako crossmarku fake

      0 0
      • Lister  

        Pokud vím, tak Karma tu byla krapet dřív.

        Jinak díky za téma, taky hledám dostupný a rychlý plášť převážně na pevné cesty a tyhle dva mi padly do oka.

        Je Karma 2,2 už opravdu tak moc pomalá?

        0 0
        • Toutou  

          já vyměnil vzadu duš ZMax v drátu a vepředu duš NN v drátu za obě kevlar Karmy bezduš, a stejně mi to přijde línější.

          0 0
          • duk  

            To je zvláštní, já měl před karmama Conti RK Supersonic a po nich Schwalbe RR 2.1 a přišlo mi, že z těhle tří jedou Karmy pocitově nejlíp. Všechno vozeno bez duše.

            0 0
        • satch  

          myslím, že 2,2 má vyšší vzorek, takže asi bude pomalejší. Taky jsem to toho z těchto důvodů ještě nešel. Ale třeba k tomu někdo řekne víc.

          0 0
        • Jenda  

          ja myslim ze na predek v pohode, na zadek bych ji asi nerval.

          0 0
          • Lister  

            Uvidíme, jelikož to bude kolo opravdu skoro výhradně na pevný povrch, tak ba ta verze 2,0 měla stačit. ještě je ve vůberu Kenda Small Block Eight, ale tam mi ten vzorek už přijde možná moc hustý – na sucho pohoda, ale asi se bude velmi rychle zalepovat.

            0 0
            • Jenda  

              ja nekde cetl ze ten small block je nakonec pomalejsi jak karma diky tomu jak se zvejkaj ty maly vystupky. Kazdopadne s tou karmou chybu neudelas a pri jeji cene neni problem ji vzit jen jako experiment. Pokud u toho kola nejedes na vahu a neplanujes bezduse tak vem klidne dratenou verzi, zadny supertezitko to neni a stoji prd.

              0 0
              • Lister  

                V tomhle konkrétním případ se hraje hlavně na cenu :-)

                0 0
                • Jenda  

                  tak pak neni o cem, dratena se da v akci sehnat kolem 250 Kc a vydrzi fakt dlouho :-)

                  0 0
            • rock  

              Small Block mi pomalý ani nepřišel, ale na mokru byla jízda s ním velké dobrodružství. Byly na novém kole; jednu jsem fatálně říznul po 500km a druhou jsem nazul dozadu na zimáka, ať tam doslouží :-)

              0 0
        • Luma  

          Jestli nespěcháš,tak jsem teďka nasadil Karmy 2,2,tak za měsíc bych mohl poreferovat.Jinak Karmy 2,0 jsem kdysi jezdil a zdály se mi celkem vpohodě,teda nasucho.Jinak šířka těch 2,2 na 19mm ráfku je 53mm nové foukané na cca 2,2 Atm.Váha je celkem hrozná 700g a 710g ale je to fakt kus gumy.Jinak za cenu co je mají na kupkole je bomba.

          0 0
      • liBorec  

        naopak.a nezavid:D

        0 0
    • charon666  

      Karmy mám také na fullu celou loňskou sezonu (26×2,0). Na silnici jsou rychlý, v terénu pokud je sucho tak také super. Jak zaprší nebo je bláto nastává problém (nebo zábava podle nátury jezdce) – kloužou az hrůza. V tom zas byly Nevegaly nepřekonatelný – s nima se dalo jet „bažinou“ a pěkně držely.

      0 0
      • Jenda  

        tak rozhodne to neni zadnej drzak ale jak pisu hodne zalezi na husteni – pokud neni prefoukla i v mokru jakz takz drzi.

        0 0
        • duk  

          jj a když jde do smyku, tak je to takový předvídatelný a celkem slušně drží na zadním do kopce.

          0 0
    • obda  

      Vozil jsem Karmy, ted mam vzadu Crossmarka a subjektivně mi vyhovuje o trichu víc. Karma byla fajn – rychlá, levná, s velkou výdrží, ale na sypkým docela hodně ustřelovala. Na druhou stranu na silnici je možná Karma o malinko lepší, ale neumím to posoudit.

      0 0
    • Excel  

      Mně teda kevlarová Karma na zadku mizela před očima, nesnesla se moc s ráfkama DT450 nasazování bylo peklo (s Mavicem problém nebyl) a pokud byla z půlky sjetá tak jsem s ní docela defektil (vystřídal jsem na zadku dvě). Crossmark mi vydrží na zadku o něco dýl. Jeden čas jsem vozil Karmu vzadu a Nevegala na předku, což se mi zdálo dobré. O Karmě v drátu se říkalo, že vydrží mnohem déle, ale u Hanáka, když jsem pro ni šel, mi vnutil tehdy toho Crossmarka :-).

      0 0
      • obda  

        Můžu potvrdit, v tom drátu se Karma snad nedá sjet. Odhaduju alespoň 6000.

        0 0
        • marapara  

          I v kevlarau vydrží vzadu mraky. Mně cca 7–8 tisíc km.

          0 0
          • Excel  

            mně vydržel pokud si vzpomínám 1500 a musel pryč :-)

            0 0
      • Ossis  

        Zkusmo jsem nahodil Nevegala na předek místo Karmy a už se nechci vracet zpátky :D. Vzadu mám kevlarovou a nemám s ní problém. Btw, kevlarová verze je o pár mm užší, než drátová.

        0 0
        • Frostty  

          Já z radostí nevegala vyměnil za NN …

          0 0
          • Ossis  

            Drží stejně? Jenže to bych pak ještě musel vyměnit karmu za RR :-D.

            0 0
            • Frostty  

              Subjektivně mi vyhovuje více – např. na mokrých kořenech se na NN 2.25 cítím mnohem jistěji. Já teda do teď jezdil 2× NN, ale od letoška bude noby jen ve předu a na zadní půjde RR.

              0 0
    • rock  

      Já bych volil Crossmarky. Karmy mi přišly na nezpevněným nebo nedaj bože vlhkým / mokrým povrchu zákeřný (tím nechci říct, že by Crossmarky v takových podmínkách vedly jak po kolejích, ale bál jsem se s nimi míň). A vůbec, na zadním kole je to skoro jedno a na předním vozím Rocket Rona.

      0 0
    • nox159  

      nectu diskuzi ale brat na fula crossmark je kravina to tam uz rovnou muzes hodit nejaky slick…

      crossmark jsem jel a vubec nedrzi…

      0 0
    • marapara  

      Osobně bych na fulla oba zmíněné pláště také nedoporučil. Crossmark sice drží jakžtakž, ustřeluje nečekaně v náklonu, když jsem ho měl vepředu, tak se mi to prákrát stalo a nejsem sám, proto šel pryč. Vzadu jsem ho jezdil sezonu a dobrý, ale nějak extra rychlý není. Karma 2.0 kevlar sice vydrží hodně než se sjede, ale za mokra je to tragédie. Karmy 2.2" kevlar jsem také jezdil, nejely tak dobře jako 2.0 a také měl vzorek tendenci se žvýkat v ostřejším náklonu. Váha byla necelých 700 gr., což je také dost, ale byl to balon a téměř neprůstřelný plášť i na šutrech.

      Příjemně mě překvapil jak výdrží, tak vlastnostmi plášť Continental X-King 2.2" RaceSport. Jede výborně, je velmi tichý a také dobře drží. Ani za vlhka se neztratí, pokud není víc jetý. Váhově má 2.2" těsně pod 500 gr, takže není to ani velké těžítko. Jediné místo kam bych ho nedoporučil, tak na oblasti, kde jsou spíš víc kamenité cesty (Beskydy, Jeseníky). Osobně jezdím vepředu XK 2.4, vzadu XK 2.2 obě verze RaceSport. Ta 2.4"je docela balon, má 58 mm šířku. 2.2" je zase celkem užovka, po nasazení na 19 mm ráfek měl 51 mm, teď se trochu vytáhl na skoro 53 mm. Loni jsem ho jezdil vzadu a najel jsem na něm téměř 5000 km.

      0 0
      • Luma  

        Teď jsem nasadil Karmy 2,2 na svého fulla,vyzkouším je na Beskydských cestičkách.Pokuď bude ve předu dělat problémy tak vyměním za Maxxis Ardent 2,25.Jinak si myslím,že to zas taková tragedie nebude jak tady popisujete,má dvě tvrdosti směsi 60 a 50,takže i ve vlhku by mohl být dobrý.No uvidíme :-)

        0 0
        • Luma  

          ještě foto a váha je fakt celkem hrozná 700g a 710g

          0 0
          • nox159  

            proc ne NN 2,25 co ma cca 500g? ;-)

            0 0
            • Flegmatik  

              Odolnost?

              0 0
              • nox159  

                jezdil RK jestli se nepletu takze bez problemu :D

                0 0
                • Luma  

                  Hlavní důvod je odolnost,NN bych měl tak max na půl sezony a ještě cena.Už se mi nechce dávat za pláště kolem 700kč na půl sezony.Ty Karmy mám za poloviční cenu.

                  0 0
                  • nox159  

                    mi NN vydrzi celou sezonu jsem stastny clovek… :)

                    0 0
                    • Lister  

                      Mi i pět, jsme líný člověk :-)

                      0 0
                    • Jenda  

                      zalezi rok od roku a kde jezdis – ja treba NN tusim 2010 sjel za 600 km, ted mam HD pacestar a po cca 500 km skoro netknutej (stejny tereny) – tedy zatim si u me Schwalbe spravili reputaci. Az se vratim do cech tak ale uvazuju taky o ty Karme 2.2, preci jenom stoji ani ne 1/2 :-/

                      Super mi prisel Specialized Purgatory ale bohuzel i verze Control na to kde jezdim ma moc papirovy boky :-(

                      0 0
                      • nox159  

                        pockej az si to precte mlokcz :D

                        0 0
                        • Jenda  

                          proc? Mlok ty smesi na 2012 taky chvali. Me prijde super ze udelali jednu odolnou na zadek kde preci jenom zas tak super prilnavost nepotrebujes a pak si muzes vzit neco mekciho na predek. Akorat ty ceny jsou haluzni.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Proč? 2010 byla ta směs opravdu nějaká méně trvanlivá, minimálně na 2,4 šířce. 2010 NN 2,4 UST jsem na zadním dal asi 1000km a byl už slušně načatej, což je na mě hrozný extrém a s jiným NN se mi to nestalo (tedy ani starší směsí, ani pacestar).

                          Na předním kole NN s pacestar nesjedu asi nikdy, tam mi vůbec neubývá.

                          0 0
                      • Frostty  

                        Tak pokud pojede Karma 2.2 aspoň podobně jak NN, tak bych v tom neviděl problém – kór za ty vaty..

                        0 0
                      • marapara  

                        Purgatory 2.2" jsem vozil pár měsíců vepředu a ja to dobrý plášť. Když jsem ale nasadil X-King 2.4" RS, tak jede o něco líp a lépe tlumí, je to ještě větší balon.

                        0 0
                        • Jenda  

                          ja jezdil 2.4, prislo mi ze na to jakej je to bagr tak jel slusne, docela drzel ikdyz nemel jsem sanci ho otestovat na vlhkejch korenech (ale tam klouze asi vsechno :-) a naprosto minimalne se sjizdel. Bohuzel ty boky na moji lokalitu jsou nepouzitelny, v cechach mimo beskyby myslim pohoda. Zas je fakt ze za tu cenu co za nej chtej asi clovek sezene lepsi gumu.

                          0 0
    • o.1  

      Skus Karmu 2.0 v drate, Crossmark mi prisiel pomalsi, ale hlavne nedrzi (na to co pises, dozadu by sa dali dat oba, ale dopredu by som Crossmark nedal nikdy, to je o hubu).

      Neviem co myslis pod strednym terenom, ja by som to skombinoval aj pre lahky teren vpredu s Moutain King 2,2 tiez v drate a je to na vsetko bez prezuvania.

      0 0
      • marapara  

        CM není nějak 2× rychlý plášť, Karma je v tomto ohledu určitě rychlejší. Ale na mokru je to jedno velké dobrodružství :)

        0 0
      • maajkee  

        Moje zkušenost s crossmarkem je taková, že pokud se hustí málo, tak i celkem drží, ale zase moc nejede, když se nahustí víc, tak i celkem jede, ale vůbec nedrží :)

        0 0
    • Noigi  

      Díky zatím za Vaše rady. Zatím vede karma, jelikož ji trochu znám. Ale možná to nebude ani jedna z nich.. :)

      0 0
    • JFtryall  

      No myslim ze rady typu na fulla to nedavej jsou trosku zcestne. Na Small Blocku se da odjet docela dost.:-)

      http://vimeo.com/32051608

      0 0
      • Lister  

        Tak to je trochu jiný level.

        Dívám se, že kolo ve videu stejné jako v profilu, jestli jsi to fakt ty, tak hluboce smekám.

        Tohle rozhodně patří do tématu „Hezká bajková videa“ – a bude tam jedno z nejhezčích.

        0 0
      • maajkee  

        Parádní video!

        0 0
      • Jenda  

        hezky, umis. Jeden dotaz nejen na tebe – proc tolik lidi jezdi na biku v dzinach? Me to prijde na jakejkoli sport tak blbej kus obeceni :-o

        0 0
    • RUSH  

      Karmy jsem nejezdil, Crossmarky ano, několik let po sobě. V drátu, v kevlaru a pak i UST. Nemůžu na ně říct nic špatného. Sjíždí se tak nějak normálně (hlavně zadek). Jezdil jsem je prakticky za všech podmínek. Na loňském Krakatitu, kde bylo bláta fakt dost jsem také neměl větší problém (to mě fakt překvapilo). Na suchých i prašných površích jsou samozřejmě super. Na asfaltu jedou potichu a docela rychle. Defekt jsem na nich snad ani neměl (možná jeden :-).Za sebe mohu jen doporučit.

      PS: Mám full.

      0 0
    • delfyn  

      Karmy jsem jezdil drát i kevlar na 26 k plný spokojenosti a tak pokud bych je sehnal za lepší cenu i na 29 tak do nich jdu. Crosmmarky mám na 29 a tam mi přijdou v pohodě. Proti vyloženě agresivním vzorkům to není v těžkým terénu ono ale jinak silnice i lehčí terén super. Ze začátku mě štvalo jak nabírá kamínky. Jinak já upřednosňuju a´t pláště rychle jedou a v terénu se s nima nějak popasuju, nesmí být ale nepředvídatelný.

      0 0
    • podpolanec  

      Mam drotene Karmy 2.0 na biku uz 8. rok !!!!!!! Predtym som jazdil Ritchey Z-Max ktore drzali neuveritelne vo vyjazdoch na mokrych korenoch, skalach, blate.

      To na Karme som uz to co na nich nevysiel, zakladna Karma ma tvrdu zmes, velmi sa smyka na korenoch, skalach aj na mokrom asfalte. Veru, uz som par krat lahol aj na krizovatkach, kde som to za mrholenia prilis naklopil.

      Ale Karma exceluje na suchu, asfalte, sotoline, tvrdych singlacoch. To fici ako o dusu. A vydrzi neuveritelne kilometre. Akurat zadna sa uz viac podoba na slick a stupa pocet defektov.

      A hlavne Karma je jedna z mala gum u ktorej s podhustenim nestupa rapidne valivy odpor. Ide neuveritelne lahko aj pri 1.5 – 2 atm.

      0 0
    • Rtep Kázels  

      Jejda, na me hlasovani neber zretel, na ty Nevegaly jsem se ukliknul. Nechtel jsem hlasovat, protoze sam hledam rady . :)

      0 0
    • Mafie  

      Ahoj, využiji vlákno. Jak byste poskládali (přední/zadní) tyhle dva pláště: Nanoraptor 2.1 kevlar, Karma 2.0 kevlar?

      0 0
      • Neťa  

        Jízdními vlastnostmi jsou to gumy podobné, NR bude širší, takže kvůli vzhledu dopředu. Karma je navíc odolnější vůči defektu, takže další plus pro takové osazení (zadek je na defekty vždy náchylnější).

        0 0
      • jIrI___  

        NanoRaptor je na předním kole dobrý na zabití, na zadním je naopak perfektní.

        0 0
        • Mafie  

          To je přesně ten, pocit, který jsem včera měl. Dal jsem NR na přední, ale dvakrát mi to v zatáčce/náklonu málem střelilo. :/ Navíc Karma je překvapivě širší (minimálně je to větší balón + má boční výstupky), takže asi půjde dopředu. Jezdím víceméně v suchu, asfalt, lesňačky, občas suché šutry.

          0 0
          • Neťa  

            Ona ta Karma není taky žádný držák, opravdu spíše rychlá guma dozadu. Být Tebou, nechám si obě dozadu a dopředu dám něco jiného.

            0 0
            • Mafie  

              Jojo, četl jsem, že Karma docela plave v šotolině. Já jsem právě chtěl něco rychlého dopředu, pár lidí tady psalo, že NR jezdí na předním…

              Minimálně to zkusím prohodit a uvidím.

              0 0
      • scota  

        Hrubší dopředu. Nanoraptor je guma na cyklostezku a do sucha.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.