• jarda101

    Ahoj Mám 8 kazetu a chtěl bych 10 ,muže Te poradit co to všechno obnáší a dát nějaké varianty děkuji

    kolo http://eshop.spkolo.cz/…HOPPER-29-3/

    • Erknold  

      nevím, čeho chceš dosáhnout. Ta kazeta co tam je by měla mít docela slušný rozsah. Jediné co by přibylo by byla jemnost.

      Přijde mi zbytečné do tutoho kola vrážet peníze a kupovat kazetu, přehazovačku, řazení a řetěz. Pak zjistíš, že 10s řetěz nefunguje s přesmykem, tak budeš dávat i ten, včetně řazení. A to už pak rovnou můžeš dát i nové kliky.

      Prostě by jsi do toho vrazil půl ceny kola a furt by to mělo nepoužitelnou vidlici ;)

    • VladexAndroid  

      ty vole, nové kolo za 15000 a má osmikolečko?!. to kola z 90. let za 15000 měla osmikolečko.

      • Coural  

        Ale tohle je Specialized, tak to musí být schválně. Třeba je to kvůli nižší hmotnosti, určitě to není proto, že by se platila značka a zbytek komponentů byl šrot.

        • VladexAndroid  

          to já netvrdím že je to šrot, jen sem se tomu divil, dnes se standart 10–11 pastorků a míň už je prý minulost.

          • Erknold  

            to je jasný, 3×11 je nezvratná budoucnost ;) To má všechny výhody starých konceptů i nových vymožeností.

            • jarda101  

              A vejde se ta kazeta dozadu nebo to obnasi nejakou upravu .

              • scalar  

                Kazeta 10sp. tam vejde, to není problém. Ale nejnižší sada na Deore je M610, budeš potřebovat kromě kazety řetěz, řadicí páčky, kliky a přesmykač, tak si to spočítej.

                Kritickým místem kola je ale mizerná a těžká vidlice, na tu bych se zaměřil nejdřív. Brzdy také nejsou nic moc. Ono to kolo má vlastně celkem vyvážené osazení, nic kvalitního tam není, to zjistíš, když se v tom začneš hrabat…

              • Singlespeed  

                Jak píše Scalar. Jsou to vyhozené peníze, Na jízdní vlastnosti kola nebude mít investice žádný vliv, jen ti zmizí nějaká ta tisícovka z peněženky. Pokud by ses chtěl kvalitativně posunout vpřed, musel bys kolo de facto komplet odstrojit a vyměnit úplně všechno nebo ještě lépe, koupit nové kolo.

                • Strakááč  

                  jo no podobě to dělám já… :D tenkrát bych prodal kolo a uplně odznova začal stavet Vidle je hnuj jako u všech těhdle cenových kategorií já jen tenkrát koupil author spirit 2013 s základním modelem RST Air (Aerial) 100mm a myslím že je perfektní… až na to že nejde regulovat odskok .. :( … jináč už dostala dost zabrat :)

                  vidlice až pak můžeš komplet převody vyměnit.. věř že ta vidlice je o ničem ;) kámoš jí má a je to děs běs.. doraz furt a ani seštelovat to nejde těžká jak kráva.. a prakticky kolo za 15k je sestavený za 10 a nikdy nebudeš mít za tu cenu nic dobrýho .. :) u sestavenýho si můžeš něco koupit základní a něco super co vydrží :) a bude dobže fugovat..

                  Brzdy ujdou ale na běžný CX to je spíš základ no :)

      • Bruca  

        Ja ti nevim, pred tremi lety jsem kupoval Kona Dew Drop 2009 za 10.000,–. Puvodni oficialni cena byla kolem 18.000,–. A taky ma osmikolecko. A ze by mi ty dalsi 2 kolecka vzadu nejak schazely… :)

        • VladexAndroid  

          mě na mtb stačilo i šestikolečko. když tam je troj tác a lehké převody, je zbytečné mít velké pastorky.

    • Tencovozikmin  

      Nejlevnejsi varianta je-jezdit na tom co mas a casem zmapovat co by ti nejvic vyhovovalo a pote zainvestovat do noveho nebo poskladat,nema cenu tohle prekopavat. Je to samozrejme nejzakladnejsi zaklad,ale jezdit to bude,kazdy nejak zacinal.

    • michomin  

      Jardo101, za vším stojí otázka PROČ (a žena). Takže proč to chceš? Až budeš mít naprosto jasno, pak konej.

      Takhle levné kolo jsi koupil, protože jsi nechtěl dražší nebo drahé (nebo jsi na to neměl). A teď tam chceš nasypat tisíce. A přitom to zas tolik nevylepšíš. Proto je dobré vědět proč to děláš (co získáš).

      • roman II  

        když tuhle hrůzu (spešla) porovnám třeba s tímhle http://www.bike-forum.cz/…c-deore-m610

        víc asi k tomu nemá cenu co psát

        • michomin  

          Skalár umí za dobrý peníze, to je jasný, ale někoho prostě může zlákat fajnovej nápis na rámu.

          • Petr L2  

            Ale musíš uznat, že ten nápis mají opravdu povedený, jenom škoda, že ton „low cost“ je u špešlu vždy opravdu hodně low, :-(

        • Erknold  

          takhle to dopadá, když se stavitel nudí :)

          • roman II  

            myslíš toho spešlu co je v úvodním postu?

        • Strakááč  

          tak to Jo !! to kolo by v obchodě mohlo mít cenu tak 25k typuju…

          ten Spešl je postavenej za 10 né-li míň… a platí se zbytečně 5k navíc skoro za nic .. (doprava, balení, skládání, někdy i seřízení,…) ale to se v pohodě nechá někde udělat .. nebo i doma :)

          od teď bych šel jedině do skládání kola .. protože můžu mít jistotu že jakej koliv komponent si můžu dát lepší / horší / hezčí,..... prostě kolo za jiný prachy .. a když se prodiskutuje plno komponentů tady na B-F tak se postaví v celku slušná mašinka za nízký peníze (nižší než z prodejny)

          Osmikolečko bych neřešil… možná jen kvuli hazce s brzdou.. :) byly doby kdy nebylo ani těch 8 vzadu … a jak se jezdilo .. jenže vývoj musí někam směřovat :) jináč to je o ničem :)

    • jarda101  

      Tak díky , nechám to zatím jak to je

      a raději budu střádat na jiné což se zdá mnohem rozumnější.

      • michomin  

        Jen tak ze zvědavosti, co je na tom kole špatně? Myslím tím, co ti vadilo když jsi zakládal vlákno, ne co jsi v tom vlákně pochytil.

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce