• vojbarz

    Ahoj,

    bohuzel se mi na konec roku moc nepostestilo a jednoho krasneho slunneho dne, jako delaneho na vyjizdku, me pri cca 52km rychlosti nedal prednost ridic kombiku. Podle Garminu se mi to podarilo zbrzdit tak na 25 km (otazka jak lze v tomto tomu verit). Zajimave je, ze kolo na pohled vypada jako by mu nic nebylo. Jedna se o Endurace CF SL Disc 8.0 s karbonovymi koly od Mavicu – Ksyrium Pro. Ani to predni kolo nevypada ze by hazelo (jeste jsem se na to poradne nedival, od nehody visi ve sklepe a ja ho jednou rukou nesundam, takze jenom co jsem zjistil pri nehode). Mam urcitou teorii – plastovy naraznik asi neco absorboval, kola jsou docela odolna a pri intenzivnim brzdeni uz asi stacilo malo aby clovek preletel pres predek. No proste, az na par oderek, to vypada ze kolo dopadlo vyrazne lepe nez ja (mel jsem urvanou klicni kost).

    Zajima me, jak posoudit, ze je ram OK. Nejak se mi nechce verit, ze ja jsem pry 4 mesice na odpis a kolo si piska radosti. Take bych nerad pri nejakem sjezdu zkousel valet sudy.

    A take bych se chtel zeptat, ma nekdo zkusenost s pravni sluzbou pri jednani s pojistovnou? Co jsem zjistoval, tak si berou cca 10% plus DPH. Pokud se s Vama snazi pojistovna vyjebat, tak to asi smysl ma. Nastesti je to moje prvni vazna nehoda za 28 let na silnici a tak jsem to nikdy nemusel resit. Pruser u me je, ze jsem OSVC, neplatim si zadne nemocenske (klasika) a abych mohl 100% pracovat, tak musim obcas byt schopen vylezt na stozar, nebo se protahnout stresnim okenkem, coz podle doktora mam pocitat nejdrive za 4 mesice :(

    Dekuji za odpovedi a preji rok 2021 hlavne bez nehod!

    • Jáchym 1  

      Tak asi bych ten rám nejdříve detailně vizuálně prohlédl.Hledat drobné praskliny v laku.Svědčily by o možném poškození.Oblast havy prioritně.

      Ale i tak bych měl velký strach po takové havárii na takovém kole jezdit.

      Co se týká likvidace poj.události se to liší pojišťovna od pojišťovny.

      Už se to tady někde řešilo.

      Určitě se nenechat odbýt.

      Kamarád také v p 1.kole neuspěl.Předal to právníkům.Pojiš­ťovna velmi rychle po kontaktu od právní lanceláře poslala dopis,že chvaji dle zákonů ČR a vyplatila peníze.

      Posudek od soudního znalce jistě není marný.

      Já bych si na triko nevzal nechat někoho jezdit na kole po havárce.

    • mantis  

      Před pár lety jsem měl taky jeden let přes auto, které nedalo přednost. Karbon silnička (tehdy asi 14 dní nová), moje rychlost cca 25 – 30. Já docela ok, krom potlučení a pár týdnů lehčího pobolívání kolena, ale nic vážného. Přední kolo zničený na vyhození. Kolo na první pohled ok, ale zdálo se mi to podezřelé po tom nárazu, tak jsem nechal udělat scan rámu a fakt tomu nic nebylo. Pojišťovna viníka zaplatila 100% celé faktury z cykloservisu, tuším nějakých cca 8.000 Kč – detailní prohlídka kola a potřebný servis, scan rámu, nové přední kolo, novou omotávku (namísto potrhané).

      Takže jsem měl docela štěstí v neštěstí, jak zdravotně, tak s kolem.

    • Cyklista009  

      Tady – https://www.opravykarbonu.cz/ – umi udelat kontrolu ultrazvukem.

    • BLACK1E  

      Pokud jsi volal cajty a máš protokol. Jako že asi jo. Tak jsi v suchu. Kolo dej do servisu, který dělá posudky. Určitě ti napíšou novou rámovou sadu, protože ověřit její nepoškození by stálo víc. Nemusí se jednat o stejnou značku, stačí jen cenová kategorie. Jen počítej s tím, že původní rám budou chtít na pojišťovně rozřezat a nafotit.

    • vojbarz  

      Ano, policici volal ridic, nastesti jsem mel stesti, ze se zachoval ferove a neujel a priznal i vinu. Trosku toho ridice lituji, protoze mu asi hrozi, ze mu vezmou ridicak a jako obchodak z DEK trade, to pak bude mit tezky.

      Diky za tip s ultrazvukem – netusil jsem, ze neco takoveho existuje. A jestli mi ho proplati, tak at si s nim delaji co chcou.

      Uprime, silnici miluji, ale posledni dobou si rikam, jestli to za tu prdel stoji. Tech ruznych kolizi jsem uz za zivot mel dost a chovani ridicu je cim dal horsi a je jedno jestli jedu v aute ci na kole.

      Nekdo kdo vi jestli ma smysl to resit pres nejakou tu pravni sluzbu – jakoze vytahnou z pojistovny ve vysledku vice penez? Ten zacatek roku, hlavne po tom co jsem financne nemel nejlepsi konec roku bude asi zajimavy. Stalo se mi to 15.12. a pry rehabilitace nejdrive konec ledna.

      • milan.v  

        Nad tímto bych vůbec neváhal a okamžitě nechal udělat:

        Mám zájem o kontrolu rámu po sezóně. S jakou cenou mohu počítat?

        Jedná-li se o silniční rám, pak je cena kontroly pomocí defektoskopie 1700 Kč včetně kontroly vidlice. U celoodpružených karbonových rámů včetně zadní stavby je cena 2400 Kč.

      • Mikikuba  

        Řidičák mu vůbec nemusí vzít. Záleží jak je bezúhonný a samozřejmě na tvé neschopnosti což bude víc jak teĎ nevím přesně 14? dní. Mě se stalo to samé včetně trvalých následků a spravila to pokuta 25000 ve správním řízení plus uhrazení všeho pro mě z povinného ručení. Včetně trvalých následků. Jestli se teda něco nezměnilo ve vyhlášce za poslední rok a půl.

        • Jezevec70  

          Pokud způsobí řidič nehodu se zraněním,měli mu vzít řidičák automaticky + pokuta. Aspoň to mě říkal dopravák loni v létě, když jsem měl podobnou nehodu (auto mi nedalo přednost). Pokud je delší doba nemocenské jak 3 týdny (?), múže se jednat i o trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti.

          Pojišťovna zaplatí ušlou mzdu, náklady na léky, potvzení od lékaře, 90Kč poplatek na pohotovosti + bolestné (dle tabulek)

          • Mikikuba  

            Říkám jak to proběhlo u mě. Všechno není jak se píše či říká.3 týdny to nejsou určitě myslím, že dokonce 7 dní mi říkali u výslechu ve správním řízení.

    • BikerM  

      Moc ti neporadim, ale mam dotaz. Cim se zivis? Delas vejskovky?

      • vojbarz  

        No, zivim se tim co ktera firma chce. Takova IT holka pro vsechno :) Ale mam i z dob CZFree.NET stale nejake klienty pres inet a to se ted ukazalo jako fajn kapatko, co se moc nesere (trosku se dnes biji do hlavy, ze jsem to tehdy bral jako konicek a ne vidinu zisku jako nekteri mi kamaradi). No a tam holt obcas clovek musi vylezt i na strechu a pohrat si s antenama. A zrovna ted musim presunout jeden vetsi stozar jinde. Tak se to zraneni moc nehodi.

    • zdenek  

      Když jsem to řešil po nehodě, našel jsem pár článků, kde bylo popsáno, na jaké odškodnění je nárok a jak postupovat. Něco si o tom najdi na webech. Nemá smysl sem kopírovat celé články. Proto jen stručně: Po pojišťovně viníka můžeš chtít tyto náhrady:

      • ušlý příjem (rozdíl mezi nemocenskou a normálním platem)
      • bolestné (na základě zprávy od lékaře nebo soudního znalce)
      • odškodnění za trvalé následky (soudní znalec)
      • léčebné výlohy (cestovné, pomůcky…)
      • náhrada za zničené nebo poškozené věci

      Důležité je si uvědomit, že pojišťovna zastupuje viníka a k poškozenému nemá žádný vztah. Z toho může vyplývat neochota objektivně poradit a snaha minimalizovat plnění. Pokud píšeš o 4 měsících (předpokládám léčení), tak bych si ušetřil nervy a jednáním s pojišťovnou bych pověřil AK. Hlavně Ti na rozdíl od pojišťovny ochotně poradí, protože je to v jejich zájmu. Odměna bývá 10 % z vyplaceného plnění.

      • vojbarz  

        No uz jsem trosku hledal a nasel prave par libivych informaci jak ti advokat vymuze mnohem vice nez kdyz jdes bez nej. Ale takovych PR clanku na ruzna tema jsem uz videl spoustu. Proto me zajima realna zkusenost. A pokud ma nekdo nejakou kladnou/zapornou zkusenost s nejakym advokatem primo z Ostravy, tak budu rad za informaci.

        • zdenek  

          Taky jsem našel podobné PR. Známí mi naopak tvrdili, že je zbytečné vyhazovat peníze za AK. Rozhodnutí je na Tobě.

          Zvažoval jsem i variantu, že to nejdřív zkusím vyřídit sám a až v případě, že budu s náhradou nespokojený, obrátím se na AK. Tuhle variantu jsem vzdal, když jsem viděl „ochotu“ ze strany pojišťovny. Nejdřív neposlali část formulářů. Na dotazy k vyplnění odpovídal jeden likvidátor po 3 týdnech, ze druhého jsem nevyrazil odpověď ani za 3 měsíce. Takže mi AK ušetřila čas a nervy. Finančně se to těžko posuzuje. Buď zvolíš jedno nebo druhé, takže nikdy nebudeš mít oba výsledky k přímému porovnání.

          S advokátem se nepotřebuješ vidět osobně, takže se nemusíš vázat na Ostravu. Vybíral bych podle doporučení a podle jeho specializace. Pokud dělá často nehody, má „svého“ soudního znalce a zná postupy v pojišťovnách.

          • vojbarz  

            Je mi jasne, ze posouzeni efektivity je subjektivni. Ale pokud jsi byl spokojeny, muzes mi prosim dat kontakt na advokata? Treba do soukrome zpravy? Dekuji.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.